Dvě autobusové linky z Prahy do Jizerských hor a Krkonoš končí, integrace nevyšla
Autobus Enjoy Europe v Karpaczi. Foto: Enjoy Europe
Dopravce neuspěl s žádostí o redukci jízdního řádu kvůli slabší poptávce.
Dopravce neuspěl s žádostí o redukci jízdního řádu kvůli slabší poptávce.
Jasně.Prej úbytek cestujících mimo sezónu.Měl na to myslet “majitel” při tvorbě jízdního řádu.Stejně za tím je snížení dotací na ty jeho fiktivní posilový autobusy
Ať se nedivi. Jízdenka od autobusy LK do Jizerek cca 165,- a od Enjoy cca 200,- Otázka zní, čím pojedete? 😉
A v pid integrován nebyl? To by mohl stavět v boleslavi, kdy by mezi bolkou a prahou platil zase pid. Kraj má takto spoje udělané že spoj lbc-praha je inv pidu 😉 a vyplati se to, sice jedu déle, ale stoji to méně než regiojet.
Asi to nechapu, ale koukam na rj mezi phou a lbc a stojí 109 a 345 jen do Paceřic stojí 120 kč.
I ve špičce? Možná má pan nějaké předplatné, které mu to zlevní
Mám celositový tarif idol na 30 dní, jelikož hodně jezdím, takže v pid aplikaci si z bolky do prahy připlatim jen 70kc +- to tak vychází. Když chci jižní cechy, tak si vezmu za 120kc 5,5 hodinovou jizdenku v oid aplikaci, tuším 8 pásem a pak zbytek trasy v ariva aplikaci a celkem mě to vyjde více levně. Ty delší tarify se vyplatí.
Nejde udělat výlukový JŘ s libovolným začátkem platnosti?
Na výluku musí být zákonný důvod a to „teď hned chci přestat jezdit“ není.
Příklad přeregulové ekonomiky. Stát do tržního prostředí vstupuje nad rámec původního záměru, kdy kraje měli zajišťovat pouze základní obslužnost. To jest regionální dopravu do zaměstnání , školy a úřadu. Nyní nad rámec reguluje dálkovou komerční dopravu mezi kraji a to není dobré a přišel výsledek. Evidentně je čas začít krátit výdaje na dopravu v kraji a problém se sám vyřeší.
A to ještě kraj prohlašoval, že jedině závazková doprava je stabilní a bez rizika výpadku spojů.
A schopnost reagovat na změny v poptávce je v článku popsána v nelejpších stopách Stopařova průvodce po Galaxii.
Tak ono není špatně, když kraj má i „vydělávací linky“, aspoň omezí tu svoji ztrátu. Jenže ne vždy to jde v zájmu cestujících.
Bohužel toho žádný kraj většinou není schopen a už vůbec ne Liberecký, který z vydělávající linky Praha – Česká Lípa – Rumburk udělal dotovanou, ale za to s delší jízdní dobou a dražším jízdným a ještě byl překvapen, že cestující zdrhli.
A jak se vyřeší? Úředníci přestanou dodržovat zákon, protože kraj omezí závazkovou dopravu pro nedostatek financí? Myslíte, že kdyby linky nebyly částečně pod závazkem (protože to v principu nic jiného není, když komerční linka dostává veřejné peníze výměnou za stanovení jízdného daným krajem a uznávání jízdenek vydáváných v rámci jeho systému), že by je vůbec provozovali?
Tak diky statnim regulacim misto 1 busu nepijede radeji zadny.. Genialni :-)… Co na to pan Kupka, ktery tak vehementne sliboval zmenu po diletantskem superministru Havlickovi? Aha, pro nej je priorita „vystavba dalnic“, verejna doprava je nejspis odpad, ktery se resit nemusi 🙂
Tohle nemá s MD nic společného (kromě změny zákona, který nelze za tak krátkou dobu změnit)
Ano, jasne, ze nejde zmenit rychle, proto by bylo zahadno se na to co nejdrive zamerit, aby se tyto veci nestavaly.
Přemýšlím: Když mohl kdejaký DP vyhlašovat prázninový JŘ přes COVID, je opravdu nutné měnit zákon? Jestli by nestačilo umožnit sadu, řekněmě 3 jízdních řádů, a přeskakovat mezi nimi s nějakou lhůtou na vyhlášení a minimálním trváním změny v délce víkendu/prac. týdne.
Přičemž posilové spoje lze dojednat kdykoliv ve lhůtě 5 prac. dní před vyjetím.
Změny zdůvodněné Covidem aplikovali všechni dopravci napříč Českem. Vtipné to bylo, když se Covidem zdůvodňovaly škrty spojů v prosinci 2021… to už je spíš výmluva než důvod.
Od ministerstva dopravy bych očekával nějakou kontinuální odbornost, ne že bude zákony měnit každého půl roku podle momentální politické poptávky přelétavých ministrů. Zfušované a dlouhodobě nefunkční zákony bych přičítal spíše klíčovým úředníkům ministerstva nežli ministrovi, který odejde dříve, než se stačí rozkoukat.
Zákony mění parlament nikoliv ministerstvo či úředníci na něm.
Vládní zákony, resp. jejich návrhy, jsou téměř výhradně dílem úředníků. V podobě v jaké jej úředníci připravili, jde do PS, kde samozřejmě mohou poslanci návrh zákona změnit k nepoznání, což se ale neděje vždy, obzvláště u těch méně sledovaných zákonů. Samozřejmě, odpovědnost za jejich schválení má vždy parlament, ale tvorba je z drtivé části na ministerstvech.
A úředníci je připravují na základě politického zadání. Tak tak…
Ale ministerstvo je připravuje…..
A pak je první čtení, druhé čtení, třetí čtení, senát… mezitím různé výbory a podvýbory… zkuste někdy sledovat průběh schvalovacího procesu a zjistíte, jakých zásadních změn se předložený návrh může dočkat… Připravovat je mimo jiné může i skupina poslanců či senátorů, či kdokoliv jiný pokud se mu podaří získat někoho z nich, aby jej pak předložil a získal pro to dostatečnou podporu.
Tak mohli si ten měsíc a půl počkat, no…
A kraj místo toho, aby měsíc a půl inkasoval ztráty, se rozhodl zrušit dopravu pro všechny.
Tak mám pocit, že Liberecký kraj má až příliš problémů s integrací, než aby to byla náhoda …
to je nesmysl…je naivní si myslet, že stačí jen někam nacpat linku a všichni se z toho znečistí radostí….to je trochu jiná liga
Pokud jezdí na komerční riziko, tak by takováto regulace státem vůbec neměla být.
Neměla, ale bohužel se poslední dobou v dopravě prosazuje model objednávání různých spojů, zřejmě aby úředníci vykázali činnost. V ruku s tím jde omezení dopravců na linkách nejezdící v závazku, čímž se platící cestující vyhánějí zveřejněné dopravy.
Máte pro svá tvrzení nějaká relevantní data, nebo jen dojmy či ideologické poučky?
jenže taky nejde skončit ze dne na den bez vysvětlení