Dráhy nasadí na jihu Čech až 13 nových panterů, kraj počítá s odbavením kartou

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeský kraj finišuje v jednáních s Českými drahami o zajištění obslužnosti na příštích deset let. Dnes jde na radu kraje

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.L.

Důvodem proč se do soutěže na motorovou trakci nepřihlásil žádný další uchazeč, jsou s největší pravděpodobností nesmyslná kritéria nastavená krajskými radními.

-TR-

Nekrmte trolly. Souprava je typický troll, který se baví tím, že štve ostatní lidi. Nic jiného to není.

Souprava

No jasně… píšu se s dlouhými příspěvky, vysvětluju je, diskutuju, spousta lidí mi dává i palce nahoru… no úplně typický trolling. 🙂 Ale pokud vám to tak přijde, tak samozřejmě nereagujte, nikdo vás nenutí. Jen byste si asi tu definici trolla měl přečíst o něco pečlivěji. Opačný názor není trolling ani omylem. A dokonce by z evropského měřítka byl můj názor těžce většinový. Jinak by nebylo zrušeno tolik lokálek v západních ale i východních státech (Polsko, Maďarsko a další východní země zdaleka nemají tolik dodnes funkčních lokálek jako my). Jejich rozsah v ČR je anomálie, která se dříve či později… Číst vice »

Souprava

Kraj by mohl výrazně ušetřit, kdyby zakázal platnost režimek*, ČD tarifu a zrušil objednávku na slabých tratích. Na okamžité zrušení (od změny GVD v červnu) provozu jsou: Počátky-Veselí (jediné smyslupné obce obslouží i rychlík) Dačice-Slavonice síť tzv. Blatenek (komplet, žádná nemá smysl) Lipenka mimo léto (vodáci) Veselí-ČB (obsluha zastávek Veselí zastávka a Ševětín má smysl, ale to lze zajistit rychlíky… připlatit za jejich zastavení v těchto zastávkách vyjde levněji než platit vlastní vlakolinku) JHMD (větev do bystřice nechat jako památku) osobka Březnice-Písek (stačí R) V další vlně (postupně během 10 let) je na zrušení: osobka Tábor-hranice SČK (nebo nechat to… Číst vice »

xyz

„Počátky-Veselí (jediné smyslupné obce obslouží i rychlík)“ Tak to je fajn, že byste Jindřichovu Hradci ponechal obsluhu jen ve 2 h taktu (tzn. v rychlíkovém taktu). „obsluha zastávek Veselí zastávka a Ševětín má smysl, ale to lze zajistit rychlíky… připlatit za jejich zastavení v těchto zastávkách“ Tak to je fajn, že byste ty rychlíky tím pádem patřičně zpomalil. „Strakonice-Volary (po uplynutí tendru) Vodňany-Nové Údolí (po uplynutí tendru) Český Krumlov-Černý Kříž (po uplynutí tendru)“ Tak to je fajn, že by o vlakové spojení přišlo mj. okresní město Prachatice; stejně tak i lipenská přehrada (aneb Lipenka vzata na milost, trať k břehům… Číst vice »

MichalM

Tábor-Písek mu nedopatřením unikly. 😀

Souprava

Nepsal jsem horizont rušení na 20 let, ale na 10.

xyz

Tak to je fajn, že byste dal novému mostu provoz vlaků max. do roku 2039, tzn. na max. 17 let (budu-li předpokládat zprovoznění v roce 2022 při zahájení prací v roce 2020) https://pisecky.denik.cz/zpravy_region/zeleznicni-most-pres-orlik-nahradi-novy-20181128.html 🙂

Souprava

Kdo brání to do JH proložit busy? Obsluha okraje JH jednou za 2h je dostatečná.

