Drážní úřad: Arriva provozuje vlaky bezpečně, závady jsou jen drobné
Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Drážní úřad v posledních týdnech zaměřil svou dozorovou činnost na provoz Arrivy, která od prosince provozuje některé rychlíky a v
A on jim zrovna včera v Mladé Boleslavi ujel nezabrzdeny vlak…….zrovna když dostali glejt jak jsou profi.
Pane Roberte a představte si že to byl strojvedoucí na DPC a byl z CDC😮
A na Ex do Ostravy/Žiliny jede občas vagón, na kterém je napsané Metropolitan. Postřílet je za to. 😉
Moje zkušenost s alternativním dopravcem stará asi cca měsíc. Nechci přesně zveřejňovat, neboť nechci poškozovat strojvůdce. On za to nemůže. Sedl jsem do vlaku, za kabinu strojvůdce. Vlak měl pomalu vyjíždět. Byly tam asi 3 osoby na stanovišti. Hovor. Padlo něco v tom, že strojvůdce jede trať poprvé.. Pak nějaké vtípky nebo možná reálné dotazy ještě dalšího člověka v uniformě tuším.. „A vysílačku máte funkční“.. Následně měl být odjezd. Strojvůdce poprosil ostatní, že musí být v kabině sám.. Respektovali. Super. Pak následoval dobrý vtip.. Strojvůdce se několik minut neuměl se strojem rozjet! Při pokusu o rozjezd na něj začal stroj… Číst vice »
Možná by to profík odmítl, nebo by si dal podmínku že pojede s pilotem.
A pokud by byl dobře viditelný předzvěstník i rychlostnik, není moc důvodů k překročení rychlosti. Podobně kdyby byl vidět pískáček, tak profík před přejezdem o sobě dá vědět. Tedy spíše buď je bordel v návěstech, nebo spíše ten kdo to řídil není až tak zkušený profík.
podel popisu nervózní začátečník. ale fakt je, že pokud jel poprvý, pilot by byl vhodný.
Podle popisu ne jen nervózní začátečník ale naprosto nedostatečné připravený vyškolený a seznámený strojvedoucí. Toto je bohužel důsledek liberalizace. A není to jen v personální stránce ale i v údržbě a přípravě vozidel. U ČD byl po desetiletí vyzkoušený a bezpečnostními hledisky ovlivněny systém školení personálu i údržby vozidel. A nyní kdy jediným hlediskem výběru je cena ČD nezbývá nic jiného než se přizpůsobit alternativním dopravcům a na těchto věcech šetřit. Tak jak to dělají oni, jinak nemají šanci. A je velikou chybou že to zainteresované úřady a instituce připustí. Jsou tu od toho aby to kontrolovaly. Jen málokdo z… Číst vice »
U ČD (dnes odděleného Cargo) se „poznání“ podepisovalo před první ostrou šichtou na dané trati bez jakéhokoli reálného projetí. Třebas jako Liberečák na odklon přes Mimoň do Bakova. Nehrajte nám tu pohádkové divadýlko o školení.
Pche. Četl jste závěrečnou zprávu s ujetím RegioSprintera? Prý desetiletí vyzkoušený systém u ČD.
Dobrý den, trať Vsetín-V.Karlovice?
Taky mě to napadlo 🙂
Poprvé? To je zásadní porušení předpisů, strojvedoucí musí mít traťové poznání.
No holt se bude muset obecenstvo smířit s tím, že na čáati tratí holt budou modrý vlaky od Arrivy.
Jednotek začíná být dostatek.
Závažná pochybení shledána nebyla.
Nepodařený start byl vyřešen pokutami.
Radši bych si počkal tak aspoň ještě měsíc, dva. A pak bych si troufnul udělat nějaký závěr o dlouhodobé spolehlivosti vagonů Arrivy a spol.
no bude to spolehlivé, jako cokoliv v tomto věku…. Asi žádná sláva, ale nějak to jezdit bude.
Oni jezdí už více než dva měsíce. Takže tři měsíce budou stačit? Podle mě se už nic zásadního nestane. Jen se budou točit soupravy, jak je budou vozit na úpravy. To je asi záležitost chybějícího Desira mezi Železným Brodem a Tanvaldem, kde dlouho nefungovaly jedny dveře. No tak si tam jezdíme 845.
A co se mělo dít?
Mají provádět namátkově kontroly celý rok u všech dopravců.a hlavně to dopředu všude vytroubit .
