Drážní inspekce: Za vykolejením vectronu v Kolíně byl špatný stav infrastruktury

Vykolejení lokomotivy Siemens Vectron v Kolíně. Foto. Václav HoráčekVykolejení lokomotivy Siemens Vectron v Kolíně. Foto. Václav Horáček

Zaměstnanci Správy železnic se rozhodli podle závěrečné zprávy nevypovídat.

153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vrata

řešeny kraviny, problém je oddělení infrastruktury od dopravy a zaměření na zisk. Z toho vyplývá tlak na snižování nákladů a ze zodpovědných lidí dělá „lajdáky“, kdy poctivec co hlásí problémy, dělá problémy a je sankcionován. Papalašům se nic nestane a plebs to odnese.

Wenzel

Všem diskutujícím doporučuji se zamyslet i nad další alternativou příčiny vykolejení, která mohla způsobit nehodu.
Jestli pojedu přes tu výhybku dvackou, tak ji 100x projedu bez vykolejení. Bohužel, potřebujeme spěchat a nemáme zase tolik praxe i zkušenost místních poměrů.

Gwann

zjevně pracujete na dobre správě, že?

nejste treba autorem té pomalé jízdy na celé Msence 10km/hod nebo podobných bezva nápadů? a ženská si může za znásilnění tím, že je hezká a nosí sukni? Kdyby byla v pytli a ohyzdna jak noc…tak se jí nic nestane?

ano, zjevně nepřizpůsobil rychlost tomu, že dobrá správa proti svým vlastním předpisům kašle na údržbu jednoho z nejdůležitějších uzlů v zemi…

dokud za tohle někdo nebude chodit po soudech, nebo přímo brucet, tak budeme podobně blbostí číst furt

Wenzel

Chlape, jsi mimo mísu, ale i takoví chodí po světě. Jóó a hned si dej lajk….

pzag

Kolik je na té výhybce? Kolik jel? xxxxxxxxxxxxxxxxxzbytek smazán pro vulgárnost

Wenzel

Víš vůbec k čemu se vyjadřuješ? Přečti si moji úvahu ještě jednou a zamysli se, popřípadě se podívej na fotku. A jestli jsi ani tohle nepochopil, tak to je zbytečné.

tarten

😀 😀 😀 Dvacet? Kdo žije v předminulém století? Rozhodující je technicky vyhovující stav, přes to vlak nejede.

Wenzel

Mýlíš se, chlapče a pak to takhle dopadá.

Jiří Kocurek

A to je výhybka na 20 km/h nebo na 40 km/h?

Wenzel

Co myslíš, mrkni na fotku.

Amper77

A víš, kolik jel? Mrkni na zprávu 😉

Wenzel

Lidský mozek je základní řídící jednotkou lidského těla a našeho duševního života.

Karl vB.

Chcete snad vašimi krátkými replikami naznačit, že by se v tomto případě uživila obvyklá formulka ze silniční dopravy: „řidič nepřizpůsobil rychlost a styl jízdy stavu a povaze vozovky“?

Wenzel

Vtipný, ale zase vedle…

Wenzel

Neléčím si žádné ego a už vůbec se nepouštím do diskutujících, kteří tomu nerozumí a asi nechtějí rozumět.
Ani jeden z vás nedělá v provozu, protože by nenapsal takovou hloupost.
a) jedu sólo jako posun, kde to neznám nebo kde jsou rozkopané pražce ve výhybce a prosedlé jazyky, automaticky brzdím….
b) jedu se zátěží a vidím prosedlé jazyky výhybky, čerstvý štěrk, vyměněné pražce, zase uberu a vážně světe div se, projedu bez ztráty kytičky.

Honza

já si pamatuju, když jsem jednou jel vyvětrat hundrtku a zárověň pozdravit bratra na Kanoe do Ratají, šel jsem kanoue hledat od odbočky v Ratajích proti proudu, po tom vysokým náspu a divil jsem se, že se tam nikdy nic nestalo. Pražce totálně na kaši, každej druhej vrut vyhnilej a pode mnou se ty pražce hýbaly. To mi hlava nebrala

Axel

Stručné shrnutí z pera autora článku:

Péče o železnici v praxi.
Vyžilé pražce, laxní přístup…

https://twitter.com/honzalb/status/1486936416047222784?cxt

Pavel

Co se tehdy vlastně tomu Větroni stalo, že byla škoda přes 20 mega?

Xaver

20 Mega je pětina ceny lokomotivy, to je opravdu dost podivný.

Axel

ČD Cargo tvrdí, že 5 lokotek 383 Vectron v letech 2018-2019 koupili za 473 milionků celkem = 94,6 milionků jedna lokotka

Martin Toman

Ano. Tak nějak. Jeden nový Vectron je 95-100 milionů. Podle kurzu Eura.

