Dráhy vyřadí vozidla symbolizující nízkou kvalitu cestování. Jde hlavně o „koženky“
Vagon B s koženkovými sedadly, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.
Dráhy chtějí zároveň využívat chytré technologie v podobě takzvaného internetu věcí.
Higienickou koženku chtěj nahradit nehigienickym materiálem to může udelet jen dement s VŠ vzdělaný
No pokud vím, tam z nenáviděné ,,koženky´´ jsou i moderní sedadla v jedničkách..no a když se k tomu ve starém béčku otevře okno a vlak fičí rychle, tak se to vyvětrá a je to jak v jedničce, akorát bez žlutého proužku, no..
Přesně v těchto vagónech z fotky jsem se něco najezdil. Takové pohodlí už dnešní „moderní“ vozy neposkytují. Možnost rozvalit se přes dvě místa, zabořit hlavu do ušáku a hlavně kupéčka a žádné velkoprostorové hrůzy dneška… Ach jo
Jsou skvělé, pokud sedíte sám a není vedro. Ale sedět v plném obsazení je hrozné a jet s tím v létě je vyloženě za trest.
Nesmysl posílat lokomotivy z roku 1990 kvůli ETCS do kopřiv. Chyba není v lokomotivách. Ale ETCS..
Chyba je v nařízení výhradního provozu. V Německu smí dojezdit lokálky s PZB.
No jo, ale to je oproti LS furt nebe a dudy!
ČD nemít socialistickou výrobu, tak už dávno dojezdily. A to nejsou jen ty vagony, to jsou i ty lokomotivy-vesměs výroba škody plzeň před r 1989 nebo dokonce ještě ČKD lokomotivka sokolovo. Fabrika už dávno neexistuje ale lokomotivy furt jezdí. To se člověk až diví že to ty motory vůbec vydržely-musí to mít nájezdy už přes několik milionů kilometrů. Vlastně to musela být docela kvalitní výroba tehdy
Těžko soudit, lokomotiv staré desítky let jezdí i ve vyspělých státech. A nemít tu nikdy žádnej socialismus, to by bylo príma!
Přišel kapitalismus a za 25 let se toho na dráze moc nestalo, tedy v ČD, pokud ovšem nebereme v úvahu, že šéfové berou nyní 10 x víc než za socialismu a navíc si udělali z ČD dojnou krávu.
Jednou z možností „likvidace“ koženky je přečalounění, což „postihloů desítky vozidel ….
V tom je stálý problém, prosezená sedadla a pidisedadla to nevyřeší takové 010 s vyměněnými, ale stejně stísněnými sedadly, stejně jako precalounene Honechery jsou pořád jen stísněné nepohodlné komunisticke zmetky!
Škoda že místo luxusní koženky bude jen vyšeptalá plyš. Holt to dřívější pohodlí se už na železnici nikdy nevrátí.
Cože to dřívější?
Pohodlí???
To jste asi nikdy nejel v létě v kraťasách a tričku na kožence, jinak byste takovou pitomost nemohl vypustit z klávesnice…
Když se upraví kolejnice hluk taky nebude a u Plzně jsou stěny poloviční.
Konečně skončí 560. To je z pohledu nastupování a vystupování, zejména s kočárkem nebo kolem fakt hrůza. Rozhodující je, aby byly vozy na příměstských a regionálních linkách (částečně) nízkopodlažní. I kvůli zkrácení pobytu ve stanici díky rychlejšímu vystupování.
451 byly nízkopodlažní, následoval modrogumí pokrok.
Jo tomu taky nerozumim, po 451 nerozumim ze se neslo stejnou nizkopodlazni cestou
Na to vám odpovím,nás ve Slezsku to postihlo nejvíc a dodnes jsou za to ČD na černé listině. Do roku 1978 i zde jezdily zabotlamy 451. U těch ale docházelo k praskání rámu, a tak se nějaký pražský komunistický papalas rozhodl dále je nevyrábět, namísto nich vymýšleli ty vysokopodlažní hrozně věštící 460 a 560. Po zkouškách se ale Pražákům tyto nepohodlné krávy nehodily a tak je odstrčili co nejdál od Prahy na Košicko, Ostravsko a Mostecko. Nízkopodlažní 461 si samozřejmě odvezli do Prahy a od té doby se i tady nadává na pragocentrismus!
No to je super zpráva. Možná za deset let už nebudou Béčka. Super tempo. S tímhle chlubením bych tedy rádši ještě počkal 8 let.
Kam ty vyřazené vozy půjdou? Sešrotovat nebo na nostalgii! Bojím se, že s novými vozy dráha nabídne krajům dražší cenu za km a vyhraje zas soukromý repas. Mě to připadá že chceme jezdit v BMV za cenu Trabanta .
Pořád lepší soukromý repas s moderními prvky, než tento vrak s nulovým podílem moderního cestování 🙂
otázkou, zda se provozem těchto šrotů spíš někdo moc hezky pakuje (nábřeží)? co?
Vyřazené vozy nakoupí soukromník XYZ a vyhraje všechny soutěže, protože bude LEVNÝ.
…ale pouze za podmínky, že objednatel dopravy tyto vozy bude vyžadovat, nebo tolerovat.
…levný je proto, že nemá tisíce kancelářských manažerů a poradců manažerů…když jedu na chatu, tak celou první třídu zabírají právě tito nepostradatelní…náplň jejich pracovní činnosti je poznat z jejich rozhovorů, tabulky, výkazy, kontrola čistoty oken…
A vis ze tu 1. tridu plati uplne stejne jako kazdy jiny zakaznik?
Nebo je taky levný protože kašle na údržbu, zálohy, funkčnost dvěří, klimatizace, záchodu a své zaměstnance platí jak držgrešle, za což mu tam dlouho nevydrží.
Potrefená husa z nábřeží?
Pokud si státní moloch po desítkách let konečně pořídil někoho na kontrolu čistoty oken, tak je to chvályhodný pokrok.
Takže peněz i vozidel je nadbytek, takže i to vyhovující budeme likvidovat. Hlavně když budou někteří spokojeni. leda že by si to sami zaplatili. Jinak ta uváděná vozidla nejsou nic špatného a pro provoz nevyhovujícího – tedy pokud jsou řádně udržována. Ale to je tu stále dokola stejná písnička. Prostě kupata jsou špatná, koženka je špatná, otvírací okna jsou špatná ,motoráky jsou špatné atd.
Vyhovující? Poslechl jste si někdy názory cestujících, když jim k nástupišti přijede osmimistna koženka? Vyhovující je to maximálně v hlavach sotousu a vyhorelych zaměstnanců CD.. Na kolejích už to nemá co dělat přes 15 let
Tato vozidla nejsou vyhovující již DVACET let. Ano, kupata jsou čpatná, protože v osmi lidech je to sado maso a v šesti lidech u modernějších vozů to zase zbytečně snižuje kapacitu vlaku, otevírací okna jsou také špatná (do vozidla jde bordel v podobě mixu litinového a jiného prachu, hoven a chcánek z kadibudky na konci vozů). Tak se uklidni a šoupej nohama.
„u modernějších vozů to zase zbytečně snižuje kapacitu vlaku“
No jo. Nač mít pohodlné vlaky.
Věděl by někdo, jak dlouho se udrží prd na kožence a jak v polstrované sedačce?
U spuštěného okna asi 5 sekund koženka/ 10 sekund polstr. U chodbičky v řádu až několik minut. V zimních měsících je prd schopen nelegálně cestovat i desítky kilometrů.
Takze rychliky R9 odted budou jezdit bez vagonů?
Navoněná bída a potěmkinova vesnice! na místo toho, aby SŽ a ČD zajistili jízdu vlaků 100% na čas, budu sedět ve vagonu za x mio se zpožděním. O notorických zpožděních se zřejmě hlavouni na nábřeží v prezentaci nepochlubili. Příkladem je jen to, že vlak z hlavního nádraží v Praze vyjíždí už se zpožděním, které se pak v průběhu jízdy navyšuje a v cíli jste o desítky minut později. To není kvalitní služba hodná 21.století, které zápasí s časem. Na místo toho se prostě pořídí nový vagon… Koluje zkazka, že pokud se v Japonsku opozdí vlak, páchá zodpovědný zaměstnanec drah harakiri,… Číst vice »
Co kdybyste to harakiri spáchal sám …..
Hurá, ještě v roce 2030 se svezu koženkou. 🙂
Treba to predat na Ukrajinu.Tam to bude 1.trieda.
