Dva severní úseky Pražského okruhu budou mít jeden proces EIA, stavba začne za čtyři roky
Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz
Plánované úseky Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí a mezi Suchdolem a Ruzyní budou mít společný posudek vlivů na životní
Třicet let se plánuje a odsouvá až to dojde do situace, kdy se postaví dálnice zastavěným městem… chce se mě blejt, sbohem Draháni
jak to myslíš zastavěné město ? Povětšinou jsou to sídliště nebo polorozpadlé vesnice kolem Prahy. Apropo ten Pán ze Suchdola co mu vadí hluk z dálnice, provozuje rozvoz Mlíko z farmy a votravuje život pod oknem celý rok…
Jestli myslis pana Nemce, tak ten je starostou Radonic… ale proti okruhu je, to zas jo….
A sídliště snad nejsou zastavěnou součástí města?! Ono to obvykle vadí tomu, koho se to v jeho lokalitě osobně dotýká.
Stopa severní části (tehdy ještě skutečně vnějšího) okruhu přes Suchdol byla součástí územních plánů už od konce 20. let minulého století a v terénu je také skutečně po celou tu dobu držena jako nijak a ničím nezastavovaný pruh pozemků (jsou tam jen zahrady a sady s lehkými zahradními přístřešky a chatičkami) – tehdy to ovšem byl naprostý venkov v polích, kde původní obytnou zástavbou byl jen nynější „Starý Suchdol“ v údolí směřujícím z boku do Tichého údolí vedoucího od Únětic do dolních Roztok. Současně se však v té době začaly intenzivněji budovat i nové čtvrti Suchdola (až do roku 1968… Číst vice »
No co, tak se postaví připravená jižní varianta, která bude suplovat i spojení pro městskou dopravu (což by SOKP v principu samozřejmě neměl). Velmi se obávám, že severní varianta je už neprůchodná = neprojednatelná s místními samosprávami a jejich nároky na klidné bydlení, přinejmenším ne v příštím desetiletí. Odvrácenou stranou jižní varianty bude samozřejmě zvýšená hlučnost (nebude možné použít limity pro SHZ) a emise na jižním SOKP i připojených komunikacích, takže se to bude řešit nejrůznějšími opatřeními (výměna oken, zatrubňování, ekologické viněty, apod.). Za 1/4 století se pak postaví i severní varianta, protože za tu dobu i vísky kolem Prahy… Číst vice »
…ono to neni k smichu, ale ono to tak skutecne dopadne, … v horsim pripade se misto oblasti blize mestu, tedy Horomerice, Suchdol, Chabry prestanou rozvijet pro bydleni a budou atraktivnejsi lokality vzdalenejsi – tedy vice dojizdeni do mesta…
Ano, bohužel to lze očekávat přesně tak – i s těmi dalšími mnohaletými negativními dopady na centrum + severní část vlastní Prahy 6. Naštěstí mě už to zjevně trápit nemusí, odnesou to až další generace.
A co to zkusit jen ze širšího pohledu. Obchvat Prahy je v podstatě hotov a vede po trase: Žilina, Bratislava, Wien, Linz, Passau, Regensburg, Chemnitz, Dresden, Wroclaw, Krakow. Chybí jen úsek z Krakova do Žiliny a je hotovo. A my to platit nemusíme.
No ono bude stačit opravit tu okresku I/52 s přechody pro chodce u Dolní Věstonice/Untern Wisternitz a sanovat po 4 letech ten most přes cca 100 m dlouhý.
Pokud se něco nezmění, tak Česko bude Ruská enkláva jak Koenigsberg a kolem nás EU.
Analyzy IPRu nebrat, nevěřit
V rámci připomínek se proti záměru už vyjádřila obec Horoměřice … ti jsou tam fakt jeblí. To, že díky neexistence okruhu se tam nedá přejít silnice a po okrsce jim tam jede kamion za kamionem jim nevadí?
