Dráhy vypraví z Plzně soupravu vozidel určených ke šrotaci
Vůz řady 012. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9472333
Staré motoráky a přípojné vozy vyjedou z Plzně na poslední cestu.
Pojede to v noci za tmy, jinak by mohli cestující chtít nastupovat…..
Dle posledních zpráv bylo již eso řádně sešrotováno a souprava nehistorických vozidel si jede pro další.
V Plzni se šrotují, na severu Moravy dosud jezdí v běžném provozu a je snaha je udržet při životě za každou cenu (viz „modernizace“ na 811)
A pak se divte, že Ostraváci neumí přijít Praze na jméno..
Zadání znělo jasně! Náhrada hurvínků (M 131.1) s dřevěnýma sedačkami za lehké konstrukce pro nižší počet pasažérů do 80 km/h na vedlejší tratě kde i 80tká je vysněná rychlost. Po 150 ks se z ekonomického hlediska a i hlediska údržby rozhodlo pro navýšení zakázky na úkor nerealizovaných těžkých a složitých M 240.0 (dnes řada 820). Už jen představa autobusového motoru (zaměnitelné díly) s jednoduchou hřídeli a automaticky uzavíratelnýma dveřmi (které nemají dnes ještě některé rychlíkové vozy) je geniální. Bohužel náhradou za tyto stroje v dnešní době vidím pouze autobusy a osobní automobily. A z trati udělat silnice 3 třídy nebo… Číst vice »
Já bych z tech 810tek udělal asynchrona s baterkama místo původního motoru a převodovky a zrychlil na 160. To by byla panečku tichá a komfortní jízda a žádné oko šotoušovo by nezůstalo suché.
Pro škarohlídy: Nevim proč ve Škodovce dělali takový ciráty se zátopkem, když dneska udělat elektroauto neni žádnej kumšt.
Všichni by nám je záviděli. Ekologická doprava na kolejích kde se historie krásně snoubí s moderní technikou.
Dneska jsem musel výjimečně vlakem ze Zadní Třebaně do Všeradic. Jel na to ten střep 810. Proboha to jsou opravdu šroty. Do kopce se to táhne rychlostí chůze. Vítejte v 21. Století. Proč to nedají do šrotu s tím ostatním. Před 45 lety možná dobrý, ale dneska je doba jinde. Příště se radši nechám odvézt autem.
kecáš , to je vidět že noc nejezdíš.
Pred 45 rokmi možno dobré? Kdeže! Už vtedy to bolo lenivé, hlučné a na každom styku to poskakovalo, nehovoriac o tých bočných rázoch pri prejazde výhybkami.
Dobré to bylo jako low-cost tramvaj.
Jenže soudruzi zakázali 860 a pokoušeli se z 810 různými způsoby vyčarovat vlak (privesenim 2*010, změnou nátěru, ani posláním na hlavní trať se to nedařilo)
Spíše než subjektivní pocit zkuste reálnou jízdní dobu. Ujel by to jiný vůz rychleji? Že se ploužíme jsem měl dojem i po pár hodinách v ICE s 300km/h. 😀
(Jasně, na spoustě tratích je znát lenost 810, na S34 je línější než 854 s vlekem).
Škoda do šrotu, Arriva – neměla by zájem ?
A kdo by měl zájem o takové odporné nepohodlné šroty, stare více než 40 let, na které byly stížnosti od jejich nákupu?! Jen kdy už konečně definitivně zmizi VŠECHNY, i jejich pseudorekonstrukce, které o moc lepší nejsou, hlavně ty s těmi odpornými pidisedadly! To, že na tratí do Štramberka i jinde budou nově zrekonstruované jsou tak jen kecy, před týdnem jsem tam jel a byly původní i s komunistickými koženka mi!!! A pořadové číslo měl nižší než 50, takže byl určitě více, než 45 leť starý! Hotová ostuda poté, co si ČD vyvěsí po nádražích plakáty Rekonstruuje mě!
Ta vymetá jen německé vrakoviště.
845 je pořád lepší, než 854 nebo 810.
to je stejné jako říci že 471>845.
Jsou to vlaky úplně jiné kategorie! -_-
Ono kdyby se chtělo že?.Namontovat ůspornější motor je tak velkej problém?Ale ono se nechce,lidi už tak zdegenerovaný,až to bolí.
