Dráhy si pronajmou až 50 lokomotiv na 200 km/h za téměř 11 miliard
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Velká obnova flotily. České dráhy si pronajmou rychlé lokomotivy za téměř 11 miliard.
Velká obnova flotily. České dráhy si pronajmou rychlé lokomotivy za téměř 11 miliard.
A ODS dá každýmu občanovi milion Kč, aby se všichni měli dobře. Hurááááááááá
Aha, asi si konečně někdo z managementů ČD uvědomil, že jejich stroje už jsou na hranicí sešrotování. 151 jsou z roku 1978!. A toto platí i o vřeštíci 460 a 560, o chcipakach 810 ani nemluvě!!!
Hlavně bych jako daňový poplatník uvítal mašiny, co bezproblémově jezdí. Takže z Plzně už nic!
Mluvíš mi z duše 😉
A nebude to brzda v cizině? Tam by část mašin mohla umět 230 km v hod.
Mě mrzí, že asi nebudou chtít Zatopka z Plzně, papirově podobný stroj, ale udajně dražší to nechápu ale v malém množství to tak asi je. Neznám jak bude drahý servis Vectronu oproti Zatopku? Také nevím kde všude muže Zátopek jezdit, Vectron má povolení skoro všude v EU to je jeho výhoda. Zase bych jako danový poplatník preferoval aby stát upřednostnil český stroj, at mají lidi v ČR práci.
Jako daňový poplatník bych uvítal, aby stát upřednostnil stroj s co nejnižší cenou (Zátopek 170 mega versus Větroň 110 mega)
Ani jedna cena nesedí, koho tedy chcete upředňostňovat???
Bylo myšleno asi tak, že za téměř dva Vectrony byla jedna 380. Vectron pro Cargo stal cca 95 milionu.
Když vás chytí v MHD revizor, tak taky budete říkat, že v Praze se jezdí za 1000 korun?
No, nic neznáte, netušíte, ale máte názor… Běžte zvolit přesně toho, kdo chce takové „onuce“……………
České dráhy jsou akciová společnost. Není důvod upřednostňovat Škodu z nizozemské skupiny PPF. Bombardier má v Česku též výrobní závod a Siemens tu má pobočku pro vývoj.
Dobrý den, evidentně neznáte daňové zákony tak je vysvětlím. Pokud firma má např. jako Škoda sídlo v ČR a uvádí na fakturách sídlo ičo+dič v ČR, tak se daň odvádí v ČR. A jedeno pod jakou skupinou patří. Pokud, ale uvádí sídlo +dič v zahraničí , tak se odvádí v zahraničí. Proto jsem pro upředňostňování českých podniků samozřejmě srozumem na zakaždou cenu.
Dobrý den, když už se chcete bavit o daňových zákonech, asi byste měl rozlišovat odvody za zaměstnance a daň z příjmu. Pokud firma vyrábí tady, odvádí samozřejmě daň za zaměstnance. Pokud jde o daň z příjmu, tu klidně převede na matku v zahraničí. Kdyby to tak nebylo, asi by PPF nesídlilo v Nizozemí, že?
Plácáte nesmysli pokud má Sídlo v CR tak daň se odvádí v CŘ. TO co vy říkáte je převod zisku ne daň z příjmu. Plete te si pojmi.
A hlavne pokud firma fakturuje na sídlo v ČR tak je to v CR, to znamená příjem je veden na faktruře pro tu společnost ne pro ppf. pokud by mela na faktuře sídlo v Nizozemí bude se odváděv v nizozemí rád se sváma setkám a pokecám o problematice, není to tak jednoduché.
Daně se odvádí v zemi sídla uvedeného v detailech firmy (na faktuře). Všechny. Odvody z platů zaměstnanců, DPH atd atd. Jediné co lze vyvést matce v zahraničí je zisk (profit co zbude po zaplacení výdajů, výplat, všech daní atd.).
No hlavně jsem chtěl napsat, že i firmy, které považujeme za nečeské (Bombardier a Siemens) tu taky zaměstnávají lidi. Navíc, když by se takto k tomu postavili v každém státě, tak je to spíše pro Škodu na škodu. 🙂
Já stím souhlasím. Jen jsem podotkl jak to je v daňové provedení , spoustal lidí tady hned řekne protože to patří ppf že daň jde do zahraničí což není pravda. Záleží na jakou firmu a kam se to posílá důležité je sídlo firmy na které se je to vedeno a kde sídlí to je celé.
