Dráhy nechají vagon, ve kterém začalo za jízdy na Brněnsku hořet, sešrotovat

Požár osobního vlaku ČD ve Vranovicích. Foto: HZS JMKPožár osobního vlaku ČD ve Vranovicích. Foto: HZS JMK

Hasiči se ohledně příčiny požáru přiklánějí k nedbalosti.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Super zpráva🥳. Tyhle vagóny mě odpuzují ještě víc než šukafon. Sice jako malej jsem tím docela rád jezdil, líbil se mi výhled ze sedačky přímo na lokomotivu, ale nyní, když tím mám jet, je mi z toho na zvracení…jakoby ten vlak měl blbou atmosféru, nebo něco jako auru….potom, co jsem se dozvěděl, že to komouši plánovali jako lazaret a je v tom poschovávané vybavení jako patice na operační svítidla, kanálky v podlaze na odvod krve atd…je mi z nich blbě ještě víc. Sešrotovat je úplně všechny. Šukafony bych oproti tomu cca 3 kusy zachoval.

Michal

Souhlas. 3 kusy Šukafónů dát do muzea a zbytek sešrotovat.

Granja

Lazaretní přestavby vozů plánovaly i jiné železniční správy. Tyhle vozy mají dva výrobní nedostatky, a to velmi špatný nástup a zejména výstup + stísněné sedačky, které by se i tak musely při úpravě na lazaret vyhodit. Na druhou stranu vůz má podvozky GP 200. Samozřejmě pro dnešní dobu absentuje klimatizace, má nevhodná okna a nutná by byla komplexní změna interiéru. Základ vozu na přestavbu by byl za podmínky, pokud by se podařilo vyřešit to zásadní – výšku nástupního prostoru, což je ten největší problém.

Petr

To by se mělo oslavit, když je o jeden Honecker míň. 😀

Jiří Kocurek

Žebychom slavnostně otevřeli konzervu sardinek? 😀

Michal

No a? Opravovat něco takového nemá smysl.

Lesan

Kvůli požáru se tenhle jeden dostal do médií. Další nadbytečné hnijou v Děčíně, Brně a Hradci, tiše, bez pozornosti médií. 😉

Anonym ze severu

V Děčíně asi nejsou jen tak pro nic za nic, když se ve středu podívaly na IC Porta Bohemica. 😀

Jiří Kocurek

Chudáci lidi, to už raději CityElefanta.

MHD

Bylo na výběr?

Jiří Kocurek

Nekupovat Honeckery, ikdyž byly ve slevě.

MHD

Ale teď zpět k realitě. Bylo na výběr?

Jiří Kocurek

No nebylo 🙁

Lesan

V Děčíně je spousta provozních Bdmtee, které běžně jezdí na Os/Sp a výjimečně i na R/Ex. Zmíněné hnijící odstavené vozy nejsou ve stavu umožňujícím nasazení s cestujícími.

Původní Aleš

Sice něco velmi podobného Honeckerům jezdilo na konci sedmdesátek na mezinárodním expresu, ale že to bude jezdit v roce 2022 na vlaku vyšší kvality, bych fakt nečekal.

MHD

Zažil jsem je na podzim jako náhradu Pantera na R Svitava. Na to by se, bohužel, Elefant nasadit nedal, i když o víkendu asi byl k dispozici. Ale zase to bylo lepší, než odřeknutí vlaku. (Tak by to socialisticky řešily u DB).

Indian

Chtějí sešrotovat důkzay? Ideální!

PvvS

Tyhle vagóny může požár jen vylepšit..

David

1 Honecker mínus. Super. Kolik jich ještě zbývá?

Jirka

Hodně.

Ketchup1970

Který má klimu ? Já o nem nevím , mate číslo ? 22-44-xxx

PvvS

Jestli to byl ten na Czech Raildays, tak ten klimu nemá..

Giorgio Cadorini

Zdražilo palivo do aut, a vlaky hoří. Už to přestává, ale snad se i někomu jinému muselo poslední dobou stát, že občas zahoukal protipožární alarm ve vlaku, třeba v railjetu. Holt je kouření drahý špás: nutí jezdit autem.

Vtvt

Hm… 96 sedaček v Bdmtee (Honecker) = cca 1,2 milionu?

Tj. jedna sedačka za 0,0125 milionu?

Sedačka v Comfortjetu vychází na 1,12 milionu

100x dražší

Kernteriér

Sedačka ve Felicii vychází na cca 2000 Kč, u X6 na cca 400 000 Kč. Tedy 200x víc. Co ty na to?

Vtvt

Zkuste si poslechnout, co tvrdí paní Hnulíková o dopadech radikálního zvyšování jízdného ve veřejné dopravě = kdo bude moct, tak velmi drahému jízdnému „uteče“, např. přesednutím do sdíleného auta.
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/

Tož ultradrahými vagony cesta nevede, aby skončilo turecké hospodaření na českých železničních kolejích.

Bohouš

Zdražuje vše taková je doba

Jiří 3

Záleží ve které Felicii. V té z 50. let to bude více.

