Dva měsíce po žádosti zahájilo ministerstvo dopravy stavební řízení na D35 u Vysokého Mýta

Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

ŘSD počítá se zahájením stavby příští rok.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vaclav

Včera bylo pozdě.Já mám jen obavy aby se zase neozval ten rapl z Brna a nebo Voda z Tetčic.

Jan

Ty přilehlé úseky asi nejsou s přípravou tak daleko, nebo se pletu?

PetrN

ale ano, jsou… +/- pár měsíců… jediný který je trochu víc opožděný je obchvat Litomyšle (LM-Janov)… Aktuálně se počítá se zahájením stavby v roce 2023 u úseků Ostrov-VM, VM-Džbánov, Džbánov-LM a Janov-Opatovec…

Asd

Tak doufám, že to klapne. Včera bylo pozdě. A taky by bylo fajn, kdyby se při každé výstavbě dálnice rovnou nechávala rezerva na 3+3, tak jak to dělají Poláci. Myslím že by nám to do budoucna hodně pomohlo.

PetrN

tak ale Poláci to dělají pouze u páteřních dálnic, což jsou jen A1, A2, A4 (ekvivalentní k naší páteřní trase D1-D5), všechno ostatní jsou Drogy Ekspresove, které jsou jen jako 4-pruh a často i s užšími krajnicemi…

Asd

To vím. I my máme silnice pro motorová vozidla. Každopádně je to skvělý nápad si rovnou nechávat rezervu.

Zvedavec

Kooonečně… Mýto potřebuje tu dálnici jako sůl, už se na dálnici těším, protože průjezd Mýtem byl katastrofa. Konečně se pohnulo s další částí priority priorit…

Vladimír

Ja jen doufám, že se to nebude stavět formou PPP, to by stavbu prodloužilo, protože nevěřím, že se všechny useky podaří nachystat na jeden rok. Spíše to bude tak budou nachystané 3/4 úseků a zbytek se bude klasicky česky blokovat, takže bychom si na tyto useky ještě déle počkali,

gawain

Ono je nutné mít celý úsek na jednou? Však jednotlivé úseky můžou klidně vysoutěžit různí koncesionáři.

Vladimir

Jednotlive úseky budou dražší, protože každá firma má své paušální náklady, takže by v případě delšího úseku a jedné smlouvy mel být úsek levnější. Taky je třeba říct, že v případě delšího úseku bude o něj větší zájem, tedy vyšší míra soutěživosti a tím nižší cena.

PetrN

o potenciálním PPP se údajně uvažuje jen v úseku Opatovec – Staré Město – Mohelnice (které se mají stavět jako poslední) + navazující I/44 k Šumperku, kdy by se koncesionář následně mohl starat o úsek Opatovec-Mohelnice-Šumperk… (v případně aktuálně budované D4 se koncesionář po dostavbě bude také starat o již dříve postavené úseky D4 (Exit 41-45, a dále Mirotice-NováHospoda a navazující I/20 až do Písku)

Olda

Nevím náhodou, zda forma výstavby PPP, není založena na tom, že stát předá soukromému investorovi vyřešené trasování a s tím spojenou administraci (katastr, výkupy, správní/soudní řízení…), tak že je za jisté komu patří pozemky, na kterých se bude stavět (apriori státu).

Kodl

Parada! Doufam, ze se cela D35 do konce roku 2029 skutecne stihne vybudovat.
Vetsi priority, snad krom D52, D0 a D3 snad opravdu neni.

PS: Vi nekdo, respektive ma nekdo informace, ktere by naznacovali, ze ve vystavbe D35 muze na nekterem useku dojit k obrovskemu problemu, jako je dnes D1 0136 Rikovice-Prerov? Dekuji

Otakar

D35 má vyšší prioritu, než D52 a D3.

Jiří Kocurek

Ohledně silnic ještě D1 okolo Přerova a ve frontě čeká VMO v Brně, spolu se spoustou obchvatů obcí.

