Dráhy ukázaly první motorák 811. Má klimatizaci, záchod zůstal gravitační
Motorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy
České dráhy dnes představily první motorový vůz řady 811, který vznikl přestavbou klasické lokálky řady 810 v dceřiné společnosti DPOV.
Hurááá! Zatouchající hajzlìk nám zůstal.
Teda já žasnu……oni něco ukázali a jsou z toho celé dvě fotky? Ovšem velmi vypovídající…..v podstatě vím jaký potah mají sedačky a kde jsou na oknech info tabule.Pomíjím detaily typu LED světla vně i uvnitř….Výkonnější motor? OK a jaký? Zrovna od podobného serveru bych očekával více detailů a ne jen papouškování tiskovky
Předváděcí akce nebyla veřejná.
OK chápu, ale přesto by se hodily detaily…..Zrovna tyhle jednotky jsou kus historie a asi nejsem jediný koho by zajímalo jaké technické řešení je má udržet při životě dalších xlet
TD 242 RH TA 25 o výkonu 242 kW
To si dělají pr..l, klimatizaci cpát i do 810.
Do honekrů není potřeba, ten má okno do 160.
Místo co by se téhle tragédie železnic zbavili, tak na to napíšou regiomouse a pod krávoviny a je to a howna z toho padají dál na koleje, vlak 21. století :-((
Mě starý vlak nevadí.. tento typ vlaku mi ale vadí.. nešlo jim změnit podvozky, aby to tak neházelo? Není divu že na WC zůstala výklopná okna, bo kdyby tam byla výsuvná, vyletěli by cestující z okna. Osobně preferuji 842.
Unucka zase slibuje supermoderní vlaky, ale všichni víme, jak dopadly tramvaje na Havířov.
https://zdopravy.cz/obrazem-osmsetdesitka-s-klimatizaci-zasuvkou-a-wifi-gw-train-povysil-stary-motorak-na-radu-816-7790/
Zajímavé, tady to u skoro stejného vyznělo jako chvalozpěv
Ono by bylo také dobré nejprve porovnat cenu za vlkm, za kterou jezdí GWTR na Šumavě a za kterou ČD v MSK
Nevšiml jsem si, že se v článcích porovnávala cena za km, tak promiňte..
Dokonce ani nevím, že GWTR levněji provozuje stejný počet vlaků na Šumavě jako ČD v celém MSK.
Zdravím. Pane Jale po rozklíčení jednotlivých tratí na kterých jsou různé typy vozidel je cena za vlkm u GWTR podstatně nižší než v Msk na tratích kde jsou ty vozidla nasazovány. Na Vaši obranu mohu pouze dodat, že né každý se k takovým detailům smlouvy dostane či má možnost se s těmito okolnostmi seznámit. Jinak pro Msk to byl a je samozřejmě krok vzad když na něco takového přistoupil. Mě vždycky vře krev žilách když čtu že kraj objednal. Samozřejmě dráhy nastínily možnosti či jak to nazvat a kraj objednal. Uf. A to se píše rok 2020… Neznám člověka který… Číst vice »
Český národ si zvykl kritizovat, kritizovat a kritizovat. Místo kolikrát nesmyslných kritickým názorů, napište na příslušná místa konstruktivní kritiku. A to neplatí jen o železnici ale i o politice. Chceme hooooodně za co nejmééééééně peněz. Chceme nové? A zaplatí někdo nové? Na nové vagony a lokomotivy moc není peněz. Moc nových vozidel se jentak neobjeví. Že má vagon, lokomotiva, motorvý vůz řadu let? Nezáleží na věku, ale na možnost modernizace, funčnosti, praktičnosti,… Chceme mít z železničních vozidel spotřební zboží? Chceme plýtvat a plýtvat vozidly, surovinami? Nová vozidla taky nejsou žadná výhra. Když železniční vozidlo jezdí, je bezpečné a je ještě… Číst vice »
Česká republika je dost bohatá země na to, aby si mohla pořídit nová vozidla (platby si objednatel rozloží v čase). Nekritizuji ani tak ČD, ale spíše objednatele. Druhou otázkou je, jestli vůbec existuje efektivní náhrada na zapadlé lokálky za sólo 810, kde se za celý den převezou pouhé desítky lidí/ nízké stovky lidí. A to se dostáváme k tématu, u které se tu budeme všichni hádat do krve (myšleno obrazně) a kde máme všichni svůj pevný názor, jak má moderní železniční síť vypadat.
Samozřejmě, že adekvátní náhrada pro tratě, kde jezdí sólo 810 existuje. Říká se jí autobus a funguje úspěšně už desítky let a dokonce je k životnímu prostředí šetrnější, než 810, byť modernizovaná.. A teď se těším na všechny ty mínusy, které určitě dostanu od lokálkových fanatiků LOL
Já s Vámi souhlasím, ale tohle je právě ta debata, kde se tady rozdělíme na dva nesmiřitelné tábory a politik, který chce tak nějak na regionální úrovni uspět, se tomu obloukem vyhne.
1) Asi kdyby to bylo tak snadné, tak se ty výkony, kde jezdí 810, převedou na autobus už dávno….
2) 810 neslouží pouze jako obsluha zapadlých tratí, ale i jako posila na nezapadlé regionální tratě (školní spoje, dělnické spoje, okrajové vlaky…..)
Ad 2) A to je největší chyba české železnice, že 810 jezdí výkony, na kterých už dávno mělo jezdit něco lepšího, minimálně něco jako hydra či rakev, když už ne nic modernějšího. Třeba tady u nás se už zadařilo, že posilové spoje, které léta jezdila sólo 810, jezdí rakev. A do budoucna se snad zadaří i Panter, takže tu nebudeme mít diesel pod drátama. Jenže v ostatních krajích k něčemu takovému není vůle a too je smutné. Velice smutné.
Tak to že byly 810 používány tam kam nepatřily, to souhlasím. Ale zcela zatracovat ty stroje je neobjektivní.
Autobus není zcela adekvátmí náhradou. V busu není dost míst pro kočárky a kola (nebereme cyklobusy, bereme regionální linky) I 81x pobere 3 kola nebo kočárek a dvě kola pohodlně. Busy nejsou stavené pro kola. Cestující i řidiči nejsou moc kompatiblní s kolocestujícími. A chybející záchod.
