Dva utržené sběrače a sto metrů od srážky. SŽ tutlala chybu hradlařky na koridoru
Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171
Druhý osobní vlak neměl dostat vůbec povolení vjet za poškozenou jednotkou.
Nebudu vůbec spekulovat, co se stalo, ale doporučuji lidem, kteří nevidí rozdíl mezi hradlem a autoblokem, aby si přečetli o nehodě u Říkonína v roce 1970.
Strhla trolej. A ono se tam dá jezdit? Divné,p klid to bylo na jedné trafacce. No nevím, moc tomu oboru nerozumím. Každopádně, je zvláštní, že kdyby tam byla hromada, je v tom po uši strojvedoucí, ale SŽ se vůbec nic nestane, nikomu!!!
Po 50 létech na lokomotivách si dovolím tvrdit, že za jízdu na návěst dovolující jízdu žádný strojvedoucí, jedoucí podle předpisů, nebyl v tom po uši
Nemám chuť se přehrabovat ve zdejších komentářích, tak se ptám: může někdo popsat věrně, co se tam skutečně dělo = kde stál první vlak, zda byl nebo nebyl „zamotaný v troleji“, a zda tam třeba nepustili (neposlali) po dohodě ten druhý vlak proto, aby zkusil ten první vlak opatrně vystrkat někam do stanice?
Nechci tvrdit, že by to bylo „legální“, ale umím si představit, že by něco podobného mohlo i třeba klidně nastat – předpokládám, že strojvedoucí elektrické trakce jsou většinou natolik kvalifikovaní, aby dokázali stav troleje a možnost její nouzové sjízdnosti v zájmu uvolnění trati posoudit.
Jaká doba zpoždění ochran (vypnutí) bude v případě strzeni troleje?
Nebo byste do drátu na zemi/ soupravě dál vesele posílal elektřinu??
Záleží na tom, co to je „stržená trolej“: myslím, že někdy klidně může zůstat celá a bez konraktu s něčím, co by ji spojilo se zemí, ale je jen utržená ze závěsů, takže napájecí stanice to vůbec nemusí poznat a pozná to, až když do toho vjede nějaký další vlak a utrhne (a zkratuje) to úplně.
A vzhledem k tomu, že ten druhý vlak tam evidentně přijel vlastní silou (elektrickou trakcí), to zřejmě nějak tak bylo. Každopádně doba zpoždění ochran v tom neměla žádnou roli.
Omlouvám se za komentář. Ale to už je ná presdržku. V čele s generálním ředitelem. To chování potom My#nic
Jaký z toho bude závěr? Nenahlaseni MU je minimálně na žlutou neli výpověď. Udělat tohle dopravce, tak padají hlavy.
Když stojíte na koridoru s autoblokem, tak légálně můžu pokračovat proti stůj? Podle předpisu ano.
Jen srovnávám situaci z článku … Jen pár minut za touto jednotkou jela druhá souprava Českých drah, tzv. Syslograf (lokomotiva, vozy a řídicí vůz). Na hradle Kazín v Černošicích pustila hradlařka vlak po krátkém čekání dál na přivolávací návěst do obsazeného úseku. „Vlak jel na přivolávací návěst, tedy tak, aby bezpečně zastavil před dalším vlakem …
Ano, ale hradlářka neměla pustit další vlak do obsazeného oddílu.
Na hradle je absolutní stůj. Když dá signalista RPN vlak může pokračovat traťovou rychlostí. Jízda podle rozhledu pro něho neplatí!
Signalista na hradle..?
„Když stojíte na koridoru s autoblokem, tak légálně můžu pokračovat proti stůj? Podle předpisu ano.“
Doporučuji seznámit se s významem pojmů permisivní x absolutní ;-).
„Vlak jel na přivolávací návěst, tedy tak, aby bezpečně zastavil před dalším vlakem …“
Mýlíte se v základních věcech-u oddílového návěstidla hradla mohl vlak jet až nejvyšší dovolenou rychlostí-což byl tento případ.
Pokud se nepletu, tak bez lokomotivního zabezpečovače max stovkou. Kdyby někde bylo hradlo s barvičkovačem, kde by se jezdilo 120+ 😀
SŽ má ve zprávě „pustila hradlařka vlak po krátkém čekání dál na přivolávací návěst do obsazeného úseku“,
takže svévolný výklad předpisů.
Díky. No když sama SŽ (=tvůrce předpisů) pustí do éteru takovou info… To je snad lepší mlčet.
Přivolávačka na hradle. (Tady musí být RPN, protože tam nejde rozsvítit bílou), tak nenařizuje jízdu podle rozhledových poměrů. Což je velký a zásadní detail. Do obsazeného úseku neměl vůbec jet.
A kdyby tam ta bílá šla rozsvítit, tak by to bylo podle Vás jak?
Kdyby tam šla rozsvítit bílá, tak by to bylo automatické nebo poloautomatické hradlo, ale Přivolávací návěst by dával výpravčí.
…za podmínky, že traťový oddíl za návěstidlem je volný. A je jedno, zda na hlásce, hradle, AH svítí PN nebo se dovoluje jízda vlaku na RPN-dávaná strážníkem oddílu = oboje (PN i RPN) dovoluje jízdu nejvyšší dovolenou rychlostí vlaku. Můj předchozí dotaz byl položen proto, že se mě svedl příspěvek Smutného pohledu, který poukazuje na zásadní detail. Ale třeba byl ten jeho „detail“ jen nesprávně mnou pochopen. 😉
Mluvčí je od toho, aby „nakrmila balastem“ zvědavé novináře. Tak je možná lepší, když ví akorát to, že vlak jezdí po kolejích a mašinka dělá hůůů. Tady je vidět, jak to dopadne, když do toho moc zabrušuje, nebo je špatně „nabrífovaná“. V ČR přivolávací návěst na trati jízdu podle rozhledu nenařizuje. Na Slovensku přivolávací návěst nenařizuje jízdu podle rozhledu nikdy. Za volnost kolejí odpovídají zaměstnanci řízení provozu. Pokud je potřeba jízda podle rozhledu, nařizuje se písemným rozkazem. A tak to má být i tady. Né ten český styl, fíro poraď si. Přivolávací návěst se nedá sama, tu musí dát obsluhující… Číst vice »
Udělat tohle České dráhy, nestane se vůbec nic a budou se vymlouvat na SŽ.
Jak je to dlouho co v Blansku vjely dva vlaky po sobě na PN? Dlouho držená PN, ale prakticky se nic stát nemohlo, protože strojvedoucí dodržel, co měl. Vyšetrovalo se, až se kouřilo, lidi vyhnání z EC ven..
To byl Adamov v roce 2013.
https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy/adamov-2013
A opravdu se nemohlo nic stát? Když do stanice vjede vlak bez toho, aniž by o tom výpravčí věděl, je to průšvih – co kdyby postavil vjezd protijedoucímu Os a to EC vjelo do lidí, kteří by byli v kolejišti? Totéž platí pro případný posun (proti směru jízdy přijíždějícího vlaku).
Na PN vjely dva vlaky za sebou (z důvodu dosti nepraktického ovládání PN přes JOP), takže jen naprostý pták by stavěl posunovou cestu proti jakémukoliv vlaku vlaku. Argument s podjížděním Os je opět lichý, neboť by ho podjížděl už první vlak, pro který byla PN záměrně použita.
„EC vjelo do lidí, kteří by byli v kolejišti?“ a vjelo? A to snad řeší taky předpis o vjezdu do stanice na PN. Byla tam postavená kolizní PC? Tohle byla naprosto neškodná věc, která se šetřila. A u Mokropsů šlo o život.
Nádherná ukázka českého alibismu v otázkác bezpečnosti, byla tam přivolávací návěst, fíro poraď si.
Přesně proto je špatně, že narozdíl od ŽSR tady PN nařizuje jízdu dle rozhledu automaticky, zaměstnanci v provozu pak mají sklony podceňovat pečlivost svojí práce, protože to strojvedoucí „zachrání“.
Tak zrovna strojvedoucí bych tady nevytahoval. Ty dokážou jet, i když je tam červená.
Vjezd na PN dovnitř do stanice bude vždy podle rozhledu, protože může znamenat vjezd na obsazenou kolej. Co na tom chceš měnit? Kecy od výporavčího, že to tam má volné, skončily v Čerčanech smrťákem.
Zácpa u Radotína? Pošlete tam vic vlaků. https://youtu.be/8E2X2g_zp0E?si=WMqXRoDdj4lUbhPa Vaše SŽ.
A GRAPP radši uzamknout! Ať ten bordel není vidět.
Tam není autoblok ještě?
