Dva utržené sběrače a sto metrů od srážky. SŽ tutlala chybu hradlařky na koridoru

Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171

Druhý osobní vlak neměl dostat vůbec povolení vjet za poškozenou jednotkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Co to bylo za elefant?

Zlámalík

Mimořádná událost to není protože se to tam děje běžně, nebo jak si to mám vysvětlit? 😀

Matfyzák

Na trati 171 je mimoradnou udalosti spise stav, kdy vlaky jezdi! bez omezeni.

Doctor

Tak největším průserem na železnici, byla vždy zamlčená mimořádná událost, na kterou se přišlo, nebo bylo upozorněno dodatečně !
Tak komupak upadne hlava ?

Lukáš F.

Nečetl jste článek? Chybu udělala hradlářka. Systémové pochybení to logicky být nemohlo, protože na straně SŽ je všechno dokonalé.

Jaaa

#mynic

M 474 003

Mohlo být zavedené telefonické dorozumívání v opačném směru, a mohlo dojít k takovým zmatkům, že si hradlářka spletla směr, a šla s přivolávací návěstí na opačnou stranu. To už se jednou stalo v 80 tých letech na hradle Jahodnice, bez následků.

Libor

PN/RPN mohou hradláři použít sami za sebe, nebo k tomu musí mít příkaz/svolení výpravčího?

big papa karl

Paní hradlařka může děkovat všem svatým, že si nejde sednout. Paní mluvčí by si měla přečíst o čem mluví, protože mluvit o věcech kterým nerozumí umí každý, ale u člověka za to placeného bych čekal aspoň nějakou odbornost.

A pro ostatní kteří čekáte výsledek této MU, tak to bude asi takto. SŽ vydá změnu předpisu, kde bude při jízdě na PN na hradle/automatickém hradle nařízená jízda podle rozhledových poměrů a tím se opět zodpovědnost přehodí na někoho jiného. Konkrétně na strojvedoucího.

Zlámalík

Měl jsem takový sen, že by předpisy pro provoz dráhy psal nějaký nezávislý orgán a SŽ by byla povinná se jimi řídit… No nic.

big papa karl

Hned, když jsem to četl, vzpomněl jsem si na zkoušky, kdy se jeden zkoušený zeptal svého zkoušejícího proč se ho na to ptá, když to ve znalosti strojvedoucí nemá, ale má to ve znalosti výpravčí a zkoušející odpověděl protože to výpravčí neznají, tak to budete znát aspoň vy, ať vás netahají do průseru. Tehdy jsem netušil, že to myslí vážně.

michawel2

Jsem laik, ale mohl by mi někdo vysvětlit, proč něco takového hradlařka vůbec udělala? Je k tomu nějaký systémový důvod? Tohle přece udělala záměrně, ne nějakým přehlédnutím. Je to nestandardní operace (sorry možná to terminologií zní jinak), tj. ne něco, co zamění. Navíc, jak zde další psali, není to klasická přivolávačka. Mě osobně napadá jenom to, že v daný moment netušila, že došlo k poškození sběrače a zastavení jednotky 471 a ona ve snaze protáhnout co nejvíce vlaků v čase, volila tento způsob. Však víme, co to je 171 a kolik tam jezdí vlaků a zvláště tento úsek je ten… Číst vice »

nowas

Přece musí mít odhlášku, nejde si jen říct už je to dost dlouho, co projel předchozí vlak.

jackbrno

Přivolávačka na hradle je opravdu něco jiného, než do stanice. Na hradle prostě nesmí dát přivolávačku, pokud si není jistá, že úsek až do vjezdu do další stanice nemá volný. To není na jejím rozhodnutí, jestli tam vlak pustí nebo ne, ona prostě nesmí, dokud neví, že je úsek volný. Do stanice teoreticky může, protože tam platí jízda podle rozhledu, ale na hradle.

Sycek

Presne tak. Mimo stanici neni mozne poslat vlak do obsazeneho useku pokud se nejedna o AB. Neco jineho by bylo PMD.