Chcete říct, že když fa v ČR zaplatí své zahraniční matce např. na úrocích z úvěru v rámci skupiny milion, tak se daň z toho milionu platí v ČR?
Jste si jistý že PPF je česká firma a daní v Česku?
PPF není česká firma ta má sídlo v nizozemsku ale jak říkám zaleží na jakou firmu to fkaturují jestli z hlavičkou sídla Škody nabo sídla PPF. V tom je pak velký rozdíl kde se to daní.
PPF je nizozemská. Záleží jak jsou vedeni Faktury jeslli jsou vedeny na sídlo PPF nebo na sídlo škody V ČR. je v tom zásadní rozdíl. Pokud pod PPF zdaní se to v nizozemí, pokud v škodě jeto ČR.
Něco konkrétního přímo ze smlouvy: a) Nájemce garantuje nájem minimálně 13 ks lokomotiv (!) v termínech předání lokomotiv do nájmu na dobu minimálně 12 měsíců. b) Nájemce je jednostranně oprávněn (ale nikoliv povinen) po minimálně 12 měsících nájmu danou lokomotivu na základě samostatné kupní smlouvy odkoupit (!). O případném odkupu dané lokomotivy bude nájemce pronajímatele písemně informovat minimálně 6 měsíců před zamýšleným odkupem dané lokomotivy. c) Pronajímatel je povinen předat nájemci až padesát (50) Lokomotiv nejpozději v následujících termínech: 6 ks lokomotiv: do 31. 03. 2021, 7 ks lokomotiv: do 31. 10. 2022, 37 ks lokomotiv: v případě využití nájmu… Číst vice »
Je tam i vzorec na cenu pro odkup?
Jinak podmínky jsou dost huste a asi i zbytečně. Vyplatilo by se to, kdyby to měli najaté chvíli. Pokud budou mít 50ks 10let, pak se to nevyplatí zcela jasně.
A ta rádoby flexibilita pripomina bezva zakázky pro škodovku…a odeberu 0-100ks. A nikdo neví kolik, pokud mu to nějak neslibim bokem. Proto to musí být drahé. Korupční potenciál jak prase…nedáš…vrátím mašinu. Fuj.
Vzorec tam není, ale je k tomu tabulka, kde:
– na ose Y je pořadové číslo loko 1-50,
– ve sloupci X je 11 řádků – prvních 10 je odkupní cena lokomotivy (stáří lokomotivy 1-10 let po jednotlivých letech) a poslední řádek je průměrná odkupní cena za stáří lokomotivy 1-10 let. Tabulku vyplňuje účastník výběrka.
Současně je podmínkou nájmu to, že předávaná lokomotiva nesmí být starší 5-ti let v okamžiku předání, přičemž stáří se počítá od vydání povolení k uvedení do provozu – takže odkupovaná lokomotiva v 10 roce nájmu bude nejvíce 15 let stará v nejhorším případě.
Předpokládám že tomuto kroku předcházeli tržní konzultace kdy přední výrobci (Siemens, Bombardier, Alstom, Pesa) nabídli lokomotivy na 200 které se pro Evropu vyrábí ve velkém. Max 160 by v tomto případě nebyla taková úspora. Navíc již mají ETCS a termín 2025 není moc daleko. Sami víme jak je problém najít dodavetele ETCS na řady 162/163/362… A to nemluvě o tom kolik ještě jezdí v osobní dopravě plechovek a jinych řad kam se to už instalovat nevyplatí ( 150 ) Pronájem je rychlejší než dlouhé výběrové řízení na koupi a výroba.
Sami víme jak je problém najít dodavetele ETCS na řady 162/163/362
Ano? No povídejte.
Já zase vím, že několik 162/362 už je ETCS vystrojeno, tak bych řekl, že problém byl vyřešen, dodavatel nalezen a práce pokračují.
…a za tento skvělý obchod si vyplatí management tučnou odměnu. Šikulové. ČD a SŽDC jsou největší černá díra pod přísným dohledem slepého státu. Vlaky se jim srážejí, vykolejují, vagony vyrobené v roce 1970 směle postaví na trať jako rychlík, nepodaří se jim téměř nikdy vyrazit ani dojet včas. Tak sbohem 11 miliard. A pod toto se klidně podepíšu.
Jsem říkal hned, ze dávat reklamu na tenhle článek na Blesk neni nejlepší nápad…
Paní Pospíšilová,
čekáte snad že jinde než v ČD je to jiné ?