Máme tam expresy; přibude tunel, co to zrychlí a vytvoří časovou rezervu; případně lze zrušit zastavování R v Plané, kde rušit Os nenavrhuji. V Plané se staví pár let teprve, tam vám zpomalení nevadilo? 🙂

K opravě mostu má dojít v dohledné době, té hloupé investici už nelze zabránit, takže je kravina to vzápětí zrušit. Proto bych té trati těch 20 let dal, když už bude ten most. Jinak by na seznamu samozřejmě byla.

xyz

„přibude tunel, co to zrychlí“ Tak to je fajn, že byste na takto zrychleném úseku zrušil Os vlaky, které díky tomuto zrychlení mohou být o to využívanější a mohou obsluhovat mj. i Ševětín a Veselí n/Luž. zast. 🙂 „K opravě mostu má dojít v dohledné době, té hloupé investici už nelze zabránit, takže je kravina to vzápětí zrušit.“ Tak to je fajn, že jste natolik názorově konzistentní, že ještě nevyměněný most (bez vysoutěženého zhotovitele atd.) považujete za důvod další existence osobní dopravy, zatímco např. již zdálkovinovanou t-194 v horní části (Český Krumlov – Černý Kříž/Nové Údolí) byste (i v létě)… Číst vice »

Souprava

Zapomínáte na to, že když dojdou prachy, tak dojdou prachy (a nebo stačí, že nové vedení kraje bude mít jiné priority – silnice, obchvaty, nemocnice, dětská hřiště, školky) a vlaky jsou pro kraje jedna z nejsnazších forem úspor. Dají se snadno a plnohodnotně nahradit levnějšími autobusy. A žádný smluvní závazek mezi krajem a SŽDC o minimální době provozu u těchto tratí neexistuje. Tratě jsou majetek státu, neexistuje povinnost krajů na nich něco objednávat. Pokud opravím nějaký barák, tak vy taky nezačnete mít povinnost se mi tam nastěhovat a platit mi nájem, pokud začnu fňukat, že ta investice vychází vniveč. Co… Číst vice »

jan

Si to tam zrušte třeba všechno a choďte pěšky. A zrušit tarif čd? Chtěl byste zdražit?

Ušatá

Vy s těmi nesmysly nepřestanete? Už Vám bylo několikrát vysvětleno, že silniční doprava je podstatně dražší a má vysoce negativní dopady, které nás stojí podstatně víc, než systém železnice v celé zemi. Vůbec nemáte navíc ponětí o dopravních potřebách – dopravním potenciálu v jednotlivých místech, u jednotlivých tratí. Vůbec jste dosud nepochopil, že u řady tratí se uměle vytvářely situace, aby nebyly používány, aby se tam nedala provádět nákladní doprava. Jen tak mimochodem, víte vůbec něco o Vámi zmiňovaných tratích jako Kozina, Slavkovská, ale i přes to Středohoří? Máte vůbec ponětí, co tam lze přepravovat, v jakém množství? Asi ne,… Číst vice »

Souprava

Další snůška nesmyslů?

Vyhledejte odborníka a promluvte si s nim o tom, jak vás frustrují křivdy páchané na železnici, uleví se vám.

Souprava

Co vy vlastně čekáte? V plánu novostaveb jsou téměř výhradně jen silnice. Nové železnice se s výjimkou VRT a pár krátkých tratí (jednotky km) neplánují. Pokud se staví přeložka, tak se původní trať zruší, nejde o nové tratě. Stavbu nových železnic (krom VRT) nikdo nepotřebuje. Kdyby ano, tak po tom lidé volají. Ale lidé chtějí nové silnice, proto se staví silnice. Nestaví se kvůli mně, ale kvůli většině, co ty silnice potřebuje. Nové lokálky nikdo nechce. A soudě podle obsazenosti, nechce skoro nikdo ani ty stávající. Za koho tedy mluvíte? Za nějakou šotopartu, která už si všechno projela a nudí… Číst vice »

xyz

„Co se zmařenou investicí bude SŽDC dělat, je její probllém. “
Tím už ale uhýbáte od svého názoru jinam (k pohledu „co by dělalala SŽDC“).

Váš názor k trati Tábor – Písek totiž překvapivě není (v intencích vašich dřívějších názorů) „zrušit provoz ve chvíli, kdy by bylo potřeba měnit most přes Orlickou přehradu; případně na tomto mostě vybudovat cyklostezku“, ale onen most nahradit novým a až po „ne méně než 10letém horizontu“ zastavit osobní dopravu (což jste mimochodem doplnil až poté, co jsem vás na tuto trať upozornil).

