Drážní úřad schválil dvě nové zastávky v Plzeňském a Libereckém kraji
Otevírání nové železniční zastávky Dobrovíz - Amazon loni na konci listopadu. Foto: Amazon
Česká železnice dostane dvě nové zastávky. V minulých týdnech je schválil Drážní úřad, který zároveň svým rozhodnutím stanovil i jejich
Možná by mělo být v článku uvedeno, že Plzeň-Slovany nebude až tak zcela nová zastávka, ale fakticky to bude náhrada za Plzeň-Koterov. Slovany budou mit mnohem lepší návaznost na MHD a Koterov bude pro osobní dopravu opuštěn. Je to součást akce uzel Plzeň, 5. stavba.
Tak nová zastávka není ani Roztoky zastávka, to je náhrada dnešní stanice, podobně jako u těch Slovan, v rámci revitalizace trati Chlumec-Trutnov.
přesně tak, z článku to vypadá, že bude nová zastávka (což je pravda), ale zároveň se ruší jiná (což by v článku být mohlo uvedeno).
To jako už nebude v Roztokách možné křižování.Odkud berete ty informace ?
Z projektové dokumentace, křižování tam možné bude ale nebudou tam nástupiště a vlaky nebudou ve stanici zastavovat pro výstup/nástup.
Nevšiml jsem si v posledních letech, že by se tam vlaky křižovali, zvlášť když Martinice jsou docela blízko. Ale pro případné křižování s nákladem tam třeba rezerva bude.
Je to častý jev při častých zpožděních.
Schvalování názvů jde. Jen ta realizace „trochu“ vázne. Např. Tochovice – zastávka, nebo ministrem dopravy za přítomnosti premiéra veřejně slíbená zastávka Příbram-sídliště. 😀
A nechtěl by drážní úřad také konečně stanovit, že žst. Praha-Zličín bude od nového GVD trvale přejmenována na Praha-Řepy, kam logicky patří (a to že leží na samém okraji katastru Zličína na tom nic nemění).
Asi to není tak jednoznačné, když už to tu jednou bylo, a zase se to vrátilo …
Já nevím, ale drážní úřad je snad ten kdo má poslední slovo. Takže jak řekne, tak bude, a názorem někoho dalšího by neměl být vázaný.
Jak píšu výše, ještě je tam Ministersvo dopravy a to má zřejmě poslední slovo.
Ne, rozhoduje jen DÚ. MD by sloužil případně jako odvolací orgán.
Drážní úřad si nepojmenovává zastávky jen tak z nudy. Názvy se schvalují na žádost. Provozovatele drah nebo obce. Až ten návrh někdo podá, tak to bude řešit.
Spíš jestli má DÚ nějakou závaznou metodiku, podle které zastávky/nádraží pojmenovávat. Protože někdy se setkáváme s částmi obcí, které jsou uváděny až za pomlčkou (např. zrovna Plzeň – Slovany), jindy pro změnu se nějaká část obce tváří v železničním JŘ jako samostatná obec (např. Pecerady), někdy je pojmenováno podle města ve kterém vůbec neleží (např. Kaplice) a někdy je název řekněme podle přírodní zajímavosti, jako známá Jedlová, která leží v Jiřetíně.
K přejmenování došlo tři měsíce po náhradní dopravě za tramvaje na popud MČ Praha-Řepy (Únor 2011). MČ Praha-Zličín se odvolala u Drážního úřadu a však neúspěšně. Zpět bylo nádraží přejmenováno v Červnu 2011, kdy Ministerstvo dopravy zrušilo původní nařízení Drážního úřadu (včetně odvolání) s tím, že zůstane starý stav Praha-Zličín.
(Více zde: https://www.repy.cz/file/2725_1_1/download/ (úvodník + strana 18) a v kometářich tady http://pidservis.vhd.cz/report.php?no=788&comments=1&style=standard )
No jo, co čekat od obce s názvem Zločin. 🙂 Netuším, oč jim jde, ale věcné to moc nebude. Ze své strany tam mají akorát zeď, navíc jsou obsaženi už v názvu stanice podzemní dráhy ležící na jejich opačném okraji, což pak akorát mate cestující. Názvy by neměly být stanovovány podle údajů na hlukoměru…