Drážní Kocourkov aneb jak jeden netrpělivý cestující zablokuje na hodinu tisíce lidí
Expres Českých drah u Úval, ilustrační foto. Foto: České dráhy
Malý popis toho, jak vlak nabere snadno hodinu zpoždění, aniž by se ve skutečnosti něco stalo.
Jestlipak už někdo někdy v takové situaci požádal o vyproštění přes 112?
Tato komedie namá jiné reálné vysvětlení než že ten cestující opustil jídelák bez zaplacení účtu a tak na něj posádka JLV aspoň poštvala policii…
Možná by pomohlo tratě na koridorech oplotit.
oplotit .. aby nemohli utíkat od hořícího vlaku a nebrkli v poli o hroudu.
Bojím se jezdit vlakem od té doby co skočil sebevrah pod vlak někde ve vesnici. Před vsí vlak stál skoro 2 hod. Bylo vypnuté chlazení a venku tehdy tak 40 st. Okna nešla otevřít. Díky za staré vagony kdy jste mohli větrat. Ve vlaku bylo nesnesitelně-byl narvaný a lidé kolabovali horkem. Průvodčí proběhl 1x a řekl jen že neví kdy se rozjedeme. Jedna babi málem omdlela horkem a já s ní. Od té doby žádný vlak, jen autem a pokud už nebudu moct řídit i kdybych měla platit za taxi půl důchodu.
Hmm, pohyb osob v kolejišti, no dobrá, ale mě včera cestou do práce potkala jiná “ příhoda“ Na trati opět výluka ( na 42 km již prakticky od června, a za posledních 10 let , každoročně aspoň 2 měsíce opakující) Cesta Busem Arriva, přestup na vlak( po informací výpravčího nástup do Vlaku CD, z důvodu zpoždění odjížděl dříve než Arriva) a po dvou stanicích, udělal vlak škyt, a už jsme se jen doklouzali 500m před nádraží.. důvod došla nafta..😁. Takže 500m po svých, a opět přestup, tentokrát na KZDC, a dojezd do cíle…mmch Arriva vlak se kolem nás jen prohnal… Číst vice »
Běžný den na 070. 🙂 Tam ale výluka měla být jen do středy, ne?
Jj, má chyba, bylo to předevčírem..Ale ona bude zase další..😏
Jak jako 500 metrů do stanice po svých?
Podle zdejších fundametalnich zastánců totalitní bezpečnosti za každou cenu se přeci mimo nástupiště bez asistence hasičů vystupovat z vlaku nemůže a cestující se je povinen podle uzavřené přepravní smlouvy nechat uvěznit ve vlaku na libovolně dlouhou dobu.
České železnice jsou jako Rusko.. Možné je tam opravdu ale opravdu cokoli…😁 Už jsem vystupoval s hasicema, na prkně do druhého vlaku, bez nikoho v polích, s policajtem a poté za ním s baterkou sestupoval že srázu, viděl jsem paní co mačkala tlačítko na znamení jako blázen ale řidič nic, pak se na něj dobouchali s průvodčím, tak zastavil,že nic neslyšel a vracet se nemůže, ale jestli paní chce… hop z vlaku do pole, a pěšky přes kilometr po kolejích či poli.. něco po 01:00 ráno,tma jak v rámci, v listopadu, paní byla statečná, viděl jsem jak průvodci říká páru… Číst vice »
Já vím a v tomto kontextu o to více vůbec nechápu případ popsaný v tomto článku, kdy posádka vlaku zavolá na vystoupivšího na okraji Prahy z hodinu nehybnéhi vlaku policii.
Ještě více tedy nechápu, cca polovinu zde diskutujících, jenž se posádky vlaku vehementně zastávají, protože to bylo přeci v zájmu bezpečnosti.
Já viděl v Bulharsku tuším v Kaspičanu myslím 10 volných kolejí. Na 11. nákladní vlak. Osobní vlak do Varny dojel na tu poslední dvanáctou. A starým lidem pomáhali přelézt ten nákladní vlak. Přidej to prosím taky do komiksu.
Nezlobte se na mě, ale zastavit provoz na x hodin jen proto, že někdo opustil vlak, je vrchol demence. To budeme za chvíli na několik hodin zastavovat provoz pokaždé, když někdo uvidí v blízkosti trati se pohybovat jakéhokoli člověka (houbaře, řidiče, co zastavil auto blízko trati a šel si odskočit apod.) Je zásadní rozdíl mezi sebevrahem s jasným úmyslem a člověkem, který prostě jen přechází koleje v nepovoleném místě s úmyslem rychle trať opustit. To už pak je jen krůček k tomu, abychom takhle zastavovali provoz i kvůli lesní zvěři pohybující se v kolejích (což už jsem mimochodem také v… Číst vice »
s tim zablokováním tisíce lidí nikdy nezapomenu na hlášku, která padla během tříhodinového čekání v Zámrsku… “ kdybych chtěl nas**t hodně lidí, tak taky skočim v neděli pod vlak.“
Hah, po 4 letech pravidelnýho cestování Pardubice – Zábřeh jsem prohlásila, že až se budu chtít zabít, půjdu se oběsit někam do lesa. V žádným případě nebudu skákat pod vlak a komplikovat tak život ještě tisícům dalších lidí…
Vidím že diskuse je již dlouhá a asi i poněkud mrtvá, ale pokud je předpis napsaný tak že jsou lidé drženi ve vlaku násilím či technickými prostředky po dobu značně dlouhou, záměrně stojí na trati místo zastavení v zastávce, nebo jsou v něm drženi i při pobytu ve stanici, tak je to ideální na žalobu pro omezování osobní svobody. (Nebo jak se to přesně jmenuje v zákoně) Je myslím celkem šance že by to dráhy projely. I za situace že by to bylo v přepravních podmínkách. Některé věci totiž nelze sjednávat smlouvou, natož takovou vachrlatou jako je koupě lístku.
Jste úplně mimo, tady jde o bezpečnost, ne o omezování svobody…
To je jako bych žaloval řidiče v koloně přede mnou, že mě omezují na svobodě, protože stojí přede mnou a já nemohu jet, ale já musím stát, hlavně z důvodu bezpečnosti…
Není to tak jednoduchý. Jde také o přiměřenost a tu nepřiměřenost by dráha mohla v některých případech projet zcela jednoznačně. Třeba pečení na slunci pod vypnutou trolejí a čekání na hasiče místo organizovaného zabezpečeného vypuštění cestujících ven, či evakuace bez hasičů.
Jiné to bude v tunelu, jiné za vichřice v lese.
Jak by jste „organizovaně a bezpečně“ zajistil výstup z vlaku na trati, kde výška prvního schodu je cca metr i více vysoko ? Bez asistence hasičů to moc dobře nejde. On někdo mladý, nebo sportovně nadaný, to seskočí, ale většina starších cestujících to asi bezpečně nezvládne.
Jasně takže než riskovat že někdo nezvládne seskočit metrový schod, necháme ty lidi raději dusit při venkovní teplotě 38 stupňů ve stínu (což je klidně 60 – 70 stupňů ve voze) bez klimatizace ve vlaku.
Je snad normální že těm starým a nemocným ti mladí a vysportovaní pomůžou ne.
I kdyby vlak opustili jen ti zdatnější co si při tom neublíží (pokud se na to přiměřeně soustředí tak to zvládne odhadem 75% cestujících), tak ten zbytek když se nebude už muset tlačit tak v blízkosti otevřených dveří už přecejen přežije líp než když bylo narváno a všechno zašpérované…
No, nejde… akorát se to občas provozuje i tak… jako by v Česku bylo málo nástupišť kde je úroveň plusmínus nula vůči TK? Projeté zastávky a tak?
Škoda, že jste neměl nikdy příležitost se podívat do starého dobrého Rumunska. Tam to běžně dávali osmdesátiletí. A metr to fakt není.
Zakázat nouzové vystoupení do pole nebo lesa z vlaku jenž někde nehybně stojí po několik hodin je celkem hrubé porušení osobnchích svobod. cestujících. Asi by toto jednání konečně měl někdo dát k soudu, aby se soudruhům rozvitilo. Ano drážní přepis vystoupení mimo nástupiště zakazuje, což nikdo nezpochybňuje. Nicméně toto je mimořádná situace a pro mimořádně situace by měla být v dražních prwpisech nějaká výjimka, protože lidská důstojnost a svoboda je vždy výše, než přepisy nějaké organizace. Ono nechat hnít stovky cestujících zamčených ve vlaku dlouhé hodiny, taky není zrovna dvakrát bezpečné. Lidem se může udělat zle, můžou začít trpět panikou… Číst vice »
A co vám pomůže, když večer za tmy a deště kdesi v polích vám dopravce umožní vystoupit ? To bude pro IZS další pátrací akce, až se někde v lese ztratíte ?
Umožní, nikoli nařídí. Cestující by stejně mohli a měli ve vlaku dál zůstat a čekat, než za tři hodiny někdo dokáže zorganizovat posun ke 100m vzdálenému nástupišti.
Prý až se v lese ztratíte. 🙂 Vy žijete někde v amazonských pralesích, že se ztrácíte v lese?
Ono by stačilo, kdyby se otevřeli dveře. Jsem jeden z těch, co trpí klaustrofobií a přesně kvůli tomu vždycky doufám, že nezůstaneme někde v polích.
Tak to už je snad na osobním posouzení a rozhodnutí každé osoby ne? Toto jako má být vysvětlení proč mu znemožníme opuštění i v pravé poledne v létě na slunci???
Kromě toho, v noci při dešti asi nebude hrozit že se v tom vlaku někdo uvaří…
> Asi by toto jednání konečně měl někdo dát k soudu, aby se soudruhům rozvitilo
A co nebo kdo ti v tom brání?