Viděla bych spíše investici do tratí, aby se jízda zrychlila zvýšil se počet svařovaných kolejnic.
řidiči busů mají tendenci jezdit s busem jak po závodním okruhu a lepit se na osobní auta (ne všichni)
Vy potřebujete záchod na lokálce s jízdní dobou 10-15 minut? Pokud ano, pak doporučuji navštívit lékaře. Kočárky se naopak přepravuje snadněji v moderním nízkopodlažním autobuse, než v 810, byť modernizované. Takže pravdu máte jen s těmi koly. Ale na většině lokálek, kde jezdí sólo 810 (pozor, ne 810 + vlečňák, to už je jiná situace) není ani po přepravě kol taková poptávka, aby to byl až tak velký problém. A tam, kde ta poptávka je, se to dá řešit právě těmi cyklobusy, které nakonec přepraví víc kol, než sólo 810.
Existuje T3 a další 😀 že se nesmí potkat s vlakem (TSI atd) by se dalo opravit škrnutím pera, SOR NB se taky umí potkat s LionsCoach.
Kraje a asi ministerstvo dorpavy moc investovat do nových vozů nechtějí až na nějaké výjimky. V nové soutěži pro Plzeňský kraj píšou, že namjí na nové vozy.
Asi nejvice se přibližuje vozům řady 81x motorák řady 841, ale jejich málo. Otázkou je, zda něnaké volné ze zahraničí budou. Nové už nikdy nebudou, protože nesplňují aktuální normy.
Objednavatalé někdy píšou požadavky na vozy na základě blbé nálady nrbo na základě penízků či momentálního zaslepení. Vyberou dopravce a nový dopravce na trati nabízí služby ještě horší než před tím jako třeba v UL kraji. Sami si udělejte obrázek.
To je důvod, proč se na Slovensku zavedlo bezplatné jízdné pro žáky a důchodce, ty protivné chcipaky a Honeckery natolik odradily cestující od vlaků, že raději jezdí na mopedu, autem nebo autobusem. A Slováci chtějí lidí znova naučit používat vlaky. Proto také chcipaky 810 předělali. Jednoduše a účelně na Mravence, které známe už i z Čech. Na rozdíl od jiných rekonstrukcí ČD, které byly na nic, protože stále mají stísněná malá sedadla a nevetratelny prosklený interiér!
No pri vsi neucte k ČD jim asi nic jinyho nezbylo: vzhledem k pocetnimu stavu vozu 810 a vzhledem k tomu, ze to neni zdaleka jedine problematicke vozidlo na nasi siti, je jejich odstaveni v dohledne dobe nerealne – no kazdopadne berme to jako pouceni pro budoucnost: pri nakupu novych vozidel se musi objednavatel 3x rozmyslet, zda jsou dostatecne nadcasova.
I kdyby chtěli nové, tak solo motorák už dnes jentak neseženete, protože většina výrobců je přestala vyrábět a to ruku v ruce zarazilo i jejich second hand ze západu.
Z tohto môže mit mimo nostalgické jazdy radosť len šotouš. To svedčí o ich škodlivosti pre železnicu.
Bohužel i z reakcí níže lze s jistým politováním porozumět tomu, proč má někdo potřebu se tímto chlubit. Pozitivních reakcí se i zde najde dost 🙁 … pro budoucnost české železnice je tato mentalita ale špatná zpráva.
Ano, jádro potíží české železnice spočívá v provozu řad 81x
„Než za pár let na koleje vyjedou nové supermoderní soupravy, chceme lidem zpříjemnit cestování. Proto jsme se dohodli na modernizaci stávajících vlaků. Zásadní je klimatizace,“ Tááák určitěěě.. a proto že tento zázrak hodlají hodit „za pár let“ šrotu, tak jej dnes vybaví pro sichr, po 40. letech a několika renovacích, rovnou i klimitazací. Já si spíše myslím, že se nám tu nenápadně začíná předhazovat budoucnost železniční dopravy pro dalších několik dekád. Postupně projdou doplněním klimatizace i všechny regiokřápy, někde v další upgradu dostanou i tyto 811 čela z regionoh, vakuové hajzlíky. Ale musí nám to dávkovat pěkně opatrně po kapkách,… Číst vice »
Rekonstrukce k rekonstrukci, až vznikne krásné, typicky české, moderní a nadčasové Desiro řady 819, že i Siemens bude slintat závistí… 🙂
Oveľa lepšie by bolo keby miesto týchto šukafonov vzkriesili M262.0 a M262.1. Neporovnateľne komfortnejšie, MODERNEJŠIE (napriek tomu že o desaťročia staršiue než šukafony). Viezť sa v modernizovanej žhavej trubke s klímou si predstaviť viem. Do šukafonu ma nedostane nikto. Ani keby ma mal odviezť zadarmo. Nikdy! To si dráhy vážne myslia, že ľudia sú blbí? Možno pár šotoušov bude ejakulovať zo zážitku v tom príšernom vehikle, podobne ako vídavam šotoušov ejakulovať v Ikarusoch 2xx, kde sa ukájajú nad hlukom od nápravy Rába. To, že väčšina cestujúcich sa radšej odvezie niečim iným, teda autom (a nie, nie Škodou 105 alebo Trabantom… Číst vice »
No jo, ony „dvaašedesátky“ by byly lepší, to ano, ale kde je vzít, když jich naprostá většina skončila ve šrotu (bohužel)?
Hold, šotouš žasně, laik se diví…
Pravda…. Ono kde vziať tie vozy keď ich už vyradili… Otázka do pléna: Čím by ste s radšej odviezli? 1. Modernizovanou M262. alebo 2. Modernizovanou súpravou šukafon+080? Je absolútnou hanbou a zároveň vizitkou reálneho socializmu, že Československo (najmä česká časť), bolo boľševikom totálne doyebané a priemysel sa zmohol akurát tak na chrlenie šukafónnych sra4iek v stovkách kusov, ktoré boli už v dobe svojho vzniku neskutočne ZLÉ vozidlá. A o to horšie, že začali byť nasadzované aj na výkony, ktoré boli predtým obsluhované neporovnateľne modernejšími vozmi, hoc aj oveľa staršími (konštrukčne určite). Šukafon je krásna ukážka reálneho socializmu v prehnitom systéme,… Číst vice »
To je tak když v reálném kapitalismu nikdo nevyrábí téměř žádná kloudná železniční vozidla a tak je rádi aspoň za vozidla z reálného socialismu.
