Drážní úřad: Arriva provozuje vlaky bezpečně, závady jsou jen drobné

Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: ArrivaJednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Drážní úřad v posledních týdnech zaměřil svou dozorovou činnost na provoz Arrivy, která od prosince provozuje některé rychlíky a v

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

A on jim zrovna včera v Mladé Boleslavi ujel nezabrzdeny vlak…….zrovna když dostali glejt jak jsou profi.

praded

Pane Roberte a představte si že to byl strojvedoucí na DPC a byl z CDC😮

Lukáš

A na Ex do Ostravy/Žiliny jede občas vagón, na kterém je napsané Metropolitan. Postřílet je za to. 😉

Evžen

Moje zkušenost s alternativním dopravcem stará asi cca měsíc. Nechci přesně zveřejňovat, neboť nechci poškozovat strojvůdce. On za to nemůže. Sedl jsem do vlaku, za kabinu strojvůdce. Vlak měl pomalu vyjíždět. Byly tam asi 3 osoby na stanovišti. Hovor. Padlo něco v tom, že strojvůdce jede trať poprvé.. Pak nějaké vtípky nebo možná reálné dotazy ještě dalšího člověka v uniformě tuším.. „A vysílačku máte funkční“.. Následně měl být odjezd. Strojvůdce poprosil ostatní, že musí být v kabině sám.. Respektovali. Super. Pak následoval dobrý vtip.. Strojvůdce se několik minut neuměl se strojem rozjet! Při pokusu o rozjezd na něj začal stroj… Číst vice »

Leinad

Možná by to profík odmítl, nebo by si dal podmínku že pojede s pilotem.
A pokud by byl dobře viditelný předzvěstník i rychlostnik, není moc důvodů k překročení rychlosti. Podobně kdyby byl vidět pískáček, tak profík před přejezdem o sobě dá vědět. Tedy spíše buď je bordel v návěstech, nebo spíše ten kdo to řídil není až tak zkušený profík.

Dalibor

podel popisu nervózní začátečník. ale fakt je, že pokud jel poprvý, pilot by byl vhodný.

Pečlivý pozorovatel

Podle popisu ne jen nervózní začátečník ale naprosto nedostatečné připravený vyškolený a seznámený strojvedoucí. Toto je bohužel důsledek liberalizace. A není to jen v personální stránce ale i v údržbě a přípravě vozidel. U ČD byl po desetiletí vyzkoušený a bezpečnostními hledisky ovlivněny systém školení personálu i údržby vozidel. A nyní kdy jediným hlediskem výběru je cena ČD nezbývá nic jiného než se přizpůsobit alternativním dopravcům a na těchto věcech šetřit. Tak jak to dělají oni, jinak nemají šanci. A je velikou chybou že to zainteresované úřady a instituce připustí. Jsou tu od toho aby to kontrolovaly. Jen málokdo z… Číst vice »

Jimbo Jones

U ČD (dnes odděleného Cargo) se „poznání“ podepisovalo před první ostrou šichtou na dané trati bez jakéhokoli reálného projetí. Třebas jako Liberečák na odklon přes Mimoň do Bakova. Nehrajte nám tu pohádkové divadýlko o školení.

Y.K.

Pche. Četl jste závěrečnou zprávu s ujetím RegioSprintera? Prý desetiletí vyzkoušený systém u ČD.

Jiří G

Dobrý den, trať Vsetín-V.Karlovice?

Vapch

Taky mě to napadlo 🙂

Dominik

Poprvé? To je zásadní porušení předpisů, strojvedoucí musí mít traťové poznání.

Dalibor

No holt se bude muset obecenstvo smířit s tím, že na čáati tratí holt budou modrý vlaky od Arrivy.
Jednotek začíná být dostatek.
Závažná pochybení shledána nebyla.
Nepodařený start byl vyřešen pokutami.

