Dráhy si pronajmou tři motoráky pro Posázaví, je to rychlejší než nákup
Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy
České dráhy hodlají s příchodem nového jízdního řádu mírně vylepšit flotilu motoráků v kraji Vysočina. Vypsaly výběrového řízení na pronájem
Kdyby pan krajský cukrárník pro dopravu nebyl nebetyčný diletant a už před lety kraj objednal na trať HB-ZR, HB-KO a HB-JI Regio Pantery (které soutěží až s křížkem po funuse), bylo by dnes dost Stadlerů na lokálky (kam také patří).
Rozdíl ekonomické výhodnosti operativního leasingu x koupě a odpisů je v tomto bodě. S jakýma službama ten operativní leasing mám (leta to využívám s autem, srovnání už je taky na místě) Mám jen holý operativní leasing na stanovený čas a množství najetých km? (a vlastně se o auto starám, jako bych ho vlastnil) Nebo je v ceně servis? Nebo je v ceně plný servis ? (to je třeba výměna pneu i při jejím proříznutá, gumiček do stěračů každý rok, sanozřejmě pak i divočejší věci typu motor, převodovka atd) – ta nabídka vypadá, že jsme se přiblížili k tomuto stavu.. Anebo… Číst vice »
Vy tady přemýšlíte, jak zlepšit dopravu na horním Pacifiku, jenže pak začne kraj shánět nějakého Mistra na IDS, přihlásí se tam Soupravička a bude vystaráno. 2/3 tratí zruší a nahradí svými levnými busíky, které sice budou kraj stát 2x tolik, co vlaky, ale za to s nimi nikdo nebude jezdit. Sice po pár letech Soupravičku z kraje vyženou a bude zasněně vzpomínat, jak úžasné to bylo v mamahotelu spolu s trollením na webu 🙂
S tím už má přece právě Kraj Vysočina bohaté zkušenosti – tam přece právě tak nějak působil (a možná ještě i stále nějak působí – nemám už přehled) jistý „spolucukrárník“ z Přibyslavi.
Naše vloni nová virtuální prohlídka města Světlá n. S. , včetně 2 leteckých 360’= vlakové nádraží : https://www.virtualtravel.cz/svetla-nad-sazavou/vlakove-nadrazi
Stvořidla + Ledeč n. S. 360′, včetně letecké 360′ :- foceno 2010 : https://www.virtualtravel.cz/ledec-nad-sazavou/stvoridla
Žel. tratˇa řeka Nas Hamry uLedče n.S. 360ˇ‘ foceno 2010 : https://www.virtualtravel.cz/ledec-nad-sazavou/reka-sazava-nad-hamry
Vlakové nádr. Havlíčkův Brod : 3x 360′ : exterier, interier ,nástupiště : foceno 2011 , před rekonstrukcí nástupišť : https://www.virtualtravel.cz/havlickuv-brod/vlakove-nadrazi-havlickuv-brod
Hlavně aby to nebyl nějaký 10 let starý šrot. Příznivci ČD jdou TVRDĚ proti jakémukoli šrotu na kolejích. Tak na to pozor!
Pozor. Proti cizímu šrotu! Původní šrot z dob ČSD je naopak správná nostalgie. 🙂
Hlavně aby byl v modrých barvách. Pak je to správné. A 810, nejlepší vozidlo.
Ale běda, jak by si soukromník koupil něco 10 let starého.
přesně, za pořádné jízdné dle tarifu ČD.
Jistě: když si Kraj Vysočina neumí (a nechce) zřídit IDS s příslušným tarifem, tak ani jiná možnost není.
Chtel’s napsat za těch pár korun co podle TR10 platí těch pár zoufalců co nejezdí s CD ještě levněji za komerční akční jízdné, krajské jízdenky a státní slevy.
Máš pravdu z toho se na nová vozidla vydělává blbě
Ale u jiných dopravců toto také nikoho nezajímá. Nás to tedy nezajímá u dopravce ČD.