Tak ono se dává k soudu obecně lépe, když už nějaká taková situace reálně nastala, je řádně zdokumentována a člověk nějak omezen byl, než preventivně, protože jsou špatné předpisy a dá se očekávat, že omezen bude.
Však situace reálné nastala a cestující je jenž odmítl být vězněn ve stojícím vlaku, byl dokonce proledován policií.
I když neúspěšně.
Pokud budeš mít v autě stopařku a neodemkneš, mohla by tě žalovat.
A jakpak bude bezpečnost ohrožovat aby se při MU zajelo do nejbližší dostupné zastávky/stanice a umožnil se pohyb cestujících venku či jejich odchod? Situací kdy není možné zajistit buď dojezd do zastávky, nebo relativně bezpečný odchod, byť na vlastní nebezpečí, bude minimum. Prostě v momentě kdy nastane mimořádná událost a řešení bude trvat hodiny, dejme tomu že to je klasické auto na přejezdu, tak není možné v ostatních vlacích nechat lidi zavřené několik hodin a nezajistit jim možnost vlak opustit, nebo vlaky, které bylo možné opustit, uvést do stavu kdy se opustit nedají. Takovou situaci jsem mimochodem zažil, vlak odjel… Číst vice »
Takže vlaky byl o hodinu zpožděni kvůli člověku, který z vlaku vylezl mimo stanici? To jako vážně? To tu hodinu očekávali, že pobíhá po trati? Snad jako každý na světě prostě kolejiště opustil a šel po lese nebo prostě někde mimo trať.. boha, to je trapné celé.. pokud vystoupil, srát na něj a jedu dál..!
Asi tak – případně dát avízo dalším vlakům, aby koukaly, jestli se tam někdo nemotá.
za tmy, kdyz bylo zatazeno a jeste prselo .. to se to skvele kouká … navíc ve 160 ? uzasny napad .)
Jsou strojvedoucí, kteří podle rozhledu nejezdí (foukací rozkaz nepodepíše,…) a je to jejich právo. Já se někdy divím že jich je málo, že někdo dojíždí dál než do uzlových stanic,…
Ale opravdu celou hodinu, při zastaveném korydoru, se nenašel žádný střelec který by to projel a troubil na policajty honící někoho, kdo byl dávno mimo kolejiště?
Museli to očekávat do té doby, než to mohli spolehlivě vyloučit.
Spolehlivě vyloučit by to šlo leda v metru, když se přepočítá na kamerových záznamech ve stanicích, že z kolejiště vylezlo tolik lidí, kolik jich tam vlezlo. A věří se, že k venkovním úsekům(depa,…) plot funguje a překonání by zaplo alarm.
V Klánovickém lese bez kamer nevím, kolik lidí vlezlo do kolejiště. Kolik jich tam lozí za zády policajtů honících toho, kdo už je mimo kolejiště.
V Klánovickém lese by to muselo stát každou chvíli 😂
Otázka pro autora tohoto článku. Když by ta osoba, co vystoupila z toho vlaku a kvůli ní vzniklo to další zpoždění, byl někdo z vaší rodiny a byl by přejet a usmrcen vlakem, protože nikdo vlaky nezastavil. Co by jste pak dělal ? Zřejmě by jste asi podal trestní oznámení na toho, co nejednal a nezastavil vlaky. Nebo se pletu ????
Pokud vystoupila směrem, kde nebyly další koleje, a nejkratší cestou opustila těleso dráhy, což by každý myslící člověk (a jiného v případě rozhodnutí se pokračovat po vlastní ose nepředpokládám) udělal, pak je její případný další vstup na trať třeba posuzovat jako jakýkoli jiný vstup na trať, a tedy s daným zastavením již nesouvisející. Pořádání zdlouhavých manévrů při dříve zcela běžných operacích je nemocí dnešní společnosti, a zejména na dráze jednou z příčin nízkého podílu na přepravách.
vzhledem k tomu, že ten vlak byl na nultý koleji, tak byly koleje na obe dve strany.
navíc byl pod vlivem.
Kdyby… nashle
Kdyby ……. Už vidím ten článek o tom, jak zlí nádražáci i přesto, že jim bylo oznámeno, že někdo je v kolejích , tak nezastavili vlaky. …… Pane Sůra, od zítřka nebudu na taková oznámení, jako výpravčí, reagovat a očekávám od vás plnou mediální podporu, až budu ožalován a souzen.
Na které trati působíte? Rád bych se ji vyhnul.
Tak nejezděte po koridoru Č.Třebová – Praha . (-:(-:(-: Mimochodem, už jste někdy zkoušel kontaktovat Správu železnic a oficiálně navštívit třeba CDP Praha a napsat nějakou objektivní reportáž o tom, jak je provoz řízen ? PS: e-meil kontakt na mne máte jistě k dispozici.
Pletete se. Pokud někdo poruší předpisy (zde konkrétně SPPO čl. 45.2), tak si za svou případnou újmu může sám.
Když půjdete přes přechod na červenou, tak taky policie není povinna zastavovat řidiče, aby vás nepřejeli.
A rozmáhá se nám tu takový nešvar. Já kašlu na předpisy, ale zodpovědní za mé zranění jsou ti ostatní. Pokud se mi něco stane, tak moji pozůstalí je budou žalovat, přestože předpisy jsem porušil já.
Nepřipadá vám to na hlavu?
Nicméně myslím, že případný soud by to vyřešil celkem rychle a začal by tím, jestli je dovoleno nebo zakázáno v tomto případě z vlaku vystoupit.
No, takhle jednoduše to zase nefunguje…pokud někdo půjde na červenou, tak sice policie nebude zastavovat řidiče, ale řidič, který vidí, že někdo jde na červenou přímo před jeho autem, má povinnost pokusit se nehodě zamezit. Pokud nezastaví, ačkoliv měl možnost to udělat, bude spoluviníkem té nehody. Je to tzv. princip omezené důvěry: řidič se může spoléhat na to, že ostatní účastníci silničního provozu dodržují jeho pravidla, ale pokud zjistí, že tomu tak není, musí tomu své chování přizpůsobit.
Ale však ti strojvedoucí, pokud uvidí osobu v kolejišti, taky budou nějak reagovat, aby nehodu odvrátili.
Nicméně zastavit dopravu je totéž, jako kdybyste chtěl, aby když vlezete na červeného panáčka do křižovatky, tak aby rázem padla všem autům ve všech směrech červená, aby vás náhodou neohrozili.
Vy jste pěknej trouba pane. Dokážete si představit, že někdo dokáže domyslet své činy i za rámec toho kdo je on a jeho rodina? Jestli jo, tak to taky někdy zkuste.
První se raději nad tím zamysli, než něco napíšeš…
To de*ilní co by kdyby, to je teda argument jak cyp…
Vy žijete někde v americkém snu, ne? 😀
Tak se suďte třeba celej život, když Vás to baví.
A jak byste to chtel resit?
Takových chodeckých případů přibývá a bude přibývat geometrickou řadou. Nebo jak chcete splácet hypotéky po ztrátě zaměstnání, kdy úroková sazba vzroste z 2% = na 10%.
Ale EU centrální banka eviduje mírné zvýšení inflace
Vzhledem k tomu , ze velká část hypoték je historicky už zčásti splacená a zbývá něco doplatit , tak hodnota nemovitosti je vyšší než dlužná částka jistiny , zbývá prodej a do nájmu . A pokud to bylo třeba po pětileté fixaci tak ceny za pět let leckde stouply o 20-25 %. minimálně . Takže na skákání pod vlak to není skoro nikdy . Snad pochopím někoho s terminálním stadiem rakoviny neb ALS ale jinak , vždy se dá najít řešení . Já v šestnácti malem skákal pod vlak kvůli nenaplnené lásce , dnes vím ze dotyčná je pěkná ……(… Číst vice »
Málokdy je to na skákání pod vlak. Já jsem prostě v tomhle období přestal jíst, do supermarketů nechodím a mám se o dost líp než před krizí. Opět se potvrdilo, že každé zlo je k něčemu dobré.
A takhle můžu žít dál i po krizi a bude ze mě boháč 😀
Ještě poznámku k té superrychlé trati z Prahy do Brna: Jestliže jsme si zastavěli nákladové nádraží Žižkov, což mohl být terminál pár kroků od Metra A a plánuje se terminál 20 kilometrů od Václaváku a podobně terminál v Brně kdesi daleko v polích u Bíteše, tak přestávám chápat. V době, kdy neexistuje standardní železniční spojení z Prahy do Liberce a vlakem se jede přes Chlumec nad Cidlinou nebo přes Děčín, v době , kdy neexistuje trať z Prahy do Karlových Varů, kdy do Jihlavy vede jednokolejka z Havlbrodu, mně ten plán na šinkanzen Praha- Brno připadá trochu naivní. K tomu… Číst vice »
Terminál na nákladovém nádraží Žižkov je hloupost. Odtamtud by se dalo jezdit jenom jedním směrem, což je dost nevýhoda, zabilo by to přestupy i průjezdné linky. Vrátil byste tak Prahu o 150 let zpět, kdy každá „dráha“, tedy každý směr, měl svoje nádraží.
A terminál VRT nebude „20 km od Václaváku“. Terminál bude 500m od Václaváku = na Hlavním nádraží.
Nákladová nádraží „nahrazená“ halami podél dálnic až kamsi do polí jsou ovšem další kapitolou pohřbívání železnice, podobně jako plány na stanice závislé na autech. Jo, zrovna v Praze to snad dojede na hlavní (ostatně by to měly být především zkapacitněné stávající expresy).
Tak Budapešť i Paříž mají taková nádraží a zijou ..
A Vídni nebyli tak krátkozrací a mají nejen průjezdné Hbf, ale i docela novou čtvrt.
