Druhý RegioSprinter mimo provoz na stejné trati kvůli stromu. U Bečova zastavil vlaky i sesuv

Srážka jednotky RegioSprinter se stromem u Bečova nad Teplou. Foto: GWTRSrážka jednotky RegioSprinter se stromem u Bečova nad Teplou. Foto: GWTR

K obnovení provozu má dojít 25. prosince.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Podmáčená půda už neudrží kořenové systémy, takže jsou častější vývraty než polomy. Vláčků na Moldavu je škoda, kdy jindy mají běžkaři na tuhle trať vyrazit…

Yetty

Chcete kvuli jednomu pouziti za rok udrzovat nejaky prehistoricky ktam?

SYN

Tak jistěže jsou alternativy, pokud je starý funkční = nechám si ho, pokud je akutně nepoužitelný = koupím nový??

panpan21

Ví někdo z místních znalců, kdy se začalo jezdil znovu vlaky na této trati po dlouhodobé výluce (NAD). Původně měla být snad až do konce roku 2023. Podle info zde (prodloužení termínu výluky) se mělo jet poprvé 20.12.2023. Tak to je pech… po téměř 4 měsích výluky a po 4 dnech tohle.

https://www.gwtr.cz/cs/karlovarsko/jizdni-rady/vyluky/vyluka-karlovy-vary-dolni-nadrazi-becov-nad-teplou-01-09-19-12-2023

Handzidcek

Je nějaký důvod proč SŽ neprovádí kontrolu tratí před projetím zejména prvního vlaku po nevhodném počasí? Myslím, že na to existuje již velké množství technologií (např. kontrola pomocí dronů). Je pravděpodobné, že většina pádu stromů nebo sesuvů nevznikne těsně před průjezdem vlaku, takže by to odhalilo alespoň většinu.

fous55

Stačí pohled do jízdního řádu. Vlak 7101 nebyl včera první, ale druhý. Takže se to tam asi neválelo dlouho. A první vlaky jezdí v kladiva po čtvrté a o víkendu po šesté, kdy je v zimě ještě tma. Co by tam asi dron viděl? A kolik by jich v celé síti mělo být? A kdo by to obsluhoval, když se taková situace objevuje jen občas, ale za to třeba skoro v celé ČR?

M19

Má-li noční vidění s infra přísvitem docela dost. Drony používají na švestkovkovce, na SŽ, je to příliš brzy, to po jich chtít. Tak za 5 let nejdříve. Otázka z ní proč neprovádět kontrolu průběžně i z jiných příčin a proč nehledat řešení místo důvodů proč něco nejde.

Jiří Kocurek

Buď tedy vědět předem, kam poslat kontrolu, nebo provádět kontrolu na celé síti nepetržitě.

M19

Průběžně nepřetržitě. Dají se tak rozpoznat i potenciální závady na trati. Proto to na švestkovkovce používají. A to, že uvidíte spadlý strom je jen bonus navíc. Ale pidle mínusů je vidět, jak to rigidní myšlení zahleděné do minulosti a obhajoby hledání důvodů a ne způsobů zde stále převládá. A proto to tam vypadá jak vypadá.

MaRa

Jenže ty mínusy máte právě za to, že díky vašemu „pokrokovému“ myšlení, tu jste schopný napsat totální a dětinské kraviny. Je spousta lidí, kteří dokážou takhle zbytečně o něčem tlachat ale chybí jim zkušenosti – a to je přesně váš případ. Myslet si že dron, bude lítat za prudkého sněžení a při silném větru, tak jako to bylo v případě situace z článku, ideálně před každým vlakem je názor slaboduchého člověka bez špetky zkušeností a praxe. Použití dronů, má a bude mít samozřejmě své opodstatnění, ale v případě, který je popsán v článku, ničemu nepomůže. To že jsou u trati… Číst vice »

M19

Ty jsou všechny od vás? Aha. 🙂 No to víte, to pak přijde osobní osočování. Chápete kontext? To vo si tam přidáváte za domněnky, to je jen vaše představivost. Dětská? To nevím. 😉

Leinad

Tak občas nastane mimořádnost, ale dron by měl pravidelné použití.
Intervalově prohlížet okolí tratí, stromy okolo trati se stejně mají hlídat(jsou zdravé, mají vyvážené koruny). Že by mohl v létě spadnout šutr ze skály do trati, třeba v Karlštejně, to by se taky mohlo zjistit dříve než do toho něco najede.

Jiří Kocurek

Se Taky Mohlo utekl zpátky někam na dálný východ.

Uvolněný šutr poznáte jen tak, že s ním zahýbáte. Prohlížet video nasnímané z 20m výšky nikam nevede, obzvlášť, když je k pádu kamení potřeba průtrž mračen.

Chleba Nakup

Odkoukáno od silničářů.