A vyplatí se tomu měnit podvozky?
Nebo do Afriky…
Leda Rumunsko, Bulharsko, Albánie. Tam to za dva roky zdevastují.
V Rumunsku je vozový park na vlacích InterRegio (IR) již v mnohem lepší kvalitě. V elektrické trakci tvoří základ odkoupené ojetiny od DB nebo rekonstrukce domácích vozů, motorová trakce je pak kompletně pokrytá jednotkami Desiro.
Bulharská B mají pak jednu modifikaci, která není příliš typická. Mají stejnou délku, ale pouze 9 oddílů. Je tam tedy stejné místo na nohy jako v našich vozech A. Nasazení českých B by tím pádem znamenalo zhoršení.
Jinak třeba v rámci poválečné obnovy by šlo uvažovat o prodeji B do Sýrie.
V Rumunsku jezdí vlaky jako noty na buben. Spoustu perspektivních rovných tratí zcela zbytečně zrušili a dál ruší. VHD mimo aglomerace v podstatě neexistuje.
Tam by ta B uplatnění jistě našla…
v Albánii již před více něž deseti lety jezdily vyřazené vlaky od SBB a bylo o dost lepší než naše slavná béčka…
Pch. Na Ukrajině mají Hitachi.
A i stodoly jsou komfortnější.
Komfortnější pokud máte celé kupé pro sebe a neležíte nad vrzajícím podvozkem 🙂
To se musí. Jedny z posledních pohodlných vlaků (B, Bdt, 460, 560, 814, 843, 854…), ještě obehnat všechny tratě protihlukovou bariérou, nebo ještě lépe všechny tratě zahloubit do tunelů a „pohodlné“ cestování 21. století může začít.
Ty protihlukové stěny nejsou špatné. Alespoň nebude okolí rušit pískot a hluk od vlaků
Ono to někoho ruší? Celý je to jen penězovod pro výrobce stěn, zakamuflovaný do jakých si hlukových limitů, které nejde jinak splnit a splnit se musí i kdyby v celé vesnici bydlel jen jeden hluchý člověk, který by stěny zuby nehty nechtěl, tak prostě jí mít bude.
Ale no tak. Jde to splnit i jinak. Ono se jenom nechce.
Sranda je, že z předpisů nic takového nevyplývá, Spržel prohrála soud v Úvalech a ještě se mstila (stěna nemusí být na soukromém pozemku, kde ji majitel nechce? Just ji dáme aspoň na druhou stranu aby chránila les)
To by mělo jít napadnout. Hluk se od stěny odráží, takže předpisy by to mohlo porušovat.
Ale spíš bych řekl, že betonová lobby potřebovala pro svou stěnu odbyt, protože již byla zahrnuta ve všimném…
Za mě tedy bylo to docela pohodlně
Ono takové Bmz245 má taky svoje kouzlo…
Neklimatizované vagóny by se v roce 2021 na kolejích už neměly vůbec vyskytovat, natož ty z DDR. A je velká ostuda ČD, ze je pořád nasazují. Na druhou stranu mi jako denního cestujícího rychlíky Labe mnohem víc než kvalita vagónů vadí ta neustálá bezdůvodná zpoždění, tj. taková, která nevznikla mimořádnou událostí nebo výlukou. Proč někdo konečně neřeší tohle??
Pokud myslíte rychlíky Praha – Děčín, tak těmi jezdím docela často a až na několik málo mimořádných situací jsem dojel vždy včas. Pokud už bylo nějaké zpoždění, tak bylo zanedbatelné v řádu jednotek minut.
No zrovna v tomhle má „Karel“ pravdu. Rychlík z Prahy má zpoždění cca 10 minut prakticky vždycky, ale proč?
Pane -TR-, já těmi rychlíky jezdím opravdu každý den a nepamatuji, kdy naposledy jely na čas. Ano, je pravda, že ta zpoždění jsou většinou kolem 10 minut, ale to pro mě znamená, že pokud musím být někde na čas, tak musím jet vlakem o hodinu dřív. Zpoždění jsou z velké části způsobena tím, že vlaky neúměrně dlouho stojí ve stanicích a já fakt nechápu proč. Možná by mi to tady mohl někdo znalý poměrů v ČD vysvětlit. Další příčinou zpoždění bývá, že ve směru z Prahy 5 minut před rychlíkem odjíždí z Masarykova nádraží osobák a pokud ten je zpožděný,… Číst vice »
TO s tím osobákem je pravda, ale to nebude ten důvod, protože takto to funguje už roky a tohle se děje teprve asi 2. grafikon. V Lovosicích to neustále zpožďuje přípoje na Louny a Lípu. Hlavně že z hlaváku to vyjíždí rok co rok dříve.
Na jedné koleji na Masaryčce stojí S4 a S34 a kdyby neodjížděli ve stejnoudobu, tak by se nevychytal grafikon, nemýlím-li se.
Pořád lepší o hodinu dřív, než o 2-4…
ČD jízdní řád nesestavují … co to je „neúměrně dlouho“. Vlak má stanovený odjezd podle jízdního řádu, takže musí dobu pobytu dodržet. Na trase Praha – Děčín mají R pobyt 120 vteřin pouze v Lovosicích …. R z HLN odjíždí 5 minut po odjezdu Os z TGM, nicméně z Podbaby odjíždí R 11 minut po odjezdu Os. Os má být v Kralupech 2 minuty před příjezdem R. Os na TGM nečekají na zpožděné přípoje, tudíž zpožděný odjezd z TGM může být způsobem „provozní kolizí“ = vzájemné rušení jízdních cest jiným vlakem ČD / vlakem jiného dopravce, obdobná situace může nastat… Číst vice »
Použiji vaše slova, jestli dovolíte. Neklimatizované vozy by se v roce 2021 na kolejích už neměly vůbec vyskytovat. A je velká ostuda Arrivy a RJ, že je pořád nasazují a RJ dokonce na mezinárodních vlacích.
RJ snad ani vagon bez klimatizace nemá
Vagóny můžou mít klimatizací a zároveň můžou neklimatizovat, což myslím byl smysl bonmotu.
Ne to vážně žádný bonmot nebyl. Jen jsem doplnil podle skutečnosti kritiku pana Karla.
On to nebyl bonmot, ale vrchol modrogumní trapnosti, v podobě kopání do konkurence.
Konkurence se kope do kotníků někdy sama…a někdy si dává i sama sobě přes držku
Lehátkové vozy jsou bez klimatizace.
v létě každý čtvrtý.
Tak to nevím, RJ jsem jel všehovšudy asi 5x a vždy klimatizaci měl. Arriva na městské lince S49 ji taky má. ČD jezdím denně (na trati 090) a klimatizaci nemá nikdy. Teda abych nekecal, bylo období někdy předloni, kdy na rychlících Labe pár měsíců jezdily jiné vagóny a ty klimatizaci měly, pak se ale národní dopravce vrátil k těm enderáckým.
Lehátka do Chorvatska klimatizací nemají a ty šroty v UK také ne.
Tím myslíte šroty v ÚK 810 a 814? Tak ty jí opravdu nemají.
Že jo? Pohodlného cestování jsme si užili v minulých desítkách let, tak už by stačilo. Teď už jen odporné klimatizované konzervy.
No, v létě když bývá 35°C (na slunci přes 50°C), jsou tahle Budyšínská pojízdná krematoria obzvlášť výživná. Zvlášť ta „modernizovaná“, kde nejdou ani stáhnout okna.
Nevím které máte na mysli.
Navíc s titěrnými rozměry sedadel na sezení, málo místa vedle sebe i od sebe (tedy naproti sobě).
Což klimatizace. Mě přijde tristnější pustit v roce 2021 do provozu vozy bez centrálního ovládání dveří strojvedoucím.
Mají ho vůbec Bmz232?
Můžete prosím uvést v čem jsou neklimatizované vagóny vyrobené v ČSSR/ ČR lepší, než ty z NDR?
Ptáte se sice pana Karla, ale podle mě hlavně v pohodlnosti sedaček a hlavně v prostoru pro nohy. V tom je Honekr opravdu běs.
Honecker je jeden z nejnepohodlnějších a nejošklivějších vozů.
A tak je dobré ho nasazovat pro fotbalisty.
I kdyby to dočista rozbili, tak to bude čím dál tím menší škoda (s dodávkami kostitřasů ze Scheißewerke Pilsen)
Včera R693 včas. Co s tím uděláte?
