Dráhy ukázaly první RegioSpider v barvách PID, míří k modernizaci na Moravu
Motorový vůz Stadler RS1 (RegioSpider) v barvách PID v Benešově. Pramen: České dráhy
České dráhy počítají ve Středočeském kraji s nasazením těchto vozidel na spojích z Benešova do Vlašimi, Sedlčan a Tábora.
Vypadá výborně!! Tyto stroje, jak kdyby byly vyrobeny pro české lokálky, ať už je provozuje kdokoliv……
Ony byly vyrobené pro lokálky. A ty jsou ledaskde stejné jako ty české.
Ty lokálky pro které byly vyrobeny mají typicky vyšší trasovou rychlost a stav, že po dekádě provozu nemají domrvený podvozky, jako třeba ty Havlbrodské z trasy do Humpolce.
Mě tam tak trochu zarazil ten nápis Ludwigshafen :-D, takhle to doufám do provozu nepustí…
Co si nejprve přečíst článek a pak komentovat?
A všiml jste si, že tam třeba informační systém vůbec není zmíněn? Nebo taky třeba ten panel alespoň vypnout, když už ukazuje blbosti… V Královéhradeckém kraji půjčené podobné stroje jezdily bez IS docela dlouho…. Vzhledem k tomu, že se s obdobnými bez IS docela dlouho jezdilo to nepůsobí 2x super…
On bude vyplej. Tyhle terčíkový panely nepotřebují z zobrazování elektřinu. POuze k překlopení.
Jak to bude s výkony na trati Vlašim – Trhový Štěpánov? Stále oddělený úsek od systému?
Ano a zřejmě to tak i zůstane.
Tak oddělený – SČK tam neobjednává dopravu, tu si v sezóně objednává obec za své, tj. i za svůj tarif.
WC bude uzavřené s nádrží nebo jen bezbar.?
Bude uzavřené. Klasické „hovno na kolej“ se už nesmí nově dělat.
Taky mě zaujala informace, že má dojít k rozšíření provozu R49 (7 párů spojů), s tím, že jich víc bude prodloužených do/z Tábora.
Zastávky budou mít Bystřice, Olbramovice, Votice, Heřmaničky, Sudoměřice a Chotoviny.
Nemáte prosím zdroj?
Určitě správný krok, jen by to chtělo nasadit trojpanter z putovní výstavky a táborské kopřiváky poslat do šrotu.
Důležitá je i zastávková politika nad Benešovem, která je v aktuálním provedení dost na hovno.
To by se dalo vyřešit zastávky na znamení které v současné době nejsou kvůli starším soupravám možné.
Co přesně by vyřešily zastávky na znamení? Předpokládám, že nad Benešovem mělo znamenat severněji, nikoliv ve vyšší nadmořské výšce.
Bylo to tam na plakátu u stánku pid na bus terminálu. S tím, že zastavení budou, jak píšu.
No,snad bude výsledek úpravy lepší,než z ŽOS Zvolen….
To snad bude kdekoliv, ne?
Náhodou ty jednotky ze zvolenu od kžc nejsou vůbec špatné. Jezdil jsem s nimi každý den z Čakovic do práce
Jezdil jsem s nimi každý den a docela zoufalost. 🙂
RegioPotěmkin
Troll.
Jenom bych článek doplnil, že 4 vozidla na všechny vypsané výkony nestačí, laický odhad je na 6 ks + 1 záloha.
Ve článku je psane ze jich bude 9
Už vidím, díky.
Pokud daný zdroj (seznam-autobusu.cz) obsahuje správné informace, vychází mi dokonce 10:
95 80 0 650 029-1 až 95 80 0 650 036-6, to je 8,
k tomu ještě 95 80 0 650 596-9 a 95 80 0 650 598-5 .
Ty 810 popřípadě 814 na trati Benešov – Tábor byli skvělé. Na elektrifikované tratí, kde se dá jet velmi rychle jezdí dieslové jednotky.
Tady je to v pořádku, ale běda když to udělá jiný dopravce. To je to vozidlo potom šrot a smradlostroj. Dokonce i když třeba jede dál bez drátů do Králík, protože za ČD se tam vždycky z moderních, neojetých a luxusních Bymee vždycky přesedalo v díře Lichkov.
melete nesmysly. Zapomínáte, že dopravu objednává kraj a zrovna tato trať je na hranicích krajů, a jelikož je tam velmi slabá poptávka tak lepší nasadit motorový vůz, jelikož jednovozovou elektrickou jednotku jaksi nikdo nevyrábí 🙂
Elektrobus … a jdu zas pryč.
Teď tam jezdí dvoudílné motorové jednotky, ne? Tak by se vyměnily za dvoudílného Pantera.
To sice ano, ale:
Regionova má 28,5 m, 86 míst
Spider má 25,5 m, 71 míst
Regiopanter má 53 m, 147 míst.
Takže pokud dosud regionovy jezdí poloprázdné, tak je RS1 optimálnější náhrada než panter. Pokud jich má být 9, možná se počítá i se zdvojováním vytíženějších spojů.