Axel

Radši bych si počkal tak aspoň ještě měsíc, dva. A pak bych si troufnul udělat nějaký závěr o dlouhodobé spolehlivosti vagonů Arrivy a spol.

Dalibor

no bude to spolehlivé, jako cokoliv v tomto věku…. Asi žádná sláva, ale nějak to jezdit bude.

Daniel Mach

Oni jezdí už více než dva měsíce. Takže tři měsíce budou stačit? Podle mě se už nic zásadního nestane. Jen se budou točit soupravy, jak je budou vozit na úpravy. To je asi záležitost chybějícího Desira mezi Železným Brodem a Tanvaldem, kde dlouho nefungovaly jedny dveře. No tak si tam jezdíme 845.

navratp

A co se mělo dít?

Jerry

Mají provádět namátkově kontroly celý rok u všech dopravců.a hlavně to dopředu všude vytroubit .

Leinad

Souhlasím.
A kdyby byl závažný průšvih typu „vagony nebrzdí“ těžko to na den kontroly dopravce zaflikuje aby to nešlo poznat.

Hara_Pes

Takže ty záznamy komunikace, kde strojvedoucí odpovídali stylem „nerozumiem“ se asi ztratily?

David

Spíš bylo slyšet: nerazbiram

Honza

To je opravdu zvláštní, že by SŽDC ztratila své důkazy (nahrávky REDAT) svých tvrzení, co v případě potřeby dokáží i samovolně uniknout na veřejnost? Asi nějaké obrovské spiknutí…
… anebo prostě nikdy žádné neexistovaly. Occamova břitva.

Daniel Mach

Předpokládám, že místo zbytečných tanečků kolem ten záznam doložíte, protože víte, kdo ho má.

Leinad

Nebo tam výpravčí nedodržel hovorovou kázeň.

Jiří 2

A že regionovy ČD označené logem PID a občas i logem Esko jezdí napříč republikou je v pořádku? Jo, pardon, já zapomněl, České dráhy mohou, Arriva ne.

Mark

To bude tím, že už má dostek souprav 845 vč.záložních narozdíl od prosince. PARS + Vagonka neustále modernizují další na provedení 845.3

Jiří 2

Jakou souvislost má bulharsky mluvící strojvedoucí a projetá návěstidla (tedy události z prosince 2019) s ne/dostatkem jednotek řady 845?

navratp

Povězte nám něco bližšího o tom bulharsky mluvícím.

Mark

Že už mají čím jezdit a retro soupravy nepotřebují. A když se jedna jednotka porouchá mají ji čím nahradit.

Georg

za bileho dne?!?! a hlasil to nekdo? aspon na lamparnu nebo na zo osz…

xyz

Něco podobného dodnes mají ČD, kdy v Regionovách redislokovaných do Kraje Vysočina je zmiňován tarif Dopravy Ústeckého kraje. Jako by se nic nedělo. 🙂

PetrN

Na Ostravsku už X let lezdi regionova s vyveskama o tarifu Zlínského kraje 🙂 Na rozdíl od zmiňovaného vozu Arrivy nemá regiosrot ani zásuvky, ani WiFi, ani jinou přidanou hodnotu :).. Ale jo, můžeme se koukat s okna při tom drkotani zubama, to jo 😉

zdeněk

nepo..r se s tou wifi

MiKi

Tady je vidět, že vlakem jezdí ekonomicky slabší část společnosti. V době neomezených tarifů „za facku“ všichni brečí, my chceme zdarma wi-fi. No ona zdarma není, zaplatí se v jízdném.