Proč by se neměly vyskytovat ? Neklimatizované vozy jezdí v Německu, Rakousku, Švýcarsku ….
Co to je bezdůvodné zpoždění ?
Každé zpoždění má nějaký důvod – čekání na přípojný vlak, nakládka / vykládka cestujícího se sníženou pohyblivostí = vozíčkáře, sled vlaků – čekání na návěst dovolující jízdu ….
Na naší železnici neexistuje vozidlo ve kterém by se cestovalo pohodlněji než je vůz AB nikde není tolik místa na nohy. Škoda jich.
Pochopitelně, když soudruzi neuměli počítat, a tak udělali všech 9 oddílů jako 1.třídu. Akorát že ve dvojce jsou lavice.
Rakouští konstruktéři naopak počítat uměli, a proto mají ABmz346 oddíly normálně široké…
A to že soudruzi neuměli počítat, něco mění na tom, co jsem napsal, že to jsou nejprostornější a nejpohodlnější vozy u nás ?
Soudruzi počítat – na rozdíl od vás uměli … do „prostoru“ 5 kupé dvojky byste 6 kupé dvojky standardních rozměrů nenacpal …. 6 dvojkových kupé by vypadalo jako kupé ve vozech SNCF/TI, kde do vozu délky 24,50 m nacpou 11 oddílů, do vozu délky 26,40 m oddílů 12 = prostor pro cestující pak odpovídá prostoru ve vozech typu „Honecker“.
Vemte si ABmz, a vynechejte jeden oddíl dvojky!
Zlatá kožka. Co asi vše žije v dnešním tapecíru? Zkuste si někdy do sedačky jen tak bouchnout.🤭
Jo jo. Pohodlná a hezká želenice už byla. Dnes se leze do zadku Západu, ať stojí jakkoliv za starou Belu. Doufám, že lidi začnou jezdit radši autama, než klimatizovanejma konzervama.
Když na to budou mít prachy…😂
Auto snad není klimatizovaná konzerva? 🙂
Já tedy absolutně nevidím důvod, proč by mi měl vadit klimatizovaný vagon. Mě teda naopak vadí neklimatizované vagony. Nakonec v autě mám taky klimatizaci.
Přispějte Klubu přátel lokálek na odkup zbývajících koženek!
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2200113770
Proč jim splácet dluhy ??
Ironie. Nic?
proč nejde zobrazit delší časové období než rok zpátky? docela by mne zajímalo za co dluží 🙂
Ale bez těch Béček nemá co jezdit na Vysočině (rychlík a i vlastně místopisně) z Brna do Práglu 😀 …Nevěřím tomu, že by Čížci nasadili nějaké novější vagóny až na dálný Moravistán.
trapný…
ale je to pravda 🙂
Já to plánuji…(Ampz, Bmz, Bdmpee)
Ale je mi to jaksi na exkrement…
Ja myslim, ze je dulezite nemit kozenku, ale na kvalite cesty se projevuji i takove detaily, jako: – jsou u sedadel vesaky na bundy? napr. sedadlo u kocarku v panterech nema vesaky, nektera dalsi take ne… – da se ve vagonech alespon pred kupe otevrit okno? Kdyz je pandemie, potrebuji cestujici poslat volne poletujici sars/covid pryc z vagonu, – maji si cestujici kam dat zavazadla? – najdu na vagonu zvenku/zevnitr ceduli, kam to jede? – sviti tam svetla? – topi to v zime? – chladi to v lete? – je u dvoupatrovych vagonu znaceno, kde je vychod? Vsude by se… Číst vice »
A co opěrky pro ruce, místo pro nohy…. Takové doplňky pro pohodlí do určité doby ve vlacích přibývaly. Dnes hlavně Wifi a tím to končí.
Nejlepší opěrky mají Bpee237…
Wi-fi jsem nepovazoval za detail, ale za dulezitou vec :-). Nicmene Wi-fi proste je potreba.
To je to. Nedávno se ČD rozhodlo rekonstruovat pražské Elefanty přidáním WiFi, USB a dalších elektronických hovadina, ale že na stovkách kilometrů jezdí staré chcipaky 810 a 010 v původním stavu, to jak m jaksi nevadí a ani to že ta vyměněna sedadla jsou sice precalounena ale stejně protivné stísněná a nepohodlná. Hlavně, že Pražáci mají ve vlaku USB a infopanely!!!
Přesně tak. Tuhle jsem jel regiopanterem a tam skupinka turistů s velkejma báhlama, který se jim samozřejmě nikam nevešly, tak je dali do toho spoje vozů, jak je ta harmonika a když šel průvodčí, tak jim vynadal, že tam to nemají mít, že se to nesmí blokovat kvůli pořáru a podobně a oni namítali, že kam to jako mají dát, když se to nikam nevejde? A on jim řekl, že cestující si mají vzít jen taková zavazadla, která se jim vejdou nad sebe a pod sebe. No copak je povinnost obyčejného cestujícího, zjišťovat, jak moc moderní krám jezdí tam, kde… Číst vice »
A navíc dle SPPO je to blbost.
Velikost – maximální rozměry – zavazadla jsou součástí SPPO. Problém je v tom, že konstrukce vozidla, počínaje – údajně luxusním Pendolinem – ty prostory neobsahují …. Nad sedadle ve velkoprostoru žádná police není – je-li nad oknem, tak jí zabere cestující u okna, pro cestujícího v uličce není nic …
Píšou, že 560 dojezdí. Tomu přece nikdo nevěříte, že 560 někdy dojezdí. Ty přežijou nás i naše děti 😀
a že jich ještě jezdí desítky co?
jezdí jich o 5 jednotek víc, než by posledních cca 25 let jezdit mělo 😀 Ale nechápejte mě zle. Já je miluju. Už minule jsem říkal, že pražáci, musí za jízdu historickými vlaky platit sazbu dle nostalgických jízd. My v Brně to máme v rámci šalinkarty 😀 jednotky 560 jsou rodinné stříbro. Chodil se na ně koukat jako malé dítě můj otec, chodil jsem se koukat já a teď se na ně chodí koukat můj syn. Která jiná jednotka to může říct…tři generace.
560ky skončí do prosince 2022 kvůli nákupu nových JMK Panterů. Ten vtip vám nevyšel.
A co 451? Ty přece přežily o něco málo déle. A do nedávna se jimi Pražáci mohli vozit do sytosti.
Ty byly dokonce bezbarierové!
No jako radši 451 než 460/560…
že jich ještě tolik jezdí co?
Páchnoucí 460ky s nefungujícími dveřmi, s lepivými koženkovými sedačkami, s kvílivými brzdami nasazované na trati Opava-Ostrava jsou pro mě dostatečný důvod raději jezdit autem. Tyto 50leté veterány už dávno měly projít kovošrotem.
460 byly nejlepší jednotky, co kdy byly vyrobeny.
Sorry jako,ale to jsou v podstatě vozidla klasické stavby,tvářící se jako jednotka……
Vždyť na trati Ostrava – Opava jezdí převážně páchnoucí, klimatizovaný, nepohodlný a přesvícený Elefant s špinavým a prošoupaným hadrákem, tak když po tomhle hnusu tak toužíte, tak si počkejte na něj.
Už jsem se lekl, že páchnoucí, klimatizovaní, nepohodlní, a přesvícení cestující…😂
Elefanty by měly jezdit podle JŘ, realita je velmi často jiná. Pokud říkáte, že 460 byly nejlepší jednotky, máte pravdu – byly, je tomu již 50 let.
Nejpozději letos…
Kéžby. Hlavně 460 by mohly přežít navždy.
Jestli máte na zahradě 25 – 100m postradatelných kolejí, rádi vám určitě nějaké to „tornádo“ prodají…☺
Když mi bylo 6 (1992) a viděl jsem z nástupiště to „aerodynamické“ zakrytování podvozku, měl jsem pocit že pojedu minimálně v TGV rychlostí zvuku. A vůbec mi nebylo divné, že ten dokonale moderní stroj zastavuje v takovém železničním uzlu jako je Sklené nad Oslavou 🙂
Jojo, i mně se v dětství 560 jevila jako expresní jednotka. 😀
Zakrytování podvozku ? A jak byste prováděl zkoušku brzdy, při níž se zjišťuje přilehlost / odlehlost zdrží k jízdní ploše dvojkolí ?
Pomůže, když upřesním, že se jednalo o prostor mezi nápravami krajních vozů a že nešlo o vyjádření přání směrem ke konstruktérům, ale o popis vzhledu reálných jednotek? Myslím, že při letmém pohledu na soupravu určitě pochopíte, které plechy jsem měl na mysli.
