Dráhy už mají deset motoráků nové řady 811, zbývající čtyři dostanou do konce září
Motorový vůz řady 811. Pramen: České dráhy
Vozy dostaly například dvojitá skla, byly osazeny Wi-Fi nebo klimatizací. Toalety zůstaly založeny na gravitaci.
Tento srot uz nikdo nechce kupte konecne nova vozidla
Škoda, že nepřidali nápravy, aby to tak nedrncalo, pak už by to bylo bez chyby 😀
Už? Když už měly být dávno ve šrotu? Životnost strojů se počítá na 20 let a stejně by jich museli zrenovovat těch všech 212 co jdou v provozu na trati, jinak nám furt budou cpat ty odporné stísněná pidisedadla a nevetratelne interiéry, jako vždy. Naposledy jsem si to ověřil včera v Tachově, ale je tomu tak všude.Odporna jízda, FUJ!!! A tím spíš to platí o těch přívěsech 010!!! Takhle budou sem- tam ukazovat ty nové zrenovované a vám vnucovat ty staré, dokud nebudou VSECHNY bez vyjímky na úrovni tohoto!!!
S původním motorem.
To obojí je částečná pravda, na jejich motory už byly i stížnosti, samozřejmě se ví, že kolejová vozidla mají mnohem větší výdrž, než na příklad autobus, ale opotřebení a morálnímu zastarání se nelze vyhnout. Zvláště u výrobků, na které byly od začátku vážně stížnosti a výhrady už z principů jejich provedení! Navíc provozovatel hrubé porušoval doporučení výrobce : Použití JEN NA přepravní vzdálenost DO 20 km!!!, jak tomu bylo u tehdejších M152!!!
S šukafonem na věčné časy a nikdy jinak! Kchántry fór dz fjůčr!
Proč se modernizuje? Snadný důvod. Dělá se to všude a šetří se čas a peníze. 811 je vlastně nový vůz se starým vzhledem. Ano je to tak. Rekonstrukce je tak rozsáhlá, že jde opravdu o nové vozidlo. Proč není rovnou úplně jiné nové? Návrh, (výpočty, zkoušky jednotek pohonů, brzd, tuhosti karosérie a další jiné je na několik let),výroba prototypů, schvalování není jednoduché. 810 je prověřená léty provozu. Jde upravit podle požadavků a zkušeností. Uvedení do provozu je daleko méně problematické než nový vývoj. Proto také vznikla Regionova 814 vznikla velmi rychle. Třeba Plzeňský kraj s 810 a 814 kami už… Číst vice »
Citát Wericha: „Špatné věci se dělají buď z vlastní blbosti, nebo za cizí peníze.“
To je právě ono, že už při první rekonstrukci ve firmě PARS v Šumperku zjistili, že krátký podvozek těchto vozů nijak podstatně zlepšení neumožňuje. Tak se to snaží v DPOV aspoň vylepšovat novými okny, USB přípojkami a tak, a přitom brečí, že výměnou sedadel za větší a pohodlnější dojde ke snížení počtu, což je od ČD opravdu TRAPNÉ, když v těch chcipakach si natolik odradili cestující od cestování vlakem, že v nich lze mnohdy spočítat na prstech! A teď se navíc ještě diví, zpět např. Středočeský kraj chce takto obsluhované tratě zrušit. Samí to ve videoklipu ukazují, že ve stanicích… Číst vice »
To je výborné, podle této teorie si motoristé budou chtě- nechtě udržovat v provozu současné benzinaky, protože podle nových Eko Euro předpisů už si budou moci koupit jen drahy elektromobil, který už po 5 letech vyřadí z důvodu ukončení životnosti baterie!!!
gravitační toalety, termín jako takový zní celkem moderně… 🙂
Keby napísali „antigravitačné“, tak by som mal obavy ísť na to WC.
Tak především smlouva v MSK je do 2024. Že vůbec dělají ČD nějaké modernizace..
Jestl to nebude tim ze to je domluva s MSK aby tam do roku 24 jezdilo neco o trochu lepsiho nez 810 …
Na to mám odpověď, před několika lety jsem byl na dopravním odboru krajského úřadu Moravskoslezského kraje a napomenutí jsem je, proč si platíme za drahé peníze provoz starých chcipaku a koženek. Na to jsem dostal odpověď: Proč by tam nemohly být. Bohužel ani lidé v kraji se o to nezajímají a jenom brbláji v hospodách, což je živná půda pro slendrian. A najednou už před ROKEM vyvěsily ČD po nádražích plakáty s názvem Modernizuje mě a vyobrazením Push pull Elefantu a zmíněných 811, a přitom po ROCE jsem viděl v provozu dvě 811 a NIC VIC! Takže zase Sliby –… Číst vice »
Velká část kraje se jezdí na Elephantech nebo tornádech. Nejsme na tom špatně. Bohužel na Kopřivnici se nyní musí měnit pro zákazníka při přesedání dopravce..
Šotouši mě ukamenují, ale lokálky kde je minimální provoz prostě zrušit, nahradit novým moderním mikrobusem a hotovo. Je to racionální ekonomicky i ekologicky. Než stále oživovat tyhle komunistické pohrobky.
jenže to by ve vedení některých společností a vedení krajů muselo za něco stát….
A co proboha ušetříte? Jako že za to postavíte 4 vrt? Vaše slavné?
Jasně. A v tom buse nebude 20 lidí jako ve vlaku. Ale 3. A řidič bude stát 50 litrů měsíčně. Silnice 3. třídy. Namačkané sedačky. Bude to zastavovat co 50 metrů a zajíždět na každé náměstí do centra. Určitě to budou používat normální lidi.. A to se vyplatí. Green deal v čr. Všichni v autě..
Spíš bude v buse 25 lidí místo 10 ve vlaku. Nebo máte konkrétní !! příklad, který by vám dal za pravdu??
Všude, kde se udělala prostá náhrada 1:1 nikdy nedošlo k výraznému zlepšení. Protože když nikdo nemá potřebu jet vlakem, tak těžko pojede busem. A ten kdo sedí v autě tak ten do autobusu nevleze. Autobusová regionálka mimo aglomerace má z dlouhodobého hlediska největší propad. Takže nevyužité vlaky zrušit bez náhrady. Obsluha obcí se musí řešit komplexně v rámci již existujících linek. Náhrady 1:1 autobusem nefungují.
Lžete až hanba!! Většinou došlo ke zvýšení počtu cestujících a jestli to bylo někde opačně, tak to bude spíš výjimka. Jen namátkou, už se tu opakuji : Boskovice – Jevicko – MT, Chomutov – Vejprty, Kadan – Radonice – Podbořany , Hevlin – Miroslav – BRNO atd. apd. Navic casto slo jen o vhodné doplnění bus linek a ne nahradu 1:1 Popř. zbylo víc peněz a tedy na víc spojů, což přineslo další cestující.!!
Ale vy tu budete ten nesmysl o poklesu pořád omylat s dalšími šotouši……
To, co tady popisujete nejsou náhrady 1:1, ale upravené linky v systému. Nebo snad autobus do Vejprt kopíruje zastávky na trati? Asi ne co?! Takže se prvně naučte chápat psaný text a pak prosím lacině útočte ano? Buďte od té dobroty, protože jsme spolu husy nepásli. Náhradou 1:1 se rozumí spoj, který ve stejný čas jede po téměř stejné trase vlaku. Uvedu příklad, abyste to pochopil. Zastavená Dívčice- Netolice. Pokud by se jednalo o náhradu 1:1, tak lidi z ČB necháte jet vlakem do Dívčic a následně přestoupí na bus do Netolic jedoucí v trase vlaku. Tato náhrada nefunguje a… Číst vice »
Ale to já chápu. Jenže debata začala o nahrazení lokálek busem, kdy jsem reagoval na Zdeňka a jeho nesmyslný popis situací po náhradě, jakoby tomu tak pravidelně bývalo.
Samozřejmě, že není často vůbec přínosné, aby bus kopíroval přesně vlak.
I tak tomu ale může být, že bus jede přes zastávky vlaku + další a je to přínos, který se projeví zvýšeným zájmem veřejnosti.
To je třeba případ Hevlín – Šanov – Hrušovany.
„komplexně v rámci již existujících linek“
Tedy z těch existujících linek vyhnat zbylé cestující pro prodloužení jízdní doby?
Asi celkem všude, kde se podívám do nějakého autobusu v závazku.. Kromě Prahy, kde je to dáno modrýmí zónami. Tam lidi nemají na výběr.
Já psal o příkladech, kde po sejmutí zoufalé lokálky došlo k nárůstu počtu lidí veveřejné dopravé. Jinak prosím konkrétně, která linka, kde by to po lokálce přitáhlo vć lidí?
Ovšem trať do Kopřivnice či Krnova není na úrovni tratě do Mochova či Lužce…
Nešel by jeden kus předělat na parní, a jezdit jako historie.
Komarek 811?
👍🙂
Z jiného kraje:
Dualizovaný Panter 641 101 (Ústí nad Labem) byl zařazen do turnusu Děčín – Prunéřov.
Koukam do kalendáře a prvního aprila uz bylo, ne?
Nova(!) rada 811 😁 To zni stejne slibne jako nova „rada“ Bdmtee 267.
Když přišla řada 814, Regionova, tak kolem toho bylo veliké a sáhodlouhé hádání mezi těmi, co tvrdili že s novým inventárním číslem se jedná o zcela nové vozidlo.
strašné. aspoň, že Střč. kraj to pochopil a objedná rovnou normální autobusy a ne tyto autobusy na kolejích…
Prozatím platí slabá verze. Např. ze Slanýho směrem do Loun by se rovněž hodila změna. A že jde o dva kraje, je úplné jedno
A takto to dopadá bez řádné soutěže. Za draho , šrotem a s plnou hubou keců o záchraně lokálek . Ani když byl ten stroj nový tak nikoho do vlaku nenalákal ale spíše odpuzoval. Tam kde má jezdit s vlečkou může jezdit pesa, lint atd a kde sólo tak autobus nebo mikrobus .