PetrN

Sorry jako, ale co si to dovoluje? 😀 Jaká slabší část obyvatel? Já si rozhodně nemyslím, že bych patřil mezi nizkoprijmove obyvatelé.Presto jsem rád, když můžu jen vlakem, který nabízí zásuvky a WiFi zdarma, než starým šrotem v radobymodernim hávu… A kde máte ty neomezené tarify za facku? Pokud vím, žadny skutečně neomezený tarif u nás nabízen není, a ceny tarifů, které jsou objektivně jedny z nejdražších v Evropě řeší bezuspesne vláda.. Takže tyhle plačky si nechte někde do fb skupiny „průvodci CD“ a podobně, jak jsou ti lidi dneska rozezrani, že jim nestačí jen jet padesát let starým koženkovym… Číst vice »

Dalibor

WiFi je jedna z věcí, která mi zatím nickdy nikde nechybel. Nemám neomezenej tarif, mám limit 7G, a zatím jsem na něj nikdy ani „nesáhl“…. a neWiFinuju, nerad jsem připojenej přes WiFi i doma, páč to žere hodně baterku. Data používám hlavně jako hotspot pro notebook, když jsem někde „vyjetej“

Jiří 2

Používat WiFi doma má i své výhody: automatické zálohování do NASu, možnost
rychlého stahování/nahrávání dat (např. fotek) přímým FTP připojením bez nutnosti připojovat se ke cloudu, …

Dalibor

no Cloud žádný nepoužívám… fotky stahuju postaru – vrazím SDčko do notebooku a rychle protřídím a uložím n alokál (pracovní) na síťový (fotky rodinné) disk. Ono to je nejpohodlnější a asi taky nejrychlejší.

ČD4ever

Neberte si to takhle osobně. Diskuze snese vše a myšlenkové pochody některých přispěvatelů jsou nečekaně.

DOMČA

Tarify jízdného jsou za facku – pro levnejsi volání si zajed do Krakowa .. Si to neslyšel v OVM ???

LuKo

Smím prosit o odkaz na nabídku operátora, který nabízí neomezený datový tarif? Jinak WiFi v jízdném je opravdu překvapivé zjištění. Stejně, jako že je do jízdného zakalkulované to, že je tam průvodčí, na konečné vlak někdo uklidí, vycucne WC a doplní vodu, při závadě to někdo opraví a dokonce je tam zakalkulovaná i nafta, která se spotřebuje na to, aby bylo v zimě hned u prvního ranního spoje v jednotce teplo 😉

Letec

Neomezené tarify skutečně jsou – neříkám, jestli cenově výhodné, ale jsou.

Paja

Tak třeba Tmobile, dokud jsme měli firemní čísla u něj, byly neomezený data.

LuKo

To sice ano, ale MiKi argumentuje neomezenými tarify za facku pro masy a dokládá tím zbytečnost WiFi ve vlaku. Proto se ptám na konkrétní nabídky, které si mohu koupit.

Dalibor

399 měsíčně volání neomezený, sms taky data 7G, k tolmu 100,- za rozůčtování. To mi zatíém vyhovuje…

Chronosphere

7 giga za 500 není ani neomezené,ani za facku.
To jako co vyhovuje tobě musí vyhovovat všem?

Vlastik

To asi nerozdýchají zdejší odpůrci Arrivy, že nic vážného nenašli ;-).

Dalibor

není arriva jako arriva. jsou to „samostatné firmy“ patřící pod jednu „matku“

Daniel Mach

A co to jako je? Arriva jezdí trať Glasgow – Tanvald? Koukám, že se ozvala potrefená husa, která nemůže rozdýchat to, že v Čechách Arrivu nikdo nechce včlenit do ČD, ačkoli to opakovaně navrhuje už několik týdnů. Nebo né?

koracino

dnes ráno jim ta modrá krabice v M.Boleslavi ujela…6.kolej je malinko ve sklonu…a zas jedná projekty červená…

AAA

šukafon označený PID jsem jednou potkal ve Žluticích….

libor

dříve aj třeba v Nepomuku…

Vít Jůza

Čili asi 10 km za hranicemi Středočeského kraje v podstatě na trati Praha – Bečov nad Teplou … ó hrůza, děsný skandál!