V DHV Praha-střed se určitě najde kousek místa…
A proto ČD kupují kusové série ojetých motoráků a modernizují interiér…
Tak do toho. Najděte výrobce, který bude vyrábět motoráky s podobnou kapacitou. Aha? On žádný není, jéje 🙂
Byl by, ale to by drážní byrokracie musela vědět co chce. Společné výběrko více dopravců (třeba i z různých států).
Což by ale byl nepřekonatelný problém…
Ještě že Scheißewerke nevyrábí i motoráky. To by jsme dojeli akorát tak do pr***e…
V dnešní době by se na hygienu mělo hledět co nejvíc. V tomto tedy zlaté měkké koženky, co se utřou i hadrem. Vždy se ve veřejném prostoru štítím sednout na cokoli polstrovaného.
a taková dřevěná lavice to (by) byl ideál.
V DMU 50?
nehoblovaná!
Tak trošku zabrousit aspoň…
Ve vídeňských tramvajích jsou, zmlsaným vídeňákům to nevadí …
Koženka se hodí spíš do MHD. Tam ji pokládám za ideální materiál.
„se utřou i hradrem“
Jenže Onoseto a Samoseto nestíhají, a tak „se utřou“ ve středu třináctého v sudém měsíci.
A čalounění, které se už tuplem nestíhá co? Tam vám sedne nějaký ožrala, nebo s prominutím starší člověk, co na tu hygienu už moc nekouká vám se to hezky vsákne do kalhot. To je mňamka. Nebo radši dřevo jako v dobytčáku jako v PIDu?
Jo, utřou stejným hadrem jako podlaha, hajzlik, okna, stolky… Ne děkuji…
Tak v těch propocených a zaprášených hadrech o to nepřijdete o moc méně.
Čalounění radši neutřou vůbec protože to nejde. To zase děkuji já Vám.
Dnešní doba je zvrácená, dneska se kouká jen na peníze a na pohodlí a bezpečí se nehledí. Dřív se sedělo na pohodlných koženkových lavicích, dneska se sedí ve formičkách, dusí se člověk v klimatizovaném hnusném vzduchu, místo praktické a hygienické koženky jsou zaprášené, propocené hadráky. Hnusná doba.
Přesně tak. Je to nechutné si sedat na čalounění co předtím dalších stovky lidí. A údržba těžká. Na údržbu se dnes také nehledí a pak to tak dopadá.
Tyhle zvratky, jak to bylo dřív všechno super, hlavně ta bezpečnost, bych snad ještě chápal v roce 2000, pokud soudruhovi bylo v roce 89 nějakých 50, 60, to už je pozdě. Ale v roce 2021, tzn. tehdy možná u čtyřicátníka nebo ani to?
Tak jste se pěkně vyzvracel, zatáhl sem „soudruhy“, sametovou revoluci a co tam máte dál? Koblihy od Babiše?
Kdyby se koukalo jen na peníze tak tu dnes jezdíme jako na Ukrajině, se starými T3 které ani netopí, 14Tr s propadlými sedačkami, a na železnici ten nejstarší šrot co se dá stále opravovat kladivem.
Žjova, konečně.
Béčka jsou pro mě jasným důvodem, proč vlakem nejet a důvodem ke zkoumání řazení vlaků před odjezdem.
Bpee je fajn, když nekopu protisedícího do nohou, je přijatelný i Beer.
Když jelo malo lidí nebo jen sám, krásně jsem se natáhl podélně! Zato dnes v Panteru a stejně tak u Jančuray mě bolí prdel už po 120km, že nevim, jak se natočit! Holt pokrok..
Koženku moc nemusím, ale tyto vozy se mají buď rekonstruovat nebo vyřadit, avšak kvůli špatnému technickému stavu. Pokud chcete něco vyřadit, měli by jste začít 810 a 814, kde je kvalita cestování na úrovni dobytka.
Súhlas, komfort nie je definovaný iba poťahom sedadla, ale aj technikou vozidla, obzvlášť konštrukciou podvozku. Šukafony do pece.
Souhlasím a nechápu, proč jsou tady stále lidi, co se těchto souprav nechtějí vzdát.
Samo vyřazení starších vozů nic neřeší. Pokud by to bylo z důvodu, že údržba a opravy se už opravdu nevyplatí, nebo že by něčím už skutečně nevyhovovaly, bylo to v pořádku, důvod, že pro někoho jsou s pohodlnými, měkkými a omyvatelnými sedadly symbolem nízké quality cestování, je ovšem hloupý.
No vidíte. A pro mě jsou Béčka nepohodlná okopáváním protisedících, stísněností i odporným materiálem sedadla. Omyvatelnost nevidím jako výhodu.
Zajímavé je, že na rozdíl od imbecilních (A)Bpee347 mají béčka prostor na nohy 55-60 cm
Teoretický prostor. V A/Bpee mám nohy pod sedadlem přede mnou a předsedící zase pod předchozím sedadlem, v B si okopáváme nohy navzájem.
Krom toho subjektivně je příjemnější cestovat když na vás nikdo naproti nezevluje.
Sedadla nejsou určena jen na jedno použití, a pokud vůz není určen pro prasata, tím spíše, když výskytu prasat nejde zabránit, je omyvatelnost podstatná.
Kvůli prostoru mám v oblibě ABéčko. Nejlpím na věčně nefukční vakuové toaletě, stačí mi díra v podlaze, pokud v zimě nezamrzne. Žena zase oceňuje, že kyž je možno, tak se dá na lavici dobře vyspat. Další výhody jsou vypínatelne světla ( s jistým vypínačem to jde včetně orientačního světla), pro někoho kupé a i ty stahovací netěsné okna se občas hodí. Pokud nevídíte v omyvatelnosti výhodu, tak nechtějte vidět co se vše může schovat do plyše. Od humusu z mastných vlasů, zbytky kůže, prachu a čistících prostředků. Ve Švýcarsku jsem na plyšovém sedáku viděl mohutnou hnědou rejhu a evidentně ten… Číst vice »
Na lince Praha – Děčín už je jediný použitelný vůz to BDsko.
Foukající netěsné okno si můžete utěsnit sám ubrousky z WC / umývárny….dělám to celkem běžně dlouhá léta ….
Materiál je odporný, protože místo koženky ho tam někdo dal. Já se radši posadím jak chci, než sedět nehnutě ve formičce, kde se nemůžu pohnout. Všem co ofrňujou kvalitními pohodlnými vozy bych dal dřeváky, 3. třídu, aby poznali, co je nekvalita.
S ETCS jsem hlavně zvědav jestli stihnou udělat 471, by byla sranda kdyby to od 1.1.2025 nesmělo na trať…. (To by najednou bylo mezi Berounem Prahou a Kolínem volného místa) Zatím chybí minimálně náhrada 4 nosných řad a je ticho… Tak jsem zvědav, 380 se někde na osobácích asi uživí… Ale co s 680? Pro ní se bude hledat uplatnění těžko… Pronájem 40 Vectronů to nás to ETCS všechny vyjde hodně ale hodně draze… q
A čím bude vozit Cargo náklady v nezávislé trakci to taky netuším…. A kde se povede splašit náhrady 123 jsem taky nezaznamenal….
Jo náhrada nezávisel trakce u Carga je velký otazník, když vezmeme v potaz, že ještě dnes mají běžně mašiny, které mají vysílačky, které GSMR neumí, co hůř, mají mašiny s vysílačkami, co by GSMR uměly, ale je problém dosadit simku.
Do teď jsem měl celkem klidnej život. Teď se budu až do roku 2025 strachovat, jestli bude dost vozidel s ETCS. A úplně se bojím jak drahé to pro mě bude. To jsi neměl psát. Zkazil jsi mne následující 4.roky.
U CDC dostanou ETCS 742.7, 744.1, 753.6 a 753.7. S tím se to na ETCS tratích dá vyjezdit.
Odložit to na rok 2030 je rozumným a logickým řešením.
Změnit koncepci je logickým řešením. Jinak budeme jen early adopter s předraženým nevyladěným neinteroperabilním řešením.
Ale pan Chrdle má holt málo peněz asi.
Možná TO zjistí v Německu a zařídí … spíše může být záhadou, jak bude řešit ETCS Švýcarsko, kde je těch starých, stále opečovávaných lok a EJ docela dost ….