Když úplně pominu svůj velmi pozitivní vztah k řadě M262.0(1), tak rozhodně bych raději jel právě „dvaašedesátkou“, protože, co si budeme povídat, sezení v ní je mnohem příjemnější a pohodlnější a vzhledem k umístění spalovacího motoru na předním podvozku na prvním stanovišti strojvedoucího je v oddíle pro cestující relativnně klid, narozdíl např. i od motorových vozů řady 843.
A když se přemístím za kolegou na Slovensko, rozhodně je mi příjemnější jízda jednotkou 813/913 než našim RegioKrumplem.
Absolutní souhlas s dopravopatem.
No vzhledem ke komfortu kapitalistických SORek by možná byla přijatelnější generálkovaná Karosa 734 s klimou a WiFi.
Tak to je opravdu gól! Když už ne RegioVergl verze „milion“, tak aspoň trošku upravená osmsetdesítka … Je jen s podivem, že nám tady ještě dnes nejezdí např. M 131 s klimatizací apod.
Ještě moje pra pra pra vnoučata se budou vozit RegioVerglem nebo 810 s různými „vylepšeními“.
Přátelé a kamarádi, vezmete cca 40 let starý motorák socialistické provenience, přetřete, dodáte wifi a klimu (záchod je složitý, tak necháte bobky padat na koleje) a ještě se tím pochlubíte. Dokážete si představit vzít škodovku 105, přegtřít, místo rádia dát mp3 přehrávač, sytič nahradíte automatickým startem a budete se tím chlubit? To je tak smutné…
ale prej je to levný!
Jsme fakt tak chudá země? Vždyť jsme teď propálili 500 mld za tři mesíce, tak snad máme na nový vláčky?
Zatím nejsme chudá země, naopak. Ale rozhodně nás to čeká.
Na vláčky není, ale a na dávky a slevy na jízdném je peněz dost.
ANO, bude Líp.Ale všichni, co ctou tyto řádky, už se toho nedozijeme. Z této současné zloděny se budeme zpamatovavat déle než z komunistů a to je vudce u moci pouze 7 let.
Těch 6 gigant za slevy vás v situaci, kdy podfinancování železnice za posledních 30 let dělá cca 2 biliony fakt nevytrhne.
Navíc když to je sleva v podstatě virtuální, bo těch pár důchodců za čtvrtinu ve vlaku vás nevytrhne.
Za plnou cenu by pravděpodobně nejeli a ten vlak už jednou zaplacený a pojede ať slevenkari jedou nebo ne
Je to jako vzdy o penezich, cestujici nejsou ochotni platit vice nez symbolicke jizdne a moznosti zdimani danovych poplatniku take nejsou neomezene. Navic tyto vlaky vetsinou temer nikoho nevozi, takze se investice do nich jen obtizne obhajuji.
Tak to se ČD chlubí novinkou starou několik let!!! Takovým vozem jsem jel před 5 lety do Blatné. Stejně budou tzv prozatímně nahrazovány původní verzí z doby komunismu a k nim připojovány 010 též v původní verzí ostudě se ČD nevyhnou!! Na letos nám slibovali nové dvojpodlažní soupravy na principu City Elefanta na trať do Frenštátu pod Radhoštěm a NEDĚJE SE NIC! Takže už zase: Čekáte Dlouho? Čekejte Dál! Času Dost. Prostě ČD- sliby – chyby. Jako vždy.
Tak ono to není jenom o ČD (nejsem jejich zastánce), chci vidět, co bude dělat Regiojet, až jim Pesy pro ÚK nedodají. To ty lidi budou taky vozit v těch smradlavejch křápech? Oproti tomu zlatá 810 nebo Regina.
Kritizujete a vidite problematiku na železnici jednoduše. Na železnici to není jednoduché obzlášť v pokřivené konkurenci a s vlivy politiků do ČD i v soukromém sektoru. Však se projedete novými vozy. A budeme očekávat další zajímavé vaše pocity.
Příště opravte radši koněspřežku. Na menší výkony by mohla stačit.
Na mensi vykony je obvykle lepsi maly autobus, jezdi za zlomek nakladu, nepotrebuje extra trat a dokaze casto zajizdet na mista pristupnejsi cestujicicm.
Jenže to ČD neumí. Přitom už dávno mohly mít autobusovou divizi.
Molhy mit, ale moc by to na veci nezmenilo (pokud tedy nepodcenuji jejich lobbing), protoze druh dopravy vybira objednatel.
První, kdo by ječel je pan žlutý tlučhuba z Brna….
Příště opravte koněspřežku. Na menší výkony by mohla stačit.
S radosti hledim do budoucnosti ceskych VRT….
To Greta nedovolí
Takže jim tam mezi kolejnicemi zůstanou šrapnely … (JC).
Tak s těmi hajzly to dost posrali.
Jak to funguje v Praze a v Karlových Varech? Nemá tam vozka povinnost to za vozem s kyblíkem a lopatkou sbírat?
To je paráda! Budoucnost naší železnice.
Budeme si muset zvyknout. Zadlužili jsme se na několik generací dopředu, tak budeme postupně opouštět i ten luxus, v němž jsme v posledních asi 20 letech žili.
Přesně tak! B a 810. Všechno ostatní je zbytečný. K čemu nějaký Bmz…
Ono není podstatné, zda něco je nebo není zbytečné. Jen prostě nebudou peníze.
To je naprosto běžný a přirozený vývoj, žádná společnost nikdy nežila v trvalém růstu. Díky hospodaření současné vlády bude ten pokles jen o hodně výraznější a trvalejší.
Třeba se z toho proinvestujeme nákupem nových vozidel. Kdo ví, co se našim vládcům mele v hlavičkách :)))
Do vozidle se investovat nebude. Možná do řepke, motýle a čápe.
Andrej už vlastní nějakou fabriku na mašiny?
Nějakou tu mašinu na sliby a na dluhy…
Rovněž jsem proti rozdávání miliard živnostníkům, resp. jakýmkoli firmám tzv. „na přežití“ z veřejných peněz. Naštěstí se nepodlehlo ale návrhům př. ODS rozdat živnostníkům ještě více veřejných peněz.