Jakkoli modernizovat tyto odpuzovače cestování je absurdní , neekonomické a nemorální.
Nikdo nemodernizuje sanitku Š1203 na novou pacientovou výbavu , nový lak , diodový maják , motor . Stále by to byl šrot poplatný své době .
A tyto 811 se nebudou hodit už ani do muzea.
V zásadě s vámi souhlasím, ale přesto pojedu raději tímhle, než RegioHnojem, protože to je skutečný zločin proti lidskosti, válečný zločin a nehumánnost.
No zato s 30 let starými vergly (i motory), staršími než původními, super nástupem, na páteřní trati s českou „soutěží“ je to žůžo.
Není jiná možnost než pořád dokola mexernizovat…
Modernizovat…
Sešrotovat, několik nechat do muzea, nebo upravit dětem na hraní.
Pokud existuje adekvátní náhrada, klidně 🙂
Pokud se nevyplatí něco, co kupuje z PL Jančura, tak klas. autobus, nebo něco menšího. Rozhodně netřeba vyrábět novodobý šukafon.
Však to byla ironie. Já si pamatuji, když nahrazovaly M131, a v té době to byla velká změna. Dnes , po téměř 50 letech, patří max do muzea.
Ale kecy, kde není náhrada, pošlete autobusy a ať si šoutouši brečí, jak jen chcou.
A ti lidi co tim pravidelne jezdi mezi koprivnici priborem a studenkou napr.? To jsou vsechno šotouši?
Jsou lokálky, které smysl z pohledu osobky opravdu mají.
A dokonce u nich, (na rozdíl od různých Rožmitálů a prodlužování agonie novostavbou z Vraňan do Neratovic) platí slovo zde dříve často omýlané a to potenciál 🙂
Tím spíš by měl z takových Kopřivnic a Jesenic šukafon zmizet a ne se chlácholit, že tam jezdí lidí dost……
Proč by tito lidé nemohli jet autobusem, vždyť za cenu rekonstrukce tohohle muzea cestování za socialismu můžete mít 2 vybavené Setry s klimou, WiFi, neohlušujícím motorem, menšími provozními náklady a hlavně mnohem větším komfortem cestování odpovídajícímu 21. století.
Protože i když uvidíte odpolední spoje z MT směr Trnávka, Jevíčko apd. plný, tito lidi budou tvrdit, že busem nikdo nejezdí a ve vlaku jich bylo víc, i když to nebyla ani třetina cestujících. A budou tu dál šermovat ekologií při obsazenosti nékolika lidí na vlak, který by během celýho roku stíhal odvážet jeden tranzit.
Komfort autobusu? Měřím 190 cm, v autobuse si nemohu pohodlně sednout, dělá se mi špatně a nemohu si číst. Proto volím vlak a nemohu-li, tak IAD. Můžete argumentovat, že existují i pohodlné autobusy, ale přijedou mi zrovna tam, kam chci já cestovat, U vlaku vím, že nic horšího než 810 mě nepotká a i v té se cítím lépe než autobusu.
Někdo je zase rád, když vystoupí z třesoucího se šukafonu.
Číst v busu se dá asi tak stejně.
Je zajímavé, že špatné bývá hlavně zarytým fanouškům železnice.
Hehe, stále může přijet RegioNova. Vy v tom vlaku/autobuse přece netrávíte 3 hodiny ale maximálně hoďku a co si budeme, 81X taky není žádný Emirates First Class…
Mohli by jet autobusem. Stejne tak by ve studence nemuseli prestupovat na os do ovy ale na bus…ale jelikoz busove spojeni existui dnes tak evidentně existuje nezanedbatelna cast cestujích kteri davaji prednost vlaku pred busem. A urcite to nejsou jen šotouši.
Tak samozřejmě, taky bych nepřelízal na autobus z vlaku a to z několika důvodů:
1. Nekompatibilní jízdní řád, to se dá samozřejmě vyřešit.
2. Ne všude je přestup tak jednoduchý, zase můžeme vylepšit přestupy, například propagací přestupu na bus ve vlacích, lepší značení na nádražích etc.
3. Většina lidí mladších než 810 si spojení hledá přes IDOS a ten, pokud to jde, vytváří spojení za použití jednoho druhu pozemní dopravy.
Takhle, já mám samozřejmě taky raději vlak, ALE 810 není vlak.
Modernizovat ano ale generálně a v hutích .
Mexerizovat od jména Mexer, což je fotbalista? Jo to by šlo, kopnout ten krám, kam patří.
https://www.youtube.com/watch?v=qDDY7kz3Mbc
A rovnou dodám, že jsou výjimky, kde to jiným vozidlem půjde ztěží. Tam potom 811 s přimhouřenýma očima patří. Ale kolik takových míst je?
Tohle navrhl náš puberťák: boxer motor, dvě turba, přídavné spalování, radlici (kvůli přejezdům) a nátěr s nějakými plameny. Bixenony. Samozřejmě jinou převodovku. Průhrab při rozjezdu. Nevím, co k tomu říct, ale vypadalo by to asi zajímavě 😆
Tyhle šukafony by byly vhodné v Ústeckém kraji pro tratě 124, 131, 123, kde se ve špičkách „tísní“ tucet cestujících.
U nás na trati 172 by to lidi taky uvítali…
V takovém případě je jediný možný scénář, vlak zrušit a nahradit minibusem. Všem se uleví, těch pár cestujících se nebude muset vláčet na šukafon někam do polí, krajský rozpočet to bude stát méně, takže win-win řešení.
Asi nevíte nic o jízdní době a vzdáleností vlak – obec.
To bylo myšleno obecně, pokud se někde ve špičce tísní 12 lidí, je vlak plýtvání veřejných prostředků.
Obvykle to bývá tak, že autobus zastavuje uprostřed obce. Je-li obec větší, mívá autobus více zastávek.
Trať 124 končí docela dost daleko od Rakovníka a zrovna takhle trať je vedená daleko i od dalších obcí.
Zbylé dvě jsou srovnatelné vlak/silnice. Nicméně přivezte tam Zemkovu Vrakosu a lidi utečou i z toho. Vlak i bus by měl mít nějakou úroveň…
Tak zrovna na tratích 123, 124 a 131 není většina těch zastávek umístěna tak, aby to na autobus neměli cestující blíž. Když má někdo šlapat čtvrt hodiny na vlak, možná raději zvolí autobus, který sice pojede o 5 minut déle, ale půjde na něj jenom 5 minut.
Jasně a v tom minibuse s řidičem za 50 měsíčně budou 3 důchodci ve špičce.
Je vidět že minibus jste viděl jen z hodně velké dálky. K nám jeden jezdil asi týden, než ho starosta vykopal. Pro staré lidi problém nástupu, výstupu vše malé není kam dát tašky s nákupem. A když přijel v sobotu a musel se 3x otočit pro lidi protože se nevešli..
To raději 810 i s původním lakem i motorem. 🤔🚂
Jako vozíčkář tohle fakt vítám 🤔
Když pominu TSI, bylo by tohle lepší?
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:HANS_VT_504_001_Inselstadt_Malchow_(1).jpg
To se mi líbí.
Jistě není náhodou, že si takovou rekonstrukci šukafonů pro dlouhé několikahodinové štreky objednal Moravskoslezský kraj. Nedovedu si představit, že by k něčemu takovému došlo v kraji libereckém. Koho jsme si zvolili, takovou úroveň cestování si zasloužíme.
Přesně tak. A nejen Liberec A bude to čím dál tím víc vidět. Kolem Dolní Lipky velkej Lint a v Krnově či Kopřivnici na relacích s násobným potenciálem šukafon. Neřeknu, kdyby se řešilo nasazení do Zlatých Hor… A pokud chtěl MS kraj nějakej oldschool, tak mohl pár let počkat a pobrat nadbytečné hydry/apolla s řidičákama. Bez nutnosti objíždění a dost výrazně pohodlnější a rychlejší svezení. I těch 814 bude za pár let brutální nadbytek.
Pro velký úspěch – co myslíte, že je lepší – Lint nebo 844?
Popravdě jsem toho v Lintu moc nenajezdil. Takže těžko srovnávat. Ale asi bych zvedl ruku pro Pesu. Kdyby zněla otázka jestli považuji za pohodlnější Pesu Link nebo Pantera, tak volím bez váhání 844. Stejně tak Pesa versus RS1.
Není LINT jako Link. LINT je Alstom (původně LHB – Leichter Innovativer NahverkehrsTriebwagen).
Achich ouvej. III. třída jak vyšitá.
A co je potom originální 810, tj. s rovnými koženkovými sedadly?
III. třída vzor 1960.
Máte pravdu, tohle už je naprostá zoufalost … a za ty prachy – to mě hlava nebere.
Mimochodem, nevíte někdo za kolik vysoutěžily ČD před mnoha roky jednovozové jednotky PESA Link I pro pardubický kraj. Nemůžu to dohledat.
tak jsem to snad našel
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/drahy-rusi-souteze-na-nove-vlaky.A120710_120108_eko-doprava_neh
Je to taky hodně, jestli dobře počítám 53mega na jeden. Ale zas by to bylo nové, nízkopodlažní, moderní, perspektivní na dalších dvacet let. Toto jsou vyhozené peníze.
Proč by to měla být III. třída?
A ještě je potřeba zmínit, že toto vozidlo si může nechat jen zdát o jízdě na Vvyj rychlostníky…
810 nemůže jezdit podle rychlostníků pro V150?
Tak to je špatný…ale přesto to není velký problém…
Na trať z Lovosic do Chotiměře by to určitě stačilo. Rozhodně lepší, než ojetý autobus, který tam dráhy vypravují.
