Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Druhý pokus na Žabovřeské. Za zakázkou míří Eurovia, cena je ovšem vyšší

Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno
Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno
Silničáři napodruhé vybrali firmu, která zbuduje jednu z nejdůležitějších staveb v Brně.

Ředitelství silnic a dálnic se znovu pokouší zadat zakázku na výstavbu další části velkého okruhu Brna v Žabovřeské ulici. Do opakovaného tendru přišly dvě nabídky, přičemž levnější je sdružení Eurovia, Hochtief a Subterra. Přišlo s cenou 2,034 miliardy korun. Oznámil to na Twitteru šéf ŘSD Radek Mátl.

Podle něj zmíněné sdružení přišlo s nižší cenou i kratším termínem uvedení do provozu (194 týdnů). Stavba má začít na přelomu září a října.

Sdružení stejných stavebních firem podalo nejvýhodnější nabídku i v prvním tendru, tehdy přišlo s cenou 1,948 miliardy. Soutěž ale zrušil Úřad na ochranu hospodářské soutěže a silničáři museli vypsat novou. Nabídkám z první soutěže přizpůsobili i předpokládanou cenu, když ji zvýšili z 1,6 miliardy na 1,95 miliardy. Ani tak se ale pod ni nikdo ze soutěžících nedostal, ačkoliv ceny v silničních tendrech v posledních měsících kvůli krizi spíše klesají pod odhady.

Trasa II.etapy VMO Žabovřeská
Trasa II.etapy VMO Žabovřeská

Stavba je pro Brno strategická. Zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci. Jde o zhruba kilometrový úsek. Tramvajová výluka potrvá dva roky.

ÚOHS zrušil první soutěž na popud firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt ze slovenské Rožňavy kvůli požadavku na předložení platného dokladu o oprávnění k podnikání v předmětu činnosti montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení. Podle ÚOHS byl nadbytečný a nepřiměřený a vytváří bezdůvodné překážky hospodářské soutěže.

 

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

A pan Lapdavský se tedy do nové soutěže přihlásil, když tu první zcela zbytečně svým odvoláním zrušil? Pokud ne, proč se do toho sr.l?

Andrej

To neni otazka na neho, ale na UOHS, proc takovy zjevny trolling uznal v prvni i druhe instanci. Lapdavsky je jenom bily kun, ktery mozna ani nevedel, ze se odvolava.

Mira

.. ze msty. Měl by dostat, co zaslouží.

Pavel

A co na to naše známé blokační duo: Rafaj z ÚOHS s Dvořákem z Tetčic? Nebyla náhodou dána do podmínek soutěže diskriminační poznámka, že borci ze stavební firmy musí umět zacházet s lopatou a krumpáčem?

Luděk

Ještě bych přidal Patrika a máme tu svatou trojici

Jiří Kocurek

Nikoliv, jen to, že stavební dozor má mít vzdělání v oboru. Vždyť by to mohl dozorovat Přikryl, bývalý měšťák, nebo Matěj Hollan, cykloaktivista, běžně jezdící taxíkem.

Medvěd

jsem zvědavý, jestli se vůbec dokončení tohoto úseku dožiju …. už tomu nějak nevěřím ….

Medvěd

a to vůbec nemluvím o zbytku VMO …. most z Tomkova náměstí na Vinohrady a navazující tunel ….. jj … když jsem byl malým chlapcem, tak mi tohle všechno táta povídal, že to jednou bude vybudované …. dnes je mi 45 a vypadá to, že to samé budu vykládat svým dětem …. nevím, ale něco je nejen v Brně (tam obzvlášť) něco špatně …..

Jakub

Tomkovo náměstí a Rokytova se už taky soutěží zhotovitel

Medvěd

pane kolego čtenáři, bohužel tomu uvěřím až se kopne do země a stavba bude hotová …. takových soutěží již bylo a vždy se našel nějaký škodílek, který do toho hodil vidle ….

Tomáš Gottschalk

Tunel pod Akátky bude nejspíš delší příběh, ale docela nadějně vypadá úsek Jedovnická – Černovická, který má EIA. Právě tuto stavbu považuju za mega důležitou, protože po jejím zprovoznění vznikne podkova od křižovatky Poříčí-Vídeňská po Mariánské náměstí. Průjezd kolem Vinohrad sice nebude ideální, ale i tam je prostor pro výrazné zlepšení. a Šimice si po desetiletích oddechnou a můžou začít něco dělat s Gajdošovou.

Medvěd

no, tomu bych taky moc nevěřil …. nedokážu si představit, tu tahanici okolo pozemků okolo Olomoucké ulice …. dávám tomu tak dvacet let …. možná ….