Zajímavý názorový vývoj. 🙂

Tronda

Nechci být pedant, ale zrovna v Jižních Čechách to vypadá už velmi dlouho, že vedení kraje má jiné priority než železnici…

PetrB

Vy jste takový český Richard Beeching, jenže tomu resp. Británii fakt nepomohlo: Plán restrukturalizace Britských drah (tzv. Beechingova zpráva, Beechingova reforma)[4] z 27. dubna 1963 předpokládala, že z více než 29 000 km bude 9 700 km, většinou vedlejších odboček a dálkových tratí, uzavřeno. Na mnoha dalších dojde k zastavení osobní dopravy, nebo zrušení méně využívaných stanic. Tento plán restrukturalizace byl schválen vládou. Busizace“ nahrazující vlaky autobusy byla také nešťastnou. V mnoha případech byly autobusy značně pomalejší a méně pohodlné a následkem toho nepopulární u veřejnosti. Není divu, že většina náhradních autobusových přeprav se neobešla bez dotací, postupně zanikala a… Číst vice »

Souprava

Gratuluji k umění citovat wikipedii a neuvést zdroj. Až vejde v platnost ten nový eurozákon, bude váš příspěvek z pohledu adminů na hranici porušení autorských práv wikipedie. Takže jsem dost zvědav, jak se k podobným expertům jako vy, neschopným vytvořit vlastní originální text, budou admini stavět. Zda si risknout vám to tu nechat. Tohle bude fakt zajímavé sledovat. 🙂

PetrB

Zajimavejsi je sledovat vas komplex nadrazenosti. Zdroj: Alfred Adler

Souprava

LOL, nečekal jsem, že to s těmi zdroji vezmete tak vážně… Budete to tak dělat i v diskuzích s jinými? 🙂

pony

> Jihočeši jednají s Rakušany i o zavedení přímé linky České Budějovice – Vídeň, a to protažením spoje Rakouských spolkových drah z Českých Velenic.

jakoze dopravcem budou az do budejc obb?

železničář v důchodu

„jakoze dopravcem budou az do budejc obb?“
A to proč?

Jan

A proč by ne…?

pony

Vim ja? Ta veta tak vyzniva.

Jan

A mohu vědět, co se Vám na tom nezdá…?

železničář v důchodu

Že DOPRAVCE budou ÖBB: podle mě to budou i nadále vlaky ČD = podobně jako na trati Summerau – České Budějovice.

Gwann

Netočte se na slovíčkách. A pokud to má být elektrika bez přepřahu, tak to asi budou rakouské vlaky (nebo alespoň loko), protože rakouské napětí umí z našich strojů jen 380, 340 a Traxx s Vectronem. 340 vlastní Cargo a moc daleko do Rakouska je nepouštějí a zbytek na Sp na této relaci asi nikdo neuvolní…

MichalM

Dopravce budou ČD, ale pokud pojede rakouská jednotka, musí jim jí zaplatit. Takže ČD jde za JčK a říká „pokud chcete rakouské vlaky, bude vás to stát X“.

PetrB

Ano, ma to jezdit OBB jednotkou CityJet

jan

Já si myslím, že na takové ty tratě 70 – 90 km/h je to zbytečný tank. 110 tun. Tatranská jednotka má 38 tun, 80km/h a kapacitu téměř 110 lidí.. Tsi je nevyjednaný euronesmysl. Někdo od nás jaksi zapomněl vyjednat kategorii „regionální dráha“, když je kategorie suburban, proč by nemohla být regionální. Resp, do toho by se nemělo tsi tahat..

železničář v důchodu

Protože bez dodržení TSI by ta lehká vozidla asi zase nesměla na celostátní tratě s vyšší NTR …

jan

A vadilo by to někomu třeba takové Veselí Havlíčkův Brod..

pony

Určitě ne, myslím, že je úžasný nápad přeřadit trať se solidním povoleným zatížením, maximální délkou vlaku a tím pádem i ne úplně zanedbatelnou nákladní dopravou, z železniční sítě do nějaké zvláštní kategorie, aby se ušetřilo pár peněz na dvou vlacích do Jindřichova Hradce. Nenapadá mě jediná nevýhoda.

jan

Ale tak ne, ale proč se řeší nějaké tsi crash norm pro ne ten-t zapadlé tratě. Co je jim do toho, jaké vozy tam jezdí, komu to vadí. A 60 tun bude někdo muset rozjíždět zcela zbytečně..