A problém vozidla 810 (které představuje naprosté dno čs. železničního strojírenství) je neúspornost motoru? Jsem vždy myslel, že komfort jízdy a šílený nástup.
ať si je strčí do muzea ale na koleje už ne…technologicky jsou mimo a komfort je dnes úplně jinde
810-81x navždy !!!
Cestující nesmí být zhýčkaní. Hned v všeho zneužili.
Vážený, komfort byl úplně jinde už v době jejich výroby! Už po válce se vyráběly vozy Bai se sedadly téměř stejnými, jako jsou ve dnešních Bdt a vozy 854, dříve jako M296 měly s Bdt shodný interiér, a to se vyráběly od roku 1968! Chcipaky 810 a 010 byly jen komunistický šmejd, kdy neodborník z nomenklatury kecal výrobci do kvality provedení.
No nevím jestli si dobře vzpomínám když jsem jel ještě v 90letech jako malý kluk v Bai vagonu(na trase Brno-Jihlava se tenkrát ještě vyskytovaly) tak tam byly nepohodlé tvrdé lavice, jakoby dřevo potažené geotextílíí a koženkou, kdežto 854/Bdt měly pružinové sedadla (ještě dnes se u částečně rekonstruovaných vagonů občas vyskytují a sezení na nich je narozdíl od nověji dosazených sedadel celkem příjemné)
Na tom motoráku je všechno špatně, už když vyjel poprvé na koleje tak to byla znouzectnost.
Motoráků řady 810 bylo vyrobeno přes 600 kusů. 66x jsem kdysi potkal. A jak to takdy tak čtu, tak někteří by je nejraději zachovali všechny do posledního kusu. Proboha naco? Až dojde ropa a nebude 12 litrů na 100 km pro mikrobus, tak zaskočí vozidlo se spotřebou 3x větší?
Zásoby ropy jsou ještě minimálně na 150let.Tak tady nezmatkuj !
Alstom vyrábí lokomotivy na vodík a vy se tu budete dojímat nad středovekem na kolejích?
To opravdu nejsou a není to výmysl nějakých ekofanatiků, ale data těžařů. Při současných potvrzených známých zásobách a rychlosti těžby přesně 47 let. Možná ještě někde nalezitelné rezervy jsou, možná ne. 150 let to může být, ale nikdy při současné spotřebě.
Pro hrubou představu, máte tam i zdroje (BP): https://www.worldometers.info/oil/
To se už tvrdilo tolikrát, dnes jsme neměli mít ani kapku a skutek vždy utek!
Jenže nemůžete zaměňovat víru, že se vždy něco najde a skutečně potvrzená ložsika (suchá data, která nejsou mc pozitivní). Celá legrace je v tom označení „dojde ropa“ protože ropa nedojde nikdy. S ubývajícími ložisky bude cena stoupat a stane se méně dostupnou. Obyčejná ekonomika Takže lze vymyslet scánář, že vydrží ještě třeba 300 let, ale opravdu to nebude způsobem prolívání přes nádrže aut, jak si to „nikdy“ leckdo může mylně vysvětlit. Spousta lidí je ovšem peciváloidní a myslí si, že to není potřeba řešit, dokud průšvih nenastane. Že se to bude týkat někoho jiného nejlépe. Přitom překlopit hospodářství z pálení… Číst vice »
Těžíme tolik ropy jako nikdy v minulosti….a ropa nedochází, protože se zdá, že je to zdroj obnovitelný…..Také se našla nová ložiska a těží s z větších hloubek…..
Taky ty ledovce na polech už měli roztát a Nový Jork a Holandsko mělo být pod vodou….a pak věřte expertům…..
No až se vytěží zásoby, tak nejspíš se pak vyplatí těžba z břidlic, kterých je údajně porovnatelné množství se zásoby ropy.
Pokud je něco „údajně“, tak to není relevatní pro plánování budoucnosti. Buď víte že něco máte jisté a nebo nevíte a uděláte raději plán B. Potvrzené zásoby břidlic se do čísel rovněž započítávají. Břidlice jsou slibné, ale rozhodně ne bezproblémové. Často nepůjdou využít, protože ne všude jsou neobydlené plochy typu USA, kde se nikdo nebrání zničení / kontaminace zásob podzemní vody.
A zásoby uhlia na 600 rokov. V budúcnosti vzkriesime pary?
Správné, to není o zásobách ropy, ale o sazích vznikajících s CO při spalování nafty. Zplodinou po vodíku je čistá voda! Problém vyřazovaných vozů je jen v jejich otřesné úrovni cestování a to doslovně, znám člověka, který po svezení v 810 byl marod na záda!
