Dražší, ale rychlejší. Metrostav míří k vítězství v předposlední soutěži na D1
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Společnost Metrostav nabídla nejvýhodnější podmínky Ředitelství silnic a dálnic, za kolik a jak rychle modernizuje úsek 23 dálnice D1 mezi
Poprosím redakci o věnování víc pozornosti jazyku:
…společnost … za modernizaci nabídla 1,35 miliardy korun – buď tedy za modernizaci požadovala, nebo nabídla modernizaci za xx korun;
…stejně tak neměli zájem další firmy v pořadí – firmy neměly. Tvrdé Y prosím.
Díky, bude se to lépe číst.
Jsem jediný komu se zdají ty nabídky až podezřele podobné?
Soutěží se to pořád dokola skoro to samé, ty firmy to znají a moc se to už lišit nemůže. A jestli se ptáte, zda se dohodli, asi ano. Jenže myslet si, že se na omezeném (shora) pískovišti účastníci raději poperou, než by se domluvili, je naivní a odporuje to lidské povaze. Je v zásadě jediná možnost jak to změnit – vylepšit smluvní prostředí + otevřít trh. Nic jiného k omezení kartelů nepovede.
Pořád se mluví o dokončení Rekonstrukce D1 do roku 2021, ale co se stavbou 01, most Šmejkalka, kdy se ta bude provádět? Potichu vytratila a najednou jakoby ten most nebyl součástí dálnice.
A ještě poznámka – je škoda, že při rekonstrukci nedošlo k rozšíření na 3+3 pruhy. Takhle to nakonec skončí tak, že se v intervalech 200 až 500 metrů postaví odstavné zálivy a dálnice se na ty 3 pruhy přemaluje…..
Obavam se, ze potom by to vedlo ke snizeni rychlosti na 110km/h, podobne jako na Slovensku na D1 z Bratislavy na severo-vychod.
Šmejkalka se znovupostavi později, bude to nepříjemné,. protože to asi minimálně na čas přinese omezení na 2+1 nicméně nebude to žádná vyjimka, vzhledem k délce D1 by stejně každý rok mělo být být kompletně opraveno min. 15-20,km jízdního pásu, aby se z toho za 20 let zase nestaly schody. Úplný konec rekonstrukce tedy nenastane nikdy. Jinak nevím co pořád máte s těmi 3 pruhy. Kolaps nastává v případě bouračky a v tom případě se změní jen to, že budete stát v koloně ve 3 řadách. Provoz to ani nezrychli ani nepomůže větší plynulosti.
Betonova vozovka se behem zivotnosti neopravuje, mozna ke konci zivotnosti se obrousi.
No jasne, tak se znovu postavi nebo jak to nazyvate. Dalnice D1 mezi Prahou a Brnem 200 km, takze 400 km celkem (2 smery). Pokud vydrzi 20 let, tak se musi kazdy rok vymenovat 20 km dalnice. Proste pokud neni zavrenych kazdy rok 20km dalnice, tak je neco spatne. Dalnice je podudrzovana.
Podobne s celou siti. Pokud ma mit 2000 km, tj. 4000 km pro 2 smery a prumerna zivotnost je 20 let, musi byt kazdy rok minimalne 200 km uzavirek.
Jaroslave, máte info o znovupostavení mostu z důvěryhodného zdroje? Před cca jedním až dvěmi roky jsem totiž četl, že by mělo dojít k přistavění obloukům ke stávajícím obloukům, zesílení konstruce a betonáži nové, širší mostovky. Do doby, než se toto stačí udělat na jedné polovině mostu (a bude tak zajištěn provoz 2 plus 2 ve všecg etapách rekonstrukce) se bude v jednom směru jezdit po provizorním mostě postaveném z pižma.
P.S. omlouvám se, reakce byla směřována na Arimatejsky.