Drážní úřad schválil názvy tří nových železničních zastávek
Otevírání nové železniční zastávky Dobrovíz - Amazon loni na konci listopadu. Foto: Amazon
Síť železničních zastávek bude zase o něco hustší. Drážní úřad schválil nově tři. Dvě z nich vzniknou v Jihomoravském kraji,
Zastávky jsou super, doufám, že začnou letos. Zajímalo by mě, co bude jezdit na S4 do Zastávky, po té elektrifikaci? Pantery které koupí kraj? 🤔
Pokud vím, tak ta smlouva na pantery umožňuje provoz i na S4, dokonce snad i do Náměště/Třebíče, pokud by tam v budoucnu byly dráty, ale bohužel to vypadá na vynucený přestup v Božím Požehnání.
Já si myslím, že pokud budou lidé nuceni přestupovat v Zastávce, stovky lidí přestane jezdit úplně, a vznikne velká petice..že všichni lidé jezdící za Zastávkou, jezdíci do Brna budou muset přestupovat, mi přijde opravdu tragické.
To by mě taky zajímalo, jak to bude řešené. Pokud chtějí zkrátit takt Brno – Zastávka, tak ok, ale mezi tím by, za stávající situace, zůstalo velké množství spojů, které míří za Zastávku, dnes je to odhadem 80% spojů, co jedou dál (včetně Sp a R), tyto by musely buď stále jet pod naftou nebo část udělat s přestupy (Os), to je ale zase nárůst souprav, personálu…
Název „Karlovy Vary-Aréna“ je skutečně obdivuhodně inteligentní výtvor …
Znáte Vary? Co byste navrhoval? V Tuhnicích to není, Doubí je a) daleko a b) zastávku má, Dvory jsou přes řeku a zastávku mají také…
Plzeň-Slovany už je schválená?
Další zastávky by měly vznikat na vhodných místech i jinde, zejména ve větších městských aglomeracích. V nově vzniklých nebo rozrůstajích se sídelních enklávách, kde železnice umožňuje rychlejší spojení s centrem než individuální nebo městská hromadná doprava.
V Praze je to na oddělení S-Bahnu. S-Bahn ať si zastavuje, ale nezdržuje ostatní provoz 🙂
Oddělit je třeba především nákladní dopravu, ne „S-bahn“, protože S-bahn (= ta !!!) žádný „ostatní provoz“ nezdržuje – ten naopak zdržuje ji!
S-bahn je v Praze výmysl – v zásadě následek povodní. Skutečný by měl aspoň trochu oddělenou infrastrukturu, aby se vzájemně nemotal s dálkovinou včetně nákladů. Ale to je neprotlačitelné územně a tedy politicky. Ani fíry Carga nebo rychlíků nebaví poskakovat za ešusy.
Proč (= ta !!!)?
Asi protože „die Bahn“ = „ta dráha“. Je to ženský rod v češtině i v němčině.
Jasně, takže místo esbánem budeme jezdit esbánou (nebo esbání) 😀 To nepronde
Nebo taky banánem, jak se kdesi na severu v jistém tvaru objevuje. 😀
Já to slyším poprvé, že je „ta“ sbahn.
Ale ja (a většina lidí v Česku) nejsem Němec. Prostě čeština to převzala a změnila tomu rod. Mě „ta“ sbahn neleze přes pysky. Jinak asi by se k tomu mohl vyjádřit nějaký jazykovědec.
Die Bahn.
A? 🙂
Já jsem Čech, mluvím česky, že si to Němci říkají jinak je pro přebírání cizích slov irelevantní.
Skloňoval podle vzoru „hrad“.