Druhý život pro rychlovlak. Italové z něj udělali nákladní expres
Jednotka ETR500 předělaná pro přepravu zboží. Foto: Mercitalia
Italský státní železniční nákladní dopravce Mercitalia se jako první pouští do nákladní dopravy rychlovlaky. Společnost patřící do skupiny státních italských
Také to není úplně první pokus o přepravu zboží rychlovlaky. Francouzká La Poste měla od roku 1983 7xTGV pro přepravu pošty. Ale koncept se jim příliš neosvědčil, v roce 2015 byla poslední jízda.
Jenom pro upřesnění, poštovních TGV bylo vyrobeno pouze pět půlvlaků (1 Motorový + 4 vložené vozy) a z nich byly sestaveny dvě kompletní TGV a jedna půlka zůstala jako náhradní, později bylo ještě na poštovní předěláno jedno celé starší oranžové PSV.
Oprava: to starší bylo PSE z první generace.
Mercitalia fast pouziva lokomotivy E.404.514 a 516 (http://www.ferrovie.it/portale/articoli/7895), coz je druha serie ETR500 (https://de.wikipedia.org/wiki/FS_ETR_500#Zweite_Serie_(ETR_500_Politensione))
Keď sa chce, všetko sa dá. To len v Stredoeurópskom Banánistáne sa nedá… (resp nedá sa ak nenecháš bakšiš)
Vypadá to jako velmi zajímavý koncept, mohlo by to dobře fungovat pro přepravu rychle se kazícího zboží. Otázka je jak to je s nakládkou a vykládkou, rozhodně to bude potřebovat asi normální nástupiště, nebo nějakou úpravu pro snadnější nakládku a vykládku.
Taky mě napadla nakládka a vykládka, ve videích ani na fotkách jsem nenašel žádnou nápovědu, jak to budou řešit.
ETR500 není Pendolino, nýbrž konvenční rychlovlak.
a klopí?
Máte pravdu, díky za upozornění.
tohle by čd neudělala, ale soukromníci už přemýšlí a už by se psal článek, expresní pošta ostrava-praha pod 2,50hod. a nedávat zásilky“neklopit“
To chci vidět jak by jste zajel Pha-Ova za 2,5h :-D. Průměrná rychlost 143km/h je naprosto nereálná a mimo mísu.
a pendolino čd to jezdí jak? Pošták by nestavěl, jel by v noci.
Proč? Pendolino se zastávkou v Olomouci a Pardubicích zvládá ze Svinova do Prahy 125 km/h, a to jsem počítal z jízdy před několika lety, mezitím už je nově 160 na kousku trati u Prahy, kde bývalo 120. Když se odstraní propady rychlosti a na pár úsecích se odstraní přejezdy a povolí 200, tak průměrných 140 km/h bez zastávky není sci-fi.
A ostatní vlaky, zejména nákladní, budou stát v kopřivách. Tak takhle by to soudruhu opravdu nešlo – aby ti, co jsou nedotováni, byli ještě více odstrkováni.
Pevně věřím, že zdravý rozum zvítězí a blbosti typu vmax větší než 160 km/h na současných koridorech se nikde nestanou realitou…
pro náklad bude třetí kolej.
O tom není sporu, ale otázkou je kdy ta třetí kolej bude.
A otazkou take kde. Poststavit 3.a4.kolej uplne jinde může byt snazsi…