Dražší mýto a více pěších zón. Londýn chce odradit motoristy
Cyklisté v Londýně. Foto: TfL
Londýnská radnice se rozhodla výrazně zdražit poplatek, který musí platit řidiči za vjezd do centra britské metropole. Od 22. června
Odstranit IAD úplně samozřejmě nepůjde, ale čím méně jí bude, tím líp.
Jo to se právě ukazalo jak jsou auta zbytečná…verejna doprava v rozkladu. Bez auta bych se ani nedostal z města….
Já jsem se z města pomocí veřejné dopravy dostal několikrát. Nikdo nemůže za to, že jsi nedbalý a líný.
Proč se opakujete, když tvrdíte nesmysly? Veřejná doprava funguje, byly jen omezeny vbrané spoje v noci nebo brzy ráno. Do a z práce se dá dostat alespoň v Libereckém kraji stále stejně.
A tady v té republice by bylo keců o omezování práv a svobod..😀
Tak když to někdo udělá tak, že mi řekne autem ne, ale nenabídne nic lepšího, tak to je potom těžký. Navíc to udělá tak, že to auto nepatrně zdraží, takže ho stejně použiju, jenom se ty peníze někde rozkradou.
Logicky a správně ovsem
Tak se tam odstěhujte, když se vám to tak líbí.
Toho, kdo platil za vjezd 11,50, zdražení na 15 z auta do autobusu nedotlaci. Ale jako zdroj prijmu pro TfL dobrý.
Tak pokud se počítá s poklesem vjezdu do města, tak to moc velký zdroj příjmů nebude.
Ja si myslím, a snažil jsem se to říct tím předchozím příspěvkem, že k žádnému poklesu počtu vjezdu nedojde. Když někdo dosud vyjížděl za 11,50 (měl na to), tak kvůli zdražení o 3,50 (kolik se za to v Londýně koupi??) své návyky z Mercedesu na doubledecker nepredela.
Zvýšení platby o 30% není zanedbatelné a jistě někoho přiměje změnit dosavadní zvyklosti a když ne, vyšší příjem se městu také hodí.
Zvýšení o 30% je zanedbatelné, pokud je to z tak nízkého základu. Pokud mi někdo zdraží rohlík o 30%, tak mi to bude naprosto jedno. Pokud mi někdo zvýší daně o 30%, tak mi to jedno nebude.
Jak bylo psáno, pokud se bude jezdit dál, výnosy budou vyšší, je to pro město win-win situace;)
Pro lidi, co jezdí autem po centru Londýna, je to zcela bagatelni částka. Jeď se tam podívat, jak se tam žije.
Tak v článku se píše, že počítají s poklesem o 30 %, což je trochu rozdíl oproti tomu vašemu, že k poklesu nedojde. On ne každý v Londýně jezdí Mercedesem.
Tak jasně, že to nemůžou napsat natvrdo – zdražujeme, ale musejí tomu dát nějaký ušlechtilý kabatek. Řekneme si za rok, o kolik tam poklesne provoz.
Takový přístup podporují.
…podporuji.
Jako ve smyslu, nic nezlepšíme, ale zdražíme, nicméně jenom tak, aby bylo to každému jedno. Jo, pokrok jak noha.
Pokrokem je město více pro lidi.
A ta auta řídí kdo? 🤔🙄😇
Ta co nebudou v centru ? 😁
Strašný kecy. Tak se na to ty lidi vykaslou a dopadne to tak že v centru nebude nikdo krom hipsteru a neprizpusobivek
Přesně.
Já bych neřekl, že nic nezlepšují. Londýn má velmi kvalitní inovativní MHD, rozšiřují se možnosti pro pěší i cyklisty.
Inovativní a kvalitní rozhodně ne. Předražená a nespolehlivá. Metro jezdí náhodně, ne podle jízdního řádu, věčně nacpané. O autobusech které končí náhodně jinde než měli, případně bez ohlášení změní trasu a přeskočí zastávky ani nemluvím. Londýnská MHD je v Evropě jedna z těch horších. To vše za cenu zpáteční jízdenky která na některých úsecích stojí tolik kolik je průměrná hodinová mzda.
Ještě bych dodal – a jak debil furt pípat kartičkou, při vstupu, při výstupu, jak zapomenu, tak jsem v háji…
Pri vystupu si tezko muzete zapomemout pipnout. Jak jinak by jste prekonal v metru nebo na vlakovem nadrazi bariery?
Jednotlivá jízda za 2,5 libry, celodenní za 8 liber. Metro pokrývá město a většinu předměstí, doubledeckery super zážitek. Jo kdyby to tak bylo všude.
Londýn je rozdělen na zóny. Většina lidi nežije v centru v první zóně. Jízdenka 1-6 zóna (6. zóna je většinou poslední co ještě pokrývá město Londýn) stojí £13.20. Jednotlivé jízdné £5.10 ve špičce £3.10 mimo. Průměrný hodinový plat v UK je kolem £13-£15 takže jsem to trochu přehnal ale stejně jsou jízdenky pořád hodně drahé.