Všude se jenom rejžuje a rejžuje a dělají tunely a podvody s dotacemi.
Tohle paní Pospíšilová víme už třicet let !
To, co jste polisovala je běžný jev. Lidi bude každá firma brát u držky a sami si budou vyplácet
milionové odměny a platit si dovolené.
Koukněte se jenom na to jak se všechno zdražuje….a firmy vesele bohatnou, vydělávají miliardy
a my jenom platíme a platíme a počítáme, abychom měli z čeho zaplatit jízdenku na vlak.
V ČD, České poště a dalších firmách se opravdu nic nezmění.
Jezdím vlakem každý pracovní den a téměř nikdy nevyrazí ani nedojde později.
Jaké vagony z roku 1970 máte na mysli?
Řada 560? 😉
Řada 560 jezdí jako rychlík jak zmiňuje pani kolegyně? Pani měla na mysli zřejmě vozy B a Bdt. Přižemž vozy B se vyráběly v několika sériích v letech 1963-1985. V provozu jsou však ty nejmladší série vysokých inventárních čísel z 80. let, byť interiérem i po technické stránce patří do přelomu let 60. a 70. Bdt a jejich deriváty jsou dokonce ještě mladší.
Upřímě a na rovinu jste jela zřejmě s dopravcem Gepard Express.
Jančura by asi taky nekupoval lokomotivy, i když na dluh, kdyby si nemyslel, že to je výhodnější. Tady to výhodné je, ale jen pro pronajímatele. 🙂 I za 10 let to budou celkem slušné lokomotivy, dostačující pro všechno, případně se přesunou pro nákladní dopravu, kdyby nedostačovali osobní, ale to nepředpokládám. Prostě další nesmyslné utrácení tohoto státu, ale teď vládě na nějakých desítkách milard nesejde. Jen nevím, kdy to všechno zpět zaplatíme v daních 🙁
To platí stát ty lokomotivy?
Asi nevíte, kdo financuje ČD, z velké většiny stát, jakožto hlavní vlastník. Dotace čd, dotace slev taky stát, i když ty dostávají i ostatní. Zákazník v jízdence platí nějakou část. Takže to zaplatí zas zákazník tak jako tak, buď přímo ČD nebo na daních.
Dovolím si malé upřesnění, financuje to daňový poplatník. Stát bohužel jen rozhazuje.
To nejsou dotace ČD, nýbrž objednávka ZDO a v té se nyní tak rozmáhá tzv. liberalizace, že z toho u některých soukromých dopravců cestujícím až přechází zrak (zejména u skvělých léty prověřených strojů z Německa).
Jako myslíte, že stát vezme balík peněz a podle to ČD? Takhle to asi nefunguje.
Všechno platí zákazník. U všech dopravců. Někdy je zákazníkem cestující (komerční spoje) někdy se na platbě podílí s objednatelem (MD, kraj) zde se měří všem stejně.
Nařízené slevy také dostávají všichni dopravci proplacené stejně.
Dotace na nákup a modernizace vozidel jsou také vypisovány pro všechny stejně.
Jediné co ostatní dopravci oproti ČD na příjmové straně nemají jsou přeprodeje státního majetku mezi různými státními organizacemi. Ale toto není dotace, nýbrž skrytá podpora.
Jančura si lokomotivy také pronajímá. Občas byly i k vidění bez žlutopolepu v barvách ELL, lokomotovního poolu. V podnikání má pronájem i výhody. Nemáte pro loko dostatek práce? Vrátite ji. Přišel v budoucnu kupříkladu upgrade ETCS? Zaplatí to majitel loko.
přesně tak. Lze udělat ekonomickou rozvahu a z té jasny vyjde zdali je výhodnější proajmout (nějakou formou, je jich povícero) nbo pořídit stroj do majetku
Tohle je těžké vysvětlovat, že i pronájem může být výhodnější, člověk na to musí koukat ovšem v mnohem širším kontextu. Vždyť jen kolik procent firem má auta na operativní leasing a stejne se jim to bohatě vyplatí.
Tak operativní leasing na auta…je průšvih jak swina.
Jak pro dané leasingovky, co blbě odhadli prodejní cenu vozů po leasingu, tak firmy a jejich zaměstnance kvůli škodám…
Kvůli škodám?
