Drážní úřad začal řešit povolení pro dvoumiliardovou proměnu Masarykova nádraží
Budoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnic
Stavba má začít na konci příštího roku, příprava nabrala přes rok zpoždění.
Stavba má začít na konci příštího roku, příprava nabrala přes rok zpoždění.
Koordinace nic moc. Pokud budou peníze na 2,5 miliardovou investici do Masarykova nádraží, tak sotva budou dostavěno, tak se začne stavět o kousek vedle = expozice NTM ve vlakových garážích Masarykovo nádraží. Plus stavební záměry PENTy
https://zdopravy.cz/obrazem-depo-na-masarykove-nadrazi-se-ma-promenit-v-muzeum-do-podzimu-2028-113865/
Ledaže se počítá s odkladem budování expozice NTM.
Pro redakci: Bylo by možné do galerie vizualizací doplnit informaci, z jaké jsou doby? Třeba těch 12 kolejí už asi dávno neplatí a různé generace vizualizací na sebe při listování moc nenavazují.
To nemůžu jen nazvat rozkrádáním peněz. Jediné správné řešení je koleje spojit do hlavního nádraží a všechny vlaky přesměrovat tam. Masarykovo nádraží je odříznuté a je potřeba umožnit přestup mezi vlaky na hlavní nádraží tak aby to bylo pár minut pěšky a ne jako teď čtvrt hodina..
Tedy spojit dvě nejfrekventovanější nádraží v ČR do jednoho v místě už teď kapacitně přeplněného hlavního? Tak nevím, no…
Odříznuté od čeho, od návazné MHD? Jedna linka metra a hafo šalin hned před dvoranou je málo? od ÚAN na Deflorenci je z Masny nyní skutečně obtížně dostupná, to by se ale dalo řešit právě v rámci plánované rekonstrukce – jako bonus by se získal přístup k druhé lince metra. Kolik lidí z příměsta potřebuje přestoupit na váguson? Tipnu si, že výrazná menšina, většina je ráda, že dojede do centra a má hned u východu návaznou dopravu a nemusí se plahočit od 6./7. nástupiště na U-Bahn, nebo nedejbože přes Sherwood na povrchovou kolejovou dopravu.
Zatím může 20-30 let odvést masarycka spoustu práce. Ani při průjezdu pod Prahou nebude marná, stejně nevěřím že se ho doziju a to se ještě do důchodu nechystám…
To patřilo jinam, pardon.
Si děláte srandu? Z masaryčky jsem na hlaváku za 5 minut normální chůzí úplně v pohodě. Kromě toho tam jezdí tramvaje a určitě tam bude jezdit víc spojů, až dodělají tu tramvajovou trať u hlaváku.
…za 5 minut…pokud znáte cestu, jdete bez zavazadel, je hezké počasí a není moc hustý provoz. Zkuste to v dopravní špičce s těžkým kufrem a občasným mrknutím do map na telefonu a budete ještě rád když to stihnete za těch 15 minut. Mimochodem i pokud budu uvažovat nejkratší možnou cestu a měřit jen vzdálenost mezi dveřmi haly nádraží, tak je to zhruba 600 metrů. Pokud je pro vás 7,2 km/h normální chůze, tak rozhodně chválím vaši fyzičku, ale běžný výkon to rozhodně není. Když budu místo toho uvažovat vzdálenost od vlaku k vlaku, tak jsme za 5 minut už na… Číst vice »
Kdyby se v naší zemi přemýšlelo trochu víc dopředu, tak by inženýry napadlo ty koleje před masaryčkou od Negrelliho viaduktu zapustit pod zem a vybudovat podzemní vestibul mezi ní a hlavním nádražím souběžně s linkou metra V s otevřenou možností dále pokračovat na Smíchov/Vršovice. Přijde mi totiž dost krátkozraké, pokud se na letiště plánuje železnice a zároveň se uvažuje o VRT, aby některé budoucí dálkové linky nemohly zajíždět až tam podle koncepce těmi vysokorychlostními vlaky propojit letiště v Praze, Vídni, Wroclavi a Mnichově.
Varianta 2 – terminál východ, VRT od severu a případnou budoucí VRT od Mnichova propojit průjezdně právě na letišti severním bypassem. Pak je masarycka dostačující.
