Drezína, návěstidla, mechanické závory. Správa železnic předala nepotřebný majetek muzeu
Drezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Předměty zůstávají v majetku státu, místo Správy železnic se ale o ně postará muzeum.
Dotaz na znalé vlakomilce. SŽDC a NTM podepisovali ve vagonu se zdobeným interiérem. Nevíte jaký je to vagon?
https://www.lok-report.de/news/europa/item/36846-tschechien-sprava-zeleznic-uebergab-dem-nationalen-technischen-museum-weitere-historische-geraete.html
Myslím, že to není vagon rodiny Františka Ferdinanda d’Este a Emilie Chotkové
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CSD/CSD_Aza-1-0086.php
NTM
Salonní vůz vlaku císaře Františka Josefa I.
https://www.ntm.cz/expozice/doprava
Obrázek 5 z 6
https://www.ntm.cz/sites/default/files/ntm-doprava-peron3.jpg
Vnitřek ve Virtuální prohlídce Národního technického muzea na http://ntmvp.cz
-> Dopravní hala -> Panomarata -> Železnice obrázky 10 až 19
A kolik toho šlo do Svitávky? Do muzea, co nikdy nebude?
Které máte na mysli ?? Pamatuji muzeum ve Vidnavě jeden návštěvník denně.
Co 810? Určitě by se lidi v muzeu rádi podívali jak se jezdilo na venkově před vynálezem autobusu.
NTM už má.
https://zdopravy.cz/podepsano-muzeum-koupilo-od-drah-66-historickych-vozidel-nejstarsi-je-cisterna-83529/
Tj. málo, dal bych jim všechny.
Mám za to, že autobus ŠL 11 vyjel dřív než jakási 810, která měla ten samý motor.
A jinak teda autobus zkosntruoval Richard Threvithick již v roce 1803, není to tedy žádná novinka.
A co tam šoupnout celé Martinice ? Ty patří celé do muzea.
No jo, Martinice Vám očividně pořad leží tzv. v žaludku. Naštěstí je tu dost lidí, kteří mají také opačný zájem, tedy zachovat tento unikát v živé variantě.
A už mají vymyšleno jak to zapojit do v současnosti normálního zabezpečovacího zařízení?
A budou vždy přítomni, aby pomohli vozíčkářům při nasedání a vysedání?
Takovýto unikát by měl být na nějaké muzejní trati, což trať 040 nesplňuje.
Martinice vždy budou řízený místně, to prostě zapojit nelze, když je chráněn i drátovod a způsob ovládání.
Ale to zarputilým šotoušům nevysvětlíte.
Nehledě na údržbu, která bude rok od roku dražší, až ve finále nebudou náhradní díly, a možná ani nikdo, kdo se o to bude umět starat.
Tak když bude dispečer pro tuto trať v Martinicích, tak nějakou dálkovinu si i představím, s tím, že lokálně to bude posilovna. Určitě nějaké čidla pro zjištění stavu se budou nechat někam umístit.
Tak furt by se pro náhradní díly mohl najít nějaký šikovný zámečník, asi bude muset SŽ začít shromažďovat výzisk ze starých mechanik.
Ano, vymyšleno to mají. Budou tam nová vjezdová i odjezdová návěstidla, která budou světelná, ale budou natolik daleko od stanice, aby odtud nebyla vidět a nenarušovala tak historii, všechna mechanická návěstidla se stanou cestovými.
Je pravda, že ta martinická nástupiště by potřebovala upravit (minimálně vyrovnat, také zvýšit), vozíčkářům při nasedání a vysedání se pomůže vozidlovou zvedací plošinou, jimiž jsou 843 vybaveny.
O holích, špatně chodících cestující mají smůlu. Jezdí autobusy. Není nad památku v provozu.
Ale to je památkářům jedno…
Upravit/opravit to půjde, jen tak nějak ta bezpečnost (vyhýbání a manipulace) na úzkém nástupišti bude vždy problematická.
Jak dlouho trvá vyložit/naložit vozíčkáže pomocí plošiny? Nevíte někdo o nějakém videu, jak se to na takovém hubeném nástupišti dělá? Já jsem to na vlastní oči ještě neviděl.
Zajímavé, jak jde o 810, Béčka, atd… v pravidelném provozu, tak je oheň na střeše, jak to do 21. století nepatří, atd…, ale toto muzeum, s nízkým zabezpečením, v pravidelném provozu nevadí?
Muzeum figurin? Muzeum tortury?
Komunismu
konečně udělali neco opravdu rozumného..