Ne, báboblok.
což zejména s touto událostí dává celkem vtipný smysl 🙂
uz 30 let se rika ze se bude brzy rekonstruovat. Zatim se udelal usek Smichov-Radotin a ted se dela Srbsko-Beroun. Radotin-Srbsko je naplanovane na 2026
„Kultura bezpečnosti“ u SŽ je prokazatelně šílená už od nehody u Plané, kde se prostě v kritizované praxi vesele pokračovalo… Když holt SŽ chce mít dráhu nebezpečnou, tak bude, no…
No uvedu to na pravou míru. Nikdo nic netutlal. Mimořádná událost to byla od samého začátku ihned po nahlášení výpravčím a strojvedoucím a El. Dispečerem. Poškození trakčního vedení a sběrače na hnacím vozidle a to ve dvou případech. Odbor 18 SŽ, který šetří MU, ihned po nahlášení MU, předává informace vždy! na DI o všech MU co se stanou na síti SŽ. Sama DI se rozhodne jestli pojede na místo události. Jsou události na které nejezdí a tahle patří mezi ně. To že v jednom oddílu byly dva vlaky se řešilo na místě, nebudu tady vytahovat jak k tomu došlo… Číst vice »
A neměl čirou náhodou tiskové mluvčí někdo dát správnou a jasnou informaci? Dva vlaky těsně za sebou, byť s „dejme tomu“ minimálním rizikem srážky, mi přijdou mimořádná událost jako hrom. Proto to rozhodně nafouknutá bublina není.
Ano měl, ale prostě ten kdo to má na starost informace pro mluvčí více neposkytl, protože mluvčí vystačila s první informací jakou dostala. Víc se neptala. Přišla první informace jaký je důvod zastavení provozu. A to bylo vše. Už chápete, o co tady jde.
Tak pro úplnost mé dotazy zaslané v pátek ráno: Jan Sůra pá 23. 8. 8:14 (před 1 dnem) komu: SŽ Dobrý den, rád bych se zeptal ke včerejší události na trati 171 v úseku Černošice – Dobřichovice. Událost byla oficiálně prezentována jako porucha trakčního vedení, ke které zjevně došlo. Podle záběrů, které máme k dispozici, ale došlo zřejmě i pochybení v řízení provozu, na záběrech proti sobě stojí jednotka 471 a lokomotiva CD. Je možné vysvetlit, jak k této události došlo a proč byla Drážní insoekce informována jen o poruše TV? Kolik metru od sebe vlaky byly? Předem děkuji za… Číst vice »
Pane Sůra..pište to prosím správně..vlaky nestály proti sobě, ale za sebou..ty by byl jiný fičák..
Kde v textu píšu, že stály proti sobě?
… „Podle záběrů, které máme k dispozici, ale došlo zřejmě i pochybení v řízení provozu, na záběrech proti sobě stojí jednotka 471 a lokomotiva ČD“ …
Ano, ale to byl dotaz v pátek ráno, kdy k tomu nebyly žádné další informace a SŽ uváděla, že se vlastně nic nestalo. Dotaz a text je poněkud rozdíl.
Pane Sůro, buďto se v tom nevyznáte nebo se snažíte přiživit senzaci. Z dostupných informací tu z diskuze je evidentní, že MU byla nahlášena (nikoliv ututlaná) ale problém vznikl v komunikaci: buďto bylo nahlášení špatně formulované (nahlašující špatně informován) nebo to špatně pochopil příjimající člověk na DI. Že DI dá verzi „nenahlásili nám jednu MU“ je pochopitelné.
Člověka, který nahlašuje takto popsanou MU a chce ututlat vjezd do obsazeného oddílu ví, že bude vydávat Vyhodnocení šetření MU a tam by ten vjezd musel popsat 😉
Ergo, evidentně nešlo o záměr ututlat ale o chybu v komunikaci.
Tak ještě jednou časová posloupnost:
1. Nahlášeno stržení trakčního vedení
2. Dotaz na SŽ, proč nebyla oznámena i MU v podobě dovolení vjezdu do obsazeného oddílu.
3. Odpověď SŽ, kde byla přiznána chyba v řízení provozu a současně oznámeno, že nešlo o MU. Včetně této perly: Nejednalo se však o MU. Vlak jel na přivolávací návěst, tedy tak, aby bezpečně zastavil před dalším vlakem.
4. Vydání textu
5. Dodatečné oznámení MU Správou železnic. 31 hodin po události.
Kdyby po bodu 1 následoval bod 5, tak uznávám, že šlo o chybu v komunikaci. Tohle buď ukazuje a)záměr b)neskutečný bordel, c) obojí.
Čekal jsem na ty alibistické komentáře, že to bylo jinak, nebo že se nic nestalo, jako obvykle. Vůbec nemá smysl takové komentáře číst.
Každý, kdo se účastní vyšetřování nehod na železnici ví, že to bylo jinak 😉
(stačí už jen věta „takže DI k nehodě nejela“)
Podle mého názoru jste, promeškal možnost, zřejmě jako zaměstnanec nebo manager, místo banalizace, prostě být zticha. Myslíte, že se nepozná mlžení od normálního komentu. Nejsme hloupí.
Navíc je to naprostá neúcta k zákazníkům, od nich máte peníze na výplatě.
Pro hloupého, všichni hloupí…
Klidněte svůj slovník, anonymní frajere.
Pan redaktor dá zavádějící článek a pak držkuje do lidí, co to uvádí na pravou míru. Takový frajery mám nejradši.
Na te trati ale banalizace neni 🙂
Když něco uvádíte na pravou míru, bylo by dobré nelhat. Takhle to mám přímo od svého zdroje na SŽ (ano, i na SŽ pracuje stále dost slušných lidí, kteří toto s chutí napráskají) Událost byla nahlášena ve čtvrtek odpoledne takto. 13:30 Praha-Radotin-Dobrichovice, km 15.588, 2.TK: Poskozeni TV a sberacu vlaku Os 8838 (Praha hl.n.-Revnice) a Os 9940 (Praha Smichov-Revnice); dopravce: Ceske drahy, a.s.; zran. 0, skoda 750 tis., omezeni provozu po 2.TK V pátek večer, poté, co vyšel tento text, tak nové hlášení 22.08. 13:35 Dobrichovice Praha-Radotin Hr. Kazin, km 15,194: Nezajistena jizda vlaku Os 9940 (Praha-Smichov – Revnice) pomoci… Číst vice »
Pane Sůra já někde píšu že to nebyla MU?? Přečtěte si můj text ještě jednou. Vaše informace od lidí SŽ, jsou mi ukradené, mimochodem kopírujete text, který je oficiální ve svodce. Ten dostává cca 1200 lidi. Kdyby jste nebyl hloupý, zeptáte se přímo drážní inspekce a nejlépe přímo pana Ing.Kucery. Ten je do médií velice ochotný.
Píšete, že uvádíte informace na pravou míru a že nikdo nic netutlal. Tutlal. Urážky o hlouposti si nechte od cesty.
Dobrý večer, nechci dělat zbytečně rozruch, ale když už si mě berete do úst, tak se tedy vyjádřím. Oficiální hlášení od Správy železnic v den mimořádné události se týkalo pouze a jen srážky vlaků s prověšeným vedením a bylo koncipováno tak, že se z ohlášení nedalo vůbec dovodit, že by dva vlaky byly v jednom traťovém oddíle. A když už půjdeme do detailů, nejedná se o jednu mimořádnou událost, jak se všichni tváří, ale o dvě, které spolu nesouvisí: 1) nezajištěná jízda; 2) srážka DV x TV. Protože nezajištěná jízda nezpůsobila pád TV, nijak to spolu nesouviselo (jiné by to… Číst vice »
Tak to je tedy mazec.
Děkuji a čekám, že se p. Frýdlant omluví.
Mimořádka to skutečně nebyla, na této trati je asi pravidelný provoz mimiřádností 😛
slušných lidí, kteří to napráskají? 🙂
Ano, tohle napráskat je známkou slušnosti. Jde o bezpečnost všech, ne krytí si zadní části těla pár diletantů na SŽ, kteří se rozhodli toto nejprve ututlat. Ale chápu podle vašeho dotazu, že speciálně vám je to zbytečné vysvětlovat.
Skutečně DI řešila dva vlaky na místě a mluvčí Spržele lhala?
Ne mluvčí SŽ, nelhala je prostě neměla informace. Měla informace jaké dostala.
A kdo ji ty neúplné informace poskytl? Nebuďte slušný, řekněte jména.
Takže se hlásí i veškeré MU typu „poškozené trakční vedení“? To by si zrovna na 171 mohli zřídit stálou pobočku…
A jen mezi námi – je otázkou, zda máte co „vytahovat“… 🙂
Záleží jak je a čím trakční vedeni poškozeno. Ostatně včera kolem Smíchova byla dvakrát závada na trakčním vedení a jedno byla MU a jednou ne.
Výborně, to z čeho lze usuzovat skutečné ohrožení bezpečnosti jsou ty dva vlaky v jednom oddíle. A to se „vyřešilo“ na místě. Ocitl se tam ten druhý vlak legálně? A strojvedoucí o tom věděl? Pokud ano, proč ty tajnosti? To je oč tu běží. Stržená trolej je sice také mimořádná událost, no při četnosti poruch dráhy samotné na celé trati 171 to „jen“ o něčem vypovídá.
