LOT 3a leaderboard

Dráhy stáhly parní mašiny z jihu Čech, místní nadšenci se zlobí

Budějovická Bugatka. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudějovická Bugatka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Za velkou nespravedlnost považují jihočeští příznivci železniční historie nejnovější krok Českých drah, které rozhodly o přemístění českobudějovických parních lokomotiv Kafemlejnek

Zpět na článek
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Kothera je zmrd, to je celé. Jeho „popularita“ přesáhla hranice pražského depa, kde působil. Ať se těma mašinama v Lužné třeba zadusí – tam mu na nich nikdo nebude makat zadarmo, takže postupně všechny zchátrají, párovkám propadnou kotelní revize a bude konečně muzeum, jak má být – studené, zaprášené exponáty.

Nikki

Pavel Klicpera. Díky. Sám bych to nenapsal lépe

Jan

Já se nedivím, taky bych k Zimolům neposlal ani korunu. Nyní se bude vyhazovat vybavení stanic a kdo ví co bude s vozovým parkem, zda se rozprodá za koruny na východ.. A hlavně to pak nikdo nedá už zpět.

Chachar Budvar

Házení perel sviním je na Jihu jakákoli investice do železnice. Ti co se o lokomotivy starali musí pochopit, že bez peněz ČD by jejich koníček velice rychle skončil. Takže si s lokotkami může ČD dělat co uzná za vhodné. Zrovna tak, jako když kraj uznal za vhodné zlikvidovat plošně přes 40% km ujetých vlaky (v rámci dopravní obslužnosti svého území), aby pak na Šumavě instalovali protekčního dopravce se zlomkem počtu ujetých km (s přebývajícími penězi si jistě věděla osa KÚ-JIKORD-Kuba-GW rady). Člověka taktéž dožere, že zrovna když mělo dojít k ekonomickému hodnocení stavby Ševětín – Nemanice, tak kraj zrušil prakticky… Číst vice »

pavel klicpera

Železnice ve své „původní“ podobě končí… Systémem jejího rozdrobení na různé servisní organizace:osobní doprava, cargo, opravárenství, železniční cesta…etc.. dostala poslední ránu do vazu. Celá agenda, chcete-li plán, byl realizován v Německu. Šlo o to paralyzovat levnou železniční síť/dopravu ve prospěch dopravy finančně náročné, neekologické. Zničit se musely vlásečnice – regionální/lokální tratě, které byly „mrzačeny“ postupným vylučováním manipulačních kolejí, vyjímáním jazyků u výhybek, předraženým servisem pro provoz vleček tak, až se z tratě se svými motoráky staly jakýmsi tupým taktovým tramvajovým provozem pro pár cestujících. „Cestující, cestující, vozíčkaři a zmatené emerity“ – zkrátka kaštani prahnoucí po moderních nízkopodlažních strojích s komplikovanými… Číst vice »

K.S.

Pane Klicpero, vy si myslíte že by si unitární dráha jen tak nechala po kolejích jezdit jiné dopravce? O tom pochybuji. Motoráky si jděte vyřizovat s tím kdo je platí, napovím, dráhy to a svoje triko neprovozují. Co se týče rušení a vůbec toho že se začal po revoluci přesun na silnice, někdy si vezměte k ruce mapy SŽDC, jsou veřejné a podívejte se na to jaké jsou tam rychlosti. Podívejte se jak se staví fabriky, podívejte se jak se dnes pracuje s materiálem, zjistěte si kolik aut týdně jede kam… Když to přeženu tak dneska na jednom konci překládáte… Číst vice »