Za tech 13 milionu co ta rekonstrukce stoji, by tam mohl jezdit novej patrovej neoplan se zlatejma kolama.
A ještě by se ušetřilo na naftě. 😛
Já tuto modernizaci beru jako jedinou možnost záchrany lokálek. Nová vozidla na ně pravděpodobně nebudou a toto se mi nezdá úplně špatně. Komfortem horší než Regionova to snad být nemůže. Nebo …?
To je podle mého stále opakovaný nesmysl, že tato vozidla něco zachraňují. Téměř všechny tratě se zastaveným provozem obsluhovaly tyto vozy. Zachránily je? No asi očividně ne. Buď trať potenciál má a nebo nemá a lidi tam jezdit nebudou ani při nasazení ICE-D, když to přeženu. Ovšem pak máme tratě, které smysl a potenciál mají (což jsou i ty zmíněné) a tyto vozidla naopak z nich cestující dostávají pryč. Většina krajů pochopila a mutace 810 se snaží eliminovat. Zajímalo by mě, kolik bude stát na vlkm pro objednavatele toto? Na Vysočině budeme mít od 2024 téměř nový vozový park. Buď… Číst vice »
Proti tomu snad ani nelze nic namítat. Problémem je užívaný výklad slova „lokálka“. Tedy, jak již bylo níže zmíněno: Bílovec, Fulnek apod. ano, cokoli delšího stop. Pak je však si třeba položit otázku, jestli dosavadní modernizace nebyla dostačující a na max. 15-20 min. jízdy potřebuji USB, klimatizaci a vyměnit sedadla místo dosavadního přečalounění s přidáním opěrek. To už je, řekl bych, diskutabilní. Cílem totiž asi bylo něco jiného a sice to, aby se mohli určití, nazvěme je, neutrálně, zoufalí lidé nějak zviditelnit; např. p. Uu. Fraška je taky publicita nebo se pletu? (Mimochodem, publicita – blít; není tam stejný jazykový… Číst vice »
Je třeba rozlišovat tratě, které jsou krátké (tedy skutečné lokálky) – a ty, které jsou pouze pomalé z důvodu omezených podmínek (např. 310).
Na takové 172 se to bude zrychlovat samo (je relativně v rovině), ale u 173 je to horší (vede kopci).
A pak je potřeba brát zřetel na to, jestli má ta „lokálka“ přestup jen z jedné strany (např. Milotice – Vrbno), nebo z obou stran (např. Beroun – Rakovník).
S tím souhlasím. Na tu lokálkovou půl hodinu proč ne. Problém bych spíš viděl, že často jsou linky s jízdní dobou hodně přes 1,5 hodiny obsluhovány regionovou apod. Například Hradec Králové – Jičín
Tak ono tak není problém v té 810. Ale v těch kolejích. Takže podle mě je hlavně zapotřebí kopat sždc. Do kompletní výměny kolejí a svršku. Na všech těch tratích. Po 50 letech má nárok.. A dělat a projektovat to okamžitě i s modernizací a zvýšením rychlostí. Levně.. bez podchodů atd.
souhlas, regina i sukafon jezdí obstojně na slušném svrsku.
V žádném případě netvrdím, že by svršek měl být jak oraniště, ale uvedení tisíce km tratí do stavu koridorového svršku, aby po nich jely hladce mutace 810, je čirou ekonomickou fikcí a paradoxně by to mohlo znamenat konec mnoha a mnoha tratí. Ono je to také o údržbě podvozků těchto vozidel a vymezování jejich vůlí. Subjektivně si myslím, že chod po nekvalitním svršku je horší jak u M131.1. Ta tak nemlátí.
To je ta bezstyková kolej tak drahá?
Ale pravda je, že u M131 mi to přišlo trochu lepší.
Ale kecy, jsme takové socky, že nemáme na to udělat jednou za 50 let modernizaci? Jednokolejné tratě?
O tom to je. Nakonec to je hlavně o jízdních dobách. Když budou dobré, tak bude cestujících dost. Na spoustě lokálek se zbytečně jezdí 50-70, i když by tam bez větších problémů mohla být i 100 km/h.
Že jo…stačilo by jen geometricky srovnat oblouky (a hned je z 50 80), nebo pozměnit vedení tak, aby místo mnohdy neopodstatněných vlnek vedla trať rovně.
Tak schválně- koukněte do mapy a napřimte trať do Nového Jičína nebo do Budišova.
Nepleťte si železnici s lunaparkovou dráhou. Tam se dá podobnými technickými finesy jezdit i hlavou dolů.
To je pravda.
Jsem si jistý, že pokud by se z Rakovníka do Mladotic jezdilo 60-80 km/h, tak by nebyla tak zoufale nevyužitá…
Trať z Rakovníka do Mladotic by byla úplně stejně zoufale nevyužitá, i kdyby se tam jezdilo 60-80 km/h. On tam totiž nemá kdo, kam a proč jezdit. A navíc vzdálenosti zastávek od obcí jsou tam takové, že i kdyby se tam jezdilo rychleji, tak autobusem to bude rychlejší, když se připočítá cesta na vlak. Nemluvě o těch neskutečných nákladech na nějaké napřímení té trati.
No právě ty vzdálenosti se sníží při těch relativně malých přeložkách.
O třeba Bílovci, Budišově a dalších malých tratích, tam s tímto vozidlem souhlasím. Otázkou třeba Krnov, kde se jezdí až 120. Nebo Kopřivnice. Zda by tam časem se nedal najít nějaký ojetý Stadler nebo Desiro. Nebo Regiospider. S tím, ovšem, že mívají blbý nástup často 760… Tedy musí být nové nástupiště EU. Nové vlaky se nevyrobí.. Nebo budou žrát. A taky SŽDC slibuje na těchto tratích modernizace a elektrizace.
Nicméně vidíme, že ani na trati na Frýdlant na Ostravici to nejsou schopni realizovat do 2030 v původní stopě. Takže nějakou Kopřivnici.. A Krnov..
Nemusí být nové nástupiště. Na Vysočině, kde máme RS1 jsou vysoká nástupiště spíše výjimkou. Je to samozřejmě lepší, ale ani z hliněného se do toho zase tak moc špatně neleze.
Zcela vysokopodlažní vozidla jsou dneska v regionálce přítěž.
Pokud by konstruktéři nebyli v kozelci jménem TSI, řešení je snadné – vyrobit ty RS1 o 2 páry falešných oddílů kratší.
Takhle…těch 120 je jen ze Cvilína do Skrochovic, dál už je jen 75 km/h.
Což ale nemění nic na skutečnosti, že by při troše dobré vůle mohlo být 160 km/h ze Cvilína až do Jaktaře.
Do Bílovce a Nového Jičína jezdí jezdí 814. Obě tyto lokálky jsou po opravě, téměř koridory. Rychlost je 60 a 50. Podobně do Budišova, ale ta není po opravě. Opravdu je potřeba za velké miliony kupovat nové Linty atd, aby tam jezdily tak pomalu? Na Kopřivnici a Krnov se počítá s něčím, co bude umět elektriku a něco jiného. Opravdu se vyplatí kupovat za velké miliony novéLinty atd, aby se po dodání nových strojů staly zbytečnými? Nízkopodlažnost je sice dobrá věc, ale může mi někdo vysvětlit, jestliže třeba nízkopodlažní 814 z N.Jičína má přípoje zhusta jen na R8, jaký má… Číst vice »
A ten má navíc ještě jiný dopravce no.. Já jsem spíš myslel ojetý Slint. Nebo desiro.
Takový ten okamžik, kdy člověka nenapadají žádná správná slova…..
…….Unucka
a přezdívka pro ř 811 je na světě
Nejste sám. Také od včerejška po přečtení nad tím přemýšlím…
Mě napadlo:
„very modern, much future“
Asi moc koukám na anglofonní videa.
Namluvená indy?:D
Zoufalí lidé dělají zoufalé činy. Jinak či lépe bych tento počin asi nedokázal okomentovat. Doporučuji zadavatelům vzniklou nádheru v plné míře vyzkoušet; např. na trase Opava – Rýmařov.
… vyzkoušet, ovšem ne jednorázově, ale na každodenní dojíždění. Třeba myšlenka přímých spojů z Budišova do Ostravy je dobrá, protože projíždějí přes řadu dalších měst – Vítkov, Odry, Studénku. Jenže tahle sardinková konzerva hned na počátku všechny váhavé odradí.
Jako že doteď tam jezdící 810 byly narvané a teď to jezdí prázdné?
Přímý vlak tak maximálně do Oder.
Opravdu tam nejezdí davy lidí do Ostravy. I busy do Opavy jsou poloprázdné.
Proč ta stáda šotoušů tady nejsou ochotny chápat realitu?
Ono by stačilo zkusit si s tím školní vlak Opava-Krnov či opačně, nebo 80km z Moravského Berouna do Opavy. Lituji cestující i sebe…
Co to melete.Z Moravského Berouna jezdí do Opavy 845.Šukafon jezdí z Rýmařova. S10. A autobus M. Beroun Opava má poloviční vzdálenost. Není důvod jezdit do Opavy vlakem, když autobus je rychlejší. Mluvím o vámi psané trase Mo. Beroun Opava.
Tuhle připomínku adresujte především autorům článku, případně jeho zdrojům. Viz původní text. V principu je ale jedno, mluví-li se o šukafonovém intercity z Opavy do M. Berouna nebo do Rýmařova. Nehodí se ani pro jedno. Proč může moderní el. vlak z Olomouce až do Koutů nad Desnou (zanedlouho bude na výběr ze 2 variant – přes Zábřeh nebo přes Uničov), chystá se z Ostravy do Frenštátu, ale na Bruntálsku si o 21. století mají lidé nechat jen zdát?