Nemel kraviny a řekni jestli jste pustili vlak na záda dalšímu a považujete to za standard. Pokud i DI, tak proč ne.
Podle veřejně dostupných informací jde o hradlářkou (SŽ) povolený vjezd vlaku do traťového oddílu obsazeného jiným vlakem, tedy bez tzv. odhlášky (zprávy z následného hradla, tuším se jmenuje Dolní Mokropsy, že předchozí vlak oddíl opustil) na tzv. poloautomatickém bloku. Strojvedoucí druhého vlaku na základě RPN nabyl předpokladu, že traťový oddíl až k následnému hradlu je volný a žádný vlak tam není. Jen díky místním poměrům se to obešlo bez následků, druhý vlak se rozjížděl ze zastávky Černošice (Hr. Kazín je tak 700 m za zastávkou Černošice) a po projetí dávané RPN již nemělo smysl se dále rozjíždět, neboť ihned následuje… Číst vice »
Závidím vám vaši naivitu:-)
Já samozřejmě vím, že to tak nebude. A jsem jen zvědavý na výkon DI, jestli se vloží do šetření.
Zcela souhlas: “ Pokud by SŽ byla profesionální institucí, pak si tisková mluvčí veřejně nasype popel na hlavu a hluboce se omluví za šíření nesmyslů “
Místo mlžení a lhaní, by měli přemýšlet o bezpečnosti železniční dopravy, protože ta bezpečná skutečně není.
Resp, místo zametení před vlastním prahem, pořád propočítávat, že všechny ostatní odvětví dopravy jsou bezpečnější, pořád dokola. Oni sned mají na starosti tu svou bezpečnost, a ne jinou.
Co chcete po řediteli SŽ, který prohlásí, že Ejpovickým tunelem neproklouzne ani myš, o které bychom nevěděli.
Já nechápu, na základě čeho hradlářka povolila vjezd do oddílu obsazeného vlakem neschopným pokračovat v jízdě?! Tak buď věděla, že strhl trolej a pak nechápu logiku pouštět za ním na přivolávačku další vlak – aby bylo nutné zachraňovat dvě soupravy? Nebo nevěděla, že je oddíl obsazený a proč a to je snad ještě horší představa, že tam pustí vlak. To pak tam nemusí vůbec být, ne?
Já se spíše domnívám, že hradlařka měla nařízeno dát RPN úplně jinému vlaku, než nakonec dala…
Nějaký důvod to určitě mělo, nějak se mi nechce věřit na teroristu.
Hradlářka nemohla mít „nařízeno“ Buď měla odhlášku, nebo neměla. Kdo jí to „nařídíl“? DéVéŤák z Klecan?
A kdo to nařizuje?
Velice nebezpečná situace, která mohla snadno skončít vážnou nehodou, je jen velké štěsti, že ten elefant zabrzdil pomaleji. Nevyšetřovat to je fakt bizarní a velké mezera v bezpočnosti. Pane Sůro, prosím, nenechte tohle ležet. Ať už je zatím zatajením nekompetence nebo úmysl, je potřeba, aby se s tím něco dělalo.
Jak si to „něco“ představuje? Co nemá p. Sůra nechat ležet? Ani on ve svém článku netvrdí, že dotyčná hradlářka nenese za svojí chybu odpovědnost. Informovat média není ničí povinnost.
Neinformování médií je banalita. Ale nenahlášení MU Drážnímu úřadu a Drážní inspekci společně s tvrzením, že jízda do obsazeného oddílu není MU, to je poněkud jiný level ukazující nastavení kultury bezpečnosti u Správy železnic. Nicméně nikoliv překvapující.
Plánujete to prosím nějak dále řešit? Dát podnět DI? Lze to vůbec nějak dále řešit?
Drážní úřad či Drážní inspekce by v takovém případě podle mě měla jednat automaticky, tzv. z moci úřední.
Zatím byl poslán dotaz na SŽ, proč lhali a kdo konkrétně lhal. A samozřejmě budou následovat dotazy na DÚ, DI a MD.
Dotážete se DI? Prý to šetřila (viz výše).
Ne, nešetřila, protože se o tom dozvěděla až druhý den večer, na místě už nebylo vůbec nic k vidění.
Nejde o „neinformování médií“ ale o to, že to prezentovali jako běžnou provozní závadu („jen“ stržená trolej)…
To samozřejmě ve výsledku může ovlivnit skutečnosti zjištěné v případném dalším šetření… 🙂
“ pokud je přivolávací návěst na oddílovém návěstidle hradla, toto opatření neplatí” – čím více vyjímek, tím větší šance na průser!
To platí i při odjezdu ze stanice na trať. Volnost trati vždy lze zajistit jinými prostredky(telefonem). Pokud se teda někdo z obsluhy nepomátne.
Proto mají v Německu separátně Ersatzsignal a Vorsichtsignal (nařizuje i jízdu podle rozhledu).
A musí strojvedoucího zajímat, jestli je tam normální volno nebo násilné(ersa), je na to jiná reakce?
No, málokdy mají návěstidla obě návěsti …. navíc Ersatzsignal je u prvního vlaku doplněn rozkazem o tom, že traťová kolej může být obsazen
takže v německu tu bezpečnost mají zajištěnou tak, že do obsazené traťové kolej pošlou další vlak, a to klidně i osobní dobravy? to si snad děláte srandu? u nás NEEXISTUJE poslat vlak na obsazenou traťovou kolej zjišťování volnosti a sjízdnosti traťové koleje není v kompetenci dopravce, provozovatel dráhy nemá právo toto dopravcům nařizovat – a už vůbec se neuskutečňuje, jako vlak, natož obsazen cestujícími vždy se uskutečňuje JEN A POUZE jako PMD, a JEN A POUZE vozidla a personál správy železnic strojvedoucí dopravců NEJSOU OPRÁVNĚNI zjišťovat volnost a sjízdnost traťových kolejí kdo se do toho nechal uvrtat, tak je vůl… Číst vice »
>u nás NEEXISTUJE poslat vlak na obsazenou traťovou kolej
A tento clanek je o cem?
No, schválně, o čem ten článek tak může být – že by o tom, že v ČR není normální posílat vlaky na obsazenou traťovou kolej, zatím co ten nademnou píše, že v Německu je to zcela normální stav, a proto je německá železnice bezpečnější – to je protimluv, jak prase
Ale já netvrdím nic z toho co mi vkládáte do úst. Jen reaguji na příspěvek Pezose, o Ersatz- a Vorsichtsignal. O podmínkách jejich použití se nezmiňuji ….(aneb ja vznikají dezimformace)
Ten článek je o tom, že byl vlak poslán na obsazenou traťovou kolej.
Neoprávněně. Neexistuje signál, který by ho tam poslal oprávněně.
Neskutečný.
Na co volat DI, když tohle musí vyšetřovat policie jako obecné ohrožení z nedbalosti. DI si už pak zavolají sami…
Jenže když něco prezentujete jako „poškození trakčního vedení“ tak tam nejede PČR ani DI… 🙂
A důkazy z „místa činu“ teď už asi těžko zajistíte…
Důkazy jsou flagrantní.
Myšleno například dechové zkoušky…
Pokud byl někdo zdrogovaný, tak to nemuselo mít žádný vliv na samotnou příčinu nehody.
Zajímavější je prokázat, že udělal chybu. (Postavil cestu když neměl?)
Povinnosti oznámit vznik MU ukládá zákon provozovateli dráhy a dopravci, nikoliv policii.
Takže v tomto případě pochybyli oba dva.
Neoprávněný vjezd vlaku do obsazeného oddílu není mimořádná událost?
Ten vlak tam přece vjel oprávněně. Problém je v tom, kdo mu to povolení dal. Takže mimořádná událost nespočívá v neoprávněném vjezdu, ale v neoprávněném udělení povolení.
Konečně to někdo napsal jak to je. Podle mne je to dovolená jízda vlaku do prostorového oddílu obsazeného jiným vlakem. A to je mimořádná udalost. Za situace, jak k tomu došlo je bizardni, aby to šetřila SZ a dopravce.
Jistě, ale hradlářka neměla oprávnění k tomu, jízdu dovolit.
Máte záznam komunikace a její vyjádření? Nedělo se nic, co by si mohla vyložit jako odhlášku? (Kecy na telefonu, včetně nedodržení hovorové kázně)
Bizarní, prosím. Na to D v tomto slově zapomeňte. To není žádný blizard…
Ten vlak tam nevjel oprávněně. K tomu, povolit mu tam vjezd hradlářka neměla oprávnění.
Proč DI nevolal aspoň ten strojvedoucí? To se chce nechat příště zabít?