Takový luxus, jako kupátka, pohodlné ergonomické koženkové sedačky, otevírací okna a aby sedící člověk koukal z okna a ne do sloupku nás už pomalu bohužel opouští. Inženýři nové doby vědí, co je pro nás důležité. Zabedněné dobytčáky s vyšisovanou plyší a fakírskými sedáky pro asiaty s amputovanými rameny i koleny.
Tak sedačky v B jsou všechno jen ne ergonomické. 🙂
Tak to jste asi ještě nejel Helmutem nebo panterem…
Zlatá koženka ( dneska tedy už spíše modré čalounění)
Tak ty modernizované potažené látkou nejsou špatné, ovšem pro mě nejpohodlnější jsou A kupéčka.
na vozbu vzduchu na lokálkách v pohodě
Přesně. V podstatě čistý zisk. Šotosvět v extázi a substrát ať si políbí šos.
Žralok je modernější třikrát dražší na provoz asi padesát krát poruchovější a na lokalku naprosto neekonomický. Motorový vozy původní rady M 152 zachranily bezpočet lokálek svoji usporností atd. a komu se to nelíbí tak ať si trhne!
Žralok je o dost větší, s tímdle je srovnatelnej z těch novejch snad jen pavouk se zavřenejma očima
S ohledem na vývoj počtu přepravených cestujících na lokálkách v minulosti a nyní, rozhodně nelze psát o „záchraně lokálek“, díky M152. Opak je pravdou.
Přijde na to na jaký výkon se to postaví . Pokud cestující jede do 30 min tak se to dá přežít. Pokud 810 jede Jeseník – Šumperk ( po modernizované trati) Tak je to děs. A ani 811 tomu nepomůže. Chápu , že je provoz laciný, ale také chápu lidi co raději zvolí autobus .
A proc by nekdo jel radsi busem?
Levnější , pohodlnější . Většinou
Co je na autobusu pohodlnejsi? A to je jeste ve vlaku zachod. Cena? Vsude je uz integr. System, kdo ho zna plati stejne. Jediny plus muze byt blizkost zastavky.
Koro – No oproti 810 nebo regionově je na autobusu pohodlnější snad všechno
Bus zastavuje uprostřed dědiny. Na vlak se kolikrát musí i o kilometr dál. Odpověděl jste si sám. Kromě kolenovrta, který by musel za ten bus zaplatit 15 až 20 kč, ten si na vlak raději 1/4 hodiny dojde.
No a jízda 20 minut, na to snad záchod není potřeba. Leda že by kolenovrt doma šetřil vodou a radši chodil ve vlaku.
No,pokud tady chce někdo obhajovat pohodlnost 810, tak opravdu nechápu. Ten dvounápravový podvozek je od počátku katastrofa. Skřípání v obloucích, hlučnost, totálně nepohodlná minulost, bohužel prolínající do současnosti.
V autobusu nepřepravím kolo.
Nejeden dopravce kolo přepraví: buď v prostoru pro kočárky, nebo mají držáky vzadu na p*deli vozu.
Autobus? Pohodlnější??
I starý dřevák co tahala pára je o několik vesmírů pohodlnější než sebemodernější autobus
Koro: Blízkost zastávky autobusu oproti vlaku. Zkuste někdy jet trať České Budějovice – Kaplice/Nové Hrady vlakem a autobusem a pochopíte rozdíl. Ono vystoupit na železniční zastávce 3 – 5 km od bydliště (Velešín, Kaplice, Nové Hrady), když Vám autobus stojí pod okny je časově vcelku zásadní rozdíl.
Vyberte jeden příklad a zobecněte ho. 🙂 Zrovna Velešín je od zastávky kilometr, bráno na náměstí (sídliště je už cestou). Ač je zde autobus zrovna výhodnější (nepočítám-li tedy komplikovaný příchod na střechu obchoďáku v ČB), lidé i tím vlakem jezdí. Jinde je to zase tak, že buď autobus staví taktéž na vzdálené hlavní silnici, nebo naopak zajíždí na každou náves a stává se tím pomalejší než užití auta na stejné silnici.
Co je komplikované na autobusáku v ČB? Využíval jsem ho 4 roky denně a naprosto bez problému, oproti tomu předchozímu nebe a dudy a hlavně díky službám co na autobusáku jsou. Jedinné co tam chybí je přímý přestup nadchodem na vlakové nádraží ale tam to skončilo na nezájmu ČD v době stavby autobusáku.
Velešín Městys je celkem v pohodě na docházkovou vzdálenost minimálně pro část města. Kaplice nádraží je pro pár domů v okolí, jinak je to blíže ze zastávky Omlenice. U Nových Hradů je dle mého špatný název stanice, protože to pro Nové Hrady vůbec neslouží ale slouží to pro Jakuli nebo Byňov.
Kdyz to tak ctu, nebylo by nakonec levnejsi posadit na ty koleje nejakou starou tramvaj se sirsim rozchodem nebo rovnou postavit neco noveho?
Oni mají tramvaje nějakej jinej rozchod?
Třeba je z Bratislavy 🙂
To jste nevěděl? V Liberci dokonce jezdí tramvaje dvou rozchodů v jednom městě a na některých místech využívají kolejové splítky. Konkrétně se jedná o rozchod 1000 a 1435 mm.
Nic nového odpovídajícího 810tce (jednkduchost , levnost provozu a údržby, spolehlivost) právě už kvůli naprosto d*****m normám nepostavíte
„chlubit
Jestli se tímhle někdo dokáže mluvit, tak je to dobrej fail.
Nevěřím že do takového šrotu a je jedno pod jakým číslem ,nebo řadou někdo cpe peníze. Jedině snad spolek nadčenců co stím vyjede jednou za 14 dní na výlet.
Pořád to je vozidlo s nejmenšímy náklady na provoz.