Jako nechci nikomu mluvit do svědomí? Ale vážně se někteří z vás v roce 2021 zastávají ještě těhle šrotů? To nemyslíte snad vážně….
Podle mých propočtů je k provozu potřeba nejvýše 60 vozů.
Po započítání těch „Interjetů“ to nebude víc než 20 vozů.
Protože lavice, záclony a zámek na dveřích kupé.
Tak zrovna ty závěsy a zámky jsou tam víceméně na nic. Ale hlavně otvírací okna, pohodlné sedačky, zhasínací světla. To se nevyrovná žádným podělaným wifinám a zásuvkám.
Od doby, kdy jsem jednoho mladíka viděl do záclony smrkat několikrát během jedné cesty mám radši rolety jako v Panterovi
Hahahaha. Smrkat do závěsů xD
S nejlepšími roletami jsem se setkal u polského velkoprostoru.
Opravdu totiž (na rozdíl od rolet vz. 843) opravdu fungovaly…
To se budeme neustále přizpůspobovat nepřizpůsobivým? To je řešení?
Vy byste vezl fanoušky fotbalových týmů na venkovní zápasy v Bmz?
Do své zbirky jsem si pořídil snímky interiéru i exteriéru vozu po “fanoušcích” a je jedno jestli vyhrálo nebo prohrálo jejich mužstvo …
Venkovní fanoušci byli v menšíně. Něco jiného byla každého půl roku přeprava branců do kasáren a jí předcházející odvoz „propuštěnců“ do zálohy. Každého půl roku rozvoz a svoz cca 50 000 osob ….
Jako že v roce 2021 nemáme nárok na pohodlné cestování? Já bych teda rád cestoval pohodlně i nadále.
No zastávají, pokud nění něco pohodlnějšího, tak jsou cestující i rádi za tohle. Samozřejmě to platí když není plné kupé a není vedro, ale v poloprázdném vlaku a po většinu roku s tím není problém. Schválně jsem se ptal pár dalších lidí jak se jim v tom jede, protože si na zdejší pořád stěžují a jim to připadalo dobré.
Bude i nějaká petice proti rušení?
Třeba jí založí Klub přátel mastné koženky. 👍
To je něco jako Klub přátel lokálek?
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2200113770
Ne spíš čisté koženky? Mastné, propocené, špinavé a prošoupané jsou pouze a jen ty odporné plyšáky. V Elefantech, co mají ještě původní potahy, je docela problém najít místo, kam by se dalo sednout. Po takových hnojích jsme toužili desítky let, jen co je pravda.
Když se to nadšencům tak moc líbí, tak ať si to odkoupí…
Celý život jezdím v kožence, zvykl jsem i na ní, je jako můj druhý domov a oni mi jí teď chtějí sebrat?! Tak to teda ne! Budu protestovat!
Jako vtip výborné 😀
Již několikrát jsem zažil, že jsem si sedl na mokré sedadlo, které někdo předemnou něčím polil. Na textilním potahu to není vidět. Na kožence se mně to nestalo, protože tam je mokré sedadlo vidět na první pohled. V tomto směru má koženka výhodu.
Tak jistě že koženka má jen výhody. Jakou má hadr výhodu, na to jsem asi nepřišel.
Nepaří se vám v létě zadek.
Tohle musí být nějací smolaři, sedají si do mokrých sedadel ve vlaku, v autobuse, v tramvaji, v metru. Nebo už asi mají mokré kalhoty od něčeho jiného. Já něčím jezdím denně a že bych si sedl do mokrého si teda nepamatuju.
Již několikrát jsem zažil, že jsem si sedl na mokré sedadlo, které někdo předemnou něčím polil. Na textilním potahu to není vidět. Na kožence se mně to nestalo, protože tam je mokré sedadlo vidět na první pohled. V tomto směru má koženka výhodu.
Co je vtipného na tom, že kvalita vlaků jde furt dolů?
Dráhy vyřadí vozidla symbolizující nízkou kvalitu cestování… vyřadí i pantery, které jsou také symbolem nekvality? :-)))
Až se vyřadí sroty typu Bdt, B, Beer a podobně, tak proč ne, do té doby jsou Panteri víc než kvalitní vozidla 🙂
Bee272 nebo 273?
Obojí půjde až po B249 místo BDs… 😀
Naopak.Koupí jich nejméně 80 souprav, protože nejsou symbolem nekvality.
Kupuje je pouze erár, kde se jedná o čistě politické rozhodnutí podobně jak u nákupu ultrašmejdů autobusů SOR. Soukromníci o ně ani nezavadí pohledem. Např. majitel Leo expresu kdyby místo stávajících jednotek koupil pantery tak by už díky jejich nespolehlivosti a hučení ventilátorů v premium třídě, kde by spolehlivě odlákal bonitnější klientelu dávno zkrachoval.
Ne, koupí místo nich Stadlery…
Jseš odborník nebo je to tvůj subjektivní názor ?
Chceš snad v panterech mažoretky nebo co ?
Pro začátek by stačilo, kdyby to uvnitř nehučelo jak v datovém centru.
Já tam teda nic neslyším.
To by musely vyradit všechno co nemá koženku a všechno co má klimatizaci. To by nebylo čím jezdit.
Tomu uvěřím, až to uvidím, respektive až ten šrot na kolejích neuvidím
Šrot na kolejích stále přibývá, teď místo Regionov bude další německý šrot.
Já osobně bych se raději zbavil vozů Bee 272, a nebo aspoň je nechal projít další rekonstrukcí. Důvodem je špatné větrání, zejména v létě. Tyto vozy nemají klimatizaci a zároveň není v nich možné pořádně otevřít okno, je tam jen malé vyklápěcí.
Optimální by bylo do těchto vozů dosadit klimatizaci nebo v nich vyměnit okna za stahovací. Obě řešení jsou akceptovatelná.
Další rekonstrukci už určitě ne… Ať to nějak dojezdí třeba i silou vůle a jediný uplatnění, který bych v tom pak viděl, je třeba pro fanoušky fotbalu…
To je úplně jedno. Bee 272 jezdí nyní k nám na sever a spokojeni nejsme. Je to horší než stará B. Ale samozřejmě by bylo úplně nejlepší nasadit novější vozy.
Fanoušky fotbalu…ale k čemu by pak byly Bdmtee?
Ále co, sever je přece skládka republiky 😉
Je to tak, když rychlík do Děčína se na hlavním nádraží v Praze obvykle přistavuje k poslednímu (7.) nástupišti 😀
Asi abychom tam neděsili slušné lidi 😀
Vydržte…pak bude jezdit z 5. nebo 6.nástupiště, složený z Bpee, Bee, a Apee…
Ze 7. bude jezdit Jančura…
Protože při odjezdu do „díry“ má nejmenší počet „kolizních“ bodů s jinými jízdními cestami ….
Na severu jsou již alternativní dopravci.
Ale ne na trase do Prahy.
No jasně, ale třeba děčínský rychlíky mají furt ČD a to je zážitek s tím jet. 🙂
Tak já jsem pořád v pohodě, BDs tam je řazené vždycky, takže do těch šrotů Bee nemusím.
Tak to prr, tady v Cv jezdí dobré vlaky. Není sever jako sever.
Když ještě Bee272 jezdily na Vysočinu, byly to pro mě nejoblíbenější vozy v soupravě. Měkké sedačky, opěrky rukou ke každé sedačce zvlášť, výběr mezi kupé a velkoprostorem… Mimo letní měsíce, kdy bylo ježdění v těchto vozech nepříjemné kvůli neotvíratelným oknům, byla jízda v nich velice pohodlná. Co se týče těch oken, tak jeden nebo dva vozy mají okna vyměněna za stahovací, což je fajn. 🙂 Jako v rámci ČR to teda žádná hitparáda není (lámací dveře, klasická WC), ale na poměry Vysočiny to byl nadprůměrný vůz.
A co bude Bmz241, až bude jezdit na „R9“?
O tom nic nevím, že by nějaká Bmz měla jezdit na R9, jen jsem zaslechl, že by se příští rok na R9 a R17 měl omladit vozový park. Bmz241 to asi nebude, vozy na 200 km/h nebudou nasazovat na rychlíky s vmax 140 km/h. Spíš bych tipoval nějakou rakouskou ojetinu, což by bylo fajn a na Vysočinu velký pokrok. 🙂
No, nevím, kdyz se můžou funglovky na 200 km/h nasazovat na Cheb tak proč ne?