Strojvedoucí kontakty na DI běžně nemají, je stanovený ohlašovací plán, a tam je všechno záležitostí provozovatele dráhy
„je stanovený ohlašovací plán“ ten asi selhal
k dohledání za 10 sekund: http://www.dicr.cz, odrážka „kontakty“
A to je jako standartní postup?
A neohlásit to že strany SŽ je jaký postup? Ale jinak v klidu, příště hradlářce bude hrozit „jen“ vězení, na maděru bude strojvedoucí. Přesně podle postupu.
Pokud se nepletu, bylo ohlášení za dopravce a za provozovatele.
Mohli mít společný postup a nemuseli.
strojvedoucí byl na rozdíl od vás úplně v klidu
Já jsem v klidu, mě postupy SŽ nemůžou zabít. Aspoň ne jako prvního v tom vlaku.
To mi připomnělo nehodu u říkonína
Hm, koukám tehdy se s tím až tak nepárali: „Hláskařka z hlásky Níhov (v daný den na první samostatné směně) byla odsouzena k odnětí svobody na 6,5 roku nepodmíněně. Výpravčí stanice Řikonín byl odsouzen k odnětí svobody na 4,5 roku nepodmíněně.“
Taky ale zemřelo 31 lidí, zranilo se 18 a vznikla škoda přes 13 milionů Kčs, proto takové tresty. Tady to spíš skončí maximálně podmínkou, jestli vůbec
Já nejsem tak dobrý v právu, nebylo ovšem to jednání na obou místech to stejné? Míra následků je věc náhody že tehdy se stalo a dneska náhodou nestalo nic…
Já bych v té kvalifikaci moc velký rozdíl neviděl. Snad jen že obecně se tresty snižovaly, ale ne tak zásadně.
Může už někdo konečně vysvětlit, jak může vlak strhnout každou chvíli trolej? To jsou ty vlaky vybaveny nějakým trhačem trolejí, který se sem tam sám aktivuje?
Když koukám na vlaky z mostů, tak to nevypadá, že by na nic bylo něco, co je schopno trolej nějak obepnout a roztrhat…
Stačí uvolněné laníčko, které poškodí sběrač, pak to jde rychle. Na YouTube se dá vidět.
Ne, to jen naše úžasná zkáza železnic má TV v havarijním stavu
To jen SŽ svaluje vinu na „vlak“. Proto si dopravci instalují u sběrače kameru, která snímá ten sběrač a ukládá záznam.
Tak tak. Jinak se některé závady velmi obtížně prokazují, obzvláště po výrazné destrukci sběrače lokomotivy.
V odkazu vidíte „banalitu“. Bylo tam uvolněné proudové propojení trolejí, dostalo se pod úroveň troleje a ližiny sběrače do něj narazily. Okamžitě zaúčinkovala ochrana sběrače při poškození ližin a sběrač jde dolů a nedochází tedy k dalšímu poškozování.
https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I?si=1XghktrtwX1AXFNz&t=199
Kdyby jste se párkrát svezl po trati 171 ani by jste se neptal. Ale je „lépe“ než bylo. O fous. V 90-kach, když jsem slouzil v Berouně v zimě i 3-4x týdne praskl nekde izolátor. Napr. rychlík zamotaný dokonale do drátu v Srbsku tehdy způsobil výluku v trváni 26 hodin. Když zde přijdete do styku s dráhou nesmíte chtít moc ale naopak musíte být skromný. Ať vozidly, stavem tratě, rozsahem mimořádnosti a rozsahem výluk. A nebo i jako motorista dobou, kterou strávíte u zavřených závor.
Je to konstruováno na techniku z 70.let 20.stoleti. dnes mají dopravci výkonnější a lepší stroje. TV je pretezovano, DC soustava, no a další dílek do skládačky je to že se to udržovalo 30.let v kontrolovaném chátrání. Teď posledních cca 5 let se konečně silnoproudá technika začala více opravovat. Nejhorší situace je na OŘ Praha a Ústi. Takže opravit,konverze =výkon a omezení bludných proudů. A bude dobře😁, je to tak jednoduché.
Tak jasně, a abysme tu konverzi „podpořili“ tak jsme ještě donedávna pořád vyráběli čistě ss jednotky… vždyť ono se to „později“ nechá předělat… ale do té doby se na jejich trasách nesmí vloudit ani kousek konvertované trati!
Střídavina bloudí líp – umí projít přes kapacity které stejnosměru překáží. A vetší napětí znamená i lepší šanci, že něco prorazí a zajiskří.
Ale střídavina nezpůsobuje zdaleka takovou korozi.
Normálně, špatná 6 – 8 hodinová oprava ze strany SŽ.
SŽ to asi myslela tak, že mimořádná událost by byl den, kdy se žádný průser nestal.
Neustálý problém na SŽ. Zamestnanci, kteří mají o predpisech páru, asi jako můj jezevčík o raketoplánu. Není to tak davno, co jsem se jednoho zaměstnance SŽ ptal, jak to že to neví, když měl před pár dny přezkoušení. Jeho odpověď mě posadila na zadek. Testy mám naučené nazpaměť a na nic jineho se neptají, kdo by pracoval, kdybych neudělal.
To mi připomíná situace kdy jsem chodil ještě do školy. Měli jsme tam chytrý premianty co se všechno naučili nazpaměť ale když si po nich chtěl ať o tom povídají, nějak to rozvést, nějaký vlastní příklad atd atd, tak o tom věděli v podstatě hovno. Takže koukám že dneska můžeš o daných věcech vědět úplný hovno a jen znát „učebnice“ zpaměti.
Takhle se ale pozná chytrý člověk, že to, co se naučil, dokáže prakticky použít, titulovaných blbců, co se jen něco namemorují, je spousta
Horší je když se takový člověk vloudí i mezi kantory… to se naštěstí nestává v oboru kde „dostal papíry“ ale když třeba schází někdo v „příbuzném“ oboru tak tam někoho „urychleně zaškolí“…
Ano, to co popisujete je hodně rozšířené. K tomu by se dal připojit další aspekt, že ti dotyční pracovníci nemají ani minimální představu o svém pracovním zařazení. Tedy proč jsou tam kde jsou, co tam dělají a proč. A co je snad nejhorší je ještě vylepšená varianta a to ta, že se na pracovní pozice u SŽ přijímají tací, kteří ani neslyšeli o tom že vlaky jezdí po kolejích. Jsou to často totální ňoumové z lehkými psychickými problémy (o nějakém vyloučení z důvodu psychické nezpůsobilosti si nedělejme iluze), známý známých, zkrachovalé zadlužené existence, či tzv. školometi, kteří se naučí předpisy… Číst vice »
Amen. Víceméně jste shrnul důvody, proč jsem s tím já osobně seknul.
Diky lidem z Zdopravy, ze se nenechaji odbit a jsou investigativni.
Ten, co lhal, tak by mel jit doprde…
Opravdu je někdo bil?
Ne a špatně udělal 🙁
Co to bylo za elefant?
To byl ten City 😉
Co si člověk neudělá, to nemá: 8838 = 471.001 + 471.037, 9940 = 362.061. Děkuji.
Mimořádná událost to není protože se to tam děje běžně, nebo jak si to mám vysvětlit? 😀
Na trati 171 je mimoradnou udalosti spise stav, kdy vlaky jezdi! bez omezeni.
Tak největším průserem na železnici, byla vždy zamlčená mimořádná událost, na kterou se přišlo, nebo bylo upozorněno dodatečně !
Tak komupak upadne hlava ?
Nečetl jste článek? Chybu udělala hradlářka. Systémové pochybení to logicky být nemohlo, protože na straně SŽ je všechno dokonalé.
#mynic
Hlavně předpisy.
je otázka,za jakým vlakem vlastně dostala odhlášku,pravděpodobně netušila,že není volný tratový oddíl skrze uvázlý city elefant,z toho záběru v oblouku v kažfým případě mrazí.
Mohlo být zavedené telefonické dorozumívání v opačném směru, a mohlo dojít k takovým zmatkům, že si hradlářka spletla směr, a šla s přivolávací návěstí na opačnou stranu. To už se jednou stalo v 80 tých letech na hradle Jahodnice, bez následků.
To zní věrohodně a dává mi to smysl víc, než to že si hradlářka jen tak popadla terč a šla dát RPN.
PN/RPN mohou hradláři použít sami za sebe, nebo k tomu musí mít příkaz/svolení výpravčího?
Musí mít odhlášku za předchozím vlakem, musí být zavedeno telefonické dorozumívání a musí být takový stav, že nelze obsloužit oddílové návěstidlo. To by byl pěkný pořádek, použít jí sám od sebe. To je jako kdyby řidič auta jel na červenou.
Na červenou? Mám zato, že řidič si sám od sebe žlutou nerozbliká (křižovatka je řízena značkami).
Paní hradlařka může děkovat všem svatým, že si nejde sednout. Paní mluvčí by si měla přečíst o čem mluví, protože mluvit o věcech kterým nerozumí umí každý, ale u člověka za to placeného bych čekal aspoň nějakou odbornost.