Komerční akční jízdné je věc rozhodnutí ČD, krajské jízdenky a státní slevy neposkytují ČD na svůj úkor, ale jsou jim kompenzovány. Takže tady problém nevidím.
zásadní je, když mám auto, tak se můžu rozhodnout: pojedu autem tak jak se mi to bude hodit nebo šrotem 810 za cenu tarifu třeba TR10 až ten šrot přijede… volba je jasná. Pokud nabídnou lepší komfort, třeba se pak rozhodnu jinak. Ano, chápu , když někdo jede v režii (má kartičku), tak je spokojený. znám jednoho zaměstnance SZDC, kdyby neměl onu“kartičku“, tak by auto byla jasná volba, jenže,když je to zadara, tak proč by pálil benzín a ojížděl gumy….
No zástupce ČD má co mluvít o šrotu, ty jejích chcipaky 810 se vyráběly do roku 1986, což bylo samo o sobě ostudné!!!
Lepší by bylo nakoupit, ale to by to kraje nesměly řešit klasicky na poslední chvíli…za 2 roky nové jednotky vysoutěžit v našem prostředí nejde. Dokud nebude dostatek času před zahájením objednaného provozu a smysluplně dlouholetá objednávka, může být drahý pronájem krátkodobě lepší řešení. No a když dlouhodobě neuvažuje objednatel (životnost vlaku je 20 a více let), tak se podle toho musí chovat i dopravce… Bohužel.
Přesně tak, na druhou stranu právě řešení na poslední chvíli ČD nesmírně vyhovuje, protože už se nestihli řádné soutěže a většina krajů jim to musela nabagrovat.
Já jsem si zkoušel velmi prostým způsobem spočítat, zda je při odhadované ceně 280 MKč za tři motoráky na 10 let (což se mi nezdá málo, i když s údržbou) ten kšeft pro ČD zajímavý – a je; při netto ceně 146 kč/vlkm (já vím, průměrný vlak, ale zrovna v poměrech Vysočiny se tyto diskutované vlaky tomu průměru mezi regionovami, stadlery a budoucími ála 650 nijak nevymykají) se mi to pořad jeví jako slušně zisková aktivita ČD. Jinými slovy, zase se ukazuje, že jsme velmi bohatá země, když za relativně zbytné vlaky jsme schopni zplatit tolik peněz… Nebo – při… Číst vice »
Pokud je to i s údržbou, tak je cena v pořádku.
Uvažujete i s údržbou, režijními a personálními náklady a poplatkem za dopravní cestu jenž se z veřejných zdrojů zjišťuje celkem blbě a není to jedno univerzální číslo, ale částka závislá na druhu vozidla, kategorie trati a její vytíženosti ?
Pozor, nechcete snad říct, že ČD na tom prodělávají? Jinak ano – údržba je v ceně za pronájem vozidel; uvažoval jsem denní proběh 300 km (v podmínkách motorových osobáků na Vysočině dnes realita, pokud by se kraj rozhodl jezdit více a systematičtěji dalo by se najezdit víc, což by samozřejmě z pohledu ČD bylo ekonomicky zajímavější); osobní náklady odhad; poplatek za DC se dá vypočítat; režie ČD – nevím, neuvažuju – možná tady je problém, ale to je případně věc ČD, že neumí využít úspory z rozsahu – jako velký dopravce by teoreticky měly být ve výhodě oproti malým dopravcům… Číst vice »
Režijní náklady jsou v tomto případě především nafta a provozní kapaliny + úklid vozů a nějaká ta denní údržba
Naftu jsem samozřejmě uvažoval. Jinak pod pojmem režijní náklady jsou běžně míněny třeba náklady na provoz administrativy, úklid a vytápění prostor atd.
Na poslední chvíli…
Nechápete, že to je záměr?
Pronájem případně operativní leasing je mnohdy výhodnější než nákup. Účetně z hlediska odpisů zcela určitě.
Ostatně jistý pan velkopodnikatel v dopravě z Brna má pronajato 99% vozidel z nichž mu nepatří ani klička od hajzlu
Můžete mi prosím vysvětlit tu výhodnost – účetně z hlediska odpisů?
