Důkaz dlouhé zimy. Liberecký kraj nemůže otevřít silnici přes Jizerky kvůli sněhu
Stav silnici II/290 u Smědavy 7. května 2021. Foto: Liberecký kraj
Kraj počítá s otevřením nejdříve na konci května.
Kraj počítá s otevřením nejdříve na konci května.
Úplně přesná korelace s dlouhou zimou a délkou uzavření této silnice ale není. V roce 2013 byl sníh i v nižších polohách ještě týden po začátku dubna (obecně byla zima dost tuhá a bílá i v nižších polohách), přesto byla zmiňovaná silnice po zimě otevřena už počátkem května 2013.
Je to běžná situace s tím sněhem, byla to běžná situace před 90. rokem nebo je opravdu poslední dva roky něco s počasím. Nepamatuji si že bych posledních deset a více let musel u nás na jihu Moravy chodit ve podzimní bundě a že bych v podvečerech květnových cítil podzimní chlad.
globální oteplování!
Dle některých modelů způsobí globální oteplení oslabení Golfského proudu, tedy ochlazení Evropy.
Globální oteplení zaviní lokální ochlazení, aneb výmluva se vždy najde.
to, že nás čekají krátká Léta je možné ani v 80. letech minulého století nebylo teplo více jak dva měsíce, je však otázka, kdy se zastaví tyhle monzuny
V 70. létech bylo populární globální ochlazování, dneska je to označováno jako mýtus…
Nj, pán sice vůbec nerozumí tomu, jak se v Evropě vytváří počasí, jen uplatňuje jakýsi svůj pocit, že je to tak nějak „plošně“ pro celou Evropu nebo celý svět. Netuší, co je to rozkolísání hranice arktické vzduchové hmoty, zvlnění a rozpad jetstreamů, jak to ovlivňuje islandskou níži a azorskou výši (stejně tak netuší, proč jsou tyto dva úkazy určující pro počasí ve střední Evropě), a co to má společného s globálními změnami klimatu. Ale přesto bude blbě kecat a ani tu trapnou poznámku o globálním ochlazování si neodpustí. Kdyby lidi místo blbejch keců o tom, čemu evidentně nerozumí, radši mlčeli,… Číst vice »
Konečně dorazil někdo chytrej a pracovitej.
Ten výčet atmosférických jevů,který jste právě popsal,dovedl spoustu šíbrů k pohádkovému jmění. Vezměte,prosím v potaz,že my „nevěřící“ v globální oteplování vidíme jenom u nás v Česku každý rok mínus 40 mld z eráru a další dotace pro „zelený „byznys.Nezávidím-hloupý,kdo dává,hloupější,kdo nebere.
bylo by fain zažít zase skutečné zimy ale v Zimě ne v Květnu. Sníh má cosi do sebe a ne zrovna okolo 0 stupňů
Posledních pár let bylo velmi teplých, kdy ani nezamrzaly rybníky a jaro přišlo hrozně brzy. Nicméně jeden rok trend nedělá, ani dva. Výchylky i dost podstatné jsou běžné. Letos se oteplilo dost brzy (tuším i padl teplotní rekord), ale pak se zase ochladilo. Musí se namalovat čára přes mnoho let, aby byl vidět trend.
Chápu, že je tam zákaz solení, ale to je tam i zákaz odhrnování sněhu? Kdyby to odhrnuli, tak ten zbytek za dva dny roztaje. Nebo jde spíš o snahu, to tam nechat sjízdné pro běžkaře?
Na tenhle materiál by byl potřeba buldozer nebo grejdr. Určitě by to šlo i bagrem. Tohle bude spíš ledovec než sníh, tohle se bude lámat na kry.
Tak on spíše myslel průběžně prohrnovat.
Zdravím, v zimním období se tam upravují stopy pro běžkaře. Je to velmi oblíbené nástupní místo na Jizerskou magistrálu, když v sezóně přijedete o víkendu v 9 hodin tak už nezaparkujete:-)
ano, a v létě je to tam pro změnu plné in-line bruslařů a cyklistů, co si myslí, že se jedná o vyhrazenou stezku jen pro ně a někteří nadávají „co tady to auto má co dělat?“. A vůbec je netrápí, že je to silnice druhé třídy. Kolikrát to raději objedu přes Polsko, než se s těmi turisty nervovat…
můžou tam přijet vlakem na víkend 😀
Jak už jsem psal níže, rozhrnutím sněhu ze silnice se nic nevyřeší. Dokud nebudou čistá betonová koryta podél silnice, tak hrázný nedá pokyn k otevření silnice.