Frantisek

No jo, na koleje dáme tanky a zabíjet se budeme levněji na silnicích. Problém je, že je EU strašně těžkopádná a vymýšlí šablony podle území, kde si velkou část tratí zrušila. Tím se dostává do rozporu s deklarovaným záměrem převést část dopravy zpět na koleje a naopak motivuje ostatní k další redukci tratí. Pravdou ovšem je, že zcela zásadní ve prospěch prostředí by bylo převést tam nejprve tu těžkou nákladní dopravu…

Souprava

Autobus už byl vynalezen. Tam, kde se nevyplatí vozidlo s TSI, je jedinou vhodnou plnohodnotnou náhradou právě autobus.

I u nás by většina lidí dala přednost západním platům, před držením lokálek. A zájem lidí ze západu stěhovat se za nižšími platy a lokálkami také nepozoruji. V té partě, co chce vybírat vysoké daně, aby zbylo na lokálky, byste zůstal osamocen. Myslím, že i dost vašich šotopřátel by při možnosti dostávat za svou práci dvojnásobnou odměnu a jezdit na lepší dovolené, mít lepší televizi, dopřát dětem lepší dětství a mít lepší auto, hodně rychle o lokálky ztratilo zájem.

Souprava

Co se týče bezpečnosti, tak i zde je autobus za vlak téměř plnohodnotnou náhradou. Pokud se bojíte jezdit po silnicích autem (to respektuji, zde statistika hovoří jasně), zkuste autobus. Pravděpodobnost zranění v autobuse není o moc vyšší než ve vlaku, navíc v autobusech už některá místa mají pásy, což ve vlacích není.

Tronda

Taky pravda, ve finále se může dodnes jezdit v rybácích…

xyz

„Pro přímé zadání se kraj rozhodl poté, co mu nevyšly soutěže.“ Z jakého důvodu tyto (na poslední chvíli vyhlášené) soutěže tzv. nevyšly? V článku není upřesněno. „na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Na jejich nasazení ale dojde až po elektrizaci tratě, se kterou se počítá do roku 2025. Do té doby tam zůstanou kvůli nízkopodlažnosti Regionovy.“ Regionovy tam nyní jezdí jen od podzimu do jara. Nebo tam snad od letošního roku opět budou jezdit celoročně? „Termín byl takto stanoven proto, že od stejného data by měli vyjet vítězové autobusových soutěží.“ Aneb další kraj „nestíhající“ soutěžit autobusové linky… Číst vice »

Matěj

Mám dojem, že do soutěží se přihlásily jen ČD/nikdo.

Kajman

Soutěže byly tak nesmyslně zadané, že bylo do počátku jasné, že je to jen proto, aby se neřeklo.

Kuzma

Letos v letní sezóně bude opět brejlovec plus patra, ale příští rok v letní sezóně je nahradí kombinace regína +012+regína.

I.P.

Na trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice jezdí od podzimu do jara 842+057. Regionova tam jede akorát na některých okrajových spojích.

xyz

Díky za upřesnění, tu změnu „kvatra za Regionovu“ jsem si neuvědomil. Mmch. jízdní doby jsou tam vlastně počítány na 100 km/h, díky čemuž vůbec bylo možné přeložit křižování z dřívější Lomnice n/Luž. (opětovně) až do Třeboně při souběžném zachování návazností ve Veselí nad Lužnicí. Bude zajímavé sledovat, jak toto (ne)bude vycházet s Regionovami a jejich v(max) 80 km/h. 🙂

PetrB

Podminky byly, rekneme sibenicni.

Paja

O těch soutěžích bylo jen na tomhle webu několik článků, zkuste použít hledání.

Ušatá

Ono to nevyšlo proto, že nároky kraje byly na vozidla příliš náročné, až nesmyslné.

jan

Mě by zajímalo, kdy kraje začnou jezdit mezi sebou na společné místo.. Ne každý zastávku před..

