Dopravci Železnice Zprávy

Dráhy nasadí na jihu Čech až 13 nových panterů, kraj počítá s odbavením kartou

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeský kraj finišuje v jednáních s Českými drahami o zajištění obslužnosti na příštích deset let. Dnes jde na radu kraje dohoda (obdoba smlouvy o smlouvě budoucí), která garantuje uzavření tří nových smluv o závazku veřejné služby s Českými drahami.

Kraj s drahami ještě před začátkem nového jízdního řádu uzavře smlouvy na tři soubory: elektrickou trakci, motorovou trakci a takzvanou Bechyňku. Pro přímé zadání se kraj rozhodl poté, co mu nevyšly soutěže. Největší novinky čekají cestující zřejmě v elektrické trakci. Nebude to ale hned od prosince.

Podle dohody dráhy musejí do tří let nasadit v kraji deset nových dvoudílných elektrických jednotek pro 160 cestujících. Už nyní je jasné, že půjde o RegioPantery, na které mají České dráhy rámcovou smlouvu se Škodou Transportation.

Dráhy mají v Jihočeském kraji z minulých let už čtyři pantery pořízené z Regionálního operačního programu. „Budeme tak mít 14 panterů, kterými pokryjeme základní síť,“ říká poradce hejtmanky pro dopravu Ivan Študlar. Tím by ale podle něj akvizice neměla skončit. Celkový počet panterů v kraji by se měl nakonec vyšplhat na 17, tři další vlaky by měly jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Na jejich nasazení ale dojde až po elektrizaci tratě, se kterou se počítá do roku 2025. Do té doby tam zůstanou kvůli nízkopodlažnosti Regionovy.

„Původně jsme trvali na tom, že pantery by měly mít i rakouský trakční systém. Ale upustili jsme od toho a domluvili jsme se tak, že spěšné vlaky z Lince v prokladu s expresy bude nadále zajišťovat rakouská strana,“ doplnil Študlar.
Jihočeši jednají s Rakušany i o zavedení přímé linky České Budějovice – Vídeň, a to protažením spoje Rakouských spolkových drah z Českých Velenic. „Cena z jejich strany je celkem slušná, myslím si, že k nějaké domluvě dospějeme. Jedná se o rozsahu dva až sedm párů,“ upřesnil Študlar. Nejbližší termín obnovení vídeňské linky je prosinec 2020.

Jedinou jihočeskou tratí (když odmyslíme Bechyňku), kde pod dráty zůstanou dnešní vozidla, bude takzvaná Lipenka z Rybníka do Lipna nad Vltavou. Tam zůstane vozba ve složení „žehlička“ a patrové vagony. „Jsou tam krátké perony a my pro letní sezonu potřebujeme kapacitu. I ty patráky nám ale České dráhy do tří let částečně zmodernizují, například vylepší interiér a osadí informační systém,“ říká Študlar.

V motorové trakci nasadí dráhy v kraji do tří let sedm nových motorových jednotek pro 120 lidí; dopravce je zatím nemá vysoutěžené. Záměrem kraje je mimo jiné zavést spěšné vlaky Tábor – Písek – Strakonice.

Třetí soubor tvoří unikátní trať z Tábora do Bechyně, kde je stejnosměrná trakční soustava s napětím 1500 voltů. Na kombinaci motorových Regionov a „žehliček“ s vagony se zatím nic měnit nebude. „Jsme dohodnutí tak, že si České dráhy udělají průzkum trhu, a pokud by byla někde k dispozici modernizovaná elektrická vozidla, tak bychom jednali o jejich dodávce. Posoudíme a rozhodneme to do tří let,“ doplnil Študlar.

Od prosince 2021 by mělo být u všech dopravců v kraji standardem možnost odbavení platební kartou a mobilním telefonem a připojení na dispečink. Termín byl takto stanoven proto, že od stejného data by měli vyjet vítězové autobusových soutěží.

113
Diskuze

avatar
12 Komentáře
101 Reakce na komentáře
34 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
33 Autoři komentářů
SoupravaPetrBUšatáK.L.Tronda Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
K.L.
Host
K.L.

Důvodem proč se do soutěže na motorovou trakci nepřihlásil žádný další uchazeč, jsou s největší pravděpodobností nesmyslná kritéria nastavená krajskými radními.

-TR-
Host
-TR-

Nekrmte trolly. Souprava je typický troll, který se baví tím, že štve ostatní lidi. Nic jiného to není.