Jeden rok jsou letadla na zemi a heleďme, jak je zase normální počasí.
Doufám, že to je dostatečný signál pro všechny, aby letadla létala méně.
Bohužel to může být spíš příchod větších extrémů oběma směry (a daleko rychleji se střídajících díky zpomalujícímu jetstreamu, který „vězní“ extrémně studený vzduch kolem Arktidy), než příznak zlepšení.
Navíc to rozhodně nefunguje takto rychle, i kdybychom začali planetu daleko výrazněji šetřit odteď (a ne, na opravdu výrazné šetření fakt ani silné zmírnění letecké dopravy samo o sobě nestačí), projeví se to spíš za pár (desítek) let, než letos nebo příští rok…
Počasí rozhodně normální není. U nás to náhodou vyšlo tak, že to vypadá normálněji, ale počasí ve světě ukazuje, že extrémy „a to co nikdy nebylo“ pokračuje vesele dále, covid, necovid. Teplotní odchylky většinou souvisí s oslabeným jetstreamem, který je poslední léta hodně rozvlněný (letos poznali zimu i v Texasu). Bohužel se to obvykle kompenzuje teplíčkem v Grónsku a jinde na severu.
🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Spekulace.
Takový zvláštní přístup, čekáme až nás někam vyšší moc pustí, provoz na vlastní nebezpečí asi vyžaduje příliš rozvahy a energie, a tu nemáme…
Jestli to nebude taky tím, že až tam na vlastní nebezpečí vjedete, tak vás nemá kdo vytáhnout…
A o riziku úniku provozních kapalin do zdroje pitné vody nemluvě.
Nejednou už tam jel kamion.
Jo, taky jsem měl tu čest se tam s nějakým kamionem setkat, pokaždé to byli severní sousedé…
A to přes Želivku vede D1. Tam to nevadí? 🤔😇
Vadí to do té míry, že v příslušném úseku dálnice je zákaz vjezdu pro vozidla převážející ropné produkty.
Ropné produkty převáží v palivové nádrží každé motorové vozidlo jezdící na benzín nebo naftu …
To se mi líbí tahle logika „vjede bez posvěcení = neprojede“ 😀
Co mi bylo vysvětleno, tak ani nejde tolik o sníh na silnici, ale o sníh a nečistoty v betonových žlabech podél silnice. To znamená, že samotné prohrnutí silnice ničemu nepomůže a musí se čekat na vyčištění těch žlabů.
JJ, poručíme větru, dešti… Ta silnice vede těsně kolem vodárenský nádrže, když se tam na vlastní nebezpečí rozsekáte, můžete snadno znečistit významnej zdroj vody…
LOL, asi nepojedu když ucítím riziko že se rozsekám, bez posvěcení ouřadu neznamená že člověk chce rozsekat auto…think out of the box kámo 🙂
Chtít a stát se je rozdíl.
Jj, váš box evidentně nezahrnuje zdravej rozum. Kámo.
Na vlastní nebezpečí a první troufalec tam zůstane viset, protože to nečekal. Když nějaký „umělec“ dokáže na rovině zapadnout do sněhu s Wranglerem tak, že má dvě kola po náboj zahrabané a dvě se ani nehnou… tak tam bude stát s nápravama křížem až roztaje. Pro zlost traktoristům, běžkařům a pro smích ptactvu nebeskému.
Když pojede cyklista v neděli dopoledne po dálnici, kde je mnohem širší odstavny pruh než na řadě jemu povolených dvojek, tak to je špatné v čem? Nelíbí se to úřadům, tak je bezpečnější jet po auty natriskane dvojce bez odstavneho pruhu z Prahy na Slapy než po poloprazdne dálnici bez kamionů? Slepě věříte všemu co vymyslel úředník?
Až jednou budete řídit auto a třeba i po dálnici, pak třeba pochopíte…
ano, zdejší diskutéři mají státní moc za božstvo, nikdo to neví líp
Jj, protože jouda bez jakýkoli zkušenosti do dovede vymyslet nejlíp.
Takovejch jako vy už tady bylo. Jste jen hloupej podprůměr přesvědčenej o svý výjimečnosti. Kámo.
Váš nápad by slavil úspěch v éře Gustáva Husáka, v dnešní době to funguje poněkud jinak.
Což je v tomto ohledu škoda, vlastní úsudek byl vyměněn za úsudek nějaké autority, smutné
Přesně z dúvodů, jaký tu prezentujete vy. Kámo.
Něco věcného krom osobních atak, by nebylo?
v jízdním řádu vidím datum 5. června, jako začátek provozu