Gwann

níže insider zmiňuje mimo jiné nové trafo

Jan

Přelomové rozhodnutí – do nedávna za podobné věci mohla vyšší moc, případně někdo úplně jinej

Honza

taky mi to tak připadá

Axel

Vi někdo, jestli ze společné kapsy (ze SŽDC) bylo/má být uhrazena škoda na Vectronu?

cituji: „Provozovatelem dráhy a dopravcem byla vyčíslena škoda na činném HDV 21 000 000 Kč
*) Výše škody ke dni zveřejnění ZZ nebyla konečná.“

Předesílám, že od nehody 11/2020 do zveřejnění dokumentu 01/2022 je to víc než rok.

P.S. Do odpovědi prosím netahejme případné plnění od nějaké pojišťovny … nevím je-li vůbec dle zákona pojistitelná takováto situace.

Gwann

můžete zaslat na dobrou správu dotaz a podělit se s redakcí i námi. píšete hodně a rád, tudíž zde můžete být užitečný 🙂

(PS: jen prosím v té žádosti použijte nádražštinu)

Axel

Do žádosti o informace dle 106/1999 je nutné se identifikovat.

Vzhledem k tomu, že mi od některých zdejších diskutujícíh ,. u některých předpokládám nějaké spojení s SŽDC, opakovaně bylo vyhrožováno (i usmrcením), tož Vašemu přání nevyhovím.

Chada

Když má dojít na konkretní činy, tak přijdou výmluvy:D

Axek

Pane Chada, a já mám POVINNOST, pro Vás něco vykonat? Jakože jste mě najal abych něco vykonal, sjednal se mnou odměnu, dohodnul termíny abych činil kroky?

Ne, tak to není. Já vůči Vým nemám nějakou POVINNOST, pane Chada.

Čili pane Chada, tak jak to formulujete, jste se odhalil jako nepříliš zručný manipulátor.

Takže rovnou napíšu reakci na Vaši další případnou manipulaci: Jeví se záhodno, abyste jako manipulátor, pane Chada, s Vašimi podobnými manipulativní PŘÍKAZY vůči mně, zamířil tam kde slunce nesvítí.

MHD

Ses Axeli, nějak rozvášnil, že děláš samé překlepy.
A zeptat by ses mohl. Ať chvíli otravuješ někoho jiného a ne stále jen nás 🙂

Axel

Nikdo Vás nenutí číst co jsem napsal. Nebo snad ano? Nějaké marťanské „Špiknutí“ Vás nutí si počíst, co jsem vyplodil?

Asi ne, že?

Nemůžu za to, že Vy jste si vytvořil návyk.

MHD

Bohužel tvé hloupé výplody tady zabírají nejvíc plochy. Byl bych rád, kdyby se dalo vypnout jejich zobrazení. Bohužel to nejde.

Chada

Už dva dny tu chceš po každým odpověď na svoje dotazy, ale ty nemáš povinnost odpovědět či konat. Stále mě utvrzuješ v tom, že jsi jen obyčejný troll co pořád omílá dokola svoje nesmysli. Mám rád vlaky a s chutí si pročítám zdejší diskuze, protože se vždy dozvím něco nového. Bohužel ty mě okrádáš o čas, protože zas.ráš zdejší diskuze. Manipulant jsi ty a tam kam slunce nesvítí mám já tebe. P.S. Zítra jedu na celodenní vlakový výlet jen tak (včetně pendolina) a budu jen cestující a ne žádný pasažérský pasažér) 😉

Axel

„Bohužel ty mě okrádáš o čas, protože zas.ráš zdejší diskuze.“ Opět další manipulace. Kdy mě obviňujete ze svého chování. S takovým manipulantem opravdu není možná normální lidská komunikace, neboť úroveň jeho charakteru brání normální mezilidskému chování. Ne, neokrádám Vás o čas. Neboť Vy nemáte povinnost číst cokoliv od mě. Nijak nebráním Vašemu životnímu postoji = Vaší zamilovanost do vláčků. A je logické, že já jako pasažér a jako daňový poplatník hájím svůj zájem a zájem své rodiny. Ať pasažerská ČD přestane s předstíráním, že dlouhodobě chce nabízet službu cestujícím, zhruba v podobném rozsahu a zhruba v podobné cenové úrovni jízdného… Číst vice »

Chada

Momentálně sedím v Pendolinu, jsem po jídle a jsem rád, že vezeme vzduch, protože jinak bych se udusil 😉

tarten

Nekrmte trolly. 😉

tarten

Jak vidíte, i tento relativně rozumný nápad je jen krmení trollů…

Vladki

Předpokládám že na základě této zprávy může dopravce po sprzeli požadovat náhradu škody a s velkou pravděpodobností uspěje.