… které jsou přinejmenším dvojnásobné oproti autobusu. (a až dojde ropa, tak to taky jezdit přestane)
Klidně se vztekejte, ale ta 810 nikdy nebude levnější než autobus. Ceny jsou z loňské soutěže: Oblast Uherské Hradiště – ČSAD BUS Uherské Hradiště a. s. (nabídková cena 37,52 Kč bez DPH / 1 km). Oblast Kroměříž – KRODOS BUS a. s. (nabídková cena 38,90 Kč bez DPH / 1 km) Oblast Zlín – ČSAD Vsetín a. s. (nabídková cena 36,90 Kč bez DPH / 1 km) Oblast Valašské Klobouky – ARRIVA MORAVA a. s. (nabídková cena 36,70 Kč bez DPH / 1 km) Oblast Vsetín – ČSAD Vsetín a. s. (nabídková cena 38,90 Kč bez DPH / 1 km)… Číst vice »
Cena neodpovídá skutečným nákladům. Takže to lze tak jednoduše nazvat neobjektivní cenou nebo přímo podvodem, když není ochota do silniční dopravy započítat veškeré náklady a škody. Bohužel! A navíc, autobus nemá takové vybavení a komfort , bezpečnost apod. jak má železnice a v ní i ta 810ka.
Jo jasně. Motor autobusu Euro 6 má totiž nižší emise i spotřebu nafty než motor v 810. Proto autobus víc škodí životnímu prostředí – spotřebuje míň nafty. Demagogie.
Motor euro 6 má nižší spotřebu?
No a hned několikrát… Co jsem se bavil s jedním dílenským tak říkal, že u Euro 6 kolikrát není potřeba zapínat odsávačku (v hale při kontrole motoru). Ty zplodiny a ta spotřeba je minimální.
Tady je zase fyziků… 🙂
Autobus nemá takové vybavení a komfort? Co si prosím představujete pod vybavením a komfortem u šukafonu?
Tak minimálně bezpečnost oproti autobusu je na mnohem vyšší úrovni díky zabezpečené dopravní cestě.
Pokud tedy nepotká debila s kamionem na zabezpečeném přejezdu.
A možnost se projít, a dojít si na záchod je oproti autobusu komfortem
Cena autobusu ovšem neodpovídá reálným nákladům. Autobus neplatí za dopravní cestu například.
Jinak čistě provozní náklady (bez poplatků za DC a personal )jsou srovnatelné s autobusem, a dokonce nižší, protože autobusový motor 810 má v přepočtu na tunokilometr nižší spotřebu ( nižší jízdní odbory a jinak se skládá nás hydromechanicka převodovka)
Je to nákladově srovnatelné s autobusem a protože to má právě vodu, WC, prostory pro přepravu zavazadel, kočárků, kol atd., tak je to vždy lepší a levnější než autobus. A říkat si můžete, co chcete.
Takže tvrdíte, že žádný autobus nemá prostory pro přepravu kočárků? A kol? A běžek? Jak je možné, že jsem teda v autobusu viděl naložený kočárek, bicykl a dokonce i vozíčkáře.
S takovou byste tam mohl nasadit konsprezku nebo šlapací drezinu
Rozdíl u 810 oproti koněspřežce či šlapací drezíně je ten, že:
1) z 810 se dá vytvořit vozidlo vhodné pro místní dráhy a pro pomocné výkony v regionální dopravě (školní vlaky, vlaky na směny, posily za 814)
2) není nástupce 810, takže je nutné mít minimálně 100 kusů v provozu.
Parní vlak . Voda a dřevo když dojde uhlí . Ale doba je jinde .
Uff, dvouhodinový servis každých 400 km, tedy prakticky denně kolem toho dvě hodiny běhají 3 lidi. Ano, je to velice spolehlivé, denně v servisu.
Narozdíl od CNG busu, který potřebuje za 15 minut dotankovat a umýt čelní sklo. Větší servis až po 10.000 km.
No a co, srát budem pořád na koleje…vítejte v 21 století
A to je pro vás jako cestujícího problém proč?
Pochopil bych podobné stesky na gravitační záchod u pochůzkářů….
„Záchodu se nesmí používat, pokud je vlak ve stanici“
… na což stejně všichni se*ou (do slova i do písmene).
Dobře, tak si dojdete až za jízdy.
V 99% případů není problém úkon o pár minut pozdržet.
Mimochodem dojít si ve stanici můžete, jen se nesmí spláchnout
Kroj zvolil obecne aplikovane reseni, serem na lidi, serem na koleje, serem na vsechno 🤷🏻♂️😅
Kdyby jenom srát….těch plechovek,plastových flašek a jinýho bordelu je v kolejích mnohokrát víc, než těch hoven. ..To jenom debata o sračkách je pro někoho asi zajímavější.
Civilní klimatizace s dálkovým ovládáním, která by takový prostor bohatě utáhla se prodává od 10 tisíc Kč a je napájená že zásuvky 230V. Za 2000 navíc má i možnosti řízení přes mobilní aplikací. Moc nerozumím, co zde vyvolává potřebu měnit spalovací motor a dosazovat další pomocné pohony..
Počítám, že nový motor bude mít nižší emise, třeba bude i tišší a úspornějšé než původní Liaz ze 70.let, je dobře, že motor vyměnili.
Nižší emise ano (dneska by to jako v 70. letech neprošlo, následkem je ale nutnost většího výkonu motoru a jeho výrazně složitější řízení). Jestli je tišší, to je otázka – je důležité, jak je vyřešené jeho uložení ve skříni. V 814 je hluk rozhodně větší. No a úspornější není ani omylem – je třeba si uvědomit, že do toho nacpali motor z kvatra nebo regíny – nárůst výkonu oproti původnímu atmosférickému motoru je značný (242 vs. 155 kW), ale spotřeba s tím stoupá ruku v ruce. Na závěr: Z provozních zkušeností od Railway Capital vyplývá, že pokud chcete jezdit extra… Číst vice »
Píše se, že výměnu motoru vyvolalo dosazení klimatizace, ne emise nebo hluk..
A já píšu, je dobře, že motor byl vyměněn, ať byl důvod jakýkoli.
To že ten motor je na ten vůz poměrně slabý sám o sobě a dynamo na výrobu proudu pro tyhle vaše nesmysly odebírá poměrně velkou část jeho výkonu ?
