Drážní úřad poprvé zveřejnil otázky ke zkoušce na strojvedoucího, zatím bez odpovědí
Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Otázky slouží k procvičení znalostí a seznámení se s charakterem testu. Samotný ostrý test pak má 100 otázek.
Jinak ještě ty testy opravujou podle výsledků jak za krále klacka? 😀 místo toho aby se dělaly na pc jak v autoškole?
Na papírových testech nevidím nic špatného. Nevím, proč to hned musí být vyšívaná metoda.
Já bych čekal aspoň, že u abcd testu každý student dostane jinou verzi.
Jiné otázky ze sady, každému v jiném pořadí otázek a u jedné otázky i jiné pořadí odpovědí. (Abych si nemohl zapamatovat „1a, 2b,…“, ani „otázka s fotkou zhlaví Řevnic byla céčko“).
Nevím, jak to je teď, ale když jsem dělal licenci já, tak nás tam bylo asi 12, byly 2 verze testu a byli jsme rozesazeni tak, že nějaké radění stejně nepřicházelo v úvahu, protože zkoušející byl trvalé v místnosti.
A věřte mi, že 100 otázek si stejně nemáte šanci zapamatovat, abyste odpovědi mohl sdělit někomu, kdo licenci dělá třeba za 14 dní.
Dyť je to na palici, pánové zas ze sebe dělají něco důležitějšího než jsou.
Na zbroják jsou všechny otázky k dispozici i s odpověďmi, a stejně polovina lidí vyletí. Protože ty otázky jsou sestaveny tak, že abyste se je naučili zpaměti, tak stejně se musíte naučit vše potřebné.
Tohle je prostě šaškárna. Otázky mají být vytvořeny tak, aby prověřovaly potřebné znalosti, ne aby tam byly zavádějící nesmysly typu olejové chlazení.
Až na to ilustrační foto vše dobré ale to je věc názoru asi
Na obchod play je ke stazeni super aplikace strojvedouci, kde je plno testu. Autor snad prida i tyto nove otazky, tedy doufam.
Takže klasicky zavádějící otázky zůstaly, vypadá to, že se nic nezměnilo: „…ona to sice není pravda, ale je to správná odpověď…“ Jak by měl člověk odpovědět třeba na tuto otázku?
U hnacích drážních vozidel se nepoužívá chlazení pístů spalovacího motoru:
a) vodní
b) olejové
c) vzduchové
Vážně z těch tří možností je jedna, která nebyla ani jednou vyrobena? 😀
Jo taky jsem si je pročítal, a připadá mi, že takto zavádějících otázek tam je snad dokonce ještě víc, než když zkoušeli Měšťan s Tovarou.
A to byl nepochybně slabý odvar toho, co zkoušel ing. Jindřich Hála … adepta řemesla strojvůdcovského se ptal, proč létá letadlo ….
Tohle jsou přesně ty veledůležité znalosti mající vliv na bezpečnost provozu. Stejně jako když řidič sk. B netuší, jak vysoko nad vozovkou mají být světla návěsu.
PS: Nemá náhodou Slovenská Strela vzduchem chlazené motory?
Hlavně je ta otázka úplně debilně postavená. Písty jsou VŽDY chlazeny olejem.
Pravda, ptají se na písty, ne na motor.
Jsem si zcela jist, že na mé Jawě 350, na které jsem se byl odpoledne projet, jsou písty chlazeny vzduchem při výplachu válce s pístem v dolní úvrati. Takže Vaše VŽDY není zas tak vždy 😉
Přečtěte si pozorně otázku
Bavíme se o kolejových vozidlech…
T211, T212 klasické motory Tatra.
A k čemu je řidiči jakékoli skupiny dobré, aby věděl, jak vysoko mají být světla návěsu. To je věc výrobce. Řidič ten návěs nekonstruuje, ani nevyrábí – kdyby tam náhodou měl měnit žárovku, tak stejně výšku nad vozovkou nezmění …
Kdyby se mne na to ptali při ústní zkoušce – pokud se ještě dělá – tak řeknu rovnou že nevím, protože to není věc řidiče …
Normálně, takhle se zjišťuje bordel v odpružení nebo vyfoukle kolo – když světla lítají mimo povolené hodnoty, je to rozbitý. 😀
Ad PS: Nemá.
A správná odpověď je? Dle mne A, taková voda v skříni motoru by asi nebyla dobrá. Olej tam je a vzduch také.