Ve Vídni mají oba druhy…
A jéda… zase další brečení na téma „napřed vylepšete klíčově důležité spojení A-B než budete utrácet na VRT…
Chápete že je celkem možné že chybí oboje, nicméně že potenciál „řádného napravení A-B“ je výrazně menší než aby vlaky na nejhlavnějším spojení u nás byly aspoň rychlejší než auto?? My totiž nepotřebujeme „vlak do každé dědiny“ ale funkční systém VHD…
Vlak srazil kozu a ovci. Koridor na Cheb stál dvě a půl hodiny, byly zrušeny tři expresy…
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/nehoda-vlak-srazena-zvirata-stribro.A211209_094139_plzen-zpravy_jzk
Můj názor – neříkám Tím, že je správný, navíc se pohybuje na hranici filozofické úvahy. Nezpochybňuji, že je nutné zvyšovat bezpečnost. Nicméně se dostáváme do situace, že se za cenu obrovských nákladů vše snažíme dělat 100% „blbuvzdorné“. V případě dveří se posouváme od dvou klik a západky k velmi náročnému a velmi drahému řešení, které navíc v případě OV musí umět mluvit s různými „kolegy“ v soupravě (jiné OV+HV). Veškerý vývoj i tak počítá s určitými nějakými riziky, které se hodnotí a mohou být i tolerována, protože se prostě nenabízí řešení. Tak to je a legislativa to dovoluje. Vždy tam… Číst vice »
Vlak je od toho, aby je. Když nejede, má cestující právo ukončit svůj smluvní vztah s dopravcem a prostě odejít. Vlak není vězení. Naprosto cestujícího chápu. Pamatuji doby, kdy jsme dokonce prestupovali z vlaku do vlaku, ktery stal mimo nastupiste – z osobniho do EC, dvere byly dokonce proti sobe. A ze nas bylo… a zadne drama se nekonalo. Jasně, zákon o tom, že po železnici se nesmí chodit znám, ale také tady je lidský rozměr a trocha toho rozumu. Když se řádně rozhlédnu před každou kolejí a poslouchám, tak je přechod trati u nás v celku bezpečný. Takhle zastavovat… Číst vice »
Mě to připomíná dobu, když u Uhříněvsi byl človíček (co žil s jednou dnes již mrtvou zpěvačkou) na kolejích a vlaky pár hodin stály !!! A POLICIE čekala, jestli si to nerozmyslí a sám neodejde…. a my kleli v vlaku a autobusu………. průvodčí dostávali od cestujících nadávky. NIC SE NEZMĚNILO !
Oni jej z těch kolejí neodtáhli? No co, jen vlaky. Na silnici, to by se dost možná jinak činili.
no, vis, ono zajistit vsechny stopy chvíli trvá… ono .. co kdyby to sebevzrada nebyla a nekdo to jen jako sebevrazdu naraficil?
nesmíš tolik koukat na seriály, kde maj vsechno vyreseny za pet minut.
Co tak to otevírání dveří nastavit tak aby se něco takového nemuselo stát? Dá rozum že cestující zvláště pak děti budou na ty dveře sahat. Pokud by se zbytečně neodpustil alarm tak by se nic nestalo. Jinak je tam třeba dát kameru.
Páno, vás bych chtěl vidět v době kdy tramvaje jezdily bez dveří a vlaky s otevřenými lrůchody mezi vagony xD
To muselo být mrtvých, zmrzačených, uřízlých nohou, rukou, pozdních příchodů kvůli zastavování provozu…
Dřív lidé měli nějaký pud sebezáchovy, většina myslela tím co má na krku a ne mezi nohama a jedinci se vyselektovali pod drn. Bohužel dneska moc lidí nepřemýšlí nad tím co se jim může stát. Mít volné průchody mezi vozy, tak půlka vagónu vypadne.
Kéž by! Byl by klid.
Taky buďte trochu uznalý. Ty tramvaje měly průvodčí v každým voze a jezdily pomalu. O vlacích vůbec nemluvě.
Taky neexistovali světšelný signály, mobily a antibiotika a taky lidi žili a přežila jich většina.
Dneska se řeší, že kdyby se snížila rychlost na dálnicích na 110 jak chtějí „dopravní experti“, tak možná bude za rok o 1-2 méně mrtvých.
Ty tramvaje jezdily (v městských ulicích) víceméně stejnou rychlostí jako dnes. Na rovince klidně i čtyřicítkou. Kupodivu se skoro nikdo nepokoušel v takové situaci seskočit…
Jasně, a když selže technika, umřeme ve voze. Lepší, než někde venku. 🙂 Chápal bych to tam, kde nelze vystoupit mimo koleje, a současně tam nelze včas spatřit blížící se jiný vlak.
Včera po 16. hodině v Praze na Hlaváku zase borec naskakoval do Opavanu, vlakvedoucí stáhl záchranku, ale lokomotiva už byla za návěstidlem. Vlak je to povinně místenkový, naskakující samozřejmě bez místenky, takže ho obratem vylifrovali. Zasekal všechny vlaky na dvacet minut.
Já jsem si říkal, co se to děje, že jsme se rozjeli a najednou hned brzdili. Myslel jsem, že bylo nutné z nějakého důvodu dát stůj ještě na návěsti. Mimochodem tuto situaci, a poměrně nebezpečně vyhlížející, jsem osobně zaznamenal v Olomouci. Do vlaku směr Praha nastoupil tatínek s dvěma menšími kluky (kolem 5 let). Nevím, zda rozuměl česky nebo ne, vypadalo to, že je Čech. Těsně po odpískání odjezdu a zavření dveře je začal otevírat, vyskočil ještě ze stojícího vlaku s tím, že jej synové měli následovat. Jeden to ještě stihnul, jenže to už se vlak začal rozjíždět a fíra… Číst vice »
https://plus.rozhlas.cz/v-planu-vyluk-jsou-soubehy-marne-jsme-na-ne-upozornovali-uz-loni-rika-sef-svazu-8851230
Hmm, no když fíra jednou těsně před koncovou uzlovou stanicí projel návěstidlo o 2 metry, všichni z vlaku vystoupili a ten kilometr do stanice prostě došli. Nikoho nic nepřejelo a žádný aktivista policii nevolal. Být to ještě o pár let zpátky, tak by tam ani ten vlak nestál zbytečně 2 hodiny, protože by se jako lidi strojvedoucí s výpravčím normálně domluvili že se vlastně nic nestalo jen tol trochu nedobrzdil a jelo by se dál. Ach jo, žijeme v době idiotů a tak taky jako lidstvo skončíme. V koncentráku plném předpisů až to nakonec celé praskne a bude konec téhle… Číst vice »
V životě by mne nenapadlo volat policajty na člověka vystoupivsiho z vlaku a jdoucího pryč. Kdyby vypadal, že se nechá přejet, tak jo. Jinak nevolat.
A než trčet hodinu ve vlaku, tak taky mnohdy radši vystoupím mimo perón. Moje riziko.
Vystoupivší sedl na bus a byl v centru dřív než ten vlak, který ho mermomocí za každou cenu chtěl odvést až do cílové stanice :-)))
Nebo ve špičce šel rovnou pěšky, a byl tam nejdřív. 😉
No jenže když třeba umře vlak na širé trati a přistaví náhradní soupravu, tak u výstupu a nástupu na trati MUSÍ asistovat hasiči. Aby byly dráhy z obliga, kdyby si někdo zvrtnul kotník. Takhle my na tom teď jsme.
To že ve spoustě stanic se nastupuje přímo z kolejiště to nevadí 🙂
Ano, aby dráhy byly z obliga. Dřív jsem evakuoval z vlaku do vlaku bez hasičů a úplně normálně to šlo. Protože v mimořádné situaci to každý dopravce a každý provozovatel dráhy smí udělat.
Mohli bychom také nařídit absolutní zákaz vystupovat z auta na dálnici, dokud nedorazí hasiči, nebo „vozidlo se světelnou šipkou“.
Pouhý drážní alibismus.
No zatím jsme v tomto směru „jen“ tam že si posádka před takovým krokem musí natáhnout vesty které kvůli tomu povinně vozí s sebou… bože to už bych raději „přelezl“ k pravým dveřím a je po problému ne?? Jediný kdo by s tím eventuálně u některých nešikovných vehiklů mohl mít trochu problém je řidič, ale proč počítat vesty povinně na každého cestujícího…
To ale není tato situace… při tom přestupu očekávají a vyzývají všechny cestující aby vystoupili/přestoupili…
Konečně to tady někdo vysvětlil všem dost jasně. Přesně tak. Chci vidět, kam až ty naše novodobé předpisy, nařízení, kontrolování, udávání, „kamerování“ dospěje. Ale nic hezkého to nebude a opět naši děti a vnuci budou řvát po jiném systému a budou dělat revoluci.
„V koncentráku plném předpisů“….
Vy jste ale zlý člověk! To chcete, aby část právníků pochcípala hlady?!? ;-D
Jel jsem asi před dvěmi lety z Děčína do Prahy opožděným Berlinerem , který si vezl sekyru dvě hodiny z Německa . Paní vlakvedouci měla plné ruce práce to všem vysvětlit . A mne se taky dostalo vysvetleni . V blízkosti tělesa dráhy nouzové přistál ultralight a kolem nej se pohybovali lidé . Bylo to tak blízko ( dle názoru triebzeugführera) že zastavil v širé trati a zavolal Polizei .no ta nějak situaci vyřešila a vlak mohl pokračovat dal . Jenže fírovi vypršela pracovní doba a odmítl pokračovat do Dresden . Takže autem přivezli českého firu který měl původně přebírat… Číst vice »
„Jenže fírovi vypršela pracovní doba a odmítl pokračovat“ Tak v tomto případě asi taky cestujícímu vypršela cestující doba a zmizel z vlaku. 🙂
no to je něco na mě tohleto, když je člověk takzvaně „na hodinách“ tak nemůže jet, páč by mohl přijít o licenci, fakt to není kvůli pracovní době 🤦♀️
Kdyby se byl s těmi lidmi domluvil a pomalu projel, pravděpodobně by se bylo nic nestalo, a ještě by nebyla zdržena spousta lidí i z případných dalších vlaků, nemluvě o těsnějších sardinkách v dalších přípojích. Nu, ale možná to odtamtud měl blíže domů.
