Drahý protest Českých drah proti soutěži Plzeňského kraje. Přišly o 28 milionů korun za kauci

Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhyRegionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy

České dráhy se chtějí kvůli výsledku celého řízení obrátit na soud.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Proč trvalo tak dlouho, než někdo vymyslel toto skvělé opatření proti svévolné zpupnosti ČasemDojedem?

medical_examiner

Protože se dozvěděli o budoucím nahrazení státním podnikem Samozřejmě Dojedem…😂

Franz Nimmersatt

Nejsme kommuistickem diktatura, kde do bylo normalni. V demokracie je to neni možne.

Y.K.

Ten implementační plán „s prošlou dobou spotřeby“, o který by se případně mohli objednatelé i dopravci relativně spolehlivě opřít při plánování, to je také dobrý kousek MD a SŽ.

medvěd

Až bude ETCS tak už se nikdo nebude ptát…na kraji budou jiní úředníci. A tady bych radní nechal nahradit škodu (vícenáklady). Inu dojeli na nedpřevídatelnost našich zákonodárců.

libor

jasně nebo vyhodí hned o to více milionu pro zbytečnost a pak se jich taky půjdete zeptat, proč utráceli zbytečně?

Hara_Pes

Je zajímavé, že když v soutěžích na výrobu autobusů podá stížnost např. SOR, soutěž se zruší. V objednávce ZDO autobusy třeba Busline, soutěž se zruší. V projektování SUDOP, soutěž se zruší nebo jiný uchazeč vyřadí. A to jsou to často jen formalistický chyby a blbosti typu „nepředložili dokument v papírové formě ale jen naskenovaný… Ale když dá protest ČD proti soukromníkovi, vždycky se to ČD zamítne. A přitom to je do očí bijící ohýbání typu soutěž R14: – soutěž s ETCS, – ČD nabídne nové soupravy od roku 2024/5, – ozve se Arriva, že by to chtěla, – MD znovu… Číst vice »

Kubrt

Pláčete pěkně, ale na špatném hrobě. Na R14 žádná skutečná soutěž nebyla, takže to dopadlo jako handrkování na bazaru, tedy bez možnosti určit, kdo „je v právu“. Na šumavské linky v PK proběhla řádná soutěž, podle jasných pravidel a proto se celou věcí může zabývat soud a ten rozhodne.

Tomáš V.

Přesně tak!

Hezky česky

Stát se soudí se státem před státním soudem. Asi bohatá firma..

libor

nene, jen finanční přesun..

none

Takze vlastne o nic nejde: Jen se statni penize presunou na stat 😉

kakov

stát tak vlastně z ČD dostane dividendu 😀

Hezky česky

Ekonomicky to máte dneska úplně jedno, zadluženi jsou všici až na půdu. Jestli si pučí matka, či nějaká dcera, akorát je tam ta přezaměstnanost, která bije do očí, ale to už je politika..

cestující

Existuje vůbec oficiální schválený harmonogram instalace ETCS na jednotlivých tratích nebo min. dopravy má i vtomto chaos? (sázím na druhou možnost)

Plzeňský kraj má pravdu, že oficiální dokument k ETCS není (pokud není). Pokud se během 10 let ETCS objeví na tratích, tak ETCS zaplatíme z našich daních.

medical_examiner

Tam je jistě takový chaos, že nikdo ani netuší, že má něco zpracovávat…

Unido

Pro doplnění, v jiném sporu nyní dráhy uspěly, takže bránit se právní cestou je legitimní prostředek-uvidíme jak oba spory nakonec dopadnou:

https://archiv.ihned.cz/c1-66904440-zvrat-v-miliardove-arbitrazi-mezi-skodou-a-ceskymi-drahami-soud-musi-znovu-proverit-podjatost-rozhodce

libor

možná by měli vyměnit právníky 😉

Gwann

tak tohle je bomba….doslova šrapnel.

