Dráhy začínají stavět novou opravárenskou halu v Brně, oproti předpokladům ušetří
Vizualizace nové haly ČD, Brno-Maloměřice. Pramen: ČD
České dráhy začnou ještě tento měsíc s výstavbou nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích. Po více než roce od vypsání tendru
V Maloměřicích hlavně už delší dobu měla stát nějaká pěkná zastávka, nejlíp taková, která by umožnila pěkný přestup ve směru od Blanska do Kralova Pole hrana-hrana.
Vzhledem o odlišným niveletám a Blanenské tratě v zářezu je to těžký technický (a tím i finančně) úkol.
Proto by musel blanenský osobák odbočit směr depo, na nástupiště se dvěma kolejemi by se tam místo našlo, navíc by se tím i mohla zvýšit kapacita uzlu, pokud by právě v protisměru takto byl vykřižován nějaký jiný protijedoucí nezastávkový vlak.
Než to zastaví, než se přestoupí a rozjede, tak je vlak v Židenicích.
V Maloměřicích ale zastávka stejně bude, navíc Židenice jsou na tom právě kapacitně špatně a přípoje se tam rušily.
Nic proti novým moderním stavbám, ale nechápu, proč nedojde k rekonstrukci, či revitalizaci nějakého z krásných historických dep, která se mnohdy zbytečně bourají? Samozřejmě je jasné, že stará depa by musela býti uzpůsobena jiným parametrům.
Ano, právě proto, že jsou stará depa naprosto nevhodná pro údržbu ucelených jednotek.
Jistě máte pravdu, ale i tak dochází k nesmyslným nevratným likvidacím mnohých dep.
Děčíňan
Vždyť zrovna v Děčíně se rvou miliony do staré pastoušky, ze které stejně po rekonstrukci bude souprava čouhat ven. Topit se bude pánu bohu do oken, mechanikům bude stejně zima a miliony fuč.
Ano, opravit pár historických dep a točny. Ale za peníze z jiných zdrojů (min.dopravy+min.kultury).
Třívozový Panter,Pesa,Desiro se tam vejdou.Pětivozový Panter už by čouhal.
Oproti Brnu bude těch milionů asi podstatně méně,než 220.
Apollo Pesa, Desiro, Regionoha se vejdou určitě. O třívozovém Regiopanteru mám dost pochybnosti. Jestli jednou přijdou na Děčinské Rychlíky moderní vícevozové patrové soupravy, tak s ohledem do budoucna, za horizont 10 – 15 let, považuji tuto konkrétní investici za vyhozené peníze. Prostoru je v Děčíně dost. Na demolici se dají sehnat dotace. Na dekontaminaci půdy taky. Na moderní, nekolikakolejné, nízkoenergetické a tudíž ekologické depo sežete dotace jakbysmet. Ale to by se tím musel někdo zabývat. Je jednodušší (z pohledu odpovědné osoby), připravit opravu staré garáže, než připravovat projekt, který u nás žádný projektant nikdy nedělal, sic v zahraničí již stojí.… Číst vice »
„Jestli jednou přijdou na Děčinské Rychlíky moderní vícevozové patrové soupravy, tak s ohledem do budoucna, za horizont 10 – 15 let, považuji tuto konkrétní investici za vyhozené peníze.“
A když to bude provozovat jiný dopravce,byly by vyhozené peníze ČD.
Třeba si tu moderní halu postaví Arriva,LEO,nebo RJ 🙂
Tak to už je na ekonomice jednotlivých dopravců. Jestliže má ČD v uzlu Děčín, dostatek prostoru pro výstavbu, považuji za chybu, že tam neplácli nové moderní depo. Při soutěžích by se nízká energetická náročnost a kapacitní flexibilita, uplatnily daleko více, než jen brečet, že „musíme uznávat režijky“. Vždyť ten shluk neorganizovyných budov v Děčíně, je energeticky tak náročný, že by se ze současné spotřeby utáhlo moderní 20-ti kolejné depo s veškerejma soustruhama, hygienickym hospodářstvím, myčkou, obrobnou i odmrazovací garáží. A není to jen Děčín. Jsou to téměř všechna depa. Přiznejme si to. Ve vedení ČD v současnosti není nikdo, kdo… Číst vice »
To jsou takové úvahy,měli by,bylo by to výhodné,atd..
Podobně před asi 25 lety spadla střecha nad rotundou v Chomutově a na podobné analýze byla vystavěná nová rotunda o 24 stáních.Ale za 10 let již bylo jasné,že ČD ji nebudou potřebovat a jediné štěstí bylo,že NTM potřebovalo depozitář a měli na něj peníze.Jinak už se tam proháněly lišky a sběrači kovů,jako u mraky jiných nepotřebných staveb.
A jsme opět u jádra pudla.
Kdo má u ČD na starosti
Prediktivní analýzu?
Odpovím ti. Nikdo.
Pokud by nèkoho takového měly, dlouhodobá investiční strategie by byla hračka.
Jo takový prediktivní analyzátor by analýzou v roce 2010 vyanalyzoval,že rychlíky z Prahy do Písku a Budějovic,Rakovníka,Tanvaldu atd..bude vozit od roku 2020 jiný dopravce.:-)
Ještě tu o Karkulce.
A potřebuje vůbec do budoucna provoz mít v Děčíně vůbec nějaké „plnohodnotné“ depo (i s částí pro velké opravy vozidel)? Neměl by před závažnými rozhodnutími o investicích někdo udělat nějakou koncepci výhledu provozu a vycházet z ní?
Můžete, prosím, uvést 5 příkladů z mnoha nesmyslně nevratně zlikvidovaných dep? Aby byla zřejmá ta nesmyslnost, uveďte u každého depa námět na smysluplné a udržitelné využití. Děkuji.
Tábor mezi Albertem a tratí na Chýnov. Délka kolejí by stačila minimálně na 3vozový panter. Depo, které zbylo, stačí max. na regionovu (na trio už ne).
Ta zbouraná hala měla 70 m, trojpanter má skoro 80 m.
A co tedy navrhujete? Používat nevyhovující depa dále? Hodně nákladně je rekonstruovat, byť to třeba často z prostorových důvodů ani nejde?