Frantisek

Pohraniční přechodové stanice. 🙂

xd cestující

Nemáte někdo nějaké informace ohledně osobní vlaků mezi Táborem a Benešovem?

ApolloXI.

Zatím jezdí. Momentálně na gumových kolech 😀 Ale jestli myslíte náhrada Regín za Pantery – zapomeňte.

xd cestující

V současnosti jezdí buď Regíny nebo klasika a dva vagóny, Panteři mi přijdou ideální na tuto trať a tak v to doufám.

MichalM

I v „klasice“ a dvou vagonech jezdí lidí, že by se vešli do jednoho BDs. 🙂

Ušatá

Proto se také stále zastávám toho, že by se měla obnovit výroba motorových vozů, řidičáky, vleky a tím jezdit podle potřeby a obsazenosti. Ušetřilo by se dost, oproti jednotkám nebo soupravám.

Frantisek

Nebál bych se ani elektrických motorových vozů. 🙂

Souprava

A já se naštěstí nemusím bát, že by se vámi někdo řídil. 😀

Ušatá

Samozřejmě. Já mám představu motorového vozu elektrického, který by měl možnost jet jak pod trolejí, tak na baterie nebo mít generátor na své elektromotory. Takže použití na všech tratích. Něco takového se snad už zkouší.

MichalM

Vozit vzduch v Panteru je dost drahé hobby… 🙂

blekp

Podaří-li se vyřešit oběhové možnosti dopravce České dráhy, mohly by přímé spěšné vlaky Praha – Tábor od prosincové změny jízdního řádu vyjíždět z Tábora v 4:15, 5:15 a 6:15 a z Prahy se vracet v 15:55, 16:55 a 17:55. Spěšný vlak by jel z Tábora do Benešova jako vlak osobní a z Benešova by následně jel jako vlak spěšný a před Prahou zastavil jen v Čerčanech, Senohrabech, Mnichovicích a Říčanech.
https://www.mesto-votice.cz/starostove-resili-novy-zeleznicni-jizdni-rad/d-47755

železničář v důchodu

Stanice Červený Újezd na přeložené trati je údajně koncipována tak, aby v ní bylo možno (relativně snadno) přestupovat mezi regionálními vlaky obou krajů.

xd cestující

Stanice Červený Újezd by měla mít dvě koleje a dvě krajní nástupiště, mimo stanici pak další dvě koleje. Moc zde nevidím prostor koncipovaný pro přestup.

železničář v důchodu

Pokud si dobře vzpomínám, tak s dělenými kolejemi a cestovými návěstidly …

Ušatá

To dělení dopravy na kraje musí zmizet. Prostě vlaky i autobusy musí jezdit po trasách, které vyhovují cestujícím a ne zmršenému systému organizace dopravy a financování. Prostě musí být normální, že i Os pojede z Plzně zas až do Žatce , z Tábora do Benešova atd. A MD jako garant dopravy ve státě si s tím musí umět poradit.

MartinS.

To je ale nesmysl… kolik lidí má potřebu jet z Os z Plzně do Žatce nebo z Tábora do Benešova? Tedy spíš, kolik lidí na trase Plzeň – Žatec, resp. Tábor – Benešov nastupuje v nácestných zastávkách, kde nestaví rychlík a jede do druhého kraje? Ony ty kraje to dělají právě pro cestující, ale pro své cestující v kraji… na páteřní železniční dopravu navazují autobusy, které to rozvážejí dál. Ale dělají to podle toho, jak potřebují svážet/odvážet cestující do/ze spádových center… Os Plzeň – Žatec nebo Tábor – Benešov by znamenal, že buď by někde půlhodiny stál, aby se vešel… Číst vice »

Ušatá

Výsledkem současné koncepce je nutnost používání aut na venkově a dále stěhování lidí z venkova. Ta realita a život lidí jsou poněku jiné než představa úředníků.