AAA

jasně, vlastně na trati Praha – Karlovy Vary!
a nebo taky 30 km za hranicema PIDu, že
….. krom toho PID tenkrát končil někde v pátým pásmem ani Rakovník tam nebyl

Pepa

Zastřelit! Měli radši nahradit ty všechny vlaky autobusem než tam dát náhradou jednotku používanou v Čechách…

Jan Sůra

To je opravdu skandál!!!!

UBolt958

Jéééééé, ona tady zase zasáhla tvrdá ruka CENZURY a přitom jsem nic sprostého a urážlivého nenapsal, ale chápu, že pravda občas bolí a ne každý ji dokáže snést.

Můžete mít říct, co na příspěvku, kde jsem napsal že být Vám tak mlčím, protože expert na to, dělat z komára velblouda, jste Vy, je důvod ke smazáni?

svojsin

Tak to je učiněná hrůza velebnosti.
Svět už nebude nikdy jako dřív…..

Pan

Ano, protože si dovolili tam poslat motorák, místo náhradní autobusové dopravy… Odstřelit!

Student želetničář

Tohle je přinejmenším směšné. Zaměřit je na kontroly lékárniček a nálepek ve voze. Je vidět kam Drážní úřad spěje 😟

Student železničář

A navíc nahlášená kontrola

Petr

Ano takže jistě byla řádně nachystaná „potěmkinova vesnice“ jak v případě poslední jízdy Babiše vlakem.

LuKo

Jasně, nalepili na jednotky správné označení a hned po kontrole naběhla parta maníků, kteří to strhali, nebo to přelepili na chybné údaje 😀

Tonda

želetničář.: jak jsi dospěl k tomu, že se zaměřili na lékárničky? Asi ostatní bylo v cajku a našli jen tyto drobnosti. Žádná aféra nebo úpadek DÚ se nekoná.

Martin1

Je třeba ještě studovat a něco se dozvědět. Pak budou mít komentáře větší váhu. 😉 Anebo si to zkus přečíst ještě jednou a třeba ti dojde, že se úřad nezaměřoval na lékárničky a nálepky na voze. 😉

Pečlivý pozorovatel

Jak fungují dopředu ohlášené kontroly názorně ukázal Leo v pardubickém kraji. Na den kontroly dovezl jiný personál strojvedoucí pokladní vlakové čety. A vše bylo samozřejmě OK. A druhý den vše při starém. Na výluku sliboval nízkopodlažní moderní autobusy takže nebude problém s kočárky a invalidy no a jezdí tam obyčejné modrobílé autobusy od ICOOM. Alespoň dnes.

Lemmy

Modrobílý autobusy ICOM jsou v poslední generaci nízkopodlažní. Pozoroval jsi opravdu pečlivě, modrý pozorovateli?

Pečlivý pozorovatel

Jen pro tvoji informací ICOM je dopravce ne výrobce 😀

svojsin

Icom kupuje nízkopodlažní Setry a vysokop. Mercedesy.

Ale chápu Modrou armádu, že je výsledkem kontroly zděšena….

Pečlivý pozorovatel

Pane sice jsem jen projížděl ale schůdky do autobusu jsem viděl. A ICOM má více autobusu kupříkladu i Iveca.

svojsin

Pečlivý : Iveca jsou u Icomu v naprosto minimálním počtu.
A kde píše někdo, že jste neviděl schody??

Pečlivý pozorovatel

No ale právě na Ústecko Orlicku ty Iveca jezdí hodně. .

Erik

Na to jste přišel ako? Když pominu to, že je příspěvek nesmyslný, tak Icom stále kupuje i vysokopodlažní vozy.

jan

no.. je vidět, že jsou straně nápadití.. A ohlášené kontroly přinesly ovoce v podobě kontrol hasičáků, lékarniček..

Honza

Jojo, taky vyměnili Bulhara co „neuměl“ za Bulhara, co uměl.
Jestli to teda nebyl ten samý…

libor

Cajk. Pořádná vozidla nemá ani ten Národní a to už taky jezdí celkem dlouho…
Mnoho lidí má obecně problém v tom, že vidí ha Bulhar, Ukrajinec, Srb… to je hned průůůůser. hlavně že mnoho českých pepíků sedí v nádražce ve stavu dost hrozném, ale jak je někdo odjinud -> hned problém.