Axek

Nevím. Když to vezmu z pohledu člověka, který volantuje autíčko a kvůli ďůře v silnice urve tlumič kola (=poškodí podvozek), tož by záleželo na 2 faktorech: a) že řidič nemohl předvídat ďůru na silnici b) že ďůra vznikla takovým způsobem že vlastník silnice nemohl předpokládat vznik ďůry https://www.epravo.cz/top/clanky/skoda-na-vozidle-zpusobena-nerovnosti-na-vozovce-kdo-nese-odpovednost-lze-se-realne-domoci-nahrady-skody-93136.html Tož esli táto analogie platí i v nádražácké galaxii, tj. tak by se zkoumalo jestli velká část té tratě je nic moc = není nepřevídatelné pro pravidelného uživatele, že se může objevit tak fatální problém na trati. A jestli SŽDC nemohla předpokládat, že její odborníci pracovali lajdácky (nevím esli v tomto konkrétním… Číst vice »

Karl vB.

Když nevíš, tak se zeptej, důro. Nejlépe u SŽ.

Axek

Tož štěstí, že SŽDC má správní radu, ve které nás, veřejnost, zastupují volení politici. Nejdéle sloužícím radním v SŽDC je Jaroslav Foldyna. Jeví se, že je vhodné, že ten pán, který vodí Okamuru je taky z Prostějova. Tož dává perfektní smysl, že pan Foldyna je členem Okamurovců…. Osobně si myslím, že tuto otázku J. Foldyna neumí odpovědět z hlavy, bo jako (nedostudovaný) pravoslavný teolog je těžiště jeho zájmu asi jinde. Ale třebas někdo chytřejší/odbornější z ostatních členů Rady SŽDC se na tuto problematiku už ptal. Tož estli si pan Foldyna vzpomene, tak bych zvědav, jak to je zařízené v SŽDC… Číst vice »

Mates

No a že sa mi taká situácia pár rokov dozadu stala. Nádražní ulice v Prahe bola pred rekonštrukciou myslím druhá najhoršia čo sa povrchu vozovky týkalo. Jeden lednový večer napadol čerstvo sneh a za tmy som na tejto skvelej ceste vletel do jamy ktorá mala 10 cm a rozflákal pneumatiku. Volal som na miesto PČR, následne prišiel niekto od správy komunikací hl.m.Prahy a zistilo sa, že jama je v kritická a mala byť označná. Následne mi od poisťovne správy komunikací bola vyplatená náhrada škody na pneumatike a náklady na pneuservis. Ale či je aj SŽ takto poistená to neviem.

Vladki

Ta analogie se silnicí trochu kulhá. Nikdo pri smyslech nepojede s Ferrari po polní cestě kde lze očekávat hluboké vymoly. A u tehle koleje nebyla znacka, vjezd povolen pouze pro sukafony, víc to neunese… Nějaký dispečer ho tam poslal zaparkovat s vědomím že ty koleje by ho měly unést, ale neunesly.

Nebo si podle vas mel jít fira před jízdou zkontrolovat zda jsou ty koleje dobře prisroubovane?

Axel

Jo, je klidně možné, že na kolejích jsou pravidla než na veřejných silnicích.Právě proto jsem se ptal. A netvrdím, že pan řidič lokotky měl: „před jízdou zkontrolovat zda jsou ty koleje dobře prisroubovane?“ Správné řešení nevím. Asi nezbývá, Vám řidičům ( a ostatním nádražákům pasažerským a nákladním vůči nádražákům kolejovým), abyste se zachovali nějak podobně jako s: https://zdopravy.cz/strojvedouci-zmatene-a-neprehledne-rozkazy-aneb-proc-take-muze-mit-vlak-hodinove-zpozdeni-96207/ cituji z papíru SŽDC, na který si stěžoval řidič lokotky: „Praha hl. n. – Děčín hl. n. Na trase jízdy Vašeho vlaku jsou napěťové výluky trakčního vedení. Z důvodu (…) může být za návěst pro elektronický provoz přikazující jíudu se staženým sběračem… Číst vice »

dinga

Mašina na p*ču, trať na p*ču, prostě všechno je podle nich na p*ču… To si říkají inspekce? Tohle bych uměl taky takhle „vyšetřovat“, ale hlavní je že tečou penízky na účet co???

Leinad

A co mají říct? „Viník je strojvedoucí, postačí ho zavřít a už se příště nikdy taková nehoda nemůže stát?“

Jiří Kocurek

… a lokomotivu za trest rozpálit autogenem.

Vladki

Pokud sem něco neprehledl tak zkonstatovali ze na p… byla trať. O to v jakém stavu byla mašina se nezmiňují. Akorát že poté byla v p… a pravdepodobná škoda byla 21 míčů.

Mě spíš zaráží to, že na závěr vypotili naprosto nesouvisející doporučení ohledně směn, rezijnich jizd a různě pojmenovanych pracovištích. Místo toho sem čekal důkladný pojeb sž že si neohlidali hlídače kolejí a doporučení nějakých lepších procesů.

Axek

jj

Jindra

Jako bezpečnostní doporučení, aby všichni dělali to, co mají? Nemyslíte, že by to bylo zbytečné?