Já jsem strojvedoucí a s 845 jsem opravdu ještě nikdy z Berouna do Opavy nejel. Pokud myslíte 843 tak ty už na os.vlacích několik GVD nejezdí, byly nahrazeny „malým motorem“ pokud nevěříte podivejte se na řazení vlaků 3500, 3501, 3503/3513, 3506. A než začnete s urážkami nejprve si poněkud zjistěte fakta. Co se týče frekvence cestujících tak Opava-M.Beroun není žádnou výjimkou, stejně tak Krnov-Olomouc kdy opravdu lituji někoho kdo jede s kufry 87km 810, z MB 814, třeba ráno či večer 3506 (tento vlak vozím turnusově).
Copak? Nevešli jste se?
810 už tady prostě nepatří. Nemají tady co dělat. Ovšem zatím to vypadá, že ČD nehodlají tyto vozy vyřadit, takže 811 se pro tuto chvíli jeví jako celkem dobrá náhrada.
Někdo tady již psal návrh, který by v budoucnu projít mohl a v žádném případě není špatný.
Tam, kde je potřeba nasadit vlečňák, lze koupit nové, vysoutěžené jednotky od Pesy.
Kdyby takhle uvažoval někdo z ČD, tak tady neděláme zoufalé rekonstrukce starých vozů. 810 byl dobrý vůz někdy v 90. století. Teď už je mají rádi snad jenom šotouši a lidé, kteří doslova nesnáší komfortní jízdu.
Už v 80. letech byl problém při vozbě přívěšáků. On je stavěný spíš na sólo jízdy na krátké výkony.
Ano…kratičký, řekněme 20 minutový návoz k rychlíku nebo k příměstu…
*v 90 letech.
A pořád budou opravovat ty staré šroty a pořád… Fakt si v CD myslíte že tím že z Trabanta vykuchate vnitřek,dáte tam nový motor a sedačky tak se stane Ferrari? Nebo aspoň fabia?? Vyhozené prachy😡
Ne. Je to jediný rozumný způsob jak zachovat provoz na méně vytížených tratích, jedinou alternativou je pouze zaříznutí provozu, protože modernějších vozidel se nedostává ani na vytížených tratích.
Přesně tak.
Jsou lidé, kteří si myslí, že je dopravci budou za pár korun vozit těmi nejmodernějšími vlaky. Jenže současnou zatím stále ještě velmi levnou železniční dopravu lze zejména (ale nejen) na lokálkách udržet pouze díky velkým kompromisům a velkým ústupkům.
Ne, kraj by si měl vážit víc svých obyvatel a zaplatit konečmě něco použitelnějšího.
Kraj má svoji vlastní tiskárnu peněz? Tak to je potom jiná, to jsem netušil.
To není nutné.
Tak to jo. Tak to anoi kraj nezaplatí a dopravci se promění v charitu.
inu, mohly být stadlery nebo desira.
ale my jsme řekli ne, podminky nastavili tak, aby to CD mohlo splnit se starší technikou a tedy draze…a tak to dopadlo.
současně řazení je tak děsivě, že to horší pro kastanstvo nebude
požadují úhradu za můj autorský počin.
PS: čím že by konkurence nahradila sukafonexpresy?
Stačí se podívat na Šumavu, nahrazeno německým šukafonem, který je díky trakařoidnímu pojezdu ještě horší než ten český a to bylo doplněno ex slovenskými šukafony a jednou secondhandovou regionovou, které ani nesplňovali kritéria „vyhraného“ výběrka.
Desiro na 310…to bych rád viděl…
Za těch 14 mil to není vůbec výhra..to mneli sehnat rs1 ale kraj si to objednal tak to má.
Pokud jsou za těch 14 milionů k dostání…tak proč ne…
http://www.stan-praha22.cz/wp-content/uploads/2017/12/128.jpg
Zdá se mi, že tam buď špatně rozmístili sedačky, nebo tam špatně rozmístili okna.
Okna jsou v původních místech, sedačky jsou rozházené kvůli větší rozteči. Pokud to myslí tím pohodlnějším cestováním vážně, tak měli udělat 2 + 2 míst 3 + 2, a dát tak širší sedačky. Ale je pravda, že tomuto vozidlu by to nepomohlo.
To řazení sedadel 2+2 bych také uvítal. Jinak proti těmto vozům se nedá moc vytknout, na místní tratě a krátké vzdálenosti ideální. A pořád lepší než se krčit a trpět v autobusech.
Zrovna chodové vlastnosti kasiček bohužel leckterý autobus hravě předčí…
Vemte to jako alternativu k hrbatému SOR žebřiňáku – a hned je z kačeny vítěz 😀
Jedna perlička – 810 jsem jel jednou .. a poněvadž jsem ji neznal, tak mě překvapily ty 3+2 sedačky … a dorazila to 150kg průvodčí která ty svoje špeky jen těžko tahala uličkou ….
ps: jel jsem z Olomouce 3 zastávky do města …
Zmiňovaná linka S10 Opava-Moravský Beroun obnáší 108 km, prochází městy Krnov (23 tis.) a Bruntál (16 tis.). Krajští politici v Ostravě dali opět jasně najevo, jak je dopravní propojení s touto části kraje pro ně ukradené.
Linka s10 jede Opava-vychod-Rýmařov. Mnohdy končí ve Varšavě.
Ve Valšově.
Do Varšavy by byl potřeba velký rychlík s brejlovcem…
Oprava Valšově
Ano, vytknout jim skutečně není co. Krom jejich existence v dnešní době.
Opravdu se cestující v autobusech krčí a trpí? Jel jste někdy něčím jiným než Karosou?
Já jo. A je to tak. Musím si sedat na sklopné sedačky u místa pro kočárek. A to nejsem nijak zvlášť vysoký.
Já jel při výlukách i dálkovými autobusy.
A to jsem měl tehdy 180 cm…(a ne 189 jako nyní)
Souhlasím u okna jse nedá sedět pokud je plno!!! Tlačí do vás rám okna
Což se desíra, štádleru atd. stát asi vůbec nemůže. Akorát, že tam nemusí být plno.
to nevím, ale tady je ten rám okna dodatečně montovaný a vystrčený do vnitřního prostoru
Myslíte už rekonstruované 810 s polospouštěcími okny?
Vyhozené peníze! Za nesmyslnou modernizaci šrotu, který byl již v době rozběhu výroby v 70. letech (před cca 45 lety!!!) technickým muzeem a ostudou české dráhy, doslova 100 let za opicemi, by měl jít někdo zodpovědný sedět! Touto smradlavou poskakující a pomalou kraksnou stejně nikdo normální jezdit nebude, i kdyby tam pozlatili hajzly, tak to všecko stejně během pár let skončí tam, kde to mělo být už minimálně 30 let, a sice ve šrotu, a místo všech těch zchátralých lokálek budou jezdit auta a autobusy. Proč za posledních 30 let místo nesmyslných modernizací nemodernizovatelného českého dreku nešlo už dávno koupit… Číst vice »
Tak zaplaťte a nechte vyrobit lepší. Šetří se kde se dá a na čem se dá, tak podle toho se může jezdit. A na to to – ta krátké trasy a místní dráhy – pořád je to nejlepší, co může být. Chtělo by to jen dvounápravové podvozky a nic by tomu jinak nescházelo. Opět – na krátké vzdálenosti levné, vyhovující.
Ano, trať 310 je velmi krátká. V podstatě takový S-bahn.
Ale přesto jsem si jistý, že RS1 by z Opavy do Krnova a z Olomouce do Mor. Berouna byl lepší…
… chtělo by to jen dvounápravové podvozky… takže vlastně by to chtělo úplně jiné vozidlo… 🙂
Třeba uprostřed zkrácený RS1…
Má klimatizaci, jezdí 120…
Jenže nové vlaky nejsou díky p. EU crash norm. Nebo mají nadváhu díky čelům, které nevyužijí.
Staré ze západu mají často hranu nástupu 760mm, to jen tak by the way.. S tím je třeba počítat.
A budou mít taky starý motor.. Pokud by měli 15 let.. asi ok. Pokud ovšem 30…
Takže je třeba vážit.
Nevím, kde jste byl na tom, že ta čela by na mladších vozech nebyla využita. Co si tak pamatuju, tak nejvíc nehod na přejezdech schytá nějaká 810/814 od místního střelce na místní lokálce, kde místní střelec „přesně tuší“ kdy vlak pojede, až na to že vůbec…
Ono je to dohromady jedno:
810:
https://storage.pozary.cz/article/5/2/5231b024e16b8/obr5231b4401c4a4.800.jpg
A Stadler:
https://www.bote.ch/storage/image/9/9/3/3/1613399_fancybox_1uXsil_9xMJHo.jpg
Nesmysl, je to jen bezmeznou úzkostlivostí českých předpisníků, kteří nemohou pustit na běžné koleje lehčí vozidlo. Takže se bude jezdit busy, ale to už tyhle einsteiny netrápí.
A co na tom, že hašišbedny jsou homologovány jako tramvaje a po plnotučné železnici si normálně jezdí. Prostě jenom neschopnost těch stále stejných lidí.
Přesně:
https://1gr.cz/fotky/idnes/09/101/gal/TOP2e2d25_tramvajnehoda.jpg
Klasické tramvaje mají výhodu EDB a magnetické brzdy.
Proto nevidím důvod, proč by nešlo „lokálky“, kde není žádný nákladní provoz, upravit na provoz vlakotramvajemi (prostě tramvaj široká 2,8 m s podlahou 550 mm…)
Státy mimo EU se nemusí řídit TSI?
Tak to je…naděje…
takze krom emocionálních blabolu.
smradlava – není problém vlaku s novým interierem
poskakující – do značné míry vizitka SZ
pomalá – podívejte se na obvyklou takovou rychlost na lokalkach. málokdy je vmax víc než 80
Nejlepší by bylo, předtím, než se začne nadávat, se tím jít projet na tratích, kde to jezdí.