Souprava
Host
Souprava

No jasně… píšu se s dlouhými příspěvky, vysvětluju je, diskutuju, spousta lidí mi dává i palce nahoru… no úplně typický trolling. 🙂 Ale pokud vám to tak přijde, tak samozřejmě nereagujte, nikdo vás nenutí. Jen byste si asi tu definici trolla měl přečíst o něco pečlivěji. Opačný názor není trolling ani omylem. A dokonce by z evropského měřítka byl můj názor těžce většinový. Jinak by nebylo zrušeno tolik lokálek v západních ale i východních státech (Polsko, Maďarsko a další východní země zdaleka nemají tolik dodnes funkčních lokálek jako my). Jejich rozsah v ČR je anomálie, která se dříve či později… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Kraj by mohl výrazně ušetřit, kdyby zakázal platnost režimek*, ČD tarifu a zrušil objednávku na slabých tratích. Na okamžité zrušení (od změny GVD v červnu) provozu jsou: Počátky-Veselí (jediné smyslupné obce obslouží i rychlík) Dačice-Slavonice síť tzv. Blatenek (komplet, žádná nemá smysl) Lipenka mimo léto (vodáci) Veselí-ČB (obsluha zastávek Veselí zastávka a Ševětín má smysl, ale to lze zajistit rychlíky… připlatit za jejich zastavení v těchto zastávkách vyjde levněji než platit vlastní vlakolinku) JHMD (větev do bystřice nechat jako památku) osobka Březnice-Písek (stačí R) V další vlně (postupně během 10 let) je na zrušení: osobka Tábor-hranice SČK (nebo nechat to… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Počátky-Veselí (jediné smyslupné obce obslouží i rychlík)“ Tak to je fajn, že byste Jindřichovu Hradci ponechal obsluhu jen ve 2 h taktu (tzn. v rychlíkovém taktu). „obsluha zastávek Veselí zastávka a Ševětín má smysl, ale to lze zajistit rychlíky… připlatit za jejich zastavení v těchto zastávkách“ Tak to je fajn, že byste ty rychlíky tím pádem patřičně zpomalil. „Strakonice-Volary (po uplynutí tendru) Vodňany-Nové Údolí (po uplynutí tendru) Český Krumlov-Černý Kříž (po uplynutí tendru)“ Tak to je fajn, že by o vlakové spojení přišlo mj. okresní město Prachatice; stejně tak i lipenská přehrada (aneb Lipenka vzata na milost, trať k břehům… Číst vice »

MichalM
Host
MichalM

Tábor-Písek mu nedopatřením unikly. 😀

Souprava
Host
Souprava

Nepsal jsem horizont rušení na 20 let, ale na 10.

xyz
Host
xyz

Tak to je fajn, že byste dal novému mostu provoz vlaků max. do roku 2039, tzn. na max. 17 let (budu-li předpokládat zprovoznění v roce 2022 při zahájení prací v roce 2020) https://pisecky.denik.cz/zpravy_region/zeleznicni-most-pres-orlik-nahradi-novy-20181128.html 🙂

Souprava
Host
Souprava

Kdo brání to do JH proložit busy? Obsluha okraje JH jednou za 2h je dostatečná.

Máme tam expresy; přibude tunel, co to zrychlí a vytvoří časovou rezervu; případně lze zrušit zastavování R v Plané, kde rušit Os nenavrhuji. V Plané se staví pár let teprve, tam vám zpomalení nevadilo? 🙂

K opravě mostu má dojít v dohledné době, té hloupé investici už nelze zabránit, takže je kravina to vzápětí zrušit. Proto bych té trati těch 20 let dal, když už bude ten most. Jinak by na seznamu samozřejmě byla.

xyz
Host
xyz

„přibude tunel, co to zrychlí“ Tak to je fajn, že byste na takto zrychleném úseku zrušil Os vlaky, které díky tomuto zrychlení mohou být o to využívanější a mohou obsluhovat mj. i Ševětín a Veselí n/Luž. zast. 🙂 „K opravě mostu má dojít v dohledné době, té hloupé investici už nelze zabránit, takže je kravina to vzápětí zrušit.“ Tak to je fajn, že jste natolik názorově konzistentní, že ještě nevyměněný most (bez vysoutěženého zhotovitele atd.) považujete za důvod další existence osobní dopravy, zatímco např. již zdálkovinovanou t-194 v horní části (Český Krumlov – Černý Kříž/Nové Údolí) byste (i v létě)… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Zapomínáte na to, že když dojdou prachy, tak dojdou prachy (a nebo stačí, že nové vedení kraje bude mít jiné priority – silnice, obchvaty, nemocnice, dětská hřiště, školky) a vlaky jsou pro kraje jedna z nejsnazších forem úspor. Dají se snadno a plnohodnotně nahradit levnějšími autobusy. A žádný smluvní závazek mezi krajem a SŽDC o minimální době provozu u těchto tratí neexistuje. Tratě jsou majetek státu, neexistuje povinnost krajů na nich něco objednávat. Pokud opravím nějaký barák, tak vy taky nezačnete mít povinnost se mi tam nastěhovat a platit mi nájem, pokud začnu fňukat, že ta investice vychází vniveč. Co… Číst vice »

jan
Host
jan

Si to tam zrušte třeba všechno a choďte pěšky. A zrušit tarif čd? Chtěl byste zdražit?

