Dráhy nejspíš omezí objem dat přes wifi, obávají se prudkého růstu nákladů
InterPanter na lince Praha - Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Doba neomezeného stahování dat přes wifi ve vlacích Českých drah nejspíš brzy skončí. Jak deníku Zdopravy.cz řekl člen představenstva ČD
Nevím kterejma vlakama jezdíte, ale WIFi je dle mých zkušeností naprosto nepoužitelná. Tehdá když to začínalo, nešlo se velmi často ani připojit, teď se sice připojit lze, ale neběhá to….
Pohled na appku Mój T-MOBILE pro mé číslo… Úplně dole roaming „Travel and surf strefa T-Mobile bez limitu“. Dávám to sem, protože si mnoho lidí myslí, že kecam
https://ibb.co/VV8bYfR
Sakra… chtěl jsem to napsat do vlákna pod můj původní příspěvek, ale uklikl jsem se, pardon
Takže neomezené připojení při cca 1000 vozů x 3 simky připojených na Wifi za 15 mega mi vychází na zhruba +/- 400 Kč měsíčně ….. to bych asi byl ochoten taky zaplatit a ne že mi Kyslík za stejnou cenu dá 1,5 teď teda 3GB dat.
Vsak si kupte 3000 simek a nejspis take dostanete v prepoctu na kus velmi rozumnou nabidku, kdo vam v tom brani?
Pokud má vlak wifi a není přetížená, tak při cestách vlakem pracuji na svém služebním notebooku a vyřizuju emailovou korespondenci. Tomu říkám velmi efektivní využití času.
A jinak můžou dvě hodiny koukat do protihlukových stěn
Používání na WIFI k práci plně schvaluji, nicméně většina lidí je používá ke stahování dat, sledování filmů a pod. Pokud je těch lidí moc tak je to v prdeli a už to není dobré ani k té práci.
Pokud někdo tak nutně potřebuje připojení ve vlaku, tak si může využít vlastní data, wifi k tomu nepotřebuje.
Wifi zdarma ve vlacích, restauracích i jinde je z mého pohledu nepotřebný nesmysl.
Rozumný nazor
Nesmysl? 😀 Za kterého ze 3 kartelmr*ů tu jste?Až tu budou ceny a objemy dat jako na západe,tak neco takoveho piste.Do te doby je to donebevolajici nesmysl.
Nejsem Petře z žádného. Ale data v mobilu pro svůj život ani omylem nepotřebuji a myslím si, že je nepotřebuje nejméně 80% lidí.
S tím souhlasím.Data díky dostupné wifi nepotřebuji .Ale být bez internetu v dnešní době?To asi fakt ne.A platit „pět devět devět bez DPH“, jak mi nedávno nabízela Kellzmr.ova podržtaška v naškrobenè košili,za mininální a směšný oběm dat,fakt nehodlám.
Je to věc názoru. Mně úplně stačí internet doma v počítači. Nikde jinde ho nepotřebuji. A myslím, že nejméně polovina lidí, kteří v mobilu připojení používají, ho má jen z nudy, zabíjejí tím čas.
Co je za smysluplnější varianty jak ten čas prosezený ve vlaku trávit? Luštit křížovky?
Ve vlaku koukám z okna, čtu si, spím. Pokud jedu s někým jiným, tak si samozřejmě povídám.
Dnes leckdy spolu lidé chodí do hospůdek a ani tam si nepovídají, koukají do displeje.
Nekritizuji to. Ale mám to nastavené jinak.
Slyšel jste už o vynálezu Johanna Gutenberga zvaném knihtisk? Výborná věc i do vlaku 🙂
před dvaceti lety byl ještě z pohledu mnohých nepotřebný nesmysl samotný mobilní telefon
AAA: naprosty souhlas. Palec hore
Však já ho také s sebou většinou nenosím, nemám důvod.
To je dobře. Alespoň, až vás klepne pepka, bude to rychlé, protože sanitku si člověk většinou venku volá právě mobilem.
Ne každý má mobil s daty a když jedu vlakem, obvykle pracuji na notebooku a občas se mi wifi šikne, ne vždy a kvuli tomu si mobil s daty pořizovat nehodlám.
To není tak úplně jednoduché. Nové vagony mají často na oknech tenkou vrstvu kovu, která pohlcuje signál. Z vlastní zkušenosti si vzpomínám na pomalé připojení přes data v LE, kde wifi (cca před rokem) často padala, na práci nepoužitelné. A to nemluvím o stále tragickém pokrytí okolo tratí – i na prvním koridoru je dost hluchých míst, což wifi trochu eliminovala díky kombinaci signálu ze všech tří operátorů. Ti by mimochodem měli napřít úsilí k pokrytí bílých míst místo vymýšlení odrbávek, ale to je jiná diskuze. Wifi nemusí být asi na každé likálce, ale to bych nechal na objednatelích. Na… Číst vice »
Navíc volná wi-fi je nejlepším způsobem, jak si zavirovat své přístroje.
