Druhá etapa D48 u Nového Jičína má územní rozhodnutí, zatím nepravomocné
Silnice I/48 Rybí - Rychaltice před přestavbou na D48, ilustrační foto. Autor: MDČR
Přestavba komunikace pomůže zvýšit bezpečnost provozu, aktuálně jsou v místě osazena lanová svodidla.
Hmhm, výkup pozemků… jasně, takže cenou za „lepší bezpečnost“ bude velmi pravděpodobně rozšíření z nějakých 15m na 25m šířky… proč se tu hned všechno musí takhle mohutně přehánět?
Tady budeme lana rušit (konečně!), ale mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem je letos naopak natahali… Ne, že by to rovnou směrově rozdělili aspoň svodidly, když na plnohodnotný dělicí pás se jim zdá málo místa… 🙁
Jenže to není dálnice a je tam povolená rychlost 90 km/hod. Před natažením lan tam nebylo nic, to bylo lepší řešení?
Záleží asi na tom o kolik je varinata „lana“ dražší než nějaká rozumná varianta (nikoliv předimenzovaná!) svodidel…
Tam ale nejsou takové intenzity, ne?
Jak by mělo fungovat, ale NEfunguje ŘSD: 1, V okamžiku podání žádosti o ÚR se začíná připravovat žádost o SP a zároveň probíhají jednání s majiteli dotčených pozemků a připravují se smlouvy o výkupech. Probíhají předběžné tržní konzultace. 2, Po vydání ÚR je možno okamžitě, v řádech dnů, zažádat o SP, vykupovat pozemky a vypsat VŘ na zhotovitele. 3, Po vyddání SP je možno okamžitě, v řádech dnů, začít stavět. I při současné legislativě není žádný důvod, aby při kvalitní práci všech úředníků na ŘSD, za což je z naších daní královsky platíme, trvaly body 1 a 2 dohromady více… Číst vice »
vize je to hezká, jenže pak vám do ÚR někdo hodí vidle, dojde ke změně ÚR a tím pádem budete muset upravovat i DSP. Každopádně efektivněji by to rozhodně šlo dělat u všech staveb a nejen např. u D0-511, kde den po pravomocném ÚR byly rozeslány všem majitelům pozemků smlouvy…
A ještě jedna drobnost, na ŘSD rozhodně nejsou úředníci nijak královsky zaplacení, spíš je tu problém že často nedokážou zaplatit kvalitní odborníky…
Co když ÚR neprojde, resp. budou třeba udělat nějaké změny? To pak nejsou dny, ale měsíce to zapracovat do žádosti o SP. Stejně tak u SP. Co když bude mít stavební úřad nějaké podmínky, budete muset změnit dokumentaci pro VŘ. A ty pohádky o královsky placených úřednících …
Přesně tak, změny. Obchvat ČB šel do územka s mostem a bez tunelu. Kdyby se na to měla dělat DSP, tak by se zahodila a dělal znovu, protože z územka vzešel požadavek na tunel. Chci vidět firmu, která vyřeší DSP v obou variantách za cenu varianty jedné.
Výsledek: Projekční firma tu DSP nacení na dvojnásobek, aby to pokrylo přepracování projektu od nuly. A mimochodem penále z prodlení nelze požadovat, změní-li se kompletně zadání projektu.
Nevím, kde jste přišel na to, že úředníci v ŘSD jsou královsky placeni.
Neznalost + Závist = Vztek. A kdo je vzteky bez sebe, ten se přece nemůže zmýlit! A když mlátí psa neprávem, tak se mu nesmí nic říkat. Ty brýle má na hlavě, pes mu je neukradl.
Řadoví úředníci tam pobírají tabulkové mzdy.
Nulová hmotná zodpovědnost.
Nulová právní zodpovědnost.
Nulová kontrola kvality odvedené práce a podle toho (v naprosté většině případů, čest výjimkám) vypadající výsledek.
Za něco takového je i 25.000 kč čistého královská mzda. A pokud by ti „odborníci“ měli pocit, že dobře placeni nejsou, šli by dělat to samé do privátního sektoru.
Ani politici nemají hmotnou a právní zodpovědnost, takže bych raději začal tam.
25 tisíc není královská mzda téměř za nic, maximálně nadhodnocená. Zvláště v Praze. Argument typu „kdyby chtěli tak si práci nejdou jinde a lépe placenou“ tady rozebírat nebudu, bylo by to jako psát slohovku.
Chcete výbornou práci (a bezchybnou) za drobné peníze. To se pak nedivte že vám to jdou dělat jen ti kteří už nic jiného neseženou… a řešení je podle vás ještě ubrat??
Kde jste viděl proboha někoho kdo dělá za 25kKč a má jakoukoliv odpovědnost??? Lopaty „šéfe, vono nám to vápno nějak tuhne – debilové, dyk je to sádra!“
„podání žádosti o ÚR se začíná připravovat žádost o SP“
A když náhodou v ÚR něco nevyjde, tak se stavební povolení kompeltně předělá v předem neznámém rozsahu. Řešil jste někdy v životě povolení na něco většího než je garáž?
Proč by opravdu kvalitně zpracovaná žádost o ÚR neměla vyjít?
Protože pokud tuto variantu nepřipouštíte tak by si na to to razítko mohli rovnou dát sami? Ale tudy cesta nevede, viz Boeing „samocertifikace“, jednou je to zodpovědnost někoho jiného tak musíte připustit i jiný než kladný výsledek.