M 474 003

Tak to určitě ne. 2 vlaky do jednoho oddílu se neposílají ani při největším vytížení tratě. Tam není autoblok.

michawel2

Ad JackBrno – tím pádem by jí k tomu někdo musel dát souhlas = ona za to nemohla.
Ad M474 003 – rozhodně to je blbost, ale vůbec mě nenapadá, co jiného by jí k tomu mohlo vést, pokud jí to někdo nenařídil.

Bakiy

Jak “někdo (ne)nařídil”? Když ti někdo nařídí, abys skočil z okna, nebo třeba jel přes přejezd ve výstraze, tak to uděláš? Z mýho pohledu to je fatální selhání hradlářky. Hradlář(ka) na hradle není jen pro “rozsvicování zelený”, má i nějaký povinnosti (odhláška apod.), který byly v tomto případě zanedbány. Myslím, že obecné ohrožení z nedbalosti to bylo…

stefan

Co jste čekali, když Ministerstvo dopravy řídí pan Kupka, absolvent UK – žurnalista a novinář – který má ke znalostem o problematiku řízení MD v celé jeho šíří podobné znalosti jako paní Černochová v řízení MO a Armády ČR. Pak se divíme k čemu v obou rezortech dochází. Za 1. republiky – tedy za ČSR – v rocích 1933 až 1938 řídil Ministerstvo dopravy – voják – generál Československé armády – V oblasti dopravy od automobilní přes železniční až po leteckou musí být přísné a tvrdé řízení a hlavně vyžadovat od všech, od posledního zaměstnance, úředníka až po vrcholový management… Číst vice »

smasska

Víte o tom, že žádný z předsedů vlády ČR, které jsme doposavad měli, nemá vystudovaný kurz premiérování?

kix

běžte s tím víte kam..

Petr

Politiky bych do toho netahal, je zcela irelevantní zda tam sedí ten nebo ten, Jsou to zcela zbytné funkce stejně jsko těch zbylých 60 tisíc politiků.

Petr-S

slyšeli jsme slovo hlupákovo 🙁

Radek Strnad

A co má společného Kupka s tím, že někde strhnou/spadne trolej? To jako tam má stát a hlídat popř. mávat praporkem návěst Stůj, zastavte všemi prostředky! nebo jak???

MIREK

Kupka ne, ale Jiří Svoboda je šéfem SŽ. Na něj je už rohov poslední době více než dost. A ne o všem se hovoří veřejně.

jackbrno

To se nám sice nemusí líbit, ale na tohle to vliv fakt nemá. Nikdo nemůže čekat, že ministr dopravy bude mít odbornost ve všech druzích dopravy, aby mohl sám zodpovídat za každou chybu v řízení dopravy jakéhokoliv typu.

Tomáš M

No nekecej…..#mynic

David

Dráha nikdy nebude levnější než silniční doprava – automatizace nic moc, vlaky ruční/malosériova výroba, samostatna infra. To prostě ten nižší valivý odpor nemá šanci vyvážit.

Takže bych čekal, že se soustředí na spolehlivost a bezpečnost – něco, kde by mohli mít relativně snadno navrch. No a ono to dopadá takhle…

Norbert

spíš silniční vypadá levněji, protože u většiny silnic není poplatek za využití, to je u železnice vždy

jackbrno

Přes to všechno to pořád je bezpečnější, než jakákoliv jiná doprava, s výjimkou letecké.

Jirka

Ze nejde o mimoradnou udalost? To sotva, s EC 354 tam jsme kvuli tomu stali v Radotine 45 minut. A jak jsme odjizdeli, videl jsem i hasice u trati to vysetrovat.

Chyba se stat muze, taky nejsem neomylny, ale zlehcovat to ze strany SZ mi prijde sotva omluvitelne.

Navic fura lidi kvuli tomu zpozdeni prisla o prestupy v Nemecku na dalsi vlaky…

nowas

Hasiči nic nevyšetřovali, ti maximálně evakuovali cestujici.

