Dráhy po sedmi letech vrátily Krnovu lokomotivu. Bude opět pomníkem u nádraží
Krnovská parní lokomotiva BS200. Pramen: Město Krnov
Město prokázalo, že parní lokomotiva z roku 1955 patří do jeho majetku. Projde opravou a vrátí se k nádraží.
S dovolením jedna logická otázka – sloužila v chemičce v Ostravě. Jak se dostala do majetku Správy Střední dráhy se sídlem v Olomouci, která jí věnovala městu Krnov ? K čemu by jí tehdejší Střední dráha potřebovala ? V Ostravě by se s největší pravděpodobností musela dostat do inventárního stavu tehdejšího LD Ostrava. Lokomotivy na vlečkách byly majetkem zpravidla majetkem vlečkaře, lze pochybovat o „výjimce“. Lokomotivy „ČSD“ (de iure ČSD jako právní subjekt od vzniku „Drah“ jako právních subjektů provozujících železniční dopravu neexistovaly) byly v majetku a operativní evidenci drah. O dislokaci přidělení lokomotiv rozhodovalo FMD, v rámci dráhy pak… Číst vice »
Proč se této lokomotivě říká „Bufan“?
https://www.denik.cz/regiony/historicka-lokomotiva-bufan-odjela-z-krnova-kvuli-zlodejum-mesto-ji-zada-zpet-20200227.html
Ona na těch vlečkách bafala hlasitě. Ten zvuk měl na svědomí výfuk páry do komína. Průser, když stála ve fabrice na mostě, dole chodili lidi ze směny a ona se rozjela. Těch účtenek za čistírnu bylo hodně… Ale jinak to byly hodné holky.
Měla by se vystavovat někde spíše pod střechou, ale hlavně na dost vysokém podstavci.
A nebo alespoň s vodním příkopem kolem.
od roku 2014 kdy ji odvezli na ní nikdo evidentně opravou ani nesáhnul, tak k čemu ji tam měli?
Třeba v depu v její budce tajně kouřili učni 😀
Chápu to správně, že ČD odcizily majetek města, když lokomotivu odvezly? A teprve po letech jej zase vrací vlastníkovi.
A ještě jsou tak velkorysý, že ji na město převedou bezúplatně 😀
Úplně vidím tu darovací smlouvu:
Převádíme na Vás lokomotivu za symbolickou jednu korunu.
Město Krnov nesmí žalovat ČD za krádež jejich majetku.
Vystavovat lokomotivu venku na podstavci nevidím jako úplně šťastné. Za chvíli bude zase v zoufalém stavu.
Pamatuju lokomotivu na Kladenskym nadrazi. Nevi nekdo jak skoncila?
Měla by být v muzeu ve Zlonicích.
Jo jo, to by nám šlo. Vlaky na pomníky a dopravu na tahače. 🙂 Nehodnotím konkrétní přepravu, u té je důvod celkem zřejmý, ale bezděky to má dost výraznou symboliku.
Po kolejích jde přepravit ledascos. Ale BS200 má maximální rychlost 35km/h, pokud by ještě nebyla snížena. To by byl z Kněževsi do Krnova v lepším případě jednodenní výlet, spíš dvoudenní.
No sláva. Chyběla mi.
No, teď ještě aby město zabránilo opakování problému, čili postupné devastaci lokomotivy.
Vídal jsem na podstavci ve Vsetíně a v Přerově úplné trosky. Někteří jedinci používali budku jako odpadkový koš, jiní jako wc. Bylo by fajn, kdyby tomu bylo napříště zabráněno.
Co se Vsetína týká, tak ten pavlačák už šel k zemi před mnoha léty. Byl to jeden ze zdrojů takových osob.
A Přerov by museli zbourat celý…
A to i s DPOV? To snad ne…
Tak skoro celý. Nechtěl jsem se pouštět na tenký led příspěvkem o …. , no to je jedno. Jen jsem se bál, aby nebyla mašina za chvíli opět v nevystavovatelném stavu.
Já jsem to jakožto rodilý Prostějovák vztahoval k Přerovu samotnému. Asi něco jako Hradec Králové a Pardubice. 🙂 Obyvatelstvo je jen bonus.
Že by dům ty lidi přímo vytvářel a jeho zbořením takoví zmizeli? No…
Já myslel, že je vystěhovali.
V Krnově je lokomotiva za plotem, kde by se nikdo neměl dostat. Ale znáš Čechy. Vlezou všude, kde je díra a plot je nezajímá.