Dráhy začínají stavět novou opravárenskou halu v Brně, oproti předpokladům ušetří
České dráhy začnou ještě tento měsíc s výstavbou nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích. Po více než roce od vypsání tendru
České dráhy začnou ještě tento měsíc s výstavbou nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích. Po více než roce od vypsání tendru na zhotovitele podepsaly smlouvu se sdružením společností TSS Grade a Doprastav. Výsledná cena je 219 milionů, což je o 30 milionů méně oproti předpokládané hodnotě zakázky.
Nová dvoukolejná hala bude mít délku 153 metrů a šířku 22 metrů. „Díky těmto rozměrům zde bude možné zajišťovat údržbu a opravy také u pětivozových, 132 metrů dlouhých jednotek InterPanter nebo na jednu kolej přistavit až dvě jednotky RegioPanter, které jsou dvou a tří vozové,“ uvedl šéf drah Miroslav Kupec. Dráhy si od nového zázemí slibují snížení nákladů a zrychlení servisu.
Hala bude disponovat prohlídkovými kanály a lávkami pro údržbu zařízení na střeše vozidel, druhá kolej bude vybavena dvěma šestimetrovými mobilními plošinami. Součástí vybavení bude také jeřáb o nosnosti 10 tun nebo zařízení pro odsávání vakuových WC. Výstavba potrvá 20 měsíců. Dráhy se pro stavbu zcela nové haly rozhodly na základě studie, která jako zcela nevhodnou vyhodnotila variantu přístavby ke stávající hale.
Dráhy přitom počítají s tím, že si Jihomoravský kraj nakoupí vlastní vlaky (soutěž je v běhu) a podnik kraji nabídne své zázemí a opravárenské kapacity. Ve hře je ale i scénář, že nová hala poslouží pro údržbu stávajících vozidel ČD s tím, že do Maloměřic by byly částečně přesunuty vlaky z lokality Horní Heršpice. Hala má sloužit především elektrickým jednotkám, které se do stávajících přístřešků nevejdou.
Dráhy avizují, že chtějí i nadále své opravárenství posilovat. Už loni zprovoznily v pražském depu nový podúrovňový soustruh na údržbu kol a brzd.