Dráhy ukázaly první RegioSpider v barvách PID, míří k modernizaci na Moravu

Motorový vůz Stadler RS1 (RegioSpider) v barvách PID v Benešově. Pramen: České dráhyMotorový vůz Stadler RS1 (RegioSpider) v barvách PID v Benešově. Pramen: České dráhy

České dráhy počítají ve Středočeském kraji s nasazením těchto vozidel na spojích z Benešova do Vlašimi, Sedlčan a Tábora.

Odebírat
Upozornit na
guest
68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rudlafara

Vypadá výborně!! Tyto stroje, jak kdyby byly vyrobeny pro české lokálky, ať už je provozuje kdokoliv……

Jiří Kocurek

Ony byly vyrobené pro lokálky. A ty jsou ledaskde stejné jako ty české.

Elb

Ty lokálky pro které byly vyrobeny mají typicky vyšší trasovou rychlost a stav, že po dekádě provozu nemají domrvený podvozky, jako třeba ty Havlbrodské z trasy do Humpolce.

Honnzok

Mě tam tak trochu zarazil ten nápis Ludwigshafen :-D, takhle to doufám do provozu nepustí…

Medvěd

Co si nejprve přečíst článek a pak komentovat?

Honnzok

A všiml jste si, že tam třeba informační systém vůbec není zmíněn? Nebo taky třeba ten panel alespoň vypnout, když už ukazuje blbosti… V Královéhradeckém kraji půjčené podobné stroje jezdily bez IS docela dlouho…. Vzhledem k tomu, že se s obdobnými bez IS docela dlouho jezdilo to nepůsobí 2x super…

PvvS

On bude vyplej. Tyhle terčíkový panely nepotřebují z zobrazování elektřinu. POuze k překlopení.

Mariscal Mariano Santamaria

Jak to bude s výkony na trati Vlašim – Trhový Štěpánov? Stále oddělený úsek od systému?

p.n.

Ano a zřejmě to tak i zůstane.

smasska

Tak oddělený – SČK tam neobjednává dopravu, tu si v sezóně objednává obec za své, tj. i za svůj tarif.

MOS

WC bude uzavřené s nádrží nebo jen bezbar.?

Lukyn

Bude uzavřené. Klasické „hovno na kolej“ se už nesmí nově dělat.

VTT

Taky mě zaujala informace, že má dojít k rozšíření provozu R49 (7 párů spojů), s tím, že jich víc bude prodloužených do/z Tábora.
Zastávky budou mít Bystřice, Olbramovice, Votice, Heřmaničky, Sudoměřice a Chotoviny.

Michal M

Nemáte prosím zdroj?
Určitě správný krok, jen by to chtělo nasadit trojpanter z putovní výstavky a táborské kopřiváky poslat do šrotu.
Důležitá je i zastávková politika nad Benešovem, která je v aktuálním provedení dost na hovno.

p.n.

To by se dalo vyřešit zastávky na znamení které v současné době nejsou kvůli starším soupravám možné.

Kuba2

Co přesně by vyřešily zastávky na znamení? Předpokládám, že nad Benešovem mělo znamenat severněji, nikoliv ve vyšší nadmořské výšce.

VTT

Bylo to tam na plakátu u stánku pid na bus terminálu. S tím, že zastavení budou, jak píšu.

3PO

No,snad bude výsledek úpravy lepší,než z ŽOS Zvolen….

Pája

To snad bude kdekoliv, ne?

Van hool

Náhodou ty jednotky ze zvolenu od kžc nejsou vůbec špatné. Jezdil jsem s nimi každý den z Čakovic do práce

Tomáš V.

Jezdil jsem s nimi každý den a docela zoufalost. 🙂

Fsp

RegioPotěmkin

M19

Troll.

Michal M

Jenom bych článek doplnil, že 4 vozidla na všechny vypsané výkony nestačí, laický odhad je na 6 ks + 1 záloha.

Avlaky

Ve článku je psane ze jich bude 9

Michal M

Už vidím, díky.

XPX

Pokud daný zdroj (seznam-autobusu.cz) obsahuje správné informace, vychází mi dokonce 10:
95 80 0 650 029-1 až 95 80 0 650 036-6, to je 8,
k tomu ještě 95 80 0 650 596-9 a 95 80 0 650 598-5 .

noerf

Ty 810 popřípadě 814 na trati Benešov – Tábor byli skvělé. Na elektrifikované tratí, kde se dá jet velmi rychle jezdí dieslové jednotky.

potraviny

Tady je to v pořádku, ale běda když to udělá jiný dopravce. To je to vozidlo potom šrot a smradlostroj. Dokonce i když třeba jede dál bez drátů do Králík, protože za ČD se tam vždycky z moderních, neojetých a luxusních Bymee vždycky přesedalo v díře Lichkov.

PepazDepa

melete nesmysly. Zapomínáte, že dopravu objednává kraj a zrovna tato trať je na hranicích krajů, a jelikož je tam velmi slabá poptávka tak lepší nasadit motorový vůz, jelikož jednovozovou elektrickou jednotku jaksi nikdo nevyrábí 🙂

Jiří Kocurek

Elektrobus … a jdu zas pryč.

VTT

Teď tam jezdí dvoudílné motorové jednotky, ne? Tak by se vyměnily za dvoudílného Pantera.

Bert

To sice ano, ale:

Regionova má 28,5 m, 86 míst
Spider má 25,5 m, 71 míst
Regiopanter má 53 m, 147 míst.

Takže pokud dosud regionovy jezdí poloprázdné, tak je RS1 optimálnější náhrada než panter. Pokud jich má být 9, možná se počítá i se zdvojováním vytíženějších spojů.