Smutný pohled

Hasiči vyšetřují mimořádnou událost? Aha. To jsou novinky. K tomu zda to je MU nebo ne, nemá souvislost se zpožděním. Pokud spadla trolej, tak určitě se nebude jen tak jezdit po jedné. To až rozhodně kompetentní osoba.

jackbrno

Hasiči rozhodně nevyšetřovali. Ti mají vyšetřovatele jen na požáry.

Tonik

Takže ke srážce nedošlo jen díky pádu troleje. Těžko si představit názornější naplnění pořekadla „Všechno zlé je pro něco dobré“.

nowas

Trakční vedení s kvalitní údržbou od SŽ plně nahradí ETCS

Brzda dopravy

Předpokládám, že krom hláskářky byli výpravčí i dispečer cdp postaveni mimo službu, to samé přednosta obvodu i ředitel OŘ a vyšetřuje je mimo DÚ také policie. Všichni, kteří mluvčí nakukali tu pitomost s PN budou okamžitě předvoláni k přezkouškám a každý pokus o bagatelizaci celé situace bude okamžitě dementován a vyšetřován. SŽ vydá tiskové prohlášení, že došlo k zatajení mimořádné události a dojde k okamžitému vyvození všech možných důsledků, aby se podobná situace nemohla opakovat. a všichni, kteří za ní nesou odpovědnost, budou potrestáni. Svoboda nabídne svoji demisi, pokud se zjistí, že jde o systémový problém. A jestli ani tohle… Číst vice »

Jan Schmidt

V paralelním světě si to umím představit, ale ne v resortu řízeném Kupkou píár

jva

Takže každý ministr si přivede komplet nové osazenstvo organizací pod něj spadajících? No potěš koště…

Viados

V resortu řízeném Havlíčkem úplně stejně často. Nakonec manekýna do čela SŽ vybral ANOfert, ne?

Marťas

Ale výsosti, nenechte prchlivost cloumat svým majestátem…😆😆

Jirka P

Nejenže tam nebyla žádná hláskařka, ani nevím, proč by měl být postaven mimo službu výpravčí, a nedejbože dispečer CDP (který? a kterého CDP?)

Brzda dopravy

Ano, hradlářka, to totiž úplně mění situaci a nikdo není za nic nemůže…

Výpravčí ani dispečer nenese odpovědnost za to, co se stane v mezistaničním oddíle, ani nemá ohlašovací povinnost?
Vlastně nejspíš ani netuší, že se na trati něco stalo…
CDP asi přerovské, když je to u Prahy, že…

Fahrdienstleiter

Neznáte ani základní pojmy týkající se řízení a organizování drážní dopravy (či obecně drážní dopravy vůbec) a chcete vznášet rozsudky, kdo by měl být postaven mimo službu? To mi stačí… V mezistaničním oddíle jízda očividně uskutečněna nebyla, jinak by pro vlak oddílové návěstidlo vůbec neplatilo. 😉 Berounka je snad tratí se zjednodušeným řízením drážní dopravy, že sem pletete ohlašovací povinnost? Zajímavé… 🙂 Jak má výpravčí zjistit, že se hradlařka rozhodne porušit ustanovení předpisu a dovolit jízdu na (R)PN? To má lítat s dronem nad tratí a monitorovat nonstop, co kdo dělá? A dispečer jaký? Traťový? Když řídí až Beroun? 😀… Číst vice »

Brzda dopravy

Tak jste hrdina co vyhrál hnidopišskou medaili, traťové oddíly a hrádlářka zcela ospravedlní to, že se to zatajilo…

A ohlašovací povinnost MU asi neexistuje, to jen na D3 evidentně…

A Radotín má na starost kdo? Tam asi nikdo dodnes netuší, že se málem srazily vlaky… A nemají šanci jak to zjistit, ani že se to nenahlásilo…

jackbrno

Tak jistěže výpravčí za to nemůže. A CDP taky ne. Hradlo z obsluhou je tam právě proto, že to není dálkově řízené. Tudíž to je její zodpovědnost.

VýpravčíXY

Víte vůbec, co to je a co obnáší funkce a jaké má povinnosti dispečer CDP ?