Souhlasím.
A kdyby byl závažný průšvih typu „vagony nebrzdí“ těžko to na den kontroly dopravce zaflikuje aby to nešlo poznat.
Takže ty záznamy komunikace, kde strojvedoucí odpovídali stylem „nerozumiem“ se asi ztratily?
Spíš bylo slyšet: nerazbiram
To je opravdu zvláštní, že by SŽDC ztratila své důkazy (nahrávky REDAT) svých tvrzení, co v případě potřeby dokáží i samovolně uniknout na veřejnost? Asi nějaké obrovské spiknutí…
… anebo prostě nikdy žádné neexistovaly. Occamova břitva.
Předpokládám, že místo zbytečných tanečků kolem ten záznam doložíte, protože víte, kdo ho má.
Nebo tam výpravčí nedodržel hovorovou kázeň.
A že regionovy ČD označené logem PID a občas i logem Esko jezdí napříč republikou je v pořádku? Jo, pardon, já zapomněl, České dráhy mohou, Arriva ne.
To bude tím, že už má dostek souprav 845 vč.záložních narozdíl od prosince. PARS + Vagonka neustále modernizují další na provedení 845.3
Jakou souvislost má bulharsky mluvící strojvedoucí a projetá návěstidla (tedy události z prosince 2019) s ne/dostatkem jednotek řady 845?
Povězte nám něco bližšího o tom bulharsky mluvícím.
Že už mají čím jezdit a retro soupravy nepotřebují. A když se jedna jednotka porouchá mají ji čím nahradit.
za bileho dne?!?! a hlasil to nekdo? aspon na lamparnu nebo na zo osz…
Něco podobného dodnes mají ČD, kdy v Regionovách redislokovaných do Kraje Vysočina je zmiňován tarif Dopravy Ústeckého kraje. Jako by se nic nedělo. 🙂
Na Ostravsku už X let lezdi regionova s vyveskama o tarifu Zlínského kraje 🙂 Na rozdíl od zmiňovaného vozu Arrivy nemá regiosrot ani zásuvky, ani WiFi, ani jinou přidanou hodnotu :).. Ale jo, můžeme se koukat s okna při tom drkotani zubama, to jo 😉
nepo..r se s tou wifi
Tady je vidět, že vlakem jezdí ekonomicky slabší část společnosti. V době neomezených tarifů „za facku“ všichni brečí, my chceme zdarma wi-fi. No ona zdarma není, zaplatí se v jízdném.
Sorry jako, ale co si to dovoluje? 😀 Jaká slabší část obyvatel? Já si rozhodně nemyslím, že bych patřil mezi nizkoprijmove obyvatelé.Presto jsem rád, když můžu jen vlakem, který nabízí zásuvky a WiFi zdarma, než starým šrotem v radobymodernim hávu… A kde máte ty neomezené tarify za facku? Pokud vím, žadny skutečně neomezený tarif u nás nabízen není, a ceny tarifů, které jsou objektivně jedny z nejdražších v Evropě řeší bezuspesne vláda.. Takže tyhle plačky si nechte někde do fb skupiny „průvodci CD“ a podobně, jak jsou ti lidi dneska rozezrani, že jim nestačí jen jet padesát let starým koženkovym… Číst vice »
WiFi je jedna z věcí, která mi zatím nickdy nikde nechybel. Nemám neomezenej tarif, mám limit 7G, a zatím jsem na něj nikdy ani „nesáhl“…. a neWiFinuju, nerad jsem připojenej přes WiFi i doma, páč to žere hodně baterku. Data používám hlavně jako hotspot pro notebook, když jsem někde „vyjetej“
Používat WiFi doma má i své výhody: automatické zálohování do NASu, možnost
rychlého stahování/nahrávání dat (např. fotek) přímým FTP připojením bez nutnosti připojovat se ke cloudu, …
no Cloud žádný nepoužívám… fotky stahuju postaru – vrazím SDčko do notebooku a rychle protřídím a uložím n alokál (pracovní) na síťový (fotky rodinné) disk. Ono to je nejpohodlnější a asi taky nejrychlejší.
Neberte si to takhle osobně. Diskuze snese vše a myšlenkové pochody některých přispěvatelů jsou nečekaně.
Tarify jízdného jsou za facku – pro levnejsi volání si zajed do Krakowa .. Si to neslyšel v OVM ???