Ušatá

Ten Váš úvod je demagogický. Ono je tam na trase mnoho dalších obcí a měst a lidičky jezdí třeba i zˇjedné do druhé. Od toho tam ta trať je, aby byla použitelná a využívatelná nejen mezi koncovými body, ale i mezi nimi a těmi obcemi. A představte si, že i já sám jsem často taková spojení využíval a dnes s tím mám problémy. Už třeba dojet jen z Plzně do MLadotic, ale i do Blatna a hlavně tam mít možnost připojení na Bečov i Rakovník. Prostě to není. Pokud nepovažujete za vyhovující těch pár R, které to ale také plně… Číst vice »

Frantisek

Zato ani v rámci přeložky není koncipována k obsluze Červeného Újezda. Je vidět, kde jsou dnešní priority železniční dopravy: prodlužovat docházku, přidávat přestupy. 🙂

Souprava

Znovu jste dokázal, že železnici vůbec nerozumíte…

Ušatá

Jaká radost, že Vy jí rozumíte, tedy zdá se, že si to myslíte, ale mám obavu, že řada jiných lidiček je úplně jiného mínění.

Souprava

„Odborníci“ z Alternativního webu? Jsem dost rád, že bych se asi s takovými neshodl, já raději seriózní názory, než být za exota.

Marek Janík
X 1

Ty vo.e.
Toto už není normální. Těm úředníkům už hrabe.

Martin z Moravy

Jaké má plány budoucí majitel s tratí Čejč – Uhřice? Ví to někdo?

Kirschner

Jo krajští úředníci si zpočítali. Prvně si každej takovej ouřada vypočítá kolik to sype do vlastní kešeně, potom za co by se ty „lehce“ nabyté korunky dalo utratit a až někde hoooodně na konci jsou nějací obyvatelé. 🤔

Tronda

Ono je spíš vtipné, že když se na nějaké trati zastaví osobní doprava, tak je celkově menší kvikot, než když na nějaké trati začne jezdit jiný dopravce. Nemám pravdu?

Filip

Libí se mi ten argument, železnice je ekologická 😀 asi tim vlakem nikdy nejel 😀

AAA

problém mohou mít i maminky s kočárky

tak hlavně že do 810 se jim nastupuje pohodlně….

železničář v důchodu

To sice ne, ale kočárků se tam vejde víc než do autobusu, kam se nastupuje stejně nepohodlně.

AAA

tak záleží na tom do jakého autobusu (jak počtem tak nastupováním)

železničář v důchodu

Že by na tu „pseudoNAD“ zajistil KORDIS vozidla s prostorem pro víc než jeden kočárek, o tom dost pochybuji, ale možná se mýlím. A ani jízdní kola podle obvyklých přepravních řádů autobusy neberou vůbec.
Asi je tam v současnosti spádovost frekvence jiná, než jaká bývala v dobách výstavby tamních železnic …

MichalM

Ještě jste v zápalu boje zapomněl na kadibudku.

železničář v důchodu

Ta je u vlaku samozřejmě také přínosem – ale já jsem jen porovnával přepravitelnost vybraných (speciálních) zavazadel.

Souprava

Kdyby kraj přestal režimkářům v důchodu uznávat režimku a přinutil je kupovat si důchodcovské jízdné, tak za ně dostane od státu doplatek do plné ceny. Uznáváním režimek na nich jen prodělává ve prospěch státu.

Ušatá

To musíte posuzovat komplexně, Nejen, že tam jede jeden motor, ale např. kolik je tam záboru půdy, zásahy do krajiny, dopady ohřevu tělesa, dopady do vodního režimu apod. Uvědomte si také to, že pokud máte dopravu pouze na silnici, tak všich i kolem ní trpí dopady do zdraví. MNožství – intenzita dopravy je vysoká a to prakticky nepřetržitě, působení exhalací, hluku, změny mikroklimatu, ohřev okolí a tím zhoršené podmínky pro bydlení apod. A pokud i dostanete tuto dopravu dál od obydlené části, zase není dostupnost dopravy, musí se budovat odbočky, parkoviště, zvyšuje se rozloha zasažené krajiny atd.Prostě to není tak… Číst vice »

Souprava

A to všechno vyřeší pouhá podpora lokálek? 😀 A neměly by s tu podporou začít velké země? Poradíte jim to? 😀

Ušatá

Od toho máme Vás, my na to nestačíme.

xyz

Tento krok byl zřejmý již od přelomu let 2017 a 2018, kdy JMK vyhlásil rozsah „soutěženého“ souboru tratí („soutěžený“ jen na 3 roky, „shodou okolností“ se šibeničním termínem plnění a „shodou okolností“ odpovídající přesně kapacitám dosavadních souprav, které na těch kterých spojích nasazují ČD a „náhodou“ všechny spoje – tzn. závislá i nezávislá trakce – v jednom „soutěženém“ balíku).

