Dva Ruslany v jeden den. Stát si pronajal na přepravu materiálu z Číny i ruského dopravce, každý letí jinudy

Antonov An-124 Ruslan v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comAntonov An-124 Ruslan v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

(aktualizace 1.4. 6:00) Dvě nákladní letadla Antonov An-124 naplněné zdravotnickým materiálem měla v úterý přistát v Pardubicích. Ministerstvo vnitra poprvé

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ttt.

AN-124 Dněpr-Volga přistál včera t.j.1.4.2020 ve 14.00 na Pardubickém letišti. Nevím proč se oficiálně nedovídáme o dalších letech.

jmm

„Základna/nezákladna“ hlavně že přiletí a něco proti „coroně“ přiveze…

Tomáš

Kde je teď ten ruslan?? po tom přistání v Kazani ho nemužu najít

J.L.

1.4. 9:57 Po 13 hodinách stání v Kazani se pohnul.

Jan

hezky blízko sebe 🙂 jeden do Athén jeden k nám http://prntscr.com/rq70xg

Jan

a tady pohled i na ten 3tí kdo by jej hledal 🙂 http://prntscr.com/rq73nu

Palavan

Vypadá to že ten ruský přistává v Kazani.

MPE

V Uljanovsku – zakladna V-D-Airlines

MPE

Tak nakonec opravdu Kazan.Ta letiste jsou kousek od sebe.Divne, v Uljanovsku maji bazi…

Honza

Letadlo registrované v Rusku? Tak to se do Pardubic doplazí i Miloš, ne?

LKPD

nebudou oba v jeden den….

MPE

Jo, nakonec budou. Ukrajinsky bude mit prilet v cca 18:35, rusky o nejake cca 3h pozdeji

Lukason

No nevím, teď přistává v Kazani.

MPE

Uzivatel LKPD ma pravdu, predsedo.Mezipristani v Uljanovsku a tim padem to do pulnoci do Cech neda…

RomanP

Kazaň, právě sedl.

PeMič

Ukrajinský Ruslan odstartoval z Karáčí.

Michal

Ruský Ruslan právě odstartoval z Ulan-Ude.

Marek Turnovec

Pro zajímavost, kudy poletí? Ten Volga Dněpr, ten bude moci přes Rusko a ten Antonov Airlines to zase budou oblétávat přes Pakistán?

GPGP

Trochu se o tu zásilku bojím, když Rusové zabrali Krym, tak nějaká naše zásilka v jejich letadle….. ten let VDA3024, teď letí směr Bajkal a Irkutsk, což je dost mimo trasu do Pardubic , tzn. buď výměna posádky, nebo jiný důvod 🙁

milanek

Mají základnu v Krasnojarsku, tak předpokládám, že bude tankovat tam.

milanek

Tak sedl v Ulan Ude.

J.L.

Už tam sedí 11 hodin.

J.L.
Permonik

Ruslany Volga Dnepr Ailines mají domovské letiště v Ulyanovsk – Vostochny. Letiště v Krasnoyarsku využiva firmy jako domovské pro jiné typy letounu, min pro Il-76.

Eduard

Správně česky: Uljanovsk, Vostočnyj a Krasnojarsk.

HonzaX

Moc v karanténě čumíte na americké katastrofické filmy

kakov

no vzhledem k tomu, co rusko posledních pár let předvádí, bych se tomu vůbec nedivil, to nemá s filmy nic společnýho, spíš Vám doporučuju nečíst RU propagandu

HonzaX

Tak tu fakt nečtu a o ruské vládě si žádné iluze nedělám. Zažil jsem rok 1968.
Ale reálně, zásilky pro ČR byly doposud zadrženy v Belgii a Maďarsku. To ale bylo způsobeno stopkou pro vývoz. Plus „ztracená“ v SRN.

Jirka

Bohužel pár těchto zásilek tu mělo být už na přelomu ledna a února a ne až teď až je prušvih…., tenkrát mohly být ty materiály min za polovic i lacinější. a taky toho spousta se mohla udělat u nás a nemuselo teď tolik lítat… ale to bych se dostal k politice a to nechcu.

Frantisek

Ona se může dosud udělat u nás, ale stát podle všeho objednává přednostně z Číny. Od našich jedině mimo státní aparát. Je to celé na hlavu.