Spoje vyžadující zdvojení RS nevím, jestli existují. Ale mohlo by to jezdit častěji. 🙂
Bombardier Talent 2 se vyráběl i jako dvojdílný s kapacitou 110-120 cestujících.
Talent 3 v dvoudílné variantě by byl dobrou alternativou na trať Benešov – Tábor i na trať z Tábora do Bechyně. Díky Jacobsovu podvozku, by ostré oblouky zvládal lépe než Regiopanter.
Možná by se dala vyjednat i zajímavá cena, vzhledem k odřeknuté velké zakázce ÖBB.
Nezapomínám, to spíš vynálezci slova smradlostoroj, když jde o konkurenci. Jo a třeba z Poříčan do Nymburka nebo z Kolína do Čáslavi to není ani na hranicích krajů, ani tam není slabá poptávka.
Z Poříčan do Nymburka je to neschopnost Středočeského kraje objednat pár menších elektrických jednotek.
Z Kolína do Čáslavi hraje roli i změna napájecí soustavy, to povinně nabagovaný dopravce neumí řešit jinak než esem a klasou, pro menší objemy regiošukem.
Žiješ v minulosti, už rok je tam zapanterováno.včetně tech krátkych obratů co jezdil mezi obratama motorák 843, jedno eso z Mělníka na přímým Os teda zůstalo v pracovní dny, jinak už ne, večerní obrat Čáslav-Kolín a zpět zustal kvuli návozu 810 na lokálku
Navíc, na trasu Poříčany – Nymburk je nesmysl pořizovat malé el. jednotky pro nějaké pendlování mezi těmito stanicemi, protože samotným nesmyslem je přestup v Poříčanech.
Sadská a okolí generují/mohou generovat dostatek dojíždějících směr Praha, aby takové přímé spojení mělo smysl.
Vozební rameno Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr je výhradně v Pardubickém kraji.
Má jezdit hlavně Praha Vrané Čerčany snad ne?
Ne, tam má být soutěž, požadavky zatím neznámé, byly v plánu ještě DMU 120.
Dnes jsme tam na něj koukali a byl mnohem lepší než Regiofox ve všech směrech..
Tak se na
Tak se na regogoxsi a pavouky podívejte
Konečně bude na Vlašim odpovídající vozidlo
Ojetý německý šrot??
Oproti 810+010 rozhodně. Sem ani ta 814 nejezdila.
I ta 010 jen výjimečně.
Před rokem 2000 to o víkendech (Pá a Ne) jezdilo 810+010+810 😄 a bylo to plné .
A taky tam byla současná nabídka v rozsahu hodinového taktu, nebo jenom pár náhodných výstřelů?
To je jako hodně velký skok oproti rozpadající se rachotící Regioboudě
A Regionova nebyla ojetá?
Podle některých ne. Sice vznikla z ojeté 810 a Bixu nebo co to bylo, ale přetransformovala se do úplně nového vlaku 😃
U správného dopravce to je přeci lehce jeté vozidlo po důchodci. Pouze v neděli do kostela a na podzim na hřbitov..
Odpovídající vozidlo na Vlašim je autobus s kratší jízdní dobou a lepší obsluhou obou měst.
Nevíte, zda dojde k výměně těchto velmi nepohodlných DB sedaček za nové? Na ostatních Stadlerech jsou sedačky fajn a stačí přečalounění ale tyto jsou příšerné.
Jsou i v Desiru a přijdou mi v pohodě. Lepší než CD a Regionovy
Myslím že v regonovách jsou mnohem lepší. Palec dolů.
Pro tyto výkony naprosto skvělé vozidlo. Značná stoupání, na koridoru rychlost… Jen teda, aby neměly problémy s ne zrovna ideálním stavem svršku.
To už by se projevilo u dalších RS1 na různých tratích Kraje Vysočina (za toho času už 11,5 roku provozu) či novodoběji např. na t-097 nebo nerekonstruovaných úsecích tratí č. 097 či 114 (chvíli i 110).
P. S. (k článku) Pokud by šlo o jednotky určené pro provoz např. v JMK a jely by do dílen např. v Českých Velenicích, tak by v nadpise bylo „pojedou na modernizaci do Čech“? Podle mě se dalo napsat „do Přerova“ rovnou do nadpisu.
DPOV je i ve Veselí nad Moravou
Přesně. A i tam se dělají RS1. Nevím, co se vám nezdá na cestě na Moravu nebo do Čech …
Mě je to vcelku jedno, přál bych si, aby to dílna zvládla dobře, ať je třeba v Prajsku. 🙂
Na začátku jejich nasazení na Jizerské dráze byly ohledně poruchovosti nějaké spory mezi ČD a výrobcem, kdy výrobce se snažil to uhádat na vliv špatného svršku.
A mohl mít docela i pravdu, ale tady je na Tábor luxusní koridor, na Sedlčany bezstykovka snad už v celé délce (několik velkých oprav) a postupem času snad vznikla i do Vlašimi (tam jsem dlouho nejel).
Tak zrovna na 097 kvůli špatnému svršku již delší dobu nejezdí. V současnosti tam hoblují koleje 810.
Pravda