Dráhy převzaly dvacátý třívozový RegioPanter 640.2, naplnila se třetina zakázky
Třívozový RegioPanter 640.2 pro Olomoucký kraj. Pramen: České dráhy
Nový RegioPanter míří do Olomouckého kraje, kde urychlí konec Tornád. Vyrobena už je i první středočeská jednotka.
Regiopanteři ale nejsou moc kvalitní vlaky. S tímhle ten západní standard na železnici rozhodně nedoženeme!
Já myslím, že lepší než východ (Slovensko a dál). Jsou to regionální vlaky, takže v nich moc dýl než hodinu strávit nemáte a na tu hodinu to stačí
Co přesně na nich není moc kvalitní? Chápu, pro šotouše je nezajímavé, když jezdí unifikované jednotky, ale co na nich je špatně z pohledu cestujících?
Snad jen zavazí na čtverce pod stolkem u okna odpadkový koš na nohy pro pohodlné sezení bězného člověka a sedíte nohami šikmo a nepohodlně.
Jak to s těmi jedničkami u panterů vlastně je? Nedávno jsem jel z ValMezu a nebyla tam dokonce žádná…
To si asi určuje objednavatel. V těch nových olomouckých žádná jednička není. Což je dobře. Na osobních vlacích zbytečnost.
Koukám na řazení na idosu a tam jednička v jednom čelním voze uvedena je. To jsem z toho jelen, že jsem si jí nikdy nevšiml.
Nejlepší je, že ona tam jakoby je (oddíl), ale platí tam normálně jízdenky pro druhou třídu 😋
V aplikaci Můj vlak je u stejného vlaku jen 2.třida, tak idos asi kecá.
Nevím jak jinde, ale u nás v Olk je teď jednička přelepena na dvojku u všech Panterů, Jak těch tří původních, půjčených z Jmk, tak i nových 640.2. Fyzicky je, ale s cenou dvojky.
Bít vás do hlavy… Jednička má být vždy. Na konci a oddělená dveřma. Nikdo nemá rád sebestředné pipiny s telefonem před ústy, puberťáky s BT reprákem a černé pasažéry řvoucí na průvodčí. Osobák “na chvíli” není. Třeba nejrekventovanější spojnice středem republiky Sever-Jih. Přestupy: Batelov-Jihlava-Havl.Brod-Hlinsko-P.Rosice.HradecKralove.Tyniste… Prostaticka agonie sukafony na 7 hodin…
Tak jako tomu obrazně bylo před dvěma týdny ve stanici Brodek u Přerova. Staré Tornádo odjíždí a z opačného směru přijíždí nový Panter… Tornádo jede na spoji z OC do Hranic, nový Panter míří na Uničovku:
https://youtu.be/W3Kl0JeLdWo
Zlínský kraj si objednal pantery a to jako kam?
Přerov Břeclav.
plus trať 280, která je taky ve Zlínském kraji.
Na trať 280 zajíždí olomoucke pantery.
Podařio se u
Otázka na odborníky: bude možné v budoucnu do Regio pantera přidat jeden vůz? Je to technicky možné? Samozřejmě se to bude muset znovu schválit.
A proč?
Protože třeba nákupy dvouvozových jednotek se ukázaly na mnohé tratě jako podcneněné. Vis Sp Plzeň – Karlovy Vary.
Všechno jde. Ale jednodušší by bylo objednat u provozovatele další dvouvozovky a ve špičce spojovat…
Spis trivozovky a dvouvozovky dávat na nové elektrifikované tratě…
Mají ty starší kusy už etcs?
má a to pouze 003,ale Etcs se nesmí pořád zapínat
Kdo a proč to zakázal – ono to je (jenom fyzicky) namontované a bez testů šlo do provozu? 😀 Nebo to vozí neproškolený strojvedoucí?
Každé vozidlo po retrofitu musí být aktivováno, schváleno do provozu a dopsáno na seznam aktivovaných vozidel, což obnáší nějaký úřad, takže čas.
Starších regiopantery je v kraji momentálně 7
Ještě přibyly 4 z Brna
Nevi někdo kde skončili 2 krátké jednotky z Brna?
Pendlujou mezi Křižanovem a Žďárem nad Sázavou, stále pod hlavičkou depa Maloměřice.
Na konci roku budou muset zpátky do Brna na linku S4
2 kusy 640 tam budou muset už teď od května na vlaky Brno-Střelice
A proč tak budou muset když tam do teď nejezdily, nějaká nová smlouva nebo?
Brno – Střelice? Jste si jistý? Žádné spoje nejezdí jenom do Střelic a že by se už teď rozpojovaly ve Střelicích, tam velká úspora času nebude
Od května začíná výluka Střelice – Zastávka. Tudíž budou kyvadlově pendlovat panťáky Brno – Střelice a tam se bude přesedat na autobusy.
No vzhledem k tomu, že se 5.4. zavírá do podzimu úsek Vlkov u Tišnova – Křižanov, tak je otázka, jestli nezůstanou za výlukou dál na pendly…….
Nebo se sloučí s vlaky do Havlíčkova Brodu a Kolína.
Nezůstanou. Jsou tam jen do dodání nových panterů..
Tady se mluví o dvojici dvouvozových a vy do toho pletete třívozové.
Fakticky jen 6, 640.004 po nehodě ve Vikýřovicích stále nejezdí.
Se začátkem výluky Střelice-Zastávka se nějaké vrátí do Brna.
Předmětných jednotek je už v provozu 21, ale chápu, že oslavují se obvykle kulatá čísla 🙂
Jedna čeká v Olomouci na zařazení do provozu a druhá by měla v úterý přijet z Cerhenic.
To je řeč o kterých?
223 v Olomouci a 227 v Cerhenicích.
Jakých čísel?
Ano, taky si říkám, aktuálně v provozu 640.201 až 226, kromě 212, 220, 223, 224, 225. Tedy 21
226 už jezdí na uničovce