Dráhy převzaly dvacátý třívozový RegioPanter 640.2, naplnila se třetina zakázky
Nový RegioPanter míří do Olomouckého kraje, kde urychlí konec Tornád. Vyrobena už je i první středočeská jednotka.
České dráhy převzaly v těchto dnech od plzeňské Škody dvacátou třívozovou jednotku RegioPanter řady 640.2. Podobně jako většina dosud dodaných jednotek zamířila do Olomouckého kraje, kde bude obsluhovat linky Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.
„Dvacátá jednotka představuje dokončení první třetiny naší objednávky na 60 moderních bezbariérových třívozových vlaků RegioPanter řady 640.2. První dvě jednotky jsme uvedli do provozu loni v létě v Moravskoslezském kraji a další již směřovaly do Olomouckého kraje,“ uvedl šéf osobní dopravy Českých drah Jiří Ješeta.
RegioPantery druhé generace nahradily v Olomouckém kraji starší soupravy sestavené z lokomotiv a klasických vozů a během několika týdnů odsunou mimo provoz také starší pantografy řady 460 přezdívané Tornádo. Posledních šest provozovaných jednotek postupně ukončí provoz přibližně do začátku května. Poslední jednotky řady 460 pak zůstanou už jen jako záloha.
V Olomouckém kraji bude jezdit celkem 27 nových Panterů a tři starší z předchozí dodávky. Po vyrobení všech RegioPanterů pro Olomoucký kraj budou pokračovat dodávky jednotek pro Královéhradecký, Středočeský a Zlínský kraj. První středočeská jednotka je již vyrobena a prochází zkouškami a schvalováním, protože je v některých prvcích mírně odlišná od vlaků pro jiné regiony, nabízí například více míst v 1. třídě.
České dráhy u objednaly u Škody Group 50 dvouvozových elektrických jednotek řady 650.2 a 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter. „V letošním roce obě zakázky dokončíme,“ uvedl místopředseda představenstva Škoda Group Tomáš Ignačák. Na výrobě jednotek se podílejí čtyři české závody strojírenské skupiny. V Ostravě probíhá svařování a lakování hliníkových konstrukcí, v plzeňských Doudlevcích výroba kompletní elektrické výzbroje. Finální montáž vozidel pak probíhá v Šumperku a Plzni, kde se vlaky také oživují a testují.
Ukončení provozu jednotek řady 460 (Tornádo) neproběhne v tichosti, České dráhy mu chtějí dát slavnostní ráz. Rozlučka se má uskutečnit v Olomouci ve dnech 19. až 21. dubna.