Drezína, návěstidla, mechanické závory. Správa železnic předala nepotřebný majetek muzeu

Drezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDrezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Předměty zůstávají v majetku státu, místo Správy železnic se ale o ně postará muzeum.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vtvt

Dotaz na znalé vlakomilce. SŽDC a NTM podepisovali ve vagonu se zdobeným interiérem. Nevíte jaký je to vagon?
https://www.lok-report.de/news/europa/item/36846-tschechien-sprava-zeleznic-uebergab-dem-nationalen-technischen-museum-weitere-historische-geraete.html

vtvt

Myslím, že to není vagon rodiny Františka Ferdinanda d’Este a Emilie Chotkové
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CSD/CSD_Aza-1-0086.php

ivan

NTM
Salonní vůz vlaku císaře Františka Josefa I.
https://www.ntm.cz/expozice/doprava
Obrázek 5 z 6
https://www.ntm.cz/sites/default/files/ntm-doprava-peron3.jpg

Vnitřek ve Virtuální prohlídce Národního technického muzea na http://ntmvp.cz
-> Dopravní hala -> Panomarata -> Železnice obrázky 10 až 19

VMzB

A kolik toho šlo do Svitávky? Do muzea, co nikdy nebude?

Roman Jeschke

Které máte na mysli ?? Pamatuji muzeum ve Vidnavě jeden návštěvník denně.

David

Co 810? Určitě by se lidi v muzeu rádi podívali jak se jezdilo na venkově před vynálezem autobusu.

Svojsin

Tj. málo, dal bych jim všechny.

Jiří Kocurek

Mám za to, že autobus ŠL 11 vyjel dřív než jakási 810, která měla ten samý motor.

A jinak teda autobus zkosntruoval Richard Threvithick již v roce 1803, není to tedy žádná novinka.

Růža

A co tam šoupnout celé Martinice ? Ty patří celé do muzea.

Rychloběžka

No jo, Martinice Vám očividně pořad leží tzv. v žaludku. Naštěstí je tu dost lidí, kteří mají také opačný zájem, tedy zachovat tento unikát v živé variantě.

Alibaba

A už mají vymyšleno jak to zapojit do v současnosti normálního zabezpečovacího zařízení?

A budou vždy přítomni, aby pomohli vozíčkářům při nasedání a vysedání?

Takovýto unikát by měl být na nějaké muzejní trati, což trať 040 nesplňuje.

FP1

Martinice vždy budou řízený místně, to prostě zapojit nelze, když je chráněn i drátovod a způsob ovládání.
Ale to zarputilým šotoušům nevysvětlíte.

Nehledě na údržbu, která bude rok od roku dražší, až ve finále nebudou náhradní díly, a možná ani nikdo, kdo se o to bude umět starat.

Alibaba

Tak když bude dispečer pro tuto trať v Martinicích, tak nějakou dálkovinu si i představím, s tím, že lokálně to bude posilovna. Určitě nějaké čidla pro zjištění stavu se budou nechat někam umístit.

Tak furt by se pro náhradní díly mohl najít nějaký šikovný zámečník, asi bude muset SŽ začít shromažďovat výzisk ze starých mechanik.

Jelen

Ano, vymyšleno to mají. Budou tam nová vjezdová i odjezdová návěstidla, která budou světelná, ale budou natolik daleko od stanice, aby odtud nebyla vidět a nenarušovala tak historii, všechna mechanická návěstidla se stanou cestovými.

Karel z HK

Je pravda, že ta martinická nástupiště by potřebovala upravit (minimálně vyrovnat, také zvýšit), vozíčkářům při nasedání a vysedání se pomůže vozidlovou zvedací plošinou, jimiž jsou 843 vybaveny.

Růža

O holích, špatně chodících cestující mají smůlu. Jezdí autobusy. Není nad památku v provozu.

Alibaba

Ale to je památkářům jedno…

Alibaba

Upravit/opravit to půjde, jen tak nějak ta bezpečnost (vyhýbání a manipulace) na úzkém nástupišti bude vždy problematická.
Jak dlouho trvá vyložit/naložit vozíčkáže pomocí plošiny? Nevíte někdo o nějakém videu, jak se to na takovém hubeném nástupišti dělá? Já jsem to na vlastní oči ještě neviděl.

FP1

Zajímavé, jak jde o 810, Béčka, atd… v pravidelném provozu, tak je oheň na střeše, jak to do 21. století nepatří, atd…, ale toto muzeum, s nízkým zabezpečením, v pravidelném provozu nevadí?

petr

konečně udělali neco opravdu rozumného..

Tomáš M.

A co takhle předat do muzea celé vedení SŽ?

KarelMio

Muzeum figurin? Muzeum tortury?

nowas

Komunismu