Za mě by se ur mělo automaticky rovnat stavební povolení, aby se zbytečně neztrácel čas. Když to jde v Polsku proč by to nemohlo jít u nás
Dobrá zpráva,ale tři roky do možného začátku stavby je šílená doba. Nechápu proč už se nedá stavět. Proč se musí tak dlouho čekat. Pozemky když se chce se dají koupit velice rychle.
Ty pozemky někomu patří. Popište nám, jak byste rychle ty pozemky koupil, když majitel nechce prodat. Těším se na vysvětlení.
Jednoduše. Vyvlastnil bych ho Respektive bych mu nabídl jiný pozemek či nemovitost.
Vy se domníváte, že ŘSD je vlastníkem nějakých „jiných“ pozemků a nemovitostí, které má někde ve skladu v zásobě? A i proces vyvlastnění podléhá složitým pravidlům a není hned šup šup. Pokud byste byl vlastníkem takového vyvlastňovaného pozemku, mluvil byste jinak.
ŘSD ne. Ale stát ano. A pokud je na pozemku nemovitost, tak by vlastník měl mít nárok na adekvátní náhradu. Tím nemyslím peníze, ale jinou nemovitost, klidně novostavbu. Opravdu nevím, co by mělo být na vyvlastnění složité. Když se chce, tak všechno jde. A že to jde ukazuje třeba takové Polsko.
V Rychalticích chyběl 9 let kus dálnice D48 (jezdím tudy několikrát týdně), protože majitel RD chtěl vyměnit svůj překážející dům za jiný postavený. To ale naše legislativa neumožňuje. Nejsme v Polsku.
Tak vidíte, že je nejvyšší čas tu legislativu změnit. Kdyby se pánovi postavil dům,tak se zbytečně nemuselo čekat 9 let. O finančních úsporách nemluvě
Máte pocit, že stát má jen tak někde v záloze desítky či stovky nemovitostí jako náhradu pro lidi, kterým by chtěl ty současné vyvlastnit? Natož v lokalitě, kde ten člověk bydlí, aby nebyl nijak omezen na svých právech?
To nemá, ale stát může v pohodě změnit status pozemků
Co je lepší ? Soudit se z lidmi, tlačit na ně nebo se s nimi rozumně domluvit ?
„Rozumně se domluvit“ můžete možná (pokud budou obě strany rozumné!) vy osobně s jinou osobou. Na úrovni celostátní (pravidla musí platit všude stejně, ne na libovůli místního odboru) prostě nějaký formalizmus být musí. S tím postavením náhradní stavby asi ano, ale ani tak to nebude konečné bezproblémové řešení, stejně budou zase dohady o to jakou to má mít dispozici, obklady, atd. atd…
A rychlé to moc taky nebude, pod dva roky náhradní stavbu sakumprásk i s dohadováním??
Jednoduše, rychle, spravedlivě a bezkorupčně… prostě ideál. Čím to že toho ještě nikde na světě nebylo dosaženo?
A mimochodem, slyšel jste něco o platných zákonech? Ty musí totiž ŘSD dodržovat, proto ty 3 roky.
A to je obrovská chyba která nás stojí nejen peníze, ale i životy
Vy vidíte jako chybu dodržování zákonů? No potěš pámbu.
Pokud je zákon špatný, tak by se měl změnit. Opravdu nevidím důvod aby se zbytečně tak dlouho čekalo.
Mělo by se. Patrně samo. A co takhle neválet se doma u kompu, chodit k volbám a volit ty, co budou přijímat smysluplné zákony?
V tomto ohledu máte naprostou pravdu. Proto máme co máme
Super, skvela zprava, jen tak dale! Skoda jen, ze se vsechno tak silene tahne a take to, ze toto desetileti jiz nyni vypada naprosto tragicky, ze budeme radi, pokud na nejake investive vubec zbydou penize. uvidime! Kazdopadne s pripravou nepolevovat, co se stalo za Barty, vidime bohuzel do dnes a ty nasledky stale nejsou prekonany.
Proč by mělo tohle desetiletí vypadat tragicky? Co je to za nesmysl? Naopak to zatím vypadá, že do roku 2030 bude konečně hotová převážná část základní dálniční sítě. Pozdě, ale přece.
Tak optimistický bych nebyl. Ale i tak díky za každou novou či zrekonstruovanou dopravní infrastrukturu.
Zajímavé je to „směrově nedělená komunikace“. To bylo před tím, než tam doprostřed místo dvojité čáry dali ty lana na sloupcích ne? Člověk má strach vůbec v tom levém pruhu jet tak jede radši vpravo za kamionem (stejně se tam nemůže víc, jak 90). Klidně bych to i v tomto stavu nazval „směrově rozdělená komunikace“ 🙂
Předtím to bylo velmi nebezpečné a stávaly se tam nehody. Ty lana se sloupky to trochu zlepšily, ale už by to opravdu chtělo celý ten úsek předělat. Tak snad se to už blíží.
A nestačily by betonové zátarasy? Šířka stejná jako lana, cena nízká….
To myslíte vážně, co jste napsal? No, máte internet, tak si určitě dokážete zjistit, proč betonové zátarasy ne.
Bohužel i s těmi lany je to docela úzké, betonové zátarasy by tam být nemohly. Dále chybí odstavné pruhy, oplocení, PHS… je to plánováno jako plnohodnotná dálnice a tohle je poslední úsek, co chybí.
No, jen jestli opravdu máme na to (peníze, pozemky) aby všude byla skutečně „plnotučná“ dálnice včetně např. postranního parkoviště a tak. Ona ta kategorie R má nějaký smysl (aby se tam dalo jet o trochu rychleji než na každé okresce a hlavně relativně bezpečně bez přejíždění do protisměru předjíždět), bohužel v našich podmínkách téměř neexistuje…