Asi jste nikdy nebyl při vrácení vozidel z operativního leasingu. Já měl ty účty v rukách…a nevěřil jsem vlastním očím…
Jednoduše napsáno…nauctovali si vše jako poškození i když to nebylo ani vidět…a hádejte se s nima. Pak zaměstnanci co měli to auto k dispozici se mohli pominout, až to zaměstnavatel zkusil na ně přenést…
Naúčtují si pouze to, co jim dovolíte ve smlouvě. Jen právě spoléhají na to, že spousta je takových jako Vy a raději zaplatí, než by se dohadovali.
Základem jakéhokoliv obchodního vztahu je dobrá smlouva a pokud si vyberete špatnou leasingovku a ještě přistoupíte na špatné podmínky, tak pak smůla.
Každá smlouva jde před podpisem změnit, popřípadě opatřit dodatkem. Ještě jsem nenašel firmu, kde by to nešlo, pokud obě strany chtějí obchod uzavřít.
to je zajímavý, že je těch průšvihů tolik stále v provozu. Prostě podle toho jak auto využíváte se vyplatí operativní lízing, lízing klasický, úvěr, nebo přímý nákup a postupné odepisování majetku. Vše má svý pro i proti.
Tak asi není leasingovka jako leasingovka, smlouva jako smlouva a taky ne každa smlouva ještě došla do sveho konce…
Nevylucuju, že existuje slušná firma, to co jsem ale viděl já bylo naprosto nechutné.
Když to tak pocitam ..není levnější si ty lokomotivy koupit,? Když se nová masina stojan 100 mil. Tak 50 lokomotiv mám 5 miliard . samozřejmě servis bude další ..miliony .
No ono to šlo taky nastavit tak, že po 10 letech by ČD měly možnost odkupu za nějakou nižší cenu.
Záleží na tom, co vše je v ceně zahrnuto. Pokut tam je i modernizace, nebo výměna strojů v souladu s legislativou (třeba změna verze ECTS) , tak to může být i výhodnější.
a kde s těmi lokomotivami budo jezdit 200km/h??
Například v uvedeném Německu, do budoucna i u nás a v Rakousku.
Do 10 let s výjimkou Německa samozřejmě nikde, ale marketingově číslo 200 je kulatější než 160 a vypadá moc pěkně, tak je lepší vybl*t prachy za 200-kovou verzi než 160-kovou zvlášť za situace, kdy mašiny na 200 km/h má už dnes REGIOJET a to by byl asi prů*er napsat do jízdního řádu, že ČD mají JEN na 160 km/h, nebo ne ??
To zas není takový superluxus mít lokomotivu s maximálkou 200, když s ní plánujete jezdit na více trasách běžně 160.
Těch 180 Praha-ČB a 200 km/h Plzeň – Stod bude určitě driv 2030.
Maximálně stavebně, protože nad V = 160 km/h musíte mít ETCS a to jaksi se Správě železnic taky ne úplně daří, že ? Sou to prostě kecy, že potřebujete mašinu na V = 200 km/h…má to být pronájem na 10 let a pokud ČD nemají seznam, kde těch 200 km/h bude, jakože mají velký kulový a jen honí marketing vůči REGIOJETU, tak jsou vyhozený prachy z peněz daňových poplatníků.
Co se nedaří s harmonogramem ETCS třeba na trati Praha – Votice a dále do Ševětína?
CiP prostě bude prudit.
Cyp se píše s tvrdým, protože je natvrdlý. 😀
Bo Ostrava je region razovity!! (jinač j eto puvodni výraz pro pánské přirození a zároveň velmi nemotorného jedince někdy mdlého rozumu – prostě taky cyp to je ten mlady.
Je jistý rozdíl mezi zkratkou CiP a slovem cyp.
Kor když dvoustofková Vana Emila Zátopka byla dřív než Traxy a Vectrony u pana radima jančury. Nemluvě o 200pendolinu a 230 RailJetu ČD/ÖBB. To italské ojeté perše nakopaly všem zadek..😂
A jaký je rozdíl v ceně Dušane mezi verzí na 160 km/h a 200 km/h?
Mimo jiné v dohledné době deseti let bych to viděl asi tak:
a) Ejpovice – Plzeň
b) Dresden – Hamburg
c) Plzeň – Stod
d) Benešov – Ševětín
e) Pardubice – Choceň
f) Koralmbahn, Semmeringbahn
g) Kůty – DNV
h) možná něco Bratislava – Štůrovo.
Ejpovice – Plzeň leda tak Lv… 200 tam dá jen Pendolino z kopce.