Není třeba, podvozek a nízkopodlažnost mohu hodnotit i bez svezení.
Takže když se třesete autem po rozmlácené silnici, tak má auto špatný podvozek? Aha.
S tím se dá souhlasit, ale jen tak do půlky. Jel jste někdy s tímhle motorákem a pak něčím čtyřnaprávovým po téže trati? Zatímco ten Čtyřnápraavovej (854, 845, 842, Bdtn, Btn) sice hází taky, ale teda podstatně méně než šukafon, u kterého jsem měl vždy pocit že zachvilku vyskočí.
Což ovšem prý není případ třeba toho stroje, co jedzdí na šumavě.
No jo…ale kdo takový vergl koupí?
Co potom s ním…
Hmm…pravda je, že mezi Bftn a 014 je na 310 veliký rozdíl.
Pak toho ale moc nevíte. Je-li dobrý svršek, jede se v tom velmi dobře.
Ne, nejede se v tom velmi dobře. Maximálně přijatelně.
Regionova skáče i na zbrusu nové bezstykové koleji…
U 810 (jako i jinde) záleží i na stavu odpružení vozidla.
Asi jste nikdy regionovou po zbrusu nové bezstykové koleji koridoru nejel. To je celé.
No já jsem třeba jel Pribor-Studenka je to14 dní neskutečný zážitek klimatizace mimo provoz vlakové četě to moc nevadilo ti jsi otevřely okna na stanovišti a lidí na těch nezáleží poněvadž ty okno jsou zamkle až po urgenci byly dvě otevřený.SUPER.🚂
Facelift se podle mě až tak nepovedl. Výhodou jsou USB zásuvky a část spouštěcích oken. Škoda, že tam není i normální zásuvka.
To by mě zajímalo, co je za výhodu mít v 810 zasuvky na dobíjení. Je to plus, ale není to podstatné vzhledem k tomu, že to má jet odněkud někam hodinu. Jednou se lidi z tý konektivity pos….
Dědo, prostě občas se ti vybije mobil (taková ta věc, jak se tam daj nahrát jizdenky, jestli víš). No a když není powerbanka, tak se to hodí. Že to nevyužiješ ty ještě neznamená, že to nevyužije druhý. Nebo jen tvé nulové potřeby jsou ty správné?
No a proto je tam to USB, že
Dítě, proto mám novej telefon a nebo dobrou baterii, abych nemusel do večera nabíjet. A peníze v kapse a platební kartu, abych nebyl bez mobilu v pr**** 🙂
Jako ten chlap na R27.
Průvodčí ho musela vysadit v Hlubočkách z vlaku, protože neměl jízdenku, a veškeré peníze měl na kartě…(takže de facto neměl ani korunu)
Jenže je tam, vnoučku, jen USB-A, který bude za pár let pro telefony historickým konektorem.
To já vím vnoučku…ale já přesto raději zůstanu u papíru…
Pokud máte nového mobila, tak ho máte za 1 h nabitého na 55%, za 30 minut (což je tak přijatelná doba jízdy) ho máte nabitého aspoň na to, aby jste si zavolal.
Tam kde je třeba použít vlečňáky, tam lze koupit nové, již konečně vysoutěžené, jednotky od Pesy a nebo Desira z druhé ruky.
Ne děkuji desira jsi strčte někam. Pokud je člověk větší tak nemá šanci si v nich pohodlně sednout
Konfiguraci sedaček si obvykle určuje dopravce.
A doplnit prostor na kufry taky není úplně nerealizovatelné…
Desiro je z dosud vyrobených motorových jednotek nízkopodlažní koncepce tak nějak králem. Podle mě teda.
Ano…ale pouze pro jeho častý výskyt u nás.
A kvalita jízdy a průvan, to je také nezapomenutelné. To třesení je tam horší než v těch 810.
Za ten nápad s ojetým Desirem, cca 15 roků starým, to schytáte. Tady se velebí vozidla 50 let stará – řada 854.
A na to jste přišel jak? Ano, hydry jsou dobré motoráky a ve srovnání s Apollem či exDB motorákem u Arrivy či gwTrainu obstojí se ctí. Ale že by se velebily? Žraloků je málo, Desir je málo. Tak prostě jezdí. Až se nahradí adekvátně pokrokovým vozidlem, nechť je vyřadí. To se zatim nestalo.
Jen to ne!!!!!!
Co raději – 844 nebo Lint?
No chápu, že objednavatel dopravy chce ušetřit, ale toto prostě smysl nedává. Lepší by bylo koupit ojetá vozidla třeba z Německa výroby kolem roku 2000. Třeba Lint 27, RS1 atp. U nich totiž bude dalších 20 let modernizační potenciál. Vozidla, která modernizace ještě zhodnotí, vozidla, která bude možné udat jinam v případě výběrových řízení. Vozidla, do kterých se prostě vyplatí cpát peníze. A ne toto…
No jo,ale taky je třeba finančně podpořit ČD a umožnit jim další využití jejich šrotového voz.parku,že.
To se fakt vyplatí pořizovat vozidla na vyšší rychlost a víc cestujících na lokálky s TR 50-60.
Taky bych chtěl mít tolik peněz.
Rychlost je jediné kritérium?
Ne ,rozhodující jsou peníze. A ty nám sdělují, že koupit si ferrari pro ježdění do práce po silnici třetí třídy se sice dá, ale nemá to smysl.
Následně se ujistíme, že není důvod modernizovat trať, když stejně nemáme vlaky, které by zvýšenou rychlost využily.
Jsem jediný, komu se zdají ty sedačky úzké a mají celkem málo místa na nohy? (pominu-li vše ostatní,co zde zaznělo a s čímž víceméně souhlasím)
Tipnu si: Je tam víc místa než v Honeckeru.
Jsou širší než těch moderních vlacích
Jako děti jsme tím často jezdili na chalupu, moje děti tím můžou jezdit a věřím, že i moje vnoučata se toho dožijou. Neskutečný.
No…pokud ta vnoučata už nechodí do školy, tak se na 810 budou jen chodit koukat do DHV Praha-střed.
Tak většina z vás mě fakt baví. To je jeden výblitek za druhým, co tady padá za s….y !! Jen kritizovat a jen kritizovat. Ale nápad nikde. Neříkám že vozidlo 811 je super a že by to vůbec mělo být. To rozhodně ne. Většina tady plusuje nesmysly kolem ETCS a podobné hovadiny bez znalosti věci a z delším výhledem na věc , než na pár týdnů, natož v kontextu několika let. A právě kvůli těmto záležitostem nám zde vznikají nesmysly typu 811. Víte co je vozidlo 811 ? Zoufalý produkt zoufalé situace na současném trhu. Evropou nesmyslný hon na ekologii,… Číst vice »
S tím naprosto nemyslným ETCS by se časem dala zčásti obětovat pasivní bezpečnost (to jsou ty deformační zóny) na úroveň „vydrží srážku s dodávkou“.
PS: Škoda že nemůže mluvit ten fíra od Perninku, co zemřel cizí chybou.
Mají tam dát něco spotřebního za rozumné peníze. Podle lokality a modernizace trati.. ETCS je nyní předražené. A zastaralé.
A co by nám jako ten fira podle vás řekl ??????
KOnečně příspěvek, pod který se mohu podepsat. Souhlasím a mám podobné názory.
A pročpak tedy nebyla pořízena fůra Regioshuttlů před cca 10 lety, když se ještě mohly vyrábět a než přišlo ono zpřísnění těch všemožných norem? 🙂
To se musíte zeptat garnitury, která tam před 15 ti léty byla. To tak odpovídá tomu, aby to tu před deseti lety bylo. Jednak v te době tam sedělo ještě dost konzerv z minulého režimu a finanční možnosti tehdy ještě nebyly to co dnes. To se tu oslavovalo první Pendolino a nějaká lokálka byla tenkrát pod rozlišovací schopnosti…… Prostě se to časově nepotkalo
protoze se musel krmit zpras znova. čerstvé koupený šmejdy z plzne
Sorry etcs by měl v 21 století standard absolutně všude kde se můžou potkat dvě drážní vozidla proti sobě!!! Zajímavý že jinde v EU nerekonstruuji tyhle šroty- takže 811 není zisky produkt teto doby, ale zoufalý produkt CD!!!!
Sorry, až bude za milion na jedno vozidlo, tak prosím…..nepadají tady nehody jak švestky, nejsme v Indii. Takže podle vás nějaký rozumný důvod proč takhle vyhazet miliardy ??
Tak nějak…vždyť ta instalace kolikrát stojí víc než jeden celý ojetý motorák…
Nejhorší na tom všem jsou ty výkony. Všechny tři tratě by měly být zelektrizovany a jezdit Budišov – Ostrava po hodině proložený hodinovým taktem Štramberk – Ostrava. O trati Bruntál – Opava se ani nemusíme bavit tam už měly být dráty dávno. Všechny tratě takový potenciál a nasadí tam toto…
Vy jste tam nikdy nebyl, že? Kromě tratě 325 je maximálka 60. A tolik lidí tam nejezdí, aby uživily tolik přímých vlaků. Nehledě k tomu, že už by se tam moc jiných nevešlo. : – )
To, že se okolo Moravského Berouna může jet max. 60 km/h neznamená, že nelze nasadit vlak, který by do Krnova využil stovku.
Jakože z Bruntálu do Krnova by ty přeložky šly lépe…
Oprava – Bruntál elektrika? Proč?
Protože i tam žijou lidi?
Budišov – Ostrava ? Štramberk – Ostrava ?
