Dopravci Informační technologie Železnice

Dráhy vybavily RegioSpidery na Vysočině připojením k internetu

RegioSpider v kraji Vysočina. Autor: České dráhy
RegioSpider v kraji Vysočina. Autor: České dráhy

České dráhy dokončily projekt zavedení internetu v motorových vozech řady 841 na Vysočině. Na objednávku kraje bylo vybaveno technologií wifi všech 13 motoráků zvaných RegioSpider, které na Vysočině jezdí.

„Díky tomu mohou naši zákazníci ještě lépe než dřív využít čas strávený na cestě třeba do práce nebo do školy,“ uvedla obchodní ředitelka regionálního obchodního centra osobní dopravy ČD na Vysočině Lenka Horáková.

RegioSpidery podle ní ujedou na Vysočině denně více než 3200 kilometrů. Nejčastěji se s nimi cestující setkávají na tratích mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem, z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu a Kostelec u Jihlavy do Horní Cerekve, z Kostelce u Jihlavy do Slavonic a na lokálkách z Křižanova do Velkého Meziříčí a z Havlíčkova Brodu do Humpolce.

Cenu za zavedení nové služby dráhy neuvedly. Podle materiálu do Rady kraje Vysočina měla vyjít technologie do každého motoráku na 120 tisíc korun, roční provozní náklady se odhadují na 10 tisíc korun na vozidlo. Kraj o částku 1,56 milionů korun navýší úhradu za prokazatelnou ztrátu.

Cena vzbudila i kritiku, neboť neprošla soutěží.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • tak s ohledem kam železnice začíná směřovat, tak je to asi nutné, nebo socky net v mobilu nemají.. jink za mě vyhozené peníze na lokálních osobácích k čemu? k tomu aby omladina mohla sjíždět youtube atd.

  • Správně Coudy, zesilovač signálu a žádné Wifi. Území je pokryto a tak proč cpát peníze do Wifi. Kdo má data v mobilu, tomu to vadit nebude a kdo nemá na data v mobilu tak ať čumí z vokna :-).HOWG

  • Spíše by mohli vybavit lepší rychlíky Praha-Havlíčkův Brod – Brno než co jezdí teď. WC katastrofa a ještě smrad kolem no hnus

  • Já teda inzerent ve vlaku nepotřebuju…spíš by se mohli zaměřit na to jaké osobní vlaky jedou směr Kolín … Já jako matka dvou malých dětí se věčně nemůžu dostat na Kolín ..pac jezdí ty staré dvoupatrove vlaky a nejenom že se tam s kočárkem nedostanu ale ještě je většinou problém že mám kočárek!

    • Nedostanete se kočárkem do těch dvojitých dveří v patrovém voze? a pro koho je to problém? Jezdím stejnou trasu a nemám s kočárkem jediný problém… Tedy do doby, než je patro občas vyměněno za klasické Béčko…

  • Wifi je fajn, ale prej z těch motorů opět muži pana Kupce staví plot.

    Kolikpak těch strojů aktuálně stojí?

  • Mě zase zaráží tak nízké proběhy vozidel. 250km denně, to je efektivita :-(.

  • Hlavně, že mají wifi, ale že cca 2500km denně hulí naftu do drátů. Když nepočítám lokálku do Slavonic a Humpolce, tak všechny výkony mají pod dráty. Ekologie hadr.

      • Který?
        Není to momentálně spíše tak, že mu ji ČD a kraj (před volbami) nabízejí, aniž by si o ni řekl?

  • Tak a teď aby se ještě stala doprava na Vysočině použitelnou pro to denní cestování do práce a škol, z nebo do spousty mít to přijíždí/odjíždí v úplně nemožných časech.

  • když to cestující chtějí tak ať si to i zaplatí… spíš než wifi bych uvítal nějaký zesilovač signálu do vozů…
    kdo nemá na data tak ať nebrouzdá po netu…

    • Oni si to zaplatí – v jízdence. Že by WiFi nevyužijete, vaše minus… To je jako s novinami nebo vodou ve vlacích dálkové dopravy. Nikdo vám je nenutí a nemusíte si je brát.

  • Motoráky na elektrifikované trati mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem jsou fakt „super“ nápad, místo aby je nasadili na trať ze Žďáru do Hlinska, kde jezdí skučící regionovy.

Newsletter

Partneři


Výběr editora