Ušatá
Host
Ušatá

Vy s těmi nesmysly nepřestanete? Už Vám bylo několikrát vysvětleno, že silniční doprava je podstatně dražší a má vysoce negativní dopady, které nás stojí podstatně víc, než systém železnice v celé zemi. Vůbec nemáte navíc ponětí o dopravních potřebách – dopravním potenciálu v jednotlivých místech, u jednotlivých tratí. Vůbec jste dosud nepochopil, že u řady tratí se uměle vytvářely situace, aby nebyly používány, aby se tam nedala provádět nákladní doprava. Jen tak mimochodem, víte vůbec něco o Vámi zmiňovaných tratích jako Kozina, Slavkovská, ale i přes to Středohoří? Máte vůbec ponětí, co tam lze přepravovat, v jakém množství? Asi ne,… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Další snůška nesmyslů?

Vyhledejte odborníka a promluvte si s nim o tom, jak vás frustrují křivdy páchané na železnici, uleví se vám.

Souprava
Host
Souprava

Co vy vlastně čekáte? V plánu novostaveb jsou téměř výhradně jen silnice. Nové železnice se s výjimkou VRT a pár krátkých tratí (jednotky km) neplánují. Pokud se staví přeložka, tak se původní trať zruší, nejde o nové tratě. Stavbu nových železnic (krom VRT) nikdo nepotřebuje. Kdyby ano, tak po tom lidé volají. Ale lidé chtějí nové silnice, proto se staví silnice. Nestaví se kvůli mně, ale kvůli většině, co ty silnice potřebuje. Nové lokálky nikdo nechce. A soudě podle obsazenosti, nechce skoro nikdo ani ty stávající. Za koho tedy mluvíte? Za nějakou šotopartu, která už si všechno projela a nudí… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Co se zmařenou investicí bude SŽDC dělat, je její probllém. “
Tím už ale uhýbáte od svého názoru jinam (k pohledu „co by dělalala SŽDC“).

Váš názor k trati Tábor – Písek totiž překvapivě není (v intencích vašich dřívějších názorů) „zrušit provoz ve chvíli, kdy by bylo potřeba měnit most přes Orlickou přehradu; případně na tomto mostě vybudovat cyklostezku“, ale onen most nahradit novým a až po „ne méně než 10letém horizontu“ zastavit osobní dopravu (což jste mimochodem doplnil až poté, co jsem vás na tuto trať upozornil).

Zajímavý názorový vývoj. 🙂

Tronda
Host
Tronda

Nechci být pedant, ale zrovna v Jižních Čechách to vypadá už velmi dlouho, že vedení kraje má jiné priority než železnici…

PetrB
Host
PetrB

Vy jste takový český Richard Beeching, jenže tomu resp. Británii fakt nepomohlo: Plán restrukturalizace Britských drah (tzv. Beechingova zpráva, Beechingova reforma)[4] z 27. dubna 1963 předpokládala, že z více než 29 000 km bude 9 700 km, většinou vedlejších odboček a dálkových tratí, uzavřeno. Na mnoha dalších dojde k zastavení osobní dopravy, nebo zrušení méně využívaných stanic. Tento plán restrukturalizace byl schválen vládou. Busizace“ nahrazující vlaky autobusy byla také nešťastnou. V mnoha případech byly autobusy značně pomalejší a méně pohodlné a následkem toho nepopulární u veřejnosti. Není divu, že většina náhradních autobusových přeprav se neobešla bez dotací, postupně zanikala a… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Gratuluji k umění citovat wikipedii a neuvést zdroj. Až vejde v platnost ten nový eurozákon, bude váš příspěvek z pohledu adminů na hranici porušení autorských práv wikipedie. Takže jsem dost zvědav, jak se k podobným expertům jako vy, neschopným vytvořit vlastní originální text, budou admini stavět. Zda si risknout vám to tu nechat. Tohle bude fakt zajímavé sledovat. 🙂

PetrB
Host
PetrB

Zajimavejsi je sledovat vas komplex nadrazenosti. Zdroj: Alfred Adler

Souprava
Host
Souprava

LOL, nečekal jsem, že to s těmi zdroji vezmete tak vážně… Budete to tak dělat i v diskuzích s jinými? 🙂

pony
Host
pony

> Jihočeši jednají s Rakušany i o zavedení přímé linky České Budějovice – Vídeň, a to protažením spoje Rakouských spolkových drah z Českých Velenic.

jakoze dopravcem budou az do budejc obb?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„jakoze dopravcem budou az do budejc obb?“
A to proč?