Brzda dopravy

Evidentně je to člověk, který nemá povinnost nahlašovat mimořádné události, nemá povinnost se zajímat o to, že dva vlaky z jím řízeného úseku nedojely a málem se srazily, ani o to, že i když se málem srazily, tak to není nahlášené a nevyšetřuje se to.

Fahrdienstleiter

Výpravčí, dispečer CDP (traťový, provozní, vedoucí, ústřední??), přednosta PO i ředitel OŘ jsou za jednání hradlařky odpovědní? Nařídili jí snad použít (R)PN (i kdyby, pokyn by byl tak či tak v rozporu s předpisem)? Co to je za nesmysl? Systémový problém? Jednoduchý princip vyčkání odhlášky je systémový problém? Nedodržení jednoduchých ustanovení předpisu je systémový problém?

Dopravci a jejich provozní zaměstnanci si nejprve musí vyřešit vlastní chybování a (ne)znalost či (ne)dodržování ustanovení předpisů, až pak budou mít snad čas na nějaké protesty.

jackbrno

To je samozřejmě druhá věc. Ale v ten okamžik za tu událost má zodpovědnost hradlářka.

nowas

Vypravčí ji mohl poslat odhlášku. Pak by to bylo na něj. Jenže když DI nikdo nezaváhal….

nowas

Nezavolal

Brzda dopravy

Napočítejte do deseti a pak se zkuste zamyslet, i když je to velmi těžké…

Nejde vůbec o nějakou chybu hradlářky, ale o to, že byla celý ten incident (který se jen díky jinému pr*seru nestal tragédií) zatajen a nenahlášen! A za to nesou odpovědnost všichni od hradlářky nahoru, ale to #mynic samozvaní advokáti asi nikdy nepochopí…

Tom

Nedostatečná safety culture, mizerná výchova a výcvik provozních zaměstnanců, to je systémový problém Sž.

Hnutí mysli, které pudilo nešťastného hradlaře, aby vyběhl z budky s „lízátkem“, rozhodně stojí za hlubší rozbor. V letectví byste to vaší výmluvou neodbyl, pane Fahrdienstleiter.

Mimochodem, teď prý budou z Berouna do Karlštejna hlásky dvě.

Fahrdienstleiter

Systémový problém SŽ? A když strojvedoucí projede PN a na dalším návěstidle očekává návěst dovolující jízdu vlaku, to je taky systémový problém SŽ? Nebo když posunuje bez sjednání posunu a bez uděleného svolení k posunu? Víte, jak jsou někteří strojvedoucí překvapení, když zjistí, že si nemůžou jen tak sami od sebe popojet po staniční koleji k návěstidlu? A to právě není jen neznalost předpisu, ale neznalost principu a logiky drážní dopravy, což je mnohem horší. To jsou vše systémové problémy SŽ?

Bakiy

Hláska a hradlo je rozdíl asi jako mezi jablkem a hruškou… To není rejpání, ale terminologie a má to “vliv na funkci rostlináře”…!

jackbrno

Kdo jiný má co společného s tím, že hradlařka pustí vlak do obsazeného úseku? Budeš se divit, ale nikdo. To je její zodpovědnost, aby to neudělala. Nikdo jiný o tom v tu chvíli neví, není to řízené centrálně. To by tam v tom případě hradlářka nemusela vůbec být.

Brzda dopravy

Doporučím hluboký nádech a pak se zamyslet, ale ono to bude asi náročné pro zaměstnance SŽ…

Tak ještě jednou: Nejde tu vůbec o chybu hradlářky, ale o to, že se to ZATAJILO a NENAHLÁSILO!

M 474 003

Jo a v České Republice přestanou jezdit vlaky.

Doctor

No, vy naivko, vše co jste uvedl možná tak za komunistů, ovšem jen pokud by všichni jmenovaní nebyli ve straně …
Dnes je přeci demokracie. Po česku.
Ale jinak by to byl ideál vyřešení této prasárny !

MilanSima

Jen pro doplnění. Na hradle Kazín nemají oddílová navestidla svetelnou PN. Hradlářka tedy musela jit přímo k navestidlu s RPN.

