Dráhy nechají vagon, ve kterém začalo za jízdy na Brněnsku hořet, sešrotovat
Požár osobního vlaku ČD ve Vranovicích. Foto: HZS JMK
Hasiči se ohledně příčiny požáru přiklánějí k nedbalosti.
Hasiči se ohledně příčiny požáru přiklánějí k nedbalosti.
Super zpráva🥳. Tyhle vagóny mě odpuzují ještě víc než šukafon. Sice jako malej jsem tím docela rád jezdil, líbil se mi výhled ze sedačky přímo na lokomotivu, ale nyní, když tím mám jet, je mi z toho na zvracení…jakoby ten vlak měl blbou atmosféru, nebo něco jako auru….potom, co jsem se dozvěděl, že to komouši plánovali jako lazaret a je v tom poschovávané vybavení jako patice na operační svítidla, kanálky v podlaze na odvod krve atd…je mi z nich blbě ještě víc. Sešrotovat je úplně všechny. Šukafony bych oproti tomu cca 3 kusy zachoval.
Souhlas. 3 kusy Šukafónů dát do muzea a zbytek sešrotovat.
Lazaretní přestavby vozů plánovaly i jiné železniční správy. Tyhle vozy mají dva výrobní nedostatky, a to velmi špatný nástup a zejména výstup + stísněné sedačky, které by se i tak musely při úpravě na lazaret vyhodit. Na druhou stranu vůz má podvozky GP 200. Samozřejmě pro dnešní dobu absentuje klimatizace, má nevhodná okna a nutná by byla komplexní změna interiéru. Základ vozu na přestavbu by byl za podmínky, pokud by se podařilo vyřešit to zásadní – výšku nástupního prostoru, což je ten největší problém.
To by se mělo oslavit, když je o jeden Honecker míň. 😀
Žebychom slavnostně otevřeli konzervu sardinek? 😀
No a? Opravovat něco takového nemá smysl.
Kvůli požáru se tenhle jeden dostal do médií. Další nadbytečné hnijou v Děčíně, Brně a Hradci, tiše, bez pozornosti médií. 😉
V Děčíně asi nejsou jen tak pro nic za nic, když se ve středu podívaly na IC Porta Bohemica. 😀
Chudáci lidi, to už raději CityElefanta.
Bylo na výběr?
Nekupovat Honeckery, ikdyž byly ve slevě.
Ale teď zpět k realitě. Bylo na výběr?
No nebylo 🙁
V Děčíně je spousta provozních Bdmtee, které běžně jezdí na Os/Sp a výjimečně i na R/Ex. Zmíněné hnijící odstavené vozy nejsou ve stavu umožňujícím nasazení s cestujícími.
Sice něco velmi podobného Honeckerům jezdilo na konci sedmdesátek na mezinárodním expresu, ale že to bude jezdit v roce 2022 na vlaku vyšší kvality, bych fakt nečekal.
Zažil jsem je na podzim jako náhradu Pantera na R Svitava. Na to by se, bohužel, Elefant nasadit nedal, i když o víkendu asi byl k dispozici. Ale zase to bylo lepší, než odřeknutí vlaku. (Tak by to socialisticky řešily u DB).
Chtějí sešrotovat důkzay? Ideální!
Tyhle vagóny může požár jen vylepšit..
1 Honecker mínus. Super. Kolik jich ještě zbývá?
Hodně.
Který má klimu ? Já o nem nevím , mate číslo ? 22-44-xxx
Jestli to byl ten na Czech Raildays, tak ten klimu nemá..
Zdražilo palivo do aut, a vlaky hoří. Už to přestává, ale snad se i někomu jinému muselo poslední dobou stát, že občas zahoukal protipožární alarm ve vlaku, třeba v railjetu. Holt je kouření drahý špás: nutí jezdit autem.
Hm… 96 sedaček v Bdmtee (Honecker) = cca 1,2 milionu?
Tj. jedna sedačka za 0,0125 milionu?
Sedačka v Comfortjetu vychází na 1,12 milionu
100x dražší
Sedačka ve Felicii vychází na cca 2000 Kč, u X6 na cca 400 000 Kč. Tedy 200x víc. Co ty na to?
Zkuste si poslechnout, co tvrdí paní Hnulíková o dopadech radikálního zvyšování jízdného ve veřejné dopravě = kdo bude moct, tak velmi drahému jízdnému „uteče“, např. přesednutím do sdíleného auta.
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/
Tož ultradrahými vagony cesta nevede, aby skončilo turecké hospodaření na českých železničních kolejích.
Zdražuje vše taková je doba
Záleží ve které Felicii. V té z 50. let to bude více.
Jistě, tam se to bude blížit té X6. 🙂
Kolik kilometru najezdi felicie a kolik let vydrží ? Railjet už dávno má za sebou milion kilometru . A to jej máme par let a takových 20 má před sebou .