Byl to vlak Deutsche Bahn
Tam je to vyloučeno?
Bohužel, narážíte na základní problém naší železnice a fungování státu obecně. To co se stalo, tak se stalo. Nikdo není zodpovědný. Důvod je ten, že nikdo tohle na své výplatě nepocítí. Státní zaměstnanec má pracovní dobu a přes ní, obrazně řečeno, vlak nejede. Soukromník si tohle dovolit nemůže. Takovouhle práci mu totiž nikdo nezaplatí, tudíž jeho děti nebudou mít na chleba.
To je věta oznamovací. Kdo chcete, napište vlastní zkušenosti, pro placené troly hlásím dopředu, že nejsem extrémista ani propagátor nějakých podobných hnutí, jen člověk kterému je 65..
kvuli tomu, ze nekdo plnil sve povinnosti, byste nekoho trestal?
clovek nechape, co se tu dovi.
Český stát prosperuje jen díky improvizaci zkušených lidí v terénu, naopak střední manažment máme evropsky nadprůměrně špatný, a kdyby všichni podřízení měli čistě jet podle jimi sepsaných postupů, nastal by nezadržitelně totální rozval.
vy budete nejka lopaticka ve fabrice, co? podle toho nazoru na management …
svata pravda, obvykle to je tak, že přijde projekt ktery udela nekdo od stolu, nastoupi dělník ( u nas 50+ ) udela to tak aby to nejak fungovalo, projektant projekt premaluje a nasledne za to managment nafasuje odmenu.Az tech par machru odejde smer duchod, tak se to polozi, protoze sve znalosti ani nemaji komu predavat.
To je absolutne presny popis stavu firmy kde jsem pracoval. Jeste dodam ze ten prekreslovac byl absolvent vysoke skoly banske , bylo mu 35 , do 32 let studoval bakalare , a o ohmove zakonu vedel jen ,,urybnika,, .
Brat je strojarsky konstrukter a firma navrhuje na zakazku dopravnu a manipulacnu techniku. Jeho skusenost z pred par rokov. Konstatoval, ze namiesto jedneho vykresu uz rozkresluje na 3,4 vykresy, lebo v dielni uz nezostal nikto co by dokazal precitat nejaky zlozitejsi vykres.
Ale naopak vždyť posádka byla odpovědná , jinak by dobrodruha přijeli . Soukromník ? Mate iluze ? Zamestnejte se třeba jako Saša Úhlová u Babise a napiste nám reportáž . Nebo zkuste u Radima Jančury . Furt hledá nove lidi . Něco na způsob utajeny šéf . Inside report .
Píšete nesmysly bez elementární znalosti práce na dráze. Za prvé – pro soukromníka i zaměstnance na dráze platí stejný dopravní zákon, který nařizuje maximální možnou dobu výkonu práce v provozu, kterou není možné překročit. Např. v mé profesi je max. možná délka výkonu 13 hodin. Poté musím skončit, i kdybych neměl vystřídání. Za druhé – právě proto, že někdo zodpovědný je, ten vlak zůstal stát. Kdyby toho vystupujícího pitomce sestřelil vlak, budou tam stát ne hodinu, ale nejméně tři až čtyři.
Njn….lidi umí jen nadávat a jak to opravdu na dráze funguje netuší nikdo z kaštanů 🤔 Můžou být rádi, že vůbec někam dojedou a s novými předpisy kór….a to je zrovna práce toho skvělého ,, managmentu “ lidi, co kolej viděli možná na obrázku, ale tvoří předpisy…..
Jenže řeč byla o možném přejetí člověka, který nechtěl déle čekat ve vlaku, čili „správných“ předpisech – kdy i tam, kde se nejde přes koleje, musejí každého „sundavat“ hasiči, nebo trčí na místě, či kdy i tam, kde by se dalo domluvit a projet, se stojí. „Kaštani“ by kolikrát i jeli vlakem rádi, takhle ale pak mnozí vlaky jezdí jen fotit svými „bezpečnými“ auty.
A jak šanci na to, že vystupujícího sestřelí vlak, ovlivní policie blokující provoz 59 minut po té, co vydtupující opistil těleso dráhy?
Postupy vyšetřování policie nejsou problém dopravce. Takže nadávejte na policajty a ne na dopravce.
To by se vám líbilo, chápu… ale kdo je zavolal?
Nic nového. Auto sjede do přikopa, okolojedoucí motorista to nahlásí na 112, první přijedou hasiči, potom policajti a záchranka. Modrého blikání tam je hafo, řidič našťastník si s podporou přesedne do sanitky a cesta je na 2 hodiny neprůjezdná, protože tam stojí blikající auta.
To je trest za to, že jezdíte do šalingradu vlakem. Příčetný člověk už to dva roky nedělá.
Tak to jsme včera asi jeli stejným vlakem. 😀 Průvodčí mi taky řekla, že se v kolejišti pohybuje osoba a policie trať uzavřela.
Nejeli, v mém byl průvodčí muž
Mohl to být delší vlak s více průvodčími. 🙂
a co my víme za to se ten muž identifikuje
za co
Byl to vlak s trestanci? Nebyl. Tak nechápu, proč by cestující měli být nuceni trávit čas zavření jako v cele. Neříkám, že je správné vystupovat mimo perón, ale stačilo by to převést do režimu „na vlastní nebezpečí“. Reálně to totiž naprostá většina lidí právě takto vnímá, takže by se nic nezměnilo, akorát by tisíce lidí nemusely zbytečně trčet na trati.
Že byl na nulté tu je. Že byl pod obraz je kde? I když „posádka JLV“ je jistá indicie. Ale našrot být nemusel.
To patřili níže.
Přesně. Byla to jeho svobodná vůle, riziko podstoupil dobrovolně a pravděpodobně i nejrychlejší cestou zmizel někam do bezpečí, když ho tam nenašli. Taky mohl cestou z pešunku chytit klíště – měli k tomu ještě povolat záchranářský vrtulník. Reakce „systému“ je za hranou normálnosti a ten člověk se u mne stává hrdinou dne.
Matička dráha se o vás všechny postará. 🙂
I kdybyste nechtěli!
Zaplatí pohřeb? 🙂
taky me to vcera zdrzelo , kvuli ceste z prahy…
alemproc mam takovy blby pocit, ze kdyby posadka jlv toho blba nenahlasila, pak ho srazil vlak a zabil ho, tak tu budeme cist filipiku na tema, ze posadka zanedbala sve povinnosti a kvuli bordelu na drahach zemrel clovek?
navic, pokud to bylo tak (jak nekdo psal dole), ze vlak byl na nulty a ten clovek byl pod vobraz… nechapu, nad cim se autor rozciluje.
Že byl na nulté tu je. Že byl pod obraz je kde? I když „posádka JLV“ je jistá indicie. Ale našrot být nemusel.
psal to uzivatel “johncock” dole … nepredpokladam, ze ma duvod si to vymyslet (ale radeji jsem to psal v podminovacim zpusobu)
Stačí se vžít do situace personálu: Stojíme na nulté, někdo mi otevře dveře vozu a vystoupí na trať. Vidí to další cestující a hlavně vidí, že to vidím i já. Když to neohlásím a toho chlapa přejede jiný vlak, mám průser, protože to tutově někdo z těch cestujících napíše na ksichtoknihu nebo na twitter, sto lidí to přesdílí, pozítří je to v bulváru a za dva dny mám u dveří policii. Ano, je pravděpodobné, že i kdyby u mě dotyčný vypil deset piv, tak se nějak přes jednu kolej dopotácí a spadne do příkopu, ale jistotu nemám. Mám riskovat svůj… Číst vice »
nejsme v rozporu . chovani posadky jinak nerozporuju. udelali spravne.
Mělo by stačit se přesvědčit, že „bezpečně“ opustil vůz(neválí se ve štěrku) a zmizel v lese. Pokud by se promenádoval v 1. nebo 2. koleji, tak ano, asi je na místě volat pro zastavení provozu. Ale když tam policajti nikoho nenašli, tak se ten člověk zřejmě normálně sebral a šel pryč.
No, ono v té tmě , co včera panovala (celý den zataženo, i díky tomu brzy tma, v kombinaci s deštěm ) se o tomto přesvědčuje docela blbě…
To pořád nevysvětluje, proč se nezastavila jen ta kolej, kam vylezl.
treba ze se mohl premotat nekam jinam?
Což by už nebyla chyba posádky? Přemotat se můžu i ve stanici s polonástupišti
naše společnost spěje do záhuby … ten cynismus a bezohlednost, co čiší z týhle diskuse … opravdu smutné.
To bylo adresované mě, vypadám bezohledně?
Já souhlasím se zastavením provozu nebo opatrnou jízdou, když je podezření, že se kolem trati motá sebevrah.
Souhlasím se zastavením provozu při výstupu mimo nástupiště. (Stanice s polonástupišti – nic nejede mezi stojícím vlakem a staniční budovou. Nelegálně vylezu z vlaku na tříkolejce uprostřed – vlak na vedlejší koleji začne brzdit)
Ale nesouhlasím se zastavením provozu X minut po výstupu. Pokud měl být vystupovač přejetý, vlak na koleji vedle by ho sejmul hned. Rozhodně ne za 5 minut, když už byl vystupovač dávno mimo kolejiště.
Nebo klidně na širé na přejezdu (a to třeba i když nalitý přelízá šraňky)…
V době, kdy už byl dotyčný dávno přejetý souběžně/protisměrně jedoucím vlakem, to čišník hlásí vlakvedoucímu proč?