No, to by nám mohli říct ty České dráhy ne, když si je platíme ? Ale nějaký asi logicky bude, když existuje 160-ková i 200-ková technicky shodná verze, nebo že by je někdo pronajímal ze stejnou cenu ? To asi těžko:-))
Berlín – Hamburg bude pro EC v dohledné době požadavek na 230.
Těch 200 asi nebude z Benešova, reálná šance je s omezeními od Votic
Možná i CMK, jestli tam budou ČD jezdit.
pokud se zadaří rozchodit ETCS, pak jo.
Opravdu si nemyslím, že by šlo a marketing.
Cenově to asi bude za velmi podobné prachy (200/160) když se nebude vyvíjet a testovat nová mašina.
A sám si odpovězte na dotaz. Pokud by probíhaly rekonstrukce dálníc, které denně využíváte, ze 130 na 180 (samozřejmě se zákonnou úpravou) a vy si kupoval auto, budete ho chtít s maximálkou 130 nebo nebo aspoň 160, když to je za stejné peníze….
Byť si o reálnosti horizontu můžeme myslet své, bude tu pilotní úseku VRT Polabí…
Ve Velimi.
a kde s těmi lokomotivami budou jezdit 200km/h???
Třeba Plzeň-Domažlice, Praha – ČB.
Řeší se to v každé podobné diskuzi. Už teď třeba Berlín-Hamburg. Po aktivaci ETC L2 také Dresden-Berlín.
Praha – Č Budějovice se na 200 už staví, a další úseky se možná upraví na 200.
200 km/h bude jen pro Pendolina, So-Do max. 180 km/h, a Su-Vo max. 170 km/h a oboje za podmínky ETCS, jinak max. 160.
proč je pro pendolina??
Protože naklápěcí skříň
Pendolina by byla potřebná jen na úsek – Praha – Benešov. Votice – Budějovice to nepotřebuje.
Takže zde Pensolino potřebné není, Lepší budou ty Vectrony.
A kde se s řadou 350 jezdilo 160 km/h, nebyli to volové? Maximálka tehdy byla 130 a přes stanice 100 km/h
A konstrukce se řešila na 200 km/h. No, chtěl bych to vidět, jak řada 350 jede s pěti rychlostí 200 km/h.
Tak řada 350 nebyla v pronájmu, že. Takže tam byla situace jiná. Brát si v kapitalismu do nájmu věc, kterou využijete „možná“ a „někdy“ skutečně není moudré.
Jinak soudruzi samozřejmě volové byli, a to i v tomto. Kdyby místo vývoje podvozku na rychlost 200 km/h, kterou za 25 let svého života nevyužije, zlepšili rychlost a propustnost tratí, udělali by na ministerstvu pro železniční provoz víc. Tak aspoň že se to použilo na 12 ČS200, ale i tak – ta efektivita je strašná.
Vývoj pojezdu na 200 km/h už přímo počítal s tím, že se využije pro export. A těch sekcí bylo 24 :-).
Maximálka byla 120, těch 130 bylo pro jednotky do 17 t/nápr., které tu ale žádné nebyly (M 298.0 měly 18 tun).
Přes stanice bývalo těch 120, ale během 70. let to postupně degradovalo na 100. 120 vydržela snad ve Velimi?
Tak ještě prosím tu o Sněhurce…
Kolik různých vozidel už poptávali, aby to zase zrušili?
Ale čte se to hezky, to že se pak nikdy nic nekoupí je věc jiná 😃
No vida, tak se už konečně, věcí říkají tak, jak se ve skutečnosti mají….Kdepak Jsou Vectrony za 100 mega???
Tak tady se jedná o leasing, platí se za to, že celou dobu budou všechny stroje funkční nebo budou penále.
Ma na těch drahách někdo nějakou koncepci?
Možná tak antikoncepci
No jasně, víte kolik času a chystání stojí vytvořit takový chaos? to bez jasné koncepce udělat nelze
hm, kdopak by asi tu, “ koncepci “ asi tak dělal, když se tam Manageři střídají, asi tak, jako si člověk mění ponožky… ( obrazně řečeno ) Jinak, Andrej, tam zatím drží Vendu ( asi ještě není vyřízen ten střet zájmů pana Premiera )
Nemá, ale má hodně systémových specialistů.
Může „systémový specialista“ posuzovat „třísystémovou lokomotivu“? Má na to dostatečnou kvalifikaci? 🙂
Já bych teda požadoval, aby to dělal třísystémový specialista-
Ne, dělají to tři. Každý je expert na jeden systém.