HonzaX

Celý „civilizovaný“ svět v honbě za dividendami přesunul levnou masovou výrobu do Číny, Indie a Bangladéše. Toto je důsledek.
Stejně tak, jako dovoz zeleniny ze Španělska a Maroka. A my pěstujeme řepku.

Karel Novak

Do teď nemáme takové kapacity abychom že svého zasobili všechny nemocnice. Bohužel z důvodu zisku výrobci přesunuli tuto výrobu do Číny. Třeba Americká 3M a teď sami z Číny dovazeji stejně jako my.

LKPD

akorát že nevozi 106tun ale zhruba polovinu….

1975

jak to? není toho tolik, rozložení nákladu, nebo?

Pražák

Kapacita nákladového prostoru, ty krabice s rouškami, respirátory atp. jsou relativně lehké, ale zabírají dost místa.

Permonik

106 tun je udavana hmotnost nákladu co vozí. Kde jste příšel na to že vozí meně?

HonzaX

Nejnověji udává Hamáček metry kubické. Když se nevozí tanky, ale poloprázdné krabice s minimální váhou, je to důležitější ukazatel.

ABC

já chci přepočet na Fábie!

Permonik

Prázdných 93 ks. 🙂

Permonik

Mohu poprosit o zdroj, zajimamě to. U prvních nákladu uvaděli tonáž. A pod fotek to byly palety ve dvou řádách na sobě, a pod stropem bylo místo…ale by už nebyl náklad.

Permonik

No však jo. 700-800m3, cca 106 tun nákladu. Jednak uváděli, že více aktuálně v čině nebylo k dispozici a je to dáno i tím jak je to nastohovane na paletách. Těch 1000m3 v ruslanu je při plném využiti prostoru, šířka je cca 6,4m, letecká paleta má 2,743m x 2,235m, takže tři vedle sebe nedáte, a při dvou vznikne po stránách mezera, proto při přepravě zboží na paletách v ruslanu nevyužijete naplno těch 1000m3.

LKPD

psali to veřejne a když jsi u toho a vidíš papíry tak 😉

milan

Hamáček to sám potvrdil po přistání prvního An 124 jen pár hodin po skončení „klanění tří králů“ směrem k východu. Podle jeho slov něco kolem 70 tun. Nechce se mi věřit, že by to trollové nevěděli.

milan

Jak je vidět, trollové to vědí. A docela jsem se urazil, že za to samé dostane LKPD jen jeden mínus a já tři. Přitom mu to tady visí déle. Je mi z toho do breku.

Eduard

Je to moc dobře, že se k nám dostane spousta tolik potřebného materiálu. Škoda jen, že to všechno musíme dovážet z tak daleka, že si to neumíme vyrobit samy. Snad se poučíme a budeme příště na takovou situaci lépe připraveni.

Radim

Hlavně bychom měly mít alespoň jedno nákladní letadlo s větším doletem a nosností a ne ty zatracený CASSY.

Pražák

C 295 je taktické transportní letadlo, nikoliv strategické. V celé EU nemá strategické transportní letadlo, po odchodu GB, nikdo.
Jen tak pro zajímavost, co by jste si představoval pod „letadlem s větším doletem a nosností“? C 130J, KC 390, A 400? Nebo ještě něco většího?

Permonik

A co C-17, A330 MTRR?

Permonik

A co A400?

Pražák

A400 je stále ještě taktické letadlo, sice skoro na hranici, ale pořád ještě taktické. V EU prostě strategická vojenská transportní letadla nejsou.

Permonik

Pokud bere A400 jako taktické tak pak je na světe mužete brát snad jen 5 letounu jako strategických dopravních . Jinak většina bere jako strategické dopravní letouny stroje od velikosti herculesa.

Pražák

To není moje, ale obecná klasifikace. Strategické dopravní letadla má opravdu jen pár států, primárně USA, s větším odstupem následuje Rusko, s dalším odstupem Čína, Ukrajina, Indie a pak má ještě několik zemí pár exemplářů C17 nebo Il 76. Přičemž jak C17, tak Il 76 jsou v kategorii strategických transportních letadel v dolní kategorii.

Permonik

No to je hodně obecna klasifikce. Každa armáda jine definice pro startegické letectvo, která je nezavisla na velikosti letadla. To činské a indické letadlo by mě zajimalo a i celkově by jste si měl zjisti parametry strojů. Protože nechápu ten propastny rozdíl mezi americkým a ruským strojem. Navíc Il-76 berete jako strategické a A 400 ne? přítomm parametrický jsou to shodné stroje.