Tak nekvalitní záda! Jedna jízda ve 152 s jsou v háji!
Tak bolesti zad mívám i po delším svezení ve vozech Škoda octavia/superb i v těch nejnovějších, jelikož dost drncají, takže to není jen problém 810.
A že ten bolavej na záda , předtím denně čuměl do počítače , to již ti zřejmě nepřiznal , že člověče ? A vůbec tímto nejsem advokát 810 , aby bylo jasno .
Vy si myslíte, že dneska jen všichni čumí do počítače? I dneska se doluje uhlí a rudy v šachtách, montují těžké stroje, vyrábějí těžké odlitky, výkovky, vypalky a tak dále, v mnoha dalších oborech taktéž! A svézt po směně člověka delajiciho takovou práci v tak otřesném voze, že cítí každou nerovnost v koleji nebo silnici, to je ostuda. Oktávka se ní nelíbí a děkuji za upozornění, vidím, že dělám správně, že ji nechci.
No dobrý , tak zaprvé : oceňuji ,že se někdo , to jest vy , zastává manuálně pracujících . ale na mém názoru to tolik nemění , protože to vidím třeba i v těch 810 ,jak nezanedbatelné procento do mobilu celou cestu mnohdy čumí .A tento fyzický projev není přirozený anatomii lidského organismu . A zadruhé : o autech škoda psal někdo jiný . Já ne , chtělo by to lépe číst text a klidněji reagoz. Hezký den , pane Hans. 😊
Jo a mám tam překlep . Správně v předposlední větě má být reagovat . Dík. za pochopení . Člověk je tvor chybující .
Jo, akorát že vodík je zatraceně nebezpečnej a díky tomu prakticky nepoužitelnej.
Viz vzducholoď Hindenburg a proto nyní létáme letadly a ne vzducholoděmi….
Kdy bude v Ústí nad Orlicí?
Doufám, že v k tomu připojí několik souprav z linky R11
To by bylo fajn, to co jezdí na R11 je ostuda.
Nabízím i spoustu krásných vozů z R17.
Třeba ABpee
Místo 810 a 010 by tam měli spíš poslat regíny. Regína to je šrot je to ještě hlučnější než 810 a nepohodlný to je. A stejně měly by více ty vozidla renovovat než je posílat do šrotu jenže zase soukromí dopravci zase ucpávají určitě opravárenský depa jako je třeba pars nova.
Regionova je mi stále příjemnější a pohodlnější nežli povoz 810kou s pevnými neodpruženými nápravami (kdy to s cestujícím hází zleva doprava) a tvrdými a neergonomickými lavicemi, byť potažené plyšem. Po delší cestě mě v těch vozech začnou bolet záda a to nejsem žádnej stařec, ale mladej chlap.
Udržovat tyto vozy v provozu bez nutných velkých zásahů do konstrukce opravdu cestující do veřejné dopravy nepřitáhne.
Regionka a 810ka mají úplně stejný podvozek.maly rozdíl že u Reginy je zesileny
ono taky Helenka Vondráčková není žádná pecka…( nové tělo, starý vnitřek )
To už je android…
Tady je jasně vidět placebo efekt.
Jediná výhoda Regionov je nízkopodlažnost, jinak je to stejný šrot jak 810.
A někde tichý oddíl
Ještě jsem ho nenašel -:))
No u těch první série tomu tak bylo, po stížnostech do dalších PARS přidal vzduchové odpružení. Ale problémem jsou málo výkonné nastavené motory a hlavně staré ojeté hydrodynamické převodovky Praga2M70. Na stoupají z Bechyně do Tábora se s námi Regionova vlekla doopravdy krokem!
Ale 814 mají převodovku Voith Diwa 864 ne Praga 2M70. Ale jinak z Pragou 2M70 mám zkušenost jen z 810, ale tam sloužila dobře.
A navíc tam ti soukromníci modernizují mnohem mladší stroje. To by se asi mělo zakázat, aby si nakupovali novější stroje než jaké ČD provozují, nebo ne?
Do šrotu patří 814(914) a 471
Chápu, že je tady spousta nekritických fandů, ale tyhle šunty měly jít na rozpálení už dávno. Kochejme se nad takovými vozy v muzeu, ale ne na trati v běžném provozu…
Otázka kdy takový vlak vypraví Arriva. Jen ne do Třebové, ale do Německa případně do Prahy Hostivaře do Kovošrotu je i vlečka.
Proč by měla?