Vzal jste mi to „z huby“
Ale v rámci sociálního smíru je to dobře. Kdyby to dělal jeden specialista, tak ti další dva jsou na dlažbě. A co páni odboráři, kdyby dostávali o 2/3 méně příspěvků od svých oveček?
Pak je ale prusvih, kdyz jednoho z te trojice vyhodi, protoze delal pro jinou firmu firu a zboril masinu. Jednosystemovou. Kdo potom zamestna dvoutetinoveho systemoveho specialistu?
Koncepce je jasná. Sehnat dostatek provozuchopných lokomotiv 🙂 A to jakýmkoliv způsobem, aby mělo co za 5 let jezdit po koridorech…
Když se člověk dívá na zoufalé pokusy nakoupit v Brně trolejbusy či v Ústeckém kraji autobusy, nejspíše veřejné společnosti nezbývá, než si otevřít všechny možné cesty a doufat, že alespoň jednou z nich dojdu včas k cíli.
tak ještě k tomu těch 180 vozů a bude to pěkné 🙂
Pěkně ztracené veřejné peníze…
Kamo vy jste asi slusnej debil 😀 😀
Amen
To nebude třeba, myslím, že s tím půjdou tahat i béčka.
Tak to asi vyhraje MRCE
V tom případě České dráhy upřímně lituji 🙁
A proč?
Mnoholeté zkušenosti…
Se pochlubte, já vím něco trochu jiného
Tak nám něco popovídej o tom, kolik jsi už měl mašin od MRCE pronajatých.
Můžete být s těmi zkušenostmi konkrétní? Nevím jaké mají plusy a mínusy, jen mě to zajímá.
Nemohu být konkrétnější, mohlo by to být bráno jako ovlivnění výběrového řízení 🙂
ELL
no já bych raděj třeba ELL… Nějak těm Japončíkům nemo u přijít na chuť.
Tak schválně – za jak dlouho oba tendry zruší a tyto elektrické lokomotivy budou následovat osud motorových jednotek pro Kladno? 🤔😁
Nebylo by lepší ty lokomotivy koupit, než pronajmout? Nejsem odborník, ale pronajímat si něco na 10 let za cca dvojnásobek kupní ceny u výrobku, který má životnost cca 30-40 let mi výhodné nepřipadá.
Právě cena na lokomotivu je 220mega a to jí budou mít jen 10 let
A vy víte jaká by byly odpisy + servisní náklady za 10 let, pokud by ČD lokomotivy koupily do svého vlastnictví?
Ono, když do toho zapracujete i údržbu u kilometricky velice intenzívně využívaných lokomotiv, tak ta cena až tak strašně nevypadá…
Nehledě na řízení cashflow – když potřebujete rychle obnovit park, je kombinace koupě části techniky a nájmu jiné části techniky kolikrát jediným schůdným řešením. A pak, pokud někdo má mašiny k dispozici ihned, tak je výhoda i rychlost, nemusíte čekat, až se to vyrobí. Prostě rozhodovacích parametrů je více, než jen koupě vs. pronájem.
Přesně tak. A právě nyní přichází období velkých nákupů a raiting je potřeba taktéž udržovat.
Pronajem cca 40.000,- € měsíčně (cca 1.000.000,- Kč) tzn. na celý rok cca 12 mil. Při pronájmu na 10 let to dělá 120 mil. I kdyby ve smlouvách byly nějaké skryté poplatky a další nesmysly, tak se dostaneme na cenu cca 200 mil. Při plné ceně 250 mil. za lok. je to dobrý obchod… Druhá strana věci je, že lidé pracující na pozici údržby lok. u ČD budou postupem času přicházet o práci, což palec dolů.
Ale pokud budou šikovní rád je zaměstná dodavatel lokomotiv na údržbu nových strojů…
Ano ale za tu cenu máme úplně novou lokomotivu která vydrží 50 let i se servisem (nevím na kolik vyjde servis ale 120 milionů na servis je dost)
Bere tady někdo v potaz cenu peněz? Dráhy zcela evidentně nemají peníze na to vysolit to na dřevo. Rozhodli se to řešit pronájmem se servisní smlouvou. A teď k jádru pudla. Hodnota peněz je cena za kterou je vám někdo ochoten půjčit. Se započítanou hodnotou inflace se budem v tomto oběmu pohybovat v ceně navýšení 5 až 10% ročně…. Takže i kdyby to bylo na dolní hranici čemuž moc nevěřím tak je to za těch 10 let 50% procent nahoru oproti nákupní ceně lokomotivy. A k tomu full servis? Myslím že budou mít problém to takto levně pořídit.