Právě tato stavba výrazně zkrátí propěší cestu mezi Masaryčkou a hlavákem tím, že bude možný odchod a příchod z a na peróny přes nové zastřešení přímo do ulice Opletalova. Odpadne nutnost obcházet kusé koleje a potom se přes nádražní budovu a ulici Hybernskou zase vracet zpět.
hele, se divim, ze treba v parizi a londyne, kde je vicero koncovych nadrazi na zajem oddelenych … uz nevyhlasili statni tragedii … kdyz vidim, co nekteri jsou schopni vyvadet kvuli masarycce 🙂
Jak významné bude toto nádraží až někdy bude vybudováno tzv. metro S (podzemní příměstská železnice)?? Podstaty věci pro metro S vyplívá, že značná část vlaků bude podjíždět pod Prahou. Nedává smysl již konečná zastávka Masarykovo nádraží.
Proč nejbližší plánována stanice podzemní železnice – Florenc, je až 500-600m daleko?
Vždy bude převislá vlaku od severovýchodu.
ale přeci jedna větev podzemní železnice vede z Karlína pod Hlavák
Jenže tady můžete pracovat i s výhledem. Stačí třeba elektrizovat trať do Rudné a Semmering a hned máte cca 4 spoje do hodni směrem na jihozápad navíc. Kdyby se k tomu třeba elektrizovala ještě trať do Skochovic (Měchenice / Davle), tak to máte další 1-2 spoje do hodiny jižním směrem. Dlouhé vlaky ze severu můžete různě rozdělovat, třeba ze Smíchova půlku poslat do Hostivic a druhou půlku do Rudné, atd.
*vyplývá
Zatím může 20-30 let odvést masarycka spoustu práce. Ani při průjezdu pod Prahou nebude marná, stejně nevěřím že se ho doziju a to se ještě do důchodu nechystám…
No a co kryté propojení s Hlavním nádražím? Vím, že to není součást téhle přestavby a že je to téma, o kterém se v poslední době moc nemluví, ale zejména v souvislosti s plánovaným vlakem na letiště je to v mých očích hodně důležité. Je to pitomých 500 metrů, ale prostě není reálně chtít po turistech se zavazadly aby se kodrcali ulicemi mezi provozem.
Souhlasim, že spojení mezi Hl. nádražím Masarykovým nádražim velice chybí a dávno tu už měla být dle mého názoru vhodná tramvaj, která se aspoň nyní chystá a těším se na ní…..Vím, že se občas mluvilo o nějakém travelátoru a pojízdném pasu osobně se to nedovedu moc představit a přijde mi to na takovou vzdalonost a v rámci města a okolních podmínek nesmysl, ale třeba se pletu. Třeba někdo znalý věci pošle nějaký odkaz na vzor nebo něco podobného + kudy by to jako mělo vést….
Než bude jezdit vlak na letiště, tak už bude tramvaj před hl.n. To bude určité zlepšení, byť k ideálu daleko.
Tramvaj je lepší než nic, jenže aby to slušně plnilo ten účel, tak by a) musel být interval pod 5 minut b) tramvaje přijíždějící k oběma nádražím musí být převážně prázdné a přizpůsobené pro cestující se zavazadly (pokud k Masaryčce přijede narvaná tramvaj, tak je to k ničemu) c) jízdné musí být pro tranzitní cestující zdarma (respektive součástí lístku na vlak) d) přístup k tramvaji a z tramvaje musí být ideálně na 100% zastřešen e) nástup a výstup z tramvaje musí být ideálně zcela bezbariérový (i ten jeden schod do nízkopodlažní tramvaje začne být problém v okamžiku, kdy začnou nastupovat… Číst vice »
Vesměs souhlas. Některé z těch bodů naplněny budou zcela určitě, některé nejspíše nikoliv, to je realita. Zkrátka jak jsem psal, zlepšení to bude, byť s dílčími nedostatky.
Já se reálně bojím, že bude splněn tak leda ten interval. A neúplně to s tím jízdným s tim, že budou problémy pokud si cestující nekoupí PID lístek ale ČD lístek. Přesto to bude lepší než nic. Jen mi jde o to, že by se město nemělo spokojit s tramvajemi jako s trvalým řešením ale mělo by ho vnímat jako maximálně dočasné řešení. Jinak se za těch 20 let budou všichni divit, proč s tím vlakem není nikdo spokojený
Ten interval je splněný už teď (ano, teď je zastávka u hlaváku daleko) – jezdí tam linka 5 a 26 a střídají se po 4 minutách. Tedy – mají se střídat. Reálně jedou totálně nacpané půl minuty po sobě a pak skoro 10 minut nic. Snad tam pak po zprovoznění tramvají pojede něco navíc
Zaujala mě však trolej zavěšená na zastřešení nástupiště. To doufám, že v reálu nezmění. Nic takového ještě myslím v ČR nemáme.