Oni inženýři ve Studénce jsou zřejmě blbci co zbytečně mění motor, si to měli od vás nechat vysvětlit
Kolik je potřeba výkonu klimatizace? Cca 3 kW. To se kvůli tomu musí na posledních 5 let života vozu (jak se píše v textu) dosadit nový motor? Anebo se počítá, že bude jezdit déle.. 😉
To bych přidal, sedící člověk vydává 120 W tepla. https://vetrani.tzb-info.cz/vnitrni-prostredi/404-tepelna-pohoda-a-nepohoda
Takže už při 25 lidech nebudou 3 kW stíhat uchladit osazenstvo. Nehledě na průnik tepla z venku, vůz je značně prosklený. Takže spíš tak 8 až 12 kW jako rozumné minimum.
Výkon odebírá dynamo /alternátor pro výrobu energie pro tu klimatizaci
Myslím si, že se Studénkou už ta přestavba nemá nic společného, kromě vzniku originálu.
A ten výkon pro tu klimatizaci vezmete kde? Jenom od toho motoru a to ještě s odečtením ztrát v alternátoru.
cestující by pod sedadlo mohli dostat šlapátka s pohonem na stropní vrtuli a trošku si z vlastních sil udělat dobro….
810 Forever. 😉
To je ešte v pohode. Na Slovensku často vypúšťame h*vna ešte na koridoroch, kde by mali byť tie najmodernejšie vozne a rušne 😀
Na Slovensku máte mnohem lepší vlaky. Change my mind.
Jsem taky Ostravák, ale s tímto názorem nesouhlasím.
Slovensko zaostalo jak v budování železníc, tak v nákupu vlaků, a ještě více, v rekonstrukci nádraží. A Naopak v jízdném nezaostává 🙂
Některé vozy jsou u ZSSK krapet lepší. Flotila jednotek je ale obecně modernější v ČR a hlavní tratě v mnohem lepší kondici.
Hlavní tratě? Já vím o jedné. Zbytek jsou vedlejší . Imho
Čemu přesně to vadí?
Táhne vám na pozadí?
To je 1.4.? Chlubit se dalším udržováním těchto nepovedených kostitřasů opravdu nechápu
Holt rámová konstrukce nikdy nebude tak pohodlná jako podvozková, i ten projev na styku kolejí je poněkud legrační, ale účelm bylo šetřit. Na kratší trasy to stačí a i ty rekonstrukce/údržba jsou k pochopení.
810 má podvozky.
Ano, ano přesně teda dva jednonápravové podvozky na skříni, omluva za nepřesnost, celkem zásadní.
Když už mluvíte o konstrukci vozidla, tak byste si o tom měl něco přečíst.
810 je podvozkové konstrukce, jen místo dvounápravového podvozku má podvozek jednonápravový. V 80. letech byla údržba těchto vozidel mým živobytím.
Jinak větší vliv na jízdní pohodu u těchto vozidel má stav tratí na kterých jsou tato vozidla provozována než to že se jedná o dvounápravové vozidlo.
no to je fakt. Na 100% rovném povrchu se bude 100% rovně odvalovat.
Ano, moje chyba. Nepopiratelným faktem však je, že dvounápravový podvozek má menší odezvu do skříně, než ten jednonápravový a vzhledem k tomu, že se tato vozidla používají spíše na horších tratích, je nevýhoda znásobena.
To ma byt nejaky vtip??
809 a 810 byly původně zamýšlené jako takový autobus na kolejích a tomu odpovídá i ta jejich jednoduchá stavba. Na jízdy do 20 – 30 km úplně v pohodě, a záchody klidně gravitační, kolejové lože malou potřebu pojme v bez následků a tu větší potřebu při daném využití zas tolik cestujících nekoná. Klima je jistě OK a USB s Wi-Fi už nadstandard, kteý nynější zákazník požaduje. U držáků na kola by měly být obecně širší háky, současné biky mají většinou přes dva palce.
Ze Suchoda do Budišova je to necelých 40km a doba jízdy přes hodinu.
No a řada 809/810 a v budoucnu 811 bude nasazována i na rameno Opava-Bruntál(-Moravský Beroun) a to je dobrých 80km, to už není nic moc i s klimatizací a wi-fi…:/
No konečně dostal někdo rozum s tím záchodem. V Trutnově 810 124 , která dostala vakuový záchod, víc prostala než jezdila zatím. Firme co to má na starost , zřejmě žádné sankce nehrozí , neb si mohou dovolit půl roku nic nedělat se závadou. Asi šikovně napsaná smlouvá. Na záchodě se nedá pomalu otočit, aby tam člověk nacouval, aby vykonal potřebu. Atd.
Nedavno jsem jel na kole tesne vedle trati ve vnejsim ublouku proti vlaku s gravitacnim zachodem. A nekdo se rozhodl pouzit zrovna ten na vnejsi strane vlaku.
Kdyz uz to nevydrzite do stanice tak aspon se*te ve vnirnim oblouku. Dekuji za vsechny okolojdouci.
Kolik to tak jelo, že to tak letělo?
No jelo to tak padesat {stara klasicka souprava) a primy zasah jsem nedostal. Jak to ale bylo klopeny tak to vohodilo vsechno kolem trati tomu neslo uhnout.
Evidentně tam není nedostatek převýšení.
Kurňa, ten člověk musel mít střeva aspoň jak kůň, že toho tolik dokázal vyprodukovat. 😂
Ve stanici nelze.
a v tunelu!
Jistě, nepoužívejte toalety, pokud je vlk v tanci 🙂
V nasi stanici lze. Jestli vam zrusili zachod tak zbyva krovi.
Nevěřim že to lítá tak daleko od kolejí. To byla nějaká ilegální pěšina, jestli to bylo tak blízko, kde pak člověk nemá co dělat.
Nevim co je ilegalni pesina ale byla to normalni polni cesta tesne vedle koleji. A klasicky stary vagony co maj zachod tesne dveri takze rozstrik vyveden nejvic do strany jak to jde.
Taky hodne klopena zatacka 100 nebo 120 letelo to asi 5 metru od koleje. Vetsina dopadla na kraj sterkovyho loze ale i ta sprcha staci.
ta trat je na 100 nebo 120 ten vlak jel zhruba pade bo vyjizdel ze stanice
No jo cyklisti, ti musí mít vždy něco extra… Ne nadarmo jsou někdy obhazováni. Od tramvají pískem, od aut vodou do ostřikovačů, tak proč by je vlaky nemohly sem tam obhodit sra*kou. 😁
Zajímalo by mě, jak to dělají lidé v linkových busech, že záchod nepotřebují, zatímco ve vlacích ano.