A pritom by stacilo precalounit, liznout najbrtem, dat vakuovej ajnclik, klimu, wifi, zasuvky, minibar, smetak, trisystemovou vyzbroj, baterie a zrychlit na 200. Ach jo.
A jinak hulíš dobrý matros
Spíš vy máte dlouhé vedení, Jerry.
Na tom už se v PARSu pracuje. Hledej heslo řada 619.
Copak máte za info? 😀
Rozpálený šukafon je jediný dobrý šukafon.
Fajn, a co za něj bude náhradou? Nic, protože se nic podobného už nevyrábí, viz https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nahradu-regionov-a-motoraku-810-zacinaji-shanet-50-novych-vozu-53670/. Jako podpora automobilového průmyslu je tento krok ovšem nedostižný.
Lint 27?
Ale vyrábí, říká se jí autobus.
A to je podle vás proti 810 zlepšení?
Nízkopodlažní, klimatizovaný, rychlejší a narozdíl od vlaku zastaví v obci, tady se není vůbec o čem bavit.
Nízkopodlažní a klimatizovaný možná, to další už rozhodně není generické.
Kolik obcí má zastávku autobusu přes kilometr od návsi? A kolik z nich to má na vlak blíž?
Paja:Jízda v autobusu bude v 95% příjemnější, než v rozehrané vybrujici 810
Nebo na rozdíl od vlaku (bus) nepojede vůbec, a když pojede uvízne v zácpě, případně bude cestující nuceně přesedat na MHD. Chápu, že bus loby se nevýhody busu nehodí do krámu, ale také existují.
Především je nutné si uvědomit, že univerzální pravda neexistuje, zda je lepší vlak nebo bus, jsou situace, kdy je lepší vlak a kdy autobus…
Kakov: Ale to, ze6bus uvízne někde v zácpě není argument pro udržování strašlivých sukafonu. Nedávno mi stačila jízda z HB do Humpolce nebo Čisté do Rakovníka, abych si to připomenul. Proti Crosswayum Transdevu je to totální vopruz ve všem .
Regionální tratě se šukafony jsou obvykle v místech, kde se neví co je to zácpa na silnici…..
A čo na to Grétka?
Išla jachtou-:)
Má jednu obrovskou nevýhodu, nelze v něm bez vleku přepravovat kola.
Pokiaľ mienime nahradiť šukafon moderným autobusom, tak to rozhodne zlepšenie je. Ak ho chceme nahradiť RTOčkou, tak to zlepšenie nie je. Problém je, že šukafon ostane čo sa komfortu týka na úrovni RTOčky kvôli podvozkom, ktoré pri všetkých modernizáciách šukafonov ostávajú pôvodné. Ani RTOčka s klímou, Wifi, vákuovým WC a podobnými vymoženosťami by nebola adekvátnou náhradou modernizovaného šukafonu. Lenže na rozdiel od šukafonov sa o to ani nikto nepokúša.
Jistěže. Neřeze to 40 litrů nafty, ale může to jezdit i na zemní plyn. Sedačky to má pohodlnější a zastávku na návsi.
To je ne zcela správný politický pohled.
Nový ministr zdravotnictví je voják. Takže občané poté, co budou odečteni v hospodě pomocí aplikace ROH (ruční odepisování hostů), vyrazí na pochod na nádraží, čímž si utuží zdraví v boji s kardiovaskulárními chorobami. To že si při tom pár lidí zakouří a pár zlomí kotník, je v povolených ztrátách.
Tramvají se vyrábí hodně, při poptávce by se místo smetáku dala nádrž do nějaké sériové tramvaje.
Akorát 1) pokud se dá požadevek, že si cestující nesmí všimnout nárazu do těžkého nákladního vlaku (TSI Crash) tak se lehké vozidlo vyrobit nedá.
2) Pokud se dá požadavek na 7 kusů (Pendolina, Railjety,…) tak se série nekoná a platí se vývoj.
TSI
Šukafon sa najlepšie nahradí autobusom.
Ano! Ale proč? protože 810(šukafon) je kolejový autobus, dokonce měli oba stejný motor. To,že ČSD -ČD nasadily vozidlo určené pro provoz na lokálkách na hlavních,dokonce i na rychlíkových tratích je už jiná věc! Ale jasnou a nediskutovatelnou výhodou vlaku proti autobusu je dostatek místa na sezení kdy se člověk necítí jako sardinka a možnost vzít si sebou objemnější zavazadla(třeba lyže nebo kolo) které vám do autobusu nevemou ani náhodou ! A vlaky taky na rozdíl od autobusů jezdí i o víkendu a večer po 20té hodině!