Tyhle roční zpoždění nic nejsou. Když pak člověk tu stavbu vidí reálně a dojde mu, co všechno je potřeba ohlídat, je vlastně zázrak, že řada ostatních staveb vyjde načas.
Rok zpoždění, to ještě nic není…
I když na slušné nádraží tam cestující čekají už 30 let.
Ještě kdyby tak jezdily k tak hezkému nádraží čisté nepočmárané vlaky
Ona ta fasáda té Masaryčky už také není nic moc.
Myslíte k tomu na obrázcích? To je jen iluze. Do měsíce to bude obchcané , počmárane , zaplyvané , do roka bude průhledná střecha hnědá a kanálové vpusti budou ucpané vajgly . Viz Kolín. Nádherně zrekonstruovaná budova i okolí je udržována ,,jen,, strojním vytíráním. Zašlapané žvýkačky , plivance , odpadky , podivné figurky , které nikam necestují , přesto okupuji vše , na čem se dá sedět .
Úklid je jedna věc (tato vláda seškrtala peníze na údržbu, ale ani předtím to nefungovalo) ale ohledně těch necestujících … když holt sociální politika v Česku vypadá tak, že „můžete si za to sami, somráci“, popřípadě „tady máte pár šupů a neotravujte“, tak se nelze divit, jak to tu vypadá, takhle se sociální problémy nevyřeší.
Už aby to bylo. Konečně fakt moderní nádraží.
To zastreseni je uplne zbytecna investice, ktera cestujicim nic neprinese. Z verejnych penez se zaplati stavba, ktera bude slouzit k dobremu vyhledu z kancelari Penty 🙁
Aniž bych se jich chtěl zastávat, tu terasu neplatí Penta? Nějaký nadchod nebo podchod z Opletalovy k Florenci s výstupy na nástupiště by tam byl dobrý stejně…
Ano, stačila by lávka. Jak jste přišel na to, že by to měla platit Penta? To jsem nikde nezaznamenal…
Nešálí mě zrak? V pozadí úvodní fotky stojí cosi, co se tváří jako dvoupatrové(!) TGV v Najbrtu 🙂
Je to TGV Duplex ve standardním (franzouzském) nátěru. Dokonce s částečně viditelným logem SNCF (ten červený flíček pod oknem kabiny).
Proč je na obrázku zrovna TGV Duplex které se tam na 99% nikdy nepodívá je jiná otázka.
TGV mají ve vizualizaci i Semily, prostě ho má SŽ ráda
TGV se tam dostalo spíš takto:
(neznámá architektonická kancelář)
A: Dej tam do vizošky nějaký vlak, ať to vypadá realisticky.
B: *Chvilka gůglení (train 3D model)*
B: Je to tam.
A: Skvělé, posíláme na SŽ.
A nebo je to úplně jinak: V kreslícím programu je databanka objetků. Není potřeba nic googlit, rovnou vezmete vlak z databanky. A že tam není Ešus? …
Kuk na druhý obrázek v článku. Co to tam je po levé straně? Že by…ale ne, to není možné…Ešus???
Spíš ta ženská vepředu. Větší pravděpodobnost bude vidět na českém nádraží to tgv. 🙂
Když se mohlo TGV podívat na vlečku v Brně, proč by nemohlo na nádraží v Praze ? 😀
Pro vizualizace se využívá software, který obsahuje základní sadu železničních vozidel. Účelem modelu je prezentovat proporčnost návrhu. Nemá smysl, aby kvůli pár cíťům architekti investovali do vytvoření/zakoupení 3D modelu českého vlaku. Stejně nikdo neví, jak budou železniční vozidla vypadat, až to jednou bude postavené…
Jasně, ale na druhém obrázku je i CityElefant, takže alespoň nějaký model českého vlaku měli, a to dokonce takového, jaký sem patří. Přesto použili TGV Duplex. Snad pro jeho větší líbivost nebo možná pro malou kvalitu jim dostupného modelu Elefanta?
Je to banalita, ale před odbornou veřejností bude s TGV investor a architekt za hlupce. Při tom by stačila nějaká přiměřeně barevná krabice, která ty proporce vystihne.
Ještěže odborná veřejnost nepožaduje na vizualizaci nádraží EMU400, model z budoucnosti.
Podívá, ještě na divnější místa než vlečku na BVV.
Spííš by byl zázrak kdyby zpoždění nenabrala…