Señoar

Jako čtyři lidé nepoznali, že výhybka je ve špatném stavu? Tomu teda moc nevěřím a do toho ještě hodnocení pokynů traťového dispečera jako to je opět klasický článek od Honzyblba

Y.K.

Jedna věc je když je zařízení OK, druhá věc je když zařízení není v pořádku a třetí věc je, že zařízení sice není v pořádku, ale ten co to kontroluje ho považuje za „to vydrží“. Takových míst s vypadanými vrtulemi a plovoucími podkladnicemi je hafo a z nějakého záhadného důvodu to nikdo nevidí (já vím jen práce navíc, vlak to přejel dnes, přejede i zítra).

tarten

Nejde o to, jestli si toho všimli (to nelze nijak zjistit), ale jestli z toho udělali patřičný závěr – a to neudělali.

Tomáš679.2

Jeden příklad špatného šetření : Vím, že mám sjeté pneumatiky, ale zrovna si nemohu dovolit / nechce se mi kupovat nové. Vozidlo však neodstavím. Když dojde ke smyku a tím třeba k nárazu do obrubníku bude v lepším případě nutné zakoupení nové pneumatiky a možná i s novým diskem. V horším případě bude nutné rozsáhlá oprava vozidla nebo koupě nového spolu s hrazením dalších výdajů. Takže co je lepší? Není lepší vždy řešit příčinu včas, než ji řešit pozdě a to navíc spolu s možnými následky, které mohou svou výší mnohonásobně přesáhnout prvotní nutnou investici?

Gwann

nebo v nejhorším zabiju někoho či sebe.

Tomáš679.2

Přesně tak. Prostě je třeba vždy zvážit všechna možná rizika a počítat s nejhorším. Ne si říkat „ono to ještě chvilku vydrží“. Možná vydrží, ale nikdy není jisté jak dlouho. Přísloví o džbánu, uchu a chozením s ním pro vodu to jen potvrzuje.

Jiří Kocurek

Co řekneme cyklistům na galuskách?

Tomáš679.2

Co? No však je to výše napsané. Musejí počítat s nejhorším. V jejich případě třeba s tím, že jim přední kolo za mokra na dlažbě podklouzne a oni si to v tom nejhorším možném případě namíří pod projíždějící vozidlo.

Gwann

kamarádův kamarád se takhle na kole zabil…galuzka v žlábku kolejnice…a pá pá…

bylo mu cca 15…

když si např. stoupnu na lyže, taky musím počítat se vším.

eLKá

Přesně.
Viz Michael Schumacher.

Jiří Kocurek

Jenže tahle analogie je úplně špatně. Jel po silnici, propadl se pod ním kanalizační poklop, urval kolo. A je jedno, že je měl sjeté o milimetr víc nebo míň.

PS: Sjetá pneumatika nebývá příčinou nehod. Stejně jako příčinou nehod nebývají sjeté obruče. Vyhřáté obruče, to je věc jiná…

Tomáš679.2

Nesouhlasím. Sjetá pneumatika klidně být příčinou může. Řidič může jet sebeopatrněji a v případě najetí na vodorovné značení a nutnosti zastavit to bude právě pneumatika, která bude tou příčinou delší brzdné dráhy. Kdyby příčinou nikdy nemohla být pneumatika nemusí to policie vůbec kontrolovat. Nebo když bude sjetá až na ocelovou kostru může explodovat. Rovněž je příčinou její nadměrné opotřebení.
Asi jsem nezvolil ten nejlepší možný. Chtěl jsem jen říci to, že pokud víme, že je něco ve špatném stavu vyžadujícím opravu je třeba to řešit (Viz. trať 212)

Jiří Kocurek

Jestliže je na vodorovném značení snížená adheze vůči okolí, tak se to projeví i na zcela nové pneumatice. Zas vedle 🙂

Ale chápu, kam tím míříte. Jezdit s gumou až na hadry sjetou je o průšvih. Nicméně ne každý defekt penumatiky je způsoben sjetou penu a zdaleka ne každý defekt pneumatiky vede k nehodě a nepojízdnému vozidlu.

Železnice je na tohle mnohem citlivější. A když kolejové vozidlo vyskočí z kolejí, tak se samo zpátky nedostane.

Se silničním vozidlem je běžné sjíždět mimo silnici, se železničním vozidlem to už z principu nejde. Viz „vysilničení“ hasiči na poli: https://cdn.xsd.cz/resize/904e5c7409053aa983b366faa887c169_.jpg

Tomáš679.2

Však mi si rozumíme 😉

Gwann

analogie je správná v tom, že relativně „levné“ opomenutí může mít katastrofální následky.

pokud ale bazírujete na závadě vlaku…za třeba zadřené ložisko dvojkolí (nebo jak se tomu odborně říká)

Jiří Kocurek

Jenže tady nebyla závada na vozidle, ale na jízdní dráze. Tož tak.