A pro ostatní kteří čekáte výsledek této MU, tak to bude asi takto. SŽ vydá změnu předpisu, kde bude při jízdě na PN na hradle/automatickém hradle nařízená jízda podle rozhledových poměrů a tím se opět zodpovědnost přehodí na někoho jiného. Konkrétně na strojvedoucího.
Měl jsem takový sen, že by předpisy pro provoz dráhy psal nějaký nezávislý orgán a SŽ by byla povinná se jimi řídit… No nic.
Hned, když jsem to četl, vzpomněl jsem si na zkoušky, kdy se jeden zkoušený zeptal svého zkoušejícího proč se ho na to ptá, když to ve znalosti strojvedoucí nemá, ale má to ve znalosti výpravčí a zkoušející odpověděl protože to výpravčí neznají, tak to budete znát aspoň vy, ať vás netahají do průseru. Tehdy jsem netušil, že to myslí vážně.
To skoro zní, jako bys prošel Olomoucí za dob ZN.
Předpisy SŽ vychází ze Zákona o drahách a ten si SŽ sama nenapsala
Předpisy Zkázy železnic jsou teď hlavně z hlav federantů… A to myslím smrtelně vážně. Hradlařka pokud svévolně užila RPN je teda taky úplně mimo. Ale tak co byste chtěli po nějaké tetě, co dělala 20 let na poště…
Proč vlastně strojvedoucí mezi stanicema rozlišuje autoblok a hradlo?
Nestačilo by oddíl volný = jet naplno, oddíl obsazený = čekat nebo jet na oči. Pokud hláskař chce, aby jel naplno, tak má rozsvítit volno.
To se zeptejte SŽ proč má předpis D1 složitější než trestní zákoník.
Jednou se na PN jede tak a podruhé jinak, výjimka z výjimky a všechno psané tak aby z toho vždy SŽ vyšla dobře a pokud už je vina na jejich straně tak tutlají a zpochybňují co to jde.
Např srážka ve Vrbicich
A to je důvod, proč bych na PN stovkou nikdy nejel.
nejezděte, předpis vás ani nenutí ject 100, je tam stanoveno kolik MŮŽETE, nikoliv MUSÍTE
Podle toho, kde je návěstidlo: ve stanici a na trati s autoblokem ano, na hradle či hlásce ne.
Protože na autobloku není součinnost pracovníka, kdežto na hradle ano. Pokud onen pracovník není schopen služby a nelze se spojit s jiným dopravním pracovníkem, je možné jet i proti stůj, ale podle rozhledu
Karle doufám, že nejezdíte, protože vaše znalost předpisu je žalostná. Toto, řekněte jednou u periodického ZOZ přezkoušení a garantuji vám, že jdete opravnému pokusu.
Toto co jste napsal platilo pokud si dobře pamatuju do července 2022?!
Protože na autobloku (u starých instalací) neexistovala ani teoretická možnost jak zjistit, že oddíl je volný v případě, že zařízení selhalo. A není tam ani nikdo, kdo by to mohl z nějakých záznamů zjistit, takže je nutné mít tam možnost jet dál i když autoblok nedokáže rozsvítit zelenou. Na hradle je pracovník, který zjišťování volnosti tratě má na starosti. Tedy není nutné riskovat a dovolovat vjezd druhého vlaku do obsazeného oddílu. Zároveň ale je možné počítat s tím, že vlak jede v oddíle sám. Pokud hláskař chce, samozřejmě volno rozsvítí. Problém je ve chvíli, kdy je třeba prasklá žárovka. Nebo… Číst vice »
Jsem laik, ale mohl by mi někdo vysvětlit, proč něco takového hradlařka vůbec udělala? Je k tomu nějaký systémový důvod? Tohle přece udělala záměrně, ne nějakým přehlédnutím. Je to nestandardní operace (sorry možná to terminologií zní jinak), tj. ne něco, co zamění. Navíc, jak zde další psali, není to klasická přivolávačka. Mě osobně napadá jenom to, že v daný moment netušila, že došlo k poškození sběrače a zastavení jednotky 471 a ona ve snaze protáhnout co nejvíce vlaků v čase, volila tento způsob. Však víme, co to je 171 a kolik tam jezdí vlaků a zvláště tento úsek je ten… Číst vice »
Přece musí mít odhlášku, nejde si jen říct už je to dost dlouho, co projel předchozí vlak.
Přivolávačka na hradle je opravdu něco jiného, než do stanice. Na hradle prostě nesmí dát přivolávačku, pokud si není jistá, že úsek až do vjezdu do další stanice nemá volný. To není na jejím rozhodnutí, jestli tam vlak pustí nebo ne, ona prostě nesmí, dokud neví, že je úsek volný. Do stanice teoreticky může, protože tam platí jízda podle rozhledu, ale na hradle.
Presne tak. Mimo stanici neni mozne poslat vlak do obsazeneho useku pokud se nejedna o AB. Neco jineho by bylo PMD.
Tak to určitě ne. 2 vlaky do jednoho oddílu se neposílají ani při největším vytížení tratě. Tam není autoblok.
Ad JackBrno – tím pádem by jí k tomu někdo musel dát souhlas = ona za to nemohla.
Ad M474 003 – rozhodně to je blbost, ale vůbec mě nenapadá, co jiného by jí k tomu mohlo vést, pokud jí to někdo nenařídil.
Pokud odhlášku vážně nedostala. Nahrává se jim telefon?
Je to lidská chyba. Ponese za ní odpovědnost.
A kdo ponese odpovědnost za tutlání a lhaní o této události, co podle SŽ není mimořádnou událostí? Hodíme to zase na fíry, uděláme tiskovku s Bc. MBA, Kolářem a Kušnírem, to vše za kolovrátkového přednesu ministra a budeme říkat, že se to už nikdy nestane? Nebo počkáme, až do toho příště někdo vlítne? Kolik těch varování ještě na SŽ potřebujete? Planá, Pardubice…
Kolik jich potřebuje? Minimálně jedno týdně, které skončí u soudu a ten rozhodne že jde o systémové selhání a na základě těchto rozsudků bude muset někdo jednat a zakázat SŽ činnost.
Druhá varianta je, že někdo nezávislý a dostatečně znalý napíše SŽ předpisy a SŽ se podle nich nebude moci že všechno vykroutit a výsledkem bude zase zákaz činnosti.
Soud již systémové selhání jednou popsal. Nestalo se nic. Hlavní lumeni stále ve funkcích a vesele stříhají pásky a přetváří Správu železnic na Správu předražených oprav nádražních budov a posouvání projektů rychlejších tratí v čase. https://zdopravy.cz/nevinen-neselhal-strojvedouci-nybrz-system-zeleznice-rekl-soud-k-nehode-u-m-lazni-88969/
Marianky vím, proto píšu jednu událost týdne, která skončí tímto rozsudkem jako minimum, jinak ty hroši že SŽ nic neřeší.
Kdo nese odpovědnost se všeobecný informační smog, kulturu aktivistické stupidity, obecnou oblíbenost postoje „my a oni“? Kdo vytvořil nesmyslnou pověru, že čím více se bude o něčem mluvit, kritizovat hlava nehlava, veřejně emočně onanovat, tím více bude na světě lépe? Inteligentní diskuze a racionální řešení problémů vypadá úplně jinak a ani Vy ani já se s nimi těžko někdy setkáme. Mediokracie, které jste součástí, tomu nepřispívá.
To si rozebírejte na serverech o médiích. Tady rozebíráme zásadní lhaní Správy železnic, jejíž jste zaměstnancem a tupě ji tu pod rouškou anonymity hájíte.
Nikde jinde mě nechtěli, na SŽ ano. Tam jsem zapadl.
SŽ potřebuje hromadu, upozornění bohužel nestačí…
Co jste čekali, když Ministerstvo dopravy řídí pan Kupka, absolvent UK – žurnalista a novinář – který má ke znalostem o problematiku řízení MD v celé jeho šíří podobné znalosti jako paní Černochová v řízení MO a Armády ČR. Pak se divíme k čemu v obou rezortech dochází. Za 1. republiky – tedy za ČSR – v rocích 1933 až 1938 řídil Ministerstvo dopravy – voják – generál Československé armády – V oblasti dopravy od automobilní přes železniční až po leteckou musí být přísné a tvrdé řízení a hlavně vyžadovat od všech, od posledního zaměstnance, úředníka až po vrcholový management… Číst vice »
Víte o tom, že žádný z předsedů vlády ČR, které jsme doposavad měli, nemá vystudovaný kurz premiérování?
V takovém kurzu by museli přednášet jedině bývalí premiéři a myslíte, že by dokázali naučit, jak se to má dělat?
běžte s tím víte kam..