Když bude v sukafonu vyprodáno na sezení, tak místo na nohy bude menší! než ve většině autobusů.
Důležité slovo je…když…
A s čím se bude jezdit? Že byste za své nakoupil něco nového a kvalitního? Myslet dopředu by nebylo na škodu. Ničí se snadno, ale co dál?
Ideálna náhrada za 810 je autobus.
Ušatá vám vysvětlí, že autobus neplatí veškeré náklady spojedné s těžbou ropy a nmáslednými emisemi. Proto může být levnější.
Zase jeho karoserii je možné položit na železniční podvozek, takzvaná ukrajinizace a hurá na štreku 😂
Cenu nafty má vlak a autobus podobnou.
Autobus hlavně neplatí mýto na silnicích nižších tříd, vlak platí poplatek za dc na kdejaké lokálce.
(Ačkoli do nějaké vesnice může být nějaká vrakosa to nejtěžší co tam jezdí pravidelně, to kvůli čemu jsou potřeba krajnice,….)
Sukafon si vezme o něco víc nafty než většina busu. Oproti např. Sorce 10,5 dokonce 2x tolik
Hlavně se ale žádný dopravce nedostane na cenu busu i kdyby se vlaku zcela odpustil poplatek za dopravní cestu. Nehledě na to, že na většině sukafonnich relaci ten bus stejně alespoň v kladiva jezdí, kvůli celkové obslužnosti té které relace. To chce ale řešit konkrétně každou relaci.
Například plzeňský kraj nakoupil komplet nové busy a tak i přesednutí na MHD nebo na vlak je kvalitativní krok dolů….
A ona to není pravda? Nebo to jen nechcete či nesmíte chápat? Pokud o věcech nic nevíte, je moudřejší mlčet. Aspoň se neztrapníte.
Pro vás určitě, pro mne nikoliv.
Ušata:Pokud se někde nevyplatí nasadit lepší železniční vozidlo než sukafon, pravděpodobně bude lepsi použít bus. Vy znate relaci, kde je NUTNÉ nasazovat neekologicky tresouci se řadu 810?? Asi ne, že….
Dopravopat: Pár by mohlo do muzea, ale jinak souhlas.
Cekam!
Hurá, to je dobrá zpráva. Jen víc takových vlaků. Jen to Eso zachovejte.
Místo, aby tyto vozy byly opraveny a nebo byly využity jinak než v železniční dopravě – koupily by si je různí zájemci, kteří by z nich udělali třeba restauraci nebo hospodu, tak to skončí někde na šrotišti a materiál zrecyklován, což je strašný postup.
Recyklácia materálu je určite lepšia než hodenie do oceánu (ako dobre že more nemáme) alebo pozvoľný rozklad niekde v burine.
Tak proč nerecykluje Arriva a posílá to k nám?
Protože to co pro němce není dle Arrivy už dobré, čechům přece bohatě postačí :-/
Co by nedali na Vysočině za Arrivu.
Ale chápu, že modrý dobytek to musí otáčet do národnostní karty, protože mu tam neplatí režijka.
tak já režijku nemám a rozhodně bych arrivu s tím jejich DEšrotem nechtěl, jezdím Panterem, Sharkem a Regínou, sorry, ale to může za horší oproti 628 považovat jen člověk mdlého ducha
třeba díky Regíně (poté co nahradila 810) se naučilo jezdit vlakem hodně maminek s kočárkem, to by v 628 moc nešlo…..
Prosím vás a kde na Vysočině nebo ve Středočeském kraji jezdí pantery a žraloci? Nikde, takže zlatá Arriva, strejdo.
No a o regině jste si vymyslel hezkou pohádku o maminkách s kočárkama, opravdu mě to dojalo a hned se na ten krám dívám jinak.
nejsem u Vás žádnej strejda, nejsem z Vysočiny
kočárky nejsou smyšlená pohádka, ale pravda, pravidelně potkávám 2-3 kočárky v Regíně, na rozdíl od 628 je nízkopodlažní
Hodně vlhký sen .
Ale di ty brepto, z pešunku do nizkopodlahu nebo do schodu je to jedno. A většina lokálních zastávek má peron proklatě nízko…..