PetrN

s tím naprosto souhlasím, a to jsem z Brna… největší prioritou je D0 (nejen JV část), D35, D1 Přerov, D1 rozšíření u Brna… na D52 většinu problémů aspoň dočasně vyřeší alespoň úsek obchvat Mikulova, kde jsou největším problémem kruháče (zejména pro páteční odpolední proud Poláků + ostatních kamionů od Vídně)

Tomáš Gottschalk

Rozšíření D1 od Kývalky po Holubice je určitě důležitější než všechny vyjmenované stavby. Tím nezpochybňuji jejich přínos.

PetrN

tak nejkritičtějším z úseku Kývalka-Holubice je aktuálně Exit 190-196 včetně MUK D1xD2 a pak Exit 203-210, zbytek tolik nehoří. Ona dostavba D35 alespoň malinko uleví úseku D1 kolem Brna hlavně od nákladní dopravy, takže důležitost D35 je s rozšířením D1 srovnatelná.. nad tím vším stojí už jen JV část D0

Jiří Kocurek

Pokud se tam nedrolí most, tak bych dal přednost dostavbě D35. Mít rozkopanou D1 u Brna a zároveň nemít D35 je na palici. Ta D35 je potřeba minimálně po Svitavy i s jejich obchvatem. Kvituju výstavbu mostu D35 v předstihu, při jedné výluce Brno-Třebová.

Kodl

Amen.

Jura

Zadne priority prosim! Priorita znamena oddalovat (viz D0 a D35) a nestavet.

Démon

S přípravou v podstatě není problém, přesto to trvá 15 let 🙁

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

15?
Tu dálnici stavíme od 80. let…

Démon

Myslím, že mluvit o dálnici neznamená ji skutečně připravovat k výstavbě. Mám v archívu letáky ŘSD z roku 2007-2008 o výstavby R35 v letech 2014-2015.

Kodl

Jak by rekl klasik Babis, to je vse kampan Kalouska a Barty 😉

Jiří Kocurek

A nebýt revoluce, tak by byla dávno hotová… 😛

J.M.

Kdyby nebylo revoluce v roce 1948, tak by byla až na Mars

Otakar

Říkám to pořád. Sametovka byla pouze důsledek roku 1948. Kdyby tu nebyli komunisti, tak jsme dál. Nechápu, co na tom lidi nevidí, Praha je na západ od Vídně a byli jsme na tom tenkrát lépe. A kde jsou oni dnes a kde my. Ono, když seberete podniky zakladatelům a majitelům a dáte je do rukou svazákům na základě poslušnosti, tak to nikdy nebude šlapat lépe.
Nebýt komunistů, tak dnes máme také molochy typu Siemens (tedy naše ČKD), ale když se jelo na technický dluh, to nemohlo dopadnout dobře.

Martin Peterka

Paráda! Vysoké Mýto a Litomyšl jsou dva největší špunty na I/35. Už aby to bylo.

Otakar

Pak už bude zbývat jen kruháč v MT a občas zavřená Hřebeč.

L. Paluzga

Nesouhas. Absolutně největší špunt je OK v Křelově, resp. nedostavba úseku Slavonín – Křelov.

Můj tamní „rekord“ ve směru Lipník – Mohelnice je 40 minut stání a občasného popojejí. I kdyby už tehdy byl hotový celý zbytek D35 až k Hradci, tak tu ztrátu bych nedohnal.
Tři kilometry dálnice s jednou MÚK, s kterými tento stát není schopný pohnout už patnáct let.

Vladimír

Naprosto souhlasím. Tahat auta zpět na kruháč do mesta je totalní bullshit, které mělo vyřešit svem zajmu město a to minimálně přípravami. V F-M, či Ově to je běžná věc, určitě by se v jejich X mild. rozpočtu 20 mil na přípravu našlo? Ale kdo že tam kraluje poslední 2 období? Jen by to někdo musel chtít vyřešit..

Surio Mario

Olomouc to nemá jak řešit, úsek Křelov-Slavonín se zaseknul na odmítavém stanovisku Křelova (samostatné obce) a neochotě ŘSD nabídnout jiné řešení. Smutné je, že nalezení dohody trvalo 20 let…

johniee

Tak snad plán výstavby 2024 a zprovoznění 2026 bude naplněn. Aktuálně K 03/2022 je vypořádáno 34% LV.

Jiřik

Protože doba jednotných národních výborů, včetně nadřazenosti rozhodnutí kraje nad rozhodnutím okresu a obce, skončila na podzim 1990.