Politiky bych do toho netahal, je zcela irelevantní zda tam sedí ten nebo ten, Jsou to zcela zbytné funkce stejně jsko těch zbylých 60 tisíc politiků.
slyšeli jsme slovo hlupákovo 🙁
A co má společného Kupka s tím, že někde strhnou/spadne trolej? To jako tam má stát a hlídat popř. mávat praporkem návěst Stůj, zastavte všemi prostředky! nebo jak???
Kupka ne, ale Jiří Svoboda je šéfem SŽ. Na něj je už rohov poslední době více než dost. A ne o všem se hovoří veřejně.
To se nám sice nemusí líbit, ale na tohle to vliv fakt nemá. Nikdo nemůže čekat, že ministr dopravy bude mít odbornost ve všech druzích dopravy, aby mohl sám zodpovídat za každou chybu v řízení dopravy jakéhokoliv typu.
Doporučuju Bolíviji, 190 státních převratů a ministr zdravotnictví tam bohlíží na každé vrtání zubu. Proto tam mají jenom 2 zubaře rpo celý stát.
A jaká ke tedy správná kvalifikace pro ministra dopravy? Autobusák? Kamioňák? Závodník na motorce? Pilot? Letecký dispečer? Výpravčí? Strojvedoucí? Silničář? Železničář? A mám to přece tunelář. A to nejen na ministra dopravy.
Kosmonaut. I vesmír patří pod ministerstvo dopravy.
Pravda. A taky sem zapomněl na námořníky a říční a kanálové lodníky.
Ministra z těchto profesí vybereme losem (či sirkou) a neúspěšní kandidáti budou náměstky pro své typy dopravy… 🙂
Dráha nikdy nebude levnější než silniční doprava – automatizace nic moc, vlaky ruční/malosériova výroba, samostatna infra. To prostě ten nižší valivý odpor nemá šanci vyvážit.
Takže bych čekal, že se soustředí na spolehlivost a bezpečnost – něco, kde by mohli mít relativně snadno navrch. No a ono to dopadá takhle…
spíš silniční vypadá levněji, protože u většiny silnic není poplatek za využití, to je u železnice vždy
Silnice (vodovody a kanalizace, chodníky…) ale opravdu nemůžou za to, že tam má dráha zabezpečení z I. světové, které naprosto nedostačuje provozu.
Spotřební daň z paliv (ok, část vlaků jezdí na naftu, ale poměr stále klesá) zaplatí daleko větší část nákladů než poplatek za dopravní cestu u vlaků. Dále se u nákladní dopravy platí mýto, známky nepočítám, to je zanedbatelné
Přes to všechno to pořád je bezpečnější, než jakákoliv jiná doprava, s výjimkou letecké.
Není, v přepočtu na člověkolilometr i tunokilometr je to zabiják. I proti silniční dopravě. Ale protože přepraví dohromady prd, tak v absolutních číslech to vychází dobře. Ovšem z tohoto pohledu zase vychází v Česku mnohem bezpečněji doprava ponorkami.
Dráha má právě obrovský potenciál úplné automatizace.
Ale když vidím, jaká je opozice i proti automatickým spřáhlům, tak si říkám, že si za ten stav můžou všichni svorně sami.
Ať žije Císař pán!
Ze nejde o mimoradnou udalost? To sotva, s EC 354 tam jsme kvuli tomu stali v Radotine 45 minut. A jak jsme odjizdeli, videl jsem i hasice u trati to vysetrovat.
Chyba se stat muze, taky nejsem neomylny, ale zlehcovat to ze strany SZ mi prijde sotva omluvitelne.
Navic fura lidi kvuli tomu zpozdeni prisla o prestupy v Nemecku na dalsi vlaky…
Hasiči nic nevyšetřovali, ti maximálně evakuovali cestujici.
Hasiči vyšetřují mimořádnou událost? Aha. To jsou novinky. K tomu zda to je MU nebo ne, nemá souvislost se zpožděním. Pokud spadla trolej, tak určitě se nebude jen tak jezdit po jedné. To až rozhodně kompetentní osoba.
Hasiči rozhodně nevyšetřovali. Ti mají vyšetřovatele jen na požáry.
Takže ke srážce nedošlo jen díky pádu troleje. Těžko si představit názornější naplnění pořekadla „Všechno zlé je pro něco dobré“.
Trakční vedení s kvalitní údržbou od SŽ plně nahradí ETCS
Už jen všechny vlaky v závislé trakci a ETCS netřeba:-)))
Pokud by trolej nespadla, tak by Elefant třeba jel 😀
To je takové generální bábostop. Kdo ví, jestli to není nějaká funkcionalitu bábobloku. „Máňo, je průser.“ „Shazujeme trolej za 3 2 1“
Předpokládám, že krom hláskářky byli výpravčí i dispečer cdp postaveni mimo službu, to samé přednosta obvodu i ředitel OŘ a vyšetřuje je mimo DÚ také policie. Všichni, kteří mluvčí nakukali tu pitomost s PN budou okamžitě předvoláni k přezkouškám a každý pokus o bagatelizaci celé situace bude okamžitě dementován a vyšetřován. SŽ vydá tiskové prohlášení, že došlo k zatajení mimořádné události a dojde k okamžitému vyvození všech možných důsledků, aby se podobná situace nemohla opakovat. a všichni, kteří za ní nesou odpovědnost, budou potrestáni. Svoboda nabídne svoji demisi, pokud se zjistí, že jde o systémový problém. A jestli ani tohle… Číst vice »
V paralelním světě si to umím představit, ale ne v resortu řízeném Kupkou píár
Takže každý ministr si přivede komplet nové osazenstvo organizací pod něj spadajících? No potěš koště…
V resortu řízeném Havlíčkem úplně stejně často. Nakonec manekýna do čela SŽ vybral ANOfert, ne?
Samozřejme, že stačí vyměnit ministra! On pak _osobně_ dohlídne na všecky báby na hradlech, bude na 20 místech zároveň!
Ale výsosti, nenechte prchlivost cloumat svým majestátem…😆😆
Nejenže tam nebyla žádná hláskařka, ani nevím, proč by měl být postaven mimo službu výpravčí, a nedejbože dispečer CDP (který? a kterého CDP?)
Ano, hradlářka, to totiž úplně mění situaci a nikdo není za nic nemůže…
Výpravčí ani dispečer nenese odpovědnost za to, co se stane v mezistaničním oddíle, ani nemá ohlašovací povinnost?
Vlastně nejspíš ani netuší, že se na trati něco stalo…
CDP asi přerovské, když je to u Prahy, že…
Neznáte ani základní pojmy týkající se řízení a organizování drážní dopravy (či obecně drážní dopravy vůbec) a chcete vznášet rozsudky, kdo by měl být postaven mimo službu? To mi stačí… V mezistaničním oddíle jízda očividně uskutečněna nebyla, jinak by pro vlak oddílové návěstidlo vůbec neplatilo. 😉 Berounka je snad tratí se zjednodušeným řízením drážní dopravy, že sem pletete ohlašovací povinnost? Zajímavé… 🙂 Jak má výpravčí zjistit, že se hradlařka rozhodne porušit ustanovení předpisu a dovolit jízdu na (R)PN? To má lítat s dronem nad tratí a monitorovat nonstop, co kdo dělá? A dispečer jaký? Traťový? Když řídí až Beroun? 😀… Číst vice »
Tak jste hrdina co vyhrál hnidopišskou medaili, traťové oddíly a hrádlářka zcela ospravedlní to, že se to zatajilo…
A ohlašovací povinnost MU asi neexistuje, to jen na D3 evidentně…
A Radotín má na starost kdo? Tam asi nikdo dodnes netuší, že se málem srazily vlaky… A nemají šanci jak to zjistit, ani že se to nenahlásilo…
Radotín má na starost pořád ještě výpravčí, ne CDP
Tak jistěže výpravčí za to nemůže. A CDP taky ne. Hradlo z obsluhou je tam právě proto, že to není dálkově řízené. Tudíž to je její zodpovědnost.
Víte vůbec, co to je a co obnáší funkce a jaké má povinnosti dispečer CDP ?
Evidentně je to člověk, který nemá povinnost nahlašovat mimořádné události, nemá povinnost se zajímat o to, že dva vlaky z jím řízeného úseku nedojely a málem se srazily, ani o to, že i když se málem srazily, tak to není nahlášené a nevyšetřuje se to.
Výpravčí, dispečer CDP (traťový, provozní, vedoucí, ústřední??), přednosta PO i ředitel OŘ jsou za jednání hradlařky odpovědní? Nařídili jí snad použít (R)PN (i kdyby, pokyn by byl tak či tak v rozporu s předpisem)? Co to je za nesmysl? Systémový problém? Jednoduchý princip vyčkání odhlášky je systémový problém? Nedodržení jednoduchých ustanovení předpisu je systémový problém?
Dopravci a jejich provozní zaměstnanci si nejprve musí vyřešit vlastní chybování a (ne)znalost či (ne)dodržování ustanovení předpisů, až pak budou mít snad čas na nějaké protesty.