Psali to v obzoru, tak to musí být pravda. 🙂
Obzor nečtu, ani nevím že nějaká taková tiskovina existuje.
(Ne každý u dráhy je v ZO OSŽ máme dvanáct odborů a představte si že někteří z nás nejsou ani v jednom)
Například to, že splátky leasingu si můžete celé odečíst z daní protože to vlastně nejsou splátky ale platba za pronájem. Dále o vozidla pořízena na leasing se nemusíte starat, nejsou vaše a větší údržbu a opravy si zajišťuje jejich majitel. což ,pokud leasing praktikujeme ve větším měřítku dost výrazně šetří náklady na dílenský personál a potřebené zázemí. Nepotřebujete cash na nákup za hotové nebo jistinu při klasickém úvěru. Většinou není překážkou velké zadlužení a špatné cash flow, protože se jedná o pronájem, nikoli půjčku. A potom to, že operativní leasing lze ukončit pokud se změní ekonomická situace nebo vaše potřeba… Číst vice »
Zadny leasing nebo pronajem si neodectete z dani to je lez! Jedine co tak si to date do nakladu a to si date i odpisy kdyz si to koupite. Proc si to radim bere na leasing je jasne protoze to nikdo jinak financovat nechce je to moc velke riziko to uverovat. Operak nevim jak u draznich vozidel ale u osobnich to funguje tak ze leasingovka je nakoupi ve velkem objemu se slevou 25-30% vam to pronajme na rok a diky tomu ze to koupila s takovou slevou tak to zase proda za nakup protoze na trhu jsou ojeta vozidla kupovana… Číst vice »
Splátky operativního leasingu jsou daňově uznatelným nákladem.
Operativní leasing není úvěr, ale pronájem
Co kdyby to raději zrušili a ušetřili tak hromadu peněz? Na tratích Ledeč nad Sázavou – Světlá n. S. a Havlíčkův Brod – Hlinsko v Č. rozhodně nejezdí víc lidí, než by pobral jeden, nebo maximálně dva autobusy.
No, hádám, že jste se tu projel mimo sezónu a ještě v sedle. 😀 Mimochodem… chci vidět, jak byste obsloužil všechny vísky mezi Ledčí a Světlou autobusem. A poznámka o HB – Hlinsko je taky mimo mísu, ale budiž. Máte právo na vlastní názor. 😀
Mezi Světlou a Ledčí vede hlavní silnice, která těmi vískami přímo projíždí..Na rozdíl od trati, vzdálené od vesnic několik kilometrů..Tudíž mimo letní sezonu tam vlak nahraditelný určitě je. Ale když odborníci potřebovali udělat páteřní linky, na mapě se jim ta mezi Ledčí a HB líbila..
Jasně, ale například Smrčná a Stvořidla nejsou úplně v cestě hlavní silnice. Zajížďka busem do nich by přidala busu tak 5-10 minut navíc. Sice to jsou dvě zastávky ze 7, nicméně v létě, jak určitě jakožto (pravděpodobně) domácí víte, jsou silně využívány turisty. Navíc do ,,centra“ Stvořidel se od hlavní silnice od Světlé busem nedostanete. Pokud vím, most nacházející se tam je jen pro pěší. A dle mého názoru by byla uhozenost utnout tímto krokem vazby na R9.
A to tam vážně jezdí tolik lidí, že by to dva autobusy místo jednoho vlaku nepobraly? Uvědomte si, že pro objednavatele dopravy i 4 autobusy stále vychází levněji, než 1 vlak. Ani v letní sezóně tam není zdaleka taková poptávka, aby to 4 autobusy nepobraly. Kvůli nostalgii vlaky zachovávat je nesmysl, je rok 2019, ne 1919.
v letní sezoně bohatě postačí 1 bus, protože ho turisté používat nebudou. Ze silnice k Sázavě poměrně daleká cesta
Pan X: pozor, neplatí tam režijka! Proto to nemůže být autobus.
Kvůli režijkám se veřejná doprava nezřizuje.