Rovněž tak nejsou součástí toho celokrajského souboru víkendové pendly Miroslav – Hrušovany n/J.

PetrB

Mam doma knihu 10 let IDS JMK a na predposledni strane je mapa s prognozou zeleznicni dopravy v Jihomoravskem kraji a tam je trat Hodonin – Crjc zakreslena jako „uvaha ukonceni osobni dopravy“. Dalsi takova trat je tam Boskovice – Velke Opatovice, Oslavany – Ivancice a jeste jedna – tu si vsak nevybavuji. Takze KORDIS JMK se k te prognoze ted uchyluje. Jen doplnim, ze knihu 10 let IDS JMK prodava do soucasne doby Dopravni podnik mesta Brna a to i na svem e-shopu, tak v infocentru DPmB na Novobranske ulici za 175 Kc

xyz

Je to na straně č. 118 té knihy, ale žlutě (s poznámkou „výhledové posouzení možnosti náhrady autobusovou dopravou“) tam jsou jen ty tři vámi jmenované úseky (Čejč – Hodonín, Ivančice – Oslavany, Boskovice – Velké Opatovice), žádný další.

Ušatá

To je zase ta pokřivená ekonomika prosazovaná lidmi jako zdejší souprava. Jsem zvědav, kdy konečně se podaří prosadit objektivní propočty jednotlivých dopravních systémů. Už tady snahy byly, dokonce se i něco zpracovalo, ale výsledky jsou někde v šuplících. Zajímavou otázkou je, proč tomu tak je. Komu to slouží!

MartinS.

Co je na ekonomice pokřiveného? Tak jestli někde jezdí 8 spojů denně v každém směru a jede jimi za celý den 50-70 lidí a platí se za to nějakých 120 Kč/vlkm, tak 8 autobusových spojů denně bez problémů těch 50-70 lidí také odveze, jen cena bude třetinová… což není dostatečně vidět, dokud se to nespočítá na konkrétním příkladu, ale 12 milionů a 4 miliony jsou celkem rozdíl… a těch 8 milionů je možné použít na posílení dopravy tam, kde je cestujících více…
Je přece nesmyslné, aby cestující zaplatil za jízdenku 27 Kč a stát za něj doplácel 270 Kč.

Ušatá

Pokřivená je v tom, že právě ty výpočty buď vůbec nejsou nebo nejsou objektivní – správné. Ta silniční doprava se raději moc nepočítá, protože by z toho vstávaly vlasy hrůzou na hlavě. 120 Kč/km je cena vlaku s lokomotivou a několika vozy, tedy s kapacitou nad 200 lidí, takže pokud by to jezdilo někde celý den pro 50 lidí, tak je to, s prominutím, hovadina. Tam patří malý motor a hlavně koncepce, jak zajistit vyšší využitelnost spojů, třeba i přípoji silniční dopravy, změnou zastávek, nové zastávky, lepší přípoje, časy spojů apod. Takže i ty Vaše příklady jsou ta pokřivená ekonomika.… Číst vice »

Souprava

Vy milujete konspirační teorie, že jo? 😀

PetrB

Celkový počet panterů v kraji by se měl nakonec vyšplhat na 17, tři další vlaky by měly jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Vzdyt tam jezdi vlaky ve smes jen ve spickach pracovnicj dnu (10 paru spoju) a o vikendu (5 paru spoju). Spoje, ktere na teto relaci drive jezdili byli zruseny prave JIKORDem a prevedeny na autobusovou linku 390820/390821 Ceske Budejovice – Veseli n. L. – Tabor. Na Lipence mohli uz davno jezdit vlakotramvaje, kdyby kraj se SZDC dotahl do konce projekt propojeni trate z Lipna nad Vltavou do Horni Plane. S tim souvisi i… Číst vice »

Kajman

Někde máte chybu: ve druhém odstavci popisujete zjevně stav na trati Veselí – Tábor, ale věta o třech panterech navíc se vztahuje k trati Veselí – Velenice. Vlaky z Veselí do Velenic mohly být těžko nahrazeny linkou z Tábora do Budějc.

