Dvě autobusové linky z Prahy do Jizerských hor a Krkonoš končí, integrace nevyšla

Autobus Enjoy Europe v Karpaczi. Foto: Enjoy EuropeAutobus Enjoy Europe v Karpaczi. Foto: Enjoy Europe

Dopravce neuspěl s žádostí o redukci jízdního řádu kvůli slabší poptávce.

Zpět na článek
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tadeáš

Jasně.Prej úbytek cestujících mimo sezónu.Měl na to myslet “majitel” při tvorbě jízdního řádu.Stejně za tím je snížení dotací na ty jeho fiktivní posilový autobusy

Huh

Ať se nedivi. Jízdenka od autobusy LK do Jizerek cca 165,- a od Enjoy cca 200,- Otázka zní, čím pojedete? 😉

Jarda

A v pid integrován nebyl? To by mohl stavět v boleslavi, kdy by mezi bolkou a prahou platil zase pid. Kraj má takto spoje udělané že spoj lbc-praha je inv pidu 😉 a vyplati se to, sice jedu déle, ale stoji to méně než regiojet.

Pampeliška

Asi to nechapu, ale koukam na rj mezi phou a lbc a stojí 109 a 345 jen do Paceřic stojí 120 kč.

kakov

I ve špičce? Možná má pan nějaké předplatné, které mu to zlevní

Jarda

Mám celositový tarif idol na 30 dní, jelikož hodně jezdím, takže v pid aplikaci si z bolky do prahy připlatim jen 70kc +- to tak vychází. Když chci jižní cechy, tak si vezmu za 120kc 5,5 hodinovou jizdenku v oid aplikaci, tuším 8 pásem a pak zbytek trasy v ariva aplikaci a celkem mě to vyjde více levně. Ty delší tarify se vyplatí.

Petr

Nejde udělat výlukový JŘ s libovolným začátkem platnosti?

Josef Petrák

Na výluku musí být zákonný důvod a to „teď hned chci přestat jezdit“ není.

Pepa

Příklad přeregulové ekonomiky. Stát do tržního prostředí vstupuje nad rámec původního záměru, kdy kraje měli zajišťovat pouze základní obslužnost. To jest regionální dopravu do zaměstnání , školy a úřadu. Nyní nad rámec reguluje dálkovou komerční dopravu mezi kraji a to není dobré a přišel výsledek. Evidentně je čas začít krátit výdaje na dopravu v kraji a problém se sám vyřeší.

Jiří Kocurek

A to ještě kraj prohlašoval, že jedině závazková doprava je stabilní a bez rizika výpadku spojů.
A schopnost reagovat na změny v poptávce je v článku popsána v nelejpších stopách Stopařova průvodce po Galaxii.

Frantík

Tak ono není špatně, když kraj má i „vydělávací linky“, aspoň omezí tu svoji ztrátu. Jenže ne vždy to jde v zájmu cestujících.

rozinka

Bohužel toho žádný kraj většinou není schopen a už vůbec ne Liberecký, který z vydělávající linky Praha – Česká Lípa – Rumburk udělal dotovanou, ale za to s delší jízdní dobou a dražším jízdným a ještě byl překvapen, že cestující zdrhli.

M19

A jak se vyřeší? Úředníci přestanou dodržovat zákon, protože kraj omezí závazkovou dopravu pro nedostatek financí? Myslíte, že kdyby linky nebyly částečně pod závazkem (protože to v principu nic jiného není, když komerční linka dostává veřejné peníze výměnou za stanovení jízdného daným krajem a uznávání jízdenek vydáváných v rámci jeho systému), že by je vůbec provozovali?

PetrN

Tak diky statnim regulacim misto 1 busu nepijede radeji zadny.. Genialni :-)… Co na to pan Kupka, ktery tak vehementne sliboval zmenu po diletantskem superministru Havlickovi? Aha, pro nej je priorita „vystavba dalnic“, verejna doprava je nejspis odpad, ktery se resit nemusi 🙂

PetrN

Ano, jasne, ze nejde zmenit rychle, proto by bylo zahadno se na to co nejdrive zamerit, aby se tyto veci nestavaly.

Jiří Kocurek

Přemýšlím: Když mohl kdejaký DP vyhlašovat prázninový JŘ přes COVID, je opravdu nutné měnit zákon? Jestli by nestačilo umožnit sadu, řekněmě 3 jízdních řádů, a přeskakovat mezi nimi s nějakou lhůtou na vyhlášení a minimálním trváním změny v délce víkendu/prac. týdne.
Přičemž posilové spoje lze dojednat kdykoliv ve lhůtě 5 prac. dní před vyjetím.

Josef Petrák

Změny zdůvodněné Covidem aplikovali všechni dopravci napříč Českem. Vtipné to bylo, když se Covidem zdůvodňovaly škrty spojů v prosinci 2021… to už je spíš výmluva než důvod.

Stepan

Od ministerstva dopravy bych očekával nějakou kontinuální odbornost, ne že bude zákony měnit každého půl roku podle momentální politické poptávky přelétavých ministrů. Zfušované a dlouhodobě nefunkční zákony bych přičítal spíše klíčovým úředníkům ministerstva nežli ministrovi, který odejde dříve, než se stačí rozkoukat.

M19

Zákony mění parlament nikoliv ministerstvo či úředníci na něm.

mlokXCM

Vládní zákony, resp. jejich návrhy, jsou téměř výhradně dílem úředníků. V podobě v jaké jej úředníci připravili, jde do PS, kde samozřejmě mohou poslanci návrh zákona změnit k nepoznání, což se ale neděje vždy, obzvláště u těch méně sledovaných zákonů. Samozřejmě, odpovědnost za jejich schválení má vždy parlament, ale tvorba je z drtivé části na ministerstvech.

M19

A úředníci je připravují na základě politického zadání. Tak tak…

kakov

Ale ministerstvo je připravuje…..

M19

A pak je první čtení, druhé čtení, třetí čtení, senát… mezitím různé výbory a podvýbory… zkuste někdy sledovat průběh schvalovacího procesu a zjistíte, jakých zásadních změn se předložený návrh může dočkat… Připravovat je mimo jiné může i skupina poslanců či senátorů, či kdokoliv jiný pokud se mu podaří získat někoho z nich, aby jej pak předložil a získal pro to dostatečnou podporu.

Frantík

Tak mohli si ten měsíc a půl počkat, no…

Frantík

A kraj místo toho, aby měsíc a půl inkasoval ztráty, se rozhodl zrušit dopravu pro všechny.

Miroslav K

Tak mám pocit, že Liberecký kraj má až příliš problémů s integrací, než aby to byla náhoda …

Jaroslav

to je nesmysl…je naivní si myslet, že stačí jen někam nacpat linku a všichni se z toho znečistí radostí….to je trochu jiná liga

Kandelábr

Pokud jezdí na komerční riziko, tak by takováto regulace státem vůbec neměla být.

noerf

Neměla, ale bohužel se poslední dobou v dopravě prosazuje model objednávání různých spojů, zřejmě aby úředníci vykázali činnost. V ruku s tím jde omezení dopravců na linkách nejezdící v závazku, čímž se platící cestující vyhánějí zveřejněné dopravy.

M19

Máte pro svá tvrzení nějaká relevantní data, nebo jen dojmy či ideologické poučky?

Jaroslav

jenže taky nejde skončit ze dne na den bez vysvětlení