Dřevo do Rumunska. ČD Cargo jelo poprvé na vlastní licenci přes Maďarsko
Získání maďarské licence je součástí úsilí české firmy o expanzi do nejbližšího středoevropského okolí.
Získání maďarské licence je součástí úsilí české firmy o expanzi do nejbližšího středoevropského okolí.
Další doprava, která se vyhýbá české drážní síti poznamenané dlouhodobou modernizací. Výmluvnější ukazatel neexistuje.
Není to nošení dříví do lesa? Proč není při takovém objemu dřevní hmoty dosud v Česku kvalitní technologie na její zpracování?
Brečíš sice dobře, ale na blbým hrobě. Tady je to o vláčcích…
Zpracování dřevní hmoty v Rumunsku přijde levněji, než v Česku a velké nábytkářské řetězce jdou tvrdě po nižších nákladech.
V minulosti jsme také byli dostatečně levný dodavatel např. pro Ikea.
Rumuni po vstupu do EU použili rozvojové fondy k modernizaci dřevozpracujícího průmyslu jsou dnes v rámci Evropy velký hráč. U nás moc kapacit není, a tak surovinu vozíme i do Rakouska.
Protože celková délka lesní kalamity bude zhruba 5 let, pak možná dalších 5 let dotěžování nechaných soušek už vhodných jen na spálení, ale pak bude hodně dlouho naopak u nás dřeva méně než v posledních desetiletích.
Kvalitní technologie tu samozřejmě je. Ale chybí poptávka, dřeva je a ještě několik let bude prostě moc.
Dřevo do Rumunska? Tam je málo lesů? A co na to Gréta?
V Rumunsku jsou německé a rakouské pily takže je to tam levnější na zpracování.
Tak jako Češi spokojeně na tržnicích kupují rumunské borůvky, tak v Rumunsku rádi koupí levné dřevo. Dlouhodobě u nás nabídka dřeva převyšuje poptávku a ta situace se hned tak nezmění.
Proč do toho taháte Grétu, to opravdu nechápu.
To je ohromná konkurenční výhoda že už kargo nemusí jezdit do Maďarska přes Děčín
„Postupně zahajujeme podnikatelské aktivity i v maďarském vnitrozemí a velké plus vidím v možnosti navázat na maďarský úsek přímo tranzitem přes Rakousko,“ řekl v říjnu výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth. Podle něj takové trasování může usnadnit vyhnutí se kapacitně omezené trase přes Děčín.
Když něco vezete do Maďarska až z Hamburku, tak možnost vyhnout se Děčínu nevypadá jako totální nesmysl. Prostě to „národní specifikuum“ objedete z jihu přes Rakousko.
Kolik bylo vyrobeno 753.6 (Bizon)? Severočeské doly – doprava mají první čtyři. Tři vezou vápenec, čtvrtý je rezerva.
18ks.
Z toho 4 pro Cargo
Foto: Krásné nové stroje.
Tak východ už dobily, teď už zbývá Německo a Rakousko. Bastard ve Vídni přes Německo lamino v Drážďanech brejle a bangle v s rychlíkem v Mnichově. Trochu šílený, ale dnešní doba je ještě šílenější. Z ty techniky by EBA dostala infarkt.
Jste zaspal.Vždyť i v článku nahoře se píše :“Už v září ČD Cargo začalo s přepravou aut ze Slovenska do Německa přes Rakousko“.
Já psal o konkrétních typech lokomotiv Varga, jde o typy min 30 let staré.
Starý mašiny se schvalují celkem dobře, protože se schvalují podle norem, podle kterých byly vyrobeny. Tj. dosadit PZB a německou vysílačku, udělat nějakou TBZ a teoreticky by to do Německa mohlo, ale to už dneska nikdo nezaplatí a ani dělat nebude. Brejláků u carga je jak šafránu (nulek), bangle pomalu mizí na reko, tak klasik už taky nebude pak mnoho, bastardi maj dojezdit se začátkem ETCS….
Začátky jsou těžké, ale časem se to zlepší. Alespoň mají nějakou střednědobou vizi a jdou za ní, narozdíl třeba od ČSA. Tam se to řídí spíš polohou hvězd…
Čili z Maďarska de facto odtékají (resp. do něj nepřitékají) peníze (tržby z přepravy po železnici pro tamního nákladního dopravce atd.) vlivem firmy z ciziny. 😀 😀
(tzn. prakticky to samé, co někteří zastánci „mateřských“ ČD kritizují na Arrivě.)
A madarsti zeleznicari nebodou mit co zrat! 😋
Nebudou, pardon
To je jejich problém…
Mezinárodní a ještě k tomu nákladní doprava je úplně něco jiného než pravidelné místní osobní linky.
Nemal by som porovnávať, ale v čase keď ZSSKC vo veľkom prepúšťa, ČD CARGO expanduje. Kde sa stala chyba?
Tak zakladnou pro expanzi je silna vnitrni poptavka a bohuzel na Slovensku vyjma automobilek, dreva a uhli nema zeleznice prakticky moc co vozit.
Plus přepravy navazane na kosicke ocelárny.
Tak ty ocelarny jsou z vetsi casti schovane v automobilkach, protoze se vozi hodne ocelove svitky na auta.
Až do 3nce!
A v Česku je co vozit kromě aut, dřeva a uhlí? Vápenec?
koks,železné ingoty,šrot..
Třeba; krom toho i hnojiva, obiloviny, cement nebo různé zboží po kontejnerech
+ ropná paliva a jiné chemikálie v cisternách
To sa predsa vozí aj na SK.
Chémia Duslo Šaľa smer DE a CZ . Rafinéria Slovnaft tiež smer CZ. Šrot tiež vo veľkom a z terminálu v DS kontajnery smer CZ a DE. Autá zo Žiliny , Trnavy a BA a asi aj z NR..
Druhá vec , že to vozia viacmenej súkromníci..
Pak je otázkou, proč etablovaný dopravce s dlouholetou praxí nezískává tyto zakázky. Měl by mít náskok přinejmenším ve znalosti prostředí, alespoň teoreticky.
Nebo je zamrznutý v minulosti a čeká až zakázka přijde sama.
Re. Adrián
Jestliže ZSSK Cargo propouští, tak fírové mají možnost najít zaměstnání u celkem kvalitního dopravce (ČD Cargo). Obzvláště strojvedoucí kteří ovládají jak slovenčinu, tak maďarštinu.