Hmm, taková hospoda alias 010 … to je velmi zajímavá myšlenka, to se mi líbí 🙂
Restaurace Vagon Praha Horní Počernice https://www.google.com/maps/@50.1149894,14.6021476,3a,75y,289.21h,83.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS3jSzbNF4AJK771RcJQlfw!2e0!7i13312!8i6656
Hospoda nejlépe pojízdná…Přikoupit 810
jakožto zázemí,dát do soupravy a jedem!😉
Co brani tomu je ze srotaku vykoupit? Zrejme asi nezajem kupcu.
V Třebové stojí těchto zázraků hodně – tak běžte a nějaký si kupte…
To bohužel nejde vážený,protože ČD si smluvně zajistily u kovošrotu,že tato vozidla zlikviduje a neprodá je dále! To je mimochodem důvod proč ARIVA dovezla ten DE šrot. Pokud se 810 vyskytují u některých soukromých dopravců byly dovezeny ze Slovenska nebo Maďarska. A opačně ! Jinak, pokud víte o nějakém vagonu na prodej (nemusela by to být jen 810+010 ale i hytlák nebo Balm) měl bych zájem.
Pošlete to do šrotu,ty žlutý hypernovy taky,dyť se v tom nedá sedět.Skáče to ,řve to a je to hrozný.
Áno, regiošuky, bagešuky a mravcošuky by mali byť v súprave radené tiež. A to všetky ktoré existujú.
A k tomu přidat ty od Arrivy, gtw, kžc.
Nerekl bych, ze Stadler GTW patri do pece…
Ale taková limeta je etalon novoty…
KarelF psal o gtw…
Ne, to si zase jen děda plete GTW a GWTR. Prostě co není modré, to si nezaslouží žít…
Hlavně 814 se v roce 2019 u nás
občas porouchávali a proto nám na U7 posílali nejčastěji 810 600-7. Ale ta je prej už sešrotovaná.😭
škoda našich starých vlaků a vagonů v kterých se mně jezdilo lépe v těch nových se necítím dobře
proto už budu jezdit jenom autem a vlakem jen párovkou na výlet s vnoučaty
Tak uz to se starim chodi. Nadrazi je cimdal tim dal, alpinismus pri nastupu do vagonu uz taky neni co bejval, smrad z vejfuku taky na nekterych linkach zmizel a sedacky ve kterych muze sedet jen nekdo s houserem taky mizi.
Zrovna u 810 s původními sedaly ten komfort byl horší než u tramvaje.
EC Gejza Koženka. Plzeň-Třebová
To už nebyla poctivá měkká koženka jako ve starých pohodlných kupátkových vagónech, ale tvrdá nepřirozeně tvarovaná sedadla, tedy skoro jako v těch různých dnešních moderních vlacích.
Že jo! Dřív bylo líp!
Tak kovové pružiny u sedadel které zajišťovaly ten nadstandardní komfort se už snad nikde dávno nepoužívají, k vidění jsou dnes už pouze u matrací.
a můj syn, který má na ČD tuhle problematiku v ranku, se tu nad těmi názory válí smíchy
Má na starost převoz 810 do šrotu? Jak často ho volají do práce, jednou za třicet let?
Pravda, někomu stačí ke štěstí málo.
České dráhy nejsou dráhy, ale dopravce.
Co je to prosím za slovo ta „šrotace“?
To znamená likvidace vozidel, odstrojeni, vyzisk a pak šrot…
Pokud ovládáte češtinu jako živý produktivní jazyk a nemáte ji jen našprtanou ze slovníčků, tak na to jistě snadno přijdete.
To bude reinkarnace . Třeba na Vectron .
Nebo na lopatu.
To spis, tyhle vlaky zadnou extra karmu mit nebudou.
Taky bych napsal raději “sešrotování” . Ale je hezké, kolik trolíků takový nevinný dotaz podráždí. 😁
Jestli není trolíkem spíš ten, kdo klade takovýto dotaz, na který musí být každému odpověď jasná.
mě by spíše zajímalo kdy to pojede
zítra
Žiaľ to mešká už 20 rokov.
No u Vás to žial mešká ještě dlhší dobu.
Před cca hodinou jsem osobně v Plzni viděl, jak přetahují dvě spřažené zrezlé AB149, patrně z linky R11. Předpokládám, že budou zařazeny na konec soupravy směr šrot.
AB¹⁴⁹ musí být hned za lokomotivou. Být na konci, možná by ty Šukafony přetrhli. 😄
To by se to sešrotování krepet urychlilo a ušetřilo by se za cestu do ČT 🙂
A kdo bude řešit tu MÚ?