Jan
Host
Jan

A proč by ne…?

pony
Host
pony

Vim ja? Ta veta tak vyzniva.

Jan
Host
Jan

A mohu vědět, co se Vám na tom nezdá…?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Že DOPRAVCE budou ÖBB: podle mě to budou i nadále vlaky ČD = podobně jako na trati Summerau – České Budějovice.

Gwann
Host
Gwann

Netočte se na slovíčkách. A pokud to má být elektrika bez přepřahu, tak to asi budou rakouské vlaky (nebo alespoň loko), protože rakouské napětí umí z našich strojů jen 380, 340 a Traxx s Vectronem. 340 vlastní Cargo a moc daleko do Rakouska je nepouštějí a zbytek na Sp na této relaci asi nikdo neuvolní…

MichalM
Host
MichalM

Dopravce budou ČD, ale pokud pojede rakouská jednotka, musí jim jí zaplatit. Takže ČD jde za JčK a říká „pokud chcete rakouské vlaky, bude vás to stát X“.

PetrB
Host
PetrB

Ano, ma to jezdit OBB jednotkou CityJet

jan
Host
jan

Já si myslím, že na takové ty tratě 70 – 90 km/h je to zbytečný tank. 110 tun. Tatranská jednotka má 38 tun, 80km/h a kapacitu téměř 110 lidí.. Tsi je nevyjednaný euronesmysl. Někdo od nás jaksi zapomněl vyjednat kategorii „regionální dráha“, když je kategorie suburban, proč by nemohla být regionální. Resp, do toho by se nemělo tsi tahat..

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Protože bez dodržení TSI by ta lehká vozidla asi zase nesměla na celostátní tratě s vyšší NTR …

jan
Host
jan

A vadilo by to někomu třeba takové Veselí Havlíčkův Brod..

pony
Host
pony

Určitě ne, myslím, že je úžasný nápad přeřadit trať se solidním povoleným zatížením, maximální délkou vlaku a tím pádem i ne úplně zanedbatelnou nákladní dopravou, z železniční sítě do nějaké zvláštní kategorie, aby se ušetřilo pár peněz na dvou vlacích do Jindřichova Hradce. Nenapadá mě jediná nevýhoda.

jan
Host
jan

Ale tak ne, ale proč se řeší nějaké tsi crash norm pro ne ten-t zapadlé tratě. Co je jim do toho, jaké vozy tam jezdí, komu to vadí. A 60 tun bude někdo muset rozjíždět zcela zbytečně..

Frantisek
Host
Frantisek

No jo, na koleje dáme tanky a zabíjet se budeme levněji na silnicích. Problém je, že je EU strašně těžkopádná a vymýšlí šablony podle území, kde si velkou část tratí zrušila. Tím se dostává do rozporu s deklarovaným záměrem převést část dopravy zpět na koleje a naopak motivuje ostatní k další redukci tratí. Pravdou ovšem je, že zcela zásadní ve prospěch prostředí by bylo převést tam nejprve tu těžkou nákladní dopravu…

Souprava
Host
Souprava

Autobus už byl vynalezen. Tam, kde se nevyplatí vozidlo s TSI, je jedinou vhodnou plnohodnotnou náhradou právě autobus.

I u nás by většina lidí dala přednost západním platům, před držením lokálek. A zájem lidí ze západu stěhovat se za nižšími platy a lokálkami také nepozoruji. V té partě, co chce vybírat vysoké daně, aby zbylo na lokálky, byste zůstal osamocen. Myslím, že i dost vašich šotopřátel by při možnosti dostávat za svou práci dvojnásobnou odměnu a jezdit na lepší dovolené, mít lepší televizi, dopřát dětem lepší dětství a mít lepší auto, hodně rychle o lokálky ztratilo zájem.

Souprava
Host
Souprava

Co se týče bezpečnosti, tak i zde je autobus za vlak téměř plnohodnotnou náhradou. Pokud se bojíte jezdit po silnicích autem (to respektuji, zde statistika hovoří jasně), zkuste autobus. Pravděpodobnost zranění v autobuse není o moc vyšší než ve vlaku, navíc v autobusech už některá místa mají pásy, což ve vlacích není.

Tronda
Host
Tronda

Taky pravda, ve finále se může dodnes jezdit v rybácích…

xyz
Host
xyz

„Pro přímé zadání se kraj rozhodl poté, co mu nevyšly soutěže.“ Z jakého důvodu tyto (na poslední chvíli vyhlášené) soutěže tzv. nevyšly? V článku není upřesněno. „na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Na jejich nasazení ale dojde až po elektrizaci tratě, se kterou se počítá do roku 2025. Do té doby tam zůstanou kvůli nízkopodlažnosti Regionovy.“ Regionovy tam nyní jezdí jen od podzimu do jara. Nebo tam snad od letošního roku opět budou jezdit celoročně? „Termín byl takto stanoven proto, že od stejného data by měli vyjet vítězové autobusových soutěží.“ Aneb další kraj „nestíhající“ soutěžit autobusové linky… Číst vice »

Matěj
Host
Matěj

Mám dojem, že do soutěží se přihlásily jen ČD/nikdo.