Jezdí autem a zastaví si, nebo hledají možnost na autobusáku, případně úpěnlivě drží. V koloně je to potom ideální. 🙂 (Vyzkoušeno kdysi cestou ze Šumavy, ze Strakonic do Prahy žel použitelný vlak zatím není).
Léta Paně 2020+, ČD stále vypouští splašky na koleje. To nevymyslis, to se musí zažít.
Znám meju to …děsný v21stoleti a tohle se používá hnus 🥺
Léta Páně 2020 a RegioJet vypouští splašky také na koleje 😀. Lehátkové vozy RJ mají také gravitační WC.
Teda, mě zvolit generálním ředitelem ČD, jako první bod vyhlásím akci „Konec s…í na koleje“ – neboli bych s okamžitou platností odstavil všechny vagóny s gravitačním WC. S tím, že do roka se musí předělat na uzavřené WC, jinak budou vyřazeny trvale. A podobně polovičaté rekonstrukce bych vracel zhotoviteli k dodělání.
Je to hnus, jsou dvacátá léta nového století, okolní svět vymýšlí stálé rychlejší spojení a my pěkně pomaličku si se….e na koleje. Fuj! (blijící smajlík)
S tím byste jako GŘ ČD musel posílit údržbu (moderní vozidla potřebuji zvýšenou péči narozdíl od těch, které se dají opravit kladivem) –> vyšší náklady na provoz –> vyšší sazby pro objednatelé na vlkm –> objednatel se obrátí na soukromníka.
Cena za vlkm se dá snížit i jinak…propustíme nepotřebný kancelářský aparát. To už někdo tady psal, že z toho se neživí jenom provoz, ale i lidi okolo.
S tím souhlasím, nicméně redukce kancelářského aparátu vzhledem k současným trendům nehrozí, naopak.
Léta páně 2020 a lidé s IQ menším než 100 mají pořád přístup k internetovým diskuzím. To už odporuje všemu.
1990 – I wonder how trains will look like in 2020..
Hlavně, aby to nemělo antigravitační záchod. To by bylo nemilé. 😄
Tak v tunelu na dvoukolejné trati by se to stát mohlo, když by něco rychlejšího vjelo na druhé koleji současně do tunelu. 🙂
Hlavně s otevřenou hubou nad mísou záchodovou 🤣
„později i na trať 310 Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov.“
U ní je to úplná absurdita – mj. na úsek s traťovou rychlostí 120 km/h bude nadále nasazováno vozidlo s v(max) 80 km/h.
Jo, ale asi jenom 12km z 75km a na tom úseku jsou ještě zastávky, tak ono stejně těch 120km/h je k ničemu.
Já si myslím, že tady by měl kraj tlačit na e-trakci minimálně do Krnova a teprve tam přestup do menších dieselových vozidel.
to je přesné
To mi teda trošku přijde jako instalovat klimatizaci do Škody 120, místo toho, abych si koupil alespoň ojetou Fabii, co ji už má 🙂
nebyla to náhodou Škoda 100L?
A dáte si do ní i nový výkonnější motor? 🙂
Jojo, vešel by se tam 1.4 MPi z Fabie (i 3,2 V6 z Chrysleru). Pak ještě předělat brzdy, šnek vyměnit za hřebenové řízení, nápravy předělat z eMka. … no přece nebudeme jezdit 8 roků starým šrotem po němcovi?!
tak do stodvacítek motor 1.3 z Felicie zadělat šel (on to ostatně byl v zásadě ten samej), pochopitelně legálně na papíry to byl problém
Doslova to neudrží ani ho*no. Ale do Polska dobrý.
To by nešlo ty dveře udělat na tlačítko a musí tam být madlo 🤷♂️
Technicky ten posuv dveří by jste si představoval jak, při omezeném prostoru tohoto motoráčku?
Na bananu je normalne tlacitko a omezeni prostoru je uplne stejne.
Když je může mít Regína, tak proč ne 811?
To by se asi musely předělat kompletně dveře (vedení, úchyty a pod), mám pocit, že tohle je pneumatika/mechanika. To madlo přímo něco ovládá, když ho podržíte ve stanici, tak při odjištění dveří by vám vzduch měl pomoc otevřít dveře.
Tady opravdu tlačítko není potřeba. Tohle není honeckr kde dveře nemají žádný posilovač.
Otevírání tlačítkem nemaji ani novější 845 se kterými jezdí Arriva
Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě se spoustou motorů, mechaniky a podobných kurvítek.
A co by z toho bylo, tedy kromě toho že novým dveřím trvá dlouho než se otevřou? Právě je dobře že 810 má jeden z nejrychlejších mechanismů pro otevření dveří.
Já jsem za toto rád. 810 je levné vozítko a zasloužilo se o to, že řada tratí dodnes funguje. Jen tak dál další kraje. Je to levný a sloužil dobře tam, kde by to skončilo, kdyby se chtělo Desir.
Skončilo by to třeba tak jako v úseku Stará Paka – Lomnice nad Popelkou.
Me osobne teda prekvapilo, v jak vrakoznim stavu to Desiro ve Stare Pace bylo – kuckajici volnobeh, mraky modreho koure…. Arriva Vlaky nema na vymenu vstriku?
Paradox je, ze takhle nehuli ani Liaz ML 634 v 810..
Hlavně se zasloužili o to že je dráha pro smích a nikdo s tím dobrovolně nechce jezdit.
Dohadovat se tu nebudu, stačí se do těch vlaků podívat nebo tím nedejboze jet, ale to by jejich ochránce nenapadlo.
Nezbývá než souhlasit, ačkoli klimatizace jistému komfortu pomůže, v tom rozhodně lepší, nežli regionova.
Aha a jádro problému je v 810 že?
810 je dříč, to bezesporu je , ale na některé tratě prostě nepatří. A vědělo se to už dříve v dobách jejich největší slávy . Až odchodem starších vozů se dostaly na tratě kde původně nejsou určeny. Pominu li 80 km/h ( dáno typem podvozku) , malý výkon , nevhodnost do stoupání , prokluz , vedení v oblouku. V podstatě to nejde modernizovat, to rychlejší byt nemůže , výkonnější vzhledem k váze a záběru také ne . Zásuvka na mobil je naopak prkotina. Fajn je to hezký,ale proboha musí to jezdit tam kde to má smysl a účel .