Nějak vám to kulhá. Máte na ty 4 autobusy řidiče? Nemáte.
Už teď se to lepí jak se dá. Strojvedoucí vám s autobusem jezdit nepůjde.
Teoreticky to máte zvládnuté, jen praxe vám pokulhává.
otázkou je kdyby se porovnaly ceny bus/vlak a peníze, co se ušetří, že pojede BUS místo VLAK, by se daly řidiči BUS, třeba by se jich našlo více. kdo by byl ochoten jezdit BUSem jako řidič…
Pan X:
Jistě, vyjde levněji. A co ti 4 šoféři busů místo jednoho fíry? Ti taky spadnou z nebe?
Do autobusu moc kol nenalozite. A projeďte si tu trať někdy v sezoně. Kromě místních obyvatel vodáci, cyklisté, turisti, s koly, bágly,nafukovacími loděmi, občas ještě někdo s klasickou kánoi ( ano i v roce 2019 občas někdo přepravuje kánoi vlakem)….
I těmi místními je vlak poměrně využíván, pravda Stadler je zbytečně velký , sem byl právě naprosto ideální sólo 810 ( o víkendu s přívěšákem)s malou spotřebou, snadnou a levnou údržbou a jednoduchou konstrukci díky níž je defacto nesmrtelný a vysoce spolehlivý.
Jenže nic takového se dnes nevyrábí a podle současných norem to ani vyrobit nelze
A co takové cyklobusy, ty podle vás neexistují? Ano, pokud je vlak místními využíván, tak nejezdí prázdný, ale stále si trvám na tom, že víc lidí, než se vejde do 4 autobusů, tam nejezdí. A autobus jednou za půl hodiny místo vlaku jednou za dvě jistě přiláká víc lidí, než stará, nepohodlná 810, která už měla být dobrých 20 let ve šrotu, stejně jako všechny ty tratě.
A mimochodem, turisté s bágly nemohou jezdit autobusem? A čím jezdí turisté, kteří nejezdí autem a jedou někam, kam nevedou koleje, jako např. na Kvildu nebo na Modravu?
Panebože, to je ale blázen ten pan X !! Zřejmě sem spadl z jiné galaxie a stal se dalším nekonečným klonem pana Soupravy a spol. A chtěl by nás všechny povinně cpát do autobusů, minibusů, taxíků – no prostě pohádka. Pane X, vraťte se zpátky do Vašeho pokřiveného světa a nás tu nechejte svobodně žít !! My tady nechceme latinskoamerické a africké experimenty s veřejnou dopravou, my spíše vzhlížíme k modelům evropským a asijským.
Blázen? Ale ne, to je přece právě jen pořád stejný provokatér „Souprava“ používající tentokrát jinou přezdívku …
Opakuji to zde pokaždé, Souprava nejsem. Mám na věc trochu jiný názor, nepotřebuji kvůli tomu nikoho označovat za „šotoušky“ a pokud se nepletu, Souprava byl pro, aby se tato trať v tomto úseku zachovala. Máme podobný názor na zastaralost tohoto typu železniční dopravy, ale jinak se docela odlišujeme. Takže ne, Souprava, který si jen přepsal nick, nejsem.