medical_examiner

Ještě takhle nějaký fosforový granát by neškodil…

Miroslav Zikmund

Kraj vybral levnějšího dopravce, protože je toho názoru, že pravidla pro ETCS jsou nejasná a tudíž je do podmínek soutěže nezahrnul … v pořádku. Co bude dělat kraj až nastane povinná ETCS, dopravce řekne – milý kraji, já na ETCS za těchto (smluvně dohodnutých) finančních podmínek nemám peníze na vybavení vozidel ETCS, požaduji navýšení na xxx Kč za vlakový km … A navýšení na xxx Kč bude znamenat vyšší sumu než kolik požadovaly ČD …. Kraje na tom v důsledku „covidové finanční krize“ jsou / budou docela bídně … takže co udělají … lze pouze věštit z křišťálové koule …… Číst vice »

ABC

Kopne dopravce do řiti a osloví jiné(ho)?

Pavel Q

A je vůbec jisté, kdy bude ETCS v Klatovech/Domažlicích/Horažďovicích?

Jiří Kocurek

Správa Železnic přehodnotí plány a priority. Akce na berounské trati se stopne a během jediného roku bude ETCS z Horažďovic předměstí až do Strakonic.

medical_examiner

Což bude pro kočku, protože tu koninu nic mít nebude…😁

libor

a kde by byla záruka, že za vyšší cenu od ČD by pak v případě zavedení ETCS neudělaly to samé a cena by pak byla ještě větší?

ABC

čestný pionýrský!

Vid

Žádný závažný termín pro zavedení ETCS není. Tak nechápu proč porad CD nabízí něco, co nikdo nechce. Teoreticky by objednavatel mohl dát do smlouvy, že v případě zavedení ETCS stávající smlouva končí a bude výběr nového dopravce.

J.K.

Objednají autobusy a nechají celý drážní bordel plavat?

libor

taky řešení jak udržet „lokálky“ v provozu.. nahradit je levnějším busem 🙂 samotná záležitost s ETCS si o to říká…

medical_examiner

I na to je do budoucna pamatováno, muhehehehe…

Gwann

buďme realisty. s ETCS to dopadne jako s čímkoliv v této zemi. den před spuštění či po spuštění výhradního provozu se zjistí, že není s čím jezdit, respektive to vůbec nefunguje a posune se to dál. a ti, co se připravovali, ostrouhají mrkvičku dle vzoru nepoužitelné ETCS v pendolinech.

že tohle cvičení kraj kvůli pár km na úseku Strakonice-Horažďovice nehodlá platit, celkem chápu.

a toho génia, co tuhle taktiku, která znamenala prohru na R14, asi i tady plus ztrátu 28mio z propadlé kauce, by měli někde postavit na pranýř, ať se lidi podívají, kdo tohle vše vymýšlí.

Jarda Š.

V Klatovech ETCS asi hned tak nebude a z Horažďovic předm. do Strakonic by místo vlaků z Klatov jezdily málo obsazené Pantery z Plzně. Jestliže by na Horažďovice předm. jednotka bez ETCS vůbec nemohla vjet, tak by linku ukončili v Horažďovicích a cestující převáželi na H. předm. autobusem.

Gwann

tímhle se dotýkáte toho, co asi dobrá správa vůbec neřeší (narozdíl od rušení nádražních znělek, info kiosků, oprav hotelů v Koněpůlkách, demolic nikomu nevadících vechtrů a záchodků)….

ano, stanice, kde se potkává lokálka s něčím pod ETCS jsou fakt problém…
další obdobný kus může být Choceň, Hradec Králové, Kolín, KH a řada dalších

bkv

Že by postupoval podle uzavřené smlouvy?

Metro

Takže když já udělám firmě vědomou škodu, musím ji zaplatit. Asi jsem naivní, když si říkám, že ti co zvedli ruce vzhůru, zaplatí tuto ztrátu ze svých odměn alespoň do pětinásobku jako jejich zaměstnanci.

Miroslav Zikmund

Nenapasujete ani vědomou ani nedbalostní škodu. Podali opravný prostředek proti rozhodnutí, což zákon umožňuje … neúspěch ve sporu a propadnutí složené kauce není možno považovat za škodu způsobenou protiprávním jednáním.