😀 To jsem taky nikdy nepochopil… Na obyč rychlíku do Chebu funglovky na 200 a na Ex na Vsetín sotva BDs a na konci dvě B-čka a ten debilní barový vůz co si hraje na jedničku… 😀
Tyhle soupravy z Vysočiny tu začaly jezdit, asi na 2 párech, už někdy v roce 2015. Jsme na to koukali, co za hrůzu nám to tam dali, lidi nevěděli, jestli do toho mají nastoupit, jestli je to ten rychlík, tak strašný uspořádání ineteriéru jsem snad ještě neviděl. Na štěstí to netrvalo dlouho, cca za 2 měsíce začala na hlaváku rekonstrukce zastřešení a děčínský rychlíci byli přesměrovaný na Masaryčku, takže se soupravy přestaly řetězit s Vysočinou a k nám tak zase začaly jezdit normální vlaky.
Stahovací okna už dva vozy mají, zasloužili by si je všechny.
Dobrá řešíte stará béčka a s čím jezdí ostatní dopravci s ICE3?Jinak jasně dnes už tu má být něco jiného ,ale dokud se ČD nezbaví nemehel co mají funkce a jsou placení za nic ,ne jen GŘ ,ale i různí revizoři a dozorčí a pod tak mohu mít supermoderní soupravu ,ale budu drahej a stále přicházet o výkony
Rozhodně souhlasím. Obzvlášť zastaralé vagony jsou problém, ale je potřeba i radikálně zeštíhlit…
Proč by zastaralé vagóny měl být problém? Jsou většinou lepší a pohodlnější než všechny nový, rádoby moderní.
Jj, nové vozy tu nejsou s důrazem na pohodlnost, ale na ekonomiku provozu.
4 místa v řadě, tvrdé sedáky, žádné nebo úzké sdílené područky, málo místa pro nohy, chybějící individuální osvětlení (ztlumování), výhradně velkoprostory, nedostatečné a nekvalitní doplňky (háčky, police na zavazadla, odpadkové koše)…
Tím nechci obhajovat stará béčka, ta vyžadují zvláštní údržbu pojezdu (aby byl pohodlný) a jejich brzdy jsou už neobhajitelné, nedají se nasazovat na rychlé tratě (podvozky a otevíratelná okna), nicméně po reko interiéru by byla na určité výkony použitelná. Jenže takhle marketing nefunguje.
B-čka myslím můžou 140km/h, což stačí na nekoridorové tratě (a mnohde i na nich). Na obyčejné rychlíky v okrajových časech to klidně stačí (než se teda rozhoupou a něco koupí), plus můžou potom dosloužit i na Os/Sp (tam kde jezdí lokomotiva + vagóny). Co bych „vyhodil“ rovnou, jsou Bdt, ale to asi taky hned nejde. A je teda pravda, že by to chtělo tu modernizaci (aspoň trochu) urychlit.
Napište mi někdo, proč jsou nové sedačky skoro vždycky tak nepohodlné, hlavně teda tvarem a tvrdostí. Většině lidí to vyhovuje, nebo je to o ceně? Já teď sedím v InterPanteru a tam jsou sedačky asi nejhorší.
Ve vlacích se dříve hojně používaly lavice s pružinami, které byly opravdu měkčí. Tohle se ale dá použít jenom u vozů s kupé a nevýhodou je stav, kdy sedí cestující namačkáni jeden na druhého. Sedět v osmi v kupé, mačkat se na spolucestující zboku a okopávat nohy lidem naproti opravdu není nic komfortního. Pokud chcete použít částečně letadlové uspořádání a ponechat uspořádání 2+2, tak je potřeba použít jednotlivé subtilní sedačky, kde na nějaké velké pružiny s velkým zdvihem není místo. Tvrdost pěny určuje životnost. Měkká pěna se rychle vysedí a sedačka se musí vyměnit. Proto se používá tvrdší pěna, která… Číst vice »
Jsou to tyto sedačky?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_661.php
Ano, tyhle. Tvar je vyvinutý tak, aby i při malé rozteči zůstalo hodně místa pro kolena. I při 800mm je tam místa dost i pro vyšší cestující. V případě nějakého vypolstrovaného opěráku by se muselo jít na 850mm a více, což je pro regionální dopravu hodně.
K tomu si všimněte, že pokud jste hodně obézní, tak si dneska ve vlaku nesednete…
Aspoň si uvědomíte, že je opravdu na čase se sebou něco dělat a zhubnout.
ještě dodám, že některá vozidla(myslím, že zrovna panteři) mají sedačky, kde je zezadu sklápěcí stoleček. a ten když se otevírá/zavírá tak kope do zad cestujícího skrz opěradlo.
v railjetech to je cajk, ale myslíš že interpanter na svitavách má tuhle chybičku…krom báječných podvozků, kde se občas bojím, aby to nevyskočilo z kolejí.
Ten panter je sice pěknej, ale jet se v něm moc nedá xD
Všechno je o penězích. Dřív se nehledělo jen na to, aby to bylo co nejlevnější. A když tady ty pohodlné vozy máme, tak místo aby se hledělo na to, aby se udržely v provozu co nejdéle, tak se nesmyslnně vyřazujou. Nejlepší z těch moderních jsou asi ty, co mají nejstarší elefanty, ale mají špatný sklon.
Mi neříkejte, že mininálně v sedací části není na pružiny místo…
V sedací části nějaké pružiny jsou, ale nemají nějak velký zdvih. Sedačky se dnes upevňují v zásadě do bočnice, takže je pod sedačku potřeba umístit konzolu. Záleží samozřejmě na konkrétním výrobci, ale v zásadě jde vyrobit pohodlná sedačka, která zároveň není extrémně rozměrově náročná.
Začalo to nejnovějšíma Elefantama, prvníma panterama a od tý doby se to táhne jak smrad. Taky nechápu, proč cpou do novej, mnohdy fakt dobrejch vlaků, sedačku typu dřevo potaženo látkou, která celej zážitek z jízdy automaticky srazí o 20% minimálně. Přitom mi neříkejte, že by se vypružený sedačky v celkovém rozpočtu stavby novýho vlaku nějak dramaticky promítly…
Nejtvrdší sedačky mají Bmz převzatá od OBB. Někde zůstaly původní měkké sedáky, jen přečalouněné. Ty jsou super. A kde do toho hrábli víc, tam sedáky vyměnili za nové a příšerně tvrdé.
Podle mě je zde problém spíše ten sklon. Samotná tvrdá sedačka by tolik nevadila, ale pokud je zároveň opěrák skoro kolmý, tak to nepohodlné opravdu je.
U regionálních vlaků je vedle ceny problém i s místem. Více polstrování znamená větší rozteče, což celkovou kapacitu snižuje. Cena sedaček také zanedbatelná úplně není.
Nejlepší sedačky jsem zažil u SNCF vůz B10tu 61 87 20 91 003-2 depo Strassbourg.
Plyš jak v obýváku .
Já ten sedačkový komfort hledám v RailJetech od okamžiku, kdy je v Rakousku začali nasazovat na vlaky do Bregenzu. Zpátky jsem jel klasikou ve velkoprostoru a „medil“ jsem si ….
Marketingové prohlášení, že zmizí Béčka slyšíme v médiích od drah s železnou pravidelností. 🙂 A zatím se s nimi můžeme vesele vozit dál. Unifikace je super, ale musí se dodržovat. Což je zatím třeba interiérů vozidel jen zbožné přání.
Pro mě je teda šok ten počet – 400 kusů. Tipoval jsem polovinu.
U těch 400 asi nejde jen o B, ale i o vozy Bds, A, a možná další obdobný šrot typu Bdt a podobně.
V článku je psané, že se jedná o různá provedení, tedy i A, AB, BDs
Bdt šrot jo? Mozná tak Bmz.
Zatím, že se někdy vyřadí panťáky 451 jsme taky dlouho nevěřili a bohužel, i ty nepřežily.
Já čekám na to, až se vyřadí 460…
No sláva, ale včera bylo pozdě. Ono by se taky totiž mohlo stát, že se stávajícím tempem přicházení o výkony tu do roku 2030 žádné České Dráhy nebudou.
V roce 2045 tu pro změnu nebude Regiojet…
2030, konec koženek? Tak to je skvělý, opravdu skvělý výsledek!
Konec romantiky, pískotu špalků, retro odéru a větru ve vlasech …
Pana faráře vzbudil jekot. „Judas Priest“ pomyslel si a začal se křižovat. Který smrtelný hříšník v tutho neřesťanskou hodinu dělá takový rámus! Určitě to bude varhaník, ten má přece dlouhé vlasy.