On je trochu problém, že moderní alternativa řady 810 zkrátka neexistuje. Stadler je z nouze ctnost protože nic menšího nekoupíte Na kvalitním svršku je i ta 810 v pohodě a na tratě kde zvětšiny jezdí není ani ta maximalka 80 kmph překážkou. Turisté s bágly samozřejmě jezdí i autobusem, pokud není jiná volba , ale čistě z prostorových důvodů je vlak pro tyto skupiny lidí ( turisti, vodáci, kolaři….) vždy lepší. Zkuste do klasického regionálního busu, kde si zavazadla berete do kabiny usadit 45 lidí s batohy. Jde to, ale není to ani praktické ani pohodlné . V cyklobus prepravite… Číst vice »
Smyslem veřejné dopravy určitě není objednávání 810 pro případ, že tam, kde vedou koleje, náhodou zrovna pojede větší skupina turistů. Pokud nejezdí hodně lidí, je rozumnější nasadit autobus. A to nemluvě o tom, že 810 nemá s moderní veřejnou dopravou nic společného. Přeprava 50 kol je vyfabulovaný problém. Pokud se takto velká skupina nenahlásí předem, tak žádný hytlák nikdo nepřidá a nepřepraví je ani ta 810, tam se ty kola vejdou 3 a ani do připojené 010 se nevejde dalších 47 kol, stěží tak 15. Leda snad kdyby se ta kola cpala i mezi sedačky, ale to je prasárna a… Číst vice »
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/cyklostezka-ekologie-posudek-stvoridla-svetla-nad-sazavou-problem-vysocina-aktivista.A180314_389207_jihlava-zpravy_mv
Ne tím důvodem pro vlak je velká frekvence cestujících v sezóně a poměrně velká mimo sezonu. Ta trat poměrně dobře obslouží sídla kolem a slouží i jako napaječ hlavní trati.
Čtyři autobusy se sofery fakt nebudou provozně ani investičně levnější .Ten jeden Stadler co koupíte tam bude jezdit ještě za třicet let, mezitím ty čtyři autobusy pošlete do šrotu a znovu koupíte minimálně dvakrát, spíše třikrát.
Jaké 4 autobusy? Bylo to uvedeno panem X, že zde jezdí 310 lidí za den a to je starý údaj, od té doby to jistě ještě kleslo. Na tyhle počty stačí autobus, ten to tam oblouží také poměrně dobře, může mít více zastávek a lidé to na něj budou mít blíž. O víkendech může být zahuštěn na hodinový takt. Pokud se to obcím zdá málo, tak ať si nadstandard ve formě vlaku platí ze svého.
No.. ne každýmu se chce crcat netopící nebo v létě rozpálenou SORkou či Karosou. 😉 Dále do vlaku naskládate více kol, více lidí (a v létě je zrovna na Pacifuku po celé délce Sázavy potřeba větší kapacita – extrém je třeba Os 9206/7+Sp 1830, které jsou vedeny v klasické soupravě až z/do Prahy) a také to cestujícímu dává právo výběru čím chce jet (krom úseku Zruč – Sázava, kde jezdí doslova jen jeden přímý autobus jedním směrem). Ne každý má žaludek na cesty autobusem a nadměrné používání Kinedrylu, zvlášť pokud projíždí krkolomnými silničkami. 🙂
ale zase objektivně řečeno rozpálený šukafon taky žádná extáze a třeba na lince 383 se občas už objeví i klimatizované vozidlo, jsem zvědav kdy se zde dočkáme klimatizovaného vlaku….
V rozpáleném šukafonu se klimatizace řeší jednoduse- otevřeným oknem.
ty původní vyklápěcí zrovna moc nefungujou
Nesmíte úplně otevřít úplně všechny „ventilačky“ …
Tech opravdu původních už moc nejezdí
A při rekonstrukcích se mám dojem měnili okna na stahovací
Opravdu moderní řešení. Ono absurdní je už to, že 810 vůbec považujete za vozítko pro veřejnou dopravu v 21. století.
Pro veřejnou dopravu na regionálních a místních tratích zcela postačující. Ty zmodernizované už maji klasické pohodlné sedačky z 854ky v uspořádání 2+2 a stahovací okna. Že záchod je díra v podlaze mne jako cestujícího fakt neštve, a hladkost jízdy vice závisí na kvalitě trati než konstrukci podvozku. Na kvalitním svršku i 810 jede klidně a celkem svižně. Motor je moderní TEDOM tišší než původní, je slyšet ale to tak jaksi každý spalovací motor. Ano v prudších obloukach to skripe a hází, protože pevna osa a jen dvounápravový podvozek. S tím nic nenaděláte dvounápravové otočné podvozky jsou na takto malé vozidlo… Číst vice »
810 je šrot, kolejový autobus to byl tak před 30 lety. Když dám do trabanta nové sedačky a okna, tak to z něj moderní auto neudělá.
Větrání okny má co společného s letopočtem?