Klasicke pribehy vysponovaneho sobectvi. Dtto treba Prilepy. II/240 by jim vyvedla dopravu z centra na obchvat, ale … ouha na kraji obce vznikl satelit a jeho obyvatele ted obchvat nechteji. Ze ted vede veskera doprava centrem? Nezajem. Ze to bylo v uzemnim planu, kdyz si domecky staveli? Nezajem. Ja, ja, ja…
Diskutéři by si měli nejdříve prohlédnout mapy a podrobně se seznàmit s okolím ve kterém se změny provádí. Propojení má jediný účel připravit rychlý spoj mezi plánovaným rozšíření letiště Ruzyně a plánovanými rozšířením i letišť Vodochody a Kbely… pro Cargo atp..zahltí to šestku . A vůbec to nesplní účel okruhu pro menší zatížení Prahy.. možná částečně odlehčí Holešovičkám ale kdo ví jestli si zaseklý úsek jen řidiči neobejdou přes Letnou ,a hlavně okruh projde Prahou a ne středočeským krajem o to jde. Neplánuje se s vizí pro budoucnost, jen se spojují zájmy . A že občané řešili bytový problém nákupem… Číst vice »
Plánované rozšíření Kbel? Hahaha
Třeba myslí leteckého muzea:-D
Ja bych nebyl proti posunu dal od Prahy, bylo by to levnejsi a obce s tim souhlasi, ale opravdu nejde o rychle propojeni Ruzyne, Vodochod a Kbel, to by totiz lepe splnovala stredoceska varianta, navic Kbely se rozhodne rozsirovat nebudou,… Jediny duvod k teto variante je, ze mesto chce vyuzivat okruh i pro spojeni mestske, tedy Dejvic a Bohnic/Kobylis napr.,… Proto na tuto variantu tlaci mesto dlouhodobe… A asi by vznikl jeste mesto muselo resit dopravu mezi Suchdolem a Bohnicemi, napr, novym mostem, ale to nechce, nebot by byly mistni proti a byl by to naklad mesta… V soucasne dobe… Číst vice »
Severni variana je uz taky hezkych par let nepruchodna, bohuzel. A predstava, jak si obce nekde sednou a dohodnou se je dost usmevna. V tomhle jde o totiz o jedine. NIMBY…
Nikoliv, nesouhlasim, to je prave to, ze by to nemelo byt usmevne, ale realitou,… ale bohuzel neni…
Netvrdim, ze je SS pruchodna, ale „lepe“ pruchodna, nezasahuje totiz tolik do zastavenych uzemi a je vyrazne levnejsi, dokonce i bezproblemu s emisemi a hlukem… to, ze by se to opet protahlo, pri jejim projednavani je bohuzel jasne,…
Spise me zarazi jak tvrde se prosazovala jizni varianta a jak tvrde se odsuzovala severni… tech zajmu je tam vice nez jen NIMBY…
Tak se samozrejme muzeme dlouho bavit o tom, „jak by to byt melo“, ale porad to bude jen takove filozoficke cviceni a realite se to ani nepriblizi.
A tu variantu SS si prosim promitnene do nejake aktualni mapy. Mimojine vam bude kolidovat s mnou zminovanou 240 u Prilep. Jaka je pravdepodobnost, ze mistni budou proti dvojce a prijmou dalnicni okruh? A takhle bezte vesnici od vesnice. Cas tehle vyrianty vyprsel pres parnacti lety nejpozdeji.
II/240 by mohla na okruh navazovat…
Ale jinak mate pravdu, ted uz neni co resit, jizni je nejlepe pripravena, severni nevime jak dlouho by se resila a jak dlouho by opet trvaly spory….
Jinak jizni varianta a jeji prosazovani byl vychcany kalkul vedeni Prahy a hlavne nebetycna hloupost. Ale uz se stalo…
Takže všecky ty auta na Evropské jsou řidiči jedoučí z Ruzyně do Kbel. AHA! Dikobraz!
A ty kamiony na 1∕6 vezoucí Škodovky těm řidičům převážejí auta. Haló, tady Blesk!
Tak ty máš dost….kde na takove bláboly chodíš?