Na trati Praha – Hradec Králové dráhy lživě slibovali wifi v rychlících do konce roku 2017. Dodnes to není, ale už ji budou omezovat. Ta operátorská svinská trojka si tady dělá, co chce, a retardovaná bába Nováka na ministerstvu jen opakuje jich žvásty. Digitální Česko! Lépe už bylo!
Od prosince 2018 tam Wi-Fi je. Sice to neteče kdovíjak rychle – strop 2 Mbit/s – ale je.
Zajímavé, že to provedli všichni operátoři najednou. Určitě je to náhoda, protože žádný kartel tady přece nemáme, že?
Jednoduché řešení, které jsem zvolil i já. Zajel jsem si pro tarif do Polska. Mám s tarifem T3 za 80 zlotych neomezená data v „miedzynarodowa strefa T-Mobile“(CZ,DE,AT,HR,GR, SK atd.)tak ať z nábřeží zajedou chlapi z ČD do Warszawy a je po problému.
V roamingu jo? To bych se dost divil. Max. tak 1 GB…
tak možná ve vlastních sítích by si to navzájem účtovat nemuseli
taky tady to máte… pokud tomu někdo nerozumí, ať si otevře translator (Nielimitowane roznowy, SMS i MMS oraz Internet v miedzynarodowej strefie T-Mobile)
https://ibb.co/23Syshs
BEZ LIMITU DANYCH.
Ale vztahuje se to jen na vybrane video aplikace, tedy obdoba StreamOn od T-Mobilu, ktery lze taky vyuzivat v EU roamingu.
Když si zvolím v síti T-Mobile PL limit 20GB což nevyužijí, tak vybrané aplikace jsou v PL bez limitu. Čím nižší limit v PL tím nižší cena. V sítích T-Mobile v Evropě to nehraje roli…já už fakt nevím jak českému zákazníkovi tohle vysvětlit…že to jde
Tak jestli vam jde o Youtube a dalsi video aplikace, tak si zaridte k tarifu StreamOn za 249 Kc a mate to v CR a EU neomezene od T-Mobilu CZ.
Po przekroczeniu poziomu konsumpcji 10 GB nastąpi ograniczenie szacunkowej prędkości maksymalnej transmisji w mobilnym Internecie w Sieci w taki sposób, że nie
będzie ona wyższa niż 1 Mb/s – dla wysyłania i pobierania w technologiach 3G, 4G/LTE i wyższych (jeśli zostaną wprowadzone).
** Po przekroczeniu poziomu konsumpcji 20 GB nastąpi ograniczenie szacunkowej prędkości maksymalnej transmisji w mobilnym Internecie w Sieci w taki sposób, że nie
będzie ona wyższa niż 1 Mb/s – dla wysyłania i pobierania w technologiach 3G, 4G/LTE i wyższych (jeśli zostaną wprowadzone)
Ovsem toto se nevztahuje na EU roaming. V nem je limit 4 GB.
Tak to zkusím naposledy…u T-Mobile PL je velký rozdíl roamnig v EU ve všech sítích a roaming v zahraničních síti T-MOBILE. V EU je na data limit, v zahraničních sítích T-MOBILE lít na data není.
Umite vubec cist?
Ten zkopírovány text se týká jak to T-Mobile PL komerčně nazývá Supernet v Polsku. Mě ale internet v Polsku nijak nezajímá. Mě zajímá tady v ČR. Bez limitu v síti T-Mobile.
https://ibb.co/W5vydfx
Ale oni vám to brzy vypnou a budou chtít náhradu škody.
Oni nejsou tak hloupí, aby CZ operátorům za vás doplaceli to co v cz prosurfujete.
Tzn. jestli nebydlite v Polsku a využíváte polský T3 v ČR tak vám dávám max. pár měsíců, až jim to projde bilingem, tak pak vám přijde dopis se složenkou 🙂
Ten tarif mám 2 a půl roku a není problém…pokud neveříte dám sem další obrázek…moment
Až teď jsem si všiml.. neomezená data ve všech sítích T-Mobile v Evropě už vyjdou jen na 60 zlotych? Cca 380 CZK? Tak klik a je to… Sice smlouva na 2 roky, ale díky této diskuzi jsem na to přišel. Nečekal jsem, že díky této diskuzi prodlouzim smlouvu … Tož diky
neptal jste se zaměstnavatele, jestli vám nedá levnější tarif pro vás a vaše bližší? 380 platím za tři čísla.
Kolik tam máte dat? Rád se přidám
No ja myslim, ze vy zustante u sveho Ufona, ktereho jste vsude tolik propagoval. 😀
Ufon už skončil
2.5. Limit Danych UE 2.5.1. Dla Oferty „T-Mobile – Bez Limitu” limit ten wynosi3300 MB. 2.5.2. Dla Oferty „T-Mobile – Bez limitu I” limit ten wynosi 3960 MB. Podany powyżej Limit Danych UE ulega proporcjonalnie zmianie zgodnie z zasadami podanymi w zdaniach następnych, gdy dojdzie do zrabatowania/zmiany wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne z Umowy w wyniku (a) przyznania rabatu/ów obniżającego/ych Abonament podany w nawiasie w tabeli, (b) utraty prawa do takiego/ich rabatu/ów, (c) włączenia odpłatnej usługi telekomunikacyjnej nieobjętej Abonamentem lub (d) wyłączenia takiej usługi. Każdy wzrost/spadek takich opłat o 5 zł z VAT powoduje wzrost/spadek Limitu Danych UE o 330… Číst vice »
4GB limit v EU roamingu, troubo!