Soubor otázek i s vyhodnocením je už roky k dispozici např. i pro klasický řidičák. Navíc ostrý teoretický test vychází myslím pouze z nich. Když si člověk dal tu práci a těch cca 900 otázek během výcviku několikrát prošel, tak se teoretické části nemusel vůbec obávat a šlo ji správně naklikat i za třetinu stanoveného času.
Nebo se na to člověk prostě naučil a pak to správně naklikal za třetinu stanoveného času také.
Kolik % musí být správně v tom „ostrém testu“? Děkuji.
80% minimum
Díky. A co dál musí uchazeč zvládnout?
Ústní. Tam by měl zkoušející položit 3 doplňující otázky, ovšem v praxi, když jste dobrej tak jdete „od válu“ tak za 10 minut. Ale jsou i případy okolo půl hodiny
Za Tovary s Měšťanem vím i o klukovi co tam byl 45 minut. Jinak já byl ten první případ 3 otázky (brzdy + legislativa) a za 10 minut hotovo. Ale co jsem tak slyšel, tak ten nový zkoušející probere u ústních všechno (brzdy, motory, elektro, legislativu, atd…), takže to jsou víc, jak 3 otázky a v průměru tam člověk stráví těch cca 20 – 30 minut.
Souhlas, vlastní zkušenost s p. Prudkým.
Ja tam byl taky asi 45 minut, protoze jsem byl prechytralej debil. Kdyz chteli nakreslit indikatorovy diagram spalovaciho preplnovaneho motoru, tak jsem se zeptal jestli turbodmychadlem nebo kompresorem. Odpoved byla, ze delam licenci na strojvedouciho a ze DV se kompresorem nepreplnuji u nas, ale kdyz uz jsem to zminil, tak at se ukazu. Coz by nebyl problem, ale kdyz chteli vysvetlit, zda by se dalo pouzit v kombinaci kompresor a turbodmychadlo a nakreslit to, tak to byl srumec, ale nejal jsem to dal. Dalsi nabehnuti bylo u piloveho diagramu prevodovky, protoze to nesmyslne znazorneni, ktere jsme dostali v DVI jakozto… Číst vice »
Já měl brzdy, chtěl popsat rozvaděč, pak ještě něco k schématu, pak mě položil jednu otázku z legislativy a na závěr už mimo zkoušku se mě akorát zeptal, co bych dělal, kdybych měl díru v tom šoupátku v dvojité zaklopce, co odděluje přímočinnou od nepřímočinné brzdy, tak jak bych zastavil. A bylo hotovo, byl jsem tam cca 10 – 12 minut.
Je pravda, že kdybych měl motory, tak jsem tam taky asi déle, protože to není zrovna moje oblíbené téma, jako elektro, legislativa, přenos výkonu, brzdy, to mě problém nedělá, ale motory už jsou horší.
Tak ještě, že tě tam mají, mezi ty #skorojakobyastronauty zapadneš raz, dva.
Noví zkoušející si mohou do komise pozvat další z téměř 50 externích zkoušejících, kteří mají rozsah M+E+SV. Tedy i pana Tovaru.
Pokud vím, tak Tovara odešel do důchodu a už nezkouší.
U zkoušky VOZ ještě ústní část.
Viz zde, alespoň za ČD:
https://www.strojvedouci.com/jak-se-stat-strojvedoucim-page/
To je tvrdá norma…u maturity je 44%, na vysoké škole 50-70%…
Jak na které VŠ. 😉
Tak když pro přijetí na střední školu stačí 40 bodů v součtu ze 3 testů + hodnocení vysvědčení ze školy, tak přeci maturita nemůže být přísnější.
Já jen doufám, že ta témata někdo opravdu zkouší i jinde a to i prakticky… Tohle dám z voleje pomalu sám…
Zkuste (i ostatní) tuhle zkoušku…ať je nějaká legrace…
https://docs.google.com/forms/d/1KwkUepJ5qMjWdsLmQbPdC6T89e35FfsJjjkyXIZrgrI/edit
Tak když pro přijetí na střední školu stačí 40 bodů v součtu ze 3 testů + hodnocení vysvědčení ze školy, tak přeci maturita nemůže být přísnější.
Tohle není k maturitě…
Doufám že v zásobníku je výrazně víc otázek, výpravčím se vybírá sto, ze sady kolem tisíce otázek.
Vzhledem k tomu, že nový zkoušející si vytvořil sérii otázek sám, tak bych řekl, že ne. Ale ani předtím jich neměli zkoušející o moc více.
