Drážďany – Sydney nonstop. A380 má za sebou nejdelší let v historii, ale bez lidí
Airbus A380 společnosti Qantas. Foto: Airbus
Letecká společnost Qantas překonala rekord v nejdelším letem bez mezipřistání s největším osobním dopravním letadlem Airbus A380. Z Drážďan do
Do kdy budou stát v Drážďanech?
nevíte prosím někdo, jak dlouhou potřebuje plně obsazená a naložená A380 pro vzlet?
díky
jak dlouhou runway… pardon
Stačí se podívat na wiki, je to 3000m na úrovni moře. Je to míň než 777, protože křídla byla dimenzována na prodlouženou verzi.
Skoro 5500 m, ale jedná se fyzickou délku dráhy, takže je v tom i prostor pro přerušení vzletu. Dá se přímo na stránkách airbusu najít A380 performance charts, tam se to dá najít.
Prakticky N performance NAVBLUE, který to umí spočítat pro konkrétní dráhu, odlet, podmínky a letadlo. K dispozici není, ale na vyzkoušení pro každého je Boeing OPT, jako ukázka jak to funguje bych řekl super. Ale nemá A380, samozřejmě.
https://aviation.stackexchange.com/questions/56990/how-long-does-a-runway-have-to-be-for-an-airbus-a380-to-takeoff/57052#57052
A samozřejmě dělám zase 10 věcí najednou a čumím špatně. Prakticky by člověk potřeboval 5 km na vysoko položeném letišti. To je tak když to člověk 4x přepisuje. Prakticky u hladiny moře je to cca 3500 m. Bez odchylek od ISA a větru.
Pokud se jim bude dařit prodávat místa v economy plus, tak ta úprava múže výrazně zlepšit ekonomiku A380 pro QANTAS. Je fakt, že pro řadu aerolinek byla ekonomy plus poslední dobou nejziskovější třídou.
Navíc se jim povedlo navýšit počet sedadel v prémiových třídách a přitom nesnížit počet míst celkem (dokonce jedno přidali). Pokud většina provozovatelů A380 tvrdí „cestující ho milují“, ale „je to ekonomický propadák“, tak tohle by snad mohlo pomoct.
To ze je nejziskovejsi je pro mne jako cestujiciho znameni, ze ma pro mne nejhorsi pomer cena/vykon 🙂
vsak si litej dobytcakem v ryanairu :)))
Taková linka by se mi moc líbila 🙂
….jo to by byl mazec, take bych se svezl.
Pánové letěli jste někdy přes 12 hodin?
A toto je ještě o 5 hod. více.
I když Premium Eco. je lepší než Eco. tak pokud nemáte plně sklopné sedadlo, tak jste podobně nevyspalí a rozlámaní…
letel 14h a uzival si kazdu minutu 🙂 a bola to klasicka ECO
letěl jsem Auckland – Dubai, 17 hod a pár minut k tomu, zadní sekce, Y class. Večeře, film, spánek, spánek, snídaně, film, spánek a bylo hotovo 😀 Na pohodu 😀