Kajman
Host
Kajman

Soutěže byly tak nesmyslně zadané, že bylo do počátku jasné, že je to jen proto, aby se neřeklo.

Kuzma
Host
Kuzma

Letos v letní sezóně bude opět brejlovec plus patra, ale příští rok v letní sezóně je nahradí kombinace regína +012+regína.

I.P.
Host
I.P.

Na trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice jezdí od podzimu do jara 842+057. Regionova tam jede akorát na některých okrajových spojích.

xyz
Host
xyz

Díky za upřesnění, tu změnu „kvatra za Regionovu“ jsem si neuvědomil. Mmch. jízdní doby jsou tam vlastně počítány na 100 km/h, díky čemuž vůbec bylo možné přeložit křižování z dřívější Lomnice n/Luž. (opětovně) až do Třeboně při souběžném zachování návazností ve Veselí nad Lužnicí. Bude zajímavé sledovat, jak toto (ne)bude vycházet s Regionovami a jejich v(max) 80 km/h. 🙂

PetrB
Host
PetrB

Podminky byly, rekneme sibenicni.

Paja
Host
Paja

O těch soutěžích bylo jen na tomhle webu několik článků, zkuste použít hledání.

Ušatá
Host
Ušatá

Ono to nevyšlo proto, že nároky kraje byly na vozidla příliš náročné, až nesmyslné.

jan
Host
jan

Mě by zajímalo, kdy kraje začnou jezdit mezi sebou na společné místo.. Ne každý zastávku před..

Frantisek
Host
Frantisek

Pohraniční přechodové stanice. 🙂

xd cestující
Host
xd cestující

Nemáte někdo nějaké informace ohledně osobní vlaků mezi Táborem a Benešovem?

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Zatím jezdí. Momentálně na gumových kolech 😀 Ale jestli myslíte náhrada Regín za Pantery – zapomeňte.

xd cestující
Host
xd cestující

V současnosti jezdí buď Regíny nebo klasika a dva vagóny, Panteři mi přijdou ideální na tuto trať a tak v to doufám.

MichalM
Host
MichalM

I v „klasice“ a dvou vagonech jezdí lidí, že by se vešli do jednoho BDs. 🙂

Ušatá
Host
Ušatá

Proto se také stále zastávám toho, že by se měla obnovit výroba motorových vozů, řidičáky, vleky a tím jezdit podle potřeby a obsazenosti. Ušetřilo by se dost, oproti jednotkám nebo soupravám.

Frantisek
Host
Frantisek

Nebál bych se ani elektrických motorových vozů. 🙂

Souprava
Host
Souprava

A já se naštěstí nemusím bát, že by se vámi někdo řídil. 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Samozřejmě. Já mám představu motorového vozu elektrického, který by měl možnost jet jak pod trolejí, tak na baterie nebo mít generátor na své elektromotory. Takže použití na všech tratích. Něco takového se snad už zkouší.

MichalM
Host
MichalM

Vozit vzduch v Panteru je dost drahé hobby… 🙂

blekp
Host
blekp

Podaří-li se vyřešit oběhové možnosti dopravce České dráhy, mohly by přímé spěšné vlaky Praha – Tábor od prosincové změny jízdního řádu vyjíždět z Tábora v 4:15, 5:15 a 6:15 a z Prahy se vracet v 15:55, 16:55 a 17:55. Spěšný vlak by jel z Tábora do Benešova jako vlak osobní a z Benešova by následně jel jako vlak spěšný a před Prahou zastavil jen v Čerčanech, Senohrabech, Mnichovicích a Říčanech.
https://www.mesto-votice.cz/starostove-resili-novy-zeleznicni-jizdni-rad/d-47755

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Stanice Červený Újezd na přeložené trati je údajně koncipována tak, aby v ní bylo možno (relativně snadno) přestupovat mezi regionálními vlaky obou krajů.

xd cestující
Host
xd cestující

Stanice Červený Újezd by měla mít dvě koleje a dvě krajní nástupiště, mimo stanici pak další dvě koleje. Moc zde nevidím prostor koncipovaný pro přestup.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pokud si dobře vzpomínám, tak s dělenými kolejemi a cestovými návěstidly …

Ušatá
Host
Ušatá

To dělení dopravy na kraje musí zmizet. Prostě vlaky i autobusy musí jezdit po trasách, které vyhovují cestujícím a ne zmršenému systému organizace dopravy a financování. Prostě musí být normální, že i Os pojede z Plzně zas až do Žatce , z Tábora do Benešova atd. A MD jako garant dopravy ve státě si s tím musí umět poradit.