A to by jelo koridorových 160 km/h ? A kam by se ty vlaky asi tak vešly – už dnes jsou obrovské problémy s osobkou mezi EC, Ex a R (navíc věčně zpožděnými), o nákladní dopravě nemluvě……………………
Možná za 50 let, až bude čtyřkolejka :-)) :-)) :-))
Určitě už je tam zahrnuta i příprava na ETCS. 🙂
…. nevidím tam nikde dostatečný prostor na kola
Kola jrm ve vlečňáku, tak je to i u 810+010
3 držáky jsou v 811, 6 v přívěsu
Dokud se tam poleze jak do kurníku,,tak je to o ničem a mohou to modernizovat jak chtějí.jasne,že v této oblasti to z konstrukčních důvodů modernizovat nejde
Vlečňák nízkopodlažní být mohl.
Naopak zde jsou ty schůdky nízké a není problém do toho nastoupit na rozdíl třeba na l od tramvají – T3 apod., kde by se tam opravdu dalo šplhat po žebříku.
Pro člověka, který se hůře pohybuje to problém je. A i šířka nic moc
Jestli lze v našich končinách najít větší diskuzní řežbu než o covidu, je to spolehlivě téma o 810(811,..) 😀 díky za to!
Prúser je v tom, že pandémia „Šukafónie“ pretrváva už desaťročia. A nie je proti nej vakcína.
Ojetá 832, která jezdí (díky bohu) u nás na Vláře kupříkladu?
Sláva, vozidlo pro 21. století je tady, dočkali jsme se.
Doufam, ze ta klima nesaje vzduch vedle vyfuku, tak jako topeni u 810.
Dělali to v DPOV, ne v Parsu, tak snad…
Myslím, že lidi jsou dost otrávení už z toho, že jim něco takového přijede.
Ale přesto si všimnou, že je to určitý posun vpřed.
Ťažká kognitívna disonancia ČD: 1. České dráhy mluví o tom, že další inkarnace 810 „zajistí vysokou kvalitu cestování na lokálkách“ 2. „Při modernizaci vozů zůstává původní prakticky jen skříň, rám a podvozek vozů….“ Ak zastávam názor, že bod 1. je pravdivý, tak bod 2. je v rozpore s ním. Platí aj opačne. Modrogumkáči budú jasať aké je to úžasné, že to je lepšie ako autobus a bla bla bla. Okrem toho budú vehementne mínuskovať všetky príspevky od ľudí, ktorí by šukafony najradšej videli všetky rozpálené autogénom. Modrogumkáči (nie skutočné modré gumy u dráhy) svojím postojom robia železnici ako doprave medvediu… Číst vice »
Když moderznizovat stopětku, tak motorem ze Škody 135 GLi, ten měl i katalyzátor, exportní verze. 🙂
Písal som o užovke. Iste, je možné rezať kastlu, dať dopredu širokú nápravu s hrebeňovým riadením a štvorpiestami, dozadu vlečku so suchými polosami, päťkvalt a motor kľudne aj 136GL s hlavou Fábia 50 kW. To by jazdilo celkom dobre. Problém je, že pri šukafone akosi ostáva furt tá náprava z užkovky, s maticovým riadením, s mokrými polosami vrazenými do štvorkvaltu.
Jako dotované městské Taxi zcela určitě. Jen do toho kufru dostat invalidní vozík asi nepůjde.
Ponechme stranou, že vyřazená sanitka VW Transporter vyjde levněji než tahle úprava stopětky. PS: Ten Transporter je olítaný šrot z Německa, takže ne!
A aby u 810 vyměnili motor, je důležité, aby vyměnili tu nemožnou převodovku z výroby…
Kdyby to mělo jinou barvu, budou jásat nemodrogumi. : – )
Staré typy škodovek lidé nekupují, i když by rádi,l prostě proto, jelikož nejsou k mání.
Na Bazoši ich je viac než dosť.
Jenže za kolik…
Tím, jak ta auta stárnou jako veteráni, tak roste jejich cena.
Nevím jak často s tím a kde jezdíte a zda mluvíte s normálními lidmi, kteří tím denně cestují. Ti mají na to úplně jiné názory a zejména na ty modernizované motory. Jsou s nimi spokojeni. Asi proto, že nechodí na takovéto diskuse.
Ono už jen to, že tu káže Slovák o kvalitě železniční dopravy je při nejmenším vtipné… Jejich železnice je ještě asi o 30 let za tou naší…
No co jim zbývá, než být spokojeni… nespokojenost jim jiné lepší vozidlo nepřičaruje…
Teď ještě elektromotor a baterie.,.., dalších 30 let to dá. 🙂
Což teoreticky možné je.. 🙂
Že by ve Třebani (nebo i v Lochovicích) byla nabíječka, a po trati se jezdilo na baterku?
Ono ze Třebaně do Lochovic je to 27 km, to by mohlo klapnout…
A Honeckry jezdící 160 klimatizaci nepotřebují, tam se dá okno otevřít.
Bohužel
Už by to bohužel nevyšlo na 160 km/h…
inu, nadčasové vozidlo 😉
ale beze srandy…v této velikosti nikdo nic nového aktuálně nekoupí. takze…proč ne.
nevím, zda daná volební ramena jsou ta ideální, ale mnohde je fakt vlak z hlediska jízdní doby daleko lepší než bus…a pak má smysl i tahle krabička.
rozhodně je to lepší počin než těch 200 regin
Regínu nechme spát, jak ale toto bude jezdit v soupravě s přívěsem víc jak na 50% spojů na dané lince, tak se mělo koupit neci nového. Tam kde stačí 811 i ve špičce je to skutečně jediná možnost jak zachovat železniční dopravu.
privesak by měl být jen pro špičku či nějaké výletní vlaky. jinak tam fakt má být třeba jety pavouk
Případně „žralok“ nebo Lint (záleží, co by vyšlo výhodněji).
„ale beze srandy…v této velikosti nikdo nic nového aktuálně nekoupí. takze…proč ne.“
Ale jistěže koupí, jenom to bude mít gumová kola a jezdit po silnici, což je evidentně zvlášť pro řadu zde přítomných naprosto nepřekonatelný problém.
Praha, Brno, Ostrava se autobusy dotávají do kolon dostatečně často, aby to ospravedlnilo i tyto vlaky.
Jako ta NAD na 171 na podzim 2019.
Do tramvaje jsem skočil v okamžiku, kdy bych jinak přicházel do budovy fakulty…
Asi po zkušenostech s jízdou s těmi vašimi vychvalovanými krámy.
někde bus má smysl. někde to je i při podobném obsazení nesmysl. protoze je trať daleko rychlejší.
podívejte se na jízdní doby venkovských busu a pak se vraťte.
Jojo…autobus z Berouna do Litně to jede dobu, za kterou to vlak stihne i s přestupem ve Třebani.
Nízkopodložnost ?
Nemáme.
Zeptejte se za 20 let. Ale asi furt nebude.
Jojo…tehdy budou dodávány nové motorové vozy, které už nízkopodlažní budou.
Na trati, která spojuje 4 města ten krám nemá, co dělat. Jestli tohle má někde dojezdit, tak na lokálce odnikud nikam.
Na té t-310 je to celé ještě absurdnější vlivem toho, že část té tratě byla zmodernizována až na 120 km/h, ale šukafon neumí jet víc než 80 km/h.
No, bohužel, opravdu jen část.. A otázkou zda tam dali LS..
Hmm, ačkoliv tam žádné kopce nejsou – takže by těch 120 km/h mohlo být až do Jaktaře.
Ten krám by v múzeu iba zavadzal. Do pece s ním.
Která z těch tratí spojuje 4 města? Já tam vidím jen železniční uzly na koridoru , odkud jezdí do větších sídel.
Trať 310 Opava-Krnov-Bruntál-Moravský Beroun-Olomouc. Jedna, dvě, tři, čtyři, pět.
Nechci zbytečně kritizovat to, že je další pokus o reinkarnaci 810, které podle mě dávno měly skončit v hutích, takže jenom napíšu, že oceňuji dekor světlého dřeva namísto obyčejné bílé/krémové barvy na bočnicích v interiéru. Vypadá to přívětivěji, moderně, ale hlavně podle mě takový interiér tak rychle nezestárne a textura je na rozdíl od obyčejné barvy lepší na údržbu/čištění. Na druhou stranu se mi nelíbí potah látek, který vypadá jak z devadesátek. Tak ať to jezdí… Pokud možno ne zas tak dlouho.
Textura na cisteni lepsi neni, jen na ni neni tolik videt spina, takze se na to muze vic kaslat.
No ono to jde ruku v ruce, na textuře se ty šmouhy od špinavého hadru holt ztratí líp než na bílé lesklé ploše… Tak snad se časem ze světlého dekoru nestane tmavý
Tak vozidla by byla, teď jen kdo si za ty peníze objedná vlak s tímto vozidlem. 🙁
A hlavne kto ním bude cestovať a prečo.
810 jsou úplně stejný šroty jak ty starý škopky od Arrivy.Rozdil je jen v tom že tenhle škopek má alespoň klimatizaci. bohužel na lokální tratě nic jiného zatím není.Osobně radši vydržím do hodiny jízdy v tomhle motoráku, nežli v autobusu.Nic se nezmění do té doby pokud nebude požadovat kraj a stát pouze nová vozidla.Myslim si že 30 let po pádu komoušů už by se žádná taková vozidla neměla nacházet na tratích.Opravdu mě nebaví že se Čechy stávají vrakovištem Evropy.Arriva,RJ,ČD,GW train a jiní recyklátoři.
Ja by som v tom nevydržal viac ako 20 minút. Ak by ma do toho vôbec niekto dostal = nebolo by paralelné spojenie autobusom.
No hezký.Ale mozna až budete mít problémy s prostatou tak budete rád za každý patník!A tady ho máte přímo ve vozidle a ještě zkouknete na keramice YouTube!😀Jeste to nejakej pátek vydržíme ne? Třeba k nám z reichu něco vyřazeného dojde.