Honza

Takže všechna ta „závažná“ udání ze strany SŽDC o nebezpečnosti medializovaná i tímto serverem (Bulhaři atd.) byla způsobená čím?

Josef Petrák

“Vtip” bude v poslední části vyjádření DÚ, kde nabádá všechny používat předepsanou terminologii při komunikaci. 🙂 asi ten (přehnaně) krytický výpravčí měl taky máslo na hlavě.

HuskyMarty

Ze šturcu jeď za vexli do brambor, zpátky to objedeš kolem toho brejláka a klacku až za trpaslík.

Axel

Bylo by to možné prosím napsat česky, Díky

Pečlivý pozorovatel

To myslíte pane Axel vážně co jste napsal? Že ne ? To si jen děláte legraci. Dle vašich příspěvků zde ve všech diskuzích jsem nabyl dojmu že dráze rozumíte. No asi to byl omyl.

Axel

Jo to byl omyl… vůbec neznám situaci „za oponou“. Jsem totiž leda cestující, ale za to dost častý . Zejména dálkovou dopravu (v 90%-ti procentech jezdím s ČD, něco maličko s Leo, OeBB, DB, Leo, párkrát ŽSSK. Dřívě mě moje okolí pokládalo za podivína, když jsem dával na dálkových trasách přednost vlaku (či busu) před sólovou jízdou autem. Dneska už sem tam někdo naslouchá, když říkám, že zejména železniční dopravce ČD se dost zlepšil (myslím na dálkových linkách). Nic víc, nic míň.

Pečlivý pozorovatel

Aha já vážně myslel že si děláte legraci. No sturc je kusá kolej v tomto případě se tam zřejmě odstavují lokomotivy brambory asi místní označení části nádraží klacek je návěstidlo trpaslík je trpasličí návěstidlo převážně seřazování. A brejlak to snad víte to je označení lokomotivy 753/754.

Pečlivý pozorovatel

A vexl je výhybka.

Axel

Díky

Papaja501

Njn, moderní doba stewardů…..s tím nic nenaděláme……Což takle dát fíroj rádiem..pozor, je tam švelák, tak ať ho nepřeskočíme, nebo domáčkni půl metru na kozu. A nebo když se zadaří a fíra to přebouchá(ne úmyslně) a řekne , že to musíme vodcucat…..a co potom?….Že by třeba brzda?…S pár případy jsem se setkal i u nás bohužel..Je to uspěchaný a ty lidi nemají šanci se ani otrkat kolikrát. A jsou do toho hozený rovnou.

Papaja501

A to opomínám slovíčko ..dobrá, dobrá…..na toto je škodná háklivá

Cestovatel

já tomu taky vůbec nerozumim – ani omylem – jakpak tomu má rozumět třeba Bulhar..
Bejt v pozici strojvedoucího – tak si počkám až na mě začne mluvit česky a zároveň na takovýho debila okamžitě podám stížnost. Pokud by se to opakovalo, postupoval bych stejně a pokaždý podal stížnost, pokud by nebyla zjednána náprava, obrátil bych se se stížností vždy o stupeň výše.

HuskyMarty

Jestli něco podobného řekl výpravčí Bulharovi tak se nedivím že nerozuměl.

Pečlivý pozorovatel

No ale jestli udělal poctivě poznání tak minimálně těm bramborám by rozumět měl 😀

Stanislav Fanta

„Pojedeš z balkánu přes šestku na bosenskou, pak pojedem na velký plátno, stačí za kraba, já ti řeknu a stav se u trilobita a podívej se, jestli topí, jestli to nechcíplo.“ Tohle Bulhar nepobere ani po smrti…. 😀

Jimbo Jones

Prostě si modrej bobánek s červenou čepicí potřeboval kvůli mindráku zamachrovat Vergiliem v originále.

