LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Druhá kolej z Libně do Malešic má kladný posudek, kvakošovi nočnímu navzdory

Vizualizace mostu přes Rokytku u nové dvojkolejné trati mezi Libní a Malešicemi. Foto: SŽDCVizualizace mostu přes Rokytku u nové dvojkolejné trati mezi Libní a Malešicemi. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se po více než dvou letech posuzování vlivu na životní prostředí přiblížila stavbě zdvojkolejnění pražské

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Ruzicka

Neni nahodou pod vrchem Tabor tunel pripraven na druhou kolej? V clanku je napsano o planu na druhy tunel pod Vrchem Tabor, ale ja mam pocit, ze pri prujezdu tunelem jsem jeste videl zbytky koleji a stopy po prazcich… Dokonce i wikipedie o tom pise a jsou tam i fotky…

Rado

Ano máte pravdu. Opravdu tam druhá kolej byla. V tom vám Wiki nelže. Ve zkratce lze použít souvětí “ úzký profil“. V tomto případě jsou tedy dvě možnosti. Buď náročně rozšířit původní tunel, nebo vystavět nový, souběžný.

Martin Ruzicka

To necht posoudi odbornici, zda je lepsi varianta noveho tunelu nebo rozsireni stavajiciho, nicmene mel jsem tu moznost projet timto tunelem klasikou i dvoupodlazni jednotkou, nevim sice v jake poloze je zrusena kolej, a projet se dalo v pohode, byt rychlost vlaku v obou pripadech byla tristni, coz jsem spise prisuzoval stavu trati.

železničář v důchodu

Za R-U i za 1. ČSR byla normovaná osová vzdálenost traťových kolejí na dvoukolejné trati v přímé 3,5 metru a pro ni byl v 10. letech 20. století vybudován i (tehdy stavebně dvoukolejný) železniční tunel pod Táborem, v současnosti (a už dávno) je ovšem předepsaná osová vzdálenost stanovena na 4 metry, a protože dvoukolejka tam ve skutečnosti nikdy neexistovala (a i odstavná kolej v minulosti v tunelu položená byla už dávno snesena), je třeba zdvoukolejnění trati považovat za novostavbu a přistupovat k ní tak, aby byly splněny současné požadavky předpisů a norem – a jednodušší (samozřejmě i stavebně, ale především… Číst vice »

Karl

Běžte se na dotčené místa podívat.
Dvojpatrový železniční most na kopci v lesoparku? Další Balabenka či tunely přes Vítkov? Takovou obludnost umí vymyslet je SŽDC, udělat podobnou stavbu pro silniční dopravu v širším centru Prahy je nepředstavitelné. Ale pro kontejnery co jedou z Polska do Německa není problém. Už jen ty obrázky studie jsou monstrózně obludné.

Rado

Re.Karl. Nevím co se Vám na té stavbě nelíbí. Zkuste si, prosím „vygooglit“-die Saale Elster Talbrücke-(most přes údolí Sály a Elster). Uvidíte mostní stavbu vysokorychlostní tratě s odbočkou. Podstatná část stavby prochází skrz nsg (ekvivalent chko). Již při stavbě mostních podpěr byly do každé umístěny přípravky na pozdější zástavbu a montáž ptačích bude hnízdišť pro ptactvo. Mnoho vodních toků bylo přebudováno. Z nepřirozené meliorace, byly navráceny meandry, zátoky, slepá ramena, hnízdiště, prostě biotopy a k tomu turistické stezky. Bylo také vysazení o několik tisíc dřevin více, než bylo kvůli stavbě vykáceno. Společně tyto aspekty vytvořili ideální podmínky pro udržení vody… Číst vice »

Martin

Myslím, že to je opravdu velká stavba ovlivňující stávající zástavbu a život lidí kolem hlavně během výstavby. Není tam žádná rozumná komunikace, kterou by těch 50 nákladních aut denně po měsíce (roky?) jezdilo bez toho aby velmi omezovalo život kolem.

Samozřejmě i stávající stavba vysokého náspu a mostů musela být ve své době složitá, ale to tam nebyly ještě domy.

Jsem zvědavý jak to bude vypadat ve skutečnosti.

František

Spíš navzdory neopodstatněné lidské panice, která si bere zmíněné živočichy jako živé štíty. Pochybuji, že pouhé rozšíření stávající tratě, vedené převážně na viaduktech, bude při citlivém provádění stavby mít vůbec nějaký vliv na okolí. A s těmi betonovými zdmi bych to nepřeháněl. Nízká stěna do výše podvozku, jak je na obrázku, snad bohatě postačí. Už aby tam ta druhá kolej byla, přebujelému automobilismu navzdory…

železničář v důchodu

Ono to ve skutečnosti není vůbec tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo, protože součástí zdvoukolejnění bude vybudování tzv. „přesmyku“, tedy mimoúrovňového vykřížení malešické trati s tříkolejkou „StEGu“, takže nová malešická dvoukolejka povede z Prahy-LIbně po dlouhé estakádě s niveletou v nejvyšší části o (cca) 8 metrů výše, než je niveleta stávající trati (a se všemi s tím souvisejícími nectnostmi = nejen estetickými, ale potenciálně především hlukovými, zasahujícími mnohem větší území) – a zejména kvůli tomu spustila Praha 9 ten halasný povyk proti předmětné stavbě. Ty virtuální podhledy z údolí ilustrující text jsou dost zavádějící, protože ani zdaleka… Číst vice »

Michal

👍