Když už, ať to čišník hlásí hned, běží čaa a vlak z protisměru jede.
Myslím, že ale nejsou jen ty dvě extrémní možnosti (tedy nedělat nic × úplně zastavit provoz na hodinu). Nejrozumnější by mi přišlo nahlásit strojvedoucím projíždějících vlaků „mezi xx a yy km trati se možná pohybuje člověk, jeďte podle rozhledu“. Tedy ke zpožděním by došlo, ale ne tak dramatickým. Nebo je to objektivně blbost? Nebo na to prostě „není předpis“?
Jakou povinnost? On má někdo povinnost volat kvůli takovému přestupku policajty? Nebo nádražáky?
zamyslete se jeste jednou nad tim , co jsem psal .. pak třeba pochopíte smysl toho příspěvku.
A vám záleží na kecech tady v diskusi? Mně teda na tom, co bych měl správně udělat. Alibista nejsem.
To by se snad mohlo stát jedině v případě že by posádka JLV hrdinně vystoupila s prohlášením „my jsme toho člověka viděli ale rozhodli jsme se to nenahlásit“ což si nějak neumím představit…
Problém je hlavně v tom, že jezdíte z Prahé do Brněčka a zpátky. Proč to děláte? 🤭
Někteří jako já jezdí obráceně. Praha nemá kvalifikované lidi, tak musím jezdit z Brna.
V TLK Wydmy jsme jednoho člověka přejeli, druhý umřel přímo ve vlaku (stanice Mszyna) Takže dva mrtví a „jen“ hodinka zpoždění.
Tak to je pěkné. 🙃
Wydmy má velkou vatu, my jsme vyjížděli z gdaňsku se 150 minutama a do bohumína jsme dojeli se 70
Ve francii to dotáhli mnohem dál. Cestující zatáhla za ruční brzdu, když vlak projel zastávku, kde chtěla vystupovat. Vlakvedoucí se strojvedoucím potom provedli několik různých hokuspokusů až se jim podařilo rozjet. Ovšem přitom všem hiokuspokusování zprasili brzdu tak, že brzdil jen první vůz osmivozové jednotky. Zkoušku brzdy neprovedli, spěchali, měli zpoždění.
Za náraz vlaků a mrtvé pak obžalovali onu cestující, která v tom vlaku už vůbec nebyla.
Obžalovat můžou. A odsoudili?
Osvobodili jí, dostala pouze pokutu za neoprávněné použití záchranné brzdy….
Tak je to v pořádku.
Jaktože neoprávněné? Nezastavili, kde měli, obava o bezpečnost, zda je vlak v pořádku…
Otázka je zda tam vůbec měli zastavit.. Divil byste se, kolikrát mimořádně zastavuje EC mezi Brnem a Prahou v Kuřimi, protože si někdo myslel, že nastupuje do rychlíku (Vysoičina) a v Kuřimi přece zastaví 🙂
A to jako zjistil předem že to šlo ještě nějak „dohodnout“? Když to zjistí předem, mohl by mít šanci v Tišnově… v Kuřimi na to kašlat, dojede z Brna MHD 🙂
Krátce před nehodou vstoupil v platnost letní jízdní řád, podle kterého vlak v oné stanici (Le Vert de Maisons) nově nezastavoval.
Obžalovali, u soudu osvobodili, nicméně co jsem o téhle nehodě četl, tak ji to stejně zničilo, protože se na veřejnost dostalo její jméno a pak jí leckdo připomínal, že nebýt její frajeřiny, se kterou si zastavila vlak ve stanici, kde zastavovat neměl, tak nemuselo přes padesát lidí přijít o život. Nicméně tahle nehoda hlavně byla hlavně dost děsivou zprávou, kdo všechno může ve Francii řídit vlak. Fíra si nejen uzavřel kohout mezi první vozem a zbytkem vlaku, ale pak ještě z celé soupravy vypustil vzduch, protože se mu nechtěla rozjet. A když potom zjistil, že mu to nebrzdí, tak se… Číst vice »
Pokud je to co se píše na Wiki pravda, tak příčinou nehody byla také stupidita celého systému – jak jako „že předprogramování výhybek, které mělo v případě nehody umožnit vlaku projet po volné trati, bylo vymazáno“ ?
To měli speciální bezpečnostní systém který se pro jistotu vypne v případě nebezpečí?
pokud vypustil vzduch měl by mit naopak zabrzdeno – odbrzdi se az natlakovanim soustavy, ale mozna to tam maji jinak
To len v prípade, že je súprava vybavená nejakou zaisťovaciou brzdou (napr. pružinovou). Ale inak je to tak, že pri prázdnom vlaku (prázdne potrubie aj pomocné vzduchojemy) tam nikde nie je ten vzduch, ktorý by mohol brzdové zdrže/doštičky pritlačovať na kolesá/disky. Pri normálnom brzdení sa pri poklese tlaku v hlavnom potrubí prepúšťa vzduch z pomocného vzduchojemu do brzdových valcov a tým sa brzdí. Ale keď sa takto nechá odstavený vozeň bez zdroja stlačeného vzduchu (lokomotívy), tak postupne všetok vzduch z pomocného vzuchojemu aj brzdového valca vyfučí (napr. za pár hodín), a vozeň je odbrzdený. Preto sa po odstavení zaisťujú vozne… Číst vice »
to chápu, bral jsem to tak, ze kdyz zmacknu tlacitko na telefonu, na lokomotive otevre ventil a vypusti vzduch – vlak zastavi, to same plati pro zachrannou brzdu, otevre klapku a cestujici padaji ze sedacek….
Zažil jsem projetí zastávky dvakrát v životě (jako pořád se divím, že se mi to NIKDY nestalo v ČR, kde jezdím vlastně denně). Jednou ve Francii a to se couvalo asi půl km zpět.
A pak ve Švýcarsku, kde to neřešili a poslali cestující prvním vlakem zpět, protože jim to tam jezdí všude každou čtvrt hodinu 😀
Ja jsem zazil projeti zastavky na I.P.Pavlova, zastavil az na Vysehrade 🙂
Taky sledujete Disaster Breakdown, nebo máte info i odjinud?
Horlivost a iniciativa některých zaměstnanců je do nebe volající…
Proč , pokud se stane jakákoli mimořádnost , trvajíci např déle než 30 min , není standarnem sunutí všech dotčených vlaků do nejbližších stanic ? Proč jsou cestující drženi ? Zrovna před ani ne mesicem jsme se siledii projeli v úvaleh špatnou výhybku , sunulo se tak 1km min přes celou stanici…
No to by musel byť známy údaj o predikovanom meškaní … nie pri každej mimoriadnosti sa dá predikovať na koľko to bude …
Tak. Ohlášená doba zpoždění se může změnit!
už několik let zpožděnī nejsou, sž to změnila – udalåvá se plánovaný a aktuální odjezd vlaku (do toho aktuálního se to zpoždění krasne schova )
Na většině stanic ještě jsou cedule se sloupcem „zpoždění“ (třeba Praha hl.n., Masaryčka,…)
Že se ta na Grappu transformuje do „Aktuální“ je jiná věc.
(Mimochodem, „aktuální“ bych pochopil, pokud už vlak aspoň stojí u peronu a je velká pravděpodobnost, že v uvedený čas opravdu odjede. Pokud je to příjezd někdy za půl hodiny, tak by bylo lepší „předpokládaný“)
Stejně tak se pořád ještě u těch nástupišť, která již obdržela čísla pro jednotlivé hrany, objevuje zavádějící popisek resp. hlášení „kolej“, byť tyto již mohly být nadále určeny jen kolejím samotným ve správném číslování a cestujícím hlášeno jednoznačné číslo nástupiště (hrany) bez falešného čísla koleje (pořadí od budovy).
Ten Ex 114 stal na které koleji? Pokud na nulté, tak ten poplach úplně chápu, protože nereagovat na člověka, co leze do traťové koleje, skutečně nelze.
Stál na nulté.
A policajti, kteří tam přijeli za x minut vyřešili co? Nebo snad se ten vystupující pohyboval rychlostí hlemýždě?
A ti policajti za hodinu udělali co? Neviděla ještě posádka dotyčného vlaku, že dotyčný vystupující přelezl až ke stěně?
Divím se že jsou někteří kolegové tak iniciativní. Osobně když vidím lidi motat se poblíž kolejiště, dělám že je nevidím. Zastavením provozu akorát budou trpěl lidé ve vlaku (a příště s ním třeba už nepojedou). Když nějakého vlak srazí, holt o vola na světě míň.
Přesněéé. A když jde o cigány, zhasnu reflektor a pustím stěrače. Jiný houkají, jelita! 🤣
Taky to tak dělám. Na opláchnutí zbytků pitomců, motajících se v kolejišti, přece máme drážní hasiče.
Stejnak vám při opravě lokomotivy vypadne z trakčaku třeba zubní protéza.. 🙂
par let zpatky snad Leo, prijel a mel namotany streva z nejake srnky od narazniku az na zrcatku , se mi chtelo blinkat.
Když to vidíte sám, tak tenhle přístup chápu. Ale kdybyste byl personál jídelňáku a věděl, že kdovíkolik hostů restaurace vidělo, že jste toho chlapa viděl vystupovat do vedlejší koleje, risknul byste nic nehlásit? Kdyby chlapa něco přejelo, jakou máte jistotu, že vás nikdo z těch svědků nepráskne, že jste viděl, ale nezasáhl a neohlásil?
A kdo Vám dokáže, že jste ho skutečně viděl a vnímal?
Kdo bude riskovat soud, když může zvednout telefon a přehodit problém na někoho jiného?
