Dva měsíce od zahájení stavby posledního úseku D1. U Přerova pracuje stovka lidí, mizí ornice i stromy
Stavba D1 u Přerova, stav v druhé polovině února 2023. Foto: ŘSD
Stavbě pomáhá příznivé počasí, může ji zastavit ještě rozhodnutí soudu.
Kdo toho kazi světa platí no přece mi všichni. Dotace a blázni co chtějí krásné životní prostředí a přitom mají silná auta co zrovna ekologická nejsou.
Pan Patrik je jen ubohej ekoterorista a neinteligentní b&b
Hláška o porušení krajinného rázu od „DZ a prince Miroslava“ tu žalobu úplně zabíjí. Musím se srdečně smát.
Jinak kecají, že jde o dostavbu po 58 letech, zapomínají na pár staveb ze třicátých let, které buď stojí, nebo byly i využity, správně by měli psát, že výstavba trvá už 85 let a v roce 2025 to bude skoro 90. výročí od začátku výstavby z meziválečného období.
Už aby stála
jak je možný že vždy pár lidí dokáží desítky let blokovat u nás různé dálniční stavby?
Alebo stavební zákon zavedl do stavebního řízení bezbřehou anarchii. A každý kdo chce může se stejnou žalobou na stejnou věc vstoupit do všech stupňů stavebního řízení (EIA, územní rozhodnutí, stavební rozhodnutí…). A to ZADARMO. Takže kdejaký úchyl může podávat rozklady, protesty, žaloby….
Palec nahoru. Kez by tam pracovala klidne i tisicovka lidi. Ten usek ma zpozdeni jedno desetileti…
Jedno? 3!!!!!
3? D1 (byť v jiné trase) začalo projektovat již Ředitelství dálkových prací od roku 1935…
Bohužel tak jako u dostavby D8 bude pan Patrik neustale dokola tvrdit jeho mantru. Pritom to tady bylo peklo když to všechno jezdilo přes Žalany a Velemín.
To že má pan Patrik krev na rukou obětí dopravních nehod je ale neoddiskutovatelné.
Smazáno pro podněcování násilí.
Bezte se svymi vyzvami a navadeni k nasili nekam. Dekuji.
Pana Patrika rád rozhodně nemám, bohužel D8 přes Středohoří je opravdu vymyšlena blbě. Měl tam buď být jeden dlouhý tunel nebo série menších. Chápu, že tam byl ve Velemíně provoz a že je možné, že by se tunelové varianty stavěly déle, ale to, že se platí každý rok miliony za sledování toho jestli neujede nad Prackovicemi svah mi nepřijde úplně vhodné. Mostní estakáda ve Středohoří není úplně dobrej nápad. O vlivu na přírodu radši nemluvím.
Tunely jsou tam 3. Mostní estakáda má na přírodu menší vliv než povrchová trasa.
Mostní estakáda má na přírodu větší vliv než když by tam vedl tunel…
Stavať zďaleka najdlhší diaľničný tunel v ČR v rovnako nestabilnom podloží ako estakáda, si mylsím že by skončilo tiež masívnym průserom. Mimochodom, Děti Země (Patrik) boli vehementne aj proti tomuto tunelu.
U Plzně, tunel Valík, taky vyskakovali.
Před časem jsem poslouchal asi hodinovou přednášku od nějakého geologa na téma D8 ve Středohoří.
Závěr:
1, stávající trasa je blbě. O nestabilním podloží prý museli vědět.
2, ekology navrhovaný dlouhý tunel by byl taky špatně, neb byl též navržen v nestabilním terénu.
3, podle onoho onoho geologa by se muselo jít až pod nestabilní vyvřeliny do snad opuky, která je pod tím čedičem. Tunel by tak byl ještě delší, než v eko verzi…
PS: V historii prý některé sesuvy sjely až do Labe…
Jste skutecne presvedcen o tom, ze zatimco monitoring estakady stoji miliony, provoz tunelu by byl zadarmo?
No rozhodně by se nestalo, že svah ujede na dálnici a následně že se bude muset celá mostní konstrukce monitorovat protože ujíždí.
Navíc je to v CHKO…a řekl bych, že to je to místo, kde by zrovna mohla dostat přednost příroda s tím, že se místo mostní estakády postaví tunel…bud už od Lovosic až ke Stadicím nebo aspoň pod tím jedním kopcem(Kubačkou), jak bylo též navrhováno. Samozřejmě v případě D1 u Přerova je ta aktivita pana Patrika úplně mimo mísu, ale zrovna na té D8 to chápu.