Radim

Pro začátek by stačilo nějaké starší B747 nebo DC10/MD-11 přestavěné na nákladní, to by zas tak drahé být nemuselo.

Pražák

Pro armádu? A k čemu by to vojákům bylo?

Pražák

To je klasifikace NATO, asi ta nejpoužívanější. Číňané mají Il 76 a pak vlastní Y-20, aktuálně největší vyráběné transportní letadlo na světě (konstrukčně je to takový mix mezi C 17 a Il 76). Indové mají Il 76 a byli vůbec posledními klienty C 17. A 400 je pořád taktické letadlo, byť jak píši, je to nejvyšší třída taktických letadel. Il 76 a A 400 jsou parametricky shodné stroje? A to máte odkud? Il 76 je větší a podstatně výkonnější: Prázdná hmotnost: Il 76 92,5t, A 400 70t, Il 76 na vzdálenost 5000 km odveze 52t, A 400 jen 30 t.… Číst vice »

Permonik

Původní Il-76 má nosnost jen 30 tun. Vaše udáje platí až pro verzí Il-76-90. Tak je 400 o 4m kratší má menší rozpětí.

Pražák

Il 76 má mnoho verzí, těch 30 tun má úplně ta první. Těch už moc nelétá. Už následující Il 76M z roku 77 měla 47 t. A myslím, že je správné srovnávat to co je ve výrobě.

Pražák

A kdo má v EU C17? A 330 MTRR není strategické transportní letadlo, ale tankovací letadlo s možností transportu osob a v omezené míře (dané velikostí nakládacích prostoru) i nákladu. Tedy zcela jiná kategorie.

Permonik

Naší sousede.

Permonik

Oprava: Sousedé, ale o dům dále. Ve zdroji bylo zamměněno Slovensko a slovinsko.

Pražák

Kteří sousedé? Pokud myslíte C17 v Miškolci, tak ty nepatří Maďarsku, ale společné iniciativě některých členských států NATO (ČR mezi nimi není) a pod hlavičkou NATO také létají. Posádky jsou primárně americké.

Permonik

Ne na Pápa air base.

Pražák

Pravda, v Miskolci mají Maďaři vrtulníky, ale ty tři C17 nejsou maďarské, jak jsem napsal, platí je několik zemí NATO společně, největší podíl mají USA a proto s nimi létají hlavně americké posádky. A rozhodně ne, aby létaly do Číny pro roušky. ČR k těm letadlům nemá přístup.

Permonik

Otázka byla kdo má v EU strategické transportní stroje. Pochopil jsem to tak že se počitají i stroje společně provozované. Rumuni s nimi byly pro zdravotnický materiál v jižní korei minulý týden. Je to na stránkách NATO s dodatkem v článku že se tyto stroje bežně pužživaji pro přepravu zdrávotnického materiálu.

Pražák

Ano, ale ne z Číny. Už vidím jak Číňané dají povolení k letu vojenskému letadlu s americkou vojenskou posádkou.

Přemek

Ta ukrajinská andula je také ve společném poolu NATO, kam ale máme přístup. Někde máme, jinde nemáme. Že by podle nákladů, jež jsme schopni hradit?

Permonik

Andula V NATU? Odkdy?

Peter

Nasich Spartanov by ste chceli poslat do Ciny???? To by letel chudak Spartan 3 dni 🙂

Ivan

Až na Frantiky a Luftwafe, mají A400m.

Pražák

A 400 není strategické transportní letadlo nýbrž taktické, je to ta nejvyšší třída taktických letadel, ale stále ještě taktických. Jinak v EU je mají ještě Španělé, ostatně se tam montují a Belgičané.

pumpař

Umíme…

Gejza

Tak ono se profiluje spousta subjektů, které by byly schopny nějaké ty roušky či respirátory vyrobit (třeba Technická univerzita v Liberci ve spolupráci s některými podniky v regionu). Pro mě je nepochopitelné, že se tomu stát nesnaží jít naproti, nepoptávat materiál u potenciálních domácích producentů a nepodporovat je v náběhu na maximální produkci (třeba by se při stavu nouze mohly i přivírat oči před absencí povolení, razítek, apod.). Totéž platí o dezinfekci, a dalším materiálu, nemocničních lůžkách (Linet) a plicních ventilacích, které se také snaží některé místní subjekty začít vyrábět. Asi je pro vládu jednodušší vozit draze materiál přes půl… Číst vice »

Frantisek

Jen se pokračuje v trendu „levných nákupů z Číny“ – levných, protože rozdílná cena práce a nezapočtené druhotné náklady dopravy. Je to smutné, ale stát není první, kdo to dělá.

