Drážní úřad povolil provoz na úzkokolejce mezi J. Hradcem a Kamenicí nad Lipou
Malebné nádraží Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle některých zástupců samospráv je úsek z Hradce do Kamenice jediným, kde by dávala smysl doprava i pro pravidelné dojíždění.
Pakliže nebude obnoven celoroční provoz a nákladní doprava, je to jen hračka pro turisty. Šatava to po roce 1997 vykřesal z likvidace a toto je jen lepší likvidace jako v Polsku, kde plno úzkokolejek mělo smysl, ale byly nejprve převedeny na vlaky na objednávku a pak jich většina stejně zanikla, kde není školní a zaměstannecký a nákladní provoz, je to o ničem. Proč to jde třeba v Rakousku na soukormé STB do Murau a Tamswegu, kde jezdí úzká rychlostí 70 km/h..
Nádhera, když se daří, tak se daří. Pome zprovoznit i další tratě.
Jediný úsek kdy který jsem kdy jel na této trati je z Kamenice do Obrataně 💀
Nejživotaschopnější úsek JHMD…
Co to je to Good Trink? Jako dobrý nápoj. Proč to nemá český název?
král j, jako Jouda? Dopravce je Good thing, když chceš rejpat, tak se nauč aspoň číst…
Proč by měl mít?
Píšou „thing“, což znamená „věc“.
„Trink“ je německy, dvě písmena jinak. Jestli každý vidí, co vidět chce, tak to dost vypovídá.
To je objev Ameriky, tak tomu předtím dlouhá léta bylo a vlaky v tomto úseku Jindřichův Hradec – Nová Včelnice – Kamenice nad Lipou hojně využívány.
To je docela optimisticke vyjadreni, videl jsem je i uplne prazdne, a na Bystricce jsem naopak jednou zazil vlak tak plny, ze lidi skladali i do masinky.
Ale asi je tenhle usek lepsi nez ty ostatni
Možná tak přes sezónu.
No, přesněji: vlaky v tomto úseku Jindřichův Hradec – Nová Včelnice – Kamenice nad Lipou byly vcelku využívány, dokud nezačaly jezdit „hašišbedny“ …
Souhlasím, Hašišbedny byly hodně drahý omyl.
Nahradit motorákem soupravu TU+Balm byl logický záměr, jenom ta realizace se vůbec nepovedla.
To nezpochybňuju
Pravda, mé zkušenosti jsou hlavně z let 2010-2015, kdy jsme na této trati dělali různé pokusy a to ještě jezdily příjemné klasické soupravy s mašinkami 705.
No ty spíš o to jestli taky budou integrované do místního IDS a jestli se lidi do vlaku vrátí.
Jestli teda ti bude integrovaná do místního ids. Jestli se lidi do vlaku vrátí.
Promiňte za dvojky koment.
Výborná zpráva! Přesto se domnívám, že rozsah dopravy, se již do dřívějšiho (lehce před rok 2022) již nevrátí.
Kraj Vysočina o to zřejmě nemá zájem, Jihočeský kraj se chystá objednávat pouze turistické vlaky, což bude problém se získáním financí od SFDI z hlediska údržby tratí.
A dávat ročně cca 15 – 20 miliónů Kč do pravidelného provozu na trase Jindřichův Hradec – Kamenice, když autobus je stojí cca 6 milionů Kč ročně se těžko prosazuje.
Zvláště když současný autobus stojí 0,- protože žádnou linku aspoň trochu nahrazující jižní větev Jikord neudělal…
„jižní větev“ JHMD je z J.Hradce do N. Bystřice.
Že by tam ale nejezdily autobusy v ZDO, to je novinka.
https://idos.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?f=Jind%C5%99ich%C5%AFv%20Hradec&fc=1&t=Nov%C3%A1%20Byst%C5%99ice&tc=1&direct=true
Kraj Vysočina je v reorganizačním plánu pana Kysely označován za příčinu insolvence JHMD, takže pochybuju, že by se kraj s panem Kyselou chtěl nějak intenzivně družit.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Vysocina.pdf
Navíc na území kraje Vysočina vede trať z Kamenice/L. do Obrataně a lidé jezdí z Kamenice/L. do okresního Pelhřimova, přímo – bez přestupu a čekání, mnohem pohodlněji a rychleji, autobusem.
O „turistickém potenciálu“ té části z Kamenice do Obrataně tady může někdo znalý situace podat informaci.
Potenciál do Obrartaně není valný, pouze tam přelezete do dalšího 810-14 směr Tábor či Pelhřimov. Způsob cestování jen pro otrlého šotouše…
Dvouhodina do Bystřice s 4-5 páry denně byla opravdu neuvěřitelná…
A přesto v sezóně narváno turisty. Rychlost není jediné kritérium.
No právě, V SEZÓNĚ, TURISTI.
Taky jsem se s rodinou svezl o dovolené, z Bystřice do Hradce. Krásný celodenní výlet. Ale každodenní dojíždění do práce/školy nereálný i kdyby to jezdilo každou půlhodinu.