Dráhy opraví elefant poničený na přejezdu v Uhříněvsi. Náklady odhadují na 50 milionů
CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: HZS Praha
České dráhy vypsaly výběrové řízení, jehož předmětem je oprava jednotky CityElefant (471.065). Ten byl poničen při zářijové srážce s kamionem
Krize na železnici pokračuje 6. dnem 😀
Krize na železnici v ČR probíhá nepřetržitě co pamatuju.
Tyto jednotky jsou vyrobeny z hliníkových svařovaných profilů,a,tuto technologii má u nás jestli se nepletu jenom vagónka ve Vítkovicích.A ti jsou teď dost zavalení prací.Nevím, jestli bude pro ně zajímavé drbat se s něčím takovým, náročnost oproti oceli je několikanásobná,a nevím,jestli už něco takového dělali.Jednoduchší by asi bylo vyrobit nový skelet,vytěžit použitelné díly z křapky,a poskládat to nanovo,asi jako Studeňácké pendolíno v Itália.Taliáni navíc nanovo museli vyrábět přípravky,neboť pro tento typ už ho neměli,a nevím,jestli ve Vítkovicích na tom nejsou stejně.Nejrozumnější by bylo nechat toto jako rezervu na případné další problémy,a nakoupit někde kolem deseti nových jednotek,třeba i ojetin,situace v… Číst vice »
Ojeté elektrické jednotky na 3kV v Evropě asi toho času nenajdeme.
Jednotky ne, ale patrové vozy (možná i s řidičákem) by v Německu mohly být k dispozici (viz RGJ na Slovensku) a lokomotivy na 3kV už ČD i pronajímají… Ale otázkou je jejich kompatibilita a technický stav (asi o dost lepší než u našich patráků).
V německu mají jinou výšku nástupiště. Ale push pully se snaží stavět i Škodovka pro trať do Frenštátu, pokud trváte na tom, že všude musí jezdit vlaky ze Škodovky.
Nicméně v těch Vítkovicích mají stále přípravky na výrobu kastle, klidně můžou vyrobit jen kastli a montáž nechat na Přerov.
Jojo, ta výška nástupiště je trochu problém no, i když oproti Bdmtee na Sp asi furt dobrý:) Blbé je, že StČK/Praha nechtějí zaplatit nové soupravy a místo zahraničních ojetin dělají ČD pochybné modernizace (Sysel, Bdmtee), kterými nedostatek Elefantů na nějakou dobu zalepí (případně prostě někde nasadí místo dvou Elefantů jednoho a nacpi se)… Ale brzy už nebude stačit ani toto, takže by bylo dobré sehnat nějaké ojetiny, když na nové nejsou peníze… (+ asi dát do Ostravy a na 090 Pantery místo Elefantů, jak se navrhovalo)
podle toho co se psalo tak zrovna tyhle patra neumí topit s českou elektrikou….
Umí topit, ale jen střídavě.
A co se týče výšky nástupních prostor, tak v Německu jsou normované tři různé výšky. A pro tyto se i vyráběly vozy. Zhruba 20% patrových Wackeldeckel, má nástupní prostor na 55. Ale ptozatím jsou pro Němce nepostradatelné.
Co polské EN 57?
Praha se v penězích možná topí, ale problém je se Středočeským krajem.
Musí se počkat, až Jermanová a spol nastevěj penězovody?
Jojo, je přece potřeba důkladně zanalyzovat hudební festivaly a podobně:)
A co má prosím konkrétně společného fakt, že Praha se (prý) topí v penězích s tím, že státní akciovka by si měla něco koupit? Opět plácání nějakýho blba z Horní Dolní, co nechápe elementární skutečnosti a domnívá se, že „erární“ prachy jsou jeden pytel, z kterýho si může brát kdo chce a na co chce.
V širším kontextu znamená nákup nových jednotek vyšší náklady na odpisy, které pak musí „akciovka“ nějak vydojit od objednatele, který už teď jede trochu na doraz.
Do Prahy postupně přejdou všechny jednotky z Ms kraje. Tam přijdou nové….
Praha tak bude moct opravit ty co to již potřebují. A zároveň se posílí kapacita tam kde je třeba. Myslím že je to dobrý krok na kterém se nedávno dohodli zainteresovaní…
To je super + ještě by se mohly nahradit Elefanty na 090, o čemž se taky kdysi spekulovalo…
Super krok, jen ne pro severní moravu. Panter je proti Elephantu horší.
To jako že celý Elefant má hodnotu 50 mil. Kč ??
Za to jsou tak dva ne ??
+- 200 mega stál jeden.
50 mega je tak půlka, třetina nové jednotky.
Jedná třívozová souprava vycházela tuším na něco přes 220 mil.
Cena se v průběhu dodávek měnila, v závislosti na sériích. První Elefanty s durchhajzlem byly ještě celkem laciné. Poslední série už stála jako patrový Stadler Kiss.
No tak to bude stejné jako u aut. Škodovka=drahota.
No a z toho je jasně vidět jakou představu má normální člověk o nákladech na pořízení nového vozidla. Kolikrát už jsem slyšel, že za ty peníze co se platí za jízdné, musí být všechno dávno nové.
Což oi to, normální člověk má představu vcelku reálnou, ale bohužel normální lidé tvoří v našem bantustanu marginální a trpící menšinu.
Samozřejmě: naprostá většina ostatních jsou totiž utopističtí futuristé, ale utajení, a veřejně se k tomu přiznává jen Ferenc.