Těžko říci zda konec romantiky, ve vlaku jsem se nepřímo setkal i s romantikou dělanou ve velkoprostoru.
Proč? RGJ vám bude ječet dál i se špalíky…
Retro odér xD To je prosím co? Ty smrady ze záchoda?
Na vlaky ráno do Prahy a odpoledne zpět jsou nějaké nové vagony, lokomotivy, nebo obecně cokoliv, vcelku neefektivní a drahá sranda, ETCS je nesmyslný zabiják kvalitních strojů.
Tak tady bych zrovna nesouhlasil. Pokud mají posilové vozy jezdit celoročně, tak určitě je na místě to, aby byly nové nebo modernizované.
Něco jiného je to, o čem píšu níže, tzn. provoz jen o prázdninách, 2 měsíce v roce. Na tyto účely se vyplatí nechat B v původním stavu a provádět jen běžnou údržbu.
O tom co se vyplatí rozhoduje právě trh, ale vlak, co jede ráno ve všední den do Prahy a odpoledne zpět, se při nové koupi bude zplácet jen složitě, takže to šotoušům bude platit někdo, kdo to ani nepoužívá a ten kdo to používá, když by měl platit celé náklady, tak by radši jel asi autem.
Říká vám něco pojem oběh? Vždy se to dá svázat tak, že třeba během dne, kdy by jinak souprava stála, to zajistí ještě jiný výkon, např. Praha – Děčín a zpět.
Tak mi vysvětli, proč např. Ds, která jezdila přes léto z ČB na Šumavu (dnes cyklovozy GW) celou zimu stojí bez pohybu ve šturcu. To samé lokomotivy. Když v zimě jezdily na Lipence regionovy, tak žehličky stály v depu. Asi nějakej blbec nakreslil oběh „depo, 16. kolej“…
Umíte vůbec číst? Nemám nic proti oběhům, které se konají pouze pár měsíců v roce. Na letní turistickou sezónu je to nutné. Ovšem na takové oběhy nemá smysl nasazovat nové nebo modernizované vozy, protože se to nevyplatí. To je to, na co poukazuji, a proč tvrdím níže, že je potřeba mít na posily i flotilu „šrotů“.
Řekl bych že problém s porozuměním je spíš na vaší straně.
Nebo nemá BDs…a pro Ds nemá v zimě využití…
Do toho Děčína-Praha jezdí právě soupravy ráno tam, odpoledne zpět…
Ale to je celoroční oběh, takže tam mají modernizované nebo nové vozy význam.
Význam ve vašem podání, kde to má platit 99,9% zbytku Česka, co tím ani nepojede.
Obráceně…
Nejdříve vyměňovat ty přecpané špičkové spoje…a pak směrem ráno a dopoledne, nakonec noc.
Hlavně je ale potřeba správně tu soupravu nadimenzovat.
Takže nové vlaky mají jít na vlaky ráno z Prahy a odpoledne zpět, nebo jak to mám pochopit?
Tak i na takových vlacích jezdí soupravy z článku…
Přemýšlím jestli si z nás dělají srandu. Tyhle vagóny nemají co v provozu dělat už minimalne 10 let.
Mám pocit, že srandu si že všech ostatních tady děláte neustále vy.
Jsem rád že o mě máte takový přehled 😃
Bohužel to nejde přehlédnout nebo odfiltrovat.
Co dodat, je mi vás líto
Dobře, tak tedy jinak. Co konkrétně navrhujete, aby se těch béček mohly ČD zbavit okamžitě nebo aspoň daleko rychleji. Stačí v pár bodech. A žádné „mělo by se“ a pod. Děkuji.
EC = šlus
rj = šlus
SC = šlus
Pendolina a railjety dočasně přejdou na Ex, a Bmz241, Bbdgmee236, Bdmpee233 a obecně lepší klimatizované vozy přejdou na R. Nejdříve ty jezdící z Prahy a Olomouce, a pak i ty ostatní.
A když na R budou jezdit Bdmpee, Bmz…tak pro B už nebudou tolik potřeba a budou moci se odebrat do věčných šrotišť.
😀
Pendolina a Railjety přejdou na Ex… No to jo, to by jich museli mít aspoň 5x tolik. Navíc existují i „podřadné“ Ex (třeba ty přes Vsetín), kde jezdí stále jako posily B-čka (v pátek/neděli).
Těch Ex bude 28 párů.
8 párů do Opavy/Návsí, 3 páry do ČB, 3 páry do Plzně, 2 páry do Aussigu…
Ex2 a Ex3 mezi nimi nebudou, stejně jako R18 a R19…
Tak o provozu by měla rozhodovat ekonomika provozu. Stadlery jsou pěkná věc, ale jak se při spojích typu ráno do Prahy odpoledne budou zplácet
Ano, klimatizované šroty z Německa tu opravdu nemají co dělat.
V Německu jezdí stále vozy vyrobené kolem roku 1960, prošly ovšem několikerou modernizací ….
kdyby je prodali na Ukrajinu, tak by to pro ně byl modernizační posun 🙂
Tam ještě mají dřevěné lavice nebo co?
V regionálních vlacích ano a všechno s vysokou podlahou a bez klimatizace. A na každé starně obvykle tři místa vedle sebe, to je výhoda širokého rozchodu 🙂
Rozchody soudruhu, rozchody
Opravdu? Oni tam kupují nové: https://cfts.org.ua/news/2020/09/14/proekt_gosbyudzheta_na_2021_god_predpolagaet_zakupku_100_passazhirskikh_vagonov_dlya_uz_60712
100 vagónů je v jejich rozsahu provozu plivnutí do oceánu.
Nevěřili byste kolik špíny dokáže absorbovat nekoženkový potah aniž by bylo na pohled co poznat. Zkuste si prstama několikrát po vámi velebeném potahu přejet a dopadnete stejně jako při drbání zavšiveného venkovského psa. Je to ve stejném smyslu jako “ i když jsou mokré, přece jsou suché“ – kam se asi to čůrání podělo. Samozřejmě nepopírám, že pocitově na mě nové drsné potahové látky působí lepším dojmem než podstatně starší koženka, nezapocují se tak sedací proporce těla, je to tedy příjemnější, ale kolikrát je lepší nevědět, kdo před vámi na místě seděl. Na kožence to kolikrát alespoň vidět bylo.
ona ta koženka na údržbu byla v pohodě….
Kvalita údržby byla myslím dobře viditelná podle. mastných černých map na kožence.
Ale ty propocený záda a opruzená pr.el!
Když je vedro, tak holt bývá člověk zpocený.
A co z toho vyplývá?
Na to vážně nepřijdete sám?
Ne. Jinak bych se neptal.
Že když je teplo, tak se člověk potí.
Jak se můžou „potit proporce“? Proporce je nějaký poměr mezi určitými částmi děla, jak se může potit? Jestli jste chtěl napsat, že se Vám na kožence potí zadek nebo záda, tak jste to měl napsat normálně česky a ne si takhle hrát s cizími termity…
Dělo je název pro starou válečnou zbraň. Nehrajete si s termity náhodou také? 😀
Prostě se některým potí pr**l, no…
To je slovní obrat. Pokud ho neznáte nebo nedokážete odvodit, měl byste spíš vy přemýšlet…
Ale věřili, proto ten, kdo vymyslel, že se místo koženek bude dělat hadr, by zasloužil zavřít do chlíva.
To brzy.
Hlavně že vůbec…
no nevím
Není to úplně rozumný krok. Čím budou Poláci jezdit k Baltskému moři? PKP IC nechce kupovat nové vozy kvůli dvěma měsícům v roce, kdy poptávka po dálkových vlacích v Polsku skokově roste. Mimo letní prázdniny je poptávka mnohem nižší, takže případné nové vozy by stály 10 měsíců v kopřivách a investice by se nevyplatila.
Na tyhle sezónní posily jsou vozy B naprosto ideální. A proto si je také PKP IC půjčují od ČD.
A proto jimi Češi mají běžně jezdit. To dává smysl
To jste nepochopil. Samozřejmě, že do pravidelného provozu vozy B nepatří. Ale jako sezónní posily se hodí, protože nikdo nebude vrážet peníze do něčeho, co 10 měsíců v roce nebude jezdit.
První otázka je, jestli je i Poláci za 10 let ještě budou chtít. Tomu nevěřím. Už dnes to právem považují za výsměch. Pokud náhodou ano, určitě jich na vrakáčích bude dost. Hledáte problém tam, kde žádný není.