To jste toho ještě viděl málo, AB349 jsou obvykle po Bbdgmee druhé nejlepší vozy na R11. 😀
Ty ale do šrotu určitě nepojedou. Z velkých vozů se žhaví adepti na šrot nachází za depem a mají obvykle zelenou barvu.
Tají ho, protože povezou jenom ty tři vozy.
Nene, souprava bude měřit 700 metrů, aby se vešla na staniční koleje v případě předjíždění, ale je připravena bude další várka v délce cca 700 metrů, a to s vozy B, BDS, AB, okamžitě stažených z linky R11.
Spíš se bojí únosu.
A já myslel, že na R9 ty vozy určené ke šrotaci vypravuje každý den. A ono ne.
To je perspektivní retro linka. Od nového GVD s příplatkem.
Stále čekám, kdy se za ty retro vozy začne připlácet.
Takové blbosti sem nepište!!! Někdo si to přečte a za šrot bude vážně příplatek. 🙁
na 212 je 810/010 naprostý standart. Regína se občas vyskytne, ale skutečně jen občas.
Šrotování šukafonů je velmi záslužný čin. Nutno jen doufat, že je s podmínkou nepřeprodání.
Nechápu, že je na tohle v roce 2020 schopný dát palec dolů. 😂
Šukafony až do roku 2050, že jo, šotoušci. 😂😂😂
Tak zkuste vymyslet adekvátní náhradu. Třebas šroty arrivy.
Třeba mikrobus?
mikrobus? jinak jste zdravý? zkuste do mikrobusu nacpat 50 – 70 lidí
Linty a Stadlery jsou sroty? Zajimave, ze vystridaly prave 810..
Náhrada evidentně je, jinak by je nikdo do šrotu neposlal.
Na nějakou místní dráhu, ať si to klidně koupí.
Jakože zázakz šroťáku přeprodat to železo do hutí?
ČD mají strach z útoku šotoušků, že JŘ tají?
A proč by ho měli zveřejňovat, jen proto, že to šotoušci chtějí?
Takéto cestovné poriadky sa nikdy nezverejňovali. Nie je dôvod, aby sa zverejňovali.
S tím já souhlasím, jen mě udivuje, kolik lidí se diví, že není zveřejněn, nebo si spíš myslí, že ČD musí Všechno zveřejňovat.
Souhlas. A na druhou stranu, co je na tom tak tajného?
Nic by se nestalo, kdyby to zveřejnili. Max pár lidí si to vyfotí odněkud z louky.
Vážně, odněkud z louky? Kdyby jen z louky.
Navíc, u některých nezná drzost mezí, co pár minut jsou schopni jít otravovat, kdy už to pojede. Další si dokáží stěžovat, že to jede zpožděné/s náskokem, i když to lze a ničemu to u takovýchto vlaků nevadí (zažil jsem i jednoho výpravčího/šotouše, co takto brečel). A nebojte, v Česku se nic neutají, JŘ se určitě někde na FB objeví.
Výpravčí, věděl číslo vlaku a neuměl si to zjistit? 🙂
Ano, na FB byla nasdílená depeše a pod ní se nějaký výpravčí rozčiloval, k čemu je ten jízdní řád, když to podle něho stejně nejelo a on tak zbytečně čekal.
Jasně, paragraf 1nikdy se to tak nedělalo.
Přesně tak, jizdní řád musí být tajný, co kdyby zlý imperialisti podnikli útok na vlak!
A je nějaký důvod ho zveřejňovat? To je jakobyste chtěl, aby byly zveřejněny jízdní řády nákladů.
A je důvod to nezveřejňovat? Kromě toho, že si pár modrogumáků udělá hezčí den z toho, jak to těm šotouškům nandali?
Jistě, nepředstavuje to bezpečnostní riziko, i když ani takový převoz jaderného paliva/odpadu se u nás neutají. Ale je to Sv a zatím jsem neslyšel jediný relevantní důvod, proč to zveřejňovat, aby si šotoušci mohli vyhonit nad soupravou z 810 a přívěšáků? Případně si stěžovat, že to nejede podle JŘ (třeba x hodin zpoždění/náskoku), navíc počítám, že to pojede ve zbytkové kapacitě dráhy, takže zde JŘ není skoro vůbec podstatný. Já bych s nimi moc problém neměl, kdyby se chovali slušně, ale arogance některých (a není jich málo) nezná mezí. Lezou kam nemají, zákazové tabulky jim nic neříkají, lezou po návěstidlech,… Číst vice »
Souhlasím Dominiku.