Mala otazka: … A to se po vystavbe zmeni jak?
518 a 519 jsou zbytečné, transit mezi D6 a D8 může jet z Řevničova do Nové Vsi, zbylý tranzit po jižní části D0 a místní doprava pojede městským okruhem. Do deseti let zdraží nafta o 50% a rázem bude na silnicích volno.
Kamiony budou jezdit na elektřinu a přibudou troleje. I/16 není zrovna kapacitní.
Kamiony budou jezdit spíš na syntetické palivo nebo LNG a k tomu trolej nepotřebují.
Jenom 50 %
Podle předpovědí z roku 198x nafta došla v roce 2010! A ty předpovědi byly věděcky přesné!
ANO, už je líp. Po 6-ti letech řízení MD se podařilo zapracovat tento projekt do národního investičního plánu s vyhlídkou realizace do roku 2050. Bohužel mnoho z nás, co to čte, se toho už nedožije.
Zde přece nejde o nás. Ale o ty šťastné, co přijdou po nás:)
A budou šťastní proto, že jejich vnoučata zažijí slavnostní poklepání základního kamene
Hlavně ty Běchovice – D1, ty by to chtělo fakt nutně. Ten sever se dá ještě chvilku oželet.
Běchovice to je ukázka českého neštěstí. Pár ‚vychytralců‘ si koupí levný kvartýr tam kde každý ví, že povede dálnice. A následně tu dálnici na 2 dekády za blokují. Pár desítek egoistů proti desetitisicům.
Tohle ale není ten případ. Zrovna Běchovice existují mnohem déle než plán okruhu.
Ono by stačilo, kdyby si s odpůrci sedli zástupci ŘSD a vysvětlili si, co se dá udělat líp a co změnit nejde. Jenže ŘSD vše tlačí na sílu, s nikým se nebaví a pak se diví, že lidi nesouhlasí…
Běchovic se to týká jen malé části v prostoru mezi ulicí Do Říčan a šterboholskou spojkou, též zvané „Nová Dubeč“. Proč asi, že. Ta určitě déle než plány okruhu neexistuje, zbytku Běchovic se uleví protože na stavbu je navázána realizace přelozky I/12, která bude sloužit jako jejich obchvat.
Nenechte se zmast pridomkem „Nova“. Ona je tam totiz opravdu dele. Existuje minimalne na leteckem snimku z roku 1946
jasně, ale byla to díra s pár lidma. Pak se postavily baráky a najednou byl aktivismus na světš..
Nikoliv, jedine, co je oproti tomu roku navic je hriste a cca osm domku na jizni strane, jinak je vsechno puvodni, vcetne domu prilehajicich ke stavbe.
Mala oprava, ted jsem si jeste vsiml domnku na severni strane, ale i tak je jejich pocet mnohem mensi nez tech, co tam staly (navic jsou na opacne strane, nez je stavba).
https://lms.cuzk.cz/lms/LMS_wms_02e.html?mapfile=WMSA08.1946.PRAH13.10159&viewExtent=-731423.689,-1048646.206,-727311.494,-1044534.011&image_dir=d:/confms/lms/WMSA08/1946/PRAH
Jasne, ono se na projektu 511 nic neupravovalo… ach jo. Co tak si o tom neco nacist?
511 je nepochybně potřebná, avšak ten sever je zase kritický pro odstranění tranzitu z centra města. Ostatně odpor proti zklidnění magistrály bývá vždy zastřešen heslem „Až bude okruh“, takže právě existence 518 a 519 by byla dobrým argumentem pro nějakou regulaci vjezdu do centra.
Souhlas, ten sever to chce mnohem více než Běchovice. Ty kolony každý den V Holešovičkách a okolí, to je ztělešnění zla.
Potřeba jsou všechny úseky, ale 511 jednoznačně nejvíc, vzhledem k neexistenci alternativy i současným intenzitám. Bohužel bujení zástavby na jihovýchodě Prahy bez jakéhokoli řešení dopravy (jak individuální, tak MHD) to stále zhoršuje.