Nikdo z těch lidí, když si toho všimli, už nesledoval, zda onen člověk opustil nejkratším směrem kolejiště (věda, kam se dále vydat), nebo pokračuje naslepo po kolejích (namísto podél nich v bezpečném odstupu) tím či oním směrem do sousední stanice?
Tedy, oni JLV nějak sledují dveře?
Ale asi by se to za jistých specifických okolností mohlo stát, ale to teda… extra.
V době mezi pádem Zdi a sjednocením jsem v Západním Berlíně upozornil výpravčího nebo dozorčího stanice S-bahnu na hrající si děti v kolejišti. Vylezl ven, podíval se a mávl rukou. Zřejmě tam nebyly poprvé,asi známé firmy, tureckého původu. Podotýkám, že napájení je třetí kolejnicí.
Jednou se mi stalo, že místo aby vlak při mimořádnosti na trase před ním zastavil ve stanici/zastávce, tak ho nechali dojet k návěstidlu na konci stanice, kde samozřejmě už nebylo nástupiště a pak teprve přišla informace, že je stržená trolej a budeme tam asi hodinu, což bylo nanejvíc jasné, že to bude mnohonásobně déle, když stržená trolej i DPP trvá opravit v řádu několika hodin a nejedou k tomu desítky km. Pak se hrozně diví, že lidi lezou ven. Prošel jsem vlak a vystoupil posledními dveřmi, které byly asi 30m od konce nástupiště.
To je předpisová záležitost, má to vliv na výpravu vlaku.
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Jo, předpisová. Pokud ten vlak nemá blokované dveře, když stojí, tak se předpis spoléhá na to, že ty lidi drží uvnitř jen nepřítomnost perónu. 🙂
Navíc, když ve spoustě stanicích vystupuješ jen na jakésy úzké panely, rozdíl minimální.
Jsou strojvedoucí, kteří v takové situaci rovnou zastaví u nástupiště. Nemusí hned odblokovat dveře, aby se znovu prováděly úkony dopravce. A i když odblokují, tak holt mají půl minutu navíc(mezi výpravou a jízdou).
Dříve se i mimořádně zastavovalo u perónu, dnes se nezastavuje, pokud je mi známo, z důvodu výpravy vlaku personálem a zajištění bezpečnosti výstupu a nástupu cestujících.
Takže personál nesmí v takové stanici zajistit lidem možnost výstupu, nýbrž je musí udržet ve stojícím vlaku. To má logiku. 🙂
Kocourkov? Pokud měl dotyčný opravdu sebevražedné úmysly (tvrdil, že se zabije, nebo to sdělil příbuzný), tak za mě v pořádku. Rozjetý člověk totiž dokáže zastavit provoz na déle než hodinu a taky jako škoda lidského života. Pokud „jen vystoupil“ tak to byla přílišná aktivita volajícího. Z vlastní zkušenosti lidi vystupují ze stojících vlaků běžně a neuhlídáte je. Stalo se mi, že vystupovali do druhé, živé koleje na širé trati.(cigareta, vzduch, odvoz). Jinak šlo situaci řešit i „lépe“. Pamatuji si, jak jsem čekal v Kolíně na pantera do Pardubic. Vlak vidím přijíždět do stanice, tak se zvednu z lavičky a čekám… Číst vice »
prectete si to jeste jednou … to byly dva ruzne lidi 🙂
Tak jsem dostal kdysi rozkaz v Břeclavi, že mezi BV a Rakvicema max. 50kou. Že se tam motá sevevrah. Bylo to v noci a byla mlha. Kyby mi skočil pod mašinu, tak by ho ani snížená rychlost nezachránila. Lidi blbnou.
Nicméně „dráha“ něco udělala…
A alibismus tam byl vždy…
Dnes je úroveň ochrany života na jiné úrovni (a já to považuji za správné). Pokud někdo zjistí (oznámí), že chce někdo putovat po provozované dopravní cestě, je rozumné zajistit, aby se mu nic nestalo…
Když už se něco dělá, ať to má smysl. V tomhle případě ať se jezdí podle rozhledu nebo rovnou na Op. Jet jako na PJ přesně 50 (bez prodloužení jízdní doby nad tu, která je při 50) moc nezabrání nehodě.
„Dráha“ tvoří přece předpisy svaté…
Lidi blbli i před vynálezem železnice. Skákali do Macochy.
Odtamtud ale nebyl pro ostatní takový problém úklid ostatků (se sběrem všech možných kousků po okolí).
Pouze upresnim ze udajne „netrpelivy“ cestujici byl ozraly jak motyka. Kdyby nebyl nasračky tak se zvedne a po svých odkráčí a vlaková Četa se ho možná vůbec nevšimne která mimochodem nemá žádnou povinnost kontrolovat mimo nástupiště jestli nějaký dement „svobodně“ nevystupuje.
A jeho stav mu může kdo? Házet důsledky na cestující ve vlacích okolo je tak nějak … divné.
OT: Můžu se zeptat, jak to je s dodržením všemožných zákonů/vyhlášek, když
– autobus stojí v pravém pruhu v koloně a
– požádám řidiče, aby mě umožnil si vystoupit na chodník (není zábradlí nebo tak něco),
– neboť řidič má před sebou jen osobní auta, takže by včas viděl až kolona začne popojíždět?
Díky.
Podle vyhlášky č. 175/2000 Sb. (o přepravním řádu) paragrafu 16 odstavce 4: „Zastaví-li vozidlo z provozních důvodů mimo stanici nebo ve stanici, kde podle jízdního řádu nezastavuje, smí cestující vystoupit, případně i nastoupit jen se souhlasem řidiče nebo jiné pověřené osoby dopravce.“ Z toho bych usoudil, že takovéto zastavení je možné pouze v některých případech a na pokyn řidiče či jiné pověřené osoby, která ale zodpovídá za bezpečnost cestujících, tedy případné zranění, které byste si při výstupu způsobil (např. zlomená noha) by potom odnesl právě řidič. Nevím, jak přesně vyhláška chápe pojem „provozní důvody“, ale většina dopravců či dopravních systémů… Číst vice »
Díky
Když nepustí, tak ho pobleju. 🙃
To jsou právě vážné případy… mohlo by snadno dojít k přenosu infekce…
Minimálně DPP má, že někdo odpovědný musí sledovat výstup. Což se prakticky řeší tak, že se otevřou jenom přední dveře. (Neprůchozí tram – řidič si vezme vestu a jde ven koukat)
Což zní celkem rozumně…
A taky jako pražan občas zažívám dojetí kolony 🙂
Hmmm … nepříjemné …
V Německu vlak ICE o 15minut „zpozdila pizza“ … 😏
… (přeháním, samozřejmě) přesněji tedy jakejsi „ksindlík“ … 😐
https://www.youtube.com/shorts/72GzO1jVmQs
… aspoň že si ho za to „poladí“. 😊
Někdo je ještě hrdý na to, jak způsobil zpoždění vlaku a zásah policie a napíše o tom článek: … že jsme vlezli do 1. třídy, a průvodčí rozkázala, že se musíme přesunout….Průvodčí trvala na svém, já jsem trvala na svém, .. — do Plzně zbývalo asi dvacet minut jízdy — zavolala průvodčí policii. Řekla jsem, že mi to nevadí — a ona, to už jsme stáli ve Stříbře, začala otevírat jednotlivá kupé a sdělovat lidem, že pokud jim z Plzně ujedou přípoje, bude to proto, že vlak musí stát kvůli jedné paní, která jede bez platného dokladu. Viděla jsem, jak… Číst vice »
A to jsou prosím těžcí levičáči, člověk by skoro řekl že by si měli se státníma dráhama rozumět 🙂
Nechápu, jak to souvisí s levičáctvím…
to je smutné
Smutné je, že se slovo levičák používá jako nadávka.
kdo za to asi může 🙂
Režimní spindoktoři a prádelny mozků.
20 let nám tu nalívali do hlav, že levice = zlo, pravice = dobro. Zároveň 20 let tvrdili, že každý má právo na svůj názor. Když se to po krizi v roce 2008 začalo srát, najednou vychází najevo, že sice může mít každý svůj názor, ale musí být stejný jako ten jejich…
a vrazi z vólstrýtu!
Tak ta je fakt úplně mimo 😆😄. Fakt miluji cestující, kteří si sami sobě namluví něco o tom, že na ně příplatek za první třídu neplatí, protože xxx a yyy a tak dále. Sobeckost, egoismus a arogance, nic jiného.
Ve stanici Xy se nastupuje/vystupuje jen některými dveřmi. Pokladní (stejně tak eshop) defaultně prodají druhou třídu.
Jak nastoupit dveřmi vagonu první třídy do vagonu druhé třídy?
Úplně jednoduše – nastoupím dveřmi do vozu první třídy, ale nesednu si tam, jen jím projdu a vyhledám nějaký vůz 2. třídy. A když už si té jedničky nevšimnu, což se může stát, tak když mě průvodčí na to upozorní, tak se nevzpírám, nevymýšlím si, proč by na mě příplatek neměl platit a prostě se zvednu a jdu si přesednout.
Vytrženo z kontextu. Račte si to přečíst celé.
Mohla způsobit maximálně výjezd policie, ale ne zpoždění vlaku. (Průvodčí mohla zavolat policii až do stanice, kde vlak zastavuje normálně)
Tak se to bohužel nedělá. Každý problém se řeší zásadně izolovaně od ostatních. Spojit více potřeb do jednoho řešení je zbytečně pracné.
Proč se neplatný jízdní doklad řeší zastavením celého vlaku s ujetím přípojů? Nestačila by asistence policie v následující stanici? Takhle jednou více lidem ujel přípoj z Chocně do Vysokého Mýta, další jel asi za dvě hodiny – proto, že se zůstalo stát a čekat hned v Ústí nad Orlicí…
Jedna věc jsou jsou drážní drážní předpisy.
A druhá omezování osobní svobody.
