Drážní úřad začal řešit povolení pro dvoumiliardovou proměnu Masarykova nádraží

Budoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnic

Stavba má začít na konci příštího roku, příprava nabrala přes rok zpoždění.

Drážní úřad oznámil, že zahájil stavební řízení ohledně povolení pro kompletní modernizaci kolejiště a nástupišť na pražském Masarykově nádraží.

Vyplývá to z informací na úřední desce. Stavební povolení je poslední překážkou v oblasti povolování stavby, jejíž příprava nabrala zpoždění. Podle informačního letáku už v červnu letošního roku měly začít stavební práce. Loni v listopadu získala Správa železnic územní rozhodnutí.

„Správa železnic dokončuje projektovou přípravu modernizace Masarykova nádraží, vypsání tendru na realizaci stavby se předpokládá v prvním až druhém čtvrtletí příštího roku. V jeho závěru je pak plánováno zahájení stavby přípravnými pracemi,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Masarykovo nádraží je druhou nejfrekventovanější stanicí na síti Správy železnic. V tuzemsku je unikátní svým hlavovým uspořádáním, kdy vlaky stojí na kusých kolejích u nástupišť navazujících na zastřešenou dvoranu. Náklady na proměnu jsou odhadovány na 2,5 miliardy korun.

V rámci modernizace se mimo jiné rozšíří počet kolejí ze sedmi na devět, neboť na Masarykovo nádraží budou v budoucnu mířit vlaky z Letiště Václava Havla. Vybuduje se nový vestibul ve formě zastřešení, odkud bude přístup na nástupiště. Zastřešení propojí ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova a naváže na nově plánovanou zástavbu developerské skupiny Penta. Modernizace bude probíhat za provozu. „V současné době se počítá se zachováním částečného provozu Masarykova nádraží během výstavby,“ dodal Gavenda.

Ve dvoraně budou celkem tři vnější a tři jazyková nástupiště. Nástupní hrana bude ve výšce 55 centimetrů nad temenem kolejnice. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie i trakční vedení. Po dokončení stavebních prací bude možné zvýšit rychlost vlaků při jízdě ve směru Praha-Libeň na 100 km/h. Zajímavostí bude pevná trolej použitá z důvodu stlačené výšky pod střechou.

Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace železnice z centra Prahy do Kladna.

Budoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnicVizualizace zastřešení nástupišť Masarykova nádraží. Foto: Správa železnicZastřešení Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicZastřešení kolejiště Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Tagy Drážní úřad Masarykovo nádraží Správa železnic
50 komentářů