Drážní úřad vyrazil do Číny na kontrolu svařování, jednotky pro LE mají dorazit v létě

Vizualizace jednotky Leo Express od CRRC. Foto: Leo ExpressVizualizace jednotky Leo Express od CRRC. Foto: Leo Express

Zaměstnanci Drážního úřadu si vyjeli minulý týden na nestandardní služební cestu. Důvodem byla kontrola výroby jednotek pro Leo Express. Informaci

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zelenay

Vláček vypadá hodně dobře, cestující už se těší až se tím svezou od nejoriginálnějšího přepravce ve střední Evropě. Jen tak dál, LEO brzo poplatí poslední splátky za toho švýcara, takže se dá nakupovat dále.

Tonda

Vláček vypadá dobře. Ovšem v realita vypadá jinak… Připomíná to dost V250 Fira, či jiné obludnosti. Je to opravdu ošklivá jednotka včetně barevného řešení.

Rampa

Každopádně je to celkem překvapení, skoro nikdo už tady nevěřil, že to skutečně přivezou…

eLKá

Tak ještě to neopustilo čínskou půdu, takže bych zatím nejásal. A to, že tu jednotku přivezou, tak to vnímám jako podmínku nutnou, nikoliv dostačující 😉
Naprosto upřímně – jsem velmi zvědav, jak dlouho bude trvat, než to vozidlo bude schválené k provozu.

Pakol

Jenom pro zajímavost, dva odkazy na již realizované dodávky čínských metro vagonů (v USA „subway“) do US velkoměst. Reportáže od výroby po zprovoznění:

http://www.youtube.com/watch?v=FEZcG9UY870

http://www.youtube.com/watch?v=2IPENQWVucA

TPal.

Vidím to tak, že LEO asi beztak časem prodá své Stadlery, které nemají dostatečnou kapacitu a byly drahé na pořízení. Vydá se podobnou cestou jako WESTbahn. Uvidíme.

Viktor

Já v tom nevidím problém, DU vykonává dozor nad trhem, takže kontroluje to co je prvně dodáváno na český trh. Kontroluje kvalitu výroby nových komponent našich výrobců atd. Čínská jednotka bude prvně na trh dodána v ČR, tedy spadá pod kontrolu DU. Samozřejmě nejezdí kontrolovat třeba do výrobny Siemensu, protože ten jde poprvé na trh v Německu, takže tam si kontroluje jejich dozorce trhu, ale tohle je jiné. A výlet je to samozřejmě trochu vždy, ať je to Dakovka v ČR nebo CRRC. Já bych tam 12hodin letět nechtěl… A jestli to neplatilo CRRC tak je to v klidu…

BoH

„Tři elektrické jednotky, které si Leo Express objednal u čínského výrobce CRRC, by měly dorazit do Čech v létě.“ // Trochu mě zaráží ten počet. To je všechno? 3 a konec?

Permonik

Mám mít opci na dalších 30.

petr.r

no a? Budou dodávky asi postupně. Tři jednotky dorazí do VÚŽ píše pracovník čd.

Xaver

V této akci zase bude mít prsty náš přední expert na Činu Miloš Zeman 😉

Xaver

Jak vidno, tak pro mínusáře a Zemanofily budu muset podotknout, že se jedná o vtip (který ovšem Zemanfil nedokáže pochopit ;))

Josef Jan

Spíše trapný pokus o vtip 🙂

Xaver

Co je nebo není trapné, je značně subjektivní 😉

petr.r

V dopravě na vtipy není místo.

X 1

Vtip

petr.r

BoH

Možná nemá každý pochopení pro „politický vtip“ u takového článku. Pokud má potřebu vidět takovéto „vtipy“, stačí zajít do politické diskuse. Na jiných diskusí člověk očekává, že ostatní diskutující budou mít dostatek soudnosti a vyvarují se těchto „vtipů“.

Eskimo Joe

Jestli v dubnu svařují, jsem zvědav, jak chtějí mít během léta dodáno do ČR. Mravenci to budou dodělávat ještě na lodi?

petr.r

to já si nemyslím. ty soupravy co mají přijet v létě jsou dávno svařené i nalakované.

Lukáš

Číňani běžně jezdí vlaky 400, mají největší síť VRT na světě a český DÚ je tam jede „učit“ svařovat.😂

Zajímavé, že špatné sváry na podvozcích M1 (metro) od Siemensu jim nevadí…🙈

tuKabel

A čínské auta běžně jezdí 220 a ruská letadla létala nadzvukovou rychlostí – přesto by jste do nich nesedl. Čínské rychlovlaky jsou moderní až na bezpečnost pasažérů. Hořlavost a toxicita jsou pro ně cizí slova. Ve vlaku běžně vyčnívá zástavba přes uličku, už při menší rychlosti a prudším brždění je to smrtelně nebezpečné. Jejich svařování dobře znám – svařují čistým CO2 – přes kuličky a okuje není ani vidět svar. Kdo neviděl svařování hliníku v čínské továrně ten vůbec neví co je vše možné.

