Letecké společnosti Letectví

Druhá aerolinka zařadila do flotily A330-800. Letadlo Uganda Airlines přebíralo 30 státních úředníků

Převzetí Airbusu A330-800 společnosti Uganda Airlines. Foto: Airbus
Převzetí Airbusu A330-800 společnosti Uganda Airlines. Foto: Airbus
Státním aerolinkám umožní nová letadla vstup na trh dálkových letů.

Teprve loni založená letecká společnost Uganda Airlines se dnes stala druhým provozovatelem nového modelu Airbus A330-800. V Toulouse dnes státní dopravce převzal první ze dvou vyrobených strojů.

Uganda Airlines letadlo plánují nasadit na chystané dálkové linky do Evropy a Asie. Na stránkách firma uvádí spojení z Entebe do Londýna, Dubaje, Bombaje či Kantonu. Kdy spojení otevře, zatím není jasné, letenky v prodeji nejsou.

V době konarovirové pandemie si státní dopravce udělal z převzetí nového stroje zajímavý výlet. Ugandský server Monitor upozornil, že do Francie letělo na předání letadla  kolem třiceti různých vládních úředníků. Uganda Airlines zanikly původně v roce 2001, loni jejich provoz vláda opět vzkřísila. Letecká společnost dosud nabízí spojení na kratší vzdálenosti do okolních zemí s letadly CRJ-900.

Uganda Airlines přebírají letadlo v konfiguraci pro 258 cestujících. 20 míst je v byznys třídě, 28 v premium economy a 210 v ekonomické třídě. Dopravce je jedním ze čtyř zákazníků na dosud nepříliš úspěšný model A330-800.

Airbusu se s odbytem menší verze A330neo nedaří: zatím na něj má jen čtyři zákazníky, z toho jednoho utajeného a celkem patnáct objednávek. První stroj převzaly v říjnu Kuwait Airways.

A330-800 je menším „sourozencem“ A330-900, obě letadla patří do modernizované řady A330neo. Větší verze 900 je podstatně úspěšnější, firma na ni má už 323 objednávek. Čím dál častěji se proto mluví o ukončení celého výrobního programu A330-800.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin K.

Nevím, ptám se znalejších. V čem je tak zásadní rozdíl mezi 800 a 900? Ano, potřebuje zvlášť nějaké typové schválení, ale kromě délky trupu se letadla výrazně neliší. Je to jako lego. Unikátní díly by se daly spočítat na prstech jedné ruky + úprava software.

Tomas

v cem by mel byt rozdil?

no, v kapacite … 🙂

Martin K.

Kapacita je měřítko pro aerolinky. Mě jde o rozdíly z pohledu výroby.

Anonymous

Rozdíl je v délce letadla, verze A330neo jsou stejně dlouhé jako ty normální A330. Jinak všechno je stejné (skoro). A330-900 je vítěz kvůli kapacitě sedadel a nákladu.

Tom

To je cca o 10 až 20 úředníků méně než by jelo od nás.

franzJosej

Genau

Greta

Tak určitě, čeští úředníci netouží po ničem jiném než těsně před Vánoci trávit advent na továrním letišti vToulose za stejný plat jako doma plus diety 20euro na den, což stačí tak na večeři. Tenhle vtip se vám nepovedl. V reálu by tam nejel úředník žádný, dostal by to befelem technik dopravce, který má tu smůlu, že nemá rodinu nebo má vybranou dovolenou.

JIŘÍ

Náhodou, vtip to byl dobrrej. Pobavil.:D

Stony

Nekomu staci malo : )

RHood

Vy máte přehled o výši cestovních náhrad. Kdy jste byl naposled za hranicemi svého „království“. A nemyslím si, že návštěva závodu AIRBUS a být přítomný předávání/přebírání letadla je něco obyčejného. Vy jste se asi takové akce nikdy nezúčastnil a ani nezúčastníte.

Bergham

Vždyť výše cestovních náhrad je stanovená zákonem. 😀

Greta

No právě, tak si tu výši zákonných náhrad najděte. Je to ubohost.

RHood

Pro rok 2020 to činí 45 EUR/den (Francie). Kdy jste byl naposled ve FR. Za 15 EUR se dá sehnat menue v kterémkoliv FR městě úplně v pohodě. Jenomže vy asi dietu považujete za „přivýdělek“ místo toho aby jste ji použil na to, na co se má správně použít. Tak neremcejte.

Insider

Z Česka by jel jeden max. dva úředníci z ÚCL, tedy pokud by si to vlastník nebo provozovatel výslovně vyžádal a chtěl provést zápis do rejstříku ještě před odletem letadla do ČR. Náklady na cestu úředníků by pak nesl vlastník nebo provozovatel…

Partneři

Škoda transportation