Držet lidi násilím uzamčené ve vlaku jen proto že vlak uváznutý vlak nestojí předpisově nástupiště je dle mne porušení základních ustáváních práv, jenž jsou tedy podle mě nadřízena jakýmkoliv drážním přepisům.
Pokud někdo vystoupí po několika hodinách z uvinutého pole a odjed si shánět vlastní dopravu a posádka vlaku na něj volá policii je už teda sakra veliký úlet.
Samozřejmě pokud se nepohyboval v kolejišti, to by bylo něco jiného. Pokud by si při výstupu zlomil nohu, je to samozřejmě jeho problém.
No to právě není, většinou jsou tihle znalci vlastních práv a svobod první co si stěžují na vše.
Takže osoba která nechce čekat a při výstup sebou švihne ze schodů do štěrku a zlomí si nohu nebo ruku bude potom žalovat i uklízečku že mu nikdo neřekl co se můžeš stát.
Jednou jste ve vlaku a vlakvedoucí za vás má odpovědnost.
Tohle by naopak železničáři u soudu projeli na plné čáře.
Nemůžete držet lidi ve vlaku jako rukojmí x hodin.
Nákupem jízdenky uzavíráte přepravní smlouvu, která vždy řeší nejen práva, ale i povinnosti cestujícího. Takže u soudu by to naopak železničáři vyhráli s přehledem. Konkrétně u ČD si v SPPO projeďte celý bod číslo 50. 😉
Trestní zákoník – Díl 1 – Trestné činy proti svobodě
Předpis č. 40/2009 Sb.
§ 231 Omezování osobní svobody
Držení cestujících několik hodin ve stojícím vlaku, by mohlo naplňovat dokonce skutkovou podstatu trestného činu.
Uzavřením přepravní smlouvy se cestující rozhodně nezbavuje svých ústavních práv.
Uváznutí odhaduji, že berete stejně a žalujete hned provozovatele výtahu…
Z výtahu neexistuje nouzový východ.
Stejně tak ze zaoceánské lodi, jak tu někdo psal.
Ze stojícího vlaku, ale lze relativně bezpečně nouzově vystoupit.
Trvání na tom, že podle jakéhosi drážního přepisu nemůžete, ani při mimořádné situace trvající několik hodin, by se celkem v klidu dalo posoudit nepřiměřený zásah do osobní svobody.
To je špatný příklad. Správný by byl, že někdo otevře zvenku dveře zaseknutého výtahu, který stojí půl metru pod nebo nad úrovní podlahy a řekne vám, že ale nesmíte vylézt, protože musíte počkat 2 hodiny, než přijede havarijní služba a výtah spustí do patra.
(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny,
Je modra armada organizovana skupina? 😀
Nevím, kdes přišel na § 231.
Omezování osobní svobody upravuje § 171 odst.1:
Kdo jinému BEZ OPRÁVNÉNÍ brání užívat osobní svobody, bude potrestán…
Z důvodové zprávy: Právo na omezení svobody pohybu musí vycházet ze ZÁKONNÉHO ZMOCNĚNÍ (například od ŘÍZENÍ DOPRAVY…)
že by starý TZ? znění je však v podstatě identické
„Řízení dopravy“ čili dopravce má nějaké zákonné zmocnění omezovat cestující na osobní svobodě, držením ve stojícím vlaku po dobu x hodin.
Myslím že soud by toto jednání vyhodnotil jako zcela nepřiměřené a nezákonné.
Kdyby došlo na soudní spor, pak by soud zvažoval podle konkrétní situace, jestli ohrožení bezpečnosti provozu výstupem cestujících mimo peron by bylo natolik závažné, že kvůli němu bylo potřebné omezit osobní svobodu cestujících a nedovolit jim to.
Když už se chce někdo ohánět paragrafy, mohl by si aspoň nejdřív přečíst platnou verzi zákona…
ne, rozhodne by to nic takoveho nenaplnovalo.
Nejaká prepravná zmluva má zo všetkých dotknutých právnych predpisov úplne tú najnižšiu váhu. Môžu si tam napísať, čo chcú, platiť to však nemusí.
Přepravní smlouva vyplývá ze zákona o drahách a dopravce ji musí mít. Cestující pak s ní nákupem jízdenky souhlasí.
Přepravní smlouva není nijak nadřazena zákonům.
Ani drážní přepisy nejsou nadřazeny.
Když si to myslíte…. 🙂
A o čem by se s Váma ten dopravce soudil? Kolik by jste dostal let za to, že jste vylezl z toho vlaku a odešel domů? 😀
Za součást přepravní smlouvy lze považovat také závazek dopravce, že např. EC127 dojede do Olomouce ve 13:53, takže pokud ještě po 14. hodině stojíme kdesi v poli před Olomoucí, vnímám to jako nedodržení smouvy ze strany dopravce a tudíž pro mne přestává být směroplatnou.
Však SPPO řeší i povinnosti dopravce a práva cestujících včetně pozdního příjezdu.
Vystoupit takto z vlaku mimo stanici? Prosím. Ale jen na vlastní nebezpečí. Když se tam někdo někde zláme nebo někam zahučí nebo ho něco přejede, jeho mínus. A kdyby to dotyčný/á dal/a k soudu, ten by ji měl ještě pořádně osolit.
Ano určitě je to vždy na vlastní nebezpečí a zodpovědnost. Sám jsem takovou situaci minimálně 2x zažil a rozumný vlakvedoucí, nám v tom po upozornění že jednáme na vlastní nebezpečí nijak nebránil.
Ale tady nějaký horlivý železničář, zavolal na dotyčného dokonce policii.
Jak jsem psal, zákony a ústavní práva jsou nadřízeny drážním předpisům. To snad nemůže nikdo zpochybnit,.
Je to samozřejmě otázka přiměřenosti.
Držet cestující zamčené ve vlaku x hodin, protože to tak určuje drážní přepis, je jednání naprosto nepřiměřené.
Nejenom nepřiměřené, dá se rozjet i právní debata. (Omezení osobní svobody? Zdravotní následky na někoho z toho vlaku – zejména panická ataka, infakrt, při nefunkční klimatizaci další,..)
To je solídna volovina. Vlakvedúci má zodpovednosť za zaistenie bezpečnosti na strane dopravcu, nemá zodpovednosť za ľudí ako takých, to sa ti pletie s materskou školou.
„Jednou jste ve vlaku a vlakvedoucí za vás má odpovědnost.“ Jen do určité míry.
Každej člověk je od narození zodpovědnej sám za sebe. Alibisty, co se vymlouvají na druhé, případně na Boha, posílám na lampárnu. 😎
Např. mě osobně by to ani ve zlém snu nenapadlo někoho žalovat, když by se mi stala popsaná situace.
Šel jsem z vlaku dobrovolně, šel jsem do pole a na štěrk a když si zlomím nohu, nechápu, proč bych měl někoho žalovat a ještě celý ten soud lhát? 😀
Jako vím, že tady kolem žije miliony psychopatů, který žalovat budou, ale i hodně normálních lidí, kteří přemýšlejí normálním selským rozumem.
To jo, ale jakmile z něj vylezu na trati bez souhlasu OdpOs, tak nesu odpovědnost pouze sám.
No tak kdyz je teda o me takova starost tak prosim aby me smazky z tpca po odpoledni smene neobtezovali ve vlaku. To je vlakvedouci kde? Kdyz je v kolinebna nastupisti vidi tak automaticky leze do nejvzdalenejsich dveri aby je nepotkala.
Když pojedete na zaoceánské lodi a přestane se vám líbit plavba, protože to pluje pomalu, skočíte přes palubu?
Je to hodne extrémny príklad, otázka ale je, čo tým vlastne chceš povedať. 😉 Pretože sú dôsledky na všetkých úrovniach celkom odlišné.
Byl jednou jeden kapitán potápějící se lodi. Cestujícím zakázal opustit kajuty a sám se nechal evakuovat. 400 mrtvých dětí. Ta loď, trajekt, se jmenovala Sewol.
Půjdete těm rodičům říct, že jejich děti alespoň neporušily rozkazy?
tvl, jeste omezeni osobni svobody do toho tahej … 😀
kdyby mi někdo řek, že si jentak počkame nekde par hodin, tak berru roha taky, vubec se nedivím, všichni maj na všechno dost času, ale že někdo má být někde na určity čas, at už prace, uřad, doktor či cokoliv jinyho a že při nedostaveni se je postih nebo větši problem, to už nikoho nezajímá.
A tím dost sobecky vyrobíte problém pro mnoho lidí.
Předpis je věc jedna, ale nezapomínejme i na ostatní práva a morální zásady…. Opravdu, když někde máte stát x hodin, a víte že máte cíl nebo autobusovou zastávku s možným odjezdem náhradním způsobem na dohled, nebylo by lepší nějak civilizovaně (byť třeba za cenu podpisu nějakého papíru „na vlastní odpovědnost“ ) výstup umožnit ?? Pamatuju na výpadek zab zař ve Svinově, kdy bylo oznámeno že budeme v Polance 2-3 hodiny stát…. Nápad, že bychom mohli vystoupit kolektivne na zastávce v Polance a odejít na MHD byl kategoricky CDP odmítnut … neboť nikdy se to tak nedelalo, a souprava spokojene stala… Číst vice »
Bohužel někteří železničáři to mají v hlavně už tak vygumované, že by vás drželi ve vlaku klidně 10 hodin.
Hrozná doba. Před 20 – 30 lety byl nouzový výstup cestujících do kolejiště v případě mimořádné situace úplně normální věc.
To je samozřejmě možné i teď, ale pouze za asistence hasičů, nikoliv živelně, jak se komu chce.
Jenže ti lidé se vás ptát nebudou, když budou vlak chtít opustit, tak ho opustí, v horším případě někde servou nouzové otevírání, tohle je problém, který si opravdu dráha dělá sama.