Jenže na té D8 se vyřvávali i jedinci kterým bylo ukradené jestli něco ujede nebo ne, ti byli proti „principiálně“…
Misto problemu se svahem pod estakadou by byl problem s tunelem. Co je lepsi?
Zával v tunelu nelze předem vyloučit. A není to nic neznámého, stalo se v tunelu Březno.
Ne, tam se mohlo celkem reálně stát „jen“ že by to pár aut v tom tunelu zavalilo.
Co to je zase za kydy? Oběti dopravních nehod mají na svědomí jedině jejich viníci, nikdo jiný. Že tady (ale i jinde v Evropě) máme potřebu silné přepravní proudy tlačit na silnice bez ohledu na následky, namísto abychom investovali do šetrnějších kolejí anebo ještě lépe preferovali místní produkci, kde to lze, je další věc. Na jedné straně máte možná potenciálně zachráněné životy, na druhé reálně pokažené životy mnoha jiných.
Někdy je viníkem ten, kdo odmítal vylepšení silnice, aby se nehody nestávaly (tak často).
Když budete nutit lidi, aby místo mostu brodili, tak utopení půjdou na váš účet.
Analogicky to platí i na železnici, kde viníkem může být i ten, kdo odmítal zabezpečovač, protože je moc drahý a lepší je ty prachy dát na ROH.
Dostaveni D1 by si u Prerova zaslouzilo nejaky pamatnik na pocest MP a DZ. Nejaky obri zulovy falus nebo neco podobneho…
Oslavné dílo všeobjímajícího automobilismu? 🙂
a na pocest Frantiska…
Toho tam budou zapalovat vždycky o vánocích….
Franto, drž úhel!
Obří žlutý flus, to ano!
Miroslav Patrik je obyčejný parazit. Nikdy nic nevytvořil, živí se jen tím, že škodí. Umožňují mu to ti, kteří dávají jeho spolku dotace.
Tak to jsou i všichni herci, zpěváci, sportovci, realitní makléři, zbyteční poradci všemožných druhů, modelky, náboženští činitelé atd.
Píše výlučně o MP a jeho spolku, kterému jmenovitě jsou zasílány dotace.
Ono je vlastně všechno v životě kromě „nekonečného růstu (něčího majetku)“ zbytečné, že… 🙂
Však jen si vzpomeňme například na „svatou válku“ DZ proti Temelínu… je mi vysloveně zle když pomyslím že by tehdá uspěli a mohli jsme dneska mít ještě víc plynových elektráren na „levný“ ruský plyn, který stejně má CO2 stopu skoro stejnou jako uhlí…
Kdepak přátelé, ani ekologické iniciativy nemají patent na rozum!
Doufám že se do toho u nenaserou děti Země. I když má mnoho odpůrců tak půjde o první z těch dálnic od Prahy která díky SMV radiále má hlavu a patu.
Až se za pár let dodělá celá středomoravská dálniční síť (tzv. hanácký okruh) dostane Morava ukázkové propojení krajských měst, které výrazně pomůže ekonomice a cestovnímu ruchu, škoda že bude stále chybět spojení na Vídeň. Myslím, že moravský model se ukáže jako funkčnější než vše do Prahy a mezi ostatními krajskými městy v Čechách se bude jezdit po starých jedničkách jak před 50 lety. Snad i tam se dočkají časem přehodnocení.
Přesně tak, jen škoda, že se musí stavět předražená politická stavba D52 pro pražáky, aby to měli o kousek blíž do Vídně. Celá Morava a hlavně polský transit by se v budoucnu zcela vyhnul Brnu, kdyby si někdo konečně uvědomil, že okolo Břeclavi je to už co by kamenem dohodil do Rakouska a tak D55 měla být za pár drobných navíc dobudována až na hranice.
Brno je ekonomicky i historicky silně na Vídeň navázané, propojení Vídně a osmisettisícové brněnské aglomerace dálnicí je bych řekl celkem přirozené a automatické, o čemže není diskuse, a to říkám jako olomoučák. Problém ČR je, že neumí plánovat dopředu a stavět kapacitní komunikace. Pokud by se to cíleně stavělo pro „pražáky“, tak se už dávno rozšiřuje silnice z Jihlavy na Znojmo, což je nejkratší propojení Prahy a Vídně. Tam by to do budoucna také sneslo čtyřpruh a odlehčilo by se části D1 a Brnu (z Prahy by se jezdilo na Vídeň přes Jihlavu a Znojmo), ale to je z říše… Číst vice »
Akorát proč nutně (furt, jen) silnice?