Před pěti rokama sem dělal zkůšky a bylo ich údajně přes 2000. Ale nechtěli zveřejnit ani ťuk.
2000? Já dělal VOZ asi 3 roky zpět, ještě za Tovary s Měšťanem, a vím, že existoval seznam otázek (samozřejmě neoficiální), co se za ty roky dál dohromady, a tam jich bylo kolem 200, a vím, že to moc nestřídali, takže u zkoušky jsem neměl jedinou otázku, kterou bych neviděl.
Co vymyslet otázku aby se neopakovaly, ale odpovědi na to aby si s tím dal zkoušený trochu práce a netrklo ho hned která je dobře nebo špatně. I kdyby bylo 1000 otázek, stejnak se dřív nebo později najde někdo akční, kdo je vypracuje a dá na internet.
Koukám strojvedoucí mínusují, když se ukazuje že jejich zkoušky jsou výrazně snazší než u výpravčích. A přitom jsem žil v dojmu že mají větší rozsah znalostí a výrazně víc techniky ale zjevně se moc neověřuje jestli reálně něco znají.
Odkdy se méně otázek v zásobě = snazší zkouška? A učit se stylem, že si opakuju jen otázky, taky není nejlepší systém, sice test zvládnete, ale pak Vás mohou vykoupat při ústních.
Nevím, jak to mají výpravčí, ale donedávna byly otázky pro strojvedoucí přísně tajné u VOZ, a i když se za ty roky vypracoval jejich seznam, tak vždy to bylo na pováženou, aby si náhodou nevytvořili nové. Navíc, reálně je důležitější ZOZ, jak VOZ.
Přísně tajné,ale existoval seznam celých 200 otázek což není problém se naučit z paměti. 1000 otázek se z paměti prostě nenaučí že. Zejména když si jdou si některé hodně podobné, ale odpovědi jiné.
A strojvedoucí mínusují i nadále, je to smutné, považují se za šlechtu,ale ukazuje že nejsou tak dobří.
Dobrý den,
a není ten rozdíl hlavně v tom, že Vy mluvíte o „závěrečné“ zkoušce na výpravčího, zatímco licence strojvedoucího je naopak teprve ten první krok?
1) ten seznam byl, ale víceméně spíš orientační, jak ten test vypadá, protože se nešlo spolehnout, že si nevytvoří úplně nové otázky. 2) Trochu jste opomněl, že na začátku skládá strojvedoucí 3 zkoušky, VOZ, pak abych mohl na aktivní zácvik (malá doprava, najížděcí zkouška – říká se tomu všelijak), a na závěr ZOZ (písemná, ústní, praktická) a ani k té jsme od cvičného nedostali otázky předem, protože to je asi přísně tajné, a test byl sice hotov za hodinu, ale u ústních nás dusili další 3 hodiny. Toliko k tomu Vašemu porovnávání, že to mají strojvedoucí lehčí. A ano, naučit… Číst vice »
Nebo se našprtáte teorii, a utopíte se při praktické zkoušce…
Tak u VOZ žádná praktická část není. A ono jedno souvisí s druhým.
Ta VOZ je proto, aby se předem eliminovali ty největší exoti, nebo ti kteří sami nevědí jestli to chtěj dělat. I to ale neni zárukou kvality k ZOZ. Může se to dotyčný naučit nazpaměť, u jízdního výcviku a ZOZ je pak ale marný.
Na mačkání páčky dopředu a dozadu už toho dnes není moc potřeba. S nástupem lokomotiv nové generace, kde je vše zakrytované a zásah amatéra je spíše na škodu se nároky ještě sníží a to už jsou dnes hodně nízké. Etcs dovolí jezdit prakticky každému, viz. Německo s řešení situace s nedostatkem strojvedoucích, kdysi dávno.
Když se šlo k maturitě, tak byl také znám okruh otázek … tudíž každý se mohl připravit ….
„Státní“ zkouška na bezpečnostního poradce pro přepravu nebezpečných věcí neutajuje zkušební otázky ani správně odpovědi, nicméně zkušební program vygeneruje ze zásobníku individuální kombinaci podle obtížnosti a ještě umí pohybovat s variantami odpovědí a/b/c/….
Tak pokud někdo sežene klíč, tak se z toho bude dát udělat webovka na nácvik, stejně jako je to na jiné typy zkoušek.
To je teda novinka… Ti, co delali zkousky, tak asi tusi…