Za 50 mega máte dvě regionovy. A jaké to jsou křápy…
2 Regionovy sice máte, ale chybí vám 2x 810 a 2x 010 😀
Mám takový pocit, že toto se sežene za levno…
Proboha, už mělo být dávno vypsané výběrko na dodávku nových souprav na dopravu kolem Prahy. Jedna zbořená jednotka a systém je před zhroucením. Už nyní jezdí do Dobřichovic šroty Syslografy. Zboří další jednotku a co budou dělat? České Dráhy, budíček!!
Teprve včera byla podepsána smlouva s Prahou na dalších 10 let. Tak co byste předtím objednával?
Pokud se nepletu, rámcovou smlouvu na pantery ČD začaly soutěžit podstatně dříve, než uzavřely smlouvy s kraji, kde budou nakonec jezdit. Motoráky na Kladno soutěží přes dva roky.
tak snad mají všichni jasno že dopravce má mít nejdřív nakoupená vozidla a pak se teprve ucházet o zakázku, ne?
Běžte dělat dopravce. Jsem zvědav jak dlouho Vám tento názor vydrží…
U soukromníků určitě, ale pokud se jedná o státního dopravce napojeného na levné prachy z Eurofirmy, výnosy z 95% závazkových výkonů, státní záruky a miliardové šmé s drážními nemovitostmi, tak přece každýmu dojde, že to je něco jinýho a koupit za dvě jardy další várku deseti dvousystémových jednotek pro nejzásadnější uzel v zemi prostě nejde.
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§7 Cestující by to zneužili
To vám potvrdí 9 z 10 modrejch gum.
Máte pravdu,na některých tratích tu připravenost pozorujeme už skoro týden……
A už čtvrt století na ostatních.
To neplatí na státní dopravce, to musí jen soukromníci.
Kde na to mají ČD vzít, když od nich stát vykupuje státní budovy(viz převod nádraží stat->zadarmo ČD -> koupí SŽDC)
Z důvodové zprávy usnesení 12/27 ZHMP: „Velký zřetel byl při sjednávání smlouvy kladen rovněž na modernizaci vozidlového parku a návaznou obnovu vozidel, která však bude na žádost Středočeského kraje precizována až v rámci následných dodatků.“ Jak to číst? Praha by chtěla obnovovat novými vozidly, ale kraj na to aktuálně nemá.
Taky bych to četl tak, že IDSK si s Ropidem nějak extra moc nepovídá. V tomto je obrovská výhoda Kordisu, že se nehádají dvě organizace, ale jedna koncepčně pracuje.
To je ale budíček pro objednavatele, ne ČD. Ono kdyby Mr.Jareš z ROPIDu/IDSK nešotal s jednopodlažkama, tak už dávno ČD jednotky objednaly……
Vy jste informovaný, ale asi ne dost – je jasné, že ČD samy od sebe udělají naprosté hovno. Asi jste si všiml, že žabotlamy se na ML rozpadly za chodu, že v uzlu kriticky chybí i regiošuky a totálně lowcost/bizarní posily z Bmto pro 171 se dva roky řešily a dva roky se zprovozňujou, přičemž jediným správným řešením těchto skvostů je Sv do Tlumačova…
Nevíte jak je to vůbec s řidičem toho kamionu? Je ve vazbě?
Ano, tenhle týden mu ji prodloužili.
Zdalipak jsou Mistři Velkých Volantů pojišťováni i na škody způsobené Pendolinem, když do nich vrazí?
Kdo to zaplatí_: A prpoč výběrové řízení, když to může udělat jen Škoda?
Zakázka za 50 mega bez výběrka? Myslíte, že někdo z nich chce jít sedět? 😀
Vyrobit skelet dokáže kde kdo..
A teď si vezměte, že většina lidí má jen to nejlevnější pojištění (povinné ručení:“Minimální zákonem stanovený limit pojistné ochrany je 35 mil. Kč na každého zraněného nebo usmrceného a 35 mil. Kč na majetkovou škodu pro všechny poškozené.“ zdroj: ckp.cz)
Většina také nejezdí kamiónem. Osobním autem asi takovouto škodu neudělám i když možné něj všechno.
Dobrá hláška byla od pojistovaka. Pokud neprejedete Babise a nebo nějaký ho takový… Tak vám to do těch 50 mil bude stačit.
No pokud by někdo přejel autem Bureše, nedalo by se to posoudit jako veřejně prospěšná práce?
Zahrnuje to i škoda na infrastruktuře, sanaci životního prostředí atd. Když nedáte přednost kamionu s naftou, ten nabourá do pilíře mostu a vybouchne, bude vám i 100/100 málo… 🙂
100/100 má i brácha na drona kterého používá k podnikání a ze zákona musí být pojištěn.
Jak donutíte tu naftu vybouchout? To mne fakt zajímá…
normálně, ji stlačí o ten most ne….
Úplně normálně. Mrkne na pravý americký film a tam krásně a efektně vybouchne i auto s prázdnou nádrží 🙂
No blbé je, že to auto s prázdnou nádrži opravdu spíše vybouchne. Teda za předpokladu, že ta nádrž byla používána a je plná výparů. 😉
Nafta je těžce iniciační k výbuchu , spíš benzín ….
https://melnicky.denik.cz/cerna_kronika/vlak-vranany.html
Nebyl bych si tak jistý.