Ano, konkrétně 4,6 GB Petře, v sitich O2, Vodafone. Už jsem to tady psal. A taky jsem psal že bez limitu to je v sítích T-Mobile v Evropě… Ten ceník Vám Petře nestačí co jsem zde dával?
Naucte se polsky a prectete si, o je v tom ceniku napsano. Pak nam muzete napsat kdo je trouba a proc.
https://ibb.co/W5vydfx
https://ibb.co/W5vydfx
to asi těžko Anežko ….
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_cs.htm
V sítích T-Mobile bez limitu, u Vodafonu a O2 mám v Česku limit 4,6GB
https://ibb.co/W5vydfx
Největší problém je ve státu, resp. ČTU, který nařídil vybudovat drahou síť LTE, tzn. ta síť je drahá a budovala se nesmyslně i u chalup a lesů kde nemá skoro žádné využití. Tam operátoři spálili mld. které mohli dát na levnější net. V Polsku mají low cost síť, kde mimo města net vypadává. Tzn. řešením je nabízet cenu dle provozu podle 2.5,3 a 4 generace sítě. Nechápu že to operátoři cenově nemají takto rozlišené, ale je pravda, že tarify pro ministerstva či banky např. za 250 Kč neomezenka s 10 GB dat nepřímo dotují lidé a celý trh je tím… Číst vice »
už je LTE+ a když se to spojuje, přes LTE, tak to je rychlost, já mám třeba za 125kč a nikdo ty tarify nedotuje. Vy co máte normální tarif, tak asi musíte platit prodejny atd. Vždyt ty nízký tarify si může udělat každý podnik či živnostník.
3G by byla celkem dostačující kdyby ovšem u nás nějaká byla kromě ostrůvků větších měst. A ohledně 4G nikdo nikoho do ničeho nenutil – kdo nechtěl nemusel kupovat licenci, ne?
místo 4 vysílačů stačí 1 na lte- a ještě jeden vysílač má více oprátorů, tak vlastně se lte šetří. Na chatě jsem měl blbý příjem a to kolem byly tři vysílače, ted je jeden a nemůžu si stěžovat.
jenže u nás se 3G omezilo na „městské“ 2100 MHz, zatímco jinde použivaly i frekvence po GSM. „Venkovské“ LTE jede na 800 MHz (Vodafone zčásti na 900 MHz) a to je samozřejmě rozdíl. Ve městech pak 2600 MHz a kdyby někdo chtěl plošně pokrývat tímto, tak těch výsílačů bude taky potřebovat 4x víc
Pásmo 900 MHz už se pro LTE používá jen zbytkově na 10 lokalitách. Jinak všude jinde je 800/1800/2100/2600 MHz.
Nařídil? ČTU v dražbě nabídl frekvence pro LTE a operátoři je nakoupili. Klidně je mohli přenechat jiným. Jiné řešení ani není, protože 3G nikde není (kromě pár velkých měst) a EDGE je značně nedostatečné pro datové služby.
Spálit peníze za LTE, které by se daly dát na levnější net je úřednická rovina uvažování. Je to investice, každý musí investovat do inovací, jestli chce být konkurenční. LTE je všude na světě (někde už i 5G) a většinou mají data o hodně levnější než u nás, takže v investici do technologie problém opravdu není.
Pokrytí železničních tratí signálem mobilních sítí
https://www.ctu.cz/mereni-pokryti-zeleznice
Na základě vlastních zkušeností si troufám tvrdit, že především O2 má pokrytí železničních tratí signálem v reálu dost špatné.
zkus telefon co má LTE+.
Ja mam 02 a nemam problem
Moderní železniční vozy výrazně snižují sílu mobilního signálu, železniční dopravci by je proto měli vybavit zesilovači. V některých vagónech může být signál utlumený až desetitisíckrát. Vyplývá to z vyjádření Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Dopravci v současnosti jednají s operátory, kdo vybavení vagónů vhodnými zařízeními pro zesílení signálu zaplatí. Měření prokázalo, že mezi používanými typy vagonů jsou v hodnotách útlumu značné rozdíly, a to čím modernější vagón, tím horší prostupnost. Například vůz soupravy Pendolino má střední hodnotu útlumu pro signál GSM až 25 dB, což odpovídá více než stonásobnému snížení výkonu signálu. U moderních vozů druhé třídy Bmz241 pro vlaky vyšší… Číst vice »
Wifi ve vlacích ČD je stejný mýtus jako dodržení jízdního řádu, čistota, slušný personál, čisté toalety. Konečně jeden mýtus vyvrátí 🙃
90% vlaků jezdí přesně dle jízdního řádu. Čistota a čisté toalety vydrží do první stanice, protože České dráhy býti osobní dopravce převáží dobytek a prasata.