Smím prosit o odkaz na nabídku operátora, který nabízí neomezený datový tarif? Jinak WiFi v jízdném je opravdu překvapivé zjištění. Stejně, jako že je do jízdného zakalkulované to, že je tam průvodčí, na konečné vlak někdo uklidí, vycucne WC a doplní vodu, při závadě to někdo opraví a dokonce je tam zakalkulovaná i nafta, která se spotřebuje na to, aby bylo v zimě hned u prvního ranního spoje v jednotce teplo 😉
Neomezené tarify skutečně jsou – neříkám, jestli cenově výhodné, ale jsou.
Tak třeba Tmobile, dokud jsme měli firemní čísla u něj, byly neomezený data.
To sice ano, ale MiKi argumentuje neomezenými tarify za facku pro masy a dokládá tím zbytečnost WiFi ve vlaku. Proto se ptám na konkrétní nabídky, které si mohu koupit.
399 měsíčně volání neomezený, sms taky data 7G, k tolmu 100,- za rozůčtování. To mi zatíém vyhovuje…
7 giga za 500 není ani neomezené,ani za facku.
To jako co vyhovuje tobě musí vyhovovat všem?
To asi nerozdýchají zdejší odpůrci Arrivy, že nic vážného nenašli ;-).
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/nejezdila-vcas-ceka-ji-znarodneni-britanie-resi-letite-problemy-s-dcerou-arrivy-radikalne-1366366 Stačí,obdivovatelé Arrivy_
není arriva jako arriva. jsou to „samostatné firmy“ patřící pod jednu „matku“
A co to jako je? Arriva jezdí trať Glasgow – Tanvald? Koukám, že se ozvala potrefená husa, která nemůže rozdýchat to, že v Čechách Arrivu nikdo nechce včlenit do ČD, ačkoli to opakovaně navrhuje už několik týdnů. Nebo né?
dnes ráno jim ta modrá krabice v M.Boleslavi ujela…6.kolej je malinko ve sklonu…a zas jedná projekty červená…
šukafon označený PID jsem jednou potkal ve Žluticích….
dříve aj třeba v Nepomuku…
Čili asi 10 km za hranicemi Středočeského kraje v podstatě na trati Praha – Bečov nad Teplou … ó hrůza, děsný skandál!
jasně, vlastně na trati Praha – Karlovy Vary!
a nebo taky 30 km za hranicema PIDu, že
….. krom toho PID tenkrát končil někde v pátým pásmem ani Rakovník tam nebyl
Zastřelit! Měli radši nahradit ty všechny vlaky autobusem než tam dát náhradou jednotku používanou v Čechách…
To je opravdu skandál!!!!
Jéééééé, ona tady zase zasáhla tvrdá ruka CENZURY a přitom jsem nic sprostého a urážlivého nenapsal, ale chápu, že pravda občas bolí a ne každý ji dokáže snést.
Můžete mít říct, co na příspěvku, kde jsem napsal že být Vám tak mlčím, protože expert na to, dělat z komára velblouda, jste Vy, je důvod ke smazáni?
Tak to je učiněná hrůza velebnosti.
Svět už nebude nikdy jako dřív…..
Ano, protože si dovolili tam poslat motorák, místo náhradní autobusové dopravy… Odstřelit!
Tohle je přinejmenším směšné. Zaměřit je na kontroly lékárniček a nálepek ve voze. Je vidět kam Drážní úřad spěje 😟
A navíc nahlášená kontrola
Ano takže jistě byla řádně nachystaná „potěmkinova vesnice“ jak v případě poslední jízdy Babiše vlakem.
Jasně, nalepili na jednotky správné označení a hned po kontrole naběhla parta maníků, kteří to strhali, nebo to přelepili na chybné údaje 😀
želetničář.: jak jsi dospěl k tomu, že se zaměřili na lékárničky? Asi ostatní bylo v cajku a našli jen tyto drobnosti. Žádná aféra nebo úpadek DÚ se nekoná.
Je třeba ještě studovat a něco se dozvědět. Pak budou mít komentáře větší váhu. 😉 Anebo si to zkus přečíst ještě jednou a třeba ti dojde, že se úřad nezaměřoval na lékárničky a nálepky na voze. 😉
Jak fungují dopředu ohlášené kontroly názorně ukázal Leo v pardubickém kraji. Na den kontroly dovezl jiný personál strojvedoucí pokladní vlakové čety. A vše bylo samozřejmě OK. A druhý den vše při starém. Na výluku sliboval nízkopodlažní moderní autobusy takže nebude problém s kočárky a invalidy no a jezdí tam obyčejné modrobílé autobusy od ICOOM. Alespoň dnes.