Eko

Tak, kdyby uměly české firmy něco kloudného vyrobit, tak by nemusely být centrální nákupy, nemocnice by si nestěžovaly, že na trhu seženou jen něco a to za 10x vyšší cenu atd. Pořád nechápu co je na tom tak nepochopitelného. Každý má možnost a určitě by to rád udělal, že by koupil zboží od našich výrobců, ale oni to zkrátka nejsou schopni v požadovaném počtu, kvalitě a ceně dodat…

Marek Turnovec

Tahle výmluva „nejsou to schopni dodat v požadovaném množství“ už mi také začíná lézt krkem. Tak jasně, je tu více menších výrobců, žádný z nich sice sám nedodá kdo ví jaký objem, ale když se to začne brát od všech, tak už to může být docela podstatné množství. Jen s tím asi bude trochu více práce, více objednávek, více telefonování, více mailů – ale podpoří to aspoň i naši výrobu, což vzhledem k té recesi, co se na nás valí, asi bude jedině dobře. Ano, za normálních okolností byly všechny tyhle ochranné pomůcky v Číně prostě levnější a naši výrobci… Číst vice »

Nekdo

tak dostali jasné pokyny od Máry Prchala, tak se nedivte, že to musí všude verklíkovat…

Tomas

Ono ten hlavní „problém“ bude v tom, že kapacita našich výrobců sice je, ale jsou to v podstatě marginální počty… 100 denně, 500 denně, 1000 denně. A zvládnout tohle logisticky (50 výrobců, každej udělá jinej počet něčeho jiného denně) je docela vysilující. Na distribuci spotřebuješ velké množství zdrojů.

Ty čínské dodávky maj výhodu hlavně v tom, že oni toho pošlou milion naráz, takže logistika je podstatně jednodušší – i za tu cenu, kterou číně platíme.

Nekdo

někecejte! soudruh premiér slíbil, že osobně rozveze materiál do nemocnic, tak to může cestou zase od těch producentú vysbírat!

Frantisek

Asi ne v takovém množství najednou, ale i naše firmy to umějí. Jen to u nich stát podle všeho ani část neobjednává.

Gejza

No minimálně Liberecký kraj ty roušky u výrobců na svém území objednává.
https://domaci.ihned.cz/c1-66740820-v-libereckem-kraji-se-bude-vyrabet-100-tisic-kusu-nanorousek-denne-cena-jedne-by-nemela-presahnout-10-korun

Holt se ty věci u nás musí řešit zdola, když to vláda nezvládá.

ABC

100.000 nanoroušek denně od čtvrtka, to už by jich mělo být nějakých půl miliónu na světě a přitom si pořád všichni stěžujou na nedostatek, o tom že by se objevilo něco i pro obyvatelstvo ani nemluvě….

Učitel

Vyrobit sami

Permonik

V Almatě sedí i UR 82007. UR 82072 je na cestě. Dva letí ze Šhangaje. Páty sedí v lipsku.

Anonym

To je když má někdo loutky bez vlastního úsudku na ministerstvu zdravotnictví, ministerstvu dopravy, ministerstvu průmyslu a obchodu.
Nákup a distribuci zdravotnických ochranných pomůcek řeší ministerstvo vnitra. To nevymyslíš.

Tomas

A není jedno, kdo je kupuje. Není důležitější, že jsou tady?

Pražák

No jak se to vezme, ano buďme. rádi, že alespoň někdo. Na druhou stranu to ukazuje totální neschopnost Anofertu v čemkoliv jiném než v pokoutném čerpání dotací.

Karel Novak

Uvědomte si že přes všechnu kvalitu nemáme zatim kapacity na výrobu milionů roušek. Statisíce uspokojí možná jeden kraj. Zvlášť když do měsíce může poptávka skončit a do výrobních linek by jste museli investovat mil korun

Honza

Trochu off topic, nevite nahodou nekdo co vse na 225ce (Mrije) menili/rekonstruovali/vylepsovali ? Nemuzu to najit ucelene

Jaaa

Skoro všechno. 🙂