3PO

To jsem nevěděl.Ale v podstatě se nic nemění.

Szony

A nebo paní mluvčí neví vůbec nic a vlak dostal rozkaz V že jede do obsazeného úseku a Sůra si už myslel jakou tu nemá senzaci.

Marana_CZE

Proč to tedy není doplněno v článku spolu se zdrojem tvrzení, že strojvedoucí neobdržel rozkaz?

Marana_CZE

Není podstatný dost důležitý zdroj vašeho tvrzení, který absolutně mění význam článku? To nemyslíte vážně, že ne?

Neznamy Jarek

Rozkaz V: Jedete do úseku obsazeného jiným vlakem. Srážce vozidel věnujte zvýšenou pozornost. Nepřekročte rychlost 100km/h. Hodně štěstí. Spadlá trolej není důvod k odmítnutí převzetí rozkazu.

jackbrno

To by musel jet jako PMD, takže podle rozhledu. Ovšem pro zjištění důvodu uváznutí vlaku nesmí jet jako PMD vlak s lidmi.

MilanSima

Ne tak úplně. U oddílových návěstidel možná, ale třeba u hlavních odjezdových návěstidel není RPN rozkazem k odjezdu, tam to musí vypravčí doplnit výpravkou, vysílačkou atd.

M 474 003

Tak předpokládám, že bylo zavedeno telefonické dorozumívání a dostala odhlášku.

Radek

DIČR má tuším 7 dní na dodatečné zahájení šetření, takže třeba se toho chopí…

O. M.

To nehrozí, to by bola práca.
A podle SŽ jde o MU jen v případě, že v tom je namočený strojvůdce, jinak #mynic.

3PO

Chápu,že člověk je tvor omylný.Tohle ale žádný omyl nebyl.Nemyslím,že by tedy hradlařka měla v úmyslu ty vlaky srazit.Tohle bylo naprosté selhání rozhodně oné hradlařky,možná i dalšího zaměstnance.PN na oddílovém návěstidle opravdu nenařizuje jízdu podle rozhledových poměrů.Došlo jí (jim) to vůbec????Co se tam vytelefonovalo vědí jen zúčastnění a opravdu pevně doufám,že se to nesmete pod koberec.Zaráží mě tvrzení,že to nebyla MU.Pokud by strojvedoucí projel oddílové návěstidlo zakazující jízdu a vjel do obsazeného oddílu,MU to hned bude.Je-li tam vpuštěn nejvyšší dovolenou rychlostí,je to v pořádku???Nejsem zastánce nějakých odstupování ředitelů za kdo ví co,ale toto je opravdu za hranicí.

lezdr

Toto je megaprůšvih.Pokud nefungoval poloautomatický blok, tak někdo musel dát odhlášku. Sama od sebe by RPN nedala.

Leinad

Jak to víš?

nowas

Jízda na PN do obsazeného traťového úseku je u SŽ naprosto normální událost?

Marty

Ryba smrdí od hlavy, dojde konečně na generála?

Rejpal

Ne, ten přežije i atomový výbuch.

Jan Schmidt

Díky dodavatelským firmám, které ho drží?

Geralt

Je v takovém případě možné trestní stíhání? Ať už hradlařky (obecné ohrožení) nebo SŽ jakožto právnické osoby (zatajování a neplnění zákonných povinností provozovatele dráhy).

Geralt

Vůbec by byla sranda, kdyby DÚ v návaznosti na tohle odebral SŽ osvědčení provozovatele dráhy.

Rejpal

Takže by se zastavila doprava na celé sítí SŽ. Vy jste najivní.

Jarek

Víte kdy je muž naivní?

Leinad

Když je na ní i v ní.

Jarek

No konečně ten vtip taky někdo zná 😉

tarten

Tak proslýchá se, že jí to hrozilo, ale že dostala jen bububu a nějaké podmínky k plnění. Protože kdo jinak. ÖBB ani DB ty naše vyfikundace nezná.

Smutný pohled

DÚ to nikdy neudělá, protože nebude mít pak práci. K tobě obě státní firmy. Naivní.