Kernteriér

Jistě, tam se to bude blížit té X6. 🙂

Ketchup1970

Kolik kilometru najezdi felicie a kolik let vydrží ? Railjet už dávno má za sebou milion kilometru . A to jej máme par let a takových 20 má před sebou .

Bohouš

Kde ste k tomu došel?

Vtvt

Cena ComfortJetů viz Tenderarena. Cena ojetého Bdmtee (honecker) viz tento článek

Kernteriér

Takže na rychlíky přes půl republiky nasadíme Bymáky a problém je vyřešen.

Vtvt

Přinese ComfortJet 100x vyšší tržby než Bdmtee?

Bylo by to fajn pro udržení vlakové pasažérské dopravy, ale zkuste se zeptat jestli někdo přesedne z X6/SUV Lexusu/Tesly do vlaku?

Ketchup1970

Přesedne a někdy sice nerad. Znám takového co si odložil RP do čistírny a pak mohl rok bumbat pivo v WRmz ..

Bohouš

Bdmtee nemá žádnou cenu..max. cenu šrotu..proč to srovná stř s novými vozy a ještě comforjet je on několik lig nahoře výše

PepaM

A ten drobný detail, že Comfortjet je technicky něco úplně jiného, vám nevadí?
„Honecker“ je obyčejný vůz s Vmax = 160, vybavený jen CZD a blokováním dveří nad 5 km/h.
Comfortjet je netrakční ucelená jednotka, tlakotěsná, s Vmax = 230, s SSOD/TB0/TB ÖBB, s bistro vozem, s řídícím vozem a tedy systémy LS, PZB/LZB, ETCS, Sifa, WTB, s audiovizuálním informačním systémem, vakuovými WC,…
Tak je logické, že tam bude dost zásadní rozdíl v ceně.

Bohouš

Axel že stavědla neví kde je sever ..natož nějaké vagóny ..vagón jako vagón .. jak kdybych srovnal uhlák sypak nebo kontejnerak

Ketchup1970

Taky by to mohl být pasažérský vagónek

Jiří Kocurek

Honecker je především nepohodlný, 30-35 roků olítaný kus.
https://www.darujizaodvoz.cz

Vtvt

Já netvrdím, že ComfortJet je předražený z hlediska výrobních nákladů. Ale mám pochybnost, že ČD dokáže prodat cestujícím jízdné dražší o tisíce procent oproti jízdnému v Bdmtee.

Čili mám vážnou pochybnost, že luxusní Comfort se dokáže zaplatit u zákazníků/uživatelů ČD.

Když byla na Č. Rozhlase diskuze o VRT (pan Kupka vs. kverulanti), tak od oponentů ministra zaznělo přirovnání k ceně cestování rychlými vlaky po VRT k jízdě ve Ferrari = tj. že oponenti pochybují, že se najde dost solventních cestujících, aby si užili cestování za cenu jízdy ve Ferrari.

Ketchup1970

Ty Jo , takže ty tisíce lidi co se vozí ve TGV Duplex u SNCF jsou vlastně milionáři ? A jízdenka Oui go za 19€ je co ?

Přednosta

Tady bych si dovolil tvrdě nesouhlasit. Běžné obecenstvo nema čas vyzobavat různé Sparpreisy za 19e. Tuctový Francouz jede za třeba 180e (osobně viděno, do Lyonu).
A třeba jízdné Bergen – Oslo za v přepočtu 2500Kc, to si nikdo u nás neumí představit…že by stálo treba Praha – Harrachov…. To by mohli posílat ComfortMuv když náhodou někdo přijde….

Vojtěch

A když si dám autem Praha Černý Most- Harrachov sjezdovka tam a zpět, tak zaplatím kolik? Min 22l benzínu = 1000 Kč, ale ještě dálniční známka… No a reálně máme auto na operativní leasing za 9 Kč km = to mám odpolední lyžovačku za cca 4500 Kč a to tam 2x týdně jedu, max ve 2 osobách

MHD

Co bys doporučoval? Přidat Comfortjety a víc nasazovat Bdmtee?

PepaM

To je ale úplně nesmyslné srovnání, už jenom proto, že je každé z toho určeno pro úplně jiný segment. Nebo snad nyní na Ex3/Ex5 jezdí Bdmtee, resp. naopak, budou snad Comfortjety jezdit na příměstských osobácích okolo Brna?

Vojtěch

ICE Drážďany – Paris dospělý + 2 děti 249 EUR standartní cena den před odjezdem ještě k tomu Sparr 1. třída za 197 EUR. 14 dní předem stejná cena za 2 osoby dospělé a děti do 10 let mají vliv na cenu cca +-20 EUR. Problém je v kapacitě, vlaky jsou vyprodané pátek/svátek/špička/sedlo. A třeba Dresden – Tirano 2-3 dny předem za cca 37-49EUR, některé spoje mimo špičku i s ICE. Takže Ferrari ani omylem, levnější jak Škoda Kodiak

Karl vB.

Takové detaily jsou pro pana vtvt nezajímavé, protože jsou:
a) pod jeho rozlišovací úroveň
b) důvodem ignorace, protože nepasují do jeho „argumentace“
c) kombinace obou předchozích možností

nowas

A jak na tom byl ten Honecker v době výroby, ty hlavo?