Personál je až na vyjímky současný a asertivní, být tam já tak vás polovinu vykopu za jízdy ze dveří.
Co tam máte dál?
Pokud to není reakce operátorů na slova ministryně z minulého týdne, tak jsem spíš překvapen, že to omezení je až nyní. Jinak, kdyby omezení objemu dat vedlo k lepší propustnosti wifin ve vlacích, tak jsem pro. Nevím proč je nutné mít takový komfort, že si běhěm dvou hodin musím stáhnout gigabyte dat. Já osobně jsem byl zvyklý ve vlaku i pracovat, proto jsem i přesedlal z auta na dráhu. Když je něco potřeba v práci nebo u zákazníka vyřešit, tak „prvni pomoc“ z vlaku byla pohoda. Píši v minulém čase, protože pracovat dnes ve vlaku přes internet nedá: Pomalé připojení… Číst vice »
No hodnotné je lamentování, že se stahuje mnoho dat a tudíž konkrétní jedinec nemůže použít VOIP :).
Tohle mohlo být samozřejmě dávno vyřešeno – omezení rychlosti podle protokolu (VOIP), stránky (youtube) nebo apod. není problém, jen (možná) naráží na síťovou neutralitu (ale když můžou operátoři dělat Music Pass apod., tak to asi jde).
Hlavně se z toho online života už nepo…te 😀
A nemel by poskytovatel pripojeni spise slevnit? Vic pouzivam, mene platim? Nebo to byla kouzelna formulka jen pro minuly tyden?
no to byla kouzelná formulka ale v té kouzelné formulce bylo že málo zákazníků využívá data a tak nemohou být levná 😀
Smutné, sledoval jsem youtube celou trasu Praha-Brno. Doufám, že se to nakonec neomezí.. ČD wifi je nejlepší. A prosím milovníci soukromníků, ať mě nezabijou, protože RJ a Leo jezdím taky často, a nikdy u nich wifi nebyla dostatečná(hlavně RJ) Leoš občas načetl nějakou tu stránku..
Neplatí obecně. Jižní expres wifi slibuje a nemá. Wifi ve vlacích ČD je stejný mýtus jako dodržení jízdního řádu, čistota, slušný personál, čisté toalety. Konečně jeden mýtus vyvrátí 🙃
Není to mýtus. Jel jsem Západním Expresem v pátek, měl Wifi. JŘ je kolikrát problém i u soukromníků, zrovna nedávno Regiojet – 400 minut, Leo – 150 minut, ČD Ex – 15 minut. 🙂 Toalety jsem zažil i v Regiojetu špinavé, že jsem se raději otočil.
Běžně i u RJ jsme nahodili tablet a děti sledovali přes wi-fi pohádky. Možná se to občas v těch kritičtějších místech kouslo, ale většinou nebyl problém. Nepočítám pochopitelně ten kousek okolo Adamova, tak si ani ČD neškrtne většinou.
Máš telefon s wifi s obouma frekvencama?
Právě kvůli těm, co koukají celou cestu na YouTube nebo mají videohovor z kupé do kupé to chtějí omezit. A já souhlasím (pokud to nebude nesmyslný limit jako chystá DPMB do šalin). Onehdá si ke mně do kupé přisedli účastníci školního lyžařského kurzu. Naštěstí ten rychlík jede ani ne hodinu.
A není lepsí když koukají na youtube (mají-li sluchátka) než celou cestu poslouchat vole vole krávo … ? 🙂
Kdyby už před tím varovali, že při zvýšeném využití bude wifi omezeno, tak bych to pochopil. Ale když je to vlastně služba, tak proč to naplno neužít? Když máte neomezené volání za pár stovek měsíčně, tak taky nehlídáte kolikrát jste volal? Když mobilní operátor najednou rozhodne, že chce něco zdražovat, já za to nemohu, když už mě tu neomezenou službu nabízel.
A Neříkal jsem vždy, a určitě nejezdím tuto trasu každý den.
Mně to vadit nebude. Stejně k nám posílají jen „B“ a „Bdtee“, takže jakékoliv omezení wi-fi se mě jen těžko dotkne 😀 😛
Jezdím vlakem často (denně) a wi-fi občas využívám. Na některých tratích totiž internet funguje i v momentu, kdy signál mého operátora ve vlaku není dostatečný pro přenos dat. Nějaký rozumný FUP by mi nevadil, i když občas si nějaké video z youtube pustím (dělám to i se svým datovým režimem, mám v mobilu nastavené rozlišení 480p, a to mi většino una zábery z nějaké přednášky na mobilu stačí.) Doufám, že se FUP bude přizpůsobovat délce jízdy.
Vy se rozčilujete, ale třeba v Německu je to naprosto běžné, že wifi má ve vlacích omezení.