Air Traveller

Nic vam nebrani zajit na nejblizsi sluzebnu policie podat trestni oznameni a spustit to.

Franta0

Kdo když ne my, kdy když ne teď?

Error

Opravdu tutlala? Nebo jen zbytecne nevytrubovala? Na dotazy odpovidaji.

Error

OK, diky

Jarek

Jestli to nezjistili až teď z článku.

Jarek

Ozve se Tonda Sehnal?

182-097

#mynic

Lukáš Končický

Máte kolegové, prosím ,někdo představu,jaká konkrétní součástka trakčního vedení nejčastěji selhává? Nebo je to úplně náhodné?

Geralt

Řekl bych, že stoleté izolátory.

Zrzek

Všechny součásti průběžně, 171 je zkušební úsek pro životnost a každý kus je přísně evidován kolik let a dní odsloužil.

Karel

Na 171 je to nevhodné zdvojení nosného lana-tím je trakční vedení hodně těžké.

Pavel N

To by nebyl den, aby si pan Dokonalý nenavážel do SŽ.

Drak Mrak

Myslíte že by si SŽ za dezolátní stav TV a popletené zaměstnance zasloužila pochvalu a podrbat za ouškem jo? 🤦🏼‍♀️😁

JiVe

uvědomuješ si, že tohle mohl být obr průser?

Martin

Pardon, ale tohle je dost velka chyba a nebezpecna, to ze nedoslo k nehode je souhra okolnosti.

Air Traveller

Sorry jako, ale jestli tady (pokud to chapu spravne) jen fakt docela malo chybelo k tomu, aby se ten sysel podival
v “plny “ rychlosti zezadu do esusu, tak to neni navazeni, ale zcela opravnene tepani.

Bezpecnosti kultura u SZ asi bude opravdu tristni, kdyz se to snazili ututlat.

Letectví, kde se vyseteuje kdejaka prkotina, se nestalo nejbezpecnejsi dopravou prave diky tomu..

Harvánek

Povolit vjezd vlaku do obsazeného oddílu je dost velký průšvih. Ale vzhledem k tomu, že došlo ke stržení troleje, muselo následkem toho přerušeno jejího napájení. Navíc pokud ke stržení dojde, nejedná se o několikametrový úsek, ale o celé kotevní pole. U střídavé trakce jde o úsek dlouhý
cca 600 metrů (u stejnosměrné to bude patrně o něco méně) a pro strojvedoucího to znamená, že při stržení troleje musí co nejdříve zastavit.

kulich

Ovšem kdyby nám tam soudruzi kdysi postavili autoblok, tak by vjetí do oddílu na červenou bylo legal.

Petr-S

Možná je pro vás přiliš mentálně náročné pochopit rozdíl mezi jízdou na RPN/PN u oddílového návěstidla s povolenou plnou traťovou a jízdou kolem návěstidla autobloku na „stůj“ (po povinném čekání) s omezenou rychlostí a podle rozhledu s očekáváním překážky.

Otto

No jízda na RPN byla za mně (rok 1992) dnes strojvedoucím jsem v penzi vždy problém. Nicméně předpis D1 to jasně definoval !!!! Tudíž dost dobře nechápu desítky diskutujících a hlavně těch,co s dopravou nemají nic společného. !

3PO

To ano.Ale podle rozhledových poměrů.Což má svá pravidla včetně maximální rychlosti.

Jiří Kocurek

Zkuste si představit sám sebe v tom řídícím voze, jak se kloužete ke stojícímu vlaku. Asi vám nebude veselo, že byste řízení provozu donesl kafe.

kix

podle fotek byl sysel na druhé straně a jelo se lokomotivou v čele, ale to už je detail

Tomáš

Vám asi nedochází závažnost takového incidentu. Mohla z toho být další velká tragédie.

nowas

Až bude den, kdy se jim něco nepodělá. A tohle je slušnej průšvih.

tarten

Chápu ten text jako „to by nebyl den, aby si SŽ nezasloužila kritiku.“

Ondra

Nebýt toho, že se tutlalo chybné vpuštění druhého vlaku tak by to nikdo neřešil…

zyx

Nevím zda si rozumíme, ale pokud by k chybnému vpuštění vlaku došlo a netutlalo se to, tak se vyšetřuje MU z předpokládané příčiny chyby při řízení vlakového provozu.