PetrB

Ano mam tam chybu, omlouvam se. Misto Ceskych Velenic, tam ma byt Ceske Budejovice

Kajman

Jinak tedy o Študlarovi máte svatou pravdu, až ten zmizí v propadlišti dějin, tak se snad konečně i u nás něco pohne směrem do 21. století.

X 1

Asi je věrným žákem a pokračovatelem, jednoho starého tydýta.

Tomáš Záruba

Můj dojem tedy je, že I.Š. je osobou, díky které to v nedávné době v JčK nešlo do kytek úplně a i se teď postupně daří směřovat to zpátky k normálu, což je skoro zázrak.

Kajman

Minimálně ve funkci poradce hejtmana pro dopravu je od ledna 2006. Vy skutečně máte dojem, že se doprava v JčK kontinuálně 13 let zlepšuje? V takovém případě by výchozím stavem musely být tažné muly, jinak si tu mizérii nedovedu vysvětlit.

Tomáš Záruba

Mám dojem, že tu mizérii v rámci možností přibrzdil a nyní to pomáhá vracet. Domnívám se, že nebýt jeho, bylo to ještě o dost horší.

Kajman

A pro ten dojem máte nějaké relevantní podklady? Zrovna on je podle všeho hlavní žábou na prameni vzniku smysluplného IDS.

Tomáš Záruba

Několikrát jsem s ním v posledních letech jednal a rozhodně nepůsobil jako někdo, kdo by nechtěl rozvíjet železnici. Detailní s dovolením nebudu.

PetrB

Mate snad na mysli zavedeni primestske linky v relaci Vodnany – Ceske Budejovice – Borovany, a tedy elektrifikaci trate 197 v useku Cicenice – Vodnany?

PetrB

Ano, nekde jsou uz znat naznaky. Na nekterych autobusovych linkach pribyli od brezna tohoto roku spoje, coz me prekvapilo. Nedavno, kdyz jsem chtel jet ve vsedni dny z Tyna do Budejc poslednim spojem, tak ten jezdilv 18:30 hod. Od 9. brezna tohoto roku jede posledni spoj v 21:15 hod. – linka 328720 Bechyne – Tyn – Ceske Budejovice Pribyli i samozrejme spoje i jinde, napr. do Dobrejovic atd. Porad je to vsak malo, zejmena vikendy jsou totalni katastrofa.

železničář v důchodu

Spíš spolužákem a „služebním partnerem“ než žákem – i vzhledem k věku …

Petr

A do Počátek Žirovnice bude jezdit co?

Martin

R11.

Kajman

Tady je spíš na místě otázka „kdo“ než „co“. Vzhledem k excentrické poloze nádraží tam asi úplně obří výměna cestujících nenastává.

Petr

Takže osobáky jezdit už nebudou??

-TR-

Podle návrhu VDV ne.

noerf

No vzhledem k tomu, že na trati České Budějovice – Písek, hlavní nádraží je elektrifikace a má se dělat v blízké budoucnosti elektrifikace do Písku města (tuším do 2021), tak mě překvapuje, že se nepočítá s nasazením elektrických jednotek na této trase. Jinak pokud jezdí na osobácích lokomotiva s třemi vagony (České Budějovice – Tábor), tak je dvouvozový panter efektivnější. A alespoň dojde k nahrazení regionov z elektrifikovaných tratí. Ono je zvláštní, když z Lince jezdí elektrická lokomotiva do ČB se třemi nebo čtyřmi vagony od OBB a ČD vypravují do Horního Dvořiště Regionovu. Prosím o zveřejnění cen za kolik… Číst vice »