V Německu je hlavně naprosto běžné, že není signál. Konec konců podle nedávného mezinárodního srovnání taky dopadlo nejhůře: https://www.connect-testlab.com/mobile-network-tests-overview
A jinak v Německu, aspoň co se vlaků DB týče, jde o aktivitu Deutsche Telekomu, nikoliv Deutsche Bahn. Nicméně mám dojem, že v posledních letech i tam ten limit výrazně zvýšili a přestali si účtovat data ve 2. třídě.
Při poslední jízdě v listopadu v ICE DB ve 2. třídě wifi zdarma, zcela bez problémů a žádné omezení. ano, dříve se tam muselo i platit.
Já tu naši posedlost wifi nechápu. Mám 1.5 GB na mobilu a 10 GB mobilní tarif k notebooku a BOHATĚ mi to stačí k poměrně intenzivní celoměsíční práci. Větší objemy (aktualizace) stahuju samozřejmě doma přes wifi a pokud někam cestuju a chci shlédnout film, taky si ho stáhnu předem. Fakt nechápu, kde je problém. Větší objemy dat potřebují podle mě jenom pařmeni a ti nechť si svou závislost na online hrách platí sami.
A co když se mobil ve vlaku chytá jen s obtížemi? Železniční vozidla mají značný útlum signálu v interiéru, dopravcova anténa je někde na místě, kde není utlumená.
V tom, že to jsou závisláci co bez dat a streamovanych multimédií neumí žít.
90% lidí má slechy ucpané špunty a nonstop si do nich z internetu pouští rámus, kterému říkají hudba, případně čučí na YT v HD . Že se dá jak hudba tak video stáhnout předem a pouštět offline a dokonce do sluchátek ( ne opravdu není celý vagón zvědavý na vřeštění nějaké černé opice z džungle, co je teď zrovna cool na netu) už asi zapomněli.
hudba a video se dají stáhnout předem leda tak z uloz.to čemuž díky EU brzy odzvoní, legalní obsah se už víceméně přesunul na streamované služby.
Na stahovani z youtube lze pouzit stahovace. Sam tak casto stahuju pisnicky a filmy
to sice dá, byť je to minimálně v rozporu s podmínkami jeho využívání. co se týče obsahu, brzy bude po filmech i tam.
Třeba Spotify funguje velmi dobře i při výpadcích signálu (asi si načítá obsah „do foroty“), případně se dá hudba v aplikaci uložit pro offline poslech.
V prémiové verzi. Takže buď člověk platí za to nebo za data. Obecně však myslím příklon ke streamingovym službám platí.
Já jsem začal hudbu ve vlaku paradoxně poslouchat proto, abych se odstínil do všudypřítomných bezohledných mobilních žvanilů a rachtajících levných sluchátek, která nadělají víc odporného šumu ven, než dovnitř. Proto jsem si pořídil kvalitní uzavřená náhlavní BT sluchátka, abych si vyráběl hluk alespoň dle vlastního výběru a nemusel poslouchat to, co nechci:-(
To je divné. Ta Vodňanská drůbež z ministerstva přece říkala, že čím víc budeme čerpat, tím to bude levnější.
ale svoje data ne přes wifi 😉
A odkud myslíte, že se berou ty data ve WiFi připojení ve vlacích
a) že sítí mobilních operátorů
b) od marťanů
Ale ČD pro toho operátora je pouze JEDEN zákazník
václave, kdyby každý zapnul hotspot, jak by probíhalo přihlášení, když by někdo netušil od koho to je, tak B.
Ještě, že jezdím s RJ, tam takové chytáky na zákazníky nevymýšlej.
Z článku: Aktuálně nabízejí připojení k internetu ve více než 800 vlacích.
A v kolika vlacích to nabízí RJ? Je tudíž jasné že u RJ platí za data podstatně méně než ČD.
Předně se to musí počítat podle procenta vlaků ve kterých je wifi nabízena a tam ČD dost pohoří.
Špatně si vykládáte přečtené informace. Nabízejí neznamená poskytují. Jižní expres nabízí a nemá.
Trondo, Vy jste fakt vul… 🙂
Náš milý triopol operátorů rád sáhne i na RJ. Dlouho to nepotrvá. TmO2H2O oškube každého.
Hele, kolik ti Radimek platí?
Vyplatí se to?
Nebo ses tak blbej od přírody a děláš to zdarma?
Místo wifi by bylo lepší ve vagonech spíš zesilovač signálu. Takhle pořád lidé se připojují na wifi a data jsou pak drahá 😀
A kdo by chtěl tedy více dat ve vlaku tak ať si je zaplatí jako jinde ve světě.
Ale oni si to zákazníci platí v jízdném. Dopředu když se rozhodují se kterým dopravcem pojedou, tak nabízení služby wifi (která je inzerována v nabídce v jízdním řádu) je jedním z důvodů proč se někteří zákazníci rozhodnou jet zrovna s ČD a ne s jiným dopravcem.
správně, vždyt tady byl i článek.
Tak já se teda rozhodují podle toho kdy a kam chci / potřebuji jet.