212 Světlá nad Sázavou-Ledeč nad Sázavou: 350 osob ve všední dny, 320 osob o víkendu 238 Havlíčkův Brod-Ždírec nad Doubravou: 1000 osob ve všední dny, 540 osob o víkendu (2012, maximální hodnoty) Opravdu jsou obě tratě na zavření? V Německu nebo Rakousku možná, u nás určitě ne. 🙂 I v tom Německu tipuju, že by se osobka na 238 udržela, protože počty cestujících dosahují čtyřciferných hodnot. No a 212 rozhodně má smysl v letní sezóně, to je bez debat. Na Vysočině je řada mnohem slabších tratí než oba výše zmíněné úseky. Přesto se se všemi tratěmi do budoucna počítá a… Číst vice »
však já neprosazuju zavření tratě. jen reaguju na to, že nejdou obsloužit vísky mezi Ledčí a Světlou autobusem. Jdou, a určitě líp. Ke všemu mám pocit, že starostové těch obcí vlak nechtěli..Ale to je kouzlo slavné VDV, kde jsou lidé zvyklí na bus, dáme jim vlak a naopak..Hlavní je, že se konečně někdo probudil a zjistil, že od prosince by nebylo čím jezdit..Ono už není pomalu ani teď, natož po nárůstu počtu spojů..
Trať 212 – 350 osob na 10 párů spojů, to nám vychází průměrně 35 osob na jeden. Autobus pobere zcela bez problémů. Trať 238 – 1000 osob na 16 párů spojů, to je průměrně 62,5 osob na jeden. Maximálně dva autobusy na místo jednoho vlaku budou plně dostačovat a stále to bude levnější, než teď. A když k tomu přidám ještě mnohem vyšší cestovní rychlost autobusu a kratší docházkovou vzdálenost na autobusové zastávky, je jasné, že autobus by přivítalo mnohem více lidí, než vlak. Na zavření ty tratě rozhodně jsou, trať 212 celá od Čerčan až do Světlé (cesta autobusem… Číst vice »
Do Chocerad a podobně to vychází vzhledem k zácpám kolem Říčan šul nul. Půl hodiny navíc žádná výjimka.
Krom toho vlak taky zajišťuje spojení do Benešova jakožto okresního města.
I když kdyby existoval rozumný návoz autobusem k S8 tak by to stačilo. Problém ale je že v trase 212 souběžná silnice nevede.
Zácpy na silnicích jsou jen sen železničních nadšenců, v naprosté většině případů to jede. V pracovní dny tam stejně téměř nikdo vlakem nejezdí, poptávka je tam především o víkendu a to bývá průjezdnost autobusů přes Říčany zcela bez problémů. V trase 212 silnice nevede, to je pravda. Ale co takhle ji postavit ve stopě té trati? Aby nikdo nemohl říct, že se už nikdy nesveze tou krajinou, co tam je. Ano, uznávám, trať je to hezká. Ale co tohoto století už nepatří. Silnice místo ni může posloužit mnohem více lidem, než ty současné motoráčky jedoucí krokem. V Čerčanech navázat autobusy… Číst vice »
A kde byste ji tam chtěl postavit v tom údolí Sázavy postavit?
Ve stopě stávající trati. Odstranit koleje, násep pokrýt asfaltem. Jednoduché, efektivní, přínosné.
Do toho zářezu ve svahu se vejde leda cyklostezka a ani ta nebude moc luxusní
Jako jednopruhová silnice s potkávacími zálivy? To by bylo terno. 🙂
Vy jste vylepšený Souprava – místo cyklostezek rovnou předělat tratě na silnice…. Nejsem žádný šotouš ale podle tohoto příspěvku jste v mládí hodně často padal ze schodů na hlavičku a následky jsou teď vidět…
Pane X , chtělo by to mokrý hadr na hlavu, v tomto týdnu panují vedra a Vy jste z toho neustálého řízení po silnici notně přehřátý !!!