O cestování k Baltu bude v rámci Polska zájem vždy, je tomu tak nepřetržitě od konce 2. světové války a bude tomu i po další generace. A protože k moři se jezdí v létě (jindy se to nedá), tak je logické, že vždy 2 měsíce v roce, v červenci a srpnu, poptávka po přepravě skokově vzroste.
Poláci dříve vyřadili hodně starších vozů, k sezení i bohužel těch lehátkových. Nyní se ukazuje, že to rozhodnutí bylo špatné, a tak se to na ty prázdniny kompenzuje právě pomocí pronájmů ze zahraničí.
Zájem o cestování k Baltu bude, otázka je, jak dlouho budou cestující tolerovat tyhle vozy.
Cestující si zatím stěžovali jen na B pronajaté od ZSSK, které jezdily v Polsku během GVD 2020. Ty jsou v mnohem horším stavu než B od ČD. A kvůli tomu byl kontrakt mezi PKP IC a ZSSK ukončen.
Známé polské specifikum jsou povinné místenky ve všech dálkových vlacích. Prodej se uvolňuje 30 dní před odjezdem, v čase 0:30. Běžné je, že Poláci uprostřed noci sedí u počítačů a zadávají objednávky do e-shopu PKP IC. V letních měsících se totiž může stát, že do 24 hodin od uvolnění prodeje je vlak zcela vyprodán.
Všiml jste si, že jde o strategii na dalších 10 let, ne 2 měsíce?
Ale samozřejmě. Jenže když byste kupoval nové vozy pro 2 měsíce v roce, tak ty výdaje jsou strašně neefektivní. Za minulého režimu by možná takhle investovat šlo, ale dnes to není ekonomicky obhajitelné.
Proto je lepší využít to, co už máme z dob minulých, protože náhradu mít nebudeme.
Za 10 let budou na podobných zálohách rekonstrukce z 90. let. Aspoň doufám.
I to je řešením. Ovšem jak píšu níže v jiném textu, tak možná bude potřeba obojí, i ty nejstarší kusy, i ty rekonstrukce z 90. let. Protože experiment PKP IC s nasazováním moderních jednotek DART na noční vlaky se nepovedl.
Ano…Bee máme bohaté zásoby…
Chcete naznačit, že ČD by ty vozy mělo držet kvůli tomu, aby PKP mělo 2 měsíce v létě čím jezdit k Baltu?
Když je toho schopen i takový RegioJet, který v létě jezdí do Chorvatska (byť ten tam jezdí i v červnu a září), proč by nemohly ČD.
Dvojměsíční pronájem pro PKP uhradí veškeré náklady na 10 měsíční „archivaci“ těch vozů včetně procedur před jejich opětovným uvedením do provozu?
Záleží na tom, jak se dopravci dohodnou. Do jejich smluv nevidím.
A co když jo?
A co Bmz232?
Aktuálně je na vlaky do Polska nasazováno 52 vozů B, 8 vozů BDs a 2 vozy A, jestli jsem to počítal správně dle údajů z vagonweb.cz. Kromě vlaků k Baltu jsou do toho zahrnuty TLK Galicja (Ostrava – Przemyśl) a Roztocze (Bohumín – Chełm).
Nebýt korony, vlak Galicja by byl hodně využíván Ukrajinci.
Ještě bych doplnil, že v prosinci se počet nasazovaných českých B v Polsku možná ještě zvýší. Důvod je ten, že noční vlak TLK Karkonosze jedoucí v trase Szklarska Poręba – Białystok už nebude veden elektrickou jednotkou DART. Cestující si stěžovali, že přes noc se v této soupravě nedá ztlumit osvětlení a odpočinout si. Řešilo se to i na vládní úrovni.
Zdroj: https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-transport-publiczny/aktualnosci/news-nocny-pociag-pkp-intercity-karkonosze-pasazerom-trudno-w-nim,nId,5212579
Naopak v českých B je možné osvětlení v kupé vypnout, takže tyto vozy paradoxně lépe splňují požadavky cestujících.
Je to marketingové vyhlášení, že jednou ty Y skončí, nic víc. Což je pravda. Jistě je žádoucí, aby co nejdřív zmizely z běžných vlaků, ale nikde není řečeno, že tím skončí úplně. Pokud PKP budou mit zájem a pokud to bude pro ČD ekonomicky smysluplné (i vůz jezdící 2 měsíce v roce má své náklady), nevidím rozpor mezi tímto vyhlášením a pokračováním pronájmů do Polska.
A nestačí na tyhle posily jen nějakých 20 až 50 kousků, takže většina se múže zklividovat?
Pokud bych o tom rozhodoval, nechal bych těch starých B kolem jedné stovky. Kromě vlaků k Baltu se z toho můžou sestavovat posilové letní vlaky mimo takt v rámci Česka, jako např. funguje vlak KŽC Praha – Mikulášovice, který je jediným spojením bez přestupu z Prahy na Mácháč. Obdobně by mohly fungovat i rychlíky navíc např. v trase Praha – Nové Údolí (na Šumavu). Pak taky jsou ještě takové vlaky, jako je např. festival Banát.
KŽC předvedl zajímavou úpravu vozu BDs. Jedna půlka zavazadlového prostoru je pro jízdní kola a ve druhé půlce je výčep.
A rychlíky Praha – Děčín, Praha – Budějce a Praha – Brno!
Při nejhorším i tam. Ale páteční/nedělní posilové „rychlíky“ jezdí v „nesmyslných“ relacích. Třeba Ostrava – Brno přes Frenštát, Valmez a Kroměříž (nevím jestli ještě jezdí). Mívalo to 7 vozů s Brejlovcem a totálně natřískané. A přesně, byly tam Bčka a jeden AB. Dovedu si představit že i jinde můžou jezdit posilové „rychlíky“ přes „prdele“, kde jiny jezdí jen osobáky.
Ty ne. Ale vy prostě neumíte číst.
Čím jezdit?
Tím samým, prodáme lacino!
Přece jim to tam vyřeší žlutej i s cikorkou..
Do roku 2030 vyřadí koženky… to je teda pokrok!
Muhehe, taky se směju.
Tak vzhledem k jejich stáří je to asi už potřeba, ale není nic adekvátného, čím to nahradit.
Dobrá zpráva! jen se obávám, že loni už bylo pozdě….
Několik šotoušů a příznivců nostalgie v běžném provozu s vámi nesouhlasí 😃
ani si je koupí, k tomu přikoupí někde kus trati, třeba již brzo budou něco k prodeji. a ta si můžou provozovat své jízdy…
Já s ním souhlasím.
Asi proto, že nejsem šotouš…
Nesouhlasí každý, kdo chce cestovat pohodlně.
Tak zrovna šotouši souhlasí, protože protože pokud to není VRT, nebo nejnovější model čehokoliv, tak je to špatně.
Já nesouhlasím proto, že pro mě, pro člověka, který jezdí vlakem od nula let do svých 45 se doprava dost zhoršila. Nové vozy mi nepřipadají pohodlné, spíš naopak. Nemožnost otevření okna, otravující stewardky, nástup soukromníků a chaos na dráze (kvůli vládě, ne kvůli těm soukromníkům), ostré světlo v zimě vlastně pořád v interiérů vozů a nemožnost koukání z okna (samozřejmě, mladší zblblé generaci to nevadí.. Ti čuměj na konverzaci s tisíce přáteli), nečekání na přípoje a nemožnost se na někoho s problémem obrátit, velmi málo místa v nových vozech atd. atd. atd. atd. Těch pozitiv novodobého cestování moc není.. samozřejmě,… Číst vice »
U nákupu lokomotiv mám jeden dotaz? Podle původních podmínek výběrového řízení na 90 lokomotiv by měli ČD začít dostávat, první lokomotivy do čtyř let od podepsání smlouvy. A pak každý měsíc čtyři lokomotivy.
Vzhledem k tomu, že je rok 2021, tak v roce 2025, kdy má být zavedena ETCS a budou se přepínat některé tratě na 25 kV, tak budou mít připravené málo lokomotiv. Je připravena nějaké záložní varianta že strany ČD mimo snahy o posunutí termínu provozu pod ETCS.
„Je připravena nějaké záložní varianta “
Pronájem Již nyní si ČD pronajaly Vectrony s možností jejich odkupu.
Akorát těch si mají pronajmout třicet kousků.
Až 50 celkem