Proc 511kdyz je vychodni a jižní spojka?
Co třeba kvůli tomu, aby minimálně 3/4 kamionů nazajíždělo zbytečně po Jižní spojce do města a odstranily se s tím spojené komplikace (hluk, exhalace, uspořený čas, vyšší bezpečnost….)?
Protoze nam kamiony objizdeji Prahu po trase ve tvaru obraceneho pismene Z, coz neni uplne efektivni.
Co je pro vas centrum mesta?
Tohle je dobra otazka…
V současnosti se čeká na územní rozhodnutí, které má vydat jedna paní na stavebním úřadě v Uhřiněvsi. Bohužel je zavalená prací, u ní se může úsek zaseknout ještě hodně dlouhou – třeba i několik let. Praha by mohla stavební úřad posílit, bohužel to by nesměli vládnou piráti, kteří by nejraději auta zakázali úplně.
Stavební úřad Prahy 22 nemá s Piráty na velkém magistrátu společného vůbec nic. To jsou úředníci, státní správa.
Navíc vnější okruh podporují úplně všichni, na tom je naprostá shoda.
A proč už před lety nezasáhla Krnda? 😃
Vnější okruh paradoxně podporují i ti Piráti.
Memorandama? Anebo nejakymi skutecnymi ciny? Kolik mesto vykoupilo pozemku pro zelene pasy? Napovim. 0. Jakoze nula.
Na jihu je sice špatná, ale aspoň nějaká možnost pro nákladní dopravu. Na severu u Prahy žádná. Když se podíváte od D0 u Zbraslavi po proudu Vltavy, první most využitelný nákladní dopravou je až za Kralupy. Např. náklaďák jedoucí po D6 nebo D5, který potřebuje pokračovat na Hradec(D11) a M.Boleslav(D10) musí jet jihem- nebo po D7 až za Slaný a dál po 16 a D8. Mnoho aut jezdí do a z logistických center u dálnic kolem Prahy. Severní část okruhu by výrazně ulevila jihu.
Tak to se u nás dříve budou pěstovat ananasy než se začne severní okruh. Těch termínu už bylo…..
Dalsi narodni investicni pohadka 🙂 do roku 2030 se na tech dvou zminovanych usecich ani nekopne, protoze se budou obce a organizace odvolavat prakticky do nekonecna, tak jako se do nekonecna bude resit odsunuti trasy.
Lidi výhodně nakoupili pozemky kolem desítky let plánovaného obchvatu, postavili si tam domečky a dnes si stěžují na budoucí hluk.
je škoda, že tihle lidé, kteří si vědomě tyto pozemky koupili, mají právo se na něco odvolávat…
Ano. mají se vyslechnout námitky v jednom stupni. zapracovat/odmítnout a šluš. Před realizačkou by měli mít max. právo zvolit si barevný odstín PHS směrem k obci. První návrh PO jsem viděl v nákresu z protektorátní doby.
Nu když na to má právo maniak z Tetčic, či nějaké děcko ze země, tak proč né lidé, kteřích se to opravdu týká. Mně spíš vadí ti první zmínění fanatici, kteří podávají stížnosti systematicky, protože prostě můžou.
Jeden člověk mi říkal, prý z vlastní zkušenosti, že je tím dá živit… :-/ To se pak nedivím.
stačilo by zreoragnisovat státní správu. A najednou máme nezaměstanost 20 procent. Většina ouřadové k ničemu. Dle creda : dej debilovi funkci a vymyslí papír
Docela by mne zajímalo, co bys dokázal vymyslet ty. Nezapoměl jsi na neziskovky?
A jak se tím dá prosím uživit? Fakt by mne to zajímalo. Podám rozklad či stížnost na nějakou stavbu, a jak z toho získám peníze? Od koho?
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/rozsudek-nad-ekologem-z-litomeric-lubomirem-studnickou.A140304_110216_usti-zpravy_alh
Z grantové agentury. Ale nic jsem neřekl a nic jsem nenapsal.