Cestoval som žltozlom z Prahy do Liberca. Autobus s WC. Akože na tej relácii by som určite išiel oveľa radšej vlakom, ale koľko by mu to travlo? Ak by to mal byť šukafon, ktorému by to trvalo rovnako dlho ako autobusu, tak by som stále volil autobus.
No vidíte! já raději vlak.I když zrovna v tomto úseku je arriwa popelnice nekonkurence schopná.Ale bavíme se raději o 811.Do Liberce bych tím taky nejel!To je určeno jen na krátké lokálky.Do max 40 km.Jo kdyby se nasadil Shark nebo Lint tak bych i do toho Liberce bych tím jel.I když poněkud déle.
Ak by bol Shark alebo Lint o 10 minút pomalší, tak by som to tiež ešte volil.
Já přesně opačně, a to si myslím, že mám na dopravu docela vyšší nároky. Nic se prostě nemá přehánět. Autobus je pro mne zlo a jet s ním max tak do 15 minut.
Souhlas. S někým takovým bych v autobusu déle nevydržel.
Autobus je menejcenný dopravný prostriedok. To tvrdím už roky. Problém je, že šukafon je ešte menejcennejší.
A co je podle vás tedy ten plnocenný dopravní prostředek?
Čokoľvek, čo je komfortné, bezpečné, rýchle (má to prednosť), spravidla dráhové vozidlo. Podľa intenzity dopravy od najvyššej – vlak, regionálny vlak (nie šukafon!!!), S-Bahn (ine Šukafon!!!), metro, tramvaj, trolejbus, trolejbus s trakčným akumulátorom pre koncové úseky kde sa neoplatí ťahať trolejové vedenie – autobus – midibus – maršrutka – taxi – rikša.
To že ten autobus má záchod ještě neznamená, že je použitelný (ten záchod)
Ja si pamätám na provokatívne modernizovaný šukafoin ZSSK, kde záchod tak páchol, že ma naplo a radšej som to vydržal až po ŽST Nové mesto.
Kdo to tam dá?…peníze na nové…
Kde ten šrot ukradli?
Hrobárovi z lopaty. Šukafony mali byť dávno zošrotované.
No jo, kdepak jsou MÁV a jejich Interpici v devadesátkách.
Ano…to byl byl šok…čekat koženku a jet v plyši s podlavníky…
Přátelé a co podvozek, ten je katastrofální ať je ve skříni cokoliv.
To si žiaľ pramálo ľudí uvedomuje. Že komfort sa buduje od traťového spodku, cez zvršok, v styku koleso-koľajnica a ďalej v podvozku a konštrukcii vozidla. O kvalite tratí na lokálkach si nerobím ilúzie. A skúsenosť s „bagetou“ po rozmrdaných tratiach na strednom Slovensku, kde sa jazdilo tak, že nás predbiehali Avie rozvážajúce čerstvo upečené rohlíky, vyústila v spiatočnú cestu autobusom (ktorý našťastie premával súbežne so šukafonom).
„O kvalite tratí na lokálkach si nerobím ilúzie“
Tam, kde jezdí 811, jsou ve stavu dobrém. 325 je jako koridor .
Je Talgo taky dobré do šrotu, když má jednonápravové podvozky?
Počet náprav mi je ukradnutý. V Dánsku som sa niečo navozil v súpravách 4. generácie S-Tog: https://de.wikipedia.org/wiki/S-tog#/media/Datei:I12_156_Hp_Gr%C3%B8ndal,_SE_4108.jpg
Počet náprav som neriešil. Išlo to komfortne aj pri 120 km/h, aj keď to jazdilo v niektorých úsekoch pomalšie. Čo mi na tých vozňov vadilo boli pitomé sedačky v interiéri, kde dizajn zvíťazil nad účelnosťou.
Ach ano, rada 81x. Odpoved na otazku, preco necestovat vlakom.
Hodnotenie tohto príspevku presne ukazuje, koľko zaslepených šotofantikov – modrogumkáčov sa na týchto stránkach vyskytuje.
Nebo maďarských individuí co musí vše komentovat jako jsi ty.
Nebo opačně???
Ty dělené sedačky budou jen k vzteku, zvlášť jsou-li poměrně úzké.
Inovace za každou cenu není vždy krok k lepšímu.
Jsou stejné jak v panterech i v jiných vlacích. Tam jsou také špatné?
Ano pokud máte větší postavu. A ani ležet se na tom nedá
To se nedá ani na většině moderních laviček. Ale to mi nevadí, nejsem bezďák.
Bohužel ano, úzké, málo pohodlné a pokud jsou ještě za sebou, tak přímo příšerné.
A jaký je výkon nového motoru? Škoda, že k tomu není i zmodernizovaný přívěšák s klimatizací a klima v přívěšáku by měla el. napájení z motorového vozu přes kabel. Přívěšák modernizovaný je také, ale nemá klimatizaci.
Vyhozené peníze.
Nic míň a nic víc……….
Výkon motoru je zvednutý o tolik, aby pokryl nároky dodatečné výbavy (především klimatizace) bez omezení trakčních vlastností vozu.
Přívěšák prošel spíše opravou než modernizací. Kromě klimy nemá ani nové sedačky, zásuvky a další věci…
Má alespoň pár USB. Pro mobily stačí.
To je pravda a taky jsem pozapomněl, že ani 811 nemá 230V zásuvky (zdaleka) v každé řadě sedaček.
Takže když něco žere eletkřinu, tak to má trakční vlastnosti stejný jako původní šukafon? 😀
Přívěs má také wifi a když je wifi, tak většina po započetí klikání na mobilu nevnímá, jestli jede v Eanos nebo v Bmz
Dovolím si kacířský názor: jestliže to má novější motor, lepší sedadla, klimatizaci a další náležitosti, co žádáme od moderního vlaku snad jen kromě uzavřeného systému WC, nemusí to být tak špatná volba. Ve chvíli, kdy prostě novější vozidla stejné velikosti nedokážeme nakoupit, přijde mi to vlastně logické a pokud by pro mě takový vlak přijel, asi by mě to neurazilo, když to bude nějaká lokálka.
Ono to opravdu není tak špatné, ale problém je stejně jako u 810 to nasazení. Kdyby to jezdilo ten Fulnek, nebo nějaké okrajové spoje na ty Veřovice, nebo nějaké ty Kravaře tak asi dobrý …
Ale Opava – Rýmařov to jsou 2 hodiny cesty! Budišov hodina a cosi, Veřovice 3/4 hodiny … to prostě není ok.
Souhlas.
Opava – Rýmařov:…..klíčové slovo: KODIS
Jéžiši kriste. To musí urazit už jen z principu. Co ti lidi s kočárky kufry, starší atd. Já sice ještě vskočím či vyskočím ale desítky lidí z mého okolí právě proto nejezdí. Mámě zjišťuji když chce jet vlakem Havířov Mosty jestli nejezdí 460tka na S1 neboť tam nevyleze nebo jen s pomocí dvou lidí. To se nehodí ani do šrotu natož na některé tratě kde uvádí. Bóže proč a za co……………?
Uznávám, že nízkopodlažní by to bylo samozřejmě lepší. Ale zrovna na železnici máme zatím minimum nízkopodlažních vozidel i na klasických rychlících. A opět zmiňuji, jsme v situaci, kdy se nedaří sehnat novější vozidla, co by tohle řešili.
Rychlíky… jenže ti lidé se potřebují dostat na úřad, k doktorovi atd. Málokdy rychlíkem, ale o to častěji zástávkovým spojem.
Na druhou stranu kvůli delší cestě rychlíkem se ty dva schody z nástupiště člověku vyplatěj.
U vozidla, kterým člověk jede pár (desítek) minut je to šplhání do výšky, navíc často z úrovně kolejnic, větší problém a odrazuje to podle mě víc.
Zrovna u místní dopravy s častými přestupy bych nízkopodlažnost a tedy snazší nástup a výstup řešil přednostně.
„šplhání do výšky, navíc často z úrovně kolejnic,“
O co lepší by bylo tam, kde nejsou nástupiště 550mm, šplhání na podlahu nízkopodlažního vozidla ve výšce 550 mm ?
O ty další tři nebo kolik schodů? O větší prostor, kde může stát někdo, kdo tomu člověku pomůže?
Jasně, v zastávkách bez perónů není ani nástup do nízkopodlažního vozidla pro každýho triviální, ale furt je to i na takovejch zastávkách o dost snazší než vyšplhat tam do Šukafonu.
Důležitější je nástupiště a jeho výška a lícování se schůdky. Pak se do těch 810 leze dobře.
Co ti starší lidé a maminky s kočárky dělali v 80.letech? (kdy tohle bylo nové)?
Pak se nabízí jiný kacířský názor, zda-li by v takové situaci nebyl lepší autobus. Já nevím, prostě buď je to relace, kde se uživí třeba ten RegioShark, nebo je to teda nějaká obskurní lokálka o vytížení, na nějž už se nevyrábí vlaky. Já mám vlaky rád, kdykoliv to jde, tak jim dávám přednost před autobusem. Ale zas prostě chápu, že ve 21. století dělat 35. přestavbu 810 kvůli tomu, aby to bylo aspoň trochu důstojné, je už prostě blbost. Trvat za každou cenu na tom, aby někde jezdil vlak, ačkoliv o to není takový zájem, aby se tam vyplatilo nasadit… Číst vice »
Chápu myšlenku a řekl bych, že pak o tom rozhoduje ekonomika provozu. Dovedu si představit, že pokud mám někde vcelku dobře vedenou lokálku ve slušném stavu, tak tam i ten modernizovanej šukafon vyjde výhodněji než zavádět autobus. To už je asi tedy případ od případu.
To by musela tá trať byť v top stave a autobus na paralelnej ceste by musel byť denne v brutálnej zápche, aby do toho ľudia nastúpili. Ak bude autobus rovnako rýchly a za rovnaké prevádzkové náklady, každý normálny človek pôjde autobusom. A v praxi očakávam že autobus bude rýchlejší aj lacnejší.