Kde ste k tomu došel?
Cena ComfortJetů viz Tenderarena. Cena ojetého Bdmtee (honecker) viz tento článek
Takže na rychlíky přes půl republiky nasadíme Bymáky a problém je vyřešen.
Přinese ComfortJet 100x vyšší tržby než Bdmtee?
Bylo by to fajn pro udržení vlakové pasažérské dopravy, ale zkuste se zeptat jestli někdo přesedne z X6/SUV Lexusu/Tesly do vlaku?
Přesedne a někdy sice nerad. Znám takového co si odložil RP do čistírny a pak mohl rok bumbat pivo v WRmz ..
Bdmtee nemá žádnou cenu..max. cenu šrotu..proč to srovná stř s novými vozy a ještě comforjet je on několik lig nahoře výše
A ten drobný detail, že Comfortjet je technicky něco úplně jiného, vám nevadí?
„Honecker“ je obyčejný vůz s Vmax = 160, vybavený jen CZD a blokováním dveří nad 5 km/h.
Comfortjet je netrakční ucelená jednotka, tlakotěsná, s Vmax = 230, s SSOD/TB0/TB ÖBB, s bistro vozem, s řídícím vozem a tedy systémy LS, PZB/LZB, ETCS, Sifa, WTB, s audiovizuálním informačním systémem, vakuovými WC,…
Tak je logické, že tam bude dost zásadní rozdíl v ceně.
Axel že stavědla neví kde je sever ..natož nějaké vagóny ..vagón jako vagón .. jak kdybych srovnal uhlák sypak nebo kontejnerak
Taky by to mohl být pasažérský vagónek
Honecker je především nepohodlný, 30-35 roků olítaný kus.
https://www.darujizaodvoz.cz
Já netvrdím, že ComfortJet je předražený z hlediska výrobních nákladů. Ale mám pochybnost, že ČD dokáže prodat cestujícím jízdné dražší o tisíce procent oproti jízdnému v Bdmtee.
Čili mám vážnou pochybnost, že luxusní Comfort se dokáže zaplatit u zákazníků/uživatelů ČD.
Když byla na Č. Rozhlase diskuze o VRT (pan Kupka vs. kverulanti), tak od oponentů ministra zaznělo přirovnání k ceně cestování rychlými vlaky po VRT k jízdě ve Ferrari = tj. že oponenti pochybují, že se najde dost solventních cestujících, aby si užili cestování za cenu jízdy ve Ferrari.
Ty Jo , takže ty tisíce lidi co se vozí ve TGV Duplex u SNCF jsou vlastně milionáři ? A jízdenka Oui go za 19€ je co ?
Tady bych si dovolil tvrdě nesouhlasit. Běžné obecenstvo nema čas vyzobavat různé Sparpreisy za 19e. Tuctový Francouz jede za třeba 180e (osobně viděno, do Lyonu).
A třeba jízdné Bergen – Oslo za v přepočtu 2500Kc, to si nikdo u nás neumí představit…že by stálo treba Praha – Harrachov…. To by mohli posílat ComfortMuv když náhodou někdo přijde….
A když si dám autem Praha Černý Most- Harrachov sjezdovka tam a zpět, tak zaplatím kolik? Min 22l benzínu = 1000 Kč, ale ještě dálniční známka… No a reálně máme auto na operativní leasing za 9 Kč km = to mám odpolední lyžovačku za cca 4500 Kč a to tam 2x týdně jedu, max ve 2 osobách
Co bys doporučoval? Přidat Comfortjety a víc nasazovat Bdmtee?
To je ale úplně nesmyslné srovnání, už jenom proto, že je každé z toho určeno pro úplně jiný segment. Nebo snad nyní na Ex3/Ex5 jezdí Bdmtee, resp. naopak, budou snad Comfortjety jezdit na příměstských osobácích okolo Brna?
ICE Drážďany – Paris dospělý + 2 děti 249 EUR standartní cena den před odjezdem ještě k tomu Sparr 1. třída za 197 EUR. 14 dní předem stejná cena za 2 osoby dospělé a děti do 10 let mají vliv na cenu cca +-20 EUR. Problém je v kapacitě, vlaky jsou vyprodané pátek/svátek/špička/sedlo. A třeba Dresden – Tirano 2-3 dny předem za cca 37-49EUR, některé spoje mimo špičku i s ICE. Takže Ferrari ani omylem, levnější jak Škoda Kodiak
Takové detaily jsou pro pana vtvt nezajímavé, protože jsou:
a) pod jeho rozlišovací úroveň
b) důvodem ignorace, protože nepasují do jeho „argumentace“
c) kombinace obou předchozích možností
A jak na tom byl ten Honecker v době výroby, ty hlavo?