Někdo je minimálně zodpovědný za to ututlání, aby nemohla dorazit Drážní inspekce. A to nás bude hodně zajímat. Mimochodem, dvě hodiny po vydání článku se náhle objevilo hlášení, že došlo k i chybě hradlářky, nejen strženému TV. Náhoda, že?
To je samozřejmě druhá věc. Ale v ten okamžik za tu událost má zodpovědnost hradlářka.
Vypravčí ji mohl poslat odhlášku. Pak by to bylo na něj. Jenže když DI nikdo nezaváhal….
Nezavolal
Tím zásadnějším problémem ukazující nepochopení bezpečnosti je zatajování.
Napočítejte do deseti a pak se zkuste zamyslet, i když je to velmi těžké…
Nejde vůbec o nějakou chybu hradlářky, ale o to, že byla celý ten incident (který se jen díky jinému pr*seru nestal tragédií) zatajen a nenahlášen! A za to nesou odpovědnost všichni od hradlářky nahoru, ale to #mynic samozvaní advokáti asi nikdy nepochopí…
Nedostatečná safety culture, mizerná výchova a výcvik provozních zaměstnanců, to je systémový problém Sž.
Hnutí mysli, které pudilo nešťastného hradlaře, aby vyběhl z budky s „lízátkem“, rozhodně stojí za hlubší rozbor. V letectví byste to vaší výmluvou neodbyl, pane Fahrdienstleiter.
Mimochodem, teď prý budou z Berouna do Karlštejna hlásky dvě.
Systémový problém SŽ? A když strojvedoucí projede PN a na dalším návěstidle očekává návěst dovolující jízdu vlaku, to je taky systémový problém SŽ? Nebo když posunuje bez sjednání posunu a bez uděleného svolení k posunu? Víte, jak jsou někteří strojvedoucí překvapení, když zjistí, že si nemůžou jen tak sami od sebe popojet po staniční koleji k návěstidlu? A to právě není jen neznalost předpisu, ale neznalost principu a logiky drážní dopravy, což je mnohem horší. To jsou vše systémové problémy SŽ?
Vedete polemiku s něčím, co jsem nenapsal.
Ale zkusím to s Vámi znovu: pokud by hradlař řešil prostý stres z dlouho stojícího vlaku svévolným užitím ruční PN, pak je něco systémově špatně v jeho výběru na tuto funkci, v jeho výcviku. A možná může být něco systémově špatně v řešení mezilidských vztahů na pracovišti.
Ovšem nikdo zatím nevyloučil možnost, že hradlař telefonickou odhlášku od přední dopravny dostal…
A proč by dostával hradlař telefonickou odhlášku? To by zase znamenalo, že hradlař z přední dopravny nejenže špatně vyhodnotil, že má dát odhlášku, ale také ji z nějakého důvodu nedokázal dát zařízením.
Jo. Čím je to zašmodrchanější, tím větší šance na průser. Celá silniční doprava vystačí s jednou vyhláškou, přepraví mnohem víc než celá železnice, má na našem území miliony aktivních řidičů a je v přepočtu na člověkokilometry i tunokilometry bezpečnější. Jde o systémový problém.
Ale ty hlásky by tam měly být jen dočasně, než se aktivuje nová traťovina mezi Berounem a Karlštejnem. Plán je někdy na podzim.
Kdo jiný má co společného s tím, že hradlařka pustí vlak do obsazeného úseku? Budeš se divit, ale nikdo. To je její zodpovědnost, aby to neudělala. Nikdo jiný o tom v tu chvíli neví, není to řízené centrálně. To by tam v tom případě hradlářka nemusela vůbec být.
Doporučím hluboký nádech a pak se zamyslet, ale ono to bude asi náročné pro zaměstnance SŽ…
Tak ještě jednou: Nejde tu vůbec o chybu hradlářky, ale o to, že se to ZATAJILO a NENAHLÁSILO!
Jo a v České Republice přestanou jezdit vlaky.
No, vy naivko, vše co jste uvedl možná tak za komunistů, ovšem jen pokud by všichni jmenovaní nebyli ve straně …
Dnes je přeci demokracie. Po česku.
Ale jinak by to byl ideál vyřešení této prasárny !
Sorry, ale tehdy se zakazovalo o nehodě mluvit i pozůstalým, jinak vězení. #tragedie_mesit
Jen pro doplnění. Na hradle Kazín nemají oddílová navestidla svetelnou PN. Hradlářka tedy musela jit přímo k navestidlu s RPN.
To jsem nevěděl.Ale v podstatě se nic nemění.
A nebo paní mluvčí neví vůbec nic a vlak dostal rozkaz V že jede do obsazeného úseku a Sůra si už myslel jakou tu nemá senzaci.
Nedostal rozkaz.
Proč to tedy není doplněno v článku spolu se zdrojem tvrzení, že strojvedoucí neobdržel rozkaz?
Protože to není to podstatné. To podstatné je, že došlo k chybě a že SŽ tajila.
Není podstatný dost důležitý zdroj vašeho tvrzení, který absolutně mění význam článku? To nemyslíte vážně, že ne?
Rozkaz V: Jedete do úseku obsazeného jiným vlakem. Srážce vozidel věnujte zvýšenou pozornost. Nepřekročte rychlost 100km/h. Hodně štěstí. Spadlá trolej není důvod k odmítnutí převzetí rozkazu.
To by musel jet jako PMD, takže podle rozhledu. Ovšem pro zjištění důvodu uváznutí vlaku nesmí jet jako PMD vlak s lidmi.
no to už jste ale u PMD,tam se můžeme bavit o jízdě do obsazeného úseku s rozkazem PMD
Pro jízdu vlaku na RPN platí stejné podmínky jako pro PN. Viz D1.
Ne tak úplně. U oddílových návěstidel možná, ale třeba u hlavních odjezdových návěstidel není RPN rozkazem k odjezdu, tam to musí vypravčí doplnit výpravkou, vysílačkou atd.
Tak předpokládám, že bylo zavedeno telefonické dorozumívání a dostala odhlášku.
DIČR má tuším 7 dní na dodatečné zahájení šetření, takže třeba se toho chopí…
To nehrozí, to by bola práca.
A podle SŽ jde o MU jen v případě, že v tom je namočený strojvůdce, jinak #mynic.
To jste si asi spletl DI a Drážní úřad…
DI má na zahájení šetření až 2 měsíce – viz § 53b odst. 3 zákona o drahách.
Chápu,že člověk je tvor omylný.Tohle ale žádný omyl nebyl.Nemyslím,že by tedy hradlařka měla v úmyslu ty vlaky srazit.Tohle bylo naprosté selhání rozhodně oné hradlařky,možná i dalšího zaměstnance.PN na oddílovém návěstidle opravdu nenařizuje jízdu podle rozhledových poměrů.Došlo jí (jim) to vůbec????Co se tam vytelefonovalo vědí jen zúčastnění a opravdu pevně doufám,že se to nesmete pod koberec.Zaráží mě tvrzení,že to nebyla MU.Pokud by strojvedoucí projel oddílové návěstidlo zakazující jízdu a vjel do obsazeného oddílu,MU to hned bude.Je-li tam vpuštěn nejvyšší dovolenou rychlostí,je to v pořádku???Nejsem zastánce nějakých odstupování ředitelů za kdo ví co,ale toto je opravdu za hranicí.
Toto je megaprůšvih.Pokud nefungoval poloautomatický blok, tak někdo musel dát odhlášku. Sama od sebe by RPN nedala.
Jak to víš?
Přesně tak, plně souhlasím, pokud obsluha hradla pustí vlak do obsazeného oddílu,je to průser jako mraky.Fíra se v podstatě díky stržené trolejí podruhé narodil.
Kdyby nebyla stržená, tak by pravděpodobně vlak před ním normálně projel a fíra by se v podstatě podruhé narodil díky nestřežené troleji?
Jízda na PN do obsazeného traťového úseku je u SŽ naprosto normální událost?
Ryba smrdí od hlavy, dojde konečně na generála?
Ne, ten přežije i atomový výbuch.
Díky dodavatelským firmám, které ho drží?
Je v takovém případě možné trestní stíhání? Ať už hradlařky (obecné ohrožení) nebo SŽ jakožto právnické osoby (zatajování a neplnění zákonných povinností provozovatele dráhy).
Vůbec by byla sranda, kdyby DÚ v návaznosti na tohle odebral SŽ osvědčení provozovatele dráhy.
Takže by se zastavila doprava na celé sítí SŽ. Vy jste najivní.
Víte kdy je muž naivní?
Když je na ní i v ní.
No konečně ten vtip taky někdo zná 😉
Tak proslýchá se, že jí to hrozilo, ale že dostala jen bububu a nějaké podmínky k plnění. Protože kdo jinak. ÖBB ani DB ty naše vyfikundace nezná.
DÚ to nikdy neudělá, protože nebude mít pak práci. K tobě obě státní firmy. Naivní.