MartinS.
Host
MartinS.

To je ale nesmysl… kolik lidí má potřebu jet z Os z Plzně do Žatce nebo z Tábora do Benešova? Tedy spíš, kolik lidí na trase Plzeň – Žatec, resp. Tábor – Benešov nastupuje v nácestných zastávkách, kde nestaví rychlík a jede do druhého kraje? Ony ty kraje to dělají právě pro cestující, ale pro své cestující v kraji… na páteřní železniční dopravu navazují autobusy, které to rozvážejí dál. Ale dělají to podle toho, jak potřebují svážet/odvážet cestující do/ze spádových center… Os Plzeň – Žatec nebo Tábor – Benešov by znamenal, že buď by někde půlhodiny stál, aby se vešel… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Výsledkem současné koncepce je nutnost používání aut na venkově a dále stěhování lidí z venkova. Ta realita a život lidí jsou poněku jiné než představa úředníků.

Ušatá
Host
Ušatá

Ten Váš úvod je demagogický. Ono je tam na trase mnoho dalších obcí a měst a lidičky jezdí třeba i zˇjedné do druhé. Od toho tam ta trať je, aby byla použitelná a využívatelná nejen mezi koncovými body, ale i mezi nimi a těmi obcemi. A představte si, že i já sám jsem často taková spojení využíval a dnes s tím mám problémy. Už třeba dojet jen z Plzně do MLadotic, ale i do Blatna a hlavně tam mít možnost připojení na Bečov i Rakovník. Prostě to není. Pokud nepovažujete za vyhovující těch pár R, které to ale také plně… Číst vice »

Frantisek
Host
Frantisek

Zato ani v rámci přeložky není koncipována k obsluze Červeného Újezda. Je vidět, kde jsou dnešní priority železniční dopravy: prodlužovat docházku, přidávat přestupy. 🙂

Souprava
Host
Souprava

Znovu jste dokázal, že železnici vůbec nerozumíte…

Ušatá
Host
Ušatá

Jaká radost, že Vy jí rozumíte, tedy zdá se, že si to myslíte, ale mám obavu, že řada jiných lidiček je úplně jiného mínění.

Souprava
Host
Souprava

„Odborníci“ z Alternativního webu? Jsem dost rád, že bych se asi s takovými neshodl, já raději seriózní názory, než být za exota.

Marek Janík
Host
Marek Janík
X 1
Host
X 1

Ty vo.e.
Toto už není normální. Těm úředníkům už hrabe.

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Jaké má plány budoucí majitel s tratí Čejč – Uhřice? Ví to někdo?

Kirschner
Host
Kirschner

Jo krajští úředníci si zpočítali. Prvně si každej takovej ouřada vypočítá kolik to sype do vlastní kešeně, potom za co by se ty „lehce“ nabyté korunky dalo utratit a až někde hoooodně na konci jsou nějací obyvatelé. 🤔

Tronda
Host
Tronda

Ono je spíš vtipné, že když se na nějaké trati zastaví osobní doprava, tak je celkově menší kvikot, než když na nějaké trati začne jezdit jiný dopravce. Nemám pravdu?

Filip
Host
Filip

Libí se mi ten argument, železnice je ekologická 😀 asi tim vlakem nikdy nejel 😀

AAA
Host
AAA

problém mohou mít i maminky s kočárky

tak hlavně že do 810 se jim nastupuje pohodlně….

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To sice ne, ale kočárků se tam vejde víc než do autobusu, kam se nastupuje stejně nepohodlně.

AAA
Host
AAA

tak záleží na tom do jakého autobusu (jak počtem tak nastupováním)

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Že by na tu „pseudoNAD“ zajistil KORDIS vozidla s prostorem pro víc než jeden kočárek, o tom dost pochybuji, ale možná se mýlím. A ani jízdní kola podle obvyklých přepravních řádů autobusy neberou vůbec.
Asi je tam v současnosti spádovost frekvence jiná, než jaká bývala v dobách výstavby tamních železnic …

MichalM
Host
MichalM

Ještě jste v zápalu boje zapomněl na kadibudku.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ta je u vlaku samozřejmě také přínosem – ale já jsem jen porovnával přepravitelnost vybraných (speciálních) zavazadel.

Souprava
Host
Souprava

Kdyby kraj přestal režimkářům v důchodu uznávat režimku a přinutil je kupovat si důchodcovské jízdné, tak za ně dostane od státu doplatek do plné ceny. Uznáváním režimek na nich jen prodělává ve prospěch státu.