Ondra

To ano – ale neřešilo by se, že SŽ „něco tutlá“, což je v tomto případě pomyslný druhý rozměr… 🙂

zyx

Ale to, že zaměstnanec SŽ se dopustí takové chyby při řízení provozu, si zaslouží důkladné vyšetření v oblasti bezpečnostních poměrů (proč to nastalo ) a následné nastavení prevence, ale také vyšetření v oblasti trestně právní (kdo a co porušil).

Ano, máte pravdu že „tutlaní“ je vyšší level celé události.

Jackub

Po aktuální sérii článků o všech (ne)možných komplikacích při dnešním cestování vlakem jsem opravdu moc rád, že je nemusím používat! Uf! 😮 😉

Jarda

Tak včera nebo kdy byl článek o nejčernějším dnu na českých silnicích, kdy za jeden den zemřelo šest lidí. To se na železnici nestane za celý rok.

Jiří Kocurek

Letos už 4 + 30 zraněných a syslem dopředu jich jen s velkým štěstím nepřibylo. Nejhorší byla Stéblová (taky chyva řízení provozu), 118 mrtvých jedním vrzem.

A nezapomínejte na počet přepravených osob, umírají i cyklisté vlastním zaviněním.

Pavel Salava

Jenže ve Stéblové to nebylo chybou řízení provozu. Strojvedoucí odjel na náhodné údajné bliknutí zeleného světla…

Leinad

Jestli tam něco skutečně bliklo, to se neprokázalo.
I kdyby to dal výpravčí, měli další lidi (vlakvedoucí, strojvedoucí i topič) zkontrolovat návěstidlo.

Otto

No proč řešíte rok 1961 ve Séblové ??? Tady jde o něco naprosto jiného ! Ono se to vyřeší proč hradlářka na Kazíně pustila na RPN vlak do obsazeného oddílu asi na telefonickou dohodu s výpravčím z Radotína???!!! Ponechme to orgánům co vyšetřují MU.

Karel

Stéblová 1960 byla chyba lokomotivní čety.

tajemný em

Vlaková se v tom svezla taky. Odmávali ve tmě a mlze odjezd, který neviděli resp. si možná mysleli, že vidí. Výpravčí venku vůbec nebyl. Lokočeta byla nejdál ode všeho dění, ti slepě věřili, že vlakoš a štiplístci přece nebudou mávat baterkami, když neuvidí noční odjezd. Blbá smůla, navíc pak nikdo nedával bacha na návěst odjezdového návěstidla (stůj) ani na postavení vexle (řízli). Průvodčí-návěstník ani nevnímal, že za vlakem někdo dává „stůj zvp“.

Jirka63

Na Níhově taky poslala hradlařka lamino do obsazeného oddílu na náklad.Co se z toho stalo….

parmezano

nikoliv „hláskaskařka

Karel IV.

Říkonín 1970 bylo první, co mě při čtení článku napadlo. Samozřejmě není to to samé, ale jistá podobnost tam je. Naštěstí trakční vedení si to „pohlídalo“, aby to bylo bez ztráty kytičky.

Marťas

Nejednalo se však o mimořádnou událost (viz konec článku)… Tak zrovna na téhle trati to fakt nic mimořádného není 🤣🤣🤣

MajsterN

Mimořádné by bylo, kdyby to trakční vedení nespadlo.

Petr

Ano, na 171 je mimořádnost, když se celý den nic nestane. To pak vyvěsí prapor a zahrají nad Beounkou pod Tetínem. 😀

Hans N.

Když je Nela v klidu, to se mi hned ulevilo. 😀 Něco jako běžná provozní lapálie.

Jiří Kocurek

Štěstí, že z toho není mimořádnost _nepravidelná_, že zůstala mimořádností obvyklou.