Václav

Eurovii nepochybně vedou šikovní kluci. Nedávno bylo výročí: už 12 let se jim daří unikat jakékoliv odpovědnosti za pád mostu ve Studénce. Mohli by zase zadat nějakou práci Böglovi a Krýslovi, aby ušetřili.

bkv

Trochu se pletete. Ve Studénce stavěla firma ODS-Dopravní stavby Ostrava.

Olda

To nic. Eurovia, dříve ODS – dopravní stavby.

Petr Kusavec

Eurovia nemela s ODS dopravni nic spolecneho. Proste blba akvizice, ktera jim posramotila renome!!

Olda

No…, ani nevím, kteří z těch zm..dů jsou ti větší. Už je to tak pomale na osvědčené postupy… Jen vím, že systém trolejového napájení je už vyšší dívčí elektrotechnika, a taky vím, že paní domácí dělající šéfovou v takové malé školce musela omezit vybavení zahrady pro děcka, kvůli krácení grešlíku. Ku..va, že mne ta úměra sedí jako ulitá, jako ve smyslu někde ubereme, někde přidáme.

Petr Novák

V době, kdy ceny materiálů a stavebních prací klesají, se mi moc nezdá, že by zrovna tady měla cena jít nahoru. Celé to zavání jakýmsi komplotem stavebních firem a ÚOHS. To mě zkrátka nikdo nevymluví. Je to spekulace, ale jinou logiku v tom nenajdu. 400mil je hooodně velká částka na to, aby se zainteresovaní snažili. Zase jsem se naštval. Asi půjdu do politiky. Toto přeci nemůže nikomu procházet. Proč to mám platit z daní?

Jakub

Rozdíl oproti prvnímu pokusu je 84mio nebo?!? Tehdy to bylo 1.950 teď 2.034?

Petr

To klesání ceny stavebních prací máte ze zkušeností nebo jenom z titulků z novin?

Dalibor

doba, kdy ceny klesaly je už v nenávratnu.
Teď rostou, páč nejsou lidi a blíží se II. kolo rýmičkové paniky.

Tomáš

Kromě 2-leté (rozuměj 3-leté) výluky tramvají nás patrně čeká také nejméně roční odklon směru Kr.Pole->Pisárky přes Veslařskou a sem-tam i obousměrné odklony přes Veslařskou. Máme se na co těšit, prostě budeme 3 roky raději jezdit jinudy…

Jiří Kocurek

Na západ asi přes Bystrc a po staré dálnici. Teda vlastně kulové, jestli se zároveň s tím bude kopat MÚK u Kamenolomu. Ještě rozkopat Mendlovo nám. a Nové Sady. Jen tak pro formu.

Luděk

Objížďka přes Veslařskou by neměla hrozit vůbec jen ve výjimečných případech.

PetrN

Bylo deklarováno že po hlavní trase by měl být zachován provoz 1+1 tak jak v současnosti, Veslařská jen při občasných uzavírkách

Luděk

Můžem poděkovat ÚOHS za zdržení, vyšší cenu a že tu soutěž skutečně zachránili od diskriminační podmínky!
Beztak se do 2. VR přihlásili ti samí co 1. VR

Dalibor

Ano

Vojta

Pokud vím, ta dvouletá výluka tramvají měla být kvůli stihnutí nějakého termínu evropských dotací. Kvůli zpoždění se to ale stejně nejspíš nestihne, tak by možná stálo za to přehodnotit, jestli by nebylo lepší napřed postavit ten tunel pro šaliny, protože dvouletá výluka je fakt peklo, jak si můžeme vyzkoušet třeba v Komárově.

Andrej

To spozdeni neni tak velke aby se to nemohlo stihnout. Dvouleta vyluka je mensi peklo, nez sestilete stavebni omezeni.

Mara

Pro Bystrc je velkokapacitní jednička nenahraditelná a i ty 2*roky jsou moc..
Raději ať stojí v zácpě auta ve stylu 1 auto, 1 člověk.
Obzvláště v létě, když bývají uzavírky nekoordinovaně i na objízdných trasách.

Dalibor

fór by bylo kdyby k situaci s touto uzavírkou ještě v ulici Branky třeba praskla voda…

Luděk

Furt tam budou jezdit velkokapacitní spoje jen to bude přes Veveří které se teď opravuje. Stabilní mix Vario LF2+LF a 3x T6 (možná když se usměje štěstí tak i nějaká 2x EVO2 ale to se asi nestihne)

hoholu

2x Evo se už testuje

Luděk

To vím taky ale kdy se to dostane do reálného provozu je zatím v nedohlednu.

Tomáš Gottschalk

Tipl bych si, že pro spoustu lidí z Bastru bude trasa přes Veveří atraktivnější. Ostatně není to tak dávno, cvo takto jezdila páteřní linka d10 (Ečerova-Novolíšeňská přes Husovu). Žádná tragédie se konat nebude. Akorát v Bastru mají ze všeho fedry a nejvíc z D43.