Eso na odvoz šrotů v pracovní den mají, ale že na rychlíkách místo es lítají brejlovci, o brejlovcích namísto plecháčů ani nemluvě …
Prostě DKV Plzeň… Oproti Brnu stojí za hovno
Úroveň diskuze se snižuje.
A jak víte, že to bude ESO ČD, že si ho třeba nepůjčí od Carga?
ČDC nevlastní žádnou 362…
Protože ČDC nevlastní 362…
Ano já vím, jak jsem napsal níže, špatně jsem si přečetl článek a přehledl informace mi, že se jedná o rychlé Eso.
ČDC nevlastní 362…
Cargo nemá 362.
Moje chyba, špatně jsem si přečetl článek.
Cargo má rychlá Esa?
Nemá, moje chyba nečetl jsem dost pozorně článek a přehlédl jsem, že se má jednat o rychlé Eso.
A neměl by to po Vás napsat ještě někdo další? Jednou nestačilo? 😂
I kdyby, proč si od dcery půjčovat eso na převoz šrotu a ne na pravidlo?
Jestli chcete hledat logiku, tak tu v tom opravdu nehledejte.
A čím by jste to chtěl tahat z Plzně do Č. Tř.?
Nepotáhne to třeba pražská dispečerka?
Ta bude lítat místo chcíplýho plzeňskýho esa
Doufám, že ten konvoj bude co nejdelší
Začátek už v Třebové a konec teprve v Rokycanech.
Já taky, ale neznám jř tak snad to stihnu
Není to tak dávno (r 2000?), kdy na Nových Holešovicích bylo pravidelné hlášení , že přijíždí nějaký rychlík, „který končí v Chebu“. Vždy jsem se šel kouknout. 😀 😀
Zajímavé, že se 810 rovnou šrotují a nenabízí se k prodeji. Jsem si jistý, že by měl někdo zájem.
Kdybych mel velkou zahradu, tak za cenu srotu bych to bral. Takovou chatku jen tak nekdo nema….
Tak si to z toho srotaku kupte ne?
Ještě by byly konkurencí ČD. Proto se k nám 810 tahají ze Slovenska.
Konkurencí, když u hejtmanů, kteří si mermomocí nepřejí 810, právě prohrávají ?
Ale prodají, ale za takové prachy a v takovém stavu, že to nikdo nebo téměř nikdo nechce.
Ano, mohlo se to nabídnout chovatelům jako originální kurník, za cenu šrotu by jistě měli zájem. :-)))
Hmm 15 tun po třech korunách, 45 tisíc za kurník. No kurníkšopaholubník!
že by ty vlečňáky nikdo nechtěl ??
To by mě zajímalo, co je na tom tak tajného
Možné diverzní akce šotoušů
Naprosto nic, jen to má zjevně na starost typický dědula co dělá pětačtyřicet let na dráze a nesnáší šotouše, cestující a zastává názor, že veřejnost se nemá na nic ptát a nic vědět. Takových je bohužel ve státních podnicích spousty.
Na druhou stranu se pod nimi dobře žije. Většinou drží pravidla a nepsané dohody.
Ano, drží hlavně dvě pravidla.
1. „Nikdy se to tak nedělalo.“
2. „XX let se to dělá takhle.“
A hlavne „so šukafonom na večné časy a nikdy inak“!
Neni na to predpis. Cestujici by to zneuzili. Jinak to nejde!
Já vím, že všichni šotouši nejsou takový, ale nemalá část se chová, tak jakoby se jim dráha snad měla klanit, tak se pak nedivte, že je někteří nemají rádi. Běda, jak strojvedoucí nehoukne na pozdrav, lezou kam nemají (v lepším případě mají alespoň vestu, i když si pak někteří myslí, že můžou všude), a ještě se zlobí, když je člověk prohoukne, když se někde motají, jak vítr v bedně.
A jak říká Roman, většinou se dá s nimi v pohodě domluvit, atd…
S tím dědulou, co nemá rád šotouše.
Nešly by ty vozy odkoupit?
Ano… Ale za tu cenu co většinou chtěj to nikdo nechce.
Chápem že si ľudia odkúpia T3, ale načo by si mali kupovať šukafon? Sú masochisti?
Na záhradu ako chatku, Ty fas cínovaný!
No tak terasa na rýži z toho udělat nepůjde a zatékalo do toho už od novoty….
Skvelý argument! Presvedčili ste ma!