Petronius

Vzhledem k tomu jak na Západě posledních pár dní fouká a prší se bohužel není moc čemu divit. Navíc ta trať vede téměř celá lesem.

kala.jan

Pojďme to společnými silami dohnat k dokonalosti nejsvětější, zlikvidujme ČD stále — ještě národního dopravce. Co nejdříve pokud možno!!! Brzký nástupce ČD s názvem nečeským Regio Jet, bude zajisté půjčovat lepší HV než nějaké stařenky 47let staré že?

PvvS

Zas modrý brejle?

Pezos

Myslel jsem si, že chlastací den je silvestr…

Spolucestující č.1

Kala ty už bys neměl fetovat…

Pavel

Proč do toho taháš ČD? Vždyť tam jezdí soukromník, i když ne Regio Jet 😜

Martin

Takhle se ožrat na Štědej den jako mužik….

vladki

RegioJet je nečeský? A Jančura je marťan, nebo co?

Jiří Kocurek

Pro spoustu vyznavačů starých pořádků není dostatečně čech, takže Regiojet zlikvidovat. Aby pak brečeli, jak je prodané všecko němcům, i ty Dráhy.

Podobně chtěj Fico zlikvidovat Eset, ach ty rány do stolu….

Honza

Porovnáme li názvy firem ČD ten žlutej hnus tak je zřejmé. Jinak Jancura je především podnikatel a to co provádí je dlouhodobá devastace železnice. Do 10let to poznáme všichni!

Jiří Kocurek

do 10 let? Ještě před 10 roky to bylo „do švestek“.

wxdf

Co to je „sesuv původy“ ? 🙂

JiVe

Bahno.

Jiří Kocurek

půda + voda, holt chtěl napsat jedno, myslel druhé a smíchalo se mu to. Nicméně překlep je to velmi výstižný,

kuna

Bahnotok – asi lepší termín

55p

Tak nasadí 810, no 🙂

král j

A mohou? Aby nedostali pokutu.

55p

Co kdyby pokuta za nasazení 810 byla vyšší, jak za neodjetí spoje? 🙂

Leinad

V případě neodjetí spoje hlavně objednavatel nezaplatí vlakokilometry.

Jiří Kocurek

Prvně asi MHSku, tahat ty pařezy v rukách, to nikomu nepřeju.

PSE

Hned se s ní svezu
810 to je královna na železnici

noerf

810 má GWTR snad jen jednu, jinak mají 816.

plzman

Už od první nehody jezdí po této trati 810 zapůjčená od AŽD, takže bych se nebál že si GWTR, byť s výpůjčkou od jiných dopravců, neporadí.

Marty

Je vidět že nevíte nic. Mají jich minimálně 5

král j

Když jsem byl v Sokolově, viděl jsem tam dvě 810. Zatím tam asi nebyly zakázané, stejně jako ČD do Lokte.

Kluk z jihu

To už je docela smůla. 013 ne Šumavě nejezdí už asi 6 měsíců od nehody ve Vimperku. Sprintery dostávají na frak 😀

noerf

Na jihu Čech by mohli nasadit Stadlery RS1, aktuálně by měli mít k dispozici dva a dalších šest bude procházet rekonstrukci, takže by časem mohli 818 přejít na ostatní výkony v jiných regionech.

XPX

Přesněji takto: 10.12. bylo 6 Stadlerů RS1 nasazeno v Klatovech. V listopadu přivezl 5 Stadlerů RS1 z Německa,
z toho dva šly též do Klatov, neboť jich tam potřebují celkem 8.
Tím nám zbývá 3. A poslední, čtvrtý, má ještě po většinu roku 2024 jezdit v Německu a teprve na konci roku 2024 bude k dispozici v ČR.
V tomto případě se jedná pouze o částečné nahrazení ř. 818. na Šumavě.
Pokud tedy mám ty správné informace. Nebo snad že by plánoval GWTR zakoupit ještě nějaké další Stadlery RS1?

noerf

Dle článku na zdejším webu z března 2023 by měl GWTR koupit celkem 16 jednotek RS1. To by znamenalo osm jednotek v Plzeňském kraji a osm jednotek na Šumavě v Jihočeském kraji. Otázka je, jak dopadlo jednání s Jihočeským krajem.

XPX

Ano, tak v tom případě by měl ještě 4 RS1 zakoupit. Pokud se tedy od té doby něco nezměnilo.

XPX

Výsledek jednání s Jihočeským krajem by mě taktéž zajímal. Ovšem ty dva, co jsou k dispozici, jsou uvedeny jako volarské, takže to vypadá, že se s nimi v jihočeské části Šumavy počítá.

T448

A už je těch posledních 5 kusů bohemizovaných a schválených pro provoz v ČR?
Pokud ano, tak to GWTR zvládnul velmi rychle…

XPX

Do Plzeňského kraje šly 2 z těch 5 nově dodaných a už byly nasazeny do provozu i s cestujícími. Ze zbylých 3, které byly dodány do Volar, taktéž aspoň jeden zasáhl do provozu s cestujícími.

Ares

Co na tom chcete bohemizovat. Hlavní je, že to jezdí.

Luboš Beneš

Přeci dodat koženkové lavice a kupíčka.