Krajina je přehlcená Vašimi silnicemi a nesmyslně provedenými stavbami. Proto je nefunkční, přehřátá, mizí voda atd. Takže podle Vás to budeme ještě zhoršovat. Co kdybyste se odstěhoval třeba na Saharu. Tam by jistě a Vám podobným tyto nápady skutečně nevadily. Zde je přetížená krajina a podle toho je nutné začít jednat, aby i další generace zde mohly žít. Chápete?
Matematikou základní školy to vychází, tam se zanedbávají takový nepodstatný věci jako že rozložení cestujících v čase ani směru není ani zdaleka rovnoměrný… takže ne maximálně dva autobusy, ale ve špičce čtyři, mimo špičku jeden (tj. tři stojí, odpisy jim běží, ale nevydělávají… tedy spíš nesnižují ztrátu)… a propos, SOR CN (na 80 % se nic jinýho se nekoupí protože cena na prvním místě, no celej pokus o rušení železničních tratí je vlastně jen o ceně, že?) na rozbitých silničkách nemá moc dobrý chodový vlastnosti ani dlouhou životnost… PS: Ešusy v PIDu, ty ešusy, který jezděj ve špičkovej čas ve… Číst vice »
Ne, ešusy na hlavní trati rušit nechci, tam jezdí počty cestujících tak veliké, že se vlak ekonomicky (a výjimečně i časově) vyplatí. Rušit chci jen to, kde by šlo cestující přepravit za menší peníze pomocí autobusů.
Za velmi větší peníze a hlavně to nelze vůbec ekonomicky srovnávat. Výpočty takových záležitostí jsou dost složitá věc a musí komplexně zasahovat všechny možné oblasti a faktory, jako třeba dopady na zdraví lidí, na stav krajiny, klimatu a pak z toho vyjde např. to, že musíte se dostat k tomu, kolik stojí lidský život, kolik třeba stojí jeho zkrácení o rok, zda vůbec takto můžete uvažovat. Cynik asi ano, bezohledný kalkulant a ekonom také. jenže my jsme snad už ve 21. století. A stále platí to, že nákladní doprava nepatří v žádném případě na silnice. A zdroje a cíle dopravy… Číst vice »
Je už dost otravné se opakovat a neustále někomu vysvětlovat, že píše nesmysly. Autobus ani silniční doprava nejsou levná záležitost, jen není ochota, či schopnost to pochopit a spočítat. Chápete? Jinak na koleje patří i nákladní doprava, která konečně v max. míře musí ze silnic a krajiny zmizet. A v tom je budoucnost i těch všech tratí. Prostě koncepce dopravy a myšlení se musí přizpůsobit faktům a znalostem. Chápete?
Díky občasným zacpam na silnici je alespoň dobře vidět jaký způsob dopravy lidé v tomto století preferují. Ale režijkář nebo šotopošuk tohle stejně nepochopí a dál pojede tu svou prastarou 🙂
Neříkali náhodou u konkurence, že leasing je velmi drahý?
Ano, leasing je drahý, vlaky staré… 🙂
splátky leasingu jsou plně uznatelné do nákladů
A co z toho vyplývá?
leasing lze celý dát do nákladů a tím si snížit základ daně, z úvěrů by to mělo být jen zaplacené úroky. Proto se volí leasing i když je dražší než klasický úvěr.
zapomněl jste na odpisy asi, ty do nákladů nedáváte?
Pokud je doba používání kratší než doba odpisování, tedy deset let, nedává to smysl. I to je jeden z důvodů pro leasing. Stroje v dopravě v leasingu se běžně používají do pěti let, pak se vrací.
Oni si to ale chtějí pronajmout na deset let.
Aha pravda přehlídl jsem to, tak v tom případě bych to chápal jen pokud by jim někdo zajistoval servis, jinak ne
Servis je součástí dodávky motoráků, takže to sedí 😉
A zůstatkovou cenu do daňových nákladů dát neumíte? Jiank bych řekl, že těch faktorů bude trošku víc a že trochu vaříte z vody.
Jak kdy a jak pro koho.
Pro soukromou osobu ekonomický smysl nemá to je pravda.