Martin K.

LE dostane to co si objedná. Číňan umí vyrobit špičkový výrobek, jako Němec umí vyrobit zmetek. Rozhlédněte se doma a koukněte na štítky odkud ty věci jsou. Tedy, pokud si LE objednal dobrou kvalitu a je schopen si to na místě kontrolovat, tak bych se těch vlaků nebál. Ale dám Vám za pravdu, že dnes se u nás už moc nesetkáváme se situací, kdy nejlepším svěrákem jsou stehna a tlumící podlahou hlína (což ještě v Číně nezřídka funguje). My máme ve fabrice čínské vstřikovací formy a jsou to při dodání spíše zmetky/polotovary, které se musí dodělat (rozebrat, zkontrolovat, předělat na… Číst vice »

tuKabel

Vím, že Čína udělá ty vlaky v nejvyšší kvalitě – chtějí na Evropský trh, nebudou to ohrožovat. Jenže problém je v tom, že oni budou kontrolovat jen to co je vidět. Co vidět není to bude stát za prd. Ty zkušenosti udělal například Huisman – a to byla jejich vlastní dceřinka. Jinak dementi z Leo otevřeli pandořinu skříňku konkurenci a jednou je za to celá Evropa prokleje

Pražák

Jestli bych nekoho proklinal, tak spis toho, kdo jim dodal technologie. A tu skrinku by driv nebo pozdeji nekdo otevrel tak jako tak.

Dan

Nikdo jim je dodat nemusel. Oni si je okopírovali sami.

fensterglaser

Jiotě nás před těmi nebezpečnými čínskými vlaky ochrání nějaký drážní NÚKIB, stejně jako před Huawei. Věřte našim bdělým státním orgánům.

Eskimo Joe

Že by se celá Evropa jezdila dívat do Srbska nebo Makedonie, jak jim šlapou ty jejich low-cost lokomotivy a jednotky? Vyčkejme, tuším že kolem tohoto tématu bude ještě hodně srandy. Navíc bych klidně začal přijímat sázky, jestli Leoš vydrží do té doby, než ten jeho Čínkanzen dostane poslední potřebné razítko.

TPal.

Kdyby to nebylo LEO, tak je to WestBahn.

Destičkové vázání

Já bych do ruského nadzvukového letadla sedl hned kdybych měl tu možnost a peníze… 🙂

petr.r

hliníkový slitiny se nesvařují pod ochrannou CO2. Podvozky snad z hliníku nejsou.

Xaver

Kde že se v Číně běžně jezdí 400? Nepočítaje maglev v Šanghaji, o žádné jiné tak nevím…

Xaver

oprava: o žádné jiné trati nevím

Xaver

Docela by mě zajímalo, jak uvažuje jedinec, který je schopný dát opravě mínus 😀

Kubrt

Toto udělá jedinec, který nehodnotí příspěvek, ale autora 🙂

Vbb

Plácy plácy plácy.
400 se v Čině nejezdí, jezdili 360 a nechali toho, protože to lezlo strašně do peněz při minimální úspoře času. Teď tam jezdí 320.
A že nevadí praskliny na podvozcích jste si vymyslel kdy?
Za prvé, praskliny samozřejmě vadily, za druhé, nebyly od Siemensu, ale od Adtranzu, a za třetí, už tam žádné nejsou.
Jaké nesmysly tam máte dál?

IGCT

Zaměstnanci DÚ si prostě jen jeli udělat výlet fo Číny proplacený zaměstnavatelem. Nic jiného bych za tím nehledal.

Marek

A je v pořádku, že si za státní peníze někdo jezdí na výlet? Práce doma mají víc než dost.

Petr Novotný

Jsme v Čechách, tady jde všechno.

petr.r

třeba stát je bude taky kupovat.

TPal.

Pokud to bude mít REÁLNÉ výsledky, tak ano, jsem za.

Ondřej

Pokud to byly peníe zaměstnavatele, je to ještě OK, pokud je tam pozvalo CRRC (a osobně bych tipl, že to tak bylo), tak je to horší.

Xaver

Mám taky dojem, že se jedná spíš o „vyhovění“ žádosti ze strany Číny. S ohledem na neskutečnou servilnost vůči Číně ze strany českého státu bych se vůbec nedivil.

Martin1

Pozvalo je tam CRRC ve spolupráci s VÚŽ, aby nebyl problém, tak se to hradilo „z vlastního“.

železničář v důchodu

Problém by asi nastal, kdyby se náklady na cestu hradily z tržeb z paštiky …

pony

Z tech by jim na moc vic nez tu pastiku asi nezbylo 🙂

X 1

Kdyby to měl platit Leo, tak by musely jít pěšky. 😉

Heki

Čeština být můj kobylek……