Michal M

Spoje vyžadující zdvojení RS nevím, jestli existují. Ale mohlo by to jezdit častěji. 🙂

X 1

Bombardier Talent 2 se vyráběl i jako dvojdílný s kapacitou 110-120 cestujících.
Talent 3 v dvoudílné variantě by byl dobrou alternativou na trať Benešov – Tábor i na trať z Tábora do Bechyně. Díky Jacobsovu podvozku, by ostré oblouky zvládal lépe než Regiopanter.
Možná by se dala vyjednat i zajímavá cena, vzhledem k odřeknuté velké zakázce ÖBB.

potraviny

Nezapomínám, to spíš vynálezci slova smradlostoroj, když jde o konkurenci. Jo a třeba z Poříčan do Nymburka nebo z Kolína do Čáslavi to není ani na hranicích krajů, ani tam není slabá poptávka.

Michal M

Z Poříčan do Nymburka je to neschopnost Středočeského kraje objednat pár menších elektrických jednotek.
Z Kolína do Čáslavi hraje roli i změna napájecí soustavy, to povinně nabagovaný dopravce neumí řešit jinak než esem a klasou, pro menší objemy regiošukem.

Lokfürer

Žiješ v minulosti, už rok je tam zapanterováno.včetně tech krátkych obratů co jezdil mezi obratama motorák 843, jedno eso z Mělníka na přímým Os teda zůstalo v pracovní dny, jinak už ne, večerní obrat Čáslav-Kolín a zpět zustal kvuli návozu 810 na lokálku

xyz

Navíc, na trasu Poříčany – Nymburk je nesmysl pořizovat malé el. jednotky pro nějaké pendlování mezi těmito stanicemi, protože samotným nesmyslem je přestup v Poříčanech.

Sadská a okolí generují/mohou generovat dostatek dojíždějících směr Praha, aby takové přímé spojení mělo smysl.

xyz

Vozební rameno Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr je výhradně v Pardubickém kraji.

Jak to že tu zase není Praha - Vraný?

Má jezdit hlavně Praha Vrané Čerčany snad ne?

Tomáš Škrov

Ne, tam má být soutěž, požadavky zatím neznámé, byly v plánu ještě DMU 120.

Mám lepší než Regiofox

Dnes jsme tam na něj koukali a byl mnohem lepší než Regiofox ve všech směrech..

Někdo

Tak se na

Někdo

Tak se na regogoxsi a pavouky podívejte

Svojšín

Konečně bude na Vlašim odpovídající vozidlo

potraviny

Ojetý německý šrot??

Twix

Oproti 810+010 rozhodně. Sem ani ta 814 nejezdila.

VTT

I ta 010 jen výjimečně.

kámo

Před rokem 2000 to o víkendech (Pá a Ne) jezdilo 810+010+810 😄 a bylo to plné .

smasska

A taky tam byla současná nabídka v rozsahu hodinového taktu, nebo jenom pár náhodných výstřelů?

Szony

To je jako hodně velký skok oproti rozpadající se rachotící Regioboudě

Jiří Kocurek

A Regionova nebyla ojetá?

Pája

Podle některých ne. Sice vznikla z ojeté 810 a Bixu nebo co to bylo, ale přetransformovala se do úplně nového vlaku 😃

PvvS

U správného dopravce to je přeci lehce jeté vozidlo po důchodci. Pouze v neděli do kostela a na podzim na hřbitov..

Kuba2

Odpovídající vozidlo na Vlašim je autobus s kratší jízdní dobou a lepší obsluhou obou měst.

Nádražák

Nevíte, zda dojde k výměně těchto velmi nepohodlných DB sedaček za nové? Na ostatních Stadlerech jsou sedačky fajn a stačí přečalounění ale tyto jsou příšerné.

Modré sedačky mi přijdou dobré

Jsou i v Desiru a přijdou mi v pohodě. Lepší než CD a Regionovy

Někdo

Myslím že v regonovách jsou mnohem lepší. Palec dolů.

VTT

Pro tyto výkony naprosto skvělé vozidlo. Značná stoupání, na koridoru rychlost… Jen teda, aby neměly problémy s ne zrovna ideálním stavem svršku.

xyz

To už by se projevilo u dalších RS1 na různých tratích Kraje Vysočina (za toho času už 11,5 roku provozu) či novodoběji např. na t-097 nebo nerekonstruovaných úsecích tratí č. 097 či 114 (chvíli i 110).

P. S. (k článku) Pokud by šlo o jednotky určené pro provoz např. v JMK a jely by do dílen např. v Českých Velenicích, tak by v nadpise bylo „pojedou na modernizaci do Čech“? Podle mě se dalo napsat „do Přerova“ rovnou do nadpisu.

Jiří Kocurek

DPOV je i ve Veselí nad Moravou

Jiří Kocurek

Mě je to vcelku jedno, přál bych si, aby to dílna zvládla dobře, ať je třeba v Prajsku. 🙂

VTT

Na začátku jejich nasazení na Jizerské dráze byly ohledně poruchovosti nějaké spory mezi ČD a výrobcem, kdy výrobce se snažil to uhádat na vliv špatného svršku.

Michal M

A mohl mít docela i pravdu, ale tady je na Tábor luxusní koridor, na Sedlčany bezstykovka snad už v celé délce (několik velkých oprav) a postupem času snad vznikla i do Vlašimi (tam jsem dlouho nejel).

Nikola

Tak zrovna na 097 kvůli špatnému svršku již delší dobu nejezdí. V současnosti tam hoblují koleje 810.

Tobi

Pravda