Modrobílý autobusy ICOM jsou v poslední generaci nízkopodlažní. Pozoroval jsi opravdu pečlivě, modrý pozorovateli?
Jen pro tvoji informací ICOM je dopravce ne výrobce 😀
Icom kupuje nízkopodlažní Setry a vysokop. Mercedesy.
Ale chápu Modrou armádu, že je výsledkem kontroly zděšena….
Pane sice jsem jen projížděl ale schůdky do autobusu jsem viděl. A ICOM má více autobusu kupříkladu i Iveca.
Pečlivý : Iveca jsou u Icomu v naprosto minimálním počtu.
A kde píše někdo, že jste neviděl schody??
No ale právě na Ústecko Orlicku ty Iveca jezdí hodně. .
Na to jste přišel ako? Když pominu to, že je příspěvek nesmyslný, tak Icom stále kupuje i vysokopodlažní vozy.
no.. je vidět, že jsou straně nápadití.. A ohlášené kontroly přinesly ovoce v podobě kontrol hasičáků, lékarniček..
Jojo, taky vyměnili Bulhara co „neuměl“ za Bulhara, co uměl.
Jestli to teda nebyl ten samý…
Cajk. Pořádná vozidla nemá ani ten Národní a to už taky jezdí celkem dlouho…
Mnoho lidí má obecně problém v tom, že vidí ha Bulhar, Ukrajinec, Srb… to je hned průůůůser. hlavně že mnoho českých pepíků sedí v nádražce ve stavu dost hrozném, ale jak je někdo odjinud -> hned problém.
Takže všechna ta „závažná“ udání ze strany SŽDC o nebezpečnosti medializovaná i tímto serverem (Bulhaři atd.) byla způsobená čím?
“Vtip” bude v poslední části vyjádření DÚ, kde nabádá všechny používat předepsanou terminologii při komunikaci. 🙂 asi ten (přehnaně) krytický výpravčí měl taky máslo na hlavě.
Ze šturcu jeď za vexli do brambor, zpátky to objedeš kolem toho brejláka a klacku až za trpaslík.
Bylo by to možné prosím napsat česky, Díky
To myslíte pane Axel vážně co jste napsal? Že ne ? To si jen děláte legraci. Dle vašich příspěvků zde ve všech diskuzích jsem nabyl dojmu že dráze rozumíte. No asi to byl omyl.
Jo to byl omyl… vůbec neznám situaci „za oponou“. Jsem totiž leda cestující, ale za to dost častý . Zejména dálkovou dopravu (v 90%-ti procentech jezdím s ČD, něco maličko s Leo, OeBB, DB, Leo, párkrát ŽSSK. Dřívě mě moje okolí pokládalo za podivína, když jsem dával na dálkových trasách přednost vlaku (či busu) před sólovou jízdou autem. Dneska už sem tam někdo naslouchá, když říkám, že zejména železniční dopravce ČD se dost zlepšil (myslím na dálkových linkách). Nic víc, nic míň.
Aha já vážně myslel že si děláte legraci. No sturc je kusá kolej v tomto případě se tam zřejmě odstavují lokomotivy brambory asi místní označení části nádraží klacek je návěstidlo trpaslík je trpasličí návěstidlo převážně seřazování. A brejlak to snad víte to je označení lokomotivy 753/754.
A vexl je výhybka.
Díky
Njn, moderní doba stewardů…..s tím nic nenaděláme……Což takle dát fíroj rádiem..pozor, je tam švelák, tak ať ho nepřeskočíme, nebo domáčkni půl metru na kozu. A nebo když se zadaří a fíra to přebouchá(ne úmyslně) a řekne , že to musíme vodcucat…..a co potom?….Že by třeba brzda?…S pár případy jsem se setkal i u nás bohužel..Je to uspěchaný a ty lidi nemají šanci se ani otrkat kolikrát. A jsou do toho hozený rovnou.
A to opomínám slovíčko ..dobrá, dobrá…..na toto je škodná háklivá
já tomu taky vůbec nerozumim – ani omylem – jakpak tomu má rozumět třeba Bulhar..
Bejt v pozici strojvedoucího – tak si počkám až na mě začne mluvit česky a zároveň na takovýho debila okamžitě podám stížnost. Pokud by se to opakovalo, postupoval bych stejně a pokaždý podal stížnost, pokud by nebyla zjednána náprava, obrátil bych se se stížností vždy o stupeň výše.