Není to tak. Né vždy je autobus rychlejší než lokálka
Ale nikdy není pohodlnější. Navíc pomalejší být musí, protože ten je tu právě od toho, aby stavěl všude, kde je to potřeba, tedy i několikrát v obcích a nejen na návsi v centru, což je podle řady jejich zastánců ideální. To je pak stejné jako když vlak má stanici na kraji obce.
To je je pouze váš názor. Nemluvte za jiné.
Právě že toto vozidlo je levnější provozně než autobus, jenže i když je to prokázané, tak se to nezveřejňuje a hájí se pak hlavně zájmy autodopravců. Proč asi? A jen zase poznámka pro ty, co mne napadají, že píšu neprokázané nesmysly, tak doporučuji si najít propočty dynamického působení vozidel jako kamiony, autobusy apod. na vozovku. Pak si snadno najdete, že ty propočty třeba právě pro provoz na silnicích 2. a 3. tříd pro tato vozidla udávají jako nutnou úhradu za „dopravní cestu“ částky od 20 do 35 Kč. Samozřejmě za různě definovaných podmínek. Pak je tu zdravotní dopad provozu silniční… Číst vice »
Fakta se holt nelíbí. 🙂
To ne no…to by se Arriva mohla jít vycpat…
Aniž bych hodnotil jestli je resuscitace dobrá nebo ne, tak zase si je třeba uvědomit, že nákladová stránka není jedno číslo a je někde úplně jinde mezi Regiosharkem a šukafonem. Tedy kde se žralok nevyplatí ta 810 může.
Jestli je to k něčemu asi záleží trať od trati. Asi největší problém autobusů je, že tam často neexistuje návaznost a nikdy čekání na vlaky v přestupních uzlech, což ty lokálky většinou umí.
Návaznost je funkce organizace provozu, nikoliv železného kola. Když se chce, umí jí i autobus. A když se nechce, dá se i 810 čekací doba 5 minut a je vymalováno.
Není, ale funguje to tak.
No…kdyby to bylo 5 minut od max. 30 min. zpožděného R…
Tak autobus nedokáže navazovat na vlak? To v KORDISu nevědí, že to nejde. A taky ty návaznosti udělali. Stejně jako je dělají ČD když zavedou NAD.
Měl by jim to někdo říct. Zbytečně se s tím patlají.
A JIKORDu zase nikdo neřekl, že lokálka má čekat na rychlík a tak Pošumavské lokálky ujížděli.
844 je trošku na jiné tratě jak 810. 810 je minibus až klasický autobus, a 844 jsou 2 autobusy nebo jeden kloubový. A raději 810 s jízdní dobou 10 – 20 minut, jak autobus s JD 20 – 40 minut.
Takže jedeme z Nového Jičína do Suchdola k nádraží:
Bus 882618 4 má jízdní dobu 16 minut. Vlak by to tedy měl zvládat za 8 minut. Jede 13 minut.
Aspoň nevymizí možnost brát děti na retro výlety.
Aha, takže po vzore Prahy s retrovozmi T2, T3, T3SUCS, T3M a čoskoro aj K2, bude po Čechách a Morave pojazdné múzeum šukafonov vrátane rôznych reinkarnácií? Takže šukafonní skanzen? Niečo ako Kuba, len na železnici a so šukafonmi?
Holt nejsme IN a to je nakonec velmi dobře.
Ano. Nyní 810, a v budoucnu hrbatým SORem od Arrivy…
Jenže o ty autobusy už není zájem vůbec a lidi s tím jezdit nechtějí a jdou pak do aut. Autobusy jsou jen z nouze a patří na velmi krátké místní trasy a jako přípoje k vlakům. Sám patřím k těm, kteří když mají na výběr jen autobus, tak raději nejedou. Jsou to, holt, moje zkušenosti. A stačí mít třeba jen trochu problémy se zády a do autobusu pak nikdy. To ale pochopí jen ti, co mají nějaké ty problémy. A není jich málo a už od těch 30 let toho začíná být víc než dost.
Přesně tak. Autobus vydržím na dojíždění do práce tak 20 minut dle JŘ (což může být klidně 45 stáním v koloně), na dojíždění na výlet bych ho ještě možná skousl, ale přítelkyně ani náhodou (a to jezdí meziměsto radši dálkovejma busama, protože jsou levnější).
Prostě lidi jsou různí, ale co mám zkušenosti z okolí, dojížďka busem jen v případě nejvyšší nutnosti a někam na výlet příměstským busem z 90 % ne.
Já přeci ještě malé vyjádření. Prostě mně to nedá. Zkušenost z Prahy s tzv. novými autobusy je přímo hororová. Nevím, kdo tu konstrukci vymyslel a proč se to kupuje, ale ty vozy snad nemají pérování a stačí i malé nerovnosti a ty autobusy nadskakují a skutečně to dělá dost závažné problémy, zejména s krční a hrudní páteří. Já jsem si myslel, že jsem tak zchoulostivělý, ale pak jsem zjistil, že stejné reakce jsou od lidí přímo v autobuse a potvrdila mně to i řada lidí, se kterými jsem o tom mluvil. A k tomu přispívají ještě neskutečné tvrdé sedačky, které… Číst vice »
S těmi sedadly je to samé u tramvají a ještě jedna věc k busům. Některé novější typy (myslím že kloubový SOR) mají výfuky klimatizace umístěné tak, že to jde přímo do obličeje stojícím cestujícím
Za mě je největším argumentem proti podvozek a hlučnost (a okrajově nízkopodlažnost a gravitační záchod). Představte si to jako trabanta s klimatizací, novými sedačkami, USB zásuvkami a výkonějším motorem. Pokud necestujete s partou kamarádů do přírody, tak je to vůz naprosto nevhodný do tohoto tisíciletí.
Vidím že som bol príliš optimistický, keď som to priroval k Škode 105 S s prečalúneným interiérom, fóliami na oknách, klímou a motorom zo Škody 120. 😀
Když jedete elefantem po některých úsecích tratě 321, tak se třepe a je hlučný. Má tedy logicky také špatný podvozek. a do přírody se s tím jet nedá.
No…v Srbsku je příroda všude okolo…
Nesouhlasím. Je to otázka svršku a ta hlučnost i při horším svršku není nic hrozného. Asi jste měl smůlu na nějaké špatné vozidlo. Já mám s tím docela dobré zkušenosti a že s tím jezdím hodně často. Tím ale nechci tvrdit, že jsem nic takového nezažil, ale stává se mně to nyní zcela výjimečně. Asi je to tím, že jezdí spíš už jen ty rekonstruované a i ten svršek se vylepšuje.
A to by nešlo (technicky) mít tam vakuový záchod, ale nemít ty zásuvky?
Novější vozidla pro 45 sedících nedokážete nakoupit? Vždyť jsou v ČR už tři výrobci!
Scheißewerke, Pragoimex, a Inekon? 😀
Ani ne tak nakoupit, jako nechuť vymyslet a vyrobit a nenechat si stále něco nesmyslného zvenku přikazovat
Venek nic nepřikazuje.
Výhradní ETCS všude za každou cenu a nechuť k vlakotramvajím je jen důsledek rozhodnutí našich „expertů“, kterým vyšlo, že „jim by to vyšlo líp“.
Ostatně, co se ETCS týče, říkal to na interním školení SŽ šéf přes ETCS osobně. Pro ně jsou to investiční výhody. Že pak nebude vycházet provozní ekonomika a budou si moct celou trať strčit do (kam slunce nesvítí a kvítí neroste), protože provoz nebude zaplatitelný, to je mimo zorné pole těchto lidí. Oni prostě nechtějí provozovat světelná návěstidla, zhlédli se v tom a teď to budou protlačovat, ať to stojí co to stojí.
Ona doba se tak nějak stále podivně vyvíjí, že si myslím, že v relativně krátké době bude mít lidstvo úplně jiné starosti a po nějakém ETCS už ani pes neštěkne.
Na druhou stranu si vemte, že 810 je přes 200 ks.
A 200 ks (pokud by bylo garantováno jejich odebrání) by byl dobrý kšeft…
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale to měli zachovat už jen pro retro jízdy. To tady máme opravdu radost z té Unuckoviny… Regionovy ať si doslouží na na Suchdol Fulnek, Suchdol Jičín, Studénka Bilovec. Tady nic proti ekvivalentům 810. Ale aby to jezdilo mezi Štramberkem a Studénkou či z Opavy na Krnov tak to je na zblití… Je potřeba modernizovat právě trať na Příbor Kopřivnici a Štramberk ať tam může mezi Štramberkem a Ostravou ve dvou hodině jezdit Štramberský expres. Aspoň schark či panther. Ne kurňa toto… Normální ostuda. Nic víc a nic míň. Za mě neskutečné a do… Číst vice »
Dosazen je nový silnější vznětový motor….k čemu? Jenom kvůli tomu, aby to utáhlo klimatizaci, pro pohon to bude mít nuceně
omezený výkon na 152 kW a ten krám bude pořád s Vmax=80 km/h.
Nebude to tím, že 242 kW motor je ten nejslabší (drážně schválený) co Tedom dělá?
816 má tuším výkon na novém motoru jako původní 810.
Proč omezovat výkon na 152kW?
Protože 2M70.
Protože původní převodovka a ta b to dlouhodobě neustála.
Ta se nesmí měnit?
Smí ale nechce.
Asi ne…
Protože původní převodovka.
Ona je integrální součást skříně, že ji není možné vyměnit?
K čemu? No predsa aby rýchlejšie zovrel olej v meniči.
On je ten vlak vlastně docela pěknej. 🙂
Tak není ani Ffftipne….😰😰😰
No jasně, už asi 50 let.
To víte. V jednoduchosti je síla.