Co máte proti silnicím? Železnice taky zabírají místo na loukách, musí se kopat tunely a budovat estakády, a stavět všude vlečky nejde. P.S. Železnice v podobě jakou ji známe dnes vznikla koncem 18. století, zatímco cesty po kterých se jezdilo na koních a v kočárech jsou s námi už od nepaměti.
Ono se po nich chodilo i pěšky…
Jakože koleje se tam nestaví??
A na těch hranicích by se napojila na rakouskou B47, která by se samou radostí tak nějak sama nafoukla na čtyři pruhy a narostl by jí obchvat Suchých Krut…
tato varianta by samozřejmě musela být komunikována a připravována s rakouskou stranou společně od začátku. Jinak i tak se v Rakousku v dlouhodobém horizontu plánují alespoň obchvaty Reintalu a Grosskrutu, protože ať chceme nebo ne, Poláci v osobních autrech tama jezdit budou po dostavbě D55
No však právě, na obou stranách hranice to bude vedlejší/doplňková větev (a taky rezerva pro objížďky/mimořádnosti). Ale zatímco Mikulov má jakoustakous naději na dokončení v první polovině tohoto století, budoucnost úseků jako Břeclav a Moravský Písek je (primárně kvůli zeleným, i když o prachy jde taky) je ve hvězdách…
Nedělejte že toto nevíte, jen to cíleně ignorujete.
Pro Pražáky se právě dálnice do Vídně nestaví. Je jí kousek u Jihlavy a kousek za hranicí v Rakousku. Obě vlády od stavby dálnice upustily, ani se neplánuje.
Ale prdlajs příteli, obchvat Břeclavi (až se jednoho krásného dne podaří dohodnout s ekology kudy vlastně by mohl vést!) je potřebný též, ale to neznamená že Mikulov mohl zůstat tak jak byl! Potřebovalo to (a dodnes potřebuje, protože se furt žvaní a nestaví) mimoúrovňovou křižovatku a možnost předjíždět bez kamikaze (frekventovaná silnice!), asi by stačila (dnešní) R ale holt v tomto státě se dlouhodobě praktikuje „všechno nebo nic“ (nejčastěji samozřejmě nic) a už ani 25 metrů nestačí podle normy na něco co je aspoň o stupeň výš než dvoupruhovka…
On by Čechám (a kousku Moravy) taky celkem slušel velký dálniční okruh, který by mimo mezikrajského spojení převzal i solidní část mezinárodního tranzitu… ale to by se trasování dálnic v Čechách nesmělo vést dnešním stylem „pohodlně z Prahy/do Prahy, nikam jinam přece nikdo nepotřebuje“.
Hm, oni ty dálnice neplní jen vyhraženou roli tranzitu, ale i nějaký ten místní (mezi městy) provoz, nemáme na to ani peníze ani místo je probourat všude. Takže se nedají postavit „daleko v polích“ kde jsou platné jen mezinárodnímu provozu…
máte pravdu, ale ono je to hodně dané právě diametrálně jiným rozmístěním sídel v Čechách a na Moravě… V Čechách by tak jako tak vždy musela vzniknout radiální síť protože Praha je ve finále větší než ostatní krajská města v Čechách kolem dokola a bude vždycky nejvýznamnějším zdrojem dopravy. Takže základní síť není nevržena vyloženě chybně, jen velmi chybí ty tangenciální směry, které se ale v dlouhodobém horizontu plánuje dobudovat viz. „středočeský okruh“ ve stopě I/19 Plzeň-Tábor-Humpolec, poté I/38 přes HB-Kolín-Poděbrady-D10 a dále I/16 kolem Mělníka-D8-Slaný(D7)-Řevničov… Spolu s tím upgrade I/13 ideálně v celé trase od KV až po Liberec… Číst vice »
Myslíte jako „středočeský okruh“ který není ve středních čechách? To je zase jednou vymýšlení chytrých jmen pro věci co fungují (jakžtakž) už půl století…
Jo jo, dálniční okruk kolem megapole na střední Moravě bude jistě dříve než okruh kolem megapole Prahy….