Ušatá
Host
Ušatá

To musíte posuzovat komplexně, Nejen, že tam jede jeden motor, ale např. kolik je tam záboru půdy, zásahy do krajiny, dopady ohřevu tělesa, dopady do vodního režimu apod. Uvědomte si také to, že pokud máte dopravu pouze na silnici, tak všich i kolem ní trpí dopady do zdraví. MNožství – intenzita dopravy je vysoká a to prakticky nepřetržitě, působení exhalací, hluku, změny mikroklimatu, ohřev okolí a tím zhoršené podmínky pro bydlení apod. A pokud i dostanete tuto dopravu dál od obydlené části, zase není dostupnost dopravy, musí se budovat odbočky, parkoviště, zvyšuje se rozloha zasažené krajiny atd.Prostě to není tak… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

A to všechno vyřeší pouhá podpora lokálek? 😀 A neměly by s tu podporou začít velké země? Poradíte jim to? 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Od toho máme Vás, my na to nestačíme.

xyz
Host
xyz

Tento krok byl zřejmý již od přelomu let 2017 a 2018, kdy JMK vyhlásil rozsah „soutěženého“ souboru tratí („soutěžený“ jen na 3 roky, „shodou okolností“ se šibeničním termínem plnění a „shodou okolností“ odpovídající přesně kapacitám dosavadních souprav, které na těch kterých spojích nasazují ČD a „náhodou“ všechny spoje – tzn. závislá i nezávislá trakce – v jednom „soutěženém“ balíku).

Rovněž tak nejsou součástí toho celokrajského souboru víkendové pendly Miroslav – Hrušovany n/J.

PetrB
Host
PetrB

Mam doma knihu 10 let IDS JMK a na predposledni strane je mapa s prognozou zeleznicni dopravy v Jihomoravskem kraji a tam je trat Hodonin – Crjc zakreslena jako „uvaha ukonceni osobni dopravy“. Dalsi takova trat je tam Boskovice – Velke Opatovice, Oslavany – Ivancice a jeste jedna – tu si vsak nevybavuji. Takze KORDIS JMK se k te prognoze ted uchyluje. Jen doplnim, ze knihu 10 let IDS JMK prodava do soucasne doby Dopravni podnik mesta Brna a to i na svem e-shopu, tak v infocentru DPmB na Novobranske ulici za 175 Kc

xyz
Host
xyz

Je to na straně č. 118 té knihy, ale žlutě (s poznámkou „výhledové posouzení možnosti náhrady autobusovou dopravou“) tam jsou jen ty tři vámi jmenované úseky (Čejč – Hodonín, Ivančice – Oslavany, Boskovice – Velké Opatovice), žádný další.

Ušatá
Host
Ušatá

To je zase ta pokřivená ekonomika prosazovaná lidmi jako zdejší souprava. Jsem zvědav, kdy konečně se podaří prosadit objektivní propočty jednotlivých dopravních systémů. Už tady snahy byly, dokonce se i něco zpracovalo, ale výsledky jsou někde v šuplících. Zajímavou otázkou je, proč tomu tak je. Komu to slouží!

MartinS.
Host
MartinS.

Co je na ekonomice pokřiveného? Tak jestli někde jezdí 8 spojů denně v každém směru a jede jimi za celý den 50-70 lidí a platí se za to nějakých 120 Kč/vlkm, tak 8 autobusových spojů denně bez problémů těch 50-70 lidí také odveze, jen cena bude třetinová… což není dostatečně vidět, dokud se to nespočítá na konkrétním příkladu, ale 12 milionů a 4 miliony jsou celkem rozdíl… a těch 8 milionů je možné použít na posílení dopravy tam, kde je cestujících více…
Je přece nesmyslné, aby cestující zaplatil za jízdenku 27 Kč a stát za něj doplácel 270 Kč.

Ušatá
Host
Ušatá

Pokřivená je v tom, že právě ty výpočty buď vůbec nejsou nebo nejsou objektivní – správné. Ta silniční doprava se raději moc nepočítá, protože by z toho vstávaly vlasy hrůzou na hlavě. 120 Kč/km je cena vlaku s lokomotivou a několika vozy, tedy s kapacitou nad 200 lidí, takže pokud by to jezdilo někde celý den pro 50 lidí, tak je to, s prominutím, hovadina. Tam patří malý motor a hlavně koncepce, jak zajistit vyšší využitelnost spojů, třeba i přípoji silniční dopravy, změnou zastávek, nové zastávky, lepší přípoje, časy spojů apod. Takže i ty Vaše příklady jsou ta pokřivená ekonomika.… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Vy milujete konspirační teorie, že jo? 😀