Urok by byl reálné cca 2% p.a.
Takže…
No vzhledem k inflaci která se blíží 3 % vám na 2% s 10 letou fixaci půjčí jen blázen nebo maminka…. Střízlivý odhadem a zkušenosti z praxe bude skutečná cena peněz opravdu 5 % až 10 % ročně. Ne opravdu to není předražený. A pokud budou šikovní můžou si do smlouvy dát předkupní právo na ty stroje po 10 letech. Nebo prostě vezmou nové stroje stejným stylem. Budou za 10 let ty lokomotivy potřeba nebo už Němci budou chtít na Hamburk a Mnichov jenom jednotky….
Mno, dělám v bance a vím za kolik se teď půjčuje. A 5% to není ani omylem. A rozhodně ne miliardy.
Tak hlavně tady jde především o to že je to defacto operativní leasing a tam je ta cena trochu jiná.
Operativní leasing je výhodný obvykle jen pro pronajímatele…
Servis sežere tu samou hodnotu do deseti let a kde máte odpisy
I kdyby servis stál 100 mega za mašinu ¿ průběhu 10 let, pak máte udržovány celkem nový stroj prakticky zaplacený nájemcem…a můžete ho dalších 20 let pronajímat za údržbu + zisk….
Nevíš, na kolik ten servis vyjde ale víš, že se to nevyplatí. Neděláš náhodou u Národního dopravce (popřípadě Národní Správy Železnic)?
Kde myslíte, že vzal Siemens lidi na full-servis v Metru? Myslíte, že si je dovezl z Německa? Ne, jsou to ti samí, co předtím nosili montérky s logem Dolámaných Pracek.
Šéfem Dozorčí rady ČD je bývalý guvernér ČNB, tak snad tam o financování a ekonomice něco vědí, ne?
No, Jančura, nikdy nebyl šéfem ČNB, ale, ví, o čem je PODNIKÁNÍ A KONKURENCESCHOPNOST. Je třeba si uvědomit, že tohle je rozhodnutí, které ovlivní chod firmy, dlouho dopředu. Za rok, tam z těch Manažírků, nebude ani noha, a další po nich, se z toho, obrátí….
Viz. Pendolíno, nikdy si na Sebe nevydělá, a co rok, dělá ztrátu 500 mega….Žaluda, svého času, též Ředitel, koupil Railjety v domnění, že odrovná Jančuru “ kvalitou “ Jsou také v mínusu, to, jen tak na okraj….
Na druhou stranu:
1) je to včetně údržby, která nebude levná
2) je to až 50 ks, ale nikde se nepíše o minimálním počtu
3) může jít pouze o „krycí“ soutěž pro případ, že se nepovede zavčas vysoutěžit nákup (či včasné dodání) nových lokomotiv
4) může jít pouze o „krycí“ soutěž pro případ, že se nepovede zavčas vysoutěžit a namontovat ETCS do starších lokomotiv
Bože dej, abych se toho dožil.Konečne manažeři ČD pochopili, že tento model je levnější a přínosnější pro firmu, než si v depech držet lidi, kteří rozumí všemu a ničemu.
Se servisem se lokomotivy běžně i kupují.
Je potřeba vyznávat zdravý životní styl. Pak je šance se dožít mnohých věcí.
Zároveň je třeba si uvědomit, že hlavní úspěch průmyslové a v EU jedné z nejméně zadlužené České republiky je založen především na tom, že máme nejlepší levné techniky a opraváře na světě.
Vezmu vás do Vršovic,nebo na ONJ.A můžete to chlapům v montérkách vysvětlit na místě.A věřte,bude to rychlé.Jednak jich tam je zoufale málo,no a část z nich chodí s kladivem.
A pak budou chodit v úplně jiném munduru. Vražda za názor je stále vražda.
Tak jen jestli nechodí s kladivem jen proto, že jejich technická úroveň končí tím, že se to opraví kladivem. Což fungovalo u 810, ale u Vectrona je to k ničemu. V depech jsou 3 typy zaměstnanců. Šikovní, kteří za ten podprůměrný plat dělají z lásky k mašinám, průměrný, kteří něco dělají a lemplové, co by jinde nevzali.