Jasně, protože každý zná pouze svá práva a na povinnosti s**e bílej tesák, žejo….
Pokud někdo chce opustit vlak na své triko, těžko ho bude četa držet za nohu, aby neutekl. Ale pokud se cestující neumí chovat ani v prostorech jim přístupných, rozhodně není bezpečné je vypouštět volně na širé trati. Ale chápu, že tohle některým pacientům nevysvětlíme.
Proč volně? Je fakt takový problém domluvit, že kolem neprojede nic jiného (zvláště, když stejně není kam pokračovat), a zorganizovat výstup s nejkratší cestou z kolejiště za pomoci vlakové čety?
Taky bych vystoupil. Fakt nejsem postiženej, abych se po mém případném zranění soudil s dráhou nebo s kýmkoliv jiným.
Z vlastn zkušenosti se nechali odjištěné dveře a kdo chce, na vlastn nebezpeč může jít… Pro ostatní hasiči…
Před 20-30 lety se lidé neměli ve zvyku soudit kvůli kdejaké (své vlastní) blbosti s cílem se obohatit…
Hodně zákonů bylo podobných. Připomíná mi stížnosti internetových „obhájců“ učitelů, že nemůžou bít (což nejenom nemohli za nás, nemohli ani za Pepy druhého. Že za Marie Terezie to bylo jinak s právním povědomím, dostupnosti advokátů pro vesničany,… neznamená, že toho měli učitelé zneužívat a zákazy porušovat)
Že v osmdesátých letech nemuselo vypadat jako dobrý nápad žalovat státní instituci(mít pravdu a nasrat soudruhy) neznamená že se v devadesátých letech pouštěli běžně z vlalu stojícím na nulté koleji, bez zpomalení vlaků vedle.
Přesně tak, dělá se to díky americkým způsobům, kdy se každý soudí aby se napakoval na někom dalším.
Ale houby, náš právní systém stojí na úplně jiných principech.
To bude tím, že jich v mezičase bylo několik odsouzeno za to, že cestující porušily předpisy. A vám by se také nechtělo do vězení (v lepším případě být v podmínce) za to, že někaký svobodný ovčan, ignoruje předpisy které jsou od toho, aby se jemu ani ostatním nic nestalo, jelikož za něj máte zodpovědnost.
Ono zas není problém to zařídit, ale musíte počítat s tím, že to mohou dělat pouze hasiči (fakt žádné seskočím a jdu) a v okamžiku, kdy první vyjdou, budou chtít všichni. Pokud v té chvíli dojde k obnovení tak vlak stejně nebude moct odjet, dokud hasiči neukončí zásah. Obvykle není známo, kdy přesně k obnovení dojde. Mohou to být desítky minut stejně jako hodiny.
Desítky minut až hodiny = v té chvíli dojde k obnovení? To nějak nesedí, nějaký odhad snad mít musejí. Když bude nepřesný, bude zpoždění. Kdyby si určili cíl hledat člověka v kolejišti 100 až 200 m od vlaku, může být odhad 10 minut a výstup žádný. Pokud přidají standardní dojezdové časy přivolané zásahovky, pak za 15 až 20 minut mohou být zájemci pohodlně venku.
nezlobte se, ale mícháte 2 věci do hromady, pokud jste ve vlaku , tak za Vás zodpovídá dopravce – vlaková četa- ta v případě po domluvě s síťovým či regionálním dispečerem projedná asistované opuštění vlaku…. toto nemá v kompetenci výpravčí či zaměstnanci CDP, ti jednají na základě požadavku dopravce a většinou k evakuaci cestujících povolají drážní hasiče pokud vlak nestojí ve stanici u nástupiště( bezpečnost cestujících)….existují nějaké předpisy a manuály , chápu že teď je móda dělat se SŽ fackovacího panáka, ale v tomto případě jste mimo, postup je, za cestujícího – dopravce tomu jste zaplatil za přepravu a ten… Číst vice »
když za Vás zodpovídá dopravce, postará se těch pár hodin i o Vaše nutné potřeby?
pokud myslíte pití , toaletu popřípadě deku atd.., ano měl by to zajistit, opět je to v gesci dopravce ,zda má vodu či nějaké jídlo ve vlaku či zajistí jinak – opět po komunikaci většinou nastupují drážní hasiči , ti zařídí dopravu za dopravce v případě delšího stání, to že se tak neděje se musíte ptát dopravce proč tak nepostupuje….spíš by se mělo řešit proč jedinec poškozuje svým jednání většinu cestujících a většinou bez postihu a proč při zákroku PČR v kolejišti nesmí vyvést osobu za pomoci donucovacích prostředků a čekají jako asistence až dobrovolně opustí prostor kolejiště a vlaky… Číst vice »
já se neptám jestli by měl, ale jestli zajistí 🙂
myslím, že jsem vám odpověděl i když nejsem dopravce, tam musíte směřovat svojí otázku…abych pravdu řekl, ze své zkušenosti řeknu, že nejvíce záleží na personálu dané soupravy jak se k tomu problému postaví…..zažil jsem perfektní servis, těm děkuji, ale i takový nezájem a nechuť něco řešit ….
Že někdo vymyslel naprosto stupidní předpisy ale s prominutím není můj problém. Jsem svéprávný člověk a jako takového mě přece nějaká firma nemůže omezovat na osobní svobodě. Je to podobné dilema jako stání před přechodem uprostřed liduprázdného města ve 3 ráno jen proto, že na semaforu svítí červená. Sice poruším zákon, když přejdu, ale neporušil bych, kdyby ten semafor nebyl úplně bezdůvodně zapnutý.
Ten semafor má väčšiu váhu než spomínaný vlakvedúci v stojacom vlaku. 🙂 Semafor je totiž vynútením vyhlášky o cestnej premávke kdežto sprievodca je reprezentantom súkromnej spoločnosti, potažmo tej vyššie spomenutej prepravnej zmluve … ktorá samozrejme nijako nemôže obmedziť tvoj pohyb, pokiaľ neohrozuješ iných alebo bezpečnosť či plynulosť prevádzky- napr. tým, že vojdeš do dráhy inému vlaku, zdržíš spolucestujúcich … a z toho vyplýva povedzme pokuta. Myslím, že dokázať nejaké ohrozenie, keď zoskočíš z dverí mimo koľajiska do poľa by bolo trošičku zložité.
Prostě aktivní četa je horší než třídní nepřítel.
Koupí jízdenky automaticky uzavíráte smlouvu s dopravcem se vším všudy tzn. máte práva, ale taky povinnosti. Pokud s podmínkami smlouvy nesouhlasíte, nikdo vás nenutí jezdit vlakem.
A pokud si ten dopravce do smlouvy dá, že každý cestující dostane při výstupu pět ran rákoskou, budu to taky muset akceptovat? Smluvně nelze vynucovat cokoliv nezákonného, a omezení osobní svobody nezákonné je.
Použiju stejný argument jako ABC o několik minut dříve: pokud má cestující podezření, že mu bylo omezeno nebo odepřeno jeho právo, ať podá trestní oznámení. Silně ale pochybuju, že by se tím někdo seriózně zabýval…
Silně ale pochybuju, že by se tím někdo seriózně zabýval…
Inu, pak tu máme (NOZ)
§ 14 Svépomoc
(1) Každý si může přiměřeným způsobem pomoci k svému právu sám, je-li jeho právo ohroženo a je-li zřejmé, že by zásah veřejné moci přišel pozdě.
Pokud cestující na sebe převezme veškeré riziko spojené s tím, že se dobrovolně pohybuje v prostorách cestujícím zakázaných (ideálně písemně, aby nedošlo k nejasnostem), pak je vše OK
když mu to dá někdo u dveří podepsat a dál ho nebude prudit, proč ne 🙂
Pokud do toho vlaku nastoupíte, tak ano, musíte to akceptovat, neb koupí jízdenky jste souhlasil s podmínkami…. ;-P
Podmínky v rozporu se zákonem jsou neplatné
Se kterým zákonem?
s libovolným
Přesně takto vyženete lidi z vlaku. A pak tady ješíte, že jezdí autem.
V autě ale neuzavírají přepravní smlouvu, odpovídají sami za sebe od začátku cesty do konce.
Když jsem v autě, taky se mi může stát nehoda zaviněná někým jiným (pak on odpovídá) nebo nehoda zaviněná mnou.
Že na náspu zakopnu a spadnu na držku, to není vina dopravce, který má půl metru vedle otevřený vlak. Vina dopravce by byla, kdyby se pod moji vahou třeba urval schůdek podedveřma – to by ale dopravce platil i kdyby se to stalo ve stanici.
když má dopravce pocit že někdo porušil smlouvu ať si ho žaluje u civilního soudu, nevím proč by to měla řešit Policie.
Asi před rokem jsem jako cestující ranního osobního vlaku Tišnov – Brno zažil situaci, kdy náš vlak složený ze 4 Honeckerů zastavil ve stanici Brno-Královo pole na koleji mezi 1. a 2. nástupištěm, tj. zastavil sice ve stanici, ale ani na jedné straně vlaku nebylo nástupiště. Přestože tímto někdo vyrobil problém pro mnoho z nás (odhadem více než stovku) spěchajících do práce či školy, kteří jsme měli původně v úmyslu v Kr.Poli vystoupit (samozřejmě předpisově na nástupiště), dokázali jsme se s nastalou situací nějak srovnat a po zjištění, že po koleji u 1. nástupiště vlak nejspíše v nejbližší době nepojede,… Číst vice »
Asi ho spíš vyrobil někdo úplně jiný.
To je nějaká falešná socialistická solidarita. Když vlak zadtaví mimo stanici, naproti fabrice, ve které dělám, tak budu 2h čekat na obnovení provozu a pak vítězoslavně dorazím na pracoviště se zpožděnkou. Fakt hustý. 🤕