Petr

No ono je to taky tím, že ta kontrola byla nahlášená a až dva měsíce po začátku provozu… To by Arriva už musela být super blbá, aby to nedali…

OndraS

„První státní dozor byl proveden ještě před příchodem nového jízdního řádu, který platí od 15. prosince.“

Radek

A byla předem nahlášená?

Kubrt

To kontrola z principu říct nemůže. Může říct, že neshledala závažná pochybení, ale těžko pokryje/vyloučí, že nějaká závažná pochybení proběhla nebo proběhnou před/po. To by ta kontrola musela být permanentní a na všech valcích, což nejde. nechtějme po kontrolorech nemožné.

Alex

Pokuď probíhala komunikace výpravčího dle předpisů, jeho záznam hovoru bude. Stačí si ho přehrát. Z kliček DÚ jde dovodit, že mediálně ukecaný výpravčí má sám máslo na hlavě 😀

Axel

No, pokud platí můj laický předpoklad, že výpravčí je fixován na jednom místě, tak holt by asi bylo na místě počítat s tím, že holt na určitém nádraží mají zaveden odborný slang namísto formálně správné terminologie. Čekal bych minimálně, že výpravčí používající slang bude té slušnosti a poskytne všem dopravcům překlad slangu. Přece je v zájmu všech, aby k nehodám nedocházelo. A chápu, že když někdo dělá roky svoji práci v takové kvalitě, že dosud nedošlo k nehodám, tak je pro něj nesnadné se okamžitě přeučit na správnou terminologii. Prostě bych to viděl jako optimální, že se sejdou, popijou a… Číst vice »

Honza

A kde si myslíte, že by se dalo v Tanvaldě, kde mnozí dnešní strojvedoucí Arrivy jezdí už od dob ČSD, sejít a popít, aby se naučili něco místního? 🙂

Mirwald

“ holt na určitém nádraží mají zaveden odborný slang “

V tom případě by tam měla dorazit drážní inspekce, nic takového není možné. Používání slangu bylo vedlejší příčinou řady nehodových událostí, a to včetně smrtelných úrazů.

Dalibor

tak to by kontrola postupně zařízla většinu zaměstnanců, minimálě tu u nás v Brně 🙂

LuKo

Provoz a komunikace fakt není závislá na tom, zda si fírové a výpravčí někde sednou, popijou a domluví se, jak se spolu budou bavit. To takový leťák, který má seznání na téměř celou ČR včetně tratí v okolních zemích, by si brzy přivodil cirhózou jater 😀

Axel

To s tím, aby si k sobě hledali cestu jsem myslel zejména u „slepých“ tratí. Kde se IMHO skoro neprojíždí v rámci delšího cestování (tj. nemluvím např. o trati Břeclav-Bohumín). Ale spíše mi šlo o tratě kde se pendluje tam a zpět a odborníci se tam potkávají velmi často. Což je typický případ např. většiny tratí, kde jezdí Arriva ve Zlínském kraji. A primárně jsem mířil na to, aby se otupily ostny mezi lidmi od SŽDC a lidmi od nově jezdících dopravních firem jako Arriva (kteří vystřídali původního dopravce), aspoň tak já cítím příčinu některých nedorozumění. No a i když… Číst vice »

Lukáš

Tak ono stačí, když zavolá výpravčí a řekne, rozsvítím to a dáme to mezi ranžírky. Pak už je na strojvedoucím jestli pojede, nebo si to nechá „přeložit.“

A to že spousta výpravčích nezná předpisy a novou D1 neviděli ani z rychlíku, je taky kapitola sama pro sebe.
Viz „odmávej to a potáhni ke klacku.“
A můžou se pak po..rat, když jim člověk řekne, že ne…

David

To zas byla „aféra“. Prostě dopravce funguje standardně a drobné nedostatky odstraní. Ještě má někdo problém s Arrivou?