(říká se tomu horkoběžnost dvojkolí, hlídají to čidla na trati)

Leinad

Proč je vlastně technický stav vozidla sledován vybavením trati?
Chápu že infrastrukturník nechce aby mu hořící vlak vjel do tunelu. Ale normálně je to snad věc dopravce (koloťuka), co se dá zjistit automaticky na to má mít diagnostiku vagon,…

zdenek

Ono je lepší že zaměstnanci Dobré správy byli zticha

V. K.

Problém je v tom, že nikdo neměl kvůli obřím nákladům (viz cena rekonstrukce uzlu Ostrava) chuť sáhnout na uzly. Koridory se podařilo plus mínus zmodernizovat, ale velké množství uzlů je v katastrofálním stavu.

Gwann

až nějaká ta veksle prdne/rozpadnou se pod ní pražce pod projíždějícím expresem a vagóny pak třeba smetou lidi na nástupišti, to se budou všichni divit…

Gwann

já si vzpomněl spíš na věci jako podhozená veksle v tišnově či říkonín….kdy vlak byl vyhozen ze své dráhy byť ne zrovna rozpadlou vekslí…

jsou věci, kterým je obtížné zabránit.

ale tomu, že máme shnilé pražce v Kolíně na nádraží se zabránit může a musí. pokud bychom vzali toto jako normál, pak nevím proč se zabýváme věcmi jako ETCS nebo TSI.

Axek

„shnilé pražce v Kolíně na nádraží se zabránit může a musí“ Jak toho konkrétně chcete dosáhnout? Mě napadá jediné smysluplné řešení = OKAMŽITĚ uzavřít penězovod ze společné kapsy do víc než 50% železničních tratí v ČR = nechat dožít. A postupně vypínat dotování hromadné dopravy. Začít od regionálních letišť. A s ukončováním penězovodu pokračovat k dalším, nadprůměrně drahým formám veřejné dopravy, které se neuživí. Není náhodou, že v Deutsche Bahn v Německu v roce 2020 výrazně víc autobusů než techniky na kolejích určené pro pasažéry. Zhruba 10 tisíc autobusů vs. cca 2 tisíce vagonů pro pasažéry cca 4 tisíce vagonů… Číst vice »

Gwann

jdete s těmito nesmysly do háje.
až a když všichni presednou do aut, tak velká města a příjezdy do nich zcela zkolabuji.

ano, veřejná doprava je draha.
ale je to veřejná služba.
stejně jako třeba udržování blazincu.

PS; můžete začít přispívat, aby dotací bylo třeba co nejméně. jezdete zásadně jedničkou. kupujte si místenky jen na kase, nebo lístky přímo ve vlaku a zapomeňte za INkarty. abyste si na vlastní kůži poznal, co to znamená VHD bez dotací (alespoň trochu). jinak jste krom exota ještě k tomu ooobrpokrytec

Jiří Kocurek

S tou údržbou pračzů a upevnění kolejnic bezvýhradný souhlas.
Jen dodám, že to dopadlo velice dobře. Jak v Kolíně, tak tehdy u Prahy. Stát se tohle někde ve 120 a více km/h… Santiago by bylo srovnatelné. A na něco takového raději nemyslet.

Gwann

to dopadlo. i ta podhozená veksle dopadla ještě hodně dobře. ve vyšší rychlosti…opravdu raději nemyslet.

ono případů, kde to bylo jen těšně je totiž celkem dost. u vyškova tuším vypadl nákladní vlak z kolejí (uvolněná upevňovadla), obdobně pod lesnou nad majlontem a jistě spousta případů, kde se to neví.

fakt si koledujeme.

Koro

Neoznámil čas posunu hmhm. 99,9999% posunu funguje bez času posunu. Naprostá zbytečnost v předpise, aby bylo vždy na koho hodit jakýkoli průšvih. Když se nedodrží čas, např uprostřed výhybky tak co, znovu si žádat o posun, celý posun tím zdržovat… zkrátka naprostý nesmysl, jako mnoho věcí v předpise D1

182-097

To je fakt. Jediné kde má smysl řešit čas posunu je D3. Jinak je to jen naprostý balast ve kterém se ztrácejí podstatné informace.

Koro

Souhlas. Na D3 je to samozřejmě o něčem jiném…

Henry

Čas posunu od 8:00 do 18:00.
Co by mi asi tak výpravčí odpověděl?

Koro

Nic. Čas určuje on.

Leinad

Co dělat, když se to nestihne? Zastavit, nejlépe na zhlaví blokovat co nejvíce výhybek a chtít nové svolení a souhlas?
Není lepší až je to hotovo tak zavolat výpravčímu, že je to hotovo?