Ale chápu každý to má e jinak, někdo jezdí podle potřeby se dopravit odněkud někam a někdo podle toho jestli je vlak zamořen elektromagnetickým smogem z wiffi
Už aby tu byl čtvrtý operátor a doba,kdy Kell**rd a jemu podobní okrádají český stát a Čechy skončila.Jak je vůbec možné,že tu přes 10 let funguje nezákonný kartel?Ale hlavně,že ta neschopná slečna má koně za půl miliardy a končí s ním na 29 místě ze 30… Za naše peníze …A Babišova ministryně tyhle sráče ještě hájí
Já bych to ani nevyčítal těm operátorům, to je zjevně chyba státu. Je jasné, že když jim to podmínky umožňují, tak se chovají tak, aby měli co nejvyšší zisk. Nicméně dávno měl zasáhnout stát, ať už přímou regulací, nebo alespoň „nuceným“ vstupem konkurence, jako se to chystá při dražbě frekvencí teď. Já jsem obecně velký odpůrce regulací a jsem zastáncem toho, že stát by neměl do volného trhu zasahovat. Ovšem telekomunikace jsou z definice jedna z mála oblastí, kde volný trh fungovat nikdy plně nemůže. Frekvencí je zkrátka jen určitý balík a když nejsou volné k dispozici, tak nemůže konkurence… Číst vice »
Poslední dobou se objevuje chiméra čtvrtého operátora, který vyřeší naše drahá data. Z evropských států jsou příklady, kdy čtvrtý operátor pomohl (Itálie), ale rovněž příklady, kdy byli čtyři operátoři a už jsou jen tři (Raousko, Něměcko). A v české kotlině bych na konkurenceschopného čtvrtého operátora, který by měl přinést revoluci, nevsadil. Už jen kvůli tomu, že datové sítě zde nejsou tři, ale jen dvě (O2 a TMobile sdílejí stejnou LTE síť).
Na českého čtvrtého operátora jste už zapomněli?
(ale teď nevím, jestli náhodou nebyl třetí a čtvrtý byl až Voskarfoun).
Haló, U: fon… nic?
Omezil bych se na standardní technologie 🙂
Ostatně pak tu ještě stále máme i datovou CDMA síť od O2.
U:Fon? Ta partička meschopů co už dvakrát zbankrotovala a Ed to jako Nordic Telecom zkouší potřetí a zase na nestandardní frekvenci?
Je to asi docela logické.. Ono ten plošný internet do vlaku.. Má své ale..
Nevěřím, že by někdo jako ČD nedokázal v normálním konkurenčním prostředí vyjednat neomezený tarif. Problém je, že naši operátoři jsou kartel, na který zjevně nemá nikdo páky a ministerstvo je ještě podporuje. Chápu, že když bude půlka vlaku aktualizovat Windows a stahovat filmy, tak to může být problém, protože to znepříjemní používání připojení ostatním pasažérům. Ale mnohem více logické by mi přišlo omezení rychlosti, než objemu. Ale ne nějaké drastické, myslím si, že sledování videí (byť třeba v nižší kvalitě) by nemělo být něco zakázaného, obzvlášť na dálkových vlacích. Vždyť to je přece jasný benefit, kterým lidi nalákat do vlaků.… Číst vice »
ČD budou raději lákat na to že po cestě můžete pít pivo….
A vy jezdíte vlakem kvůli wi-fi? Vy nemáte data v mobilu, nebo internet doma? Já jezdím vlakem, abych se dostal z bodu A do bodu B. A nějaká wi-fi je mi u pr..le! A radši si dám to pivko.
Někdo si dá radši pivo, někdo si radši přečte zprávy a podívá se na seriál. To není nic proti ničemu.
Pokud ale existuje jakési přesvědčení, že je přínosné dostat lidi z aut do vlaků, tak je třeba ty vlaky udělat atraktivní. A na to už v dnešní době nestačí, že tam je místo na nohy. Pro vás je možná dostatečnou motivací to pivo, pro někoho zase možnost si za jízdy pracovat či se bavit online.
Tak jak jste napsal: Někdo si dá radši pivo, někdo si radši přečte zprávy a podívá se na seriál. To není nic proti ničemu.
Ano není to nic proti ničemu ale koukejte se na seriály nebo na cokoliv jiného ale za své.
No já s vámi v principu souhlasím, pro mě je ideální stav co nejnižší daně a co nejmenší státní aparát a jeho dotace. Nechť si každý rozhodne, co se svými penězi udělá.
Ovšem situace zkrátka je, že se stát snaží aktivně lidi do hromadné dopravy dostat. Takže ji dotuje. Dotuje nákupy vlaků, dotuje jízdné, dotuje vše. A pak je prostě Wi-Fi jen jedním z benefitů, kterým lidi do těch vlaků dostat. Taky by vás asi nenapadlo říkat, že si mají užívat klimatizace za své.
nebo užívat hajzlíky za své, dyť za veřejné WC se taky platí a nebo si choďte doma
A zkoušel jste to někdy ve vlaku za své? Já třeba ano a v některých vozech, např. Bmz to je opravdu dost o ničem, navíc když nemáte ten luxus že máte zároveň připojení na několik operátorů, jako to právě mají ty vlakowifiny.