Gwann

měli by ale mít právní posudek, že je rozumná naděje na úspěch s odvoláním. ale tak pitomí, aby ten posudek neměli, asi nebudou

Zdendik

Už se to stalo, v souvislosti s HV 380. Proti argumentům a varování právníků soudit se až do prázdné kasy. Tehdy to byla arbitráź, dnes ÚOHS. V okamžiku, kdy ETCS není na vedlejších tratích na pořadu dne a teprve se řeší, co s návazností na hlavní tratě, je argumentace kraje dost těžko napadnutelná.

Gwann

Pokud se soudí oproti právnímu posudku, co mají, tak to je porušení péče řádného hospodáře. Pak ručí celý majetkem.

Vít Jůza

Podávat fakticky bezdůvodné stížnosti a odvolání je proti zásadě péče dobrého hospodáře.

libor

takto to v molochu nefunguje, brát velké peníze, nemít žádnou zodpovědnost, v případě vyhození dostat pořádné odstupné…

Marek Janík

Jim nestačí přijít o 28 míčů, oni musí natlačit dalších 5 mega do právníků a projet to kompletně.

libor

a pak se někdo diví, že mají vysoké režie a nejsou konkurenceschopné k soukromníkům…

Ferda Vomáčka

28 mega je u takové firmy, jak 200 Kč ve vaší peněžence…

Kubrt

Tak si tohle moudro připomeňme, až ČD projedou nějakou soutěž (nebo „soutěž“) o pár halířů na km, namísto konspirování o tom, jak je vše předem dohodnuto.

noerf

obratově ano, na druhou stranu, vzhledem k tomu, že osobní doprava zisk tvoří vyjimečně (prosím podlišovat osobní dopravu od celé skuiny), tak je to znatelné.

MartinS.

To je zvláštní. V mnoha diskusích už jsem četl, jak zahraničními společnostmi vlastnění soukromí dopravci se ženou do závazkové dopravy, aby své zisky (získané z veřejných peněz) mohli vyvádět do zahraničí. Takže osobní doprava netvoří zisky jen u ČD a všude jinde ano? Není na nábřeží něco špatně?

jouda

Korunka ke korunce a najednou už máme problém s penězi.

Andrej

No pokial je medzi managementom a zamestnancami CD naozaj taka mentalita, kde 28 milionov nie su ziadne prachy, tak to je len vietor do plachiet kazdemu kritikovi nielen CD, ale aj obecne statom vlastnenych podnikov. Stelesnuje to presne to, co by takemu kritikovi vadilo najviac: uplna indiferencia k plytvaniu.

libor

ano, je to organizace prohnilá skrz naskrz.

jarda V.

Přiměřený zisk je podle jednoho ve žlutém 5% takže si dobrovolně odebrat 20% výdělku mi nepřijde nikterak prozíravé, mohou poděkovat jisté severočeské firmě podnikajici v autobusové dopravě za to že jen kvůli ní přišla o kauci, kdyby si nestěžoval na kraviny nikdo by tu kauci nechtěl. …. Tímto zdravím BusLine a děkuji za to že to zaplatíme z daní.

Petr

Na druhou stranu je to jedna starší kloudna mašinka místo sukafonu

Gwann

28 mio je hodně peněz i pro velkou firmu.

none

Urcite? Tech 28M je odkud? Vytisteno na tiskarne v kancelari? Nebo odkud je maji? Z brigady?

MartinS.

Údržba historických vozidel, která jsou podle ČD zátěží způsobující, že jsou ČD na trhu nekonkurenceschopné, stojí asi 40 mil. ročně. Takže ČD jen tak přišly o částku, za kterou ta historická vozidla mohly udržovat 3/4 roku. Tak to už není jako 200 Kč v něčí peněžence.

Milan

Co když právník – kamarád , taky rád?

Gwann

asi jim radí furt ta stejná advokátní kancelář, která odkývala podpis smlouvy se Škodou na řadu 380 a pak posvětila ten bezva postup s neplacením a souzením se do aleluja