Nic vam nebrani zajit na nejblizsi sluzebnu policie podat trestni oznameni a spustit to.
Kdo když ne my, kdy když ne teď?
Opravdu tutlala? Nebo jen zbytecne nevytrubovala? Na dotazy odpovidaji.
Tutlala, v oznámení o událostech v síti není ani slovo o chybě hradlařky.
OK, diky
Jestli to nezjistili až teď z článku.
Může to upřesnit? Co je to „oznámení o událostech v síti“? Je zákonná povinnost oznamovat MU Drážní inspekci. Není povinnost cokoliv oznamovat médiím.
Která nebyla splněna. Respektive ke splnění došlo až 31 hodin po události a 6 hodin poté, co SŽ tvrdila, ze neslo o MU.
Ozve se Tonda Sehnal?
#mynic
Máte kolegové, prosím ,někdo představu,jaká konkrétní součástka trakčního vedení nejčastěji selhává? Nebo je to úplně náhodné?
Řekl bych, že stoleté izolátory.
Všechny součásti průběžně, 171 je zkušební úsek pro životnost a každý kus je přísně evidován kolik let a dní odsloužil.
Na 171 je to nevhodné zdvojení nosného lana-tím je trakční vedení hodně těžké.
Jsem laik. Ale proč dojde k totožné MÚ na stejném místě s přibližně týdenním odstupem?
To by nebyl den, aby si pan Dokonalý nenavážel do SŽ.
Myslíte že by si SŽ za dezolátní stav TV a popletené zaměstnance zasloužila pochvalu a podrbat za ouškem jo? 🤦🏼♀️😁
Ano, protože díky pádu troleje nedošlo ke srážce vlaků. 😀 ETCS level 171.
Hergott, mají to ale vymakaný, to se musí nechat, to zas jo…😁
uvědomuješ si, že tohle mohl být obr průser?
Pardon, ale tohle je dost velka chyba a nebezpecna, to ze nedoslo k nehode je souhra okolnosti.
Možná si text přečtěte v klidu, abyste si uvědomil, jak velký průšvih mohl nastat. Ale chápu, že v pojetí SŽ nejde o MÚ a hlavní je opravit nějaké nádraží na lokálce za 30 mega / barák, případně si uspořádat se Sudopem nějakou pěknou konferenci.
Sorry jako, ale jestli tady (pokud to chapu spravne) jen fakt docela malo chybelo k tomu, aby se ten sysel podival
v “plny “ rychlosti zezadu do esusu, tak to neni navazeni, ale zcela opravnene tepani.
Bezpecnosti kultura u SZ asi bude opravdu tristni, kdyz se to snazili ututlat.
Letectví, kde se vyseteuje kdejaka prkotina, se nestalo nejbezpecnejsi dopravou prave diky tomu..
Povolit vjezd vlaku do obsazeného oddílu je dost velký průšvih. Ale vzhledem k tomu, že došlo ke stržení troleje, muselo následkem toho přerušeno jejího napájení. Navíc pokud ke stržení dojde, nejedná se o několikametrový úsek, ale o celé kotevní pole. U střídavé trakce jde o úsek dlouhý
cca 600 metrů (u stejnosměrné to bude patrně o něco méně) a pro strojvedoucího to znamená, že při stržení troleje musí co nejdříve zastavit.
Ovšem kdyby nám tam soudruzi kdysi postavili autoblok, tak by vjetí do oddílu na červenou bylo legal.
Možná je pro vás přiliš mentálně náročné pochopit rozdíl mezi jízdou na RPN/PN u oddílového návěstidla s povolenou plnou traťovou a jízdou kolem návěstidla autobloku na „stůj“ (po povinném čekání) s omezenou rychlostí a podle rozhledu s očekáváním překážky.
No jízda na RPN byla za mně (rok 1992) dnes strojvedoucím jsem v penzi vždy problém. Nicméně předpis D1 to jasně definoval !!!! Tudíž dost dobře nechápu desítky diskutujících a hlavně těch,co s dopravou nemají nic společného. !
To ano.Ale podle rozhledových poměrů.Což má svá pravidla včetně maximální rychlosti.
Zkuste si představit sám sebe v tom řídícím voze, jak se kloužete ke stojícímu vlaku. Asi vám nebude veselo, že byste řízení provozu donesl kafe.
podle fotek byl sysel na druhé straně a jelo se lokomotivou v čele, ale to už je detail
Od Žida nebo ze spolku?
Vám asi nedochází závažnost takového incidentu. Mohla z toho být další velká tragédie.
Až bude den, kdy se jim něco nepodělá. A tohle je slušnej průšvih.
Chápu ten text jako „to by nebyl den, aby si SŽ nezasloužila kritiku.“
Nebýt toho, že se tutlalo chybné vpuštění druhého vlaku tak by to nikdo neřešil…
Nevím zda si rozumíme, ale pokud by k chybnému vpuštění vlaku došlo a netutlalo se to, tak se vyšetřuje MU z předpokládané příčiny chyby při řízení vlakového provozu.
To ano – ale neřešilo by se, že SŽ „něco tutlá“, což je v tomto případě pomyslný druhý rozměr… 🙂
Ale to, že zaměstnanec SŽ se dopustí takové chyby při řízení provozu, si zaslouží důkladné vyšetření v oblasti bezpečnostních poměrů (proč to nastalo ) a následné nastavení prevence, ale také vyšetření v oblasti trestně právní (kdo a co porušil).
Ano, máte pravdu že „tutlaní“ je vyšší level celé události.
Ve kterém roce byl vymyšlen autoblok? Na takhle zatížené trati…
Po aktuální sérii článků o všech (ne)možných komplikacích při dnešním cestování vlakem jsem opravdu moc rád, že je nemusím používat! Uf! 😮 😉
Tak včera nebo kdy byl článek o nejčernějším dnu na českých silnicích, kdy za jeden den zemřelo šest lidí. To se na železnici nestane za celý rok.
Letos už 4 + 30 zraněných a syslem dopředu jich jen s velkým štěstím nepřibylo. Nejhorší byla Stéblová (taky chyva řízení provozu), 118 mrtvých jedním vrzem.
A nezapomínejte na počet přepravených osob, umírají i cyklisté vlastním zaviněním.
Jenže ve Stéblové to nebylo chybou řízení provozu. Strojvedoucí odjel na náhodné údajné bliknutí zeleného světla…
Jestli tam něco skutečně bliklo, to se neprokázalo.
I kdyby to dal výpravčí, měli další lidi (vlakvedoucí, strojvedoucí i topič) zkontrolovat návěstidlo.
No proč řešíte rok 1961 ve Séblové ??? Tady jde o něco naprosto jiného ! Ono se to vyřeší proč hradlářka na Kazíně pustila na RPN vlak do obsazeného oddílu asi na telefonickou dohodu s výpravčím z Radotína???!!! Ponechme to orgánům co vyšetřují MU.
Protože báboblok je technologie mnohem starší?
Stéblová 1960 byla chyba lokomotivní čety.
Vlaková se v tom svezla taky. Odmávali ve tmě a mlze odjezd, který neviděli resp. si možná mysleli, že vidí. Výpravčí venku vůbec nebyl. Lokočeta byla nejdál ode všeho dění, ti slepě věřili, že vlakoš a štiplístci přece nebudou mávat baterkami, když neuvidí noční odjezd. Blbá smůla, navíc pak nikdo nedával bacha na návěst odjezdového návěstidla (stůj) ani na postavení vexle (řízli). Průvodčí-návěstník ani nevnímal, že za vlakem někdo dává „stůj zvp“.
Až bude benzín a nafta za 100/litr, bude nejen ám vlak dobrý.
Protože 810 jezdí za kýbl nafty a ten je zadarmo.
A v rámci boje proti IAD nezapomeňte na jezdce na elekrických samohybech a cyklisty.
Střílení pankáčů prý zvyšuje bezpečnost na železnici.
https://www.pinterest.com/pin/536843218052676676/
Většinou vlaky jezdí na elektřinu
Na Níhově taky poslala hradlařka lamino do obsazeného oddílu na náklad.Co se z toho stalo….
nikoliv „hláskaskařka
Říkonín 1970 bylo první, co mě při čtení článku napadlo. Samozřejmě není to to samé, ale jistá podobnost tam je. Naštěstí trakční vedení si to „pohlídalo“, aby to bylo bez ztráty kytičky.
Nejednalo se však o mimořádnou událost (viz konec článku)… Tak zrovna na téhle trati to fakt nic mimořádného není 🤣🤣🤣
Mimořádné by bylo, kdyby to trakční vedení nespadlo.
Ano, na 171 je mimořádnost, když se celý den nic nestane. To pak vyvěsí prapor a zahrají nad Beounkou pod Tetínem. 😀
Když je Nela v klidu, to se mi hned ulevilo. 😀 Něco jako běžná provozní lapálie.
Štěstí, že z toho není mimořádnost _nepravidelná_, že zůstala mimořádností obvyklou.