Řešení koukání na filmy a podobný nesmysly dávno existuje, říká se mu palubní portál, tam ty možnosti šetřit data jsou.
proto jsem také napsal že lepší než wifi by byl zesilovač signálu
Bavím se jak každý serfování po asocialnich sítích a cuceni na YT vydává za práci….
K opravdové práci na PC být nonstop online fakt nepotřebujete
Proto jsem schválně zmínil i zábavu.
Nicméně není ani pravda, že byste k „opravdové práci“ nepotřebovali připojení k internetu. Co takový copywriter? Redaktor? Webmaster? Každý, kdo potřebuje k práci zjišťovat nějaké informace, nebo komunikovat se spolupracovníky? Naopak mám pocit (a zkušenost), že se dnes už velká část nejrůznější „kancelářské práce“ bez v podstatě neustálého připojení neobejde.
holt dneska už práce na PC neznamená že tam manager maluje dvě hodiny koláčky v Excelu
Pokud si chce precist nejake aktuality, podivat se na aktualni video nebo stahnout/odeslat nejake aktualni pracovni dokumenty, tak mu internet doma moc nepomuze. Mobilni data to teoreticky resi, ale priznam se, ze netusim, jak funguji ve vlacich, kdyz jsem jel vlakem naposledy, tak to na trase Praha Brno byla docela tragedie, ale treba se to po zavedeni LTE zlepsilo. Jinak samozrejme jsem proti Wi-Fi zdarma v dotovane doprave, ale ze ji nekdo povazuje za dulezitou mi prijde docela pochopitelne.
No wi-fi funguje většinou lépe než mobilní data na Brno – Praha.
Že by inspirace u DPMB a nakonec z toho budou 4MB 😀
Tak v DPMB necestujete 4 hodiny, tudíž 4 MB jsou tam asi dostatečné.
Na mobilu na zkontrolování emailu asi jo. Ale pokud někdo z nějakého důvodu (třeba na tabletu) chce použít plnohodnotnou desktopovou verzi nějakého webu, tak s klidem vyčerpá 4 MB během několika vteřin. V dnešní době je to opravdu výsměch.
Tak si holt bude muset přepnout na svoje placené data, pokud bude potřebovat něco tak urgentně udělat, že se tomu bude muset věnovat během jízdy v šalině.
Ne nejsou, v praxi to nefunguje vůbec a ani se nenačte stránka
Spíš je zvláštní, že streaming, aktualizace a stahování souborů dosud omezováno nebylo. To pak vysvětluje, proč je Internet ve vlaku mnohdy nepoužitelně pomalý i pro běžné webové stránky.
Omezováno nebylo, protože konkurenční boj. („Žlutý neomezuje, černý neomezuje, tak my nemůžeme taky.“)
Ony ty wifiny jsou v jistém směru problematické už od samého počátku.
Čekal jsem, kdyto přijde. Protože několik TB přenesených dat na každou SIM za měsíc není při tom celkovém a zvyšujícím se počtu SIM vůbec málo. Projevilo se to zejména výstavbou sítě LTE, tam to teče pěkně. 🙂
15 milionů, 800 vlaků, 12 měsíců, 3 operátoři => 520 Kč/měsíc/SIM. To zas chápu, že se operátorům nelíbí. A to nevím, jestli v některých vlacích, není těch GSM modulů i více.
Teda vlastně asi ne. Když tak na to koukám, tak těch 800 vlaků bylo asi myšleno spojů, nikoliv souprav.
V těch vlacích je SIMek rozhodně víc. SIM je v každém voze, dokonce jich tam může být několik (pro různé operátory)
Dle drivejsich vyjadreni CD, maji vzdy 2 SIMky z duvodu lepsiho pokryti od 2 ruznych mobilnich operatoru.
U ČD? Kolik desítek tisíc SIMkaret ČD má pro zaměstnance? To je už opravdu výsměch operátorů, že ani ČD, které jista na telefonech zaplatí miliony měsíčně, nedokáží získat neomezený tarif.
Zvláště když těch vlakových SIMek je jen pár desítek.
Vlakových SIMiek je u ČD dnes okolo 1000.
OK, pořád je to zlomek oproti telefonům změstnanců. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jestli provider nezvládá 1000 SIM s neomezenými daty u firmy, které jistě provozuje mraky telefonů a je to tedy pěkná dojná kráva, tak je někde něco hodně špatně.
To není o nezvládání, ale o tom, za kolik. 🙂
ČD má svoji telekomunikační síť (pevné + mobily), nikomu za hovory neplatí. ČD Telematika je takový neveřejný virtuální operátor, z velké části využívající svoje vlastní datové a komunikační kanály podél tratí.