Koro

Asi tak no…

Gwann

inu, dobrá správa, unikátní státní organizace.

tohle je na úrovni obecného ohrožení….(nikoliv ve smyslu skutkové podstaty dle tr.z. ale daného šlendríánu)

fous55

Jako právník musím říci, že to nepochybně JE obecné ohrožení. Otázkou je pouze, zda z nedbalosti (věděli, že se průšvih může stát, ale bez přiměřeného důvodu spoléhali, že se nestane) nebo úmyslně (věděli, že se může stát a byli s tím srozuměni nebo jim to bylo jedno).

Gwann

ja si vzpomínám, jak propadla metrostavu stromovka. a tam bylo řečeno že to není obecně ohrozeni, neboť bylo ohroženo málo lidí….dost jsem tehdy čuměl… proto jsem dost opatrný.

bylo by ale zajímavé, co by PCR a státní zastupitelství udělalo s trestním oznamenim

petr

tak stane se…

BND30

Ještě tu nezazněl hlas, že za to určitě může zlý hrozinkový soukromník, protože ta správná lokomotiva to přejela v pohodě 🙂 🙂 🙂

Jsksk

Dej si facku a radši mlč

Kubrt

To je taky soukromý stroj, jen holt o pár tun lehčí 🙂

Martin Toman

Ano. Byli tu tehdy předloni všelijací odborníci. Vzpomínám na jednoho, který jasně viděl projetou ranžírku a boční střet a že on to přece musí vědět, protože už 30 let dělá někde u traťovky. To je jasná erudice. Atd.

Martin Toman

Naše 383 062. Už je zase ve forně a běhá.

Martin Toman

Formě

Axel

Můžu se zeptat kolik toho naběhá ročně?

Díky.

Martin Toman

Moc.

Axek

A není to tak moc, že je to až přespříliš?

Když si vezmu kolik najely RailJety ČD. tož asi podobné čísílko bude aj pro ty konkrétní lokotky který se spářily s RailJety.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-31776/

Karl vB.

můžeš

Axel

Díky náčelníku, já věděl že je na Vás spoleh. Fakt.
( ironie )

Pája

Jak moc zlé to bylo? Jsem bývalý mechanik, vždycky se to ve mně ozve.

Martin Toman

Dostala nové trafo. Nová od pasu dolů. S podvozky a TM nevím co se dělalo. Vezlo se to do Mnichova.

Pája

Díky

Ramon

300km v hodině !

Ramon

Tak hlavně že chtějí stavět koridor na 30km v hodině, to by to dopadlo !

Tomáš679.2

Pardon, nechybí vám tam nula?

Pája

Třeba chce budovat koňku a nechává rezervu pro případ kdyby se koně splašili.

zdeněk

No, myslím, že je to trochu scifi označit něco, že by šlo vidět okem. Resp. Co nového.. po x desítkách let nejspíš.
A poučení B a zkazka je, necháte li podfinancovanou infrastrukturu, vždy to nakonec hodí pěkně na nejnižšího pěšáka, který o investicích nerozhoduje. A nemá na ni vliv. Takže jedině dát zavčas výpověď. Nebo prudit a možná dostat výpověď.
PS takových dřevěných vyhybek v čr najdeme hromadu. Tedy otázka zda by si neměli všichni dotčení zvážit setrvání na svém místě.

zdeněk

Myšleno na podobných pozicích v čr.

zdeněk

Všichni víme, že takové pražce v čr existují. Které na pohled vypadají vtipně. Neměl by být zodpovědný někdo jiný? Kdo rozhoduje o investicích? Spíš myslím, že všichni víme, že tyto pražce jsou asi od pohledu za hranou své životnosti. A nějaké pravidelné kontroly na tom nic nezmění.

Jan

Takže tvrdíte, že ty kontroly jsou k ničemu, protože stejně špatný stav nehlásí? A proč je tedy máme?

Potulný Wechtr

Protože je na to pŕedpis. 🙂

Jiří Kocurek

Aby byly. Dráha má všeobecně problém uznat, že je někde opravdu skutečný problém. Spíš bude hystericky řvát, jak sou všichni zlí a ničemu nerozumí.

Leinad

Jaktože kontroly nic nezmění? Kontrolor nemá pravomoc říct, že je to nesjízdné? Interval mezi kontrolami je tak dlouhý, že mezi nimi dojde ke změně?

Bespi

Rict muze … dokazu si predstavit jak to dopadne. O tom stavu se urcite moc dobre vedelo, ze z toho muze byt prusvih taky. Veci se zasadne resi az kdyz se neco stane.

Axek

hm… „Veci se zasadne resi az kdyz se neco stane.“

A to myslíte z pohledu lidí v SŽDC:
– kteří prohlížejí/kontrolují koleje = hlídači?

NEBO

– kteří hlášení od hlídačů dostanou na stůl, a hlášení mají řešit = zajistit opravu = opraváři?

zdeněk

Otázkou je, kdyby se celá stanice prošla, kolik takových pražců a vyhybek tam je.. A to porovnání bych v té zprávě očekával. A není. Jsou tam 3 fotky dotčené vyhybky. Možná záměrně. Pokud vím, celá nemodernizovaná část na havl. brod byla srandovní. (mimo koridory z 90tek). Stejně tak v Hranicích odbočka na Valmez. (nebyla součástí opravy koridorů v 90.).

