Drama u Madridu. Boeing 767 kroužil pět hodin kvůli závadě podvozku a motoru, bezpečně přistál
Boeing 767-300ER společnosti Air Canada. Foto: Brian from Toronto, Canada [CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)]
Téměř pět hodin kroužil třicet let starý Boeing 767 společnosti Air Canada jižně od Madridu, aby snížil svoji hmotnost a
Před třemi lety jsem letěl 767 Air Canada z Toronta do Prahy a říkal sem si do čeho nás to posadili. Z pohledu cestujícího se jednalo o hrozný šrot se zanedbaným interiérem, kde se hýbaly sedačky. Tím ale rozhodně nechci tvrdit, že byla zanedbaná údržba, to s největší pravděpodobností opravdu ne.
Trochu si prolustrujte Air Canada, jejich incidenty, firemni kulturu atd. Ta spolecnost je na urovni nasich Smartwings. To i Westjet (kanadsky low cost) je lepsi nez oni.
A vidíte, mně před těmi WestJet na airways.cz docela varovali. Prý jejich „plný AvHerald“.
Které incidenty a aspekty firemní kultury máte na mysli?
Žabaři. Smartwings by to doletěly.
ono to uz fakt není vtipný …
.. ono je to fakt trapný.
Hazard se životy desítek cestujících je třeba připomínat, ať Vám to připadá trapné nebo ne.
http://avherald.com/h?article=4d29b586&opt=0
SW se pripomina sam..
Dobre. Koukam, ze se sveho jmena shit wings jen tak nevzdaji.
Nechápu na co narážíte? S podezřením na poškozenou pneumatiku se nesmí pokračovat do cíle? Naopak to má své benefity (zejména snížení hmornosti). If the crew suspects a tire failure during takeoff, the ATS facility serving the departing airportshould be advised of the potential for tire pieces remaining on the runway. The crew shouldconsider continuing to the destination unless there is an indication that other damage has occurred (non-normal engine indications, engine vibrations, hydraulic system failures or leaks,etc.). Continuing to the destination will allow the airplane weight to be reduced normally, and providethe crew an opportunity to plan and coordinate their… Číst vice »
„unless there is an indication that other damage has occurred“
„… zaznamenali závadu na levém motoru.“
sečteno:
Pravidlo o pokračování letu nelze uplatnit.
Y.K to myslel na SW
Směroval jsem k odkázanému Smartwings incidentu.
Air Canada měl pumpáž kompresoru jednoho motoru a před sebou cestu přes oceán, tak holt museli kroužit.
Mne to prijde vtipny. Etops to ma, takze by to bylo i v cajku. A bylo by to i ekologicke. Tohle az si Greta precte, tak pukne vzteky.
co by na tom bylo ekologickeho?
Asi že by se to palivo spálilo, ale zároveň byl dokončen přepravní výkon. Ovšem za cenu ohrožení života cestujích a životního prostředí v případě havárie a úniku paliva do přírody, nespíše do moře.
Ne, nebylo to v cajku, protože let nebyl vypraven jako ETOPS.
jak s tím souvisí etops?
i kdybvy to mělo dvacet etopsů, tak tě to nijak neopravnuje k letu přes půl evropy na jeden motor. etops slouží úplně k něčemu jinému.
Trapny je ohrozit cesrujici pro korunu zisku! V tom je SW prebornik!
Teď už byli skoro zpátky v Torontu . Malichernosti u SW neřeší .
Trapaku
Aniž bych chtěl podporovat kousek kapitána Veselého nebo naopak pochybovat o rozhodnutí posádky letu AC-837 Air Canada, prostě když to má být tak vtipné, tak tady jsou vtipné paradoxy obou incidentů. Kroužení u Madridu dobou letu značně překonalo dobu letu SW, cca o 2 hodiny (1:50). Dokonce byl překročen ETOPS rozsah jednomotorového letu, B767 má „jen“ 180 minut. Nic tím nenaznačuji, jen pro zajímavost.
Hlavně že to dobře dopadlo .