810 se dostaly kam nepatří, protože se soudruhům nechtělo dělat 860.
No právě. Teď jsme trochu vytunili šrot, a za pár let to bude argument, aby se nějaká další dožívající lokálka za desítky milionů spravovala.
Doufám, že posunuli příčku ve vlecňáku tak, aby tam vlezlo více kol než jen 3.A háky že odpovídají nové šíři plášťů kol. Na těchto trati jezdí hodně cyklistů a 3 kola k záchodě je dost málo.
Máte pravdu měly by se ty háky zůžit. Slušný kola v tom strašně plandaj.
Tak to chce neslušné kolo 🚲
Já mám pocit, že háky do kolejových vozidel dávají lidé, co v životě na kole nejeli. Mně se u Arrivy nedařilo narvat ani blbé krosové 42 mm (1,8″?), co by na to řekl někdo s horákem nebo nedejpámbu s fatem?
Supermoderní? Co si pod tím chachar představuje?
Že nebudou padat exkrementy na koleje 😀
Pred časem mlel cosi o vodíkových vlacích. …
Zřejmě usnul v knihovně v oddělení sci-fi a fantazy
Moje nervy.
Už se těším na ty supermoderní soupravy, co přijdou za pár let nahradit tyto vozy.
„Supermoderní“, jak je psáno v článku, to bude asi maglev.
Ale hlavně to musí jezdit na vodikovy článek.
810 na vodík, to bude masakr. :DDD
Předpokládám že přijdou 812, třeba
Ta už tu byla. Esmeralda neboli „poloviční Regionova“. 🙂
811 taky už byli.
Obvyklý dotaz…kdo to tam dá?
Pan Unucka.
Mně se to líbí. Na lokálky typu Studénka – Bílovec ideální, levné vozítko. Jediné co chybí k dokonalosti je dosazení stanoviště strojvedoucího do vlečňáku (jako je/byl vůz 912.001), ale chápu že by to bylo dražší a složitější vypapírovat.
ať si koupí Esmeraldu
Jakože by se dráhy samy od sebe koupily neprovozuschopny stroj? Tak to by byl obchod století.
Resp.tedy Kasandru ta provozuschopná je ne. Nebyl byto první obchod století, že.
Na trati do Bílovce naštěstí už mnoho let jezdí Regionovy (mj. částečně nízkopodlažní a mj. s vakuovým WC) a doufám, že nadále budou.
Mně se líbí jak obhájci šrotu vždy vytáhnou nějakou trať kde nejezdí a dávají to za vzor proč to ma jezdit. Vypadá to především o tom že tím ani sami nejezdí.
Tak to jezdí na trati 074
Že by byl Moravskoslezský kraj až takhle velký?
Vskutku půvabná humoreska… 😂🤔😳🙄
Takhle na zběžný pohled vypadá interiér docela dobře. Otázka je, jak to bude z hlučností motoru a hlavně brzd. Jasné je, že drncat to bude kvůli jen dvěma nápravám stejně, leda že by aspoň dali měkčí odpružení.
Drnca to kvůli stykům kolejnic, podvozek 810 na slušné trati jede taky slušně.
Právě o to jde, jak vagon zvládne jízdu po méně kvalitních tratích, kterých je u lokálek většina a právě po takových tratích bude jezdit, ne po koridoru.
Na mizerné trati bude drncat všechno.
A proto to má jezdit mezi Opavou a Krnovem kde je nová trať na 120.
Pořád je to podstatně tišší a pohodlnější, než Regionova nebo ten děs Regiosprinter.
Šukafon je fakt nesmrtelný. Jestli bude Česko jednoho dne létat do vesmíru, tak ta loď bude další modernizace řady 810.
Pletete se. Všichni víme, že do vesmíru se poletí lodí, která vychází z tramvaje ČKD.
A vyrobí ji Škoda Transportation! Viz seriál Kosmos.
https://img.ceskatelevize.cz/program/porady/11276561613/foto09/rip1_05.jpg?1478887610
Jako obvykle…jezdí za kýbl nafty, přiměřená velikost,účetně odepsaná kdo by se toho zbavoval. A pak kdo to tam dá (peníze na nové motoráky).
jezdí za kýbl nafty a nechává za sebou kýbl hoven
Vlaky hovna nedělají. To dělají lidi v těch vlacích jedoucí
To jste nám teda ukázali opravdu hodně fotek…
Spíš až moc
Zásadní je v tomto případě, pane náměstku, počet náprav.
V čem je počet naprav zásadní?
počet náprav ? jako pro ekonomiku trati neb se platí za projetou nápravu ??
Já bych do této kategorie řadil i RegioNovy a Mravence. Byť to má jinou karoserii, je to stále ten stejný hlučný a skákavý křáp.
subjektivně bych řekl, že jsou i regionovy hlučnější než původní 810.
Mnohem více
To není vůbec subjektivní. Regíny jsou definitivně hlučnější…
Tak jsem zvědavej na tohle nové, protože ten avizovaný výkonnější motor určitě na hluku neubere.
Gravitační záchod ještě nemusí nutně znamenat, že ty hovna budou padat přímo na koleje, že. Existuje spousta typů chemických i jiných záchodů, které jsou gravitační. A mimochodem, ony ani ty vakuové záchody nejsou úplně antigravitační – většinou vcucnou jenom to, co napřed gravitace dostane na dno mísy do blízkosti otvoru.
Stačí udělat záchody středně odpudivé, a na regionálních tratích na nich na velkou v podstatě nikdo chodit nebude, a máte po „zásadních problémech“ s hovny na trati.
a na vychcání to stačit bude 🙂
To jako, ze někdo chodi na zachod ve vlaku i jindy, než v naprosto, ale naprosto naprosto nevyhnutelném případě?
Stačí na trať poslat 810 to zaručeně sníží počet potencialnich hovnopokladačů.
Už vás to někdy náhle přepadlo? Mluvil byste pak jinak a stav vašich kalhot by tomu odpovídal.
Ale jo, to beru, to se mi líbí 🙂
nemusí, ale v tomto případě bude