Vzdyt cena lokomotivy je 100 mio/ks a slouží 30 let.
Tady to vychází na 200 mio/ks jen za pronájem na 10 let. Ok, bude v tom údržba.
Ale stejně mi to nedává smysl, je to debilovina či zlodejina. Navic esa i perschingy jezdí a dá se spíš čekat pokles výkonu (nahrada za jednotky). Ano, jezdí max 140….ale na kolika linkách využijí více?
CD nepotřebují urgentne 50 pronajatých, ať si je raději koupí.
1. 2025 a ETCS
2. Po 10 letech je můžou odkoupit nebo pronajmout/koupit jiné modernější. V té době se možná ukáže nástupce Vectrona.
Odkoupit? Však to není leasing
Tohle je pronájem…ne finanční leasing…
Bohužel všechny moderní lokomotivy mají dražší servis než kupní cenu.
To není až tak úplně pravda, ale na druhou stranu: nesmí se tam nic ojebávat, údržbový systém je jasně nastaven, překračování termínů větších oprav je nemožné a současně se u lokomotiv pro osobní dopravce dá očekávat vysoký denní proběh.
Takže je vlastně lepší jezdit těma starýma?:-)
U určitého druhu firem a výkonů to výhodnější je.
Ave Radim
Proto se třeba pořád jezdí s tramvajema T3 a T6. Jsou méně hospodárné, ale na údržbu levné, DP si to dělá vlastní silou, náhradních dílů má spoustu a nemusí rok čekat až mu výrobce pošle součástky na opravu (nebo vrátí celou tram po záruční opravě), což je problém u 15T.
A teď si představte, že by někdo dopravním podnikům nařídil nějaké TETCS (tramvajové ETCS) a na prastaré T3 a T6 můžete rázem zapomenout stejně, jako se nyní ČD snaží zapomenout na oblíbené řady 150, 151, 162, 163, 242 a 362.
Tak oni nějaké ty svoje „tlačivé“ problémy mají také. Objednatel typicky chce nízkopodlažní vozidla, udělat z T3 nízkopodlažku je podobné jako dát do peršinga ETCS. 🙂 Pravda, nezasvěcenec potřebnost pochopí snáze než ETCS, ale i tak je řada lidí proti.
Opravdu už i na esa? Vždyť tam se nějak pořád snaží pořizovat to ETCS, ne?
Jinak souhlas.
U těch a 162 už je dávno zasmluvněno a montuje se.
U 362 taktéž, v obou variantách.
tech 200 mega/ks bude asi vycházet z kalkulace ceny za kterou pořídili od Škodovky 109e Emil Zátopek.
Stále zapomínáte na to, že jedna je cena předpokládaná do výběrového řízení a druhá je cena, která z výběrového řízení vyjde. Klidně to může být i o třicet procent levnější a nebo taky o třicet procent dražší…
Navic esa i perschingy jezdí
Esa a peršinky jezdí 200 a jezdí do Německa a Rakouska? Tak to pak jo.
Bastardi přes čáru jezdí. A to jsou prosím technologicky šroty.
pojízdnýtopení které mimochodem umí taky táhnout vlak. Bastardi nikdy neměli vzniknout. Už v době návrhu byly 100 let za opicema.
Neměli vzniknout a jezdí už 30 let. Kdyby nevznikli, jezdilo by se v dieselu? Nebo jak?
Bastard musel vzniknout. Ikdyby ho nevyrobilo ČKD, musel by ho vyrobit někdo jiný. Východní německé dráhy totiž požadovaly odporovou regulací. Snad kvůli kolejových obvodům z doby Pruského království.
Jde o to, jak dlouho budou přes tu čáru jezdit. Neboť ETCS.
ETCS způsobí průvan ve flotilách dopravců.
U Unido již objednali. Na tahu budou u PKP CI a u IDS Cargo.
DB a ÖBB mají nakoupeno.
No to je argumentace. Kolik jich jezdí, jak daleko za čáru jezdí a jak často?
Už i ČDC si – asi omylem – koupilo pár moderních lokomotiv. (aby to aspoň nebylo moc dokonalé, tak si pořídili 2 různé typy, každý po pár kouscích)
Kolik loko potřebují na A a D?
Na D mají pronajaté, na A používají OBB Tauruse.
Jinak třeba 10-20 ks by se asi hodilo, ale 50ks zvláště za tyto prachy je zbytecnost
Tak snad to vyjde.