PetrB
Host
PetrB

Celkový počet panterů v kraji by se měl nakonec vyšplhat na 17, tři další vlaky by měly jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Vzdyt tam jezdi vlaky ve smes jen ve spickach pracovnicj dnu (10 paru spoju) a o vikendu (5 paru spoju). Spoje, ktere na teto relaci drive jezdili byli zruseny prave JIKORDem a prevedeny na autobusovou linku 390820/390821 Ceske Budejovice – Veseli n. L. – Tabor. Na Lipence mohli uz davno jezdit vlakotramvaje, kdyby kraj se SZDC dotahl do konce projekt propojeni trate z Lipna nad Vltavou do Horni Plane. S tim souvisi i… Číst vice »

Kajman
Host
Kajman

Někde máte chybu: ve druhém odstavci popisujete zjevně stav na trati Veselí – Tábor, ale věta o třech panterech navíc se vztahuje k trati Veselí – Velenice. Vlaky z Veselí do Velenic mohly být těžko nahrazeny linkou z Tábora do Budějc.

PetrB
Host
PetrB

Ano mam tam chybu, omlouvam se. Misto Ceskych Velenic, tam ma byt Ceske Budejovice

Kajman
Host
Kajman

Jinak tedy o Študlarovi máte svatou pravdu, až ten zmizí v propadlišti dějin, tak se snad konečně i u nás něco pohne směrem do 21. století.

X 1
Host
X 1

Asi je věrným žákem a pokračovatelem, jednoho starého tydýta.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Můj dojem tedy je, že I.Š. je osobou, díky které to v nedávné době v JčK nešlo do kytek úplně a i se teď postupně daří směřovat to zpátky k normálu, což je skoro zázrak.

Kajman
Host
Kajman

Minimálně ve funkci poradce hejtmana pro dopravu je od ledna 2006. Vy skutečně máte dojem, že se doprava v JčK kontinuálně 13 let zlepšuje? V takovém případě by výchozím stavem musely být tažné muly, jinak si tu mizérii nedovedu vysvětlit.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Mám dojem, že tu mizérii v rámci možností přibrzdil a nyní to pomáhá vracet. Domnívám se, že nebýt jeho, bylo to ještě o dost horší.

Kajman
Host
Kajman

A pro ten dojem máte nějaké relevantní podklady? Zrovna on je podle všeho hlavní žábou na prameni vzniku smysluplného IDS.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Několikrát jsem s ním v posledních letech jednal a rozhodně nepůsobil jako někdo, kdo by nechtěl rozvíjet železnici. Detailní s dovolením nebudu.

PetrB
Host
PetrB

Mate snad na mysli zavedeni primestske linky v relaci Vodnany – Ceske Budejovice – Borovany, a tedy elektrifikaci trate 197 v useku Cicenice – Vodnany?

PetrB
Host
PetrB

Ano, nekde jsou uz znat naznaky. Na nekterych autobusovych linkach pribyli od brezna tohoto roku spoje, coz me prekvapilo. Nedavno, kdyz jsem chtel jet ve vsedni dny z Tyna do Budejc poslednim spojem, tak ten jezdilv 18:30 hod. Od 9. brezna tohoto roku jede posledni spoj v 21:15 hod. – linka 328720 Bechyne – Tyn – Ceske Budejovice Pribyli i samozrejme spoje i jinde, napr. do Dobrejovic atd. Porad je to vsak malo, zejmena vikendy jsou totalni katastrofa.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Spíš spolužákem a „služebním partnerem“ než žákem – i vzhledem k věku …

Petr
Host
Petr

A do Počátek Žirovnice bude jezdit co?

Martin
Host
Martin

R11.

Kajman
Host
Kajman

Tady je spíš na místě otázka „kdo“ než „co“. Vzhledem k excentrické poloze nádraží tam asi úplně obří výměna cestujících nenastává.

Petr
Host
Petr

Takže osobáky jezdit už nebudou??

-TR-
Host
-TR-

Podle návrhu VDV ne.

noerf
Host
noerf

No vzhledem k tomu, že na trati České Budějovice – Písek, hlavní nádraží je elektrifikace a má se dělat v blízké budoucnosti elektrifikace do Písku města (tuším do 2021), tak mě překvapuje, že se nepočítá s nasazením elektrických jednotek na této trase. Jinak pokud jezdí na osobácích lokomotiva s třemi vagony (České Budějovice – Tábor), tak je dvouvozový panter efektivnější. A alespoň dojde k nahrazení regionov z elektrifikovaných tratí. Ono je zvláštní, když z Lince jezdí elektrická lokomotiva do ČB se třemi nebo čtyřmi vagony od OBB a ČD vypravují do Horního Dvořiště Regionovu. Prosím o zveřejnění cen za kolik… Číst vice »

Partneři