Zaměstnanců je cca 15000 ( ČD,ČDC, SŽDC) a ČD síť v soukromém mobilu má možná každý třetí, ono to zase tak extra výhodné pro normální zaměstnance kteří nepotřebují pracovně volat po síti není)
„ČD má svoji telekomunikační síť (pevné + mobily), nikomu za hovory neplatí. “
Bejvávalo… 🙁
Teď to běhá přes veřejné operátory a když některý z nich lehne (což se stává tak maximálně 3x za 10 let), tak nastane problém.
Cesko je specificky trh. Jak nam to vsude rikaji. Wifi zdarma ve vlacich lide vuyzivaji jen z hecu, aby prinutili operatory k jejimu omezeni a mohli tak platit predrazene datove tarify sami!
…a zde je vidět, jak to ke zlevnění vede, pokud někdo používá dat hodně.
Při vyjednávací „váze“ někoho jako České dráhy si mobilní operátoři těžko můžou diktovat výrazné zhoršení podmínek, a to i kdyby jednali ve shodě (kartel v rozporu se zákonem)… ale je samozřejmě podstatné, kdo a jak vyjednává na druhé straně, takže možné je všechno. Ostatně když státní úřednice tvrdí, že si za drahá data můžeme sami jejich nečerpáním, tak těžko očekávat zázraky od státní firmy.
Á, pan Vševěd u těch jednání byl.
A já se nedivím. Na komerčních spojích ať si to řeší a platí dopravce, ale nevím proč bych se mělo z veřejných peněz někomu dotovat wifi, aby si stáhl film. Ať si každý data zaplatí sám. To bychom pak mohli rovnou každého krmit, napájet, třeba by se mohl i ve vlaku osprchovat.
Já jsem se ve vlaku ČD i sprchoval. Co je na tom špatně?
Špatně nic. Pokud vám neteklo skrz střechu, tak jste si pravděpodobně zaplatil lůžkový příplatek a to je v pořádku a ať vám teče teplá. 🙂 Ale kdo jede na sedačku, tak by na sprchu nárok mít neměl, jen za příplatek.
To si potom povedzme, prečo sa z verejných peňazí vôbec dotuje doprava samotná.
Wi-Fi vo vlakoch je ďalší faktor, ktorý zatraktívňuje osobnú železničnú dopravu. Dalo by sa argumentovať, že ak wi-fi posilňuje konkurenčnú výhodu oproti autu, tak je jej prítomnosť vlastne zhodnotením verejnej investície.
Plus teda v niektorých vlakoch skrátka človek vlastné data nepoužije, pretože vozidlo ho kompletne odfiltruje. Takže často táto alternatíva neexistuje, ani keby cestujúci chcel.
No, to je jednoduché. Protože hromadná doprava na kratší vzdálenosti je z principu dotovaná, za tržní ceny by tam moc lidí nejezdilo. Ale dotuje se to, protože většinové přesvědčení je, že aby každý jezdil svým autem je nežádoucí, ať už z hlediska ekologie či vytížení silnic. To není můj názor, to je prostě stávající stav. A jak lidi přesvědčit, že mají jet radši MHD, než vlastním autem? Musí to být dostatečně komfortní. Dříve stačilo, že jste si měl kam sednout, nyní zkrátka doba pokročila a pro hodně lidí je velmi podstatná třeba i klimatizace nebo právě možnost za jízdy využívat… Číst vice »
A proč má být jisté skupince zdravých osob v produktivním věku, ve vlacích ve veřejném zájmu placena doprava zdarma?
Zřejmě ve snaze zajistit si jejich hlasy…
Neměly by ČD jako státem vlastněná společnost jít příkladem a naopak čerpat a nakupovat víc a víc mobilních dat, aby nejem jim nakonec mobilní operátoři zlevnili? Neměli by být manažeři ČD, kteří uvažují o zavedení datových limitů pro cestující, a tím o snížení objemu dat, které od mobilních operátorů, okamžitě vyhozeni, když takhle nabourávají politiku Ministerstva průmyslu a obchodu? Co na to Ťok?
Státem vlastněná společnost se pohybuje v konkurenčním prostředí.
A proč ČD? Data jsou tržní služba jako každá jiná. Akorát v této si veřejnost nějak moc zvykla, že ji stát a další subjekty vedou za ručičku a dotují stahování na každém rohu.
S čím nesouhlasím, je tvrdá FUP. Ať každý dostane v rámci jízdenky základní příděl na přečtení zpráv, vyhledání spojení. Ostatní ať je zpoplatněno jako datový balíček navíc.
Můj příspěvek byl myšlen ironicky. Ale stejně by mě zajímalo, co si o takovém opatření myslí zástupci jednotlivých Ministerstev v řídícím výboru Českých drah (vykonává práva akcionáře za stát), resp. přímo jednotliví ministři, kteří do řídícího výboru jmenují své zástupce, tj. Ministerstva dopravy, financí, obrany, pro místní rozvoj a také průmyslu a obchodu – zejména názor toho posledního zástupce by mě zajímal, když jeho ministryně tvrdí, že mobilní data jsou drahá, protože se moc málo využívají. A ČD by teď dělalo přesně to – omezilo by odběr dat od mobilních operátorů oproti tomu, co by mohlo čerpat :-))