Jestli něco podobného řekl výpravčí Bulharovi tak se nedivím že nerozuměl.
No ale jestli udělal poctivě poznání tak minimálně těm bramborám by rozumět měl 😀
„Pojedeš z balkánu přes šestku na bosenskou, pak pojedem na velký plátno, stačí za kraba, já ti řeknu a stav se u trilobita a podívej se, jestli topí, jestli to nechcíplo.“ Tohle Bulhar nepobere ani po smrti…. 😀
Prostě si modrej bobánek s červenou čepicí potřeboval kvůli mindráku zamachrovat Vergiliem v originále.
No ono je to taky tím, že ta kontrola byla nahlášená a až dva měsíce po začátku provozu… To by Arriva už musela být super blbá, aby to nedali…
„První státní dozor byl proveden ještě před příchodem nového jízdního řádu, který platí od 15. prosince.“
A byla předem nahlášená?
To kontrola z principu říct nemůže. Může říct, že neshledala závažná pochybení, ale těžko pokryje/vyloučí, že nějaká závažná pochybení proběhla nebo proběhnou před/po. To by ta kontrola musela být permanentní a na všech valcích, což nejde. nechtějme po kontrolorech nemožné.
Pokuď probíhala komunikace výpravčího dle předpisů, jeho záznam hovoru bude. Stačí si ho přehrát. Z kliček DÚ jde dovodit, že mediálně ukecaný výpravčí má sám máslo na hlavě 😀
No, pokud platí můj laický předpoklad, že výpravčí je fixován na jednom místě, tak holt by asi bylo na místě počítat s tím, že holt na určitém nádraží mají zaveden odborný slang namísto formálně správné terminologie. Čekal bych minimálně, že výpravčí používající slang bude té slušnosti a poskytne všem dopravcům překlad slangu. Přece je v zájmu všech, aby k nehodám nedocházelo. A chápu, že když někdo dělá roky svoji práci v takové kvalitě, že dosud nedošlo k nehodám, tak je pro něj nesnadné se okamžitě přeučit na správnou terminologii. Prostě bych to viděl jako optimální, že se sejdou, popijou a… Číst vice »
A kde si myslíte, že by se dalo v Tanvaldě, kde mnozí dnešní strojvedoucí Arrivy jezdí už od dob ČSD, sejít a popít, aby se naučili něco místního? 🙂
“ holt na určitém nádraží mají zaveden odborný slang “
V tom případě by tam měla dorazit drážní inspekce, nic takového není možné. Používání slangu bylo vedlejší příčinou řady nehodových událostí, a to včetně smrtelných úrazů.
tak to by kontrola postupně zařízla většinu zaměstnanců, minimálě tu u nás v Brně 🙂
Provoz a komunikace fakt není závislá na tom, zda si fírové a výpravčí někde sednou, popijou a domluví se, jak se spolu budou bavit. To takový leťák, který má seznání na téměř celou ČR včetně tratí v okolních zemích, by si brzy přivodil cirhózou jater 😀
To s tím, aby si k sobě hledali cestu jsem myslel zejména u „slepých“ tratí. Kde se IMHO skoro neprojíždí v rámci delšího cestování (tj. nemluvím např. o trati Břeclav-Bohumín). Ale spíše mi šlo o tratě kde se pendluje tam a zpět a odborníci se tam potkávají velmi často. Což je typický případ např. většiny tratí, kde jezdí Arriva ve Zlínském kraji. A primárně jsem mířil na to, aby se otupily ostny mezi lidmi od SŽDC a lidmi od nově jezdících dopravních firem jako Arriva (kteří vystřídali původního dopravce), aspoň tak já cítím příčinu některých nedorozumění. No a i když… Číst vice »
Tak ono stačí, když zavolá výpravčí a řekne, rozsvítím to a dáme to mezi ranžírky. Pak už je na strojvedoucím jestli pojede, nebo si to nechá „přeložit.“
A to že spousta výpravčích nezná předpisy a novou D1 neviděli ani z rychlíku, je taky kapitola sama pro sebe.
Viz „odmávej to a potáhni ke klacku.“
A můžou se pak po..rat, když jim člověk řekne, že ne…
To zas byla „aféra“. Prostě dopravce funguje standardně a drobné nedostatky odstraní. Ještě má někdo problém s Arrivou?