Dráhy vypsaly sérii soutěží na osazení vozů systémem ETCS. Cena: 4,7 miliardy

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

České dráhy osadí stovky svých vozidel evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Za tím účelem vypsaly sérii šesti tendrů; celková předpokládaná hodnota

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Překvapuje mne, ze rada lokomotiv 380 nemá ETCS, když Vectrony ho mají a Traxxy také. Pokud se nepletu, tak leo express nechával do jednotek flirt dodávat ETCS 2

Apollo 17

Traxxy od Metransu 1-27 ETCS nemají-bude se montovat.
Stadlery LEO ETCS nemají-už je vysoutěžená firma,která ho bude instalovat.

Jan

Tak zas dávat to na každé vozidlo, které nejezdí větší část po koridoru je drahé.

Jan

Navíc, když neví, zda jejich vozidla bude někdo z krajských chtít. Viz klimatizace, 100 km/h a spol

VRT

Zkusím hádat. Vyhraje AŽD.

Jiří2

U LEA to vyhrála Telematika, počítám že u ČD tumu bude také tak. A subdodávky od AŽD. Ale třeba budeme překvapeni.

Šalinář

Není Pendolino mobilní částí ETCS již vybaveno?

Petr Tříska

Ano, má LS90, ETCS od Alstomu a PZB 90.

Radek

V zastaralé verzi ovšem. 🙁

Skeptik

Vrtá mi hlavou, co je na ETCS tak nákladného, že jeho dodatečná instalace do lokomotivy vyjde cenově jako luxusní dům? Jsou to nějaké patenty nebo licenční technologie? Člověk by čekal pravý opak, když je potencionálním odbytištěm celá Evropa, proč tu ještě není X firem, nabízejících levnější řešení?

Petr Tříska

odpověď: schvalování, testování, homologace… samotný železo je relativně levné. ETCS nabízí cca 8 dodavatelů v Evropě, kteří do vývoje narvalo za minulá léta mraky peněz (není to žádná charita)

Radek

Jeden z důvodů bude v tom, že se furt mění specifikace (viz výše, Pendolino mělo z výroby ETCS, ale aniž by se kdy využilo, bude se muset vyhodit a nahradit současným).

Petr Tříska

Radek: přesně tak…

K.S.

Tak proč proboha tu specifikaci tak mění? Pořád je to pitomý kus počítačového vybavení kde se u normálních strojů všichni snaží o zpětnou kompatibilitu, proč ne na dráze?
Jestli vezmu 25 let starý router a připojím jej do LANky běhající na IPv4, asi pojede, bude pomalý, ale pojede, jestli vezmu 30 let starý modem podporující IPv4, spojím se i dnes, proč to nejde u ETCS?

železničář v důchodu

Pro autora: nebylo by v titulku správnějším slovem „vozidel“ než „vozů?

Petr.R

a sysel je vůz, tak nadpis by byl syslů vozidel? To snad neé.