Kubrt

Jaký nejnižší pěšák? Píše se o třech úrovních kontroly, která nezafungovala. Tím, že nebudou vypovídat, toho moc nevyřeší, ani neposunou systém směrem k lepšímu fungování. Spíš ukážou prstem na sebe.

Jan

Určitě prudit, hlásit, zapisovat. Když už dělám takovouhle práci, tak si dám záležet. Copak tito zaměstnanci nemají žádnou zodpovědnost? Když budou ti nahoře vidět v jakém stavu doopravdy koleje mají a že jim hrozí zastavení provozu tak se peníze na opravu rychle najdou. Když se budem všichni tvářit jako že nic, všechno je v pořádku, tak opravdu nevidím důvod proč čekat nějakou změnu pořádků?

Zdendik

Ono st tomu taky někdy říká provozní slepota.

Vrabec na střeše

Nebo normalizace odchylky.

Jan Novotný

Traťový dispečer určitě nedává svolení k posunu, ale souhlas k posunu…

Libor

A než dá souhlas, tak si právě vyjedná podmínky ve svolení posunu. 😉 Kdo, co, čím, kde, jak dlouho a jaká případná omezení jsou a budou. Až si tohle svolení k posunu dopravce a výpravčí/traťový dispečer vykomunikují, pak teprve může dojít na ten Váš souhlas k posunu.

Jiří Kocurek

Takže je to vlastně žádost, ale říká se tomu svolení. No pak nemá být chaos.

Apollo17

Ne. To svolení je odpověď na žádost. A až je možnost posunovat dá souhlas(to už je většinou ta bílá na návěstidle).
Takže
1. žádost dopravce o posun
2. svolení k posunu, kde jsou domluveny podmínky posunu dá výpračí/dispečer
3.souhlas k posunu(návěstidlo,návěst výhybkáře)
Teprve pak se může posunový díl začít hýbat.

Pepik

A než si všechny ty pohádky vypovídají, tak už mu z každé strany budou stát rychlíky u vjezdu. V takovýchto stanicích ( a je jich drtivá většina ) je toto předpisové blekotani naprosto k ničemu a zdržuje provoz.

David

Hele, nadražáci, pro nás laiky jsou ta dvě slova synonyma.

Adamgolias

A proto v tom mají neustále takový chaos. To slovickareni nejednou bylo příčinou potíží.Kdyz se objevila nová D1 , čekal jsem zjednodušení a zjednoznacneni . Místo toho se rozproudila diskuse o vloženem návěstidlu na Smíchově.

Jan

Škoda, že kontroloři stavu kolejí nebyli takoví pedanti jako vy, to by určitě na ten špatný stav výhybky přišli.

David

Jsem rád, že drážní inspekce existuje a že je schopna za viníka označit i správce infrastruktury (byť by to mělo být samozřejmé, v dnešním babišstánu to až tak samozřejmé bohužel není).

Axel

Chápu správně, že 6.11:2010 elektrolokotka Vectron hapala. A o týden později už lokotka se oklepala, postavila na nožičky (tedy na kolečka) a už lokotku volantovali do dálavých končin?

https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1342363.jpg&httpref=&nmale=2&razeni=Zobrazeno&poradi=DESC&stranka=1

Axel

Anebo léčení bebi této lokotky trvalo několik měsíců?
https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/loco-buggies-poprve-v-cr

Nevím, ptám se, neb zdroje se možná rozchází

Pája

Vy se rychle běžte léčit. Opravdu rychle, než Vám něco udělá bebí a lokotka to nebude.

Triangl

Ty si fakt nebetyčnej magor. Najdi si psychiatra.

Kolejorz

383 062 byla odstavena na víc než půl roku. Teď se pohybuje od Hanisky přes HU až do D.

Axek

Díky.

Petr Šťástka

Ty nejsi duševně zcela zdrav soudě dle tvých dotazů, resp. to infantilní psaní zdrobnělin je nějaká diagnostikovaná úchylka?

Axel

Můj dotázek je k věci… tož si to shrňme:

6.11.2019 lokotka hapala, bo jí ujela kolejka pod nožičkama (teda pod kolejemi)

Prý o týden později lokotku volantovali do jižních dálav (Soběslav)

O 7 týdnů později lokotka podnikala dobrodružné výpravy do nedávných výsostných vod jedné nejmenované firmičky (a to výpravy do zvlášťě vypečených končin zvaných R8).

No a po pár měsících prý lokotku museli naložit na vozíček a odtáhnout ji po silnici do porodnice aby pořádně pofoukali bebi

Tož já jako kolemjdoucí kibic „som z toho…. voľajaký zmätený!“ … a tuto hlášku si lze vychutnat na videu
https://www.youtube.com/watch?v=QjB7VoYASgk

Vojta

Tak si to shrňme:
podzim 2019 Soběslav (jižní dálava)
podzim 2020 vykolejeni (ujetí kolejky pod nožičkami)
březen 2021 oprava (pofoukání bebí)
Máte to v závorce i s překladem.

Axel

A jo. Máte pravdu. Jsem trouba.

Jdu se stydět do rohu.

Díky Vám za Vaše všímavé oči, protože jsem to fakt popletl.

Prosím redakci o smazání vlákna, neboť můj dotaz, se ukázalo, nemá žádnou věcnou podstatu.

Díky.

Apollo 17

Ale zmatené jsou všechny příspěvky pacienta Axel, takže sr nemusí mazat zrovna tyhle.

Karl vB.

Vás asi dneska ozářilo vycházející slunce a nastal světlý okamžik, kdy jste napsal tento vskutku objektivní příspěvek, se kterým bude asi většina účastníků zdejší diskuse souhlasit.
Když vypadnete z role, tak se dokonce obejdete i bez vaší fantasmagorické slovní zásoby. 🙂

Axel

„Když vypadnete z role, tak se dokonce obejdete i bez vaší fantasmagorické slovní zásoby.“

Doufám, že nádražáci už brzy taky „vypadnou z role“ a začnou sloužit pasažérům, zejména solventním.

A proto mj. od nesrozumitelné/matoucí nádražštiny přejdou k češtině resp. k těm jazykům, kterými často mluví pasažéři.

Viz web druhého či třetí největšího pasažérského dopravce v ČR, který je také v:
slovenčině
angličtině
němčině (a v také v rakouštině)
maďarštině
polštině
ruštině
čínštině

A předpokládám, že připadají i ukrajinštinu (po vzoru LEO)

Martin Toman

Zdar mimózo. Mašina pak stála cca čtvrt roku v v DYKO Kolín a pak dalšího skoro půl roku v Mnichově. Léčba peoběhla úspěšně. A propos. Nedávno tomu, někdy na přelomu roku, nastoupil jsem v Brně do Metropolitanu směr Budapešť. Sedím v prvním voze a najednou se dovalili zezadu 3 takoví, jak to říct… mongoloidní pošuk je správné označení. No a jeden z nich se přes okno prvního vozu přes ty prechodové dveře podíval na mašinu a oznámil zbývajícím dvěma a asi polovině vagónu, že nás potáhne LOKOTKA BREJLOVEC. …byla to 383ka. Že jsi to byl ty? Že??🤪😀

PedroKV

Měla okna? Měla! Tak to byl Brejlovec! 😁

Axel

Pro solventní pasažéry by nádražáci té lokotce, předpokládám, říkali téměř jakkoliv, jak si budou přát ti, kdo živí nádražáky.

Neboť takové chování je podstata SLUŽBY PASAŽÉRŮM = Náš zákazník, náš pán.

Třebas Kuňkadlo. (to je opravdu použité označení nějakého stroje, kterému NTM dalo přednost např. před dalšími parními lokotkami).

Martin Toman

Ne 383, ale 380. Ale i tak… celej Brejlovec.🤦‍♂️

Axel

Martin Toman … aha, tož 3/4 roku. Díky

Kolejorz

Ještě mi tady chybí podezření na pojistný podvod a bude Vás retardovaný příspěvek dokonalý.

Axek

No jo. S humorem je třeba šetřit. Zkazil bych si reputaci. – : )

Petr

Nechapes vůbec nic.

Tomáš679.2

Pane Axel, vy jste přes ty počty. Mohl by jste nám tady spočítat kolik by stála oprava této trati a vysvětlit, zda a případně proč je lepší vyhazovat prostředky za vzniklou škodu místo toho, aby se něco přihodilo, problém byl vyřešen a měli jsme klid? Děkuji.

Axel

A četl jste Závěrečnou zprávu Drážní inspekce? Jestli je to nad Vaše síly, tož zkuste najít a zaplatit si někoho kdo to zvládne

Karl vB.

„Jestli je to nad Vaše síly, tož zkuste najít a zaplatit si někoho kdo to zvládne“
Tuhle vaší větu si vytiskněte a strčte si jí před nos, vedle monitoru.
Až tady zase budete obtěžovat, aby vám někdo dal link, podklady atd., budete mít možnost si jí přečíst a zařídit se podle ní sám!

Axek

KvB… ehm, já panu předřečníkovi odpověděl, kde to najít, když se ptal ohledně škody na kolejích při této bouračce.

Fakt se chovám jako spousta jiných diskutujících? Fakt?

Nejsem dokonalý. Ale snažím se. A vůči panu předřečníkovi jsem se zachoval korektně.

Dokonce z toho vyplývá, že